<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
glights | Adatlap | 526692 | 2013. február 24. 18:11 | ![]() | |
Köszi a kimerítő választ, nagyon jól leírtad! Még egy hülye kérdés: ugyanazzal a színnel kell csinálni, mint az alapszín, vagy eltérő is lehet? Igazából mit eredményez ez a technika, minek az imitálására szolgál? Előzmény: (526688) TAMÁS78 2013. február 24. 17:39 | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 526688 | 2013. február 24. 17:39 | ![]() | |
Belemártod az ecsetet festékbe, aztán vmi jó nedvszívó tulajdonságú felületen szinte az egészet kitörlöd belőle. A lényeg az, hogy csak annyi festék maradjon az ecsetben, hogy a makett sík felületein ide-oda mozgatva már ne hagyjon nyomot, csak a kiemelkedő részeken és az éleken. Türelmesen kell csinálni, inkább egyszer-kétszer töröld ki belőle a kelleténél jobban a festéket, minthogy túl sok maradjon benne. Minél sűrűbb festékkel érdemes csinálni, tehát ha az szépen leülepedett a tégely aljára, vegyél ki onnan belőle, és abba mártsd az ecsetet. Az olaj/enamel alapúaknál jobban működik a dolog, mint akrilokkal, és ha kisebb pigmentszerkezetű a festék, szebb az eredmény. Ha egy kicsit gyakorolsz, akkor egy árnyalatnyival több festéket az ecsetben hagyva sík felületek színmodulációjára is alkalmas. | |||||
glights | Adatlap | 526663 | 2013. február 24. 16:04 | ![]() | |
Sziasztok! Tudna nekem segíteni valaki abban, hogy mi is pontosan a száraz ecset technika lényege, és hogyan kell végezni? Köszi! | |||||
pintair | Adatlap | 526499 | 2013. február 23. 09:18 | ![]() | |
ujjgyakorlat... ! cdn-www.airliners.net/aviation-photos/photos/9/5/4/2228459.jpg | |||||
fidel | Adatlap | 526417 | 2013. február 21. 22:10 | ![]() | |
Sziasztok! Van valakinek tapasztalata a Model Master akril RLM 61, RLM 62, RLM 63 festékeivel kapcsolatban? Köszönöm, fidel | |||||
kzoli91 | Adatlap | 525472 | 2013. február 14. 02:22 | ![]() | |
Sziasztok! Kíváncsi lennék a véleményetekre, hogy milyen a humbrol acrylic festéke? Eddig a szokványos enamel festékeket használtam és gondoltam most kipróbálom. :) Illetve mivel érdemes hígítani? Másrészt lehet e az a kombinációt csinálni, hogy maga a szint akrillal fújom, viszont a lakkot enamelből. Üdv Zoli | |||||
Freddy | Adatlap | 524321 | 2013. február 4. 18:13 | ![]() | |
Tényleg szép lett! Ügyesen elkerülted, hogy túlzásba vidd, pont jó. | |||||
Luthor | Adatlap | 524277 | 2013. február 4. 13:26 | ![]() | |
Sokkal élethűbb lett, jót tett neki a fakítás. Fehér olaj lett végül? Mivel "higítottad" és mennyit száradt? Vagy még mindig ragad? :-) | |||||
Zsola | Adatlap | 524265 | 2013. február 4. 11:37 | ![]() | |
Sziasztok! Fém festék vásárlása előtt állok. Konkrétan réz,és alumínium. Figyelembe véve a hazai kínálatot,lehet hogy Gunze lesz,bár eddig mindig is enamelt használtam főleg. Szóval nem vagyok jártas a dologban. Ezekhez a színekhez mely Gunze kódokat tudjátok nyugodt szívvel ajánlani? Nem feltétlenül kell hogy polírozható legyen a szín,mert elsősorban kisebb felületekre kell. Visszaolvastam pár oldalt,de nem mindenre találtam egyértelmű választ. A lejjebb említett Mr Color hígítóval ezek lényegében gond nélkül használhatók ha jól sejtem... Alapozást,specifikus alapozót kívánnak ezek? És egy kicsit más kérdés: a Model Master enamel fémszíneihez mindenképp kell a saját hígítója? | |||||
Lapidus | Adatlap | 523951 | 2013. február 1. 12:07 | ![]() | |
Elnézést valamit elnyomtam és a képet nem töltötte fel | |||||
Lapidus | Adatlap | 523950 | 2013. február 1. 11:56 | ![]() | |
Azt hiszem sokat segített rajta a művész olaj! Csak azért rakom ki ide is, hogy lássátok miből mi lett! | |||||
bgyasoldier | Adatlap | 523799 | 2013. január 31. 00:21 | ![]() | |
Sziasztok! Épített már valaki német Eurocopter Tigert vagy NH90-et? A világosabb zöldnek mit használnátok? A revell által adott kombinációból (65+15) nekem sehogyse akar kijönni megfelelö zöld szín | |||||
tubaboy | Adatlap | 523717 | 2013. január 30. 12:12 | ![]() | |
Nagyon köszönöm, megpróbálom. | |||||
Vermate | Adatlap | 523707 | 2013. január 30. 11:10 | ![]() | |
gaborka | Adatlap | 523681 | 2013. január 30. 08:22 | ![]() | |
A körömlakklemosó címkéjét előbb nézd meg. Ne tartalmazzon acetont, xilolt vagy MEK-et mert ezek eszik a műanyagot. c[ ] | |||||
Vermate | Adatlap | 523652 | 2013. január 29. 21:47 | ![]() | |
Köszönöm a festék leoldásra vonatkozó válaszokat is! NA-OH-t találtam itthon, az szokott lenni a lefolyótisztítókban. Kipróbálom, hátha jó lesz. Ha nem akkor holnap szerzek körömlakklemosót is. | |||||
bercsi | Adatlap | 523638 | 2013. január 29. 21:07 | ![]() | |
Rózsaszín Eszter acetonmentes körömlakklemosó. A 2k-s autós lakkot is feloldja de nem bánt semmit... | |||||
pintair | Adatlap | 523635 | 2013. január 29. 20:49 | ![]() | |
Luthor | Adatlap | 523597 | 2013. január 29. 16:08 | ![]() | |
A különböző lefolyótisztítókat és a körömlakk-lemosókat szokták ajánlani. | |||||
gaborka | Adatlap | 523591 | 2013. január 29. 14:28 | ![]() | |
Vizet is lehet használni tisztán v. alkohollal keverve vagy spec. ultrahangos tisztító folyadékot, elektronikai kereskedésben lehet kapni, azt hiszem butilalkohol alapú. Akármilyen oldószert használsz nem szabad bennehagyni mert tönkremegy a tisztító (én így jártam a sajátommal egyszer). Olyan mosószert ami habzik szerintem ne tegyél bele. c[ ] | |||||
Vermate | Adatlap | 523590 | 2013. január 29. 14:11 | ![]() | |
Teljesen más témájú kérdés mint az előző: Revell enamel festéket mivel lehet leáztatni úgy, hogy a fröccsöntött makett és a Neoflex tömítő ne sérüljön? És örülnék neki, ha nem lenne büdös. | |||||
Luthor | Adatlap | 523588 | 2013. január 29. 13:50 | ![]() | |
Ultrahanghoz valami zselé szokott kelleni ... ;-) Legalábbis amikor feleségem terhes volt, nekem ez jött le... | |||||
tubaboy | Adatlap | 523587 | 2013. január 29. 13:49 | ![]() | |
Sziasztok, vásároltam egy ultrahangos tisztító berendezést. Tanácsot szeretnék kérni, hogy tapasztalatotok szerint milyen folyadékot érdemes pisztoly tisztításához használni? Köszönettel: Szabó Gábor | |||||
Vermate | Adatlap | 523579 | 2013. január 29. 11:44 | ![]() | |
gaborka! Köszönöm a választ. Úgy gondoltam 2 nap száradás elég lesz, lehet hogy ezt rontottam el. Minden esetre mostantól mindig csinálok egy próba fújást is, amin lehet majd kísérletezni. | |||||
gaborka | Adatlap | 523578 | 2013. január 29. 11:12 | ![]() | |
Valamelyes mértékben szinte mindegyik fém festéket lehet polírozni, nyilván van amit jobban. A zománc (enamel) metálfestékekben a száradás után is zajlanak még folyamatok, polírozás előtt érdemes akár több hétig is várni, mire a fémszemcsék véglegesen elrendeződnek a felületen. Lehet hogy el tudod érni az X-32-vel a kívánthoz hasonló hatást, csak hagyni kell 8-10 napig keményedni, bár azt kétlem hogy tükörfényesre tudod polírozni. Erre inkább a Gunze polírozós festékek alkalmasak. c[ ] | |||||
Vermate | Adatlap | 523572 | 2013. január 29. 09:58 | ![]() | |
Pár nap szünetet tartok, aztán kitalálom, mi legyen a makett sorsa. Vagy szórakozok még vele egy kicsit, vagy más színű lesz. | |||||
Luthor | Adatlap | 523565 | 2013. január 29. 07:44 | ![]() | |
Szerintem nem minden festék polírozható. Gondolom, nem véletlen, hogy a polírozhatóaknak a nevében is benne szok lenni eme tulajdonságuk. Amúgy az általam eddig használt összes (Humbrol, Revell, Citadel) króm-szerű enamel ugyanilyen, ahogy leírtad: gyorsan ülepedő pigmentek a sötétbarnás oldószerben. Valszeg ez sem véletlen. A Humbrol 90-es pl még ecsettel is igen szép krómhatású felületet adott - igaz vadiújonnan felbontva - fújva talán még annál is szebb lehetett volna. | |||||
Vermate | Adatlap | 523564 | 2013. január 29. 00:46 | ![]() | |
nezelod! Köszönöm a tanácsokat! Szépen megköt ez a Tamiya festék, csak azt nem értem, hogy miért veszik össze a Tamiya polírpasztával. Lakkozni mindenképp akartam, és természetesen azt is fogom polírozni. Csak az volt a tervem, hogy lakkozás előtt is felpolírozom a festéket. Arra számítottam, hogy ezzel a módszerrel mégszebb eredményt kapok. | |||||
nezelod | Adatlap | 523563 | 2013. január 29. 00:23 | ![]() | |
Szia ! Szerintem ne a festett felületet próbáld polírozni, hanem lakkozd le amit fényesre szeretnél, és szükség esetén a lakkot polírozd. Az hogy a festék a tégelyben különböző fázisokra "esik" szét nem feltétlen jelenti azt, hogy bedöglött, ha megfelelően hígítva és keverve egységes, homogén felületet ad, akkor nagy baj nem lehet. Kivéve persze ha nem hajlandó megkötni. Üdv. | |||||
Vermate | Adatlap | 523562 | 2013. január 28. 23:49 | ![]() | |
bercsi! Köszönöm a választ! Nem polírozott fémnek szántam, hanem autó karosszérián lévő metálszürke festéknek. Azért szeretném polírozni, hogy szép "tükrös" legyen a felület. Ez a festék már a tégelyben is furcsán ülepszik. A fémszemcsék lemennek az aljára, a tetején meg marad egy sűrű, sötét, áttetsző lé. Olyan érzésem van, hogy a paszta csak ezt a sötét áttetsző részt oldja ki a megkötött festékből. Szappanos folyóvizes zsírtalanítás volt minden réteg előtt. Sok réteg Gunze Surfacerre fújtam 2 rétegben. A tapadást tökéletesnek érzem. A hígítás is jónak tűnt fújáskor. El van átkozva ez a makett. Amikor Testors ezüst festékkel festettem, 3 hét múlva is ragadt (be lehetett dögölve a festék). Azt leoldottam, műanyagig, és utána újraalapoztam. Most lefújtam Tamiyával, ezt meg polírozni nem tudom. Lehet, hogy a végén nem metálszürkére, hanem feketére fogom festeni ezt a Porschét. | |||||
bercsi | Adatlap | 523522 | 2013. január 28. 18:14 | ![]() | |
Szerintem a tamiya enamelt nem kell polírozni. Ha azt szeretnéd hogy fényes legyen akkor fújd fényes fekete alapra (pl. alclad alapozó). Annak hogy "szétmálik" a felületen a festék több oka lehet: - valami zsíros szenneződés van a felületen (esetleg a polírpaszta maradéka?) - nem alapoztál alá - túl vékonyra hígítottad a festéket Hirtelen ennyi jutott eszembe, de várjuk meg hogy mit mondanak a többiek. De lehet érdemes lenne szétnézned az alclad festékek közt is, magas verik a tamiya fémfestékeket! | |||||
Vermate | Adatlap | 523487 | 2013. január 28. 12:09 | ![]() | |
Sziasztok! Tamiya X-32 Chrome Silver enamel festéket próbálok Tamiya pasztával polírozni, de nem úgy működik, ahogy szeretném. Már festéskor is feltűnt, hogy különböző komponensekre válik szét a festék. Van egy világos, a szemcséket is tartalmazó része, és egy annál kisebb sűrűségű sötét lakk, ami kevesebb mint egy perc alatt felúszik a tetejére. Gyári hígítót használtam hozzá, az nem okozhat problémát. Polírozás közben olyan, mintha ezt a sötét lakkot feloldaná a polír-paszta, és mindig kiül a kezelésbe vett felület szélére úgy, hogy utána rögtön rászárad, és nem lehet lemosni. Borzasztó az eredmény. Találkozott már valaki hasonló jelenséggel? Mit lehet ilyenkor tenni? Üdv.: Vermate | |||||
Lapidus | Adatlap | 522779 | 2013. január 21. 22:43 | ![]() | |
Igen valami ilyesmi hatást szeretnék elérni, még lehet viszek is a festésre egy lakk réteget, nehogy az a minimális kis terpentin megtréfáljon. Különben az alap sárgás színt marha jól eltaláltam, fényviszonytól függően kb. az összes árnyalatot produkálja, amit fotókról össze lehet szedegetni (lehet azért mert akril- és olajfesték is van benne) | |||||
Freddy | Adatlap | 522705 | 2013. január 21. 13:24 | ![]() | |
Képeim között van fenn egy Szu-22-es, azt fehér művészolajjal fakítottam (kis fehér pöttyöket teljesen száraz ecsettel szétnyomkodva). Működőképes a módszer, csak könnyű túlzásba esni vele (magyar Szu-22-esek nagyon durván kopottak voltak, ennyire azért ritkán szokott egy modern repülő kifakulni), és nagyon szigorúan ki kell várni a száradást, mielőtt bármit kezdenél vele. A mellékelt fotók egyébként szerintem sokkal fakóbbak a valóságosnál. +panelezés és a részletek felszerelése előtt minden repülő béna gyerekjátéknak néz ki. | |||||
Lapidus | Adatlap | 522696 | 2013. január 21. 10:45 | ![]() | |
1/144-ben dolgozok egy arab MiG-21-esen. Le is festettem szépen a fotók alapján, éles kontúrral, kb. a jó színekkel (kevés és rossz minőségű fotó van + arról a gépről, amit én csinálok nem találtam semmilyen képet) És... nem vagyok vele megelégedve. Tudom, hogy a panelezés, matricázás, lakko dobni fog még rajta, de annyira ilyen játékbolti gagyi érzés fog el, mikor ránézek! Arra gondoltam, hogy kicsit fakítanom kellene az egészen de a kis méret arány miatt én már ezt nem merem pisztollyal csinálni. Na és most jön a kérdés: Mennyire eretnekség fehér művészolajjal fakítani a színeken? Úgy gondoltam, hogy a színfoltok belső felét világosítanám, a találkozó részeket kb. meghagynám ilyenre. Különben magamhoz képest ez a makett a mélypont, baromira nem tetszik és szerintem meg is látszik rajta, hogy kicsit kevesebb odaadással dolgoztam rajta... : S | |||||
glights | Adatlap | 522335 | 2013. január 17. 19:22 | ![]() | |
Köszi szépen a tippet! Szükségem lesz rá! Ha majd egyszer elkészülök én is felrakok pár képet, persze csak ha úgy ítélem meg, hogy elfér az általában ide feltöltött remekművek mellé! Köszi mégegyszer! | |||||
mrdaf | Adatlap | 522212 | 2013. január 16. 18:43 | ![]() | |
Köszönöm a tippet! Megpróbálom. Megírom a tapasztalataimat a technikáról! | |||||
Tibcsi | Adatlap | 522205 | 2013. január 16. 18:08 | ![]() | |
Igen, a kompresszorok max. 4 bart állítanak elő, de a stukkernek (a festési feladattól függően) 0,5-1,5 bar nyomásra van szüksége. Én úgy csinálnám, hogy két lépcsőben csökkenteném a nyomást: a palackról kb. 3 bar-t hoznék be a szobába, és ott egy második nyomásszabályzóval állítanám be a festéshez szükséges nyomást. | |||||
Vermate | Adatlap | 522150 | 2013. január 16. 11:03 | ![]() | |
Köszönöm a válaszokat! Akkor nekiállok majd a Mr. color, és Mr color levering hígítókkal hígítani. Csak azt hittem, hogy ezek inkább a Surfacerhez, és a Mr color festékekhez vannak. Azt hittem, hogy az akrilokhoz más kell. De az összetételt nézve ezek is főként izopropilt, és butil alkoholt tartalmaznak. Üdv.: Vermate | |||||
Muzzy | Adatlap | 522147 | 2013. január 16. 10:55 | ![]() | |
Vermate Mr. color thinner, és Mr. color levering thinner, Mr. retarder mild, I-proil alkohol és desztillált víz van itthon. Jó ezek közül valami, vagy ezek keveréke az aqueous hobby color, festékek hígításához, vagy jobb a gyári hígító? A Mr color thinner jó, de a legjobb a Mr color levering thinner a Hobby color Gunze festékekhez! | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 522146 | 2013. január 16. 10:37 | ![]() | |
Ahogy nezelod írta, a Mr. Color Thinnert nyugodtan használhatod hozzá, de általában a saját hígítóját is lehet kapni Mo-on. A retarder az akrilfestékekhez való, mivel a szintetikus bázisúak nem igazán igényelnek kötéslassítást. | |||||
nezelod | Adatlap | 522141 | 2013. január 16. 10:12 | ![]() | |
Szia ! Ha van Mr.Color thinner azt bátran használhatod. Nagyon sok féle festékhez jó. Viszont az ára elég magas. Az izopropil alkohol is jó, de ahogy írtad túl könnyen szárad. Vízes- izopropil alkohollal ez valószínű orvosolható. Ezt nem próbáltam gunze akrillal de Tamiya-val működött. Üdv. | |||||
Vermate | Adatlap | 522140 | 2013. január 16. 10:00 | ![]() | |
Sziasztok! Mivel érdemes hígítani a Gunze aquieous hobby color festékeket? Tudom, hogy létezik hozzá gyári hígító, de Magyarországon eddig még sehol sem láttam. A tégelyre rá van írva, hogy vízzel hígítható, csak akkor azt nem értem, hogy minek a gyári hígító. Persze ha vízzel hígítom, akkor erősen hígított állapotban a felületi feszültség összerántja cseppekké a műanyag felületen, ami nem túl szerencsés dolog. Olvastam valahol, hogy I-Propil alkohollal is szokták hígítani, de ezzel a megoldással az a baj, hogy megszárad, mire a festékszórótól elér a felületig. Gunze retarderből tudomásom szerint csak egyféle létezik. Melyik festékcsaládhoz való ez a retarder? Ha mindhez, akkor nem értem, hogy lehet ugyanaz a kötéslassítója a kémiailag teljesen más festékeknek. A Mr. Color, az aquieous hobby color, és a Surfacer számomra teljesen másnak tűnik. Mr. color thinner, és Mr. color levering thinner, Mr. retarder mild, I-proil alkohol és desztillált víz van itthon. Jó ezek közül valami, vagy ezek keveréke az aqueous hobby color, festékek hígításához, vagy jobb a gyári hígító? Üdv.: Vermate Ui.: Ne haragudjatok, hogy ilyen hosszan tettem föl a kérdést, kb. 10 évig csak Humbrol enamel festékekkel dolgoztam, mert azt tudtam beszerezni, és azzal nem voltak ilyen kérdések. Megfelelő hígítási arány esetén gyönyörűen lehetett azokat is használni. A Gunzéval meg valahogy sosincs szerencsém, és arra gyanakszom, hogy a hígító az oka. | |||||
Luthor | Adatlap | 522139 | 2013. január 16. 09:56 | ![]() | |
Én a Humbrol Clear Smoke festékét használom erre. Higítás nélkül hasonló a körömlakkhoz, ecsettel is szépen terül, a kívánt sötétítést 2-3-4 réteg szokta megoldani nálam. Mindig a belsejét festem, így megmarad az "üveg" sima felülete és tutira nem kopik meg soha. Így készült a Snow Speeder és az ARC-170 pilótafülkéje is, valamint az Alien koponyatetejét is ezzel kezeltem, hogy az alatta kidolgozott mintázat éppcsak áttűnjön azon keresztül. | |||||
mrdaf | Adatlap | 522129 | 2013. január 16. 08:28 | ![]() | |
Szia Ticsi Nekem a műhelyben van a palack. Viszont abban tuti nincs vípára és olaj sem. A kompresszorok 1-4bár közt dolgoznak? | |||||
Tibcsi | Adatlap | 522119 | 2013. január 15. 23:49 | ![]() | |
Szia, Elvileg lehet, hiszen a kompresszor által előállított sűritett levegő is 79%-ban nitrogén. DE: én nem vinnék be a házba egy nagynyomású nitrogénpalackot... vagy nem erre gondoltál? | |||||
mrdaf | Adatlap | 522118 | 2013. január 15. 23:16 | ![]() | |
Sziasztok! Szeretném kikérni a véleményeteket, én még kezdő vagyok. Szerintetek lehet-e kompresszor által létrehozott nagynyomású levegő helyett Nitrogén gázt használni? Persze csak a megfelelő nyomáscsökkentő segítségével. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 522050 | 2013. január 15. 11:56 | ![]() | |
Ha az alapozó is feljön, akkor a felületelőkészítéssel van a baj. A fröcsiszerszámok belsejét az öntés előtt kifújják szilikonbázisú formaleválasztóval, ezt kell eltüntetni festés előtt. Én általában a legelején kerettel együtt beleteszem az egész cuccot egy jó meleg erősen mosogatószeres vizbe, áztatom, löbbölöm, fogkefével finoman átsikálom. Így könnyebb ragasztani is, festés előtt pedig egyszerűbb zsírtalanítani. | |||||
Yeagger | Adatlap | 522036 | 2013. január 15. 09:37 | ![]() | |
Köszi Varjúbácsi! Még arra is gondoltam, hogy esetleg túl nagy nyomással fújattam rá és nagyon szétporlasztotta a festéket? Nemtudom.. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 522034 | 2013. január 15. 09:32 | ![]() | |
Valószínűleg az alapozó felfestése előtt nem volt megfelelően zsírtalanítva a felület. Ilyenkor nem tapad jól az alapozó. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |