/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Kamovos 523614 2013. január 29. 19:41
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Ez az összeg semmi ahhoz képest amit stadionokra költenek!

Üdv: kamovos
piratvitorla 523596 2013. január 29. 15:18
Válasz erre
Sziasztok
www.legiero.blog.hu:
"Újabb részelet a bolgár Mi-24-es nagyjavításról. 6 db V változatról lenne szó, 1000 órás vagy 7 éves üzemidő hosszabbítást akarnak elérni. A 6 gép 1986-os gyártású, és 2010 óta nem repültek. A munka semmilyen korszerűsítést nem foglal majd magába. Négy év alatt zajlik le, idén kezdődne, az utolsót 2016-ban adnák át. A program költsége 12,78 millió Euro."

Az kb 3,7 milliárd Ft.
üdv
Kamovos 523531 2013. január 28. 19:40
Válasz erre
Szia piratvitorla!

:)

Azt mondják ami nem kínai az hamisítvány. :D

Üdv: kamovos
piratvitorla 523529 2013. január 28. 19:30
Válasz erre
Szia
Lehet, hogy ez is MADE IN CHINA, csak még nem tudjuk :) Megmondták az egyik flmben, hogy az orosz és az amerikai is az, az olasz miért lenne más :)
üdv
Kamovos 523526 2013. január 28. 18:57
Válasz erre
Sziasztok!

Hö-hö.
Az Oroszok felvásárolják előlünk az AW139 helikoptereket. :)

www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/olasz_vip_helikoptereket_vasarol_az_orosz_vedelmi_miniszterium/

Na most akkor mit is mondtak nekünk, nem akarnak függeni az oroszoktól! :)
Hát ezeket hol rakják össze? :D

Üdv: kamovos
Zoli 523286 2013. január 26. 18:29
Válasz erre
A választ más megírta, akkor már csak az a kérdés, hogy miért nem vesz már senki 29-est?
z
myROB 523285 2013. január 26. 18:01
Válasz erre
Néztük hogy mennek tönkre...sajnos
piratvitorla 523284 2013. január 26. 17:35
Válasz erre
Mi meg ingyen kaptuk a 20 darab Mi-24-est és mi lett velük?
Weizi 523283 2013. január 26. 17:31
Válasz erre
A lengyelek annak idején megvásárolták a jogokat a teljes körű hozzáféréshez a MiG-29-ekhez.Nem nagyon vannak,vagy voltak rászorulva az oroszokra!Még azt is elképzelhetőnek tartom,hogy sok mindent saját maguk gyártottak le hozzájuk,bár erről nincsenek infóim,viszont a hajtóművek nagyjavítását saját maguk végzik!
Na meg persze valóban,a németektől kapott gépek is kapóra jöttek számukra.
myROB 523279 2013. január 26. 16:42
Válasz erre
Igen Algéria adta vissza mert az oroszok átverték őket. A lengyelek meg gondolom azért tartották meg mert szinte ingyen kapták egy részüket a németektől és egy darabig jó nekik hazai légvédelemre. NATO műveletekbe nem sok hasznukat vennék.
NORAD 523278 2013. január 26. 16:28
Válasz erre
A MiG repülőgépgyártása már a végét járja. Az indiai haditengerészeten kívül vett valaki az utóbbi években új gépet? Csak a régi gépek korszerűsítése, alkatrészellátása maradt nekik. Illetve nagyméretű UAV-k gyártásával próbálkoznak mostanában.

Ki adta vissza a MiG-29SMT-ket, Algéria? Valamelyik afrikai ország rémlik.
Ati75 523277 2013. január 26. 16:11
Válasz erre
Lengyel légierő:
www.youtube.com/watch
F-16 vs Mig-29.
Érdekes,ott megférnek egymás mellett... vajon ők miért nem dobták a szemétre a 29-est?
Talán nem véletlen.Pedig ahogy olvasom újabban mindenhol, biztos elég xar lehet... :(
Szép napot!
Zoli 523275 2013. január 26. 16:01
Válasz erre
Talán mert van iparuk, hátterük, infrastruktúra, igény stb. Én is kérdezek: miért van az, hogy mások pedig visszaadják az új 29-eseket? Teljesen mindegy, én a tények alapján jobban örülnék egy jobb képességű nyugati típusnak, az orosz gépek tudásának elismerése mellett.
z
zsury 523274 2013. január 26. 15:53
Válasz erre
Érdekes lesz az idei kecskeméti repülőnap... bármennyire is "szenzációsnak" ígérkezik, azért nekem nagyon foghíjas lesz a magyar Mi-24, L-39, Mig-29 nélkül...:(
NORAD 523273 2013. január 26. 15:50
Válasz erre
A bolgárok határeset. Ők most döntöttek használt portugál F-16-osok beszerzéséről, még 1-2 évet kihúznak az orosz gépekkel.
NORAD 523271 2013. január 26. 15:47
Válasz erre
Az miért van hogy más országok látszólag probléma nélkül üzemeltetnek orosz típusokat?
Horvátok, csehek helikoptereket, lengyelek repülőgépeket. Csak a szlovákoknak sikerült azt megcsinálni, amit nekünk: nincs már Mi-24, a MiG-29 felújítása után is alig van repképes gépük.
Zoli 523250 2013. január 26. 13:39
Válasz erre
Sziasztok,
Szerintem nem lenne baj, ha nyugati technikára váltanánk már. Az orosz típusok nagyon sok tekintetben (élettartam, javítások közti üzemidők, fogyasztás, hatósugár stb...) elmaradnak pl az amerikaiakhoz képest. Szakmailag ugyanúgy amerikai típust kellene választani, mint ahogy tették a vadászgépek esetében. (Más kérdés, hogy a szakmát ezúttal is figyelmen kívül fogják hagyni, mint akkor...) A legnagyobb gond továbbra is az oroszok megbízhatatlansága lenne. A helikopterek is ugyanúgy ócskavasként végeznék, mint a MiG-29-esek. És ha már nyugati gépek közül kell választani, akkor ne a katonai feladatokra erősen korlátolt képességű olasz típusra essen a választás.
z
Ati75 523244 2013. január 26. 12:46
Válasz erre
Hali!
Azért, mert ahogy Hofi Géza mondta egyszer:
"Csak a segg változott" a gengszterváltás után!
A mai túláradó nyugat- és Eu imádatba nem fér bele semmilyen "elavult" orosz technika használata...politikailag.Szakmai indokokat pedig egy ilyen "kaliberű" honv. miniszternél ne várjunk.
Mad_Nick 523243 2013. január 26. 12:30
Válasz erre
Én azt nem értem miért nem orosz "fronton" keresgélnek, ezek az agyament hülyék!
piratvitorla 523242 2013. január 26. 12:22
Válasz erre
Hogyan tovább Mi-24?
http://forgoszarny.blog.hu/2013/01/25/hogyan_tovabb_mi?utm_source=ketrec&utm_medium=link&utm_content=2013_01_26&utm_campaign=index
Weizi 523236 2013. január 26. 11:10
Válasz erre
Kamovos 522921 2013. január 23. 10:00
Válasz erre
Itt a mutyi, ott a mutyi, mit lehet még ellopni?

lhsn.hu/eladtak-a-honvedseg-harom-mi-8-as-helikopteret/
silent8 522901 2013. január 22. 21:47
Válasz erre
Főleg a Török továbbfejlesztett változat.
piratvitorla 522898 2013. január 22. 21:20
Válasz erre
Szia
A Mangusta kb a Tigerrel egy kategória.
üdv
Kamovos 522893 2013. január 22. 20:46
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Köszönöm a segítségedet!

Azt azért nehezen hiszem, hogy az A-129 azonos harcértékű a Mi-24-el. :D
Minden esetre nem kapkodom el az Italeri 1:72 A-129 össze építését. :)

Üdv: kamovos
NORAD 522875 2013. január 22. 19:18
Válasz erre
piratvitorla 522870 2013. január 22. 18:55
Válasz erre
Szerintem leginkább nem a cikkíró kavarja a típusokat...
üdv
piratvitorla 522868 2013. január 22. 18:54
Válasz erre
Próbáltam korrektül átmásolni...
piratvitorla 522867 2013. január 22. 18:53
Válasz erre
Németh Zsolt
országgyűlési képviselő
Budapest
Válasz a K/9660. számú, „Van-e köze a helikopte r
beszerzéshez a 199/2012 (XI1.17.) ME határozatnak? ”
című írásbeli kérdésr e
Tisztelt Képviselő Úr!
A Magyarország Kormánya és az Olasz Köztársaság Kormánya közötti, a katonai é s
haditechnikai területen történ ő együttműködésre, valamint haditechnikai eszközök átadásár a
vonatkozó Megállapodás létrehozására adott felhatalmazásról szóló 149/2012. (XI117.) ME
határozat alapján Magyarország és az Olasz Köztársaság között lehet őség nyílik széleskörű
katonai együttműködés kialakítására. Ez az együttműködés többek között vonatkozhat
kifejezetten katonai alkalmazásra gyártott helikopterekre is .
A kérdésben említett Augusta típuscsalád valóban rendelkezik a meglév ő harci helikopte r
kiváltására alkalmas változattal .
Budapest, 2013 . január 16-án
Hende Csaba
piratvitorla 522866 2013. január 22. 18:52
Válasz erre
Németh Zsolt
országgyűlési képviselő
K 9(0 La
Írásbeli kérdés
Kövér László úrnak,
Az Országgyűlés elnökének
Helyben
Tisztelt Elnök Úr!
Az Országgyűlésről szóló 2012. évi XXXVI. törvény 42. § (8) bekezdése alapján írásbel i
választ igénylő kérdést kívánok intézni a Honvédelmi Minisztériumot vezet ő miniszterhez,
minta tárgyban illetékes minisztérium vezetőjéhez
„Van –e köze a helikopter beszerzéshez a 149/2012 (XII.17.) ME határozatnak?”
címmel.
A benyújtott kérdésemre a választ írásban várom .
Tisztelt Miniszter Úr!
A Miniszterelnök Úr 2012.december 17-ei határozata értelmében Ön, vagy az Ön által kijelöl t
személy végzi a tárgyalásokat az Olasz Köztársaság Kormányával haditechnikai eszközö k
területén történő együttműködésről, átadásról.
Tisztelt Miniszter Úr!
Kérem, engedje meg, hogy megkérdezzem, hogy pontosan milyen haditechnikai eszközö k
átadásáról, fejlesztéséről van szó. A határozat esetleg magába foglalja -e a helikoptere k
kérdését, amelynek megoldására - az Ön sajtótájékoztatója szerint - ebben az évben fog sor
kerülni.Tisztelt Miniszter Úr!
Elrugaszkodott ötletnek tartja –e középtávon az olasz Agusta Al29-es helikopter típu s
(esetleg annak török verzióját) beszerzését 2014 utánra? Hiszen akkor már a Mi-24-es
helikoptereink is üzemidejük végéhez érnek.
Várom érdemi válaszát!
Budapest, 2013. január 3.
Tisztelettel:
Németh Zsolt Jobbik
Kamovos 522864 2013. január 22. 18:34
Válasz erre
Szia NORAD!

Számomra is olvasható formátumot lehet valahol találni lenti két linkről?
Szívesen elolvasnám csak nem jeleníti meg.

Üdv: kamovos
NORAD 522854 2013. január 22. 17:12
Válasz erre
Mielőtt nagyon beleélnétek magatokat...

Hende Csaba honvédelmi miniszter írásbeli válasza, amelyet hétfőn tettek közzé az Országgyűlés honlapján.

kérdés:
www.parlament.hu/irom39/09660/09660.pdf
válasz:
www.parlament.hu/irom39/09660/09660-0001.pdf

Ennyi. Minden más kitaláció és belemagyarázás.
Zoli 522850 2013. január 22. 16:37
Válasz erre
Szia,
Nem kell! Én úgy tudtam, hogy az olasz gépek nemcsak gyengébbek, de drágábbak is, mint az amerikaiak. De ha mégis olcsóbbak lennének, akkor sem kellenének. Megint csak a saját zsebükre gondolnak ezek a .uzik...
z
silent8 522831 2013. január 22. 14:13
Válasz erre
Bár a cikk írója nem teljesen világosan fogalmaz a típussal/típusokkal kapcsolatosan. Illetve az A-129-est mire tudná használni a katasztrófa védelem? :) Lehet inkább elírás, és nem A-129 hanem aw-139. :)

Üdv
silent8 522830 2013. január 22. 14:07
Válasz erre
Korábban már voltak A-129-esek Magyarországon. Akkor bemutatóba hozták a gépeket, és ha jól tudom, még lőtéren is bemutatták. Lehet, nem is lesz ebből semmi, de a korábbi eseményekből kiindulva akkor nem véletlenül voltak itt a gépek.
Na így már egész kis korrekt flotta lehetne. :)
myROB 522824 2013. január 22. 13:14
Válasz erre
Ha ez igaz és nem elírás akkor kellemes meglepetés.
Kferro 522823 2013. január 22. 13:05
Válasz erre
cenci2 522690 2013. január 21. 10:22
Válasz erre
A PG-s kollégáknak újabb felvételeket tettem fel a jutyubra.Jak-52 Dózsa Gyuri ,BigWind firefighter .

www.youtube.com/watch
www.youtube.com/watch
hörbi 522519 2013. január 19. 16:06
Válasz erre
ohh azt hittem ennél valamivel bonyolultabb magyarázata van. Köszi a felvilágosítást! :)
piratvitorla 522506 2013. január 19. 14:01
Válasz erre
Szia
Pontosan, hogy ne guruljon le a fedélzetről...
Több ilyen típus is van. Ha jól emlékszem pl a Westlwnd Scout is ilyen volt...
üdv
elmo 522469 2013. január 18. 22:52
Válasz erre
Szia horbi!

Igy nem gurul el a fedelzeten (sem). : )
Komolyan.

udv, elmo
hörbi 522467 2013. január 18. 22:39
Válasz erre
Üdv!

Tudom hogy z nem pont ide illő téma előre is elnézést érte!
Meg tudná mondani valaki hogy az AW-159 Lynx helikopterek fő futója miért áll "csálén"? Nem a megszokott párhuzamosan állnak, legalább is repülés közben nem, a földön sem? Ez biztos nem gyártási hiba, valami oka van. Előre is köszi ha tudja valaki.
denkmeyer 522365 2013. január 18. 07:34
Válasz erre
Rumcájsz_52 522288 2013. január 17. 10:14
Válasz erre
Bocs, melléütöttem, a "1904" gyári száma természetesen 75061904 volt!
R.
Rumcájsz_52 522279 2013. január 17. 08:19
Válasz erre
Szia denkmeyer
A három- és négyjegyű gépszámok a gyári szám utolsó három-négy karakteréből lettek kialakítva, pl. a "313" számú MiG-21F-13 gyári száma 741313 volt, a "919"-es MiG-21U 660919, a "1904"-es Cápeti 75061914-es gyári számot kapott a dokumentációkban.
Üdv R.
Tibcsi 522276 2013. január 17. 08:10
Válasz erre
A gyártási szám utolsó négy számjegyét. Általában, de ez nem törvényszerű...
denkmeyer 522269 2013. január 17. 07:47
Válasz erre
Sziasztok!

Vajon mit takarhat a magyar Mig-21-esek és talán más típusok 4 jegyű oldalszáma?

Senk
Kamovos 522249 2013. január 16. 21:58
Válasz erre
Ez itt pedig a Vak vezet világtalant.

Válasz erre
piratvitorla 522219 2013. január 16. 19:42
Válasz erre
Repült az első Oroszországban szerelt AW139-es

http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/repult_az_elso_oroszorszagban_szerelt_aw139-es/
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.