<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
NORAD | Adatlap | 525745 | 2013. február 16. 11:53 | ![]() | |
Kuolema | Adatlap | 525743 | 2013. február 16. 11:42 | ![]() | |
Sziasztok! És ehhez még hozzátartozik az Agusta-Westland körül kialakult korrupciós botrány is, amit doky3 kollega linkelt egy pár napja. Érdekes, hogy mi is tőlük akarunk drága és katonai szempontból használhatatlan heliket venni... akinek ez nem gyanús, az vagy csukott szemmel jár, vagy benne van nyakig ;) Üdv.: Kuolema | |||||
Zoli | Adatlap | 525740 | 2013. február 16. 11:14 | ![]() | |
Szia, Lehet, hogy az origo-n még nem volt erről cikk, de ez nem is hiányzott. A beszélgetős cikk alapján akkor lemondhatunk a Black Hawk-ról, mert az nagyon drága nekünk. Ellenben a minimálisan olcsóbb, de sokkal gyengébb olasz típusra fog telni... z | |||||
Kamovos | Adatlap | 525737 | 2013. február 16. 10:42 | ![]() | |
Szia NORAD Köszi a linket! Úgy látom kezdik reálisabban látni a dolgokat mint eddig. :) Üdv: kamovos | |||||
NORAD | Adatlap | 525699 | 2013. február 15. 20:24 | ![]() | |
Az Origón még nem jelent meg ebben a témában írás. Szerintem sokkal jobb mint ami az Indexen megjelent. Jól összefoglalja a lényeget az átlag origós olvasó számára. Ami új infó, az a használt Cougar/Puma lehetősége. Lehet hogy erre gondolt Hende? Vagy még mindig a jobb amerikai ajánlatot várja? lhsn.hu/beszelgetes-hende-csabaval/ (Ha már a semmitmondó írásoknál tartunk.) | |||||
Zoli | Adatlap | 525695 | 2013. február 15. 19:37 | ![]() | |
Sziasztok, Egy újabb semmitmondó cikk: www.origo.hu/techbazis/20130214-ultramodern-helikopterek-vedhetik-magyarorszagot.html Csak tudnám, ilyeneket minek irogatnak?... z | |||||
doky3 | Adatlap | 525505 | 2013. február 14. 13:36 | ![]() | |
Igen, ez a helyes megfogalmazás :) | |||||
Zoli | Adatlap | 525494 | 2013. február 14. 10:24 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 525431 | 2013. február 13. 16:33 | ![]() | |
Hát mert mi politikusaink is vonzák az ilyent! :) :D | |||||
doky3 | Adatlap | 525415 | 2013. február 13. 13:44 | ![]() | |
Miért van nekem deja vu-m? aero.postr.hu/helikopteres | |||||
Kamovos | Adatlap | 524608 | 2013. február 6. 19:06 | ![]() | |
k=l | |||||
Kamovos | Adatlap | 524607 | 2013. február 6. 19:06 | ![]() | |
Sziasztok! Kehet, hogy kormányfői tanácsadók egyike. :D | |||||
piratvitorla | Adatlap | 524605 | 2013. február 6. 19:03 | ![]() | |
Taylor2 | Adatlap | 524602 | 2013. február 6. 18:49 | ![]() | |
Weizi | Adatlap | 524599 | 2013. február 6. 18:44 | ![]() | |
Ez mikori iromány lehet? Csak a repülős részét olvastam el,de borzalmas informálatlanság övezi az írót!És akkor most finoman fogalmaztam. | |||||
NORAD | Adatlap | 524598 | 2013. február 6. 18:43 | ![]() | |
A Kormány 1640/2012. (XII. 19.) Korm. határozata a 2013. évi határátlépéssel járó csapatmozgások engedélyezésérõl 94-102. oldal www.magyarkozlony.hu/pdf/15386 | |||||
myROB | Adatlap | 524594 | 2013. február 6. 18:33 | ![]() | |
Hello, Ebben semmi új infó nincs ezeket eddig is lehetett tudni. | |||||
Taylor2 | Adatlap | 524590 | 2013. február 6. 17:56 | ![]() | |
Sziasztok! Na ezért tart ott, ahol tart a magyar honvédség! szexesnewyork.network.hu/blog/ellenallas-klub-hirei/a-magyar-honvedseg-modszeres-kivereztetese-az-elmult-husz-evben Kérem a véleményeiteket róla, hogy mi mennyire valós. Én találtam benne egy pár hibát amiben nincs igazuk, de a többségük igaz! Üdv:Taylor2 | |||||
Kamovos | Adatlap | 523853 | 2013. január 31. 15:19 | ![]() | |
Szia piratvitorla! Ma két óra magasságában turbó sétáltatása közben, össze találkoztam Lujó faterral, és rá kérdeztem a Mi- 24 határőrizetes feladatára! Neked van igazad, mert azt mondta csak MI-8 és Mi-17 adott határ őrizetet. A Mi-24 más feladatra adott készenlétet. Üdv: kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 523708 | 2013. január 30. 11:13 | ![]() | |
1. csak azért fölösleges Pilatust vagy bármi mást venni, hogy olyan képességet pótoljunk, ami már megvolt. a Jak pótlására nincs szükség egyelőre, a harci képesség meg másodlagos egy ilyen típusnál. Kivéve pl. a specializált támogató változatokat, de az már nem a mi kategóriánk... A turbólégcsavaros sem rendelkezik olyan képességgel, amivel egy forgószárnyas igen... (függés, előretolt reptérről, mezőről üzemelés stb...) 2. Attól, hogy kivehető, még a személyzetnek és a rendszernek (pl. JTAC) szükséges gyakorolni. Ez repidő felhaználással, tehát szállítási kapacitás csökkenéssel jár... üdv | |||||
myROB | Adatlap | 523705 | 2013. január 30. 10:46 | ![]() | |
hello, -pont azért írtam AH-6 és EC635 típusokat mert harci helikopterek, -miért költséghatékonyabb egy egyfeladatú harci helikopter mint egy oktatásra/támogatásra alkalmas pl. PC-7? -az MC-27 csak egy logikus lépés lenne ha egyszer olyan jól menne ennek az országnak, úgy olvastam pont az a lényegen hogy nem véglegesen kerülnek be a fegyverek hanem szükség esetén felszerelhetők | |||||
Zoli | Adatlap | 523704 | 2013. január 30. 10:43 | ![]() | |
Igen, a víztisztító képességben igaza van. Egyértelműen többfeladatú típus kell nekünk, szóval nem hiszem, hogy a könnyű helikopterek megfelelnének, mert se szállításra, se harcra nem igazán jók. Akkor már inkább legyenek felfegyverezhető közepes szállító gépek (nagyobb teherbírás, kisebb darabszám stb). A drónok szerintem túl drágák ahhoz, hogy a hagyományos típusok mellett még azokat is rendszeresítsük, csak azok alkalmazása sem lenne túl jó ötlet. z | |||||
piratvitorla | Adatlap | 523703 | 2013. január 30. 10:33 | ![]() | |
Szia - Az AH-6 mint a nevéből az "A" betű is mutatja harci helikopter... - A Jak-52 mint típus még teljesen OK kb 10 évig vagy akár még tovább is. - Az új PC-7/9/21-ből meg pont kijönne pár helikopter, különösen ha költséghatékony megoldást keresünk... - Az MC-27 átalakítás a légi szállítási képesség csökkentését jelentené, hiszen más feladatrendszerre is kellene gyakorolni. Nem is biztos, hogy szükségünk lenne rá... üdv | |||||
myROB | Adatlap | 523697 | 2013. január 30. 10:03 | ![]() | |
Szerint van némi igazság abban amit ír. A harci helikopterek részben kiválthatóak lennének. Egy olyan kicsi haderőnek mint a magyar, lehetőleg többfeladatú eszközöket kéne használnia pl.: a nagy harci helikoptereket kiválthatná egy EC635/AH-6 féle helikopter vagy a lassan leváltásra érett Jak-52 helyett PC-7/9/21 ami oktatás mellett támogatást is tud nyújtani. Esetleg egy álom kategória, hogy drónokat használna a légierő. Az MQ-9 elég drága de megfigyelésre és támadásra is ideális.(Milyen ritka képességhez jutnánk ha a C-27 kiválasztása estén később MC-27-re modernizálnánk őket) | |||||
Zoli | Adatlap | 523694 | 2013. január 30. 09:33 | ![]() | |
Így még rosszabb, akkor mit várjunk a döntéshozóktól?... z | |||||
NORAD | Adatlap | 523690 | 2013. január 30. 09:12 | ![]() | |
Nem politikus, biztonságpolitikai szakértő... www.kulugyiintezet.hu/page/munkatars.asp (Csak azt nem értem hogy ha a Közel-kelet és Ázsia a szakterülete, akkor miért próbál a magyar helikopterbeszerzéssel foglalkozni.) | |||||
Zoli | Adatlap | 523686 | 2013. január 30. 09:05 | ![]() | |
Szia, Egyetértek Zolival. Gondolom ez a fickó is politikus lehet, de hogy lett az, ha megbukott nyelvtanból? Vagy hogy nem bukott meg! z | |||||
piratvitorla | Adatlap | 523680 | 2013. január 30. 08:17 | ![]() | |
Egyébként a "nem kell harci helikopter, úgyis van Gripen" című dologról: - "Ágyúval verébre" - Egyetlen Gripen költségeiből kb. az egész harci helikopteres flottát fenn lehetne tartani... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 523679 | 2013. január 30. 08:15 | ![]() | |
Szia "Szükségünk van valójában a Mi-24-es tűztámogató képességére?" Miért, ki tudjuk váltani valamivel? " Indokolja-e e magyar honvédség elkövetkező 10-20 éves alkalmazása?" Miért, 10-20 évre előre tud valaki biztosat? 1-2 évre előre nem lehet tudni sem a missziókat (pl. Mali, Líbia stb), sem a politikai változásokat... " Van fenyegetés a szomszédoknál? Nincs." Na azért kelet felé nem mernék rá mérget venni... Van olyan ország, melynek lakossága 50%-ba keletre, 50%-ban nyugatra húz. Volt is már gond belőle. De ez csak egy példa. " Telepítenénk nemzetközi katonai misszióba Mi-24-est? Nem." Azért ezt se lehetne ilyen biztosra mondani. Volt Szu tagállamok még ENSZ misszióba is telepítették... Egyébként számomra az AMT is a Mi-24 telepítésének egy spec. változata... " Van rá példa, hogy más országok leadták a MI-24es képességüket? Igen, pl Szlovákia?" 1. De megtartottak olyan képességeket, amit mi leadtunk... (pl. Mig-29) 2 Van rá példa, hogy valaki megtartotta? Lengyelo., Csehország (még megvan), Bulgária. " Marad képesség a honvédségnek földi tűztámogatásra? Igen, a Gripenek." Egy harcászati repülőgép nem ugyanazokkal a képességekkel bír, mint egy helikopter... (pl. földközeli feladat végrehajtás, többfős személyzet előnye: pl. célazonosítás, kis repülési sebesség, nagyobb fegyverzeti kapacitás, fedélzeti géppuska (a Gripenen csak gépágyú van) stb... | |||||
NORAD | Adatlap | 523673 | 2013. január 29. 23:56 | ![]() | |
Mennyibe kerül nekik egy helikopter? | |||||
NORAD | Adatlap | 523672 | 2013. január 29. 23:50 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 523645 | 2013. január 29. 21:25 | ![]() | |
Szia piratvitorla! Azt nem tudom, hogy Szolnok adott -e ilyen szolgálatot, de Szentkirály igen. Remélem Solo rajtunk tartja a szemét, Ő ott kecsölt talán tud valami konkrétat is. Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 523641 | 2013. január 29. 21:23 | ![]() | |
Szia migi! Köszönöm ezt már láttam. :( Üdv: kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 523634 | 2013. január 29. 20:48 | ![]() | |
Szia Volt HÖR 24-es? Én csak 8-asról és 2-esről tudok... üdv | |||||
migi | Adatlap | 523627 | 2013. január 29. 20:37 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 523615 | 2013. január 29. 19:42 | ![]() | |
Sziasztok! Legyetek szívesek tegyetek be nekünk ide Mi-8, Mi-24 képeket amiken HÖR felirat található. Segítségeteket előre is köszönöm! Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 523614 | 2013. január 29. 19:41 | ![]() | |
Szia piratvitorla! Ez az összeg semmi ahhoz képest amit stadionokra költenek! Üdv: kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 523596 | 2013. január 29. 15:18 | ![]() | |
Sziasztok www.legiero.blog.hu: "Újabb részelet a bolgár Mi-24-es nagyjavításról. 6 db V változatról lenne szó, 1000 órás vagy 7 éves üzemidő hosszabbítást akarnak elérni. A 6 gép 1986-os gyártású, és 2010 óta nem repültek. A munka semmilyen korszerűsítést nem foglal majd magába. Négy év alatt zajlik le, idén kezdődne, az utolsót 2016-ban adnák át. A program költsége 12,78 millió Euro." Az kb 3,7 milliárd Ft. üdv | |||||
Kamovos | Adatlap | 523531 | 2013. január 28. 19:40 | ![]() | |
Szia piratvitorla! :) Azt mondják ami nem kínai az hamisítvány. :D Üdv: kamovos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 523529 | 2013. január 28. 19:30 | ![]() | |
Szia Lehet, hogy ez is MADE IN CHINA, csak még nem tudjuk :) Megmondták az egyik flmben, hogy az orosz és az amerikai is az, az olasz miért lenne más :) üdv | |||||
Kamovos | Adatlap | 523526 | 2013. január 28. 18:57 | ![]() | |
Sziasztok! Hö-hö. Az Oroszok felvásárolják előlünk az AW139 helikoptereket. :) www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/olasz_vip_helikoptereket_vasarol_az_orosz_vedelmi_miniszterium/ Na most akkor mit is mondtak nekünk, nem akarnak függeni az oroszoktól! :) Hát ezeket hol rakják össze? :D Üdv: kamovos | |||||
Zoli | Adatlap | 523286 | 2013. január 26. 18:29 | ![]() | |
A választ más megírta, akkor már csak az a kérdés, hogy miért nem vesz már senki 29-est? z | |||||
myROB | Adatlap | 523285 | 2013. január 26. 18:01 | ![]() | |
Néztük hogy mennek tönkre...sajnos | |||||
piratvitorla | Adatlap | 523284 | 2013. január 26. 17:35 | ![]() | |
Mi meg ingyen kaptuk a 20 darab Mi-24-est és mi lett velük? | |||||
Weizi | Adatlap | 523283 | 2013. január 26. 17:31 | ![]() | |
A lengyelek annak idején megvásárolták a jogokat a teljes körű hozzáféréshez a MiG-29-ekhez.Nem nagyon vannak,vagy voltak rászorulva az oroszokra!Még azt is elképzelhetőnek tartom,hogy sok mindent saját maguk gyártottak le hozzájuk,bár erről nincsenek infóim,viszont a hajtóművek nagyjavítását saját maguk végzik! Na meg persze valóban,a németektől kapott gépek is kapóra jöttek számukra. | |||||
myROB | Adatlap | 523279 | 2013. január 26. 16:42 | ![]() | |
Igen Algéria adta vissza mert az oroszok átverték őket. A lengyelek meg gondolom azért tartották meg mert szinte ingyen kapták egy részüket a németektől és egy darabig jó nekik hazai légvédelemre. NATO műveletekbe nem sok hasznukat vennék. | |||||
NORAD | Adatlap | 523278 | 2013. január 26. 16:28 | ![]() | |
A MiG repülőgépgyártása már a végét járja. Az indiai haditengerészeten kívül vett valaki az utóbbi években új gépet? Csak a régi gépek korszerűsítése, alkatrészellátása maradt nekik. Illetve nagyméretű UAV-k gyártásával próbálkoznak mostanában. Ki adta vissza a MiG-29SMT-ket, Algéria? Valamelyik afrikai ország rémlik. | |||||
Ati75 | Adatlap | 523277 | 2013. január 26. 16:11 | ![]() | |
Lengyel légierő: www.youtube.com/watch F-16 vs Mig-29. Érdekes,ott megférnek egymás mellett... vajon ők miért nem dobták a szemétre a 29-est? Talán nem véletlen.Pedig ahogy olvasom újabban mindenhol, biztos elég xar lehet... :( Szép napot! | |||||
Zoli | Adatlap | 523275 | 2013. január 26. 16:01 | ![]() | |
Talán mert van iparuk, hátterük, infrastruktúra, igény stb. Én is kérdezek: miért van az, hogy mások pedig visszaadják az új 29-eseket? Teljesen mindegy, én a tények alapján jobban örülnék egy jobb képességű nyugati típusnak, az orosz gépek tudásának elismerése mellett. z | |||||
zsury | Adatlap | 523274 | 2013. január 26. 15:53 | ![]() | |
Érdekes lesz az idei kecskeméti repülőnap... bármennyire is "szenzációsnak" ígérkezik, azért nekem nagyon foghíjas lesz a magyar Mi-24, L-39, Mig-29 nélkül...:( |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
www.lompraha.cz/en/
A cseheknek milyen típusra és milyen szintű engedélye van ha felújításról, karbantartásról van szó? Lehet nem is kellene az oroszokhoz vinni a gépeket.
A legegyszerűbb szállító Black Hawk meg állítólag ugyanannyiba kerül, mint amennyiért egy AW139-est kapnánk.