/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
migi 526041 2013. február 18. 15:13
Válasz erre
TOmCSI 526040 2013. február 18. 15:11
Válasz erre
békési 526020 2013. február 18. 11:40
Válasz erre
Planes 526013 2013. február 18. 10:55
Válasz erre
Sziasztok! Sajnos az általad feltett képeknek kevés köze van a Magyar K14 es motoros K2-höz,ez egy Bristol motoros változat, egészen más burkolattal ,légcsavarral, olajhűtővel és beömlővel.Még mielőtt a Békési kolega nekiállna,a PLANES néven futó cég"(em) már készíti a megfelelő átalakító készletet 1:72-ben.A KORA adott ki ebben a témában készleteket,de sajnos nagyon rossz minőségben és pontatlan méretezéssel(Teljes információ hiány). Üdv.! Eses Sándor
migi 526010 2013. február 18. 10:38
Válasz erre
DSC03629_330x330
DSC03629_330x330

Sziasztok ,
Képeket keresnék a Taszári csapatmúzeumból , kimondottan a Mig-21 PF SZK-1 üléséről a kabintetővel. Ha lenne valakinek kérném az alábbi email címre küldeni .
üdv: migi
migi2123@gmail.com
Weizi 525939 2013. február 17. 15:04
Válasz erre
DSCN5861 mod.
DSCN5861 mod.

Találtam még egy képet!
piratvitorla 525929 2013. február 17. 14:08
Válasz erre
békési 525925 2013. február 17. 13:28
Válasz erre
Romeo-37 004
Romeo-37 004
Romeo-37 007
Romeo-37 007

Egy kortárs általam elkövetett makettje.
békési 525922 2013. február 17. 13:24
Válasz erre
Remélem, összejön! Akkor rakok fel néhány képet.
békési
békési 525921 2013. február 17. 13:20
Válasz erre
Köszönöm! Segítenek!
békési
lacipapa 525919 2013. február 17. 12:51
Válasz erre
Nagyon szép,biztos használt maszkolót,szép egyenesek a kabin keretek,pl.
Békési-a tiedről is látunk,majd képeket?
Üdv,Laci
migi 525918 2013. február 17. 12:44
Válasz erre
Weizi 525915 2013. február 17. 12:24
Válasz erre
DSCN5833 mod.
DSCN5833 mod.
DSCN5865 mod.
DSCN5865 mod.
DSCN5870 mod.
DSCN5870 mod.
DSCN6066 mod.
DSCN6066 mod.
DSCN5863 mod.
DSCN5863 mod.

Szia!
Ezeket Svédországban fotóztam,remélem segítenek valamit!
békési 525909 2013. február 17. 11:52
Válasz erre
Köszönöm. de ezen már rég túl vagyok, sajnos igen kevés eredménnyel.
békési
lacipapa 525901 2013. február 17. 10:51
Válasz erre
Szervusztok!
Jut eszembe!Tudtok valami a Gerle-HA-AAI lajstromú ,replika gépről valamit?Meg van még,hol lehet látni vagy eladták?
Üdv,Laci
lacipapa 525889 2013. február 17. 10:14
Válasz erre
Szia!
Gugli,-magyar repülés-és ott a rajz,meg a fényképek.
Üdv,Laci
békési 525885 2013. február 17. 09:22
Válasz erre
Ju-86 K-11
Ju-86 K-11

Szervusztok!
Egy Magyar Kir. Le. Ju-86K-t szeretnék az Italeri E verzióból átépíteni. A képen bejelölt részről részletesebb fotót, vagy egyéb információt szertnék.
Köszönettel- békési
lbalog4@gmail.com
Kamovos 525854 2013. február 16. 21:10
Válasz erre
Szia NORAD!

Hát csak reménykedni tudok, hogy az ész érvek győzedelmeskednek, és nem lesz korrupciós botrány.

Üdv: kamovos
lacipapa 525790 2013. február 16. 15:32
Válasz erre
Kamovos 525787 2013. február 16. 15:29
Válasz erre
Szerbusz lacipapa!

Igen igazad van!
Annak idején elvitték a rohadt almát és mindent amit adtunk!
De ma már nincs rohadt alma se! :(
Na nem mintha hiányozna a rohadt alma, csak nincs ami megrohadjon!
Mert ugye a szabolcsi almáskerteket ki kellet irtani!
Adhatnánk el nekik Buszokat is!
De azt az üzemet is be kellett zárni!

Jujuj!
Megyek makettezni mert már fejben kezdem sorakoztatni a szakaszt díszsortűzhöz, hogy azt a sok hazaárulót megúsztassuk a Dunán!

Üdv: kamovos
Kamovos 525785 2013. február 16. 15:20
Válasz erre
Szia Zoli!

Mint írtam, az Uh-60-at nem üzemeltettem.
Azt viszont tudom, hogy mi a különbség az itthoni pazarló üzemeltetés, és a kinti harcszerű körülmények közötti üzemeltetés között.
Mi idehaza nagyon pazarlóan üzemeltetünk, sokkal olcsóbban is lehet üzemeltetni a típust úgy, hogy az üzembiztonságát ugyan úgy, azon a szinten tartjuk fent.
Ha az üzemeltetési utasításainkat átdolgoztuk, megváltoztattuk volna, akkor lennének még üzemképes gépeink.

Üdv: kamovos
NORAD 525784 2013. február 16. 15:19
Válasz erre
Jól látod, nagyon kreatívak a fiúk, mindent meg tudnak oldani. Épp ezért nem értem, miért nem történt még semmi helikopter ügyben.
lacipapa 525783 2013. február 16. 15:19
Válasz erre
Igen,ám,de most nem a félig rohadt krumpli,káposzta,konzerv üveg,a robbantott csirke,meg ilyesmi kell nekik,hanem minőségi kurrens árú!
Laci
piratvitorla 525781 2013. február 16. 15:12
Válasz erre
Zoli 525778 2013. február 16. 15:06
Válasz erre
Szia,
Csak valahol olvastam korábban, hogy az orosznál sokkal gyakrabban kell elvégezni a kötelező javítást, karbantartást stb, az amerikainál a javítások közti üzemidők sokkal nagyobbak. Persze ettől még lehet, hogy az orosz, igénytelensége miatt sokáig kibírja javítások nélkül is, de úgy rémlik, az élettartama is alacsonyabb (hajtómű stb).
z
Kamovos 525777 2013. február 16. 14:59
Válasz erre
Helyesbítek!
Nem orosz dollár!
Az oroszok dollárja!
Mert attól még USA! :D
Kamovos 525776 2013. február 16. 14:58
Válasz erre
Szia NORAD!

Hát eladni már eltudja a HM a holmiját közvetítő nélkül is!
Kis szerencsével talán vásárolni is tudnak majd. :D
Az olaszoktól országközi egyezmény alapján vásárolunk.
Az oroszokkal most bizniszezünk az atomerőmű üzemidő hosszabbításon, új reaktor építésén, mezőgazdasági termékek eladásán.
Miért nem kötünk velük is mint az olaszokkal országközi szerződést?
AZ orosz dollár mennyivel rosszabb mint az olasz Euró?

Üdv: kamovos
NORAD 525774 2013. február 16. 14:50
Válasz erre
Van egy "köztes" cég aki minden orosz gépekkel kapcsolatos üzletben benne kell hogy legyen, akár heli felújítás akár MiG-29 eladásról vagy bármi másról van szó.
Kamovos 525773 2013. február 16. 14:45
Válasz erre
Ja!

Majd el feletettem!
A katonai szállító helikopterek harci feladata zömben, kis távolságú feladatok végrehajtás.
Gépjárművekkel nehezen vagy egyáltalán meg nem közelíthető területekre történő szállítás.
Földközeli magasságú repüléssel gyorsan, az ellenséges arcvonal mögé kis létszámú diverzáns csoportok bejuttatása, illetve adott területről csapatok kimentése.

Van még több is, csak egy sem nagy távolságú, és zömében 1-2 órás időtartamú feladatok.

Üdv: kamovos
Kamovos 525771 2013. február 16. 14:37
Válasz erre
Szia Zoli!

Hát...
Azért ha mi is úgy üzemeltetnénk mint mások!
Akkor előfordulhatna, hogy a sok üzemképtelen közül még mindig lennének repülőképesek!
A "buckalakóknál" találtak már 11000 órát üzemeltetett mi-8 helikoptert is ami nem vett részt nagyjavításon.
Amúgy azért szeretik nyugaton is a típust mert igénytelen.
Érdekes módon az USA, Kanada és még sokan mások is akik nem a keleti blokkban éltek, elégedett a típussal, csak itthon akarják a világ egyik legkiválóbb igáslovát a szemétbe dobni.
Pusztán azért mert Orosz!

Nem tudom, hogy az UH-60 mennyi gondoskodást igényel, sajnálatos módon ezt a típust nem volt alkalmam üzemeltetni eddig.
De ha ennél is a hajtómű élettartalma indítások számában van megadva, akkor köszönöm szépen ezt a cumit is.

Ami viszont biztos az orosz technikával kapcsolatban, sok gyalázatos dolgot eltűr az üzemeltetőjétől!

Volt alkalmam olyan körülmények között üzemeltetni Mi-8 Mi-17 Mi-24 helikoptert ahol már én hisztiztem, hogy most már elég, így nem reptethetjük tovább.

A válasz csak egy kéz legyintésvolt, és hogy csináljad lehet ez már vissza sem jön. :(
De vissza jöttek, és ugyan úgy repültek tovább pedig jó pár munkát elkellet volna a hajtóműveken végezni.
No nem nagy feladatok, csak elő voltak írva az üzemeltetési technológiában. :D

Nem tudom ezeket a dolgokat mennyire bocsátaná meg az UH-60.
Lehetne-e úgy, olyan körülmények között üzemeltetni mint a Mi-8 változatokat.

Üdv: kamovos
Zoli 525765 2013. február 16. 13:40
Válasz erre
Semmi gond, előfordul bárkivel.

Az UH-60 nagyobb hatótávja és kedvezőbb fogyasztása azért jobb, mert többet tud a levegőben tartózkodni, kevesebbet vagy nem kell leszállnia időigényesebb feladat közben. Ez kis országban sem elhanyagolható tulajdonság. Másrészt sokkal kevesebb javítást, karbantartást igényel, szóval üzemeltetése emiatt is kedvezőbb.
z
Kamovos 525761 2013. február 16. 13:25
Válasz erre
Szia NORAD!

Csak nehogy elvesszen a gyerek a sok bába között. :D

"Az orosz helikopterekhez kapcsolatos üzletekből a szoci kötődésű cégek (is) nagy haszonra tennének szert"

Hát azok akik haszonra tehetnének szert a felújítással már nem léteznek!
Magyarországon megszűnt sajnos a helikopterek és repülők felújítása javítása.
Ha a PG-t nem verték volna szét nem kerültünk volna a jelenlegi helyzetbe sem.

A többit nem vitatom. :D

Üdv: kamovos
Kamovos 525760 2013. február 16. 13:20
Válasz erre
Szia Zoli!

Ha az olaszra írtad akkor bocsi!
Én meg jól benéztem! :D

Az UH-60 nem rossz, lehetne is belőle 20-30db, csak nem egy kategória a MI-171-el teljesítményben.
A hatótávolság eddig nem volt gond a Mi-8-nak és változatainak.
Amekkora ország vagyunk itt elég.
Végül is pont a helikopter az aminek nem kell meg tennie 1000km-eket a feladat végrehajtására.
Arra teljesen más eszközt használnak.

Üdv: kamovos
NORAD 525757 2013. február 16. 13:01
Válasz erre
Én továbbra is azt látom hogy érdekcsoportok küzdenek egymás ellen. Az orosz helikopterekhez kapcsolatos üzletekből a szoci kötődésű cégek (is) nagy haszonra tennének szert, ezt semmiképp nem szeretnék, bár valószínűleg nem lesz más lehetőségük. Az olasz üzlet a jelenleg hatalmon levőknek jó, ezért erőltetik. Viktor az amerikai kormánytól szeretne helikoptereket kapni ezért még vár a beígért kedvezőbb ajánlatra. Úgy tűnik hogy a kormánykörökben jelenleg a Sikorsky-nak a legkisebb "lobbiereje".

Hende meg próbálja magyarázni a fenti helyzetet és hogy miért nem történt 2010 májusa óta semmi.
Zoli 525753 2013. február 16. 12:48
Válasz erre
Szia,
A wiki a korábbiakkal ellentétben már egész megbízható, az ott talált adatok közel vagy teljesen azonosak a többi netes forrással. Amikor először megnéztem a típusokat, akkor ellenőriztem. Tudom, hogy nagyobb teljesítményre képes az orosz típus (méretéből, erősebb hajtóműveiből adódan ez egyértelmű, az lenne a fura, ha nem így lenne), de asszem hatótávban, fogyasztásban stb az amerikai jobb. Utóbbit én a legkisebb rossznak tartom, egyébként semmi bajom az orosz típussal, csak az oroszok megbízhatatlanságával.
Amúgy én az olaszra írtam, hogy gyengébb...
z
Kamovos 525748 2013. február 16. 12:15
Válasz erre
Szia Zoli!

Milyen szempontok alapján is gyengébb a Mi-171 a Black Hawk-nál?

Szállítható személyek száma melyiknél mennyi?
Az 1kg-ra jutó teljesítmény (lóerő, KW) melyiknél menyi?
Külső fügesztmény bekötési csomópont melyiken mennyit bír?
Fegyver felfüggesztésben melyikre mennyit lehet feltenni?

Ezekre adjál nekem választ legyél szíves típusonként!
De kérlek ne a Wikipédiáról jó, mert az nem szaklap, hanem viccoldal.

Üdv: kamovos
Zoli 525747 2013. február 16. 12:10
Válasz erre
Nem hiszem, hogy a NATO beleszólna, ki mit vegyen, legfeljebb ajánlásokat tesz, illetve figyelmeztethet a vállalt kötelezettséget ellátására. Tehát olyan gép legyen, ami együtt tud működni a közösség csapataival.
Én inkább az oroszoktól való függés okozta bizonytalanság miatt vetném el az orosz típust.
A legegyszerűbb szállító Black Hawk állítólag tényleg annyiba kerül, mint a legegyszerűbb szállító AW139 (tóbbiból a felfegyverzett példány még nem is létezik). Legfeljebb a fizetési feltételekben lehet nagyobb különbség, gondolom...
z
Taylor2 525746 2013. február 16. 12:06
Válasz erre
És tényleg!
Ugyan annyiba kerül a Black Hawk, mint a AW139-es! Illetve csak nagyon minimálisan drágább az amerikai helikopter.

Black Hawk: 21,3 Millió $
http://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_UH-60_Black_Hawk

Aw139: 21 Millió $

en.wikipedia.org/wiki/AgustaWestland_AW139

Röhej
!
NORAD 525745 2013. február 16. 11:53
Válasz erre
Más fórumokon arról megy a vita, hogy a NATO beleszólhat-e abba, milyen helikoptert vegyünk. Mi-171 több NATO országban is üzemel már. És hogy a titkos eszközök ki-beszerelése a nagyjavítás miatt nem jelenthet akkora problémát.

www.lompraha.cz/en/
A cseheknek milyen típusra és milyen szintű engedélye van ha felújításról, karbantartásról van szó? Lehet nem is kellene az oroszokhoz vinni a gépeket.

A legegyszerűbb szállító Black Hawk meg állítólag ugyanannyiba kerül, mint amennyiért egy AW139-est kapnánk.
Kuolema 525743 2013. február 16. 11:42
Válasz erre
Sziasztok!
És ehhez még hozzátartozik az Agusta-Westland körül kialakult korrupciós botrány is, amit doky3 kollega linkelt egy pár napja. Érdekes, hogy mi is tőlük akarunk drága és katonai szempontból használhatatlan heliket venni... akinek ez nem gyanús, az vagy csukott szemmel jár, vagy benne van nyakig ;)
Üdv.: Kuolema
Zoli 525740 2013. február 16. 11:14
Válasz erre
Szia,
Lehet, hogy az origo-n még nem volt erről cikk, de ez nem is hiányzott.
A beszélgetős cikk alapján akkor lemondhatunk a Black Hawk-ról, mert az nagyon drága nekünk. Ellenben a minimálisan olcsóbb, de sokkal gyengébb olasz típusra fog telni...
z
Kamovos 525737 2013. február 16. 10:42
Válasz erre
Szia NORAD

Köszi a linket!

Úgy látom kezdik reálisabban látni a dolgokat mint eddig. :)

Üdv: kamovos
NORAD 525699 2013. február 15. 20:24
Válasz erre
Az Origón még nem jelent meg ebben a témában írás. Szerintem sokkal jobb mint ami az Indexen megjelent. Jól összefoglalja a lényeget az átlag origós olvasó számára. Ami új infó, az a használt Cougar/Puma lehetősége.

Lehet hogy erre gondolt Hende? Vagy még mindig a jobb amerikai ajánlatot várja?

lhsn.hu/beszelgetes-hende-csabaval/

(Ha már a semmitmondó írásoknál tartunk.)
Zoli 525695 2013. február 15. 19:37
Válasz erre
Sziasztok,
Egy újabb semmitmondó cikk:
www.origo.hu/techbazis/20130214-ultramodern-helikopterek-vedhetik-magyarorszagot.html
Csak tudnám, ilyeneket minek irogatnak?...
z
doky3 525505 2013. február 14. 13:36
Válasz erre
Igen, ez a helyes megfogalmazás :)
Zoli 525494 2013. február 14. 10:24
Válasz erre
Kamovos 525431 2013. február 13. 16:33
Válasz erre
Hát mert mi politikusaink is vonzák az ilyent! :)
:D
doky3 525415 2013. február 13. 13:44
Válasz erre
Miért van nekem deja vu-m? aero.postr.hu/helikopteres
Kamovos 524608 2013. február 6. 19:06
Válasz erre
k=l
Kamovos 524607 2013. február 6. 19:06
Válasz erre
Sziasztok!

Kehet, hogy kormányfői tanácsadók egyike. :D
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.