<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |
migi | Adatlap | 526041 | 2013. február 18. 15:13 | ||
Köszi szépen . Előzmény: (526040) TOmCSI 2013. február 18. 15:11 | |||||
TOmCSI | Adatlap | 526040 | 2013. február 18. 15:11 | ||
békési | Adatlap | 526020 | 2013. február 18. 11:40 | ||
Planes | Adatlap | 526013 | 2013. február 18. 10:55 | ||
Sziasztok! Sajnos az általad feltett képeknek kevés köze van a Magyar K14 es motoros K2-höz,ez egy Bristol motoros változat, egészen más burkolattal ,légcsavarral, olajhűtővel és beömlővel.Még mielőtt a Békési kolega nekiállna,a PLANES néven futó cég"(em) már készíti a megfelelő átalakító készletet 1:72-ben.A KORA adott ki ebben a témában készleteket,de sajnos nagyon rossz minőségben és pontatlan méretezéssel(Teljes információ hiány). Üdv.! Eses Sándor | |||||
migi | Adatlap | 526010 | 2013. február 18. 10:38 | ||
Weizi | Adatlap | 525939 | 2013. február 17. 15:04 | ||
piratvitorla | Adatlap | 525929 | 2013. február 17. 14:08 | ||
békési | Adatlap | 525925 | 2013. február 17. 13:28 | ||
Egy kortárs általam elkövetett makettje. | |||||
békési | Adatlap | 525922 | 2013. február 17. 13:24 | ||
Remélem, összejön! Akkor rakok fel néhány képet. békési | |||||
békési | Adatlap | 525921 | 2013. február 17. 13:20 | ||
lacipapa | Adatlap | 525919 | 2013. február 17. 12:51 | ||
Nagyon szép,biztos használt maszkolót,szép egyenesek a kabin keretek,pl. Békési-a tiedről is látunk,majd képeket? Üdv,Laci | |||||
migi | Adatlap | 525918 | 2013. február 17. 12:44 | ||
Weizi | Adatlap | 525915 | 2013. február 17. 12:24 | ||
Szia! Ezeket Svédországban fotóztam,remélem segítenek valamit! | |||||
békési | Adatlap | 525909 | 2013. február 17. 11:52 | ||
Köszönöm. de ezen már rég túl vagyok, sajnos igen kevés eredménnyel. békési | |||||
lacipapa | Adatlap | 525901 | 2013. február 17. 10:51 | ||
Szervusztok! Jut eszembe!Tudtok valami a Gerle-HA-AAI lajstromú ,replika gépről valamit?Meg van még,hol lehet látni vagy eladták? Üdv,Laci | |||||
lacipapa | Adatlap | 525889 | 2013. február 17. 10:14 | ||
Szia! Gugli,-magyar repülés-és ott a rajz,meg a fényképek. Üdv,Laci | |||||
békési | Adatlap | 525885 | 2013. február 17. 09:22 | ||
Kamovos | Adatlap | 525854 | 2013. február 16. 21:10 | ||
Szia NORAD! Hát csak reménykedni tudok, hogy az ész érvek győzedelmeskednek, és nem lesz korrupciós botrány. Üdv: kamovos | |||||
lacipapa | Adatlap | 525790 | 2013. február 16. 15:32 | ||
Kamovos | Adatlap | 525787 | 2013. február 16. 15:29 | ||
Szerbusz lacipapa! Igen igazad van! Annak idején elvitték a rohadt almát és mindent amit adtunk! De ma már nincs rohadt alma se! :( Na nem mintha hiányozna a rohadt alma, csak nincs ami megrohadjon! Mert ugye a szabolcsi almáskerteket ki kellet irtani! Adhatnánk el nekik Buszokat is! De azt az üzemet is be kellett zárni! Jujuj! Megyek makettezni mert már fejben kezdem sorakoztatni a szakaszt díszsortűzhöz, hogy azt a sok hazaárulót megúsztassuk a Dunán! Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 525785 | 2013. február 16. 15:20 | ||
Szia Zoli! Mint írtam, az Uh-60-at nem üzemeltettem. Azt viszont tudom, hogy mi a különbség az itthoni pazarló üzemeltetés, és a kinti harcszerű körülmények közötti üzemeltetés között. Mi idehaza nagyon pazarlóan üzemeltetünk, sokkal olcsóbban is lehet üzemeltetni a típust úgy, hogy az üzembiztonságát ugyan úgy, azon a szinten tartjuk fent. Ha az üzemeltetési utasításainkat átdolgoztuk, megváltoztattuk volna, akkor lennének még üzemképes gépeink. Üdv: kamovos | |||||
NORAD | Adatlap | 525784 | 2013. február 16. 15:19 | ||
Jól látod, nagyon kreatívak a fiúk, mindent meg tudnak oldani. Épp ezért nem értem, miért nem történt még semmi helikopter ügyben. | |||||
lacipapa | Adatlap | 525783 | 2013. február 16. 15:19 | ||
Igen,ám,de most nem a félig rohadt krumpli,káposzta,konzerv üveg,a robbantott csirke,meg ilyesmi kell nekik,hanem minőségi kurrens árú! Laci | |||||
piratvitorla | Adatlap | 525781 | 2013. február 16. 15:12 | ||
Szerintük... | |||||
Zoli | Adatlap | 525778 | 2013. február 16. 15:06 | ||
Szia, Csak valahol olvastam korábban, hogy az orosznál sokkal gyakrabban kell elvégezni a kötelező javítást, karbantartást stb, az amerikainál a javítások közti üzemidők sokkal nagyobbak. Persze ettől még lehet, hogy az orosz, igénytelensége miatt sokáig kibírja javítások nélkül is, de úgy rémlik, az élettartama is alacsonyabb (hajtómű stb). z | |||||
Kamovos | Adatlap | 525777 | 2013. február 16. 14:59 | ||
Helyesbítek! Nem orosz dollár! Az oroszok dollárja! Mert attól még USA! :D | |||||
Kamovos | Adatlap | 525776 | 2013. február 16. 14:58 | ||
Szia NORAD! Hát eladni már eltudja a HM a holmiját közvetítő nélkül is! Kis szerencsével talán vásárolni is tudnak majd. :D Az olaszoktól országközi egyezmény alapján vásárolunk. Az oroszokkal most bizniszezünk az atomerőmű üzemidő hosszabbításon, új reaktor építésén, mezőgazdasági termékek eladásán. Miért nem kötünk velük is mint az olaszokkal országközi szerződést? AZ orosz dollár mennyivel rosszabb mint az olasz Euró? Üdv: kamovos | |||||
NORAD | Adatlap | 525774 | 2013. február 16. 14:50 | ||
Van egy "köztes" cég aki minden orosz gépekkel kapcsolatos üzletben benne kell hogy legyen, akár heli felújítás akár MiG-29 eladásról vagy bármi másról van szó. | |||||
Kamovos | Adatlap | 525773 | 2013. február 16. 14:45 | ||
Ja! Majd el feletettem! A katonai szállító helikopterek harci feladata zömben, kis távolságú feladatok végrehajtás. Gépjárművekkel nehezen vagy egyáltalán meg nem közelíthető területekre történő szállítás. Földközeli magasságú repüléssel gyorsan, az ellenséges arcvonal mögé kis létszámú diverzáns csoportok bejuttatása, illetve adott területről csapatok kimentése. Van még több is, csak egy sem nagy távolságú, és zömében 1-2 órás időtartamú feladatok. Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 525771 | 2013. február 16. 14:37 | ||
Szia Zoli! Hát... Azért ha mi is úgy üzemeltetnénk mint mások! Akkor előfordulhatna, hogy a sok üzemképtelen közül még mindig lennének repülőképesek! A "buckalakóknál" találtak már 11000 órát üzemeltetett mi-8 helikoptert is ami nem vett részt nagyjavításon. Amúgy azért szeretik nyugaton is a típust mert igénytelen. Érdekes módon az USA, Kanada és még sokan mások is akik nem a keleti blokkban éltek, elégedett a típussal, csak itthon akarják a világ egyik legkiválóbb igáslovát a szemétbe dobni. Pusztán azért mert Orosz! Nem tudom, hogy az UH-60 mennyi gondoskodást igényel, sajnálatos módon ezt a típust nem volt alkalmam üzemeltetni eddig. De ha ennél is a hajtómű élettartalma indítások számában van megadva, akkor köszönöm szépen ezt a cumit is. Ami viszont biztos az orosz technikával kapcsolatban, sok gyalázatos dolgot eltűr az üzemeltetőjétől! Volt alkalmam olyan körülmények között üzemeltetni Mi-8 Mi-17 Mi-24 helikoptert ahol már én hisztiztem, hogy most már elég, így nem reptethetjük tovább. A válasz csak egy kéz legyintésvolt, és hogy csináljad lehet ez már vissza sem jön. :( De vissza jöttek, és ugyan úgy repültek tovább pedig jó pár munkát elkellet volna a hajtóműveken végezni. No nem nagy feladatok, csak elő voltak írva az üzemeltetési technológiában. :D Nem tudom ezeket a dolgokat mennyire bocsátaná meg az UH-60. Lehetne-e úgy, olyan körülmények között üzemeltetni mint a Mi-8 változatokat. Üdv: kamovos | |||||
Zoli | Adatlap | 525765 | 2013. február 16. 13:40 | ||
Semmi gond, előfordul bárkivel. Az UH-60 nagyobb hatótávja és kedvezőbb fogyasztása azért jobb, mert többet tud a levegőben tartózkodni, kevesebbet vagy nem kell leszállnia időigényesebb feladat közben. Ez kis országban sem elhanyagolható tulajdonság. Másrészt sokkal kevesebb javítást, karbantartást igényel, szóval üzemeltetése emiatt is kedvezőbb. z | |||||
Kamovos | Adatlap | 525761 | 2013. február 16. 13:25 | ||
Szia NORAD! Csak nehogy elvesszen a gyerek a sok bába között. :D "Az orosz helikopterekhez kapcsolatos üzletekből a szoci kötődésű cégek (is) nagy haszonra tennének szert" Hát azok akik haszonra tehetnének szert a felújítással már nem léteznek! Magyarországon megszűnt sajnos a helikopterek és repülők felújítása javítása. Ha a PG-t nem verték volna szét nem kerültünk volna a jelenlegi helyzetbe sem. A többit nem vitatom. :D Üdv: kamovos | |||||
Kamovos | Adatlap | 525760 | 2013. február 16. 13:20 | ||
Szia Zoli! Ha az olaszra írtad akkor bocsi! Én meg jól benéztem! :D Az UH-60 nem rossz, lehetne is belőle 20-30db, csak nem egy kategória a MI-171-el teljesítményben. A hatótávolság eddig nem volt gond a Mi-8-nak és változatainak. Amekkora ország vagyunk itt elég. Végül is pont a helikopter az aminek nem kell meg tennie 1000km-eket a feladat végrehajtására. Arra teljesen más eszközt használnak. Üdv: kamovos | |||||
NORAD | Adatlap | 525757 | 2013. február 16. 13:01 | ||
Én továbbra is azt látom hogy érdekcsoportok küzdenek egymás ellen. Az orosz helikopterekhez kapcsolatos üzletekből a szoci kötődésű cégek (is) nagy haszonra tennének szert, ezt semmiképp nem szeretnék, bár valószínűleg nem lesz más lehetőségük. Az olasz üzlet a jelenleg hatalmon levőknek jó, ezért erőltetik. Viktor az amerikai kormánytól szeretne helikoptereket kapni ezért még vár a beígért kedvezőbb ajánlatra. Úgy tűnik hogy a kormánykörökben jelenleg a Sikorsky-nak a legkisebb "lobbiereje". Hende meg próbálja magyarázni a fenti helyzetet és hogy miért nem történt 2010 májusa óta semmi. | |||||
Zoli | Adatlap | 525753 | 2013. február 16. 12:48 | ||
Szia, A wiki a korábbiakkal ellentétben már egész megbízható, az ott talált adatok közel vagy teljesen azonosak a többi netes forrással. Amikor először megnéztem a típusokat, akkor ellenőriztem. Tudom, hogy nagyobb teljesítményre képes az orosz típus (méretéből, erősebb hajtóműveiből adódan ez egyértelmű, az lenne a fura, ha nem így lenne), de asszem hatótávban, fogyasztásban stb az amerikai jobb. Utóbbit én a legkisebb rossznak tartom, egyébként semmi bajom az orosz típussal, csak az oroszok megbízhatatlanságával. Amúgy én az olaszra írtam, hogy gyengébb... z | |||||
Kamovos | Adatlap | 525748 | 2013. február 16. 12:15 | ||
Szia Zoli! Milyen szempontok alapján is gyengébb a Mi-171 a Black Hawk-nál? Szállítható személyek száma melyiknél mennyi? Az 1kg-ra jutó teljesítmény (lóerő, KW) melyiknél menyi? Külső fügesztmény bekötési csomópont melyiken mennyit bír? Fegyver felfüggesztésben melyikre mennyit lehet feltenni? Ezekre adjál nekem választ legyél szíves típusonként! De kérlek ne a Wikipédiáról jó, mert az nem szaklap, hanem viccoldal. Üdv: kamovos | |||||
Zoli | Adatlap | 525747 | 2013. február 16. 12:10 | ||
Nem hiszem, hogy a NATO beleszólna, ki mit vegyen, legfeljebb ajánlásokat tesz, illetve figyelmeztethet a vállalt kötelezettséget ellátására. Tehát olyan gép legyen, ami együtt tud működni a közösség csapataival. Én inkább az oroszoktól való függés okozta bizonytalanság miatt vetném el az orosz típust. A legegyszerűbb szállító Black Hawk állítólag tényleg annyiba kerül, mint a legegyszerűbb szállító AW139 (tóbbiból a felfegyverzett példány még nem is létezik). Legfeljebb a fizetési feltételekben lehet nagyobb különbség, gondolom... z | |||||
Taylor2 | Adatlap | 525746 | 2013. február 16. 12:06 | ||
És tényleg! Ugyan annyiba kerül a Black Hawk, mint a AW139-es! Illetve csak nagyon minimálisan drágább az amerikai helikopter. Black Hawk: 21,3 Millió $ http://en.wikipedia.org/wiki/Sikorsky_UH-60_Black_Hawk Aw139: 21 Millió $ en.wikipedia.org/wiki/AgustaWestland_AW139 Röhej! | |||||
NORAD | Adatlap | 525745 | 2013. február 16. 11:53 | ||
Más fórumokon arról megy a vita, hogy a NATO beleszólhat-e abba, milyen helikoptert vegyünk. Mi-171 több NATO országban is üzemel már. És hogy a titkos eszközök ki-beszerelése a nagyjavítás miatt nem jelenthet akkora problémát. www.lompraha.cz/en/ A cseheknek milyen típusra és milyen szintű engedélye van ha felújításról, karbantartásról van szó? Lehet nem is kellene az oroszokhoz vinni a gépeket. A legegyszerűbb szállító Black Hawk meg állítólag ugyanannyiba kerül, mint amennyiért egy AW139-est kapnánk. | |||||
Kuolema | Adatlap | 525743 | 2013. február 16. 11:42 | ||
Sziasztok! És ehhez még hozzátartozik az Agusta-Westland körül kialakult korrupciós botrány is, amit doky3 kollega linkelt egy pár napja. Érdekes, hogy mi is tőlük akarunk drága és katonai szempontból használhatatlan heliket venni... akinek ez nem gyanús, az vagy csukott szemmel jár, vagy benne van nyakig ;) Üdv.: Kuolema | |||||
Zoli | Adatlap | 525740 | 2013. február 16. 11:14 | ||
Szia, Lehet, hogy az origo-n még nem volt erről cikk, de ez nem is hiányzott. A beszélgetős cikk alapján akkor lemondhatunk a Black Hawk-ról, mert az nagyon drága nekünk. Ellenben a minimálisan olcsóbb, de sokkal gyengébb olasz típusra fog telni... z | |||||
Kamovos | Adatlap | 525737 | 2013. február 16. 10:42 | ||
Szia NORAD Köszi a linket! Úgy látom kezdik reálisabban látni a dolgokat mint eddig. :) Üdv: kamovos | |||||
NORAD | Adatlap | 525699 | 2013. február 15. 20:24 | ||
Az Origón még nem jelent meg ebben a témában írás. Szerintem sokkal jobb mint ami az Indexen megjelent. Jól összefoglalja a lényeget az átlag origós olvasó számára. Ami új infó, az a használt Cougar/Puma lehetősége. Lehet hogy erre gondolt Hende? Vagy még mindig a jobb amerikai ajánlatot várja? lhsn.hu/beszelgetes-hende-csabaval/ (Ha már a semmitmondó írásoknál tartunk.) | |||||
Zoli | Adatlap | 525695 | 2013. február 15. 19:37 | ||
Sziasztok, Egy újabb semmitmondó cikk: www.origo.hu/techbazis/20130214-ultramodern-helikopterek-vedhetik-magyarorszagot.html Csak tudnám, ilyeneket minek irogatnak?... z | |||||
doky3 | Adatlap | 525505 | 2013. február 14. 13:36 | ||
Igen, ez a helyes megfogalmazás :) | |||||
Zoli | Adatlap | 525494 | 2013. február 14. 10:24 | ||
Kamovos | Adatlap | 525431 | 2013. február 13. 16:33 | ||
Hát mert mi politikusaink is vonzák az ilyent! :) :D | |||||
doky3 | Adatlap | 525415 | 2013. február 13. 13:44 | ||
Miért van nekem deja vu-m? aero.postr.hu/helikopteres | |||||
Kamovos | Adatlap | 524608 | 2013. február 6. 19:06 | ||
k=l | |||||
Kamovos | Adatlap | 524607 | 2013. február 6. 19:06 | ||
Sziasztok! Kehet, hogy kormányfői tanácsadók egyike. :D |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157. |