<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69. |
Murmuc | Adatlap | 521700 | 2013. január 12. 20:54 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 521691 | 2013. január 12. 19:23 | ![]() | |
Szia Törzsbusz! Emilt megkaptam köszönöm szépen. Beszélgettem egy bácsival aki sorkatonaként, autó szerelő volt a seregben. Beszélt nekem arról, hogy Dodge-t, Willys-t javított. Illetve említett egy "Nagy G.M.C." műszaki mentőt is, amivel ők jártak menteni. Nem tudta megmondani a pontos típusát. Úgy írta le a típust hogy, három tengelyes, összkerékmeghajtású, zárt fülkés, hosszú orrú autó, amin olyan felépítmény volt mint a kései Csepeljeinken (D-566) Mi a véleményed erről az autóról? Mi lehet ez a nagy G.M.C.? Üdv: kamovos | |||||
juge75 | Adatlap | 521690 | 2013. január 12. 19:19 | ![]() | |
Még jó, hogy nem téged lőttek vele, ez egy replika bofors. | |||||
juge75 | Adatlap | 521689 | 2013. január 12. 19:18 | ![]() | |
Helikopáterre szánod? :-) | |||||
juge75 | Adatlap | 521688 | 2013. január 12. 19:17 | ![]() | |
Nem, fehér lesz, mint az eredeti. | |||||
Sennás | Adatlap | 521687 | 2013. január 12. 19:16 | ![]() | |
Jó ,írd meg mire vagy kíváncsi. | |||||
juge75 | Adatlap | 521686 | 2013. január 12. 19:14 | ![]() | |
Nyugodtan, le mérhetnél pár dolgoz a Trumpi UAZ-on. | |||||
Sennás | Adatlap | 521685 | 2013. január 12. 19:08 | ![]() | |
Farkas469 | Adatlap | 521683 | 2013. január 12. 18:56 | ![]() | |
Helló Sennás! Ne haragudj, de amit kékre festetél olyan csak feketében volt! (szelep fedél és az olajtükrör levegőszürő) Ami bal oldalt alul van henger az önindító matt fekete csak egy kicsi alu van benne.. Üdv. | |||||
Sennás | Adatlap | 521682 | 2013. január 12. 18:55 | ![]() | |
Szia juge75!Én nagyon várom már.Kereslek majd "magánban" kérdeznék pár dolgot.Köszi SENNÁS | |||||
Kamovos | Adatlap | 521681 | 2013. január 12. 18:54 | ![]() | |
Szia juge75! Ugye nem zöld alapon lesz, és nem csak 35 meg 48-ban? Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 521678 | 2013. január 12. 18:33 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 521675 | 2013. január 12. 18:20 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 521668 | 2013. január 12. 17:08 | ![]() | |
Sziasztok.Összeraktam az UAZ 2.4L motorját,kemény feladta a leckét Trumpi.Össze kell még építeni a sebváltóval meg talán kicsit "beolajozom". Tettem rá 4 gyújtáskábelt benzincsövet meg ékszíjat.Probléma a 3 lapátos ventillátor.Tuti a Kagero-t másolták abba van ilyen.Amiket nekem mutatott egy kedves ismerős és régi könyvben találtam 4 vagy 5 lapátos de semmiképp nem 3.Akit zavar majd agyaljon hogy cseréli ki | |||||
Sennás | Adatlap | 521656 | 2013. január 12. 13:45 | ![]() | |
ISTEN vagy!Köszi! | |||||
specnaz78 | Adatlap | 521655 | 2013. január 12. 13:39 | ![]() | |
Sennás | Adatlap | 521574 | 2013. január 11. 19:19 | ![]() | |
Törzsbusz | Adatlap | 521487 | 2013. január 10. 20:02 | ![]() | |
Kamovos, dobj légyszi e-mailt, kétszer dobta vissza címed levélíráskor. Üdv! TB | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 521483 | 2013. január 10. 19:30 | ![]() | |
Üdv Kamovos! A B-és D között valóban az üza. fajta a különbség. Csörlő ezeken a típusokon nem volt, kizárólag a B-130,B-300, D-344,D-346,D-566.02 típusokon volt. | |||||
Kamovos | Adatlap | 521451 | 2013. január 10. 09:24 | ![]() | |
Szia Törzsbusz! Köszönöm szépen a segítségedet! Az 1:43-as Csepelekkel kapcsolatban küldjél legyél szíves Emilt a címemre. (Ár-típus) A Csepel D-350 Mogürt képes alkatrészjegyzékben nem találok csörlőt! Ez azért van, mert a Csepel 350-352 változatokban is nem volt csörlő? A Csepel B-350, B-352, és a D-350, D-352 között csak a motor a különbség, hogy benzines, vagy dízeles? Üdv: kamovos | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 521448 | 2013. január 9. 23:29 | ![]() | |
Ez is 300 csak nem gyári platóval. 1:43 nem az olcsóbb kategória, de szívesen eladok belőle! :-) | |||||
TPilu | Adatlap | 521425 | 2013. január 9. 18:40 | ![]() | |
Igen. ASZT, TT-2, AG, PAB-2, PAB-2A, VTP, PTTM, TR-8, TT-5, K-1, MK-1...valóban mind léteztek, de légvédelmi tüzérek nem annyira használták. | |||||
tüzér | Adatlap | 521420 | 2013. január 9. 18:14 | ![]() | |
Üdv! Továbbá ASZT szögtávcső, PAB 2A tüzérségi tájolóműszer.Ezek már nem mai gyerekek, de a PAB 2A még mindig az egyik leghasználhatóbb. Steiner távcső, Vector lézertávmérő,PVS hőkamerák.Meg még sok egyéb.Ezek meg az újabb beszerzések, OMLT, KMCS. üdv, tüzér | |||||
TPilu | Adatlap | 521418 | 2013. január 9. 17:29 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 521416 | 2013. január 9. 17:18 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 521368 | 2013. január 8. 21:52 | ![]() | |
Szia SIG! Hát Mit írnak a linkben róla? :) Mifelénk a tüzér, a repülős, meg tudja még ki nem, a lábakon álló, "kétcsövű" távcsöveket, nevezik TZK-nak. Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 521365 | 2013. január 8. 21:36 | ![]() | |
Köszönöm a válaszokat! | |||||
SIG | Adatlap | 521362 | 2013. január 8. 21:20 | ![]() | |
Ez tüzérségi lenne ? Nálunk ilyennel lesték, hogy nyíltak-e rendesen az ernyők, meg, hogy nem agyatlankodunk-e :) Repülőnapokon szoktam még látni, úgyhogy inkább valami légtérfigyelő féle, nem ? | |||||
TPilu | Adatlap | 521356 | 2013. január 8. 20:33 | ![]() | |
TZK: légvédelmi parancsnoki figyelőtávcső készlet. | |||||
Kamovos | Adatlap | 521342 | 2013. január 8. 19:25 | ![]() | |
Szia Freddy. asterope.bajaobs.hu/cski/history/tzk.htm De mifelénk jobbára tüzérségi távcsöveket híják így. :) Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 521331 | 2013. január 8. 18:36 | ![]() | |
Mi az a ,,tzk." ? | |||||
Kamovos | Adatlap | 521324 | 2013. január 8. 18:05 | ![]() | |
Szia Törzsbusz! Köszönöm szépen a segítségedet. Hát tudod, engem pont a motor borító ami megzavart! :( De most már oda figyelek erre a három zsanéros ajtókra is! A B-300-ról nem tudsz véletlen valahol még képeket? Ezt szeretném elkészíteni, de egy kép alapján elég necces lenne. Az 1:43-as Csepeljeidet, hogyan lehet megvenni? Üdv: kamovos | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 521275 | 2013. január 8. 10:07 | ![]() | |
Mármint,hogy - hogy,hogy mitől D-352? Mindkettő a kérdésedben szereplő Csepel D-352. A megtévesztő a legelső képen a D-420-as motorsátor, azonban onnan lehet teljesen beazonosítani,hogy a D-352-őn az első ajtók három zsanérosak voltak. A legutolsó képen BF Budaörsi lakos B-300-as fecskendője. Ebből 14 db. készült. Üdv! | |||||
Kamovos | Adatlap | 521240 | 2013. január 7. 22:45 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 521239 | 2013. január 7. 22:42 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 521238 | 2013. január 7. 22:41 | ![]() | |
TOmCSI | Adatlap | 521209 | 2013. január 7. 19:41 | ![]() | |
Húha jól felcsigáztál ezzel a távcső témával! Én CsF-es voltam de jóval később 99-től. Egy háromnapos ÖFJ (önálló felderítő járőr)alkalmával figyelőben kuksoltam.Arra emlékszem, hogy kaptam egy nagy térképtáskát,tájolót és egy bitang jó zöld fémházas távcsövet aminek azóta sem tudom a típusát.Ha tudnám már régen vettem volna. A lényeg hogy volt rajta egy kicsi festett rádióaktív embléma amit nagyon nem értettem. Mikor rákérdeztem hogy minek van rajta akkor olyan választ kaptam amit nem merek leírni mert annyira hülyének tűnék mint amilyen tényleg vagyok. | |||||
juge75 | Adatlap | 521205 | 2013. január 7. 18:57 | ![]() | |
TPilu | Adatlap | 521201 | 2013. január 7. 18:10 | ![]() | |
Ha légvédelmi tüzér, akkor javasolnám a ZDN-1M sztereo távmérőt. Nekem még a ZU-23 mellé is volt egy készlet. | |||||
Freddy | Adatlap | 521182 | 2013. január 7. 15:15 | ![]() | |
Köszönöm a válaszokat! Egy légvédelmi tüzér figuráját szeretném elkészíteni egyébként. (1970-es évek eleji egyenruhában, kezében távcsővel az eget nézve) Ehhez kellene egy olyan távcső, amit időben a KSz-12-től az Igláig/Mistralig bármilyen eszköz mellé odatehetek, tehát mondjuk 1965-70-től rendszerben van. (Így jól lefedhető az 1945 utáni magyar gyűjtemény: feltételezem, hogy MN-felszerelés ma is elő-elő fordul még, az 1965 előtti időkben pedig 2. vh-s szovjet, de akár német messzelátókat használtak. Nem mintha utóbbi korszak légvédelmi eszközeinek makettjeiből olyan sok lenne a piacon) | |||||
SIG | Adatlap | 521128 | 2013. január 7. 01:42 | ![]() | |
SIG | Adatlap | 521127 | 2013. január 7. 01:41 | ![]() | |
SIG | Adatlap | 521125 | 2013. január 7. 01:22 | ![]() | |
Üdvözlet Urak ! Csak egy apró pontatlanságot szeretnék kijavítani és eszembe sincs okoskodni. Az EDF 7X40 nem infra, hanem egy hagyományos binokulár. Van azonban egy olyan funkciója, hogy ha az álló képen bal oldalon felül látható kis "fülecskét" (eredetileg az egy kapcsoló, csak így talán érthetőbb, hogy mire gondolok) elfordítottuk, akkor a jobb szem lencséje elé be lehetett billenteni egy szűrőt, aminek segítségével meg lehetett látni a harctéren tevékenykedő aktív infrákat. Aktív infrának az számít, ahol egy infravető lámpa megvilágítja a terepet és az optikánk így képes éjszakai képet adni. Passzív infránk is volt, ez a képen látható NVB-1-es. Nagyon jó kis kütyü volt, középen egy kicsi kapcsoló felbillentésével, halk berregő hangot adott és így világítottam meg a nézőkét. Mivel ez passzív infra, így akkori nevén "csillagfény erősítéses" volt, azaz a csillagok fényét felerősítve tette láthatóvá a terepet. Én a mélységi felderítőknél szolgáltam és a felderítő szakaszban éjszakai lövész szerepet töltöttem be, így használhattam az NSZP-3A infratávcsövet, ezért az alapkiképzést követően, az AK-63D-met lecserélték az AMD-65-re, mivel az AK-ra nem lehetett felszerelni az infrabakot. Ez nem volt egy nagyon hűűűha szerkezet, főleg azután, hogy a jugoszláv válság idején, a határnál összeszedtünk egy horvát dezertőr katonát, akinél egy M-16-os volt, egy negyed akkor infrával, mint az enyém :S De 18 éves hülyegyerekként, tök jó játék volt :) Volt még viszont egy nagyon komoly cucc, amit pont a jugó balhé miatt kaphattunk meg, ez pedig a KT-83-as lézertávmérő. Sajnos nem találtam róla közelibb képet, csak azt, ahol a Duna parton mér vele a baka. A Star Wars féle Birodalom Visszavág című filmből beillesztett kép nem vicc, a jobb oldalon hátul álló katonának a kezében éppen egy ilyen van :) De ez teljesen komoly... Nagyon modern kis szerkezetnek tűnt, ha belenéztünk, akkor a jobb lencsénél volt egy szálkereszt, a bal lencse viszont teljesen sötét volt. A tetején, a jobb mutatóujjnál volt egy mikrokapcsoló, amit ha egyszer kattintottunk, akkor a szálkereszt közepén lévő tárgy távolsága, piros digitális számokkal, megjelent a bal szemünk előtt. Pontos kis jószág volt, mert 10 km-en, 10 cm-t tévedett. Viszont veszedelmes is volt, mert a kézikönyvét olvasgatva kiderült, hogy békeidőben csak lőtéri körülmények között lehetett használni és óvva intettek minket a tisztek, hogy ökörködjünk vele, mert ha valaki pofán világítja a másikat és az ügyesen belenéz, akkor 1 óra alatt megvakul, mert a lézerfény, lebontja a retinahártyát. Ennyi elég is volt, hogy csókólommal köszönjünk neki :) A jugó válság alatt mi egy refiben (rejtett figyelő) voltunk elhelyezve, 50 méterre a határsávtól. Így kaptunk még megfigyelésre komolyabb tüzérségi optikákat, de ezek olyanok voltak, amik nem tartoztak a rendszeresített felszerelésünkhöz, így nem sokat tudtunk róluk. Akadt köztünk a hagyományos tüzérségi periszkóp, de használtunk állványos infra periszkópot is, de mivel jobban szerettük az egyéni kis kütyüket, így a nagyobb dögöket többnyire csak arra használtuk, hogy a nézőkét bekentük korommal, majd sikítva hívtuk a főhadnagy urat, hogy mozgást látunk a horvát oldalon. Majd amikor a laktanyába értünk, mindenki nyerített a vadi új pápaszemeket látva :) De mint már írta, 18 évesek voltunk, segg hülyék és nagyon be voltunk szarva, így el kellett marhulni az egészet... Remélem nem voltam nagyon unalmas. Üdv... | |||||
rittal | Adatlap | 521123 | 2013. január 7. 00:15 | ![]() | |
A 6x30-as keresőtávcső elég elterjedt volt, magyar MOM gyártmány. De nekem volt egy orosz 20x60-as is, ami ugyan nagyon jól nézett ki, de igen használhatatlan darab volt a túl nagy nagyítás miatt és amellett jó nehéz is volt! | |||||
TPilu | Adatlap | 521081 | 2013. január 6. 17:54 | ![]() | |
Távcsövek: 6x30, 8x30, 8x40, 7x50 (világító berendezéssel), MI-8 infra figyelőtávcső, EDF infra távcső. És egy csomó állványos szögtávcső, figyelő távcső, periszkóp... | |||||
Freddy | Adatlap | 521036 | 2013. január 6. 11:35 | ![]() | |
Sziasztok! Van valakinek jó képe/információja arról, hogy a Magyar Néphadseregben milyen típusú messzelátókat használtak? (Egyáltalán volt erre valami előírás? Persze miért pont erre ne lett volna.) | |||||
Sennás | Adatlap | 520991 | 2013. január 5. 18:48 | ![]() | |
Szia.igen ebből nem sok derül ki.Remélhetőleg csak jó hasznos dolog lesz benne. | |||||
Atesz | Adatlap | 520986 | 2013. január 5. 18:06 | ![]() | |
Szia, nekem csak ennyit írtak: "Hello Attila, thank you for your mail. Yes, we prepare lenses and decals for Uaz. It will be on sale on February. Best regards Jane Sukova" aztán miután rákérdeztem a keresőfényszóróra "Lenses for searchlight yes, console and others is work for modelers." Atesz | |||||
Sennás | Adatlap | 520980 | 2013. január 5. 16:57 | ![]() | |
Szia Törzsbusz!A futóműt én még nem néztem de ami szembetűnik ha felnyitom a motorháztetőt a régi469(akkor A-s) teljesen fordítva van a motortér.Ebből kifolyólag belűl megváltoztatták a pedálok is. Amúgy megrendelése készül az UAZ Határőr "kivitelben" | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 520964 | 2013. január 5. 14:03 | ![]() | |
Üdv Sennás! A különbség a 469B -és a 469 "A" -amit nem írnak a típusjelhez - nem az a különbség,hogy régebbi illetve korábbi kivitel. A 469B-ből "simát" csinálni annyit jelent,hogy átalakítod portálhidasra a gépet. A korábbi és későbbi kivitel közötti külső jegyek a szellőzők,lámpák főként. Amikor kétkörös fékrendszert kapott a modernizálás során akkor változtak többek között az általam említett külső jegyek is. nyilvánvaló.hogy az egyéb ketyerék nem voltak széria felszerelések, mint ahogy a fegyvertartók sem. Üdv! Remélem magyar verda lesz. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69. |
Farkas469-nek igaza van, nem sok mindent festettek le ezeken a járműveken, mással mint feketével, és ez igaz volt az akkori orosz személyautókra is. Elég UAZ-al kentem össze magam segéd koromban. :)