/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
pintair 523440 2013. január 27. 21:16
Válasz erre
Rumci!

A fotó dátuma jó, mert a bátyám ül benne frissen végzetten, mikor hazajöttek Szu-ból, Kemétre kerültek mind és itt képezték őket át-vissza F-13-ra. Egyedüli kirepülésük előtt lettek fotózva beüléskor. Ez TUTI! Akkor én még giminazista voltam, és emléxem ezekre, mert akkor már engem a légcsavarszél megcsapott. Utána került Taszárra, ahol végig Pf-kedett, még ki nem vonták, ő volt az utsó szd pk- a tipusnak. Utána ült Biszre, ill bele. :)

UFF!
Rumcájsz_52 523436 2013. január 27. 21:01
Válasz erre
Szia pintair
A "819"-es 21F-13 háromszor járt a PG-ben, 1966-ban, 69-ben és 74-ben, ami nekem azt jelenti, hogy a három fotó közül az elsőnél szerintem nem stimmelhet a dátum, a szám alakja miatt. Ez a szögletes, csak a sarkán kerekített számforma az eredeti gyári (vagy érkezés után nálunk alakulatnál) felfestett alak volt, a PG-ben festett szám jóval ducibb, kerekebb alakzat volt, tehát ez még a PG-javítás/festés előtt készült fotó - hacsak javítás után valami miatt alakulatnál újra nem festették a számot. Tudsz-e arról valamit esetleg, hogy PG-javítás után valami miatt más sablonnal újrafestették a gépszámot?
Üdv R.
búza 523384 2013. január 27. 14:04
Válasz erre
Szia Laci!
Egy dolgot tudok erre: 1976-ban a 819-es ülésén már nem volt! :-)))
Üdv: G.
Murmuc 523348 2013. január 27. 11:03
Válasz erre
Nem erre kaptunk választ Rumcájsz 52-től, a 522605-ös válaszban? :)
A harmadik képen látható 907-es amellyel kábellel ütköztek, és lenyírták a pótvezérsíkot.
migi 523345 2013. január 27. 10:52
Válasz erre
Szia Árpi
Tényleg nincs , Gabi mit mondasz erre ?
pintair 523340 2013. január 27. 10:39
Válasz erre
F-13Kecskemét1976
F-13Kecskemét1976
2483517751_06ba6ac1d6_z
2483517751_06ba6ac1d6_z
80065_22442_CV
80065_22442_CV

az első képen 1976 Kecskemét Pintér Zoltán hdgy F-13, nincs fejvédő, a második kép ősi Taszár F-13, van fejgörbevas
pintair 523229 2013. január 26. 10:26
Válasz erre
Skacok, a film 03:56 idejénél látszik a még felszerelt fejvédő.
doky3 523176 2013. január 25. 13:37
Válasz erre
Még itt is megpróbálom, hátha...

1:48 cockpit sets
...NECP 48018 MiG-21 MF/bis (Academy/KP) 1/48 $24.00 ...

Ezt a Neomega oldalán találtam. Ebből nekem "az jön le", hogy ez egy olyan kiegészítő ami mindkét készlethez jó. Namármost a két kit kabinmérete tapasztalatom szerint jelentősen különbözik. Van valakinek ötlete/tapasztalata ez most hogy?
cenci2 522782 2013. január 21. 23:25
Válasz erre
Ezek a videók nem hiányozhatnak a jutyubról :www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch
Jó szórakozást!
migi 522765 2013. január 21. 21:24
Válasz erre
Szia Kálmán ,akkor biztos ki hozza valaki vákuum húzottan ,
migi 522764 2013. január 21. 21:22
Válasz erre
Na már este van , Szia Gabi
Neomega gyártja és tőlük meg lehet rendelni , de gondolom több cégtől is aki forgalmazza a termékeiket ,
zkalos 522763 2013. január 21. 21:22
Válasz erre
Ehhez meg kellene egy új kabintető, mert a gyári Trumpeter tető elszúrja a formáját, túl púpos. nem elég "áramvonalas". A múltkor láttam a klubbunkban összerakva, és hát cudarul látványosan elszúrja a gép szép formáját.
búza 522762 2013. január 21. 21:20
Válasz erre
Szia Laci!
Gondolom F-13-as!:-))) Ki gyártja és honnan lehet megszerezni?
Üdv: G.
migi 522759 2013. január 21. 21:03
Válasz erre
mig21f13cock
mig21f13cock

És itt a szintén új 1/48 as Mig-21 f-12 as hoz való kabin is ,
migi 522750 2013. január 21. 20:04
Válasz erre
Ebben igazad van , én meg nem írtam oda , de legalább van és lehet hogy elérhetős is, látszatra sokkal szebb a törzs mint a régi átalakító készletükben adott törzs eleje , de kicsit későn jöttek ki vele , mert a trumpi már katalógusba tette az ő gépüket ,
zkalos 522747 2013. január 21. 19:58
Válasz erre
Ahhaaa. Hát ez nem látszott a fotón. Attól még a hibái megvannak sajna.
migi 522746 2013. január 21. 19:39
Válasz erre
Bocs hogy bele kotyogok de ez nem így van , mert ez 1/48as
zkalos 522745 2013. január 21. 19:37
Válasz erre
Hát sajna ahogy látom, a Fujimi-t alakították át. A elcsúszott főfutó akna törzs dudor rossz helyen van, akár a Fujimi esetébem. Megcsinálhatták volna, akár csak a nem elég mély főfutó aknát is kimélyíthették volna a már említett dudorig.Jobb lett volna. ha a Zvezdát alakítják át szerintem, és nem a méret-és alakhibás Fujimit.
kameraservice 522735 2013. január 21. 17:54
Válasz erre
Hali Cébés!
Hát elírtam persze 1989-91 a helyes céldátum.
Valószinű nem tökéletes állapotú gépek lehettek de az alapján amit én láttam ezt nem
tudom ennyi idő után eldönteni.
Abban az időben még nem érdekelt a katonai repülés csak pár hónapos kopasz voltam.
De abban biztos vagyok hogy Mig 15-17 tipusok voltak.
Üdv
migi 522733 2013. január 21. 17:11
Válasz erre
Mig21UM parts
Mig21UM parts

Úgy látszik ébresztőt fújtak a Neomegánál ,végre egy új kiadás Mig-21 UB átalakító
Cébés 522675 2013. január 20. 22:43
Válasz erre
Te visszamentél az időben? 1998-91 ig :)

Ma már késő van,de holnap előszedek (megpróbálok) pár képet.
Én is voltam Taszáron 97-98 és rémlik valami hasonló sztori.
Bár inkább reptéri roncstelepnek mondanám.Hogy elásott gépek...ezt nem tudom.

üdv
G
kameraservice 522674 2013. január 20. 22:24
Válasz erre
Taszár Javó
Taszár Javó

Küldenék a helyszinről képet.
kameraservice 522673 2013. január 20. 22:22
Válasz erre
Üdv mindenkinek.
Keresnék információkat arról hogy tud e valaki arról hogy Taszáron elásott Mig-ek vannak illetve voltak.
A sztori a következő 1998-1991-ig sorként szolgáltam Taszáron,eggyik nyári napon őrségben voltam a Javitó mögötti toronyban akkor először és soha többé.
Itt az őr feladata az volt hogy ha jön jármű vagy személy azt igazoltatni kellett.
Tehát ezért nem kellett fentlenni a toronyba, amikor egyszer bementem a szemközti erdőbe hűsölni akkor láttam hogy ott a földbe ásott gépek vannak.
némelyiknek a szárnya vagy a függ vezérsikja lógott ki a földből de irtó sok alkatrész hajtómű is hevert ott.
Érdeklődnék hogy tud e valaki erről infót?
Cébés 522662 2013. január 20. 21:06
Válasz erre
Sziasztok!

Ezt a videót látta már valaki? Köszönet a feltöltőnek!

www.youtube.com/watch
migi 522659 2013. január 20. 20:29
Válasz erre
DSC05284
DSC05284

A 117 es gépen jól láthatóan ott a has alatt a gépágyú és nincs duasz lapát , De nézzétek ezt a festést ,én még ilyet nem láttam , Bár ez nem jelent semmit .
migi 522654 2013. január 20. 20:17
Válasz erre
Elég sok gépen rajta van ez a beömlő csik jelzése , keresek képet még , elkezdtem rendezgetni , de nagy anyag , bár mostanában rá érek .
piratvitorla 522650 2013. január 20. 20:08
Válasz erre
Ezt meg kéne csinálni makettben...
üdv
búza 522640 2013. január 20. 19:20
Válasz erre
Szia!
Élőben és képen sem! Érdekes. Jó lenne találni még képet róla. Gépágyúkonténer, de kíváncsi lennék a Pitot-csőre, van-e rajta DUASZ lapát? Szerintem nincs, anélkül meg nem sokat ér! Tudomásom szerint az oktató alakulatoknál volt ilyen számozás.
A következő klubra intéztem a szabadnapot!
Üdv: Búza
migi 522639 2013. január 20. 19:07
Válasz erre
MIG-21-51
MIG-21-51

Szia Gabi
Láttál már ilyen orrész festést ?
búza 522638 2013. január 20. 18:56
Válasz erre
Szia Papa!
Még mindig érdekelne az "alapanyag", vagyis milyen makettből alkotod 1/48-ban a 400-as U-t?
Üdv: Búza
varobee 522623 2013. január 20. 17:40
Válasz erre
Sziasztok!

Ha már a kétülésesekről van szó, valakinek van képe olyan gépről amelyiknek az első kabinja be van függönyözve. Nyilván a földön ez nem volt jellemző, de ellenőrzésnél, karbantartásnál esetleg készülhetett ilyen kép. Befüggönyözve csak a műszerfalat látta a pilóta? Esetleg 23-asról vagy 29-esről készült fotó is érdekelne ha van.

Üdv: varobee
lacipapa 522611 2013. január 20. 15:14
Válasz erre
Köszi,erre voltam kíváncsi.Ha leszedem a lemezt,akkor jó lesz!
Üdv,Laci
Rumcájsz_52 522609 2013. január 20. 14:46
Válasz erre
A leszerelt fejvédő lemezen kívül be volt építve a rendszerbe egy blokkoló berendezés,ami a hátsó ülést nem engedte kilőni, amíg az első ülés a gépben volt (magyarán, a felelős oktató nem hagyhatta a lekvárban a tanulót, csak ordíthatott a fedélzeti telefonba hogy "katapult!", és ha az "inas" kattintott, utána neki is lehetősége volt követni (persze ha volt rá idő!). Halvány emlékeim szerint ez a bigyó egy gyufásdoboz méretű kis szerkezet volt a mellső ülésen jobboldalt deréktájékon, szóval makettméretben még 48-as léptékben se nagyon játszik.
Üdv R.
lacipapa 522606 2013. január 20. 14:33
Válasz erre
Köszönöm!Mit takar a módosított SZK ülés?Csak a leszerelt lemezt?

Búzának:a 400-ast,kis svancost szeretném megépíteni.
Rumcájsz_52 522605 2013. január 20. 14:20
Válasz erre
Szia lacipapa
A korabeli hivatalos oktatási tananyag szerint a 21F-13 és PF tipusokban (valamint a kezdeti-szériás PFM/FL gépekben) SzK katapultülés volt, eredetileg mindkettőnél fejvédő lemezzel, később ezt nálunk leszerelték, a 21U-ban módosított SzK-ülés, eleve fejvédő lemez nélkül (egyformán a kis-svancos 400-as és nagy-svancos 600-as tipusokban).
Üdv R.
lacipapa 522590 2013. január 20. 12:27
Válasz erre
Szia!
PF-ből(ACADEMY),már félig összerakottan vettem.Valamilyen gyanta átalakítóval.Kaptam hozzá fő és orrfutó aknákat is,de mivel a törzs már össze volt ragasztva,így sajna kimarad,valószínű.Az orrfutó aknát még be tudom szerkeszteni.
Tehát,ha jól értelmezem az U-kban SK ülés volt a lemez nélkül?A szolnoki múzeum honlapján a fejvédő lemezest írják a PF és az U-hoz is.
Laci
migi 522566 2013. január 19. 22:06
Válasz erre
Persze hogy nem volt ,mert a oldalra nyíló kabintetős PFM ben már nem ez a ülés típus volt ,
migi 522565 2013. január 19. 22:00
Válasz erre
mig21pf
mig21pf

Akkor 90% meg egyezik a tudásunk , csak én nem tudtam hogy tovább miért nem használták , akkor már a PFM szériáknál se volt ilyen , ja azt is kiadja az Eduard .
búza 522564 2013. január 19. 21:54
Válasz erre
Az F-13-asok és a PF-ek üléseivel úgy is lehetett nagy magasságban és sebességnél ugrani, hogy a tető rájuk csukódott védőernyőként, majd a kellő lefékeződés és magasság elérése után levált, aztán az ülés is és a többi ment a szokás szerint. A lemez - ismereteim szerint - a tető leválása után az ülés "seggel előre" fordítását volt hivatott elősegiteni, hogy a hajózót ne "gallyazza le" a még mindig nagy sebességű áramlás. Már a PF-en sem alkalmazták, mert a gyakorlat bebizonyította, hogy nincs rá szükség. Az U-kon pedig nem is volt lehetőség a tetővel együtt ugrani, így a PF-es megoldás maradt, viszont az jól bevált!
migi 522561 2013. január 19. 21:38
Válasz erre
Akkor jól láttam a képeken hogy nincs az ülésen rajta , és tudomásod szerint akkor mi célt szolgált ?
búza 522559 2013. január 19. 21:29
Válasz erre
Csak az F-13-as ülésein volt a fejvédőnek nevezett lemez, tudomásom szerint nem pont ezzel a céllal. A 4420-as Indiában végezte pályafutását - hacsak nem repül veteránként most is - U3004 oldalszámmal. SAJNOS!
migi 522556 2013. január 19. 21:14
Válasz erre
És az ülésen rajta volt az a lehajtható fejvédő ? az is elvitték Indiába ?
búza 522555 2013. január 19. 21:07
Válasz erre
Szia Laci!
Igen, az. Tulajdonképpen csak a nagyobb hátsórészben,a fenti fékernyőben különbözött. Érdekesség képpen a 4420-as U600-as volt az első igazi repülő, amin dolgoztam közel 37 éve!
Üdv: G.
migi 522554 2013. január 19. 21:07
Válasz erre
1358238636_14_nEO_IMG
1358238636_14_nEO_IMG

A trumpi is nyomatja a 21 seket
migi 522552 2013. január 19. 20:52
Válasz erre
Szia Gabi
A 600 asban is SK-1 ülés volt ?
búza 522550 2013. január 19. 20:46
Válasz erre
Megnézheti, de ott az összes kabin kép UM-ről szól, Ő pedig sima U-t épít! Egyébként 400 vagy 600? Mondjuk a kabin egyforma, de érdekelnének a részletek!
polomalev 522543 2013. január 19. 19:28
Válasz erre
búza 522539 2013. január 19. 18:59
Válasz erre
első műszerfal
első műszerfal
mig-21_9
mig-21_9

Szia!
Sajnos csak az elsőről van, meg annak jobb oldaláról. Miből alkotod?
Üdv: Búza
lacipapa 522525 2013. január 19. 16:49
Válasz erre
Szervusztok!
Mig-21U-t építenék,1/48-ban,magyart,de nem találok hozzá a kabinról képanyagot.Ha volna valakiknek,pláne színesben,kérem lepjen meg vele.Ide is jó a fórumra,hátha másnak is jó lenne.Keresek még,1/48-as,21U botkormányokat(2db),gyanta v. fröcsi is jó lenne.
Üdv,Laci
Zoli 522418 2013. január 18. 16:58
Válasz erre
Szia,
Szerintem az angolt könnyen le lehet fordíttatni a netes fordítókkal, viszont inkább a ProModell egy korábbi számát javaslom, abban elég részletes bemutató volt.
z
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.