/ Fórumok /

Szu-22

Legyen végre egy topik a nagyvasnak is...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18.
migi 601682 2016. január 29. 20:58
Válasz erre
Nem tudok rájönni hogy jött ki neked a 18 db OFAB 100 bomba ? Mert tudtommal négyes tartó volt hozzájuk,
Rumcájsz_52 601681 2016. január 29. 20:49
Válasz erre
Szia Yeagger
Emlékeim szerint a variaszárnyú Szu-17/22 gépek 4-4,5 tonna fegyverzetre voltak méretezve, így az általad tervezett "bevetési csomag"-ot simán elbírta.
R.
Yeagger 601646 2016. január 29. 14:26
Válasz erre
Szia Rumcájsz!

Köszi, amúgy sikerült találnom egy szem képet azóta, tényleg hasonlít az M3-asra. Csupán a elrendezése más kicsit. A tablókból van kicsit kevesebb..
Egy Su-7-es orr részéből, és a kabintetőből ki is tudom alakítani az első szekciót.

A törzs Su-22-es jó is lesz, mert Kunmadarasi gépet akarok építeni az AL-21 F hajtóművel.
Most már csak a fegyverzet kérdéses, mert szeretném kicsit felturbózni 18 db OFAB-100-assal és, két K-25-össel megfűszerezném. Már csak ki kell derítenem, hogy elbírta-e ezt az összeállítást.
Rumcájsz_52 601643 2016. január 29. 13:43
Válasz erre
Szia Yeagger
Szerintem nyugodtan megépíthetsz egy M2 változatot ugyanazzal a kabinnal, mint a mi M3-unk volt, mert az M2-ben gyakorlatilag már ugyanazok a fedélzeti rendszerek voltak, mint az M-3-ban. Az M3-nál az M2-höz képest képest a sárkány változott, meg egyes export-változatoknál a hajtómű, ez miatt a líbiai, jemeni és perui M2 gépeknél az azonos hajtómű miatt még a törzs hátsó része is ugyanaz a "duci" változat volt, mint a mi M3 gépeinken.
Üdv és jó munkát R.
Planes 601597 2016. január 28. 20:36
Válasz erre
Szia! Aszimmetrikus függesztmény csak így: az SZPSZ 141 MVG a bal belső szárnypilonon,a másik oldalon egy UB32 esetleg. Üdv.! ES
JammyDodger 601592 2016. január 28. 19:37
Válasz erre
Sziasztok!

Az érdekelne, hogy volt-e példa arra a magyar szu-22-eseknél, hogy olyan aszimmetrikus elrendezéssel repültek, hogy az egyik szárny alatt üzemanyagtartály, míg az annak megfelelő ellenkező oldali pilonon például egy Kh-23 (vagy más)? Ha volt esetleg ilyen, akkor kép van róla?

Ezenkívül érdekelnének egyéb aszimmetrikus elrendezések is. (A hunavia-t már átböngésztem, de hátha vannak egyéb érdekességek is azon kívül ami ott fellelhető :) )

Köszi!
Yeagger 600586 2016. január 18. 21:20
Válasz erre
Sziasztok!

Szeretnék egy M2-es verziót készíteni 1/48-ban, de sajnos sehol nem találok a neten képet a kabinról. Érdeklődnék, hogy valamelyikőtöknek van-e valami infója erről a számomra ismeretlen területről.

Köszi a segítséget előre is!
Üdv!
mykman 597857 2015. december 14. 17:59
Válasz erre
Daala 597849 2015. december 14. 17:05
Válasz erre
Üdv!
Kérdés, hogy a ljulka vagy a Tumanszkij (ilyen volt a miénk) hajtóműves típust fogják kiadni? Mert nem mindegy...a miénknek szemmel láthatóan dagadtabb hátsó része volt és a függőleges vezérsík belépőéle is más kialakítású volt, mint a többi kelet európai és szovjet M3-asokon.
Daala
mykman 597843 2015. december 14. 15:24
Válasz erre
Koszi Tibcsi !
Errol az oldalrol el is felejtkeztem.

Udv
Mykman
Tibcsi 597839 2015. december 14. 14:03
Válasz erre
Szia,

Itt találhatsz fotót majdnem az összes magyar példányról:

www.avia-info.hu/talalat.php
mykman 597836 2015. december 14. 13:21
Válasz erre
Sziasztok

most olvastam hogy a hobby boss kiadja jovore a su22m3 , es su-22um3k tipusokat 1:48 ban. Kicsit utanna olvastam a tipusnak mert regota tetszik es lattam hogy nekunk volt 3 2 uleses umk3-asunk. Maradt kiallitva valahol nalunk ebbol ? Ugy olvastam 2 gep lezuhant de a harmadikrol semmi infot nem talaltam. Sot meg kepet sem magyar umk3 rol.
Tud valaki informaciot ezekrol esetleg ?

Udv.
Mykman
Pirate 591337 2015. szeptember 3. 11:00
Válasz erre
Szia!
Talán Planes-t keresd meg.
Mintha neki lenne valami köze ehhez.
üdv:
Pirate
migi 591332 2015. szeptember 3. 09:50
Válasz erre
Szia
Régebben létezett egy gyanta törzs és vezérsík , nem tudom hogy gyártja e még a gyártója , a többit magánban .
üdv: migi
simonkaroly9 591329 2015. szeptember 3. 09:44
Válasz erre
Sziasztok!
Vettem 1 KP Szu-22st 1:48-ban. Magyar gépet szeretnék csinálni belőle. Azt lenne a kérdésem, hogy létezik magyar M3-ra átépítő?
Köszönöm a segítséget!
Zoli 591299 2015. szeptember 2. 19:40
Válasz erre
Sziasztok,
A Su-22 póttankjainak méreteire (hossz, átmérő) lenne szükségem, esetleg tudja valaki?
z
Rumcájsz_52 571380 2014. november 6. 13:05
Válasz erre
Szia Repy
A "?beömlők?" tényleg azok, levegőt vezetnek be a gép különböző belső tereibe elsősorban hűtés céljából. A has alatti beömlő pontos szerepét nem tudom, talán a légkondi-rendszerbe juttathat hideg levegőt(a meleg levegőt a hajtómű-kompresszortól vezetik el, a kettő keveréséből lesz a megfelelő kabin-hőmérséklet). A két szárny alatti bevezető a gépágyúk belső tereihez vezeti a levegőt hűtésre és a belső tér átszellőztetésére, felül a szárnytőben láthatod a kivezető "kopoltyúkat", ahol távozik a levegő és a lőporfüst, korom. A jobb szárnyban lévő "bevágásban" egy kis kerek ablak mögött a fotogéppuska van beépítve. A kis kiálló érzékelők közül a nagyobbik barna bütyök a Sziréna-rendszer (radar-besugárzásjelző) egyik antennája, ez jelzi a pilótának, ha radarhullámok "tapogatják" a gépét. A kis fehér bütykök (MiG-21 emlékeim szerint) transzponder-antennák, ez egy olyan rendszer, ami a saját földi lokátorok rádió-hullámait felerősítve sugározza vissza. Ennek az a célja, hogy kiterjessze a saját radarok saját gépre vonatkozó érzékelési távolságát, vagyis egy mondjuk 250 km felderítési távolságú saját radaron a saját gép akár 350-400 km-ről is látszani fog.
Láma kérdés meg nincs, az a láma, aki nem kérdez, mert válasz hiányában ő az is marad. Úgyhogy csak nyugodtan...
Üdv R.
Repy 571377 2014. november 6. 11:54
Válasz erre
10es gép has
10es gép has
15ös gép balszárny
15ös gép balszárny
15ös gép jobbszárny
15ös gép jobbszárny

Sziasztok !

Azt szeretném kérdezni, hogy az első képen a has és a két szárny alatt mik azok a "?beömlök?" és mik a szerepük?

Illetve a 2. képen a szárny közepén mik azok a kis kiálló "?érzékelők?" és miért nincs bevágás, mint a 3. képen ahol ugyanúgy ott vannak az "?érzékelők?" de ott van bevágás? Na az miért van ?

Csupán a típus kedvelője vagyok s nem szakmabeli, elnézést kérnék előre is az esetleges láma kérdésért. :)

Köszi,
Norbi
Monox 560526 2014. május 24. 20:45
Válasz erre
SAM_7583
SAM_7583
SAM_7584
SAM_7584
SAM_7585
SAM_7585
SAM_7586
SAM_7586

Kedves barátaim!

Van egy vitrinbalesetes 1/48-as OEZ által készített Su-25K és egy ugyanilyen méretarányú UBK gépem. A gépen egy régebbi szerelem akkor motívumai szerepelnek, mára teljesen elfelejtett státusban, éppen ezért teljes felületi rekonstrukciót is igényel az egyik gép. Minden alkatrész megvan, összerakási rajzom viszont már nincs. Keresek valakit aki szépen rendbe tenné őket és utána sajátjaként megőrizné. Ha valakit érdekel a dolog kérem jelezzen a monox@freemail.hu címen. Köszönöm.
migi 557456 2014. április 4. 21:26
Válasz erre
2 101
2 101

Nálam ez készülget , kisebb házi tuning volt a törzsön elkövetve ,
búza 556570 2014. március 23. 14:16
Válasz erre
És vastagon ki van kenve hermetizáló gumi pasztával az illeszkedő felületeknél!
migi 556534 2014. március 22. 20:18
Válasz erre
Szia
Látod ennyi eszem nem volt hogy megnézzem a könyvben pedig megvan ,
Köszi szépen .
üdv:migi
Figaro 556533 2014. március 22. 20:15
Válasz erre
12
12

Ez alapján fémszínűnek látszik.
migi 556529 2014. március 22. 19:45
Válasz erre
Sziasztok
Megtudná mondani valaki hogy a nagyjavítás előtti festésű Magyar M-3as gépeink törzsféklapjainak milyen a festése belülről ? Fémszínű ? vagy terepszínre van fújva ?
üdv: migi
PETI 543376 2013. október 9. 20:18
Válasz erre
Szia!

Ezek limitált kiadások voltak, ma már nem kapni őket. :( A benne lévő makett viszont beszerezhető, igaz, feljavítók nélkül. Nekem lehet, hogy lesz egy ilyenem, ha érdekelne...

Üdv
Repy 543274 2013. október 8. 15:34
Válasz erre
Sziasztok!

Eduard 1149 és 1151 cikkszámú Szu-22-es makettet lehet még kapni valahol ? Utána néztem neten de sehol sem árulnak már, sőtt más gyártótól sem találtam. Esetleg hasonló minőségű makettet hol tudnék venni? 1:48-as méretarányban gondolkodom.

Üdv
Repy
charles 531778 2013. április 22. 19:36
Válasz erre
Szia!

Sajnos a szkennerem meghalt, de tudok küldeni rajzot
Wolfi 531773 2013. április 22. 18:33
Válasz erre
Sziasztok!

Hát kicsit elakadtam, mert nem sikerült olyan convertert találnom ami normális minőségben átalakítja a rajzokat AutoCad számára... 20-30 ezer forintot meg nem fogok fizetni converter programért. Tehát marad a régi kézi szerkesztés.
Charles köszönöm a rajzokat! Egész véletlen nincs meg beszkennekve? Csak azért kérdem mert ahogy nézem ezek fényképek és mikor kinyomtattam eléggé torzra sikerültek.

Köszönöm az eddigi segítséget!

Wolfi
charles 531148 2013. április 13. 12:24
Válasz erre
oldal
oldal
felül
felül
alul
alul

Szia Wolfi!

A hátsó rész formája nincs javítva, mert nem ez volt a lényeg, de a panelvonalak ott vannak, ahol lenniük kell.
Wolfi 531051 2013. április 12. 11:58
Válasz erre
Szia!

Este megcsinálom a rajzokat, amik kellenek a hátsó átalakításához. De nagyobb munka lesz annál mert a törzsgerinc az italerin ívelt a függőleges vezérsík előtt és nem több helyen tört, tehát azt is faragni kel majd. Úgy érzem hogy az aviainfón találtam helyes rajzot hozzá.
Tehát farigcsálok, egyszer mindent kikel próbálni.

Wolfi
piratvitorla 531041 2013. április 12. 09:40
Válasz erre
Szia
Szerintem gyártottak törzs hátsórészt gyantából 72-esben. Nekem van otthon ha jól emlékszem, de még hónapokig nem jutok haza...
üdv
Wolfi 531039 2013. április 12. 09:18
Válasz erre
Szia Rumcájsz!

Köszönöm a felvilágosítást! Akkor neki állok átfaragni, bár még ilyet nem csináltam. Először akkor rajzbeszerzési dömpinget tartok, bár nyomtatva vannak rajzaim de azok nem méretarányosak. Meg át is kéne szerkeszteni némelyiket, lehet megpróbálom beszkennelni őket és AutoCad-ben megszerkeszteni. Vagy szkennelés helyet szedek le nettről csak jusson eszembe, hogy honnan szedtem le őket. Vagy 3Dmax5-ben meg csinálni a 3d modelljét :) de az annyi idő lenne hogy eltartana másfél évig biztosan, nekem legalább is.

Amint jutok valamire majd megírom, úgy is sokat pang ez a topic.

Wolfi
Rumcájsz_52 531035 2013. április 12. 07:57
Válasz erre
Szia Wolfi
Ezek a peruiak mind R-29 hajtóművel felszerelt gépek. Három különbség van a Ljulka-hajtóműves gépekhez képest: a 28-as törzskerettől hátrafelé (kb. a törzs kétharmadától) a gép kicsit duci, elkezd nőni a törzsátmérő, hátul meg hirtelen szűkül; a jobb és baloldalon nem egyforma a hűtőlevegő-bevezető torlócsövek elhelyezése és a mérete se; picit rövidebb hátul a törzs vége (de erre csak méréssel jön rá az emberfia, szabad szemmel nemigen vehető észre).
Egyébként ezek külsőre megegyeznek a mi gépeinkkel, tehát akár "sajátot" is építhetsz :-), volt többféle festésünk is.
Üdv R.
Wolfi 531029 2013. április 11. 21:41
Válasz erre
Ami még eszembe jutott utólag: a gépek két oldala nem egyforma?
Wolfi 531027 2013. április 11. 21:39
Válasz erre
Peru1
Peru1
Peru2
Peru2
Peru3
Peru3
Peru4
Peru4

Üdvözletem!

Kis tájékoztatást szeretnék kérni, van egy Iteleri Su-22UM3-som és mivel magyar gépet nem igazán lehet belőle építeni ezért neki álltam kicsit kutakodni, hogy melyik légierőnek felelne meg. Közben találtam pár Perui gépet amik megtetszetek, de észre vettem hogy AL-21 és R-29-es hajtóműves gépek is vannak. Tudtommal csak nálunk meg talán a szovjeteknél voltak R-29-el felszerelve. Vagy rosszul azonosítottam, vagy elnéztem volna valamit esetleg? Kérdésem: valóban mind két hajtóművel szerelt gépeket használták a Peruiak?

Előre is köszönöm:
Wolfi
cenci2 528876 2013. március 19. 19:35
Válasz erre
Még egy jó SU-22UM3 PG-s felvétel.1996-os 09-es sukhoi berepülése .www.youtube.com/watch
Nyugger 527658 2013. március 5. 18:10
Válasz erre
lengyel CP-100
lengyel CP-100
CP-100-70
CP-100-70

Szia Karesz !

Csak óvatosan, ne keverjük a szezont a fazonnal.

Igen a csehek gyártották a CP-100-70-t -Cvičná letecká puma- gyakorló légi bomba néven de a lengyelek CP-100-s infrabombája -Cel Powietrzny- talán légicélnak fordítható, is ezzel a névvel lett rendszeresítve. Talán ez tévesztett meg.
Nos, ebben az esetben semmi köze sincs a szovjet fejlesztésű eszközöknek ehhez,
talán csak annyi, hogy a lengyel CP-100-n is volt egy kis fékező eje.
Üdv.
István
vandork 527638 2013. március 5. 14:44
Válasz erre
Untitled-TrueColor-01
Untitled-TrueColor-01

Ez biztosan nem CP-100-as. A CP-100-as az egy csehszlovák fejlesztésű beton gyakorlóbomba. Én a szovjet repülőfedélzeti fegyverek közül a bombafegyerzetet ismerem, tehát ezt tudom mondani, a rakétákban már nem vagyok ennyire otthon:)
Amit még ismerek, az az M6-os miseny, azaz célbomba, amit a SzAB-100MN/MP világítóbombákból alakítottak ki. Ebben egy nagy ejtőernyő volt, ami fémszálakkal át volt szőve a jobb "lokátorkép miatt", rajta egy fáklya.
A mellékelt képen a Szovjet repülőtér titkai múzeumban láthatjátok jobb kéz felől a SzAB-100MN világítóbombát. Az M6 célbomba is ilyen volt külsőleg.

üdv:
Vándor Károly
www.soviet-airforce.com
Wolfi 526820 2013. február 25. 16:16
Válasz erre
Szia Mikoyan!

Nálam van egy elfekvőben és el is adnám, ha érdekel dobj egy mail-t a mintal.andras@gmail.com-ra és ott meg beszéljük.

Üdv.:
Wolfi
Nyugger 526789 2013. február 25. 13:12
Válasz erre
Szia Laci,
Fegyvernek azért már nem hívnám, ez a CP-100-s infrabomba. Alapja egy RSz-2USz rakétatest, a robbanófej helyett van az infrabomba beépítve. A magyar MiG-21-23-29-s lővészeteken is ez volt a célanyag az infravezérlésű R3Sz, R-60 és a R-73E rakéták esetében. A kiberhelt rakátatestben nincs már vezérlőegység se, ezért kilővés után kb 12-15 mp-s égésidő után leválik a begyúlladt infrabomba és eje. segítségével szinte nulla sebességgel –az elfogó rg.-hez képest ereszkedik alá.
migi 526761 2013. február 25. 08:19
Válasz erre
162244_121194301_SRCP- na SU-22
162244_121194301_SRCP- na SU-22

Sziasztok
Egy érdekes fegyverzetű gép ,
Ati75 442958 2012. december 12. 09:00
Válasz erre
Üdv mindenkinek!

Szu-22M3-hoz( Mastercraft) keresnék maszkolót és kabin fotomaratást!

Köszönöm!
Ati75 442957 2012. november 4. 14:07
Válasz erre
Szia!
Pont ma láttam egy Mastercraft Su-22 M3R-t az ASIA Centerben levő Galaxy játékáruházban.2690 ha j?l emlékszem...
Az eladósrác szerint 3 hónapja ugyanott van a polcon,valszeg meglesz még.
Remélem,segítettem!
polomalev 442956 2012. november 4. 12:36
Válasz erre
Mikoyan 442955 2012. november 4. 11:46
Válasz erre
Sziasztok! Hol tudnék beszerezni egy Su-22-est 1/72 méretarányban?Már jó pár oldalon kerestem,de nem találok sehol.
cenci2 442954 2012. május 24. 13:27
Válasz erre
Szia Józsi! Sajna a SU22-ről az a pár videóm van amit feltettem a youtube-ra amikor még a PG-ben melóztam .PG-s felvételt még egy-kettőt majd rakok még fel .Abban reménykedem hogy esetleg Taszári vagy Pápai su22 vagy mig21,23 felvételek majd másoktól még előkerülnek .
Üdv: Péter
Szu-22 442953 2012. május 13. 22:19
Válasz erre
Szia cenci!
Tudnál esetleg nekem DVD-n küldeni Szu-22-es magyar videókat?
Kifizetném, vagy több üres lemezért szoktam csináltatni...
Hmmm? 
Itt megtalálsz: bravojuliett.bpj@gmail.com
Üdvözlettel: Józsi
spupek 442952 2012. május 3. 19:26
Válasz erre
Sziasztok!

Keresek 1/48-as Szu-22-es kabintetőt. Ha jól tudom a KP készlethez a nyitott, és a zárt verziót is adják.
Nekem bármelyik verzió megfelel. Ha van nálatok felesleges új, vagy roncs gépből megmaradt példány kérem az alábbi címen jelentkezzetek.

Köszönöm a segítséget: Peti!

spupek07@gmail.com
p-51 442951 2012. április 16. 09:59
Válasz erre
Planes 442950 2012. április 15. 10:04
Válasz erre
Üdv.!Még Taszáron egyszer megmértem a csapatnál festett változatot,ami a svanc elején volt felfestve: a szem fekete szegélytől a fullánk (talán vörös) végéig 540 mm. Az 48-ban 11,25mm stb.A PG-s sablon méreteit,ami az orra, a kabin előtt volt festve, nem ismerem. De ha sietünk,azt még megmérhetjük:-(
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18.