/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Zoli 525778 2013. február 16. 15:06
Válasz erre
Szia,
Csak valahol olvastam korábban, hogy az orosznál sokkal gyakrabban kell elvégezni a kötelező javítást, karbantartást stb, az amerikainál a javítások közti üzemidők sokkal nagyobbak. Persze ettől még lehet, hogy az orosz, igénytelensége miatt sokáig kibírja javítások nélkül is, de úgy rémlik, az élettartama is alacsonyabb (hajtómű stb).
z
Kamovos 525777 2013. február 16. 14:59
Válasz erre
Helyesbítek!
Nem orosz dollár!
Az oroszok dollárja!
Mert attól még USA! :D
Kamovos 525776 2013. február 16. 14:58
Válasz erre
Szia NORAD!

Hát eladni már eltudja a HM a holmiját közvetítő nélkül is!
Kis szerencsével talán vásárolni is tudnak majd. :D
Az olaszoktól országközi egyezmény alapján vásárolunk.
Az oroszokkal most bizniszezünk az atomerőmű üzemidő hosszabbításon, új reaktor építésén, mezőgazdasági termékek eladásán.
Miért nem kötünk velük is mint az olaszokkal országközi szerződést?
AZ orosz dollár mennyivel rosszabb mint az olasz Euró?

Üdv: kamovos
NORAD 525774 2013. február 16. 14:50
Válasz erre
Van egy "köztes" cég aki minden orosz gépekkel kapcsolatos üzletben benne kell hogy legyen, akár heli felújítás akár MiG-29 eladásról vagy bármi másról van szó.
Kamovos 525773 2013. február 16. 14:45
Válasz erre
Ja!

Majd el feletettem!
A katonai szállító helikopterek harci feladata zömben, kis távolságú feladatok végrehajtás.
Gépjárművekkel nehezen vagy egyáltalán meg nem közelíthető területekre történő szállítás.
Földközeli magasságú repüléssel gyorsan, az ellenséges arcvonal mögé kis létszámú diverzáns csoportok bejuttatása, illetve adott területről csapatok kimentése.

Van még több is, csak egy sem nagy távolságú, és zömében 1-2 órás időtartamú feladatok.

Üdv: kamovos
Kamovos 525771 2013. február 16. 14:37
Válasz erre
Szia Zoli!

Hát...
Azért ha mi is úgy üzemeltetnénk mint mások!
Akkor előfordulhatna, hogy a sok üzemképtelen közül még mindig lennének repülőképesek!
A "buckalakóknál" találtak már 11000 órát üzemeltetett mi-8 helikoptert is ami nem vett részt nagyjavításon.
Amúgy azért szeretik nyugaton is a típust mert igénytelen.
Érdekes módon az USA, Kanada és még sokan mások is akik nem a keleti blokkban éltek, elégedett a típussal, csak itthon akarják a világ egyik legkiválóbb igáslovát a szemétbe dobni.
Pusztán azért mert Orosz!

Nem tudom, hogy az UH-60 mennyi gondoskodást igényel, sajnálatos módon ezt a típust nem volt alkalmam üzemeltetni eddig.
De ha ennél is a hajtómű élettartalma indítások számában van megadva, akkor köszönöm szépen ezt a cumit is.

Ami viszont biztos az orosz technikával kapcsolatban, sok gyalázatos dolgot eltűr az üzemeltetőjétől!

Volt alkalmam olyan körülmények között üzemeltetni Mi-8 Mi-17 Mi-24 helikoptert ahol már én hisztiztem, hogy most már elég, így nem reptethetjük tovább.

A válasz csak egy kéz legyintésvolt, és hogy csináljad lehet ez már vissza sem jön. :(
De vissza jöttek, és ugyan úgy repültek tovább pedig jó pár munkát elkellet volna a hajtóműveken végezni.
No nem nagy feladatok, csak elő voltak írva az üzemeltetési technológiában. :D

Nem tudom ezeket a dolgokat mennyire bocsátaná meg az UH-60.
Lehetne-e úgy, olyan körülmények között üzemeltetni mint a Mi-8 változatokat.

Üdv: kamovos
Zoli 525765 2013. február 16. 13:40
Válasz erre
Semmi gond, előfordul bárkivel.

Az UH-60 nagyobb hatótávja és kedvezőbb fogyasztása azért jobb, mert többet tud a levegőben tartózkodni, kevesebbet vagy nem kell leszállnia időigényesebb feladat közben. Ez kis országban sem elhanyagolható tulajdonság. Másrészt sokkal kevesebb javítást, karbantartást igényel, szóval üzemeltetése emiatt is kedvezőbb.
z
Kamovos 525761 2013. február 16. 13:25
Válasz erre
Szia NORAD!

Csak nehogy elvesszen a gyerek a sok bába között. :D

"Az orosz helikopterekhez kapcsolatos üzletekből a szoci kötődésű cégek (is) nagy haszonra tennének szert"

Hát azok akik haszonra tehetnének szert a felújítással már nem léteznek!
Magyarországon megszűnt sajnos a helikopterek és repülők felújítása javítása.
Ha a PG-t nem verték volna szét nem kerültünk volna a jelenlegi helyzetbe sem.

A többit nem vitatom. :D

Üdv: kamovos
Kamovos 525760 2013. február 16. 13:20
Válasz erre
Szia Zoli!

Ha az olaszra írtad akkor bocsi!
Én meg jól benéztem! :D

Az UH-60 nem rossz, lehetne is belőle 20-30db, csak nem egy kategória a MI-171-el teljesítményben.
A hatótávolság eddig nem volt gond a Mi-8-nak és változatainak.
Amekkora ország vagyunk itt elég.
Végül is pont a helikopter az aminek nem kell meg tennie 1000km-eket a feladat végrehajtására.
Arra teljesen más eszközt használnak.

Üdv: kamovos
NORAD 525757 2013. február 16. 13:01
Válasz erre
Én továbbra is azt látom hogy érdekcsoportok küzdenek egymás ellen. Az orosz helikopterekhez kapcsolatos üzletekből a szoci kötődésű cégek (is) nagy haszonra tennének szert, ezt semmiképp nem szeretnék, bár valószínűleg nem lesz más lehetőségük. Az olasz üzlet a jelenleg hatalmon levőknek jó, ezért erőltetik. Viktor az amerikai kormánytól szeretne helikoptereket kapni ezért még vár a beígért kedvezőbb ajánlatra. Úgy tűnik hogy a kormánykörökben jelenleg a Sikorsky-nak a legkisebb "lobbiereje".

Hende meg próbálja magyarázni a fenti helyzetet és hogy miért nem történt 2010 májusa óta semmi.
Zoli 525753 2013. február 16. 12:48
Válasz erre
Szia,
A wiki a korábbiakkal ellentétben már egész megbízható, az ott talált adatok közel vagy teljesen azonosak a többi netes forrással. Amikor először megnéztem a típusokat, akkor ellenőriztem. Tudom, hogy nagyobb teljesítményre képes az orosz típus (méretéből, erősebb hajtóműveiből adódan ez egyértelmű, az lenne a fura, ha nem így lenne), de asszem hatótávban, fogyasztásban stb az amerikai jobb. Utóbbit én a legkisebb rossznak tartom, egyébként semmi bajom az orosz típussal, csak az oroszok megbízhatatlanságával.
Amúgy én az olaszra írtam, hogy gyengébb...
z
Kamovos 525748 2013. február 16. 12:15
Válasz erre
Szia Zoli!

Milyen szempontok alapján is gyengébb a Mi-171 a Black Hawk-nál?

Szállítható személyek száma melyiknél mennyi?
Az 1kg-ra jutó teljesítmény (lóerő, KW) melyiknél menyi?
Külső fügesztmény bekötési csomópont melyiken mennyit bír?
Fegyver felfüggesztésben melyikre mennyit lehet feltenni?

Ezekre adjál nekem választ legyél szíves típusonként!
De kérlek ne a Wikipédiáról jó, mert az nem szaklap, hanem viccoldal.

Üdv: kamovos
Zoli 525747 2013. február 16. 12:10
Válasz erre
Nem hiszem, hogy a NATO beleszólna, ki mit vegyen, legfeljebb ajánlásokat tesz, illetve figyelmeztethet a vállalt kötelezettséget ellátására. Tehát olyan gép legyen, ami együtt tud működni a közösség csapataival.
Én inkább az oroszoktól való függés okozta bizonytalanság miatt vetném el az orosz típust.
A legegyszerűbb szállító Black Hawk állítólag tényleg annyiba kerül, mint a legegyszerűbb szállító AW139 (tóbbiból a felfegyverzett példány még nem is létezik). Legfeljebb a fizetési feltételekben lehet nagyobb különbség, gondolom...
z
Taylor2 525746 2013. február 16. 12:06
Válasz erre
És tényleg!
Ugyan annyiba kerül a Black Hawk, mint a AW139-es! Illetve csak nagyon minimálisan drágább az amerikai helikopter.

Black Hawk: 21,3 Millió $
http://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_UH-60_Black_Hawk

Aw139: 21 Millió $

en.wikipedia.org/wiki/AgustaWestland_AW139

Röhej
!
NORAD 525745 2013. február 16. 11:53
Válasz erre
Más fórumokon arról megy a vita, hogy a NATO beleszólhat-e abba, milyen helikoptert vegyünk. Mi-171 több NATO országban is üzemel már. És hogy a titkos eszközök ki-beszerelése a nagyjavítás miatt nem jelenthet akkora problémát.

www.lompraha.cz/en/
A cseheknek milyen típusra és milyen szintű engedélye van ha felújításról, karbantartásról van szó? Lehet nem is kellene az oroszokhoz vinni a gépeket.

A legegyszerűbb szállító Black Hawk meg állítólag ugyanannyiba kerül, mint amennyiért egy AW139-est kapnánk.
Kuolema 525743 2013. február 16. 11:42
Válasz erre
Sziasztok!
És ehhez még hozzátartozik az Agusta-Westland körül kialakult korrupciós botrány is, amit doky3 kollega linkelt egy pár napja. Érdekes, hogy mi is tőlük akarunk drága és katonai szempontból használhatatlan heliket venni... akinek ez nem gyanús, az vagy csukott szemmel jár, vagy benne van nyakig ;)
Üdv.: Kuolema
Zoli 525740 2013. február 16. 11:14
Válasz erre
Szia,
Lehet, hogy az origo-n még nem volt erről cikk, de ez nem is hiányzott.
A beszélgetős cikk alapján akkor lemondhatunk a Black Hawk-ról, mert az nagyon drága nekünk. Ellenben a minimálisan olcsóbb, de sokkal gyengébb olasz típusra fog telni...
z
Kamovos 525737 2013. február 16. 10:42
Válasz erre
Szia NORAD

Köszi a linket!

Úgy látom kezdik reálisabban látni a dolgokat mint eddig. :)

Üdv: kamovos
NORAD 525699 2013. február 15. 20:24
Válasz erre
Az Origón még nem jelent meg ebben a témában írás. Szerintem sokkal jobb mint ami az Indexen megjelent. Jól összefoglalja a lényeget az átlag origós olvasó számára. Ami új infó, az a használt Cougar/Puma lehetősége.

Lehet hogy erre gondolt Hende? Vagy még mindig a jobb amerikai ajánlatot várja?

lhsn.hu/beszelgetes-hende-csabaval/

(Ha már a semmitmondó írásoknál tartunk.)
Zoli 525695 2013. február 15. 19:37
Válasz erre
Sziasztok,
Egy újabb semmitmondó cikk:
www.origo.hu/techbazis/20130214-ultramodern-helikopterek-vedhetik-magyarorszagot.html
Csak tudnám, ilyeneket minek irogatnak?...
z
doky3 525505 2013. február 14. 13:36
Válasz erre
Igen, ez a helyes megfogalmazás :)
Zoli 525494 2013. február 14. 10:24
Válasz erre
Kamovos 525431 2013. február 13. 16:33
Válasz erre
Hát mert mi politikusaink is vonzák az ilyent! :)
:D
doky3 525415 2013. február 13. 13:44
Válasz erre
Miért van nekem deja vu-m? aero.postr.hu/helikopteres
Kamovos 524608 2013. február 6. 19:06
Válasz erre
k=l
Kamovos 524607 2013. február 6. 19:06
Válasz erre
Sziasztok!

Kehet, hogy kormányfői tanácsadók egyike. :D
piratvitorla 524605 2013. február 6. 19:03
Válasz erre
Sziasztok
Elég sok baromság van benne!
Taylor2 524602 2013. február 6. 18:49
Válasz erre
Szia Weizi!

Elvileg 2 éve van fönt.
Weizi 524599 2013. február 6. 18:44
Válasz erre
Ez mikori iromány lehet?
Csak a repülős részét olvastam el,de borzalmas informálatlanság övezi az írót!És akkor most finoman fogalmaztam.
NORAD 524598 2013. február 6. 18:43
Válasz erre
A Kormány 1640/2012. (XII. 19.) Korm. határozata
a 2013. évi határátlépéssel járó csapatmozgások engedélyezésérõl

94-102. oldal

www.magyarkozlony.hu/pdf/15386
myROB 524594 2013. február 6. 18:33
Válasz erre
Hello,

Ebben semmi új infó nincs ezeket eddig is lehetett tudni.
Taylor2 524590 2013. február 6. 17:56
Válasz erre
Sziasztok!

Na ezért tart ott, ahol tart a magyar honvédség!

szexesnewyork.network.hu/blog/ellenallas-klub-hirei/a-magyar-honvedseg-modszeres-kivereztetese-az-elmult-husz-evben

Kérem a véleményeiteket róla, hogy mi mennyire valós.
Én találtam benne egy pár hibát amiben nincs igazuk, de a többségük igaz!

Üdv:Taylor2
Kamovos 523853 2013. január 31. 15:19
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Ma két óra magasságában turbó sétáltatása közben, össze találkoztam Lujó faterral, és rá kérdeztem a Mi- 24 határőrizetes feladatára!
Neked van igazad, mert azt mondta csak MI-8 és Mi-17 adott határ őrizetet.
A Mi-24 más feladatra adott készenlétet.

Üdv: kamovos
piratvitorla 523708 2013. január 30. 11:13
Válasz erre
1. csak azért fölösleges Pilatust vagy bármi mást venni, hogy olyan képességet pótoljunk, ami már megvolt. a Jak pótlására nincs szükség egyelőre, a harci képesség meg másodlagos egy ilyen típusnál. Kivéve pl. a specializált támogató változatokat, de az már nem a mi kategóriánk...
A turbólégcsavaros sem rendelkezik olyan képességgel, amivel egy forgószárnyas igen... (függés, előretolt reptérről, mezőről üzemelés stb...)
2. Attól, hogy kivehető, még a személyzetnek és a rendszernek (pl. JTAC) szükséges gyakorolni. Ez repidő felhaználással, tehát szállítási kapacitás csökkenéssel jár...
üdv
myROB 523705 2013. január 30. 10:46
Válasz erre
hello,

-pont azért írtam AH-6 és EC635 típusokat mert harci helikopterek,
-miért költséghatékonyabb egy egyfeladatú harci helikopter mint egy oktatásra/támogatásra alkalmas pl. PC-7?
-az MC-27 csak egy logikus lépés lenne ha egyszer olyan jól menne ennek az országnak, úgy olvastam pont az a lényegen hogy nem véglegesen kerülnek be a fegyverek hanem szükség esetén felszerelhetők
Zoli 523704 2013. január 30. 10:43
Válasz erre
Igen, a víztisztító képességben igaza van.
Egyértelműen többfeladatú típus kell nekünk, szóval nem hiszem, hogy a könnyű helikopterek megfelelnének, mert se szállításra, se harcra nem igazán jók.
Akkor már inkább legyenek felfegyverezhető közepes szállító gépek (nagyobb teherbírás, kisebb darabszám stb). A drónok szerintem túl drágák ahhoz, hogy a hagyományos típusok mellett még azokat is rendszeresítsük, csak azok alkalmazása sem lenne túl jó ötlet.
z
piratvitorla 523703 2013. január 30. 10:33
Válasz erre
Szia
- Az AH-6 mint a nevéből az "A" betű is mutatja harci helikopter...
- A Jak-52 mint típus még teljesen OK kb 10 évig vagy akár még tovább is.
- Az új PC-7/9/21-ből meg pont kijönne pár helikopter, különösen ha költséghatékony megoldást keresünk...
- Az MC-27 átalakítás a légi szállítási képesség csökkentését jelentené, hiszen más feladatrendszerre is kellene gyakorolni. Nem is biztos, hogy szükségünk lenne rá...
üdv
myROB 523697 2013. január 30. 10:03
Válasz erre
Szerint van némi igazság abban amit ír. A harci helikopterek részben kiválthatóak lennének. Egy olyan kicsi haderőnek mint a magyar, lehetőleg többfeladatú eszközöket kéne használnia pl.: a nagy harci helikoptereket kiválthatná egy EC635/AH-6 féle helikopter vagy a lassan leváltásra érett Jak-52 helyett PC-7/9/21 ami oktatás mellett támogatást is tud nyújtani. Esetleg egy álom kategória, hogy drónokat használna a légierő. Az MQ-9 elég drága de megfigyelésre és támadásra is ideális.(Milyen ritka képességhez jutnánk ha a C-27 kiválasztása estén később MC-27-re modernizálnánk őket)
Zoli 523694 2013. január 30. 09:33
Válasz erre
Így még rosszabb, akkor mit várjunk a döntéshozóktól?...
z
NORAD 523690 2013. január 30. 09:12
Válasz erre
Nem politikus, biztonságpolitikai szakértő...

www.kulugyiintezet.hu/page/munkatars.asp

(Csak azt nem értem hogy ha a Közel-kelet és Ázsia a szakterülete, akkor miért próbál a magyar helikopterbeszerzéssel foglalkozni.)
Zoli 523686 2013. január 30. 09:05
Válasz erre
Szia,
Egyetértek Zolival. Gondolom ez a fickó is politikus lehet, de hogy lett az, ha megbukott nyelvtanból? Vagy hogy nem bukott meg!
z
piratvitorla 523680 2013. január 30. 08:17
Válasz erre
Egyébként a "nem kell harci helikopter, úgyis van Gripen" című dologról:
- "Ágyúval verébre"
- Egyetlen Gripen költségeiből kb. az egész harci helikopteres flottát fenn lehetne tartani...
piratvitorla 523679 2013. január 30. 08:15
Válasz erre
Szia
"Szükségünk van valójában a Mi-24-es tűztámogató képességére?"
Miért, ki tudjuk váltani valamivel?
" Indokolja-e e magyar honvédség elkövetkező 10-20 éves alkalmazása?"
Miért, 10-20 évre előre tud valaki biztosat? 1-2 évre előre nem lehet tudni sem a missziókat (pl. Mali, Líbia stb), sem a politikai változásokat...
" Van fenyegetés a szomszédoknál? Nincs."
Na azért kelet felé nem mernék rá mérget venni... Van olyan ország, melynek lakossága 50%-ba keletre, 50%-ban nyugatra húz. Volt is már gond belőle. De ez csak egy példa.
" Telepítenénk nemzetközi katonai misszióba Mi-24-est? Nem."
Azért ezt se lehetne ilyen biztosra mondani. Volt Szu tagállamok még ENSZ misszióba is telepítették... Egyébként számomra az AMT is a Mi-24 telepítésének egy spec. változata...
" Van rá példa, hogy más országok leadták a MI-24es képességüket? Igen, pl Szlovákia?"
1. De megtartottak olyan képességeket, amit mi leadtunk... (pl. Mig-29)
2 Van rá példa, hogy valaki megtartotta? Lengyelo., Csehország (még megvan), Bulgária.
" Marad képesség a honvédségnek földi tűztámogatásra? Igen, a Gripenek."
Egy harcászati repülőgép nem ugyanazokkal a képességekkel bír, mint egy helikopter... (pl. földközeli feladat végrehajtás, többfős személyzet előnye: pl. célazonosítás, kis repülési sebesség, nagyobb fegyverzeti kapacitás, fedélzeti géppuska (a Gripenen csak gépágyú van) stb...
NORAD 523673 2013. január 29. 23:56
Válasz erre
Mennyibe kerül nekik egy helikopter?
NORAD 523672 2013. január 29. 23:50
Válasz erre
Kamovos 523645 2013. január 29. 21:25
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Azt nem tudom, hogy Szolnok adott -e ilyen szolgálatot, de Szentkirály igen.

Remélem Solo rajtunk tartja a szemét, Ő ott kecsölt talán tud valami konkrétat is.

Üdv: kamovos
Kamovos 523641 2013. január 29. 21:23
Válasz erre
Szia migi!

Köszönöm ezt már láttam. :(

Üdv: kamovos
piratvitorla 523634 2013. január 29. 20:48
Válasz erre
Szia
Volt HÖR 24-es?
Én csak 8-asról és 2-esről tudok...
üdv
migi 523627 2013. január 29. 20:37
Válasz erre
Mi-8hor
Mi-8hor

Tessék 1 rögtön
Kamovos 523615 2013. január 29. 19:42
Válasz erre
Sziasztok!

Legyetek szívesek tegyetek be nekünk ide Mi-8, Mi-24 képeket amiken HÖR felirat található.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv: kamovos
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.