/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192.
zkalos 522763 2013. január 21. 21:22
Válasz erre
Ehhez meg kellene egy új kabintető, mert a gyári Trumpeter tető elszúrja a formáját, túl púpos. nem elég "áramvonalas". A múltkor láttam a klubbunkban összerakva, és hát cudarul látványosan elszúrja a gép szép formáját.
búza 522762 2013. január 21. 21:20
Válasz erre
Szia Laci!
Gondolom F-13-as!:-))) Ki gyártja és honnan lehet megszerezni?
Üdv: G.
migi 522759 2013. január 21. 21:03
Válasz erre
mig21f13cock
mig21f13cock

És itt a szintén új 1/48 as Mig-21 f-12 as hoz való kabin is ,
migi 522750 2013. január 21. 20:04
Válasz erre
Ebben igazad van , én meg nem írtam oda , de legalább van és lehet hogy elérhetős is, látszatra sokkal szebb a törzs mint a régi átalakító készletükben adott törzs eleje , de kicsit későn jöttek ki vele , mert a trumpi már katalógusba tette az ő gépüket ,
zkalos 522747 2013. január 21. 19:58
Válasz erre
Ahhaaa. Hát ez nem látszott a fotón. Attól még a hibái megvannak sajna.
migi 522746 2013. január 21. 19:39
Válasz erre
Bocs hogy bele kotyogok de ez nem így van , mert ez 1/48as
zkalos 522745 2013. január 21. 19:37
Válasz erre
Hát sajna ahogy látom, a Fujimi-t alakították át. A elcsúszott főfutó akna törzs dudor rossz helyen van, akár a Fujimi esetébem. Megcsinálhatták volna, akár csak a nem elég mély főfutó aknát is kimélyíthették volna a már említett dudorig.Jobb lett volna. ha a Zvezdát alakítják át szerintem, és nem a méret-és alakhibás Fujimit.
kameraservice 522735 2013. január 21. 17:54
Válasz erre
Hali Cébés!
Hát elírtam persze 1989-91 a helyes céldátum.
Valószinű nem tökéletes állapotú gépek lehettek de az alapján amit én láttam ezt nem
tudom ennyi idő után eldönteni.
Abban az időben még nem érdekelt a katonai repülés csak pár hónapos kopasz voltam.
De abban biztos vagyok hogy Mig 15-17 tipusok voltak.
Üdv
migi 522733 2013. január 21. 17:11
Válasz erre
Mig21UM parts
Mig21UM parts

Úgy látszik ébresztőt fújtak a Neomegánál ,végre egy új kiadás Mig-21 UB átalakító
Cébés 522675 2013. január 20. 22:43
Válasz erre
Te visszamentél az időben? 1998-91 ig :)

Ma már késő van,de holnap előszedek (megpróbálok) pár képet.
Én is voltam Taszáron 97-98 és rémlik valami hasonló sztori.
Bár inkább reptéri roncstelepnek mondanám.Hogy elásott gépek...ezt nem tudom.

üdv
G
kameraservice 522674 2013. január 20. 22:24
Válasz erre
Taszár Javó
Taszár Javó

Küldenék a helyszinről képet.
kameraservice 522673 2013. január 20. 22:22
Válasz erre
Üdv mindenkinek.
Keresnék információkat arról hogy tud e valaki arról hogy Taszáron elásott Mig-ek vannak illetve voltak.
A sztori a következő 1998-1991-ig sorként szolgáltam Taszáron,eggyik nyári napon őrségben voltam a Javitó mögötti toronyban akkor először és soha többé.
Itt az őr feladata az volt hogy ha jön jármű vagy személy azt igazoltatni kellett.
Tehát ezért nem kellett fentlenni a toronyba, amikor egyszer bementem a szemközti erdőbe hűsölni akkor láttam hogy ott a földbe ásott gépek vannak.
némelyiknek a szárnya vagy a függ vezérsikja lógott ki a földből de irtó sok alkatrész hajtómű is hevert ott.
Érdeklődnék hogy tud e valaki erről infót?
Cébés 522662 2013. január 20. 21:06
Válasz erre
Sziasztok!

Ezt a videót látta már valaki? Köszönet a feltöltőnek!

www.youtube.com/watch
migi 522659 2013. január 20. 20:29
Válasz erre
DSC05284
DSC05284

A 117 es gépen jól láthatóan ott a has alatt a gépágyú és nincs duasz lapát , De nézzétek ezt a festést ,én még ilyet nem láttam , Bár ez nem jelent semmit .
migi 522654 2013. január 20. 20:17
Válasz erre
Elég sok gépen rajta van ez a beömlő csik jelzése , keresek képet még , elkezdtem rendezgetni , de nagy anyag , bár mostanában rá érek .
piratvitorla 522650 2013. január 20. 20:08
Válasz erre
Ezt meg kéne csinálni makettben...
üdv
búza 522640 2013. január 20. 19:20
Válasz erre
Szia!
Élőben és képen sem! Érdekes. Jó lenne találni még képet róla. Gépágyúkonténer, de kíváncsi lennék a Pitot-csőre, van-e rajta DUASZ lapát? Szerintem nincs, anélkül meg nem sokat ér! Tudomásom szerint az oktató alakulatoknál volt ilyen számozás.
A következő klubra intéztem a szabadnapot!
Üdv: Búza
migi 522639 2013. január 20. 19:07
Válasz erre
MIG-21-51
MIG-21-51

Szia Gabi
Láttál már ilyen orrész festést ?
búza 522638 2013. január 20. 18:56
Válasz erre
Szia Papa!
Még mindig érdekelne az "alapanyag", vagyis milyen makettből alkotod 1/48-ban a 400-as U-t?
Üdv: Búza
varobee 522623 2013. január 20. 17:40
Válasz erre
Sziasztok!

Ha már a kétülésesekről van szó, valakinek van képe olyan gépről amelyiknek az első kabinja be van függönyözve. Nyilván a földön ez nem volt jellemző, de ellenőrzésnél, karbantartásnál esetleg készülhetett ilyen kép. Befüggönyözve csak a műszerfalat látta a pilóta? Esetleg 23-asról vagy 29-esről készült fotó is érdekelne ha van.

Üdv: varobee
lacipapa 522611 2013. január 20. 15:14
Válasz erre
Köszi,erre voltam kíváncsi.Ha leszedem a lemezt,akkor jó lesz!
Üdv,Laci
Rumcájsz_52 522609 2013. január 20. 14:46
Válasz erre
A leszerelt fejvédő lemezen kívül be volt építve a rendszerbe egy blokkoló berendezés,ami a hátsó ülést nem engedte kilőni, amíg az első ülés a gépben volt (magyarán, a felelős oktató nem hagyhatta a lekvárban a tanulót, csak ordíthatott a fedélzeti telefonba hogy "katapult!", és ha az "inas" kattintott, utána neki is lehetősége volt követni (persze ha volt rá idő!). Halvány emlékeim szerint ez a bigyó egy gyufásdoboz méretű kis szerkezet volt a mellső ülésen jobboldalt deréktájékon, szóval makettméretben még 48-as léptékben se nagyon játszik.
Üdv R.
lacipapa 522606 2013. január 20. 14:33
Válasz erre
Köszönöm!Mit takar a módosított SZK ülés?Csak a leszerelt lemezt?

Búzának:a 400-ast,kis svancost szeretném megépíteni.
Rumcájsz_52 522605 2013. január 20. 14:20
Válasz erre
Szia lacipapa
A korabeli hivatalos oktatási tananyag szerint a 21F-13 és PF tipusokban (valamint a kezdeti-szériás PFM/FL gépekben) SzK katapultülés volt, eredetileg mindkettőnél fejvédő lemezzel, később ezt nálunk leszerelték, a 21U-ban módosított SzK-ülés, eleve fejvédő lemez nélkül (egyformán a kis-svancos 400-as és nagy-svancos 600-as tipusokban).
Üdv R.
lacipapa 522590 2013. január 20. 12:27
Válasz erre
Szia!
PF-ből(ACADEMY),már félig összerakottan vettem.Valamilyen gyanta átalakítóval.Kaptam hozzá fő és orrfutó aknákat is,de mivel a törzs már össze volt ragasztva,így sajna kimarad,valószínű.Az orrfutó aknát még be tudom szerkeszteni.
Tehát,ha jól értelmezem az U-kban SK ülés volt a lemez nélkül?A szolnoki múzeum honlapján a fejvédő lemezest írják a PF és az U-hoz is.
Laci
migi 522566 2013. január 19. 22:06
Válasz erre
Persze hogy nem volt ,mert a oldalra nyíló kabintetős PFM ben már nem ez a ülés típus volt ,
migi 522565 2013. január 19. 22:00
Válasz erre
mig21pf
mig21pf

Akkor 90% meg egyezik a tudásunk , csak én nem tudtam hogy tovább miért nem használták , akkor már a PFM szériáknál se volt ilyen , ja azt is kiadja az Eduard .
búza 522564 2013. január 19. 21:54
Válasz erre
Az F-13-asok és a PF-ek üléseivel úgy is lehetett nagy magasságban és sebességnél ugrani, hogy a tető rájuk csukódott védőernyőként, majd a kellő lefékeződés és magasság elérése után levált, aztán az ülés is és a többi ment a szokás szerint. A lemez - ismereteim szerint - a tető leválása után az ülés "seggel előre" fordítását volt hivatott elősegiteni, hogy a hajózót ne "gallyazza le" a még mindig nagy sebességű áramlás. Már a PF-en sem alkalmazták, mert a gyakorlat bebizonyította, hogy nincs rá szükség. Az U-kon pedig nem is volt lehetőség a tetővel együtt ugrani, így a PF-es megoldás maradt, viszont az jól bevált!
migi 522561 2013. január 19. 21:38
Válasz erre
Akkor jól láttam a képeken hogy nincs az ülésen rajta , és tudomásod szerint akkor mi célt szolgált ?
búza 522559 2013. január 19. 21:29
Válasz erre
Csak az F-13-as ülésein volt a fejvédőnek nevezett lemez, tudomásom szerint nem pont ezzel a céllal. A 4420-as Indiában végezte pályafutását - hacsak nem repül veteránként most is - U3004 oldalszámmal. SAJNOS!
migi 522556 2013. január 19. 21:14
Válasz erre
És az ülésen rajta volt az a lehajtható fejvédő ? az is elvitték Indiába ?
búza 522555 2013. január 19. 21:07
Válasz erre
Szia Laci!
Igen, az. Tulajdonképpen csak a nagyobb hátsórészben,a fenti fékernyőben különbözött. Érdekesség képpen a 4420-as U600-as volt az első igazi repülő, amin dolgoztam közel 37 éve!
Üdv: G.
migi 522554 2013. január 19. 21:07
Válasz erre
1358238636_14_nEO_IMG
1358238636_14_nEO_IMG

A trumpi is nyomatja a 21 seket
migi 522552 2013. január 19. 20:52
Válasz erre
Szia Gabi
A 600 asban is SK-1 ülés volt ?
búza 522550 2013. január 19. 20:46
Válasz erre
Megnézheti, de ott az összes kabin kép UM-ről szól, Ő pedig sima U-t épít! Egyébként 400 vagy 600? Mondjuk a kabin egyforma, de érdekelnének a részletek!
polomalev 522543 2013. január 19. 19:28
Válasz erre
búza 522539 2013. január 19. 18:59
Válasz erre
első műszerfal
első műszerfal
mig-21_9
mig-21_9

Szia!
Sajnos csak az elsőről van, meg annak jobb oldaláról. Miből alkotod?
Üdv: Búza
lacipapa 522525 2013. január 19. 16:49
Válasz erre
Szervusztok!
Mig-21U-t építenék,1/48-ban,magyart,de nem találok hozzá a kabinról képanyagot.Ha volna valakiknek,pláne színesben,kérem lepjen meg vele.Ide is jó a fórumra,hátha másnak is jó lenne.Keresek még,1/48-as,21U botkormányokat(2db),gyanta v. fröcsi is jó lenne.
Üdv,Laci
Zoli 522418 2013. január 18. 16:58
Válasz erre
Szia,
Szerintem az angolt könnyen le lehet fordíttatni a netes fordítókkal, viszont inkább a ProModell egy korábbi számát javaslom, abban elég részletes bemutató volt.
z
CortoMaltese 522417 2013. január 18. 16:30
Válasz erre
Sziasztok!

Az Eduard 48-as Mig-21-eseiről lehet valahol információkat, tesztet, leírást találni a neten magyarul?

Üdv!
Corto
joci232 522108 2013. január 15. 21:26
Válasz erre
PL onnan is látható hogy makett: a hajtómű mögött nem "forr" a levegő...
migi 522104 2013. január 15. 21:02
Válasz erre
Szia Laci
Igen tudom ,ráadásul 1/72 es .
üdv: migi
Rumcájsz_52 522102 2013. január 15. 20:51
Válasz erre
Szia migi
Valaki már meg is csinálta, ugyanis ez makett, ha nem is túl pontos és precíz. Mindenesetre vannak rajta érdekes újítások!
Üdv R.
migi 522094 2013. január 15. 20:08
Válasz erre
7895368996_db2a572ab8_z
7895368996_db2a572ab8_z

Biztos lesz aki megcsinálja .
Neo954 520234 2012. december 31. 10:59
Válasz erre
mig21_50godina_02
mig21_50godina_02

Boldog Újévet az Uraknak! :)

Üdv.:Neo
migi 520229 2012. december 31. 10:49
Válasz erre
Csatlakozom az előttem felszólalókhoz .
üdv: migi
vatya1 520221 2012. december 31. 10:26
Válasz erre
Viszont kivánom én is
B.Ú.É.K
búza 520216 2012. december 31. 10:14
Válasz erre
Vodka+21
Vodka+21

BÚÉK minden kedves 21-es barátnak!
Búza
TOmCSI 519193 2012. december 20. 07:18
Válasz erre
Talán írd meg neki: info@hphmodels.cz Ha ennyit tudnék áldozni a hobbimra akkor inkább az AIRWORLD cég MIG-21 PFM* modelljét vásárolnám meg az repülni is tud jó sok munka után. www.airworld.online.de/deutsch/Jetmodelle/MIG21/index.htm

* Erős jóindulattal lehet annak nevezni.
búza 519165 2012. december 19. 21:23
Válasz erre
Ennyi pénzért és fáradtsággal már egy korrekt makettet is csinálhatott volna! Versenyen nem kerülne vele döntőbe, főleg akkor nem, ha van olyan a zsűriben, aki látott már ilyent élőben!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192.