/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
piratvitorla 522870 2013. január 22. 18:55
Válasz erre
Szerintem leginkább nem a cikkíró kavarja a típusokat...
üdv
piratvitorla 522868 2013. január 22. 18:54
Válasz erre
Próbáltam korrektül átmásolni...
piratvitorla 522867 2013. január 22. 18:53
Válasz erre
Németh Zsolt
országgyűlési képviselő
Budapest
Válasz a K/9660. számú, „Van-e köze a helikopte r
beszerzéshez a 199/2012 (XI1.17.) ME határozatnak? ”
című írásbeli kérdésr e
Tisztelt Képviselő Úr!
A Magyarország Kormánya és az Olasz Köztársaság Kormánya közötti, a katonai é s
haditechnikai területen történ ő együttműködésre, valamint haditechnikai eszközök átadásár a
vonatkozó Megállapodás létrehozására adott felhatalmazásról szóló 149/2012. (XI117.) ME
határozat alapján Magyarország és az Olasz Köztársaság között lehet őség nyílik széleskörű
katonai együttműködés kialakítására. Ez az együttműködés többek között vonatkozhat
kifejezetten katonai alkalmazásra gyártott helikopterekre is .
A kérdésben említett Augusta típuscsalád valóban rendelkezik a meglév ő harci helikopte r
kiváltására alkalmas változattal .
Budapest, 2013 . január 16-án
Hende Csaba
piratvitorla 522866 2013. január 22. 18:52
Válasz erre
Németh Zsolt
országgyűlési képviselő
K 9(0 La
Írásbeli kérdés
Kövér László úrnak,
Az Országgyűlés elnökének
Helyben
Tisztelt Elnök Úr!
Az Országgyűlésről szóló 2012. évi XXXVI. törvény 42. § (8) bekezdése alapján írásbel i
választ igénylő kérdést kívánok intézni a Honvédelmi Minisztériumot vezet ő miniszterhez,
minta tárgyban illetékes minisztérium vezetőjéhez
„Van –e köze a helikopter beszerzéshez a 149/2012 (XII.17.) ME határozatnak?”
címmel.
A benyújtott kérdésemre a választ írásban várom .
Tisztelt Miniszter Úr!
A Miniszterelnök Úr 2012.december 17-ei határozata értelmében Ön, vagy az Ön által kijelöl t
személy végzi a tárgyalásokat az Olasz Köztársaság Kormányával haditechnikai eszközö k
területén történő együttműködésről, átadásról.
Tisztelt Miniszter Úr!
Kérem, engedje meg, hogy megkérdezzem, hogy pontosan milyen haditechnikai eszközö k
átadásáról, fejlesztéséről van szó. A határozat esetleg magába foglalja -e a helikoptere k
kérdését, amelynek megoldására - az Ön sajtótájékoztatója szerint - ebben az évben fog sor
kerülni.Tisztelt Miniszter Úr!
Elrugaszkodott ötletnek tartja –e középtávon az olasz Agusta Al29-es helikopter típu s
(esetleg annak török verzióját) beszerzését 2014 utánra? Hiszen akkor már a Mi-24-es
helikoptereink is üzemidejük végéhez érnek.
Várom érdemi válaszát!
Budapest, 2013. január 3.
Tisztelettel:
Németh Zsolt Jobbik
Kamovos 522864 2013. január 22. 18:34
Válasz erre
Szia NORAD!

Számomra is olvasható formátumot lehet valahol találni lenti két linkről?
Szívesen elolvasnám csak nem jeleníti meg.

Üdv: kamovos
NORAD 522854 2013. január 22. 17:12
Válasz erre
Mielőtt nagyon beleélnétek magatokat...

Hende Csaba honvédelmi miniszter írásbeli válasza, amelyet hétfőn tettek közzé az Országgyűlés honlapján.

kérdés:
www.parlament.hu/irom39/09660/09660.pdf
válasz:
www.parlament.hu/irom39/09660/09660-0001.pdf

Ennyi. Minden más kitaláció és belemagyarázás.
Zoli 522850 2013. január 22. 16:37
Válasz erre
Szia,
Nem kell! Én úgy tudtam, hogy az olasz gépek nemcsak gyengébbek, de drágábbak is, mint az amerikaiak. De ha mégis olcsóbbak lennének, akkor sem kellenének. Megint csak a saját zsebükre gondolnak ezek a .uzik...
z
silent8 522831 2013. január 22. 14:13
Válasz erre
Bár a cikk írója nem teljesen világosan fogalmaz a típussal/típusokkal kapcsolatosan. Illetve az A-129-est mire tudná használni a katasztrófa védelem? :) Lehet inkább elírás, és nem A-129 hanem aw-139. :)

Üdv
silent8 522830 2013. január 22. 14:07
Válasz erre
Korábban már voltak A-129-esek Magyarországon. Akkor bemutatóba hozták a gépeket, és ha jól tudom, még lőtéren is bemutatták. Lehet, nem is lesz ebből semmi, de a korábbi eseményekből kiindulva akkor nem véletlenül voltak itt a gépek.
Na így már egész kis korrekt flotta lehetne. :)
myROB 522824 2013. január 22. 13:14
Válasz erre
Ha ez igaz és nem elírás akkor kellemes meglepetés.
Kferro 522823 2013. január 22. 13:05
Válasz erre
cenci2 522690 2013. január 21. 10:22
Válasz erre
A PG-s kollégáknak újabb felvételeket tettem fel a jutyubra.Jak-52 Dózsa Gyuri ,BigWind firefighter .

www.youtube.com/watch
www.youtube.com/watch
hörbi 522519 2013. január 19. 16:06
Válasz erre
ohh azt hittem ennél valamivel bonyolultabb magyarázata van. Köszi a felvilágosítást! :)
piratvitorla 522506 2013. január 19. 14:01
Válasz erre
Szia
Pontosan, hogy ne guruljon le a fedélzetről...
Több ilyen típus is van. Ha jól emlékszem pl a Westlwnd Scout is ilyen volt...
üdv
elmo 522469 2013. január 18. 22:52
Válasz erre
Szia horbi!

Igy nem gurul el a fedelzeten (sem). : )
Komolyan.

udv, elmo
hörbi 522467 2013. január 18. 22:39
Válasz erre
Üdv!

Tudom hogy z nem pont ide illő téma előre is elnézést érte!
Meg tudná mondani valaki hogy az AW-159 Lynx helikopterek fő futója miért áll "csálén"? Nem a megszokott párhuzamosan állnak, legalább is repülés közben nem, a földön sem? Ez biztos nem gyártási hiba, valami oka van. Előre is köszi ha tudja valaki.
denkmeyer 522365 2013. január 18. 07:34
Válasz erre
Rumcájsz_52 522288 2013. január 17. 10:14
Válasz erre
Bocs, melléütöttem, a "1904" gyári száma természetesen 75061904 volt!
R.
Rumcájsz_52 522279 2013. január 17. 08:19
Válasz erre
Szia denkmeyer
A három- és négyjegyű gépszámok a gyári szám utolsó három-négy karakteréből lettek kialakítva, pl. a "313" számú MiG-21F-13 gyári száma 741313 volt, a "919"-es MiG-21U 660919, a "1904"-es Cápeti 75061914-es gyári számot kapott a dokumentációkban.
Üdv R.
Tibcsi 522276 2013. január 17. 08:10
Válasz erre
A gyártási szám utolsó négy számjegyét. Általában, de ez nem törvényszerű...
denkmeyer 522269 2013. január 17. 07:47
Válasz erre
Sziasztok!

Vajon mit takarhat a magyar Mig-21-esek és talán más típusok 4 jegyű oldalszáma?

Senk
Kamovos 522249 2013. január 16. 21:58
Válasz erre
Ez itt pedig a Vak vezet világtalant.

Válasz erre
piratvitorla 522219 2013. január 16. 19:42
Válasz erre
Repült az első Oroszországban szerelt AW139-es

http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/repult_az_elso_oroszorszagban_szerelt_aw139-es/
makettes 522200 2013. január 16. 17:55
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintetek a csillag felségjelet mikor festették fel a gép nyolc pontjára?
1951-ben vezették be új felségjelként,de régi fotókon sok gépen csak hat helyre van felfestve,a szárny felső részére nem.(pl.Li-2,An-2,Ut-2,Jak-18,Mig-19,Mig-15..)
1961-ben jöttek a Mig-21-es gépek,ott már ez nem volt kérdéses..
üdv.makettes
Taylor2 522188 2013. január 16. 16:52
Válasz erre
Ati75 522085 2013. január 15. 18:55
Válasz erre
Sziasztok!
Más téma...
Most találtam ezt a cikket:
iho.hu/hir/hind-a-varos-felett-120609

Főleg az utolsó bekezdések elszomorítóak. :(
NORAD 522067 2013. január 15. 16:23
Válasz erre
Ezek szerint vagy nem akarnak a jövőben teljesen az ukránoktól függni a szállító flotta terén (A-124, An-70, An-140, csak az IL-476 orosz gyártás),vagy az Iljusin cégnek ügyes lobbistái vannak. Kb 5-10 év mire az első Il-112 a csapatokhoz kerülhet.
Kamovos 521991 2013. január 14. 19:13
Válasz erre
Na tessék!
Csak nyugat imádóknak. :D

www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/ujraelesztik_az_il-112-es_programot/

Nincs pénz mi?
Ati75 521977 2013. január 14. 17:28
Válasz erre
Azta...
Erre nincs szó!ez aztán a repülés!
nem is gondoltam volna,hogy így is tud hasítani...
Kamovos 521943 2013. január 14. 14:33
Válasz erre
Egy Csirkecomb bemutató a fészkében 2012-ből!

Van aki póttartály nélkül, üresen tud vele mű repülni is. :)
Voltak akinek a feltöltött póttartályokkal, és az utasokkal, már gondot okozott a felszállás is. :(

www.youtube.com/watch
Ati75 521849 2013. január 13. 19:12
Válasz erre
A miniszter "úr" szerint ez a kifutó technika:

m.index.hu/video/2013/01/13/a_legpusztitobb_szarvastehen/

érdekes...azért valamit tudhat. :)
A 29-es mellett a másik nagy kedvencem!
Kamovos 521790 2013. január 13. 14:00
Válasz erre
Nekem mindegy, csak legyen már valami!
Vagy Mi-171, vagy vadkan. :D
lacipapa 521783 2013. január 13. 13:20
Válasz erre
Úgy járna,mint a Fejedelem a vadkannal?Hm...állítólag,az sem volt véletlen!
Kamovos 521773 2013. január 13. 12:20
Válasz erre
Lehetne az véletlen 24db is.
Biztos ürülnének, akik még repülhetnének vele.
Kamovos 521771 2013. január 13. 12:18
Válasz erre
Azt sem bánnám, ha valaki nem medvét lőne. :D
Flanker 521718 2013. január 12. 23:58
Válasz erre
piratvitorla 521698 2013. január 12. 20:09
Válasz erre
Az ilyen jellegű lehetőségeket valószínűleg akkor szúrták el, amikor a maradék államadósság töredékéért készpénzt kaptunk...
Ati75 521695 2013. január 12. 19:45
Válasz erre
Vagy esetleg 1-2 ilyen is befigyelne...
www.primeportal.net/hangar/kevan_vogler/mi-171_hip/
Ati75 521694 2013. január 12. 19:39
Válasz erre
Na igen...
reméljük lesz belőle valami. :)
Kamovos 521692 2013. január 12. 19:27
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Remélem Putyin elviszi medve vadászatra is!
Csak legyen elég célzó víz is, nehogy mellé lőjenek! :D

Üdv: kamovos
piratvitorla 521617 2013. január 12. 07:43
Válasz erre
A kormányfőre még a moszkvai látogatása előtt gyakorolnának nyomást a helikopterek felújítása miatt - írja a Magyar Nemzet.

http://www.hir24.hu/belfold/2013/01/12/lobbistak-gyakorolnanak-nyomast-orbanra/
Solo 521610 2013. január 12. 00:33
Válasz erre
A többi katonai felszerelésre gondolsz? Azok nem a Gripen ellentételezés részei, hanem egyéb, szintén ellentételezéshez kötött beszerzések. Szerintem.
Flanker 521607 2013. január 11. 23:38
Válasz erre
Szia!
Ha ez így igaz, ahogy le van írva, nem szóltam.
A katonai résszel nagyjából tisztában vagyok, bár egy részről nem sejtettem, hogy a kompenzálás része.(Mivel a típushoz tartozik).

ave
Solo 521537 2013. január 11. 14:06
Válasz erre
Flanker 521506 2013. január 10. 23:51
Válasz erre
Sziasztok!

Teljesen igazad van, de én a Gripen svéd ellentételezésről is csak az elején hallottam pár infót, azóta semmi.Lehet, hogy működik, de agyon hallgatva az a feltételezésem , hogy valami nem kerek.
Úgy nem lehet venni semmit - pláne nem rg-t -, hogy ne kerüljön semmibe, se az eladó még ígérjen is rá valami bónuszt is.Márpedig vezetőink így gondolkodnak, nagyon úgy néz ki.

ave
Flanker 521505 2013. január 10. 23:44
Válasz erre
Sziasztok!
Pont erre gondoltam.
Tehát, vásárolni kell, de sürgősen. A legvalószínűbb, hogy minden jó lehetőségről lemaradunk, azután kényszerből belevágunk valami éktelen baromságba, régi jó szokás szerint.

ave
kopcos 521492 2013. január 10. 20:33
Válasz erre
Gripen NG promó videó...www.youtube.com/watch
piratvitorla 521472 2013. január 10. 17:52
Válasz erre
szia
C-130: "... Ennek is vannak határai és a költségek.Gondolok itt pl.: több gép, vagy forduló egy feladat végrehajtásához, vagy a váltó személyzet szükségessége, több leszállás tankolás miatt... ez mind hozzáadódik. S ezt nem veszik sokan bele - pl.az okosok.
Kíváncsi lennék, kiszámolta-e vmelyik nagyokos, hogy pl. a török kitelepülés kinek jött ki olcsóbban - nekünk, v. a román Herc-nek."

Én egyszer végeztem egy gyors fejszámítást az ügyben. Kb 1-2 C-130 tudná ellátni az eredetileg ötgépes Ancsa század feladatát. Minél nagyobb a távolság annál nagyobb a különbség az Ancsa kis terhelhetősége, kis sebessége, alacsony csúcsmagassága, kisebb hatótávolsága miatt...

üdv
Zoli 521467 2013. január 10. 16:59
Válasz erre
Szia,
Épp nem arra az ellentételezésre gondoltam, de az is igaz, biztos vagyok benne. És valószínű ezért is lesz megint európai gépünk, ha lesz. Itt elterjedtebb a korrupció (franciák, olaszok, angolok, svédek...), az egyéb tényezők mellékesek...
Egyébként a C-130 se tetszett eddig igazán, de valahogy úgy gondoltam, egy valamirevaló szállítógép legyen legalább akkora. Főleg, ha nem fér bele a keretbe több kategória is, csak egy. A Fiat számomra sose volt komoly, mintha kivettek volna egy darabot a törzséből. De az új változat egyre jobban tetszik. Amúgy egyetértek az általad leírtakkal, ezért hangsúlyoztam én is a helikopterek esetében, hogy inkább legyen egy nagyobb teherbírású, erősebb gép, amiből egyszerre kevesebb is elég, vagy kevesebbet kell vele fordulni nagyobb hatótávja miatt.
Az An-26 biztos nagyon sokat kibírt és jó gép volt, de a régi orosz technikát szerintem el kéne már felejteni. Az azonos kategóriájú nyugati gépek szinte mindenben jobbak (teherbírás, hatótáv, fogyasztás, üzemeltetési költségek, stb. Lehet, hogy a C-27 lesz a váltótípus, tényleg jónak tűnik, de pár használt Herc se jönne rosszul. Mindegy, csak lépjenek valamit!
z
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.