/ Fórumok /

Német harcjárművek a II. világháborúban

Egy topic azoknak akik kíváncsiak a Német Harcjárművek festésére archív fotókra, vagy szívesen megosztanák azokat másokkal.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.
Ufi 522803 2013. január 22. 09:52
Válasz erre
Sziasztok!
Köszönöm az eddigi válaszokat.Most Tőletek kérdezem, amire még nem kaptam választ.Hogy a Revell és a Dragon kommandowagenjének is a grafikáján a toronyban van egy tiszt, csak azt nem látom, hogy milyen alakulat!Vagy ez rám van bízva?
Bocs, de mégegy!
A kommandovagen lényegében egy motrkocsi.Elhúzhatott ill. tolhatott egy pőrekocsit amin az a bizonyos Panther van?/Szerintem nem, de hát sohasem lehessen tudni/
Hálás köszönet!
BToomi 522788 2013. január 22. 07:16
Válasz erre
letöltés
letöltés

Sziasztok!

A képen látható járművet használhaták a németek oroszországban?
JgPzIV 522785 2013. január 22. 01:39
Válasz erre
Elég, ha a csőszájféket leoperálod róla.
(egyébként én gumis visszafutógörgővel eddig csak a prototípust láttam, mást nem)
Kilmister 522760 2013. január 21. 21:12
Válasz erre
Sziasztok Tank, és JgPzIV!
Köszönöm a válaszaitokat. Sajnos nem lettem előrébb... Van egy Dragon makettem az említett témában (DR 9021) és bizony zimmerit nélkül, fém visszafutó görgőkkel. Majdnem teljesen kész, festve is van. Így vettem, azaz nagyon baráti áron jutottam hozzá bónuszként. Szóval akkor legalább a lövegcsövet kell az L/71-es későire cserélnem. Köszi még egyszer, sziasztok!
JgPzIV 522656 2013. január 20. 20:20
Válasz erre
Majdnem... :-)
A csőszájfék a korai JgPz.IV jellemzője (többek közt), de azok zimmeritezve voltak.

Ha nincs zimmeritezve, akkor 1944. október/novemberében készült, mint a legutolsó széria. Ezeknek már nem volt csőszájféke, már csak három visszafutógörgője volt (többnyire fém) és a legutolsó példányokon már az osztott kipufogó volt. Ugyanakkor a felépítményen körbe kis akasztófülek voltak, amikhez ponyvát lehetett rögzíteni, hogy ne ázzon be a páncélos.
tank 522647 2013. január 20. 20:00
Válasz erre
hello Killmister!L/48 as löveggel ellátott példányoknál csak az A/0-ás széria volt zimmerit-mentes (az a pár darab ami készült belőle),én eddig mindenhol csak gumírozottat láttam,bár ki tudja már láttam olyan képet ahol az L/70-es vegyes volt gumis is meg acélos is.de hát biztosat nem tudni!
Kilmister 522616 2013. január 20. 16:00
Válasz erre
Sziasztok!
Most én kérnék segítséget a hozzáértőktől! :) A kérdésem az, hogy a korai L/48 csőszájfékes löveggel ellátott Jagdpanzer IV-es csak zimmerites, és csak gumírozott visszafutó görgős lehetett? Vagy lehetett zimmerit nélküli, és fém görgős is?
Köszi a figyelmet, üdv.
Dodó 522604 2013. január 20. 14:11
Válasz erre
Sziasztok!
tank
A D-A verziókat én igy ismerem, persze lehet, hogy tévesen.
Kilmister
Igazad van az A mind zimmeritezve volt. Sajnos pár rossz minöségü képett be néztem.
Üdv! Dodó
Kilmister 522585 2013. január 20. 11:59
Válasz erre
Hali,
tudtommal az összes "A" zimmeritezve volt. A korai "D" és az 1944 szeptemberétől gyártott "G" változatokon nem volt zimmerit. Viszont korai ,és késői "A" változatok témában nem tudok segíteni...
Üdv
tank 522580 2013. január 20. 11:25
Válasz erre
Na hello!tudtommal amit bejelöltél az a panther D és A közötti külömbségek!de sorry ha tévedek!
Dodó 522496 2013. január 19. 11:45
Válasz erre
Panther D
Panther D
Panther A korai
Panther A korai
Panther A kései
Panther A kései

Szia!
A lényeges külömbséget jelöltem neked. A Tamya kései verzió. Tudomásom szerint azokon kockás zimmerit volt, vagy nem volt rajta.
Üdv! Dodó
atu71 522481 2013. január 19. 06:47
Válasz erre
Hali!
A neten szinte minden fenn van,csak keresni kell.
tank 522452 2013. január 18. 20:55
Válasz erre
hello!Ufi.a helyzet a köv:én úgy tudom hogy a sok kipuffogós a korai a 2 kipuffogós a kései.a zimmerit pedig attól függ melyik vasat akarod csinálni.a képről meglátod.amúgy mindkettő helyénvaló.amúgy van még külömbség a korai meg késői között de nekem hirtelen ez jutott eszembe
Ufi 522431 2013. január 18. 18:07
Válasz erre
Helló!
Megint zargatlak Titeket, de hiába tudatlan vagyok.Kérdésem, hogy a Tamiya Panther sd.kfz171 Ausf A makettje korai vagy kései verzió? Szabad e zimmeritezni. Ha igen akkor melyik mintával? A kockás vagy a sűrű vonalkás mintát alkalmazták ezen a típuson?
Türelmeteket köszönöm!
romsitsa 522182 2013. január 16. 16:03
Válasz erre
Szia,

azok voltak a pajzsgenerátorok.

Viccet félretéve, ha jól tudom, akkor a motor levegőbeömlőjét/hűtőjét takarták.

ad
Ufi 522169 2013. január 16. 13:59
Válasz erre
Sziasztok az a kérdésem, hogy a Revell Kommandowagenjén, elől és oldalt azok a kis kerek "bigyók", eredetileg milyen célt szolgáltak?
Köszönöm!
gaben21 522082 2013. január 15. 18:46
Válasz erre
Kép0441t
Kép0441t
Kép0447p
Kép0447p
Kép0456s
Kép0456s
Kép659
Kép659
Kép669
Kép669
Kép0836
Kép0836
Kép0839
Kép0839

Helló.Én kb 1 éve építettem egy Tamiya Wirbelwindet amit zimmeriteztem. Neoflexből készítettem és a Tamiya zimmerit fésűjével készítettem.Az eduard zimmeritjét nem ismerem de szerintem a házilag könnyebb,olcsóbb és szebb lesz.Én mostanában nem vagyok kibékülve az eduard maratásokkal.Nekem akkor ilyenre sikerült. A neoflexet több méretre vágott műanyaglappal hordtam fel majd a "elfésültem". Arra figyelj,hogy a neoflex gyorsan bebőrösödik így egy-két csepp szintetikus hígítóval kell hígítanod. Ha vén még kérdésed akkor kérdezz bátran.

üdv:G
lgz1904 522074 2013. január 15. 17:38
Válasz erre
Sziasztok!
Segítsen nekem valaki:
Egy Wirbelwindet zimmeritezek.
Sok képet megnéztem, átnéztem Nuts & Bolts könyvet is.
Illetve nézegettem az eduard maratást.
Kérdésem: nem túlzás a maratáson való zimmerit?
Nem ezt használnám, hanem neoflexet.
Köszönöm a segítséget előre is.
Gábor
Commissar 521546 2013. január 11. 15:02
Válasz erre
Attól tartok, igen. Árnyalatokkal és koszolással tudod csak megoldani, hogy ne legyen egysíkú, vagy pl egy tankra terített zászlóval, figurákkal, esetleg a pőrekocsi deszkáinak a színével, fékbakokkal, valamivel, ami elvonja a szemet az alapszínről.
Ufi 521515 2013. január 11. 09:40
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat!Szóval akkor felejtsem el a 41-es változatnál a terepszint?
Csupán csak azért szerettem volna terpszínűre mert vasutikocsira tenném ami eleve szürke és így nagyon egybe olvadna.
Üdv!
Commissar 521511 2013. január 11. 08:00
Válasz erre
Üdv!
A sima szükre volt a jellemző az európai hadszintéren. Amikor az Ausf. D gyártásba került '39 őszén, akkor határoztak úgy, hogy megszűntetik a szürke+barna kombinácót, '41-re már csak elvétve lehetett az erősen fogyóeszköz harckocsikon.
Kicsi 521471 2013. január 10. 17:48
Válasz erre
Helló!

szürke alap, barna mintával.

Gábor
Ufi 521468 2013. január 10. 17:10
Válasz erre
sziasztok!
Már megint én zaklatlak benneteket a tudatlanságom miatt.Kérdésem, hogy a klasszikus Tamiya Pz.IV-es AufsD-t 1941-ben festhették e már terepszínűre, vagy csak a klasszikus szürkére?
Köszönettel!
Számvéber 521409 2013. január 9. 15:41
Válasz erre
Kedves Mindenki!

A HM HIM „Hadtörténelmi Délutánok” sorozata 2013. január 26-án, szombaton 13 óra 30 perckor folytatódik a HM Hadtörténeti Intézet és Múzeum (1014 - Budapest, Kapisztrán tér 2-4.) II. emeleti Dísztermében.

Ezúttal jómagam tartok előadást „Páncélosok és páncélelhárítás a magyar 2. hadsereg sávjában 1943 januárjában” címmel. (Az előadás nem egyezik meg a 2013. január 15-én, illetve 2013. február 6-án rendezendő különféle konferenciákon általam tartandó összefoglalókkal, mivel azoknál sokkal részletesebb és hosszabb lesz!) Az előadást a szokásos fórumrész követi.

A műhelyvita-részben Kiss László tart kutatási beszámolót „A Jean Bart csatahajó 1914-es megtorpedózása - legenda és valóság” címmel.

A belépés továbbra is díjtalan!

Mindenkit sok szeretettel várunk!

Üdvözlettel:
Számvéber Norbert
romsitsa 521395 2013. január 9. 14:08
Válasz erre
Sennás 521394 2013. január 9. 13:49
Válasz erre
Szia papgyuri!Köszi csak az a baj StugIII szeretnék.Szép ez is de a hármas jobb lenne.
papgyuri 521393 2013. január 9. 13:25
Válasz erre
Szia Sennás!
A cserebere rovatban Giruna árul egy Italeri StuG IV-est!
Üdv,
ponty 521375 2013. január 8. 22:54
Válasz erre
Rendelkezik valaki az sd.kfz. 250 váltóművéről közeli fotókkal, de még inkább a méreteiről adattal? Mert a készletemből hiányzik szóval szkreccselek egyet. Közben én is keresek a neten.
Freddy 521332 2013. január 8. 18:38
Válasz erre
Felhasználtam, sőt, én is igyekszem spájzolni a készletből, mert van pár kardos projekt tervben (a lóról nem is beszélve). De sok helyen árulják, és nem drága.
Sennás 521327 2013. január 8. 18:17
Válasz erre
Szia Freddy!Esetleg neked ez meg is van?Ha nem használtad fel a kardot megvenném:)!
atu71 521305 2013. január 8. 15:51
Válasz erre
Freddy 521290 2013. január 8. 12:48
Válasz erre
Az ICM 1870-es porosz-francia háborús porosz dobozában a német tisztnek van kardja.
SSZABI 520890 2013. január 4. 19:54
Válasz erre
Üdv!

Királytigrist lehet szállítani kisteherautóban is, legalábbis a Távol-Keleten megoldották :)

www.youtube.com/watch
Dodó 520889 2013. január 4. 19:48
Válasz erre
c89ddc99c727b156b89f0c0ea4b4d80a
c89ddc99c727b156b89f0c0ea4b4d80a
ssym
ssym

Szia!
Ez már a 6. tengelyes SSyms 80tonnás.
Ezért irtam, hogy kicsontozták a Tigrist ha birta az SSy.
Üdv! Dodó
Sennás 520879 2013. január 4. 19:02
Válasz erre
Köszönet papgyuri!Jó ezeket tudni.Piszok drágák a Dragonok de ez így pont jó.Megpróbálok szerezni 1 Stugot.Köszi!
vincus80 520873 2013. január 4. 18:25
Válasz erre
pőrekocsi_2
pőrekocsi_2

Na Tigrisek esetén nekem ez a képem van.
vincus80 520872 2013. január 4. 18:23
Válasz erre
Na belekavarodtam már én is :D:D
Valóban, azon a képen 4 tengelyes van...így jobban átnézegetve, ezer bocs a hülyeségekért :)
Dodó 520870 2013. január 4. 18:04
Válasz erre
tigeraufssy
tigeraufssy
3-560x420
3-560x420
TUPA_35_Railway_photo_03
TUPA_35_Railway_photo_03
TUPA_35_Railway_photo_07
TUPA_35_Railway_photo_07

Szia!
Tudomásom szerint az SSy 50tonnát bírt.
Nem tudom, hogy a Tigrist mennyire csontozták ki.
Üdv! Dodó
Elnar 520856 2013. január 4. 17:20
Válasz erre
A 4 tengelyes SSyl típus (ami nem pont ez, de kategóriában ugyanaz) a gugli szerint 60(50) tonnát bírt. Így reális rajtuk a Párduc.
TAMÁS78 520850 2013. január 4. 16:52
Válasz erre
Elnarnak lesz igaza, egyértelműen négytengelyesek.
vincus80 520849 2013. január 4. 16:49
Válasz erre
Igen, 2-esnek tűnik.
Érdekes. Valahol (tán egy régi Modell és Makett-ben) volt ez a pőrekocsi, ott volt egy kis típusismertetés is, és nekem huszon-valamennyi tonnásnak rémlik. De lehet, hogy az a 2 tengelyes, a 4-es meg lehet negyven-valamennyi, akkor meg Párduc alá jó lehetett.

Viszont a kép akkor is érdekes, hogy 2 tengelyesen vannak a 45t-ás "dögök"...
Elnar 520839 2013. január 4. 15:57
Válasz erre
A MÁV vontatójármű album szerint a 2 tengelyű Lc is 21 tonnás volt.
Elnar 520835 2013. január 4. 15:38
Válasz erre
iikk 520832 2013. január 4. 15:24
Válasz erre
Üdv!

Itt ha jól látom 2 tengelyes van a párduc alatt.

www.google.hu/imgres
vincus80 520831 2013. január 4. 15:13
Válasz erre
Szia!

Ez inkább kisebbekhez. Nem tudom pontosan, de 2X t a teherbírása talán...kb Pz IV-ig okés. A nagyokhoz 6 tengelyes pőrekocsi volt.

Üdv:
V
Ufi 520830 2013. január 4. 15:09
Válasz erre
6069
6069

Sziasztok!
Azlenne a kérdésem, hogy ez a pőrekocsi elbírt e nehéz tankokat is mint pl. Panther, KigTiger stb. , vagy csak könnyebbeket?
Köszönöm!
papgyuri 520789 2013. január 3. 23:57
Válasz erre
Az első dobozban egy Italeri, a másodikban egy Dragon makett lapul. A Zvezda gyárthatta ezeknek a gyártóknak a makettjeit, de csak a FÁK államok területén forgalmazhatta őket. Ennek ellenére sokat leht látni-vásárolni belőle itt-ott Európában. Tuti jó választás, különösen az ex-Dragon cuccok. Még a királytigrist is kiadták!
Üdv,
Sennás 520731 2013. január 3. 18:12
Válasz erre
3568
3568
zve3549
zve3549

Sziasztok.Ezeket a Zvezda StugVI-III látta már valaki boltban.Lehet nálunk kapni?
romsitsa 520702 2013. január 3. 16:43
Válasz erre
Rad 520688 2013. január 3. 15:47
Válasz erre
Sziasztok!

Névnapomra kaptam egy Jagdpanther kitet. Hogy végre valósághű makettet hozzak létre aminek van valóságalapja segítséget szeretnék kérni hogy hol tudnék rákeresni konkrét egységekre? (egészen pontosan 301,302,303) Ezek a megépíthető egységek csak nem ismerem a történetüket. A segítséget előre is köszönöm!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275.