<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
hatvanilaci | Adatlap | 526490 | 2013. február 22. 21:47 | ||
hatvanilaci | Adatlap | 526488 | 2013. február 22. 21:07 | ||
Szia Forgacs! A rézlemezeket felrajzolom a rézlapra alkoholos filccel,majd húsvágó ollóval kivágom majd fúrom illetve kireszelem.Az így kapott darabokat összeforrasztom,majd a fölösleges cint lecsiszolom.Jön a szódabikarbónás vízben való "fürdetés" a forrasztóvíz savas közömbösítése miatt.Kicsit letisztítom,majd szárítás után jöhet a festés. Üdv! | |||||
SSZABI | Adatlap | 526442 | 2013. február 22. 09:07 | ||
Regal | Adatlap | 526437 | 2013. február 22. 07:59 | ||
Ez aztán gyors volt!:-) Köszönöm Szabi, Üdvözlettel, Regal | |||||
SSZABI | Adatlap | 526436 | 2013. február 22. 07:46 | ||
Regal | Adatlap | 526435 | 2013. február 22. 07:42 | ||
Sziasztok! Szerintetek honnan lehetne letölteni a Tamiya Bismarck 1/350-es összeállítási útmutatóját? Üdvözlettel, Regal | |||||
zs180 | Adatlap | 526428 | 2013. február 22. 01:04 | ||
Szia Tomi! Szépen alakul a hajód. Engem meglátogatott Csatahajós barátom, ezért elhatároztam, hogy megmutatom neki a Derfflingert - hol tart most. Addig ügyeskedtem, míg sikerült leejtenem a két kéményt tartó hungarocell darabot.. Hát, nem használt a kéményeknek. Viszont ha már fent voltak a (sérült, a képeken csak részben kijavított) kémények, gondoltam itt is bemutatom a tripod állapotát, bár a felső szint még csak ezután fog megépülni. Úgy érzem, kezd hajószerűvé válni a makett. P.Gy. | |||||
hergert | Adatlap | 526302 | 2013. február 20. 19:22 | ||
zs180 | Adatlap | 526218 | 2013. február 20. 01:59 | ||
Szia Forgacs! A Derfflingert a Combrig 1:700-as műgyanta kitjéből építem. | |||||
Forgacs | Adatlap | 526203 | 2013. február 19. 21:16 | ||
Szia zs180! Milyen méretarányban építed az S.M.S. Derfflingert? hatvanilaci! Már régóta követem a Biscmarkod építését, nagyon kreatívan dolgozol! Ha jól láttam akkor rézlemezekből építetted a felépítményt. Milyen eljárással rögzítetted egymáshoz úgy a rézlemezeket, hogy nem bomlott fel a kötési formájuk, és igazából meg se látni ha lefested? | |||||
Simi | Adatlap | 526169 | 2013. február 19. 17:41 | ||
0.5-ös sztirol lapot én a papírboltban szoktam venni; A5-ös méretben árulják alátétlapként. Kicsit merevebb a megszokott lapoktól, de minden más tulajdonsága (ragaszthatóság, csiszolhatóság stb) ugyanaz. | |||||
Neo954 | Adatlap | 526141 | 2013. február 19. 13:46 | ||
Szia! Itt eléred a kollégát, ő tud neked segíteni sztirol ügyben. joci232@hotmail.com Üdv.:Neo | |||||
csulok99 | Adatlap | 526139 | 2013. február 19. 13:34 | ||
Szia! Köszi az ötletet,jónak tűnik.Ugyan még nem tudom hol lehet szerezni Kezsthely környékén ilyen anyagot,illetve hogyan fogom ragasztani,de ebben az irányban már el tudok indulni.Valami ilyennek kellene összejönnie:(már ha sikerül a képet elküldeni)! Kösz :csulok99 | |||||
Neo954 | Adatlap | 526131 | 2013. február 19. 13:10 | ||
Szia! Szerintem polisztirol lapból próbáld meg meggyártani. A makettragasztó is ragasztja, jól formálható, a 0,5mm-es sztirol lap szépen hajlik. Joci szokott árulni a cserebere topicban. Üdv.:Neo | |||||
csulok99 | Adatlap | 526117 | 2013. február 19. 11:52 | ||
Sziasztok! Van egy szörnyű Revell 1/535 missouri makettem,aminek a hajótörzsén jelentős átalakítást kellene elkövetnem.Jelesül az egész tat alját át kellene építenem,mert nem is hasonlít a BB-63-as Missouri-ra.A maketten két hajócsavar és egy hajólapát kapott helyet,míg a valóságban 4 csavar és két lapát volt!A bordarajz megvan,tehát elméletileg ki tudnám szerkeszteni az új testet,viszont nincs arról elképzelésem hogyan átalakítsam át a már meglevő rossz műanyag testet.Levágjam a rossz részt és pótoljam a jó fenéklemezzel? De milyen technikát ajánlatok? Eddig csak dobozból építettem ,ez viszont olyan rossz,hogy úgy tűnik keresnem kell valami új technikát. Ötleteket előre is köszönöm! | |||||
Forgacs | Adatlap | 525875 | 2013. február 17. 07:54 | ||
Üdvözöllek titeket! Szeretnék magamtól én is építeni egy modellhajót, konkrétan a Szent István csatahajót, de előtte egy kisebbel próbálkozok még meg. Tudna valaki nekem segíteni kicsit az elektronikai résznél, mert van olyan ami nem teljesen tiszta. | |||||
zs180 | Adatlap | 525687 | 2013. február 15. 19:12 | ||
Szia Tomi! Nagyon szép munka, jó formájú, érdekes, ritkán látott hajó. Gratulálok és várom a további képeket. P.Gy. | |||||
hergert | Adatlap | 525662 | 2013. február 15. 17:04 | ||
Neo954 | Adatlap | 525564 | 2013. február 14. 21:39 | ||
Sziasztok! Laci! A fórum neve alatt ki van írva, hogy off hozzászólások mutatása arra kattints rá. Zoli! Az Airfix 1943-as festést mutat, bár vannak benne elég nagy eltérések az eredetihez képest, én a warshipprofilos rajz, és az archív fényképek alapján próbálom megcsinálni a festést. Jelenleg is ez a festés van a kiállított hajón. Üdv.:Neo | |||||
piratvitorla | Adatlap | 525558 | 2013. február 14. 21:16 | ||
Sziasztok Én kb 2-3 éve készítettem el a Belfastot. Gyanús az Airfix festésmintája: mintha a kiállított hajó színeit ajánlaná. A dobozból viszont a háborús időszak hajóját lehet elkészíteni (abból is a háború elejit, ha jól emlékszem). üdv | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 525557 | 2013. február 14. 21:07 | ||
Üdv! Miért van az,hogy ha valaki hozzászól a fórumhoz,azt kimutatja a "fórum,csevegőn",de belépve már nem mutatja? | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 525497 | 2013. február 14. 11:14 | ||
Régi,öreg festékkel már nem lehet szépen dolgozni.Ecset meg nem jó nagyobb felületek festésére.Előbb utóbb be kell ruházni egy festékszóróra.Sokkal szebben felhordja a festéket a felületre,és egyenletesebb.Az ecsetnek fennáll az a veszélye,hogy képes eltüntetni a festékkel a felület mintázatát,és ráadásul csíkos is marad. Na mondjuk én az ecsetet már csak tisztításra használom,vagy hibajavításra (na meg falra képeket festeni).A hullámtörőn levő antracit csíkot alul szabad kézzel festettem agyon vékonyított végű fogpiszkálóval.Így merevebb felület marad a festeni az ecsettel szemben. Üdv! | |||||
Neo954 | Adatlap | 525480 | 2013. február 14. 08:34 | ||
Szia Gyuri! Igen igen lassan építgetem a maratásokat is, most majd a katapult jön, kicsit félek is tőle... :) Sajna nem tudom mi van a fényképezővel, olyan okádék minőséget csinál hogy az valami borzasztó tiszta pixeles a kép stb, megpróbálom rendesen beállítani, aztán akkor teszek majd fel jobb képeket is. Hát igen a festés az elég gáz, pláne a világoskék színnel, azt nagyon nehéz csíkmentesen festeni, mondjuk már elég öreg a festék is.. Mindenesetre ahogy tudom kijavítom, a maradandó hibákat meg kis kosszal eltüntetem :D Hamarosan lesznek még képek. Üdv.:Neo | |||||
zs180 | Adatlap | 525471 | 2013. február 14. 01:49 | ||
Látom, alakul, már felkerült rá néhány maratás is... Elég kicsik a képek, agy nem igazán látszanak a részletek, de jó a kamuflázs. Viszont szerintem előbb-utóbb be kell majd szerezned egy szórópisztolyt is. P.Gy. | |||||
Neo954 | Adatlap | 525435 | 2013. február 13. 17:14 | ||
Neo954 | Adatlap | 525416 | 2013. február 13. 13:56 | ||
Szia Gyuri! Nem tudom hogy jöttél rá! :D Nos íme egy kép a készülő Belfast-ról. Megpróbálom elég leéltre elkészíteni, bár még csak tesztelgetem a kopások elkészítését, meg a kagyló és rozsda dolgokat a hajófenéken. Eddig így áll a szerkezet, bár pont most merült le a fotóapparátus, tegnap átmostam még (ez már kb az 5-6. átmosás) egy kis rozsdával, később lesznek még képek. Üdv.:Neo | |||||
zs180 | Adatlap | 525414 | 2013. február 13. 13:30 | ||
Simi, Neo954! Köszönöm! Simi, a lábak egymásba csúsztatott injekciós tűkből készültek. Az egész csak össze van dugva, nincs még összeragasztva. A tűzvezető állás saját építésű, sztirolból és maratásdarabokból készült. Neo, csak nem egy B-betűs hajóról lesznek képek? P.Gy. | |||||
Neo954 | Adatlap | 525403 | 2013. február 13. 11:51 | ||
Simi | Adatlap | 525368 | 2013. február 12. 23:35 | ||
Ez minden szempontból óriási! Végül is ragasztóval fixáltad egymáshoz a lábakat? A tetején a tűzvezető állás miből van? | |||||
zs180 | Adatlap | 525365 | 2013. február 12. 22:54 | ||
hatvanilaci | Adatlap | 525174 | 2013. február 11. 13:56 | ||
BalEee! Első szempontként vedd azt,hogy melyik az a festés,amelyik időpontot kiválasztod.A német hadihajók festése mindig változott.Olykor havonta de van,hogy szinte hetente változik.Én például a Bismarck 1941 május 5-ei dátumot szemeltem ki.Ennél például 1940-ben is más volt volt a festése,de 1941 márciusában is megint változott,de rákövetkező hónapban ugyancsak.1941 május 5-én az ágyútornyok festése is változott,de már azév május 21-én a felépítményről már eltüntették a balti csíkokat.Május 24-én viszont a hajótesten is lefestették a balti csíkokat és az orr illetve taton lévő álcafestést,viszont (számomra érthetetlen módon) az álca hullám megmaradt az orron.Tulajdonképpen végül ezzel a festéssel süllyedt el május 27-én a Bismarck. Üdv! | |||||
Sebi | Adatlap | 525144 | 2013. február 11. 00:14 | ||
Szia BalEee! A dolog viszonylag egyszerű. Gondolom, tudod, hogy ez a jelzés, a légi azonosítást szolgálta. A németek mindenhol használták ahol saját repülőgépeik felbukkanhattak, vagy az övék volt a légifölény. Egészen 1942-43-ig az általános forma, az elő vagy hátsó fedélzetre festett piros háttér volt, a fehér körrel és benne a kereszttel. Aztán, mikor kiértek a saját légierő által ellenőrzött területről, ezt az egész jelzést szépen átfestették, többnyire szürkével. Ezért látszik az általad választott mintán is, a hátsó fedélzeten, az a szürke rombusz. Végül 1943-tól, mikor fokozatosan elvesztették a légifölényt és már nem volt tanácsos feltűnősködni, szép lassan átálltak a fehér körre, a kereszttel. Ez a jelölés maradt a hajókon aztán a háború végéig. Ezt festették az elő vagy hátsó fedélzetre, háttér nélkül. A lövegtornyok festése pedig attól függött, hogy melyik hadszíntéren tevékenykedett a hajó. Általában a sárgát az Atlanti óceánon, a vöröset pedig a Balti és Északi tengeren használták. Persze ezt a festést is elhagyták 1943-tól, a már fentebb említett ok miatt. Másrészt pedig, a horogkereszthez hasonlóan, mikor kiértek a saját légierő hatósugarából, a torony színét általában hozzáigazították a hajó éppen aktuális álcafestéséhez. | |||||
BalEee | Adatlap | 525137 | 2013. február 10. 22:39 | ||
Sziasztok! Elkezdtem építeni egy Trumpeter 1/700 Admiral Hipper-t, 1941 feburári, Atlanti óceánon használt festéssel szeretném elkészíteni. Hajót még ez előtt nem építettem, ezért szeretnék segítséget kérni. E szerint az oldal szerint akkor nem volt a fedélzeten a horogkereszt: www.kbismarck.org/forum/viewtopic.php Azt szeretném kérdezni hogy mikor használták a horogkeresztet a fedélzeten, mikor volt az teljes a pirossal és a fehér körrel, vagy csak magában a fehér kör? Sőt itt látok olyat is, amin szürke alapon van a fehér kör, vagy csak szürke. Valamint a lövegtornyok tetejének a festésében is tudna valaki segíteni? Az is van, hogy piros, sárga vagy nincs festve. Köszi a válaszokat. Balázs | |||||
Neo954 | Adatlap | 525096 | 2013. február 10. 15:39 | ||
Szia Laci! Köszönöm! Nem olyan nagy ördöngösség mint ahogy azt először gondoltam, a Graf Spee-n drótból csináltam azt nehezebb volt kifeszíteni. Itt meg csak kifeszítem előtte már bekentem a tartókat pillanatragasztóval, ráteszem az egyik fele előbb köt (nem tudom miért) és aztán a másik felét csak óvatosan megfeszítem és megvárom míg megköt. :) Íme a kép a kapaszkodódról. (Már külön mappád van a gépemen.) :) Meg egy kép a Musashi-ról is. Üdv.:Neo | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 525077 | 2013. február 10. 13:28 | ||
Szia Neo954! Jó lett ez a kötélzet.Mindig is csodáltam az ilyen kötélzet elkészítőit,hogy,hogy a fenébe tudják ilyen szép feszesre megcsinálni. Közben lecseréltem a hajótesten lévő peremet.A régi papírból volt és ezt most lecseréltem inkább rézre.Mivel minden egyes cm-en merevítők vannak,így az egész test körben több,mint 5 méter,tehát csak ez a perem több,mint 500 db-ból áll.Feltevődött bennem így a nagy költői kérdés,hogy ha csak ez a perem több,mint 500 db,akkor az egész hajó elkészítése hány darabból tevődik össze.Szerintem röhögve több lesz 10.000 db-nál. Megcsináltam a citadella páncélzaton lévő kapaszkodót is 0,2 mm-s rézhuzalból.Képpel sajnos én nem tudok szolgálni (technikai okok miatt),így kedves barátunk,Neo954 (ezúton is köszönet neki) segítségével tudjuk csak feltenni. Üdv! | |||||
Neo954 | Adatlap | 525005 | 2013. február 9. 23:59 | ||
Szia Gyuri! Igen húzott szál, kihúzott... :) Asszonykának előadtam a terminátort..."szükségem van a hajadra..." :) Üdv.:Neo | |||||
zs180 | Adatlap | 524996 | 2013. február 9. 23:10 | ||
Neo954! Nagyon jó a kötélzet - gondolom húzott szál, nem haj. | |||||
Gabusch | Adatlap | 524944 | 2013. február 9. 17:24 | ||
Köszi. Nekem is van szerintem 4-5 ilyenem itthon. Meg nagyobb is. | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 524941 | 2013. február 9. 17:01 | ||
Szia! Ahogy olvastam az illető házilag átalakított fogorvosi eszközökkel lyukasztgatta ki vékony ólomlapból.Az az a fémlap. Meg kell hagyni nagyon ügyes megoldás. Üdv! | |||||
ChevyG | Adatlap | 524938 | 2013. február 9. 16:31 | ||
Heló! Egy hasonló technika: www.modellversium.de/tipps/6-detaillieren/13-.html (az a "fém" lap micsoda?) | |||||
Neo954 | Adatlap | 524921 | 2013. február 9. 13:40 | ||
Szia! A fő árbócrúd 2,66cm, a két elágazó rúd 1,58cm terpesztésük 0,81cm. Üdv.:Neo | |||||
T.Csaba | Adatlap | 524918 | 2013. február 9. 13:35 | ||
Szia! Nem tudom,hogy újat mondok e vele,de a mostani Haditechnikában kezdődött egy cikksorozat a Derfflinger-ről. | |||||
stug | Adatlap | 524916 | 2013. február 9. 13:35 | ||
köszi. az árbóc méreteit meg tudnád adni? én is most csinálok egy Yamatot a revelltől. köszi. | |||||
stug | Adatlap | 524915 | 2013. február 9. 13:32 | ||
köszi | |||||
Neo954 | Adatlap | 524914 | 2013. február 9. 13:01 | ||
Sziasztok! Gyuri, Simi! Nagyon szépek a hajók! :) Én közben kipróbáltam a kötélkészítést a Musashi-n, eddig így áll. Stug! Szerintem hagyd a fenébe a Loctite termékeket, én is beszereztem gél, meg folyékony ragasztót is de mintha megromlott volna, egyáltalán nem köt rendesen, és nagyon hosszan szárad. Én olcsó super glue meg arise pillanatragasztót használok, ezek nekem beváltak, gyorsan köt, és nem engedi el a fém cuccokat sem. Fontos, hogy száraz legyen a felület, ragasztás előtt kicsit csiszold meg a felületeket, hátha az érdes felületeket jobban összefogja. Üdv.:Neo | |||||
stug | Adatlap | 524902 | 2013. február 9. 12:02 | ||
Egy buta kérdést tennék fel. acél maratás korlátot ragasztanék, de nem jön össze. van itthon loctite gél, loctite folyadék, ecsetes, ferro bond. 1-2 perc után sem fogja meg . van valami különleges technika, vagy más anyaggal próbálkozzam? köszönöm. | |||||
hatvanilaci | Adatlap | 524879 | 2013. február 9. 08:22 | ||
Gabusch! A tű belső átmérője 0,5mm és 25mm hosszú.Nekem van itthon vagy 200 db ilyen tű.A rugót pedig egy sima golyóstollból vettem ki. Üdv! | |||||
Gabusch | Adatlap | 524875 | 2013. február 9. 01:36 | ||
Milyen átmérőjű tű? Lehet, hogy lekoppintanám. Pláne, ha találnék hozzá rugót. :) Köszi! | |||||
Simi | Adatlap | 524874 | 2013. február 8. 23:34 | ||
Persze, hogy tudok ilyet készíteni. Tényleg injekcióstűből készült, amit jó rövidre vágtam, kiköszörültem, hogy éles legyen és kellet hozzá még egy kilökő tüske. Ennyi. Már egyszer régebben csináltam is neked egyet pótlásként, de aztán valahogy nem jutott el hozzád. | |||||
Gabusch | Adatlap | 524872 | 2013. február 8. 22:26 | ||
Esetleg leírnád a működését? Mert a kép alapján injekciós tűre tippelek, de ez lehet marha nagy tévedés is. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Nem hivatalos hírek szerint előre láthatólag a jövőhéten el tudom vinni a Bismarckot a versenyre.Remélhetőleg Ti is meg tudjátok majd tekinteni.
Üdv!