<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Levix | Adatlap | 89282 | 2011. június 10. 20:20 | ||
p-51 | Adatlap | 89281 | 2011. május 31. 14:04 | ||
www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/tipusok/elkeszult_az_elso_torok_block_50-es_f-16-os/ Nagygerincű F-16D-k (block 50) a török légierőben. | |||||
punyam97 | Adatlap | 89209 | 2011. május 23. 18:34 | ||
Nincs több képed a K-61-ről? | |||||
jagdtigger | Adatlap | 89208 | 2011. május 23. 18:27 | ||
Kicsit megkésve de itt vannak a 12. Arrabona rakétaezred nyílt napján készült képek: www.dropbox.com/gallery/1201829/1/nyilt_nap_2011 És itt a videó is amit ezekből raktam össze(remélem nem lett túl unalmas): www.youtube.com/watch | |||||
Lajos | Adatlap | 89207 | 2011. május 23. 17:37 | ||
Itthonról minden olyan pofonegyszerű!Mondjuk egy afganisztáni terepviszonyokat hűen visszaadó vezetési pályát azért én is kipróbálnék!Magyarországon!:)Azért jó azt tudni, hogy azok a pilóták akik kinn szolgálnak ilyen járgányok kormánya mögött nem igazán null kilóméteres tacskók!Jól írtad vannak olyan balesetek amik ellen semmilyen kiképzés vagy megszerzett rutin és tapasztalat nem tud felvértezni!Ha csak a forma-1 ből hozok fel példát lásd Senna!Nos szerintem ezt ilyen nézőpontból nem érdemes tovább firtatni! | |||||
Jimbow | Adatlap | 89206 | 2011. május 23. 15:45 | ||
Kint volt csak képzés ha jól tudom! | |||||
exec | Adatlap | 89204 | 2011. május 23. 15:11 | ||
A rádióban ezt már úgy kommentálták, hogy "A járművek kivonásán nem gondolkozik a honvédség" Miért kéne kivonni? marhaság. Igazából én innen Pestről úgy látom, hogy kiképzés beli hiányosság lehet e mögött. A járművet azoknak, akik ilyen helyzetben vezetnek, úgy kell(kéne) ismerniük, mint a tenyerüket. Nem emlékszem pontosan, hogy hányat vettünk belőle, de egyet itthon hagyhattak volna, a kikészülők masszív kiképzésére. Nem tudom, lehet hogy van belőle. De biztos, hogy a vezetők képzésére többet kéne fordítani. És még úgy sem kerülhető el a baleset... Üdv. exec | |||||
Levix | Adatlap | 89203 | 2011. május 23. 13:56 | ||
Érdekes riport. hvg.hu/velemeny/20110523_friedman_zentai_nato Z.P.: Ön, ezek szerint, lebeszélne bennünket, magyarokat a NATO-ról? G.F.: Semmiképpen sem. Csakhogy egy előrelátó kormánynak kötelessége felkészülnie a legrosszabb forgatókönyv bekövetkeztére is. | |||||
HUJBI | Adatlap | 89202 | 2011. május 23. 12:19 | ||
igen, olvastam, hogy többen halnak meg az úton arrafelé, mint mondjuk helikopter balesetben. viszont nekem ez akkor is alkalmasabbnak tűnik afganisztáni feladatokra, mint amit mi használunk. | |||||
Farkaskoma | Adatlap | 89201 | 2011. május 23. 10:51 | ||
Ránézésre is az szerintem... nagy hasmagasság hosszú rugó utak, keskeny, magas nehéz felépítmény... a wartburg sem tűnik borulékonynak, pedig kritikus helyzetben rengeteg sofőrt hozott nehéz helyzetbe, és sokakkal végzett is. A gond a jávorszarvas teszt szokott lenni. Vagy egy nagy sebességű (rossz úton 30-40kmh már az) kormány félre kapás, és a fizika mindig üzembiztosan működik. elforduló kerék, ami ugye eleve instabilitást ad mert megváltozik az első híd geometriája, a bekövetkező forduló hatására a centrifugális erő a fordulóból eleve kifele akarja dönteni a járművet, ha ekkor fékezel, mert érzed hogy sodródsz, dőlsz, azzal csak növeled az erőt ami ki akar billenteni, ha ez nem sima úton van, a terep dobásai csak növelik ezeket az erőket. Ezekhez vedd hozzá hogy nem max 2 tonnás hobbi terepjárót terelgetsz, ami kikapcsolt ESP-vel már nagyon meredeken viselkedik, hanem ezek a szekerek 7 tonnától vannak felfele... Tömeg szorozva sebességgel ugye, és ehhez jön hozzá az erőkar... Rengeteg baleset van ezekkel a szörnyekkel. Keressetek rá. | |||||
HUJBI | Adatlap | 89200 | 2011. május 23. 10:02 | ||
Marci | Adatlap | 89199 | 2011. május 23. 09:46 | ||
Mindenkitől elnézést kérek, akit megbántottam a múltkori kirohanásomért. Átgondoltam és sajnálom. (afgán szerepvállalás) Igazatok volt a politikusok miatt vagyunk Afganisztánban és erről az állomány nem tehet. Mea culpa Marci Jobb későn mint soha! | |||||
Monox | Adatlap | 89198 | 2011. május 22. 21:28 | ||
Ha magyar hírügynökségekről lenne szó ezt még el is tudnám képzelni... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 89193 | 2011. május 22. 19:35 | ||
Betelt a pohár a nemzetközi hírügynökségeknél. Nyílt felhívást intéztek Izlandhoz, melyben felszólították, hogy vagy tartsák kordában a vulkánjaikat vagy adjanak nekik normális neveket. | |||||
HUJBI | Adatlap | 89192 | 2011. május 22. 19:24 | ||
Izlandon kitört egy vulkán. :))) | |||||
silent8 | Adatlap | 89191 | 2011. május 22. 18:36 | ||
Sziasztok! Hazakerültek hőseink! NYUGODJANAK BÉKÉBEN! www.rtlklub.hu/hirek/belfold/cikk/368039 üdv silent8 | |||||
Farkaskoma | Adatlap | 89190 | 2011. május 22. 17:56 | ||
Cébés | Adatlap | 89189 | 2011. május 20. 17:10 | ||
Régebben lejárogattunk mi is bámészkodni,de manapság már nem látom értelmét... Délelőtt elmegy egy Gripen,vagy kettő. Majd 1 óra múlva visszajönnek.Délután ugyanez és 16h-kor vége is a napnak.Ez ám a "nagyüzem"! Cébés | |||||
Zépisti | Adatlap | 89188 | 2011. május 20. 15:05 | ||
Vargapeter | Adatlap | 89183 | 2011. május 19. 14:59 | ||
Ugye nem az "A" betűs szó? :) :O | |||||
HûBérÚr | Adatlap | 89182 | 2011. május 19. 12:47 | ||
na meg ott van még az atom is...:)) | |||||
p-51 | Adatlap | 89181 | 2011. május 19. 12:44 | ||
Erre a szitura van a helikopter, mint azt már a Nagy Testvér 1979-1989 között kitapasztalta. Arra meg a Stinger, arra meg a ...és így tovább. | |||||
vlevi | Adatlap | 89180 | 2011. május 18. 21:46 | ||
"ez nagyon tetszik. itt még borulni sem lehet, tiszta bobpálya." Viszont elsőosztályú helyszín egy ilyen jármű megtámadására. Felülről úgy meg lehet szórni RPG-vel, kézigránáttal, hogy csak na. És még visszalőni sem tudnak, mert ha a tálib genyó lehasal, vagy 2 métert hátrál, akkor a járműből már nem lehet látni. | |||||
kojak | Adatlap | 89179 | 2011. május 18. 20:47 | ||
Én is mintha kértem volna már egyszer, csak...:) Üdv kojak! | |||||
A-3 | Adatlap | 89178 | 2011. május 18. 19:48 | ||
Nagyon sajnálom az elhunytakat és őszinte részvétem a családjaiknak! De a véleményem az, hogy a négy kerék egyidejű leszakadását egy jól elhelyezett töltetsor előidézheti és a V haspáncélon természetesen nem marad talpon a jármű, tehát felborúl. Számtalan törésteszt van publikálva az interneten és egyetlen helyen sem láttam olyat ahol egy felborúlás miatt leszakadtt volna a jármű mind a négy kereke. Bizonyára a gyártó kivizsgálja az esetet hisz neki nagy presztizsveszteség az a tény , hogy egy egyszerű borulásos balesetnél a produktumuk mind a négy kereke önállósítja magát. | |||||
borisz | Adatlap | 89177 | 2011. május 18. 18:09 | ||
Ezeknek ugye V fenéklemezük van, ami azt a célt szolgálja, hogy, ha alárobbantanak, elvezeti az energiát, és életben maradnak a bennülők. Ugyanakkor magasan van a súlypontja ennek a téglának. Mi van akkor, ha nem pont alá, hanem inkább oldalról, esetleg sarokról kapja a lökést? Egyébként milyen szépet kapott ez is: www.armyrecognition.com/images/stories/north_america/united_states/wheeled_armoured/international_maxxpro/pictures/International_Maxxpro_US_Army_wheeled_armoured_vehicle_26May2008_news_001.jpg Meg ezek, bár itt több típus van: fauerzaesp.org/foro/viewtopic.php | |||||
HUJBI | Adatlap | 89176 | 2011. május 18. 13:32 | ||
ez nagyon tetszik. itt még borulni sem lehet, tiszta bobpálya. | |||||
kojak | Adatlap | 89174 | 2011. május 18. 13:12 | ||
Szia HUJBI! Tennél fel képeket,vagy linket azokról az utakról? Köszönettel: kojak! | |||||
vesi | Adatlap | 89173 | 2011. május 18. 13:09 | ||
http://www.youtube.com/watch?v=uSMlIM9zLio ezt nézzétek meg én is voltam külszolgálaton egy zalj-nál szolgáltam velük. A videó magáért beszél.Őszinte részvétem a családnak. | |||||
Jimbow | Adatlap | 89172 | 2011. május 18. 12:33 | ||
Kiszakadt a kereke? Nem olvastam részletes tájékoztatást, nem lehet, hogy legurultak egy kisebb dombon-hegyoldalon...? Üdv! | |||||
sempi | Adatlap | 89140 | 2011. május 17. 21:13 | ||
Egyből az ugrott be, hogy mikor megkaptuk a maxxpro-kat, valaki azt mondta itt, hogy oké, hogy jó MRAP, de ez Irak betonozott útjaira való, nem pedig Afganisztán ösvényeire, földutaira, sziklás "csapásaira, gázlóira. Ez túl borulékony oda. Hát a p*csába, bejött... | |||||
HUJBI | Adatlap | 89134 | 2011. május 17. 18:33 | ||
kiszakadt a torony és a négy kerék. a toronylövész és a parancsnok vesztette életét. a szemtanúk szerint a sofőr hirtelen balra rántotta kormányt. | |||||
Freddy | Adatlap | 89133 | 2011. május 17. 18:29 | ||
A hvg-s cikkben benne is van, hogy teljes felszerelésben nem lehet az embernek könnyen beszíjaznia magát. | |||||
HUJBI | Adatlap | 89132 | 2011. május 17. 18:25 | ||
hvg.hu/vilag/20110517_afganisztan_meghalt_ket_magyar_katona
www.haborumuveszete.hu/rovatok/angelskin/hmnews/balesetben_meghalt_ket_magyar_katona_afganisztanban/ elég sok képem van ezekről az utakról, tényleg nagyon veszélyes. | |||||
Freddy | Adatlap | 89131 | 2011. május 17. 18:24 | ||
Bár igazából csak 4, a 8 kommentet részben ugyanazok írták. | |||||
Freddy | Adatlap | 89130 | 2011. május 17. 18:22 | ||
8! Egész jó. | |||||
SENNÁS | Adatlap | 89128 | 2011. május 17. 17:42 | ||
Freddy | Adatlap | 89126 | 2011. május 17. 16:51 | ||
Azt írja, előzés közben. Biztos kátyúba futottak, eláég szarok lehetnek ott az utak. | |||||
sdsdaf | Adatlap | 89123 | 2011. május 17. 16:46 | ||
Kivancsi vagyok hogy hogy tortenhetett ilyen meg... Szerencsetlen katonak :'( | |||||
Jimbow | Adatlap | 89122 | 2011. május 17. 16:45 | ||
Francba, többen mondták már, hogy borulékony. De ezekben nem kéne beszíjazva ülni mellesleg? | |||||
Freddy | Adatlap | 89121 | 2011. május 17. 16:30 | ||
mrbaracus | Adatlap | 89120 | 2011. május 15. 09:28 | ||
Szia! Bizony a török is ott volt, csak az a kisbeton másik végében állt. Csak egy tankolás erejéig szállt le aztán 14.00 után nem sokkal fel is szállt. | |||||
Rob79 | Adatlap | 89119 | 2011. május 14. 06:42 | ||
Sziasztok Srácok! Ha ilyen van Pápán, kérem, hogy előbb jelezzétek! :-))) Július 2-án találkozunk... | |||||
silent8 | Adatlap | 89118 | 2011. május 13. 17:00 | ||
www.haborumuveszete.hu/rovatok/fegyverek/repulok/tovabbra_is_sok_a_rejtely_az_oszamara_lecsapo_helikopterek_korul/ Érdekes folytatás a lopakodó Black Hawk kapcsán. | |||||
SSg_Chris | Adatlap | 89117 | 2011. május 13. 16:19 | ||
Török Herkules? Ez új... :-D Egy volt, de az amcsi C-130J volt Ramsteinből. | |||||
silent8 | Adatlap | 89116 | 2011. május 13. 00:31 | ||
Szia Jimbow! Igen ez mondjuk érdekes, hogy eddig semmi info nem szivárgott ki ezekről a gépekről, és itt meg el is vesztenek egyet. Pont egy Bin Laden elleni akciónál derül ki ezeknek a gépeknek a létezése. Azért csak volt némi pitty-putty, ha odalett egy nem túl olcsó /3x vagy 4x annyiba kerül mint a hagyományos black hawk/. Azért van egy pár dolog ami érdekes kérdéseket kelt... | |||||
Jimbow | Adatlap | 89115 | 2011. május 13. 00:05 | ||
Köszi, épp most akartam utánanézni, mi is lehetett ez az érdekes kép... Azt nem értem, hogy ugye azt írták, hogy nem igazán volt fegyveres ellenállás, akkor most ezt pont egy ilyen fontos misszióban csapják földhöz... Üdv! | |||||
silent8 | Adatlap | 89114 | 2011. május 12. 23:38 | ||
Zépisti | Adatlap | 89113 | 2011. május 12. 21:35 | ||
Zépisti | Adatlap | 89112 | 2011. május 12. 21:16 | ||
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A németek felajánlották a kivonásra kerülő Phantomjaikat a horvátoknak!