/ Fórumok /

Vörös szárnyak

A szojet gyártmányú harci repülőgépek makettezésével foglalkozó, "orosz megszállás"
alatti megszállottaknak, bármilyen méretarány kedvelőinek.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.
migi 23203 2012. április 28. 13:03
Válasz erre
Szerintem ,
Ezek az adatok még akkor készültek és kerültek nyilvántartásba a cégeknél mikor még élt a titoktartás ,és nem sok minden került ki nyugatra , nézd meg a Mig-21 es kabin festést , gyártja-gyártotta már kb 10-15 cég , és melyik a helyes festés ?
nem tudták volna már azóta megnézni ? ki javítani az utasítást ? de hogy nem , csak nem érdekli őket ,nem néznek utána , S szerintem ez fen áll a többi gépre is ,
üdv: migi
pintair 23202 2012. április 28. 12:52
Válasz erre
migi!

Gondolom tudod, hogy lassan terrányi cuccom van szovjet-orosz tipusokból, ezeket is birtoklom, oké is, DE AKKOR MÉRT ADNAK MAGUKRA VALAMIT IS ADÓ VILÁGCÉGEK BAROM SZÍNEKET? Alapszíne ez volt a 15-ös, 17-es kabinoknak mindenütt a sárgolyón, de miért is festették volna át pl. a vietnámiak Humbrol 27, 106, 87 árnyalatokra. KP, AZ Models, Hobby Boss, SMER, Trumpeter..egy se ad egyformát. A kínaiak rendben van, individuális népek, átkenyték, meg gyártották is.
Jóvan, tudomásul vesszük, abban a barom nagy titkos világban kabint fotózni főbűn volt.

Én 1983-ban fiatal őrmesterként úgy rajzoltam Kecskeméten létrán állva a kesziben Mig-21 felsőszárny camo-t, hogy 2 fegyveres katona és az elhárítók egyik hadnagy elvtársa erőssen őrizett engemetet, amíg nem végeztem. Aztán fénymásolták, iktatták maguknak, az eredetit meg nekem meghagyták. Meg is van azóta...Szerintem az első hivatalos foltrajzok egyike Mig-21 MF-ről.

De érdekes, hivatalosan sose engedték az Albáknál ugyanezt, pedig már túl voltunk 1989-en...Eccer lesétáltam egy vasárnap délután a 3. szd gépeihez a toronyból, ott álltak előttem, és a nyűgöző tiszttel kitakartunk 1-et és lefirkantottam. Istenem, mi titok volt rajtuk?

Azért még várom Viet 17-es ügyben a vitát

köcce:

pintair
Tibcsi 23200 2012. április 28. 11:54
Válasz erre
MiG17-cockpit-800.jpeg
MiG17-cockpit-800.jpeg
mikoyangurevich-mig17f.jpeg
mikoyangurevich-mig17f.jpeg

Ha gyári festés, akkor szürkéskék. :)

Szerintem. :)
pintair 23199 2012. április 28. 11:31
Válasz erre
Skacok!

Mondjátok meg nem az igazat, lécci-lécci, de a színtiszta igazat!: milyen színű volt a vietnámi Mig-17-esek kabinja? Mert ahány forrás, ahány makettgyártó, annyi változata a kéknek és szürkének...

Csak köszönni tudom:

pintair
PETI 23198 2012. április 25. 20:23
Válasz erre
Sziasztok!

Keresem azon szerencsés 1:48-as Eduard Su-27UB tulajdonosokat, akik megválnának a számukra felesleges festésekhez adott matricáktól (egyéni jelzések: felségjelek, oldalszámok, századjelvények, stb.)

Ár, részletek, stb. az e-mail-emen: kape21@gmail.com

Üdv
pintair 23197 2012. április 20. 07:10
Válasz erre
ru-aviation.livejournal.com/2247485.html

az a ződ képes nagyon kontrasztos :)
Monox 23196 2012. április 17. 12:08
Válasz erre
Monox 23195 2012. április 17. 12:07
Válasz erre
Sajnos ennél rosszabb a helyzet. A jövőjéről konkrétat nem tudok a Hodinkai gyűjteménynek, de az a tény, hogy eldózerolták a gépeknek otthont adó múzeumot - nos az eléggé egyértelmű jel. Egyébként én személy szerint hálás vagyok az őrnek, aki nem látta el a munkáját megfelelően, hiszen így volt lehetőségem nekem is a gépek közelébe jutnom, amit ezek a fiatalok is tettek. Igaz nem rongálni mentem, hanem fotózni (képek a linken), viszont az is igaz, hogy ezzel együtt nekem talán nincs ennyire tenyérbemászó pofám...

www.panoramio.com/user/1222070/tags/Moscow-Hodinka
Weizi 23194 2012. április 13. 14:40
Válasz erre
Szia!

Tavaly még volt egy őr,aki nappal vigyázott a gépekre!Azt mondta hogy jókor mentünk,mert idén elkezdik elbontani?/elszállítani? onnan a gépeket.
Fel lesz számolva a gépállomány!
Mondjuk már akkor is nagyon rettenetes állapotban voltak sajnos.Kibelezve,összetörve,összefestve,rajzolva stb...:(
Rumcájsz_52 23193 2012. április 13. 13:21
Válasz erre
Szia Taylor2
Ezek egy moszkvai szabadtéri gyűjtemény maradványai/roncsai a régi hogyinkai repülőtéren, ahol valaki/k repülő-múzeumot terveztek. Idővel szépen körbenőtte a terjeszkedő város (ma már metróval is eljuthatsz ide),aztán úgy tünik, mindenki levette róla a kezét, kivéve a vandálokat. Sajnos!
Üdv R.
Taylor2 23192 2012. április 13. 13:02
Válasz erre
Orosz huligánok egy repülőmúzeumban. Vajon hol van helyileg?

www.youtube.com/watch
sztriki 23191 2012. március 30. 22:01
Válasz erre
Mert nekem ugy jobban tetszene, konnyebb kiemelni is oket, a kiemelt panelvonalak latvanya mindig hianyzott nekem az Italeri Hindekrol, akarmilyen rezmaratas , meg gyantafeljavito volt benne... A maszkoloszalagos megoldas valoban jo otlet, tovabbgondolva akar vastagabb szigeteloszalag is jo lenne...kosz a tippet, es bocs az ekezet hianyaert...
Freddy 23190 2012. március 30. 13:16
Válasz erre
Hogy az eredetin hogy áll, nem tudom, de a szegecsek leragasztása pl maszkolószalaggal talán jó ötlet lehet, ha nem is védi meg őket mindentől.
Benedek 23189 2012. március 30. 12:35
Válasz erre
Miért is kell újrakarcolni?Az eredetin is kiállnak a lemezek.Meg kell nézni egyet a valóságban,és el kell felejteni ezt a karcolósdit.
Szerintem.
sztriki 23188 2012. március 30. 11:38
Válasz erre
Valaki próbált már Italeri Mi-24-es panelvonalakat bekarcolni? Mit lehetne tenni, a pluszos vonalak karcolásakor még véletlen se rondítsak bele a pluszos szegecselésbe?
Levix 23187 2012. március 29. 15:51
Válasz erre
Csapó 23186 2012. március 27. 15:26
Válasz erre
Köszönöm Planes a választ.
Üdv: Csapó Ferenc
Murmuc 23185 2012. március 26. 16:54
Válasz erre
Üdv!
Egyszer már értekeztünk e témában.
Én '85-ben voltam ott, Sztrela 1-el.
Egyébként Pécsi vagyok, de nem csak a távolsággal, de az idővel is hadilábon állok. :(
Planes 23184 2012. március 26. 16:23
Válasz erre
SU-24 MK
SU-24 MK

Az emlitett rajz:
Planes 23183 2012. március 26. 16:18
Válasz erre
Szia! A Szu-24-esen a határréteg terelő nem tartozék,vagy szerelvény.Hanem szériától függően van,vagy nincs.A Trumpi jelenlegi verzióján (M)pl. nincs,de bent van a dobozban,ezért valószínűleg kiad még további variánsokat is.Egy orosz könyv rajza szerint az "MK" -n a terelőbe van beépítve az infra csapda kivető,más források szerint az "MK"-n nincs terelő. Üdv.! Planes
Csapó 23182 2012. március 26. 15:30
Válasz erre
Sziasztok
Érdeklődni szeretnék hogy egyes Su-24MK-kon a belső pilon fölött a fix szárny végénél,van áramlásterelő lap, viszont a legtöbb képen viszont nincs. Gondoltam a nagy póttartály miatt teszik fel hogy stabilabb legyen a gép, de számos fotón csak a pótartály van felrakva a terelőlap viszont nincs. A trumpeter 1/48-as szuhoja miatt kérdezem, mert az összerakásin nincs utalás a változatokra.
Köszönettel: Csapó Ferenc
vandork 23181 2012. március 26. 10:43
Válasz erre
Merre laksz? Mivel a tábor díjában szállás, minden benne van, és többen jönnek az ország különböző szegleteiből, még az is lehet, hogy beférsz valakihez:)

mikor voltatok a nagyiváni lőtéren, s milyen technikával?
Murmuc 23180 2012. március 25. 11:57
Válasz erre
Üdv!
Sajna messze van nekem a helyszín. :(
Mikor éleslövészeten voltunk a kunmadarasi lőtéren a fejünk felett húztak el a 22-esek, 24-esek, repültek rá a célra, mentek gépágyú lövészetre. Egy élmény volt!
Szerencsésnek mondhatom magam, hogy én még láttam őket, ha nem is voltam a repülőterükön. :)
vandork 23179 2012. március 25. 10:32
Válasz erre
Egy érdekes programajánló: egy kis kunmadarasi múltidéző:).

DHDSCs Légierő élménytábor (Berekfürdő, Kunmadaras) májusban, a "Szovjet repülőtér titkai" című kiállításon és a kunmadarasi reptéren.

www.soviet-airforce.com/turizmus.html
üdv:
Karesz
www.soviet-airforce.com/
Muzzy 23178 2012. március 22. 17:07
Válasz erre
A legelső fotónál IL-20RT szerepel, mint típus.
Rákeresve ez Ил-20РТ — самолётный измерительный пункт для испытаний ракетной техники (телеметрическая летающая лаборатория).
Repülőgépes mérési pont rakéta technikai kisérletekhez, (telemetrikus repülő labor) A púp nem a pilóták fegyelmezésére, vagy tyúkok nevelésére van :)
kik-sssr.narod.ru/Air_KIK.htm
Muzzy
Benedek 23177 2012. március 22. 13:30
Válasz erre
Ha mérőállomás,akkor Letajuscsaja Laboratoria,egyébként pedig a hátán lévő púpban büntetik a fegyelmezetlen pilótákat.Látszik,hogy az oldalán van valami ajtó féle.
3.verzió.Hosszú-hosszú repülések alatt tyúkokat tartanak odafönn,hogy mindíg legyen friss rántotta alapanyag. Odakinn is drágult a tojás...
Altengernagy 23176 2012. március 22. 11:04
Válasz erre
Hm, ez valami laborgép... Repülő mérőállomás. Sejtelmem sincs mire használják... mármint most jelenleg. Meteorológia gondolom, sarkköri...
sanyi 23175 2012. március 21. 15:47
Válasz erre
Hali!
Gondolom fog tetszeni pár sporttársnak:)
gold-mun.livejournal.com/116761.html
polomalev 23174 2012. március 11. 09:35
Válasz erre
Köszönöm!
p-51 23173 2012. március 3. 18:07
Válasz erre
Szia Silent8!
Bocsi, meg kellene állnom szó nélkül, de nem teszem.
A Tibcsi és a polomalev közötti diskurzus nem a gépről szól, hanem a FAB bombák színeiről, és ha megfigyeled a képeket, tényleg kétféle szürke FAB bomba van a gép mellett, a második képen látszik mind a két árnyalat. Ami a gép orra előtt van, az sötétszürke, a mi a gép mellett, az világosabb.
Jól végig kell olvasni mindent.
Üdvözlettel:
p-51
silent8 23172 2012. március 3. 13:04
Válasz erre
Szia Tibcsi! A két képen u.a a gép van. 30-as oldalszámú mindkettő. A színeltérés inkább a fényviszonyok változása miatt van. Az egyik háttal a napnak készült, a másik enyhén szembe.
Tibcsi 23171 2012. március 3. 12:08
Válasz erre
voron024.jpeg
voron024.jpeg
voron039.jpeg
voron039.jpeg

Elég kicsik a képek, de talán látszik a kétféle árnyalat.
Tibcsi 23170 2012. március 3. 12:05
Válasz erre
Kicsit utánanéztem a guglin. A szürke jó szín lesz, de úgy láttam, nem egységes a színük: van világosabb és van sötétebb árnyalatú is. Magyarul: olyan szürkére fested, amilyenre akarod. :)
polomalev 23169 2012. március 2. 21:19
Válasz erre
800px-FAB-250_M46_Bomb
800px-FAB-250_M46_Bomb

Sziasztok!
Jelenleg egy iraki Szu-25-öst építek. A fegyverzetet két UB-32-es rakétablokk mellett jobb híján négy FAB-250-es bomba fogja alkotni.(+2xPT-800) Abba kérném a segítségeteket hogy a fabokat milyen színűre fessem. Valószínű világosszürkére fogom.
pintair 23168 2012. február 29. 08:53
Válasz erre
sanyi 23167 2012. február 28. 15:42
Válasz erre
Érdekes: algériai MiG-23BN Mk-82-vel:
elhangardetj.blogspot.com/
Tibcsi 23166 2012. február 27. 06:14
Válasz erre
Érdekes az Asia Minor (vagy ahhoz nagyon hasonló) sémát látni egy Szuhojon. :)
Levix 23165 2012. február 26. 21:07
Válasz erre
polomalev 23164 2012. február 23. 13:40
Válasz erre
AN-32B Cline  3C-4GE    Malabo    6-10
AN-32B Cline 3C-4GE Malabo 6-10
SU-25UB Frogfoot-B  027    2008
SU-25UB Frogfoot-B 027 2008
L-39C Albatross  025    Malabo    10-6-10
L-39C Albatross 025 Malabo 10-6-10
Mi-172 Hip-H  3C-LLE    2007 b
Mi-172 Hip-H 3C-LLE 2007 b
Mi-24P Hind-F  020    Malabo    6-10
Mi-24P Hind-F 020 Malabo 6-10

Pár kép a témában.
sanyi 23163 2012. február 23. 12:31
Válasz erre
sanyi 23162 2012. február 23. 12:31
Válasz erre
Nem há'! Nekik kéééne mondani hogy csakis olyan gépeket rendszeresítsenek amiket épkézláb minőségben meg lehet szerezni és persze agggyák is ki 72-ben normális matricában:)
piratvitorla 23161 2012. február 22. 20:48
Válasz erre
Szia
Úgy látom rossz helyre születtem...
PETI 23160 2012. február 22. 20:21
Válasz erre
Nem jó Sanyi! F-16-osuk mér nincs? :)
sanyi 23159 2012. február 22. 16:42
Válasz erre
Equatorial Guinea Mi-26
Equatorial Guinea Mi-26

És a kép
sanyi 23158 2012. február 22. 16:41
Válasz erre
Sziasztok!
Nem vörös, hanem fehér, ráadásul forgószárny, de érdekes és keleti gyártmányú. A képen az egyenlítői-guineai légierő Mi-26-osa. Kis ország bazinagygépe:) Nekik aztán van minden: Szu-25, Mi-24, L-39, An-26 állítólag Ka-29 és immár Mi-26.
migi 23157 2012. február 14. 20:52
Válasz erre
Szia Laci
Köszi szépen a választ .
üdv:migi
Rumcájsz_52 23156 2012. február 14. 20:37
Válasz erre
Szia migi
Drótkötélen kiengedhető vontatott céltárgy, géppuskás/gépágyús lövészeteken használták, sokszor a földi légvédelem is.
üdv R.
notarius 23154 2012. február 14. 10:36
Válasz erre
migi 23153 2012. február 14. 10:16
Válasz erre
115136_08765_2406_resize
115136_08765_2406_resize

Sziasztok urak
Megtudná valaki mondani mi lehet a Su-7 es hasa alatt ?
Altengernagy 23152 2012. február 13. 13:20
Válasz erre
A Tu-22 stratégiai bombázó ezred utolsó repülése. Ritka felvétel a Tu-22U kiképzőgépről is. (1994)

www.youtube.com/watch
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66.