/ Fórumok /

Magyar Néphadsereg szárazföldi járművei

Szóljon ez a topik a Magyar Néphadsereg, és utódja Honvédség Harcjárműveiről, autóiról.
A topik a második világháború és a rendszerváltás közötti időszakot öleli fel. Témái az 1945 és 1951 közötti Magyar Honvédség, valamint az 1951-től 1990-ig létezett Néphadsereg.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69.
Farkas469 521912 2013. január 14. 09:22
Válasz erre
DSCF0676
DSCF0676

Helló Gábor!

A fotón kiengedett állapotban van! Kimentem neked a hidegben és megnéztem:)
Ha behúzod akkor kb 8-9cm-t megy hátra.
Az aksi vezeték nem élénk hanem sötét piros és fekete. (általában amit nem vetetékeltek át)

Üdv.
Sennás 521910 2013. január 14. 09:04
Válasz erre
Szia Farkas469.Még egy gyors kérdés ha nem zavarlak.Behúzott és kiengedett állapotban hogy áll a KÉZIFÉK?
Sennás 521908 2013. január 14. 08:59
Válasz erre
Szia Farkas469!Az akkumlátort be lehet vezetékelni piros és kék dróttal?Vagy csak fekete lehet?
Farkas469 521907 2013. január 14. 08:53
Válasz erre
1.1m
1.1m

HÖR Zil-131...
kb 2 évvel ezelőtt.

Érdemes fürkészni pl a Használtautó.hu-t is.

Üdv.
páncélos 521903 2013. január 14. 07:43
Válasz erre
Pontosítani kellene, mert sok embernek minden tank, aminek lánctalpa van, és zöld.
Nem egy olyan egykori bakával beszéltem, aki tankosnak vallotta magát, közben volt köztük BMP-s, Gvozgyikás...stb.
páncélos 521902 2013. január 14. 07:40
Válasz erre
Nem tudok róla, hogy HÖR ZiL-131-est alkalmazott volna. IFA-ból volt terepes meg sima, előtte Robur, majd a véghajrába RÁBA tehergépkocsik, csapatszállításra. Ezen kívül R-142 rádiós GAZ-66, és Csepel (344, 346).
ambasa 521894 2013. január 13. 22:58
Válasz erre
"Amennyire tudom, a lövész ho-k hk.rolg.z-i általában öt századosak voltak, ahol négy század T-34 volt, az ötödik pedig SzU-76"

Bocs, azt hiszem ez az öt százados szervezés az 1952-után ezreddé felfejlesztettekre vonatkozik.

TG
ambasa 521893 2013. január 13. 22:55
Válasz erre
Amit írok az adatok kivételével inkább csak spekuláció, de hátha segít.

Az 1951.04.01-től érvényes hadrend páncélos csapatai:

3.löv.hdt.
-5.löv.ho. - 16.hk.rolg.z. (Pécs/Szabadszállás)
-12.löv.ho. - 43.hk.rolg.z. (Őrkénytábor/Baja)
-27.löv.ho. - 4.hk.rolg.z. (Kiskunfélegyháza)

6.löv.hdt.
-9.löv.ho. - 27.hk.rolg.z. (Polgárdi/Tapolca)
-17.löv.ho. - 42.hk.rolg.z. (Tamási/Marcali)
-32.löv.ho. - 9.hk.rolg.z. (Tapolca)(1951-ig)
-35.löv.ho. - 48.hk.rolg., (Kaosvár) (1951-től)

9.löv.hdt.
-4.löv.ho. - 18.hk.rolg.z. (Nyíregyháza) (1951-től)
-8.löv.ho. - 52.hk.rolg.z. (Mezőtúr)
-35.löv.ho. - 48.hk.rolg.z. (Kaposvár)
-32.löv.ho. - 9.hk.rolg.z. (Tapolca/Pápa (1951-től önűlló ho))

-4.ö.löv.ho. - 18.hk.rolg.z. (Miskolc)

MN Pánclos Parancsnokság

11. gép.hdt
-84.ro.tü.o (Miskolc)

-7.gép.ho.
-33.hk.e. (Esztergom)
-52.ro.tü.o. (Rétság) (1951-ig)
-31.n.hk.rolg.e. (Székesfehérvár) (1951-től)

-18.pc.ho.
-26.hk.e. (Hatvan)
-44.hk.e. (Jászberény)
-35.n.hk.rolg.e. (Miskolc) (1951-től)
-95.ro.tü.o (Pétervására)

-17.ö.hk.rolg.e (Székesfehérvár)
-24.ö.hk.rolg.e (Kalocsa)

Amennyire tudom, a lövész ho-k hk.rolg.z-i általában öt századosak voltak, ahol négy század T-34 volt, az ötödik pedig SzU-76

A hk.e-kben T-34-ek voltak, bár tudtommal, ha nem volt elég hk, akkor ide is kerülhettek SzU-76-ok a T-34-ek mellé.

Az ö.hk.rolg. és az n.hk.rolg. ezredekben lehettek az ISz-2-k és a ISzU-122-k, de, hogy milyen arányban és szervezetben azt nem tudom.

1951.12.31-én a pc állományunk a következő:

T-34: 480 kell / 341 van
ISz-2: 122 kell/ 68 van
SzU-76: 176 kell / 136 van
ISzU-122: 32 kell / 32 van

TG
Freddy 521795 2013. január 13. 14:12
Válasz erre
Én is erre gondolok, minimális esélye van az ISz-2nek, nem hiszem, hogy egy lövészhadtestnek alárendelt zászlóaljban voltak, inkább a 11. gépesített hadtestben tudnám elképzelni őket. De ez csak spekuláció.
Kamovos 521794 2013. január 13. 14:08
Válasz erre
Szia Freddy!

Akkor kizárásos alapon marad a T-34! :)
Keri 521793 2013. január 13. 14:05
Válasz erre
Sziasztok!
Ezekből a WC 53-asokból kapott a Budapesti Közlekedési Vállalat(nem emlékszem,hogyan hívták akkor) is anno?
Keri
Freddy 521792 2013. január 13. 14:04
Válasz erre
Biztos nem volt az se még, 1956 előtt csak ISz-2, ISzU-122, Szu-76 és T-34/85 volt, legnagyobb számban az utóbbi.
Kamovos 521789 2013. január 13. 13:58
Válasz erre
Szia Freddy!

Kis kereke volt?
Hát akkor sehogy nem stimmel.
Mert a T-34, T44, T54, T-55 kerekek szerintem kompatibilisek egymással.
Lehet, hogy nem is T sorozat volt, és nem is magyar, és nem is akkor és ott? :D

Ha nem T-34 akkor mondanám, hogy PT-76, de lehet,hogy akkor még az sem volt?

Üdv: kamovos
Freddy 521775 2013. január 13. 12:28
Válasz erre
Persze, tudom, meg is írtam nekik. T-54-es még akkor nem volt nekünk, a hatvanas évek közepétől jöttek, ha jól tudom.
Szerintem 99%, hogy T-34, de azt írja, kis kereke volt.
Kamovos 521766 2013. január 13. 12:11
Válasz erre
Szia Freddy!

T-44 biztos nem volt nekünk.
Esetleg T-54.lehetett

Üdv: kamovos
Freddy 521763 2013. január 13. 12:04
Válasz erre
Viszont egy kérdés: edukálom a népet armoramán 1950-56 közötti magyar páncélos témában (mikor már ott tartottak, hogy vajon a magyar T-44-nek milyen személyzete volt, úgy éreztem, hazafiúi kötelességem beavatkozni a nemzetközi közvélemény félrevezetésének elkerülése érdekében:)), a felvezető kérdés úgy szólt, hogy valakinek a valakije 1952-ben a magyar hadseregben szolgált valamilyen tankon,a ,,3rd Army"-ban, milyen tank lehetett.
Okváth Imre könyvében lévő 1952-es hadrendből kiindulva 3rd Army szerintem a 3. lövészhadtest lehet, amelyikhez valóban tartozott egy önálló páncélos zászlóalj Örkényben. Nem tudja valaki, milyen tankjaik voltak?
Freddy 521760 2013. január 13. 12:00
Válasz erre
Bofors? Én csont nélkül 37mm-es 39M-nek néztem...
Kamovos 521759 2013. január 13. 11:52
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Köszönöm a válaszod!
Ez tényleg az lehet.
Bár ez inkább hasonlít a Studebeaker-re, mint egy G.M.C-re. :)

Megpróbálok beszerezni egyet 1:72-ben. :)

Egy Zil-131-et én is szívesen feláldoznék.
Nekem Kecskeméten sikerült lefényképeznem Ural-375D-re felépítve.
Ezt is megépíteném.

Lassan neki kéne állni össze szedni, hogy az amcsiktól miket vásároltunk össze annak idején.

Nekem eddig a lenti típusokról van tudomásom, vagy halvány emlékek másoktól.

Willys, és az utánfutója,
Dodge WC-51 ponyvás
Dodge WC-53 Zárt
Dodge WC-54 Mentő
Dodge WC-57 Ponyvás
G.M.C.-353 Nyitott fülkés platós.
G.M.C.-353 Nyitott fülkés Üzemanyag szállító.
G.M.C.-353 Nyitott fülkés Billenős.
G.M.C.-353 Nyitott fülkés szemétszállító.
G.M.C.-353 Nyitott fülkés Víz szállító.
G.M.C. DUKW. Később Orosz Zil-485
Studebaker Platós.
Studebaker Tűzoltó. (?)
Ford-6 Platós. Fehérben láttam 76-ban a seregélyesi MTH-ban
Ford G.P.A. Úszó Parancsnoki személyszállító gépkocsi. Később Orosz Gaz-64 is volt
Diamond T969 B Platós.
Diamond T969 A Műszaki mentő.

Hát most hirtelen ennyi rémlik.
Ha Valami hibádzik, vagy kihagytam azt jelezd légy szíves.

Üdv: kamovos
Sennás 521731 2013. január 13. 09:07
Válasz erre
Törzsbusz 521716 2013. január 12. 23:49
Válasz erre
id_diamondt_969a_pettit
id_diamondt_969a_pettit

Üdv Kamovos!
Diamond-T. Ez típus nyújtotta az alapot a gk.mentővontató magyar megfelelőjének kifejlesztéséhez ami rendszerben volt az MN-ben az ötvenes évek eleje-közepéig. Első változatként a Csepel B-300 készült ilyen felépítménnyel, majd később Mi is gyártottunk ugyanilyen mentő-vontató felépítményt. Később, ez a koncepció ismét - hazai gyártásban - a D-566 Csepelen jelent meg mint Diamond rendszerű felépítmény és a Túrkevei Afit vállalat készített 100 db-ot az MN részére. Írok is ezekről könyveimben sőt van egy érdekes fotóm, ami egy Zil-131-es mentő vontató ábrázol eredeti Diamond amerikai felépítménnyel. Biztos az, Én fotóztam le Mátyásföldön. Szerintem ez a "nagy GMC".
Zil131N 521713 2013. január 12. 23:21
Válasz erre
Sziasztok!

Keresek csapatszállitó platós ZIL-131-esekről képet amelyeken a néphadsereg felségjelzése volt látható az ajtókon. Illetve érdekelnének határőr(HŐR) Zil-131 esek képei is. Ha valaki tudna megosztani hasonló fotókat azt köszönöm előre is!
Murmuc 521700 2013. január 12. 20:54
Válasz erre
Üdv Sennás!
Farkas469-nek igaza van, nem sok mindent festettek le ezeken a járműveken, mással mint feketével, és ez igaz volt az akkori orosz személyautókra is. Elég UAZ-al kentem össze magam segéd koromban. :)
Kamovos 521691 2013. január 12. 19:23
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Emilt megkaptam köszönöm szépen.

Beszélgettem egy bácsival aki sorkatonaként, autó szerelő volt a seregben.
Beszélt nekem arról, hogy Dodge-t, Willys-t javított.

Illetve említett egy "Nagy G.M.C." műszaki mentőt is, amivel ők jártak menteni.

Nem tudta megmondani a pontos típusát.

Úgy írta le a típust hogy, három tengelyes, összkerékmeghajtású, zárt fülkés, hosszú orrú autó, amin olyan felépítmény volt mint a kései Csepeljeinken (D-566)
Mi a véleményed erről az autóról?
Mi lehet ez a nagy G.M.C.?

Üdv: kamovos
juge75 521690 2013. január 12. 19:19
Válasz erre
Még jó, hogy nem téged lőttek vele, ez egy replika bofors.
juge75 521689 2013. január 12. 19:18
Válasz erre
Helikopáterre szánod? :-)
juge75 521688 2013. január 12. 19:17
Válasz erre
Nem, fehér lesz, mint az eredeti.
Sennás 521687 2013. január 12. 19:16
Válasz erre
Jó ,írd meg mire vagy kíváncsi.
juge75 521686 2013. január 12. 19:14
Válasz erre
Nyugodtan, le mérhetnél pár dolgoz a Trumpi UAZ-on.
Sennás 521685 2013. január 12. 19:08
Válasz erre
7042472_6_644x461_parancsnoki-uaz-469-_rev001
7042472_6_644x461_parancsnoki-uaz-469-_rev001

Szia Farkas469.Igazából én ezt a képet néztem ezen egyértelmű hogy rá festettek.Hogy én a levegőszűrőt befestettem az csak úgy tetszett.Megkérdezem a csávót ha nem zavarja úgy hagyom de igen átfestem.Köszi hogy szóltál és köszi a képeket is.
Farkas469 521683 2013. január 12. 18:56
Válasz erre
00
00
01
01

Helló Sennás!
Ne haragudj, de amit kékre festetél olyan csak feketében volt! (szelep fedél és az olajtükrör levegőszürő)
Ami bal oldalt alul van henger az önindító matt fekete csak egy kicsi alu van benne..

Üdv.
Sennás 521682 2013. január 12. 18:55
Válasz erre
Szia juge75!Én nagyon várom már.Kereslek majd "magánban" kérdeznék pár dolgot.Köszi SENNÁS
Kamovos 521681 2013. január 12. 18:54
Válasz erre
Szia juge75!

Ugye nem zöld alapon lesz, és nem csak 35 meg 48-ban?

Üdv: kamovos
Freddy 521678 2013. január 12. 18:33
Válasz erre
karolinaut
karolinaut

Ezt a Karolina úton lőttem valamelyik nap.
juge75 521675 2013. január 12. 18:20
Válasz erre
Sennás 521668 2013. január 12. 17:08
Válasz erre
201301121363
201301121363
uaz 3 blade fan
uaz 3 blade fan

Sziasztok.Összeraktam az UAZ 2.4L motorját,kemény feladta a leckét Trumpi.Össze kell még építeni a sebváltóval meg talán kicsit "beolajozom". Tettem rá 4 gyújtáskábelt benzincsövet meg ékszíjat.Probléma a 3 lapátos ventillátor.Tuti a Kagero-t másolták abba van ilyen.Amiket nekem mutatott egy kedves ismerős és régi könyvben találtam 4 vagy 5 lapátos de semmiképp nem 3.Akit zavar majd agyaljon hogy cseréli ki
Sennás 521656 2013. január 12. 13:45
Válasz erre
specnaz78 521655 2013. január 12. 13:39
Válasz erre
7077921_4_644x461_uaz-kaszni-jarmu
7077921_4_644x461_uaz-kaszni-jarmu

Egy kis segítség a HÖR UAZ-hoz. A kép az Apród.hu-ról van.

Üdv:specnaz78
Sennás 521574 2013. január 11. 19:19
Válasz erre
Kép0988
Kép0988

Egy halvány próbálkozás UAZ-469-be gumi szőnyeg.
Törzsbusz 521487 2013. január 10. 20:02
Válasz erre
Kamovos, dobj légyszi e-mailt, kétszer dobta vissza címed levélíráskor.
Üdv! TB
Törzsbusz 521483 2013. január 10. 19:30
Válasz erre
Üdv Kamovos!

A B-és D között valóban az üza. fajta a különbség. Csörlő ezeken a típusokon nem volt, kizárólag a B-130,B-300, D-344,D-346,D-566.02 típusokon volt.
Kamovos 521451 2013. január 10. 09:24
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Köszönöm szépen a segítségedet!

Az 1:43-as Csepelekkel kapcsolatban küldjél legyél szíves Emilt a címemre.
(Ár-típus)

A Csepel D-350 Mogürt képes alkatrészjegyzékben nem találok csörlőt!
Ez azért van, mert a Csepel 350-352 változatokban is nem volt csörlő?

A Csepel B-350, B-352, és a D-350, D-352 között csak a motor a különbség, hogy benzines, vagy dízeles?

Üdv: kamovos
Törzsbusz 521448 2013. január 9. 23:29
Válasz erre
Ez is 300 csak nem gyári platóval. 1:43 nem az olcsóbb kategória, de szívesen eladok belőle! :-)
TPilu 521425 2013. január 9. 18:40
Válasz erre
Igen. ASZT, TT-2, AG, PAB-2, PAB-2A, VTP, PTTM, TR-8, TT-5, K-1, MK-1...valóban mind léteztek, de légvédelmi tüzérek nem annyira használták.
tüzér 521420 2013. január 9. 18:14
Válasz erre
Üdv!

Továbbá ASZT szögtávcső, PAB 2A tüzérségi tájolóműszer.Ezek már nem mai gyerekek, de a PAB 2A még mindig az egyik leghasználhatóbb.
Steiner távcső, Vector lézertávmérő,PVS hőkamerák.Meg még sok egyéb.Ezek meg az újabb beszerzések, OMLT, KMCS.

üdv,
tüzér
TPilu 521418 2013. január 9. 17:29
Válasz erre
TZK (01)
TZK (01)
TZK (02)
TZK (02)
TZK málhaládában
TZK málhaládában
TZK málházva
TZK málházva

Ez a TZK. Ami nem ez, az nem az.
Kamovos 521416 2013. január 9. 17:18
Válasz erre
Csepel
Csepel

Sziasztok!

Ez milyen típusú Csepel?
Úgy tudom a B-300-nál a fülke, és a plató között vannak a pótkerekek, ennél meg nem.
Kamovos 521368 2013. január 8. 21:52
Válasz erre
Szia SIG!

Hát Mit írnak a linkben róla? :)

Mifelénk a tüzér, a repülős, meg tudja még ki nem, a lábakon álló, "kétcsövű" távcsöveket, nevezik TZK-nak.

Üdv: kamovos
Freddy 521365 2013. január 8. 21:36
Válasz erre
SIG 521362 2013. január 8. 21:20
Válasz erre
Ez tüzérségi lenne ? Nálunk ilyennel lesték, hogy nyíltak-e rendesen az ernyők, meg, hogy nem agyatlankodunk-e :) Repülőnapokon szoktam még látni, úgyhogy inkább valami légtérfigyelő féle, nem ?
TPilu 521356 2013. január 8. 20:33
Válasz erre
TZK: légvédelmi parancsnoki figyelőtávcső készlet.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69.