/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
sárkányos 527435 2013. március 3. 10:43
Válasz erre
Neo954 527432 2013. március 3. 10:13
Válasz erre
lacipapa 527431 2013. március 3. 10:11
Válasz erre
Ja, és a Skay Husars (piros)festésű!
Laci
lacipapa 527430 2013. március 3. 10:09
Válasz erre
Szervusztok!
Megint Jak kérdésem lenne.A 01-es,HA-HUJ, Jak 52-esről kellenének képek,amelyiken látszanak a szárnyakon lévő lajstromok,jelzések,festési séma,alul,felül.
Üdv,Laci
sárkányos 527429 2013. március 3. 10:01
Válasz erre
Szevasz SIG. Az eldugott repülőnapocska Pápa melletti Dákai füves reptéren volt talán 93-94-ben. Nem tudom pontosan. Üdv sárkányos
Ati75 527427 2013. március 3. 09:41
Válasz erre
Köszönjük a képeket! :)
Amikor még VOLT... :(
SIG 527414 2013. március 2. 23:22
Válasz erre
Untitled-35
Untitled-35
Untitled-37
Untitled-37
Untitled-40
Untitled-40
Untitled-45
Untitled-45
Untitled-46
Untitled-46
Untitled-59
Untitled-59
Untitled-60
Untitled-60
Untitled-62
Untitled-62
Untitled-63
Untitled-63
Untitled-72
Untitled-72
Untitled-77
Untitled-77
Untitled-77
Untitled-77
Untitled-80
Untitled-80
Untitled-81
Untitled-81
Untitled-86
Untitled-86
Untitled-87
Untitled-87
Untitled-90
Untitled-90
Untitled-91
Untitled-91

Sziasztok Urak !

A HA-JAD képet keresve, találtam pár fotót valami nagyon eldugott kis repülőnapocskáról :) Kicsi nosztalgiázás végett talán jó lesz és még illik is a topikba, mert itt talán még volt "Magyar Légierő"... A képek minősége miatt ismét elnézést, ez még vastagon analóg korszak volt, de a fotókon ennyire nem gyatrák a színek, csak a szkenner nincs a helyzet magaslatán :( Ja és a végén azért van egy kicsi Sky Husar is. Üdv és kellemes hétvégét mindenkinek...
lacipapa 527403 2013. március 2. 21:30
Válasz erre
futár 527398 2013. március 2. 20:57
Válasz erre
Úgy tudom, nagyjavítás előtt áll, ami nincs rajta az vásznazásra vár.
Fog még repülni!
pintair 527397 2013. március 2. 20:56
Válasz erre
pintair 527396 2013. március 2. 20:54
Válasz erre
Li-2 (1)
Li-2 (1)
Li-2 (3)
Li-2 (3)
kisebb IMG_0519
kisebb IMG_0519
kisebb IMG_0545
kisebb IMG_0545
kisebb IMG_0553
kisebb IMG_0553
kisebb IMG_0554
kisebb IMG_0554
kisebb IMG_0555
kisebb IMG_0555
kisebb IMG_0560
kisebb IMG_0560
kisebb IMG_0569
kisebb IMG_0569

Igaz nem légierő, de még "él" Bócsa szélén a öregvas, 2013 februárban. A színesebb fotóim 2005-ből valók, ugyanonnan. Érdekes megfigyelni a szakértő módon felszerelt térfigyelő bevilágító berendezéseket, hogy lépjen Legora a tulajdonos. Most néhány hete nem mehettem be hozzá, 2005-ben órákat csámboroghattam benne. Legalább lábon áll.
Van vagy 50 fotó 2005-ből.
lacipapa 527395 2013. március 2. 20:49
Válasz erre
Bocs' az lehet tudni,hogy mi van ezekkel a gépekkel?Nagyon siralmasnak látszik.Köszi,hogy ha körbe "lövöd".Különösen az oldalán lévő két ábra volna jó,de a többi is,ha látszanak.
Üdv,Laci
lacipapa 527392 2013. március 2. 20:45
Válasz erre
Szia!
:-) ma vettem Szolnokon.Ez az egy volt neki.Itthon meg van a párja is az 52-es.Érdekel?
Laci
piratvitorla 527391 2013. március 2. 20:36
Válasz erre
Szia
Köszi
Amúgy gyönyörű...
üdv
TULU 527388 2013. március 2. 20:24
Válasz erre
Szia Piratvitorla!

Természetesen nem volt magyar Spit. Az általad látott makett a "What if..." kategóriába készült. Kovács Gábor díjnyertes munkája.

Üdv:TULU
piratvitorla 527386 2013. március 2. 20:11
Válasz erre
Sziasztok
Láttam egy makettversenyen egy magyar festésű Spitfiret. Tényleg létezett ilyen? Fotót látott már valaki?
köszi
Zoli
futár 527383 2013. március 2. 20:03
Válasz erre
futár 527381 2013. március 2. 20:02
Válasz erre
DSC00097
DSC00097

Szia!
Most csak ezt tudom mutatni, de ha kell, jövő héten körbefotózom.
lacipapa 527371 2013. március 2. 18:36
Válasz erre
Szervusztok!
Segítséget kérek!A Jak-18T, HA-JAD, lajstromú,Skay Husar (piros) gépét szeretném megépíteni,de a gugli nem segít!A matricákat szeretném legyártatni,de nem találok,megfelelő méretű fotókat róla.A törzs két oldalán lévő képekről,jelzésekről kellenének színes fotók.Amiket találtam olyan kicsik,hogy nagyítva nagyon elmosódik.Kérem,aki tud segítsen,előre is köszönöm.Ide is jó,hátha mást is érdekel,vagy az adatlapomon az elérhetőségem.
Üdv,Laci
NORAD 527240 2013. március 1. 00:43
Válasz erre
búza 527221 2013. február 28. 20:38
Válasz erre
Mindaddig, amíg az egy katonai bázis! Nézz szét Tökölön!
Kferro 527197 2013. február 28. 18:52
Válasz erre
Aligha hiszem, hogy valaki pl. egy plázát akarna felhúzni közvetlenül egy katonai bázis mellett...
migi 527194 2013. február 28. 18:40
Válasz erre
Kérdeznék valamit , a telek ahol a jelenlegi múzeum van kinek a tulajdona ? nem arra fáj valakiknek a foga ?
búza 527193 2013. február 28. 18:39
Válasz erre
Remélem tévedek, de: került valahonnan néhány milliárd forint,(EU, stb.) amit a haverok cégének kell eljuttatni. Ezért csinálunk valamit, aminek nem sok értelme van, szakmaisága nulla és mire befejeződik már nem is biztos, hogy mi leszünk hatalmon, ezért sietni kell.
Tiszteletem a mai állapotot sok-sok éven át fenntartó gárdának!
Podva 527160 2013. február 28. 12:23
Válasz erre
Sziasztok
Az optimisták feltalálták a repülést a pesszimisták meg az ejtőernyőt kell ez is, az is, így van ez jól:-)
Mindamellett, hiába élek a szomorú magyar valóságban, én még az előbbi táborhoz tartozom, hátha valami nagyon jó sül majd ki belőle...
Üdv Viktor
elmo 527153 2013. február 28. 11:02
Válasz erre
Szia Podva!

En a "magyar valosagtol" feltem a muzeumot a leendo helyen. A mostani viszonylagos elszigeteltseg biztonsagot is jelent mert csak az dugja oda az orrat, akit tenyleg erdekel a dolog. Nem a latogatokra gondolok hanem a politikusokra, a haszonlesokre (tisztelet a keves kivetelnek, ha van meg ilyen). Feltem azt a bazis reszerol is tamogatott szakmai profizmust amit ott latok. Szerintem a szukos budzse ellenere igen csak kitesznek magukert. Ehhez jonne a vegyes iranyitas es a kozos finanszirozas! Felenk ez mostansag nen jo omen. Maga az indohaz is jo pelda! Kb. 10+ evvel ezelott szepen felujitottak, aztan meg ki tudja miert ( fordult a szel, valtoztak a szinek az erdekek, az emberek? ) hagytak lerohadni. Ha ezt a projektet valami mas, eszakabbra vagy nyugatabbra levo orszagban olvasnam, kevesbe aggodnek.
Ennek ellenere drukkolok, hogy melto utoda lehessen az uj hely a reginek!

Udvozlettel: Janka Edvard
Rumcájsz_52 527152 2013. február 28. 10:52
Válasz erre
A "lelkesek lesznek?/ maradnak?" után a rendszer kimoderálta a kérdőjeleket, pedig nagyon ott a helye!
R.
Rumcájsz_52 527151 2013. február 28. 10:40
Válasz erre
Sziasztok
Lesz ott probléma a régi madarak átköltöztetésével is,hogy mást ne mondjak, az Il-18 fesztávja leszerelt külső szárny-szekciók esetében is 21m, a Tu-134-ről a szárny leszerelése meg komoly ipari felkészültségű szintet igényel, ilyen munkát tán még Ferihegyen se végeztek soha! A kisebb gépekhez vajon hány készlet törzs- és szárny-szerelőkocsi van, hogy simán menjen a szétszerelés-átköltöztetés? Hogy szakemberről ne is beszéljünk, mert ilyen volumenű melóhoz nem 5-10 ember kell, hogy ne évekig tartson! Nem azt mondom, hogy nem lehet megcsinálni, csak lesz-e olyan szakember, akkora parancsnoki körrel felruházva, aki meg tudja szervezni, és adott esetben meg tudja előzni a minél gyorsabban/hamar/hajrá stilusban történő bontásokat, és SÉRÜLÉSMENTESEN, VESZTESÉG NÉLKÜL végre tudja hajTATNI a költöztetést! Mert azért ne feledjük, a fuvarozó/szállító cégek részéről ez csak pénzbevételt jelent, tehát "minél gyorsabban, gyerünk már, ez már úgyse repült és nem is fog..." stb., szóval ez az üzleti mentalitás simán romba döntheti a múzeumot. Ha meg KÖZBEN elfogy a pénz - mert hogy vastagon fog majd a fuvarozók ceruzája, és jól oda is nyomják, mikor a számla készül, arról senkinek se legyen kétsége - akkor majd maradnak azok a lelkes repülősök, akik eddig is vállukon vitték a múzeumot - bagóért!
Lelkesek lesznek még! Maradnak!
MINDENKI GONDOLKOZZON EL RAJTA, DE FŐLEG A FELE-LŐS/LŐTLEN DÖNTÉSHOZÓK!
Üdv R.
p-51 527145 2013. február 28. 09:51
Válasz erre
Podva 527143 2013. február 28. 09:40
Válasz erre
Sziasztok

Nem ismerem az új helyet, de a múzeum honlapján az is szerepel, hogy ezáltal új funkciót kapna a régi indóház amely építészetileg értékes, megőrzendő, jelenleg funkció nélküli épület.
A 4-eshez való közelség meg a város szempontjából nem volt okés, akinek eddig a múzeum volt a cél nem ment be a városba, nem áll meg meginni egy kávét, megenni egy ebédet, hanem ha végzettt húzzta tovább a csíkot. Idegenforgalmilag nem volt"kifizetődő"...szerintem
Az más kérdés hogy hogyan fogják meglogisztikázni minden alkalommal, ha jön valami új madár
Üdv VIktor
piratvitorla 527100 2013. február 27. 20:48
Válasz erre
Sziasztok
Szerintem ha már valaki leutazik Szolnokra akkor az a 15-20 perc buszozás nem gáz. Annyit az új helyik is kéne sétálni.
Kocsival a reptér meg sokkal jobban megközelíthető a 4-es útról...
üdv
PETI 527089 2013. február 27. 20:02
Válasz erre
Szia Norad!

Ja, értem. Baromság, ki az a marha, aki nem tudja megközelíteni a szolnoki múzeumot? Ilyen embernek a keceli tényleg nem való. :) Vajon melyik vadmarha találta ki ezt az indokot? Jóisten... De tényleg! Mi az, hogy nehezen megközelíthető? Minden megközelíthető, csak akarni kell.

Üdv
NORAD 527017 2013. február 27. 00:57
Válasz erre
A szolnoki múzeum áttelepítésének egyik indoka hogy most nehezen megközelíthető. Ehhez viszonyítva Kecel szinte megközelíthetetlen tömegközlekedéssel.
pintair 527000 2013. február 26. 22:15
Válasz erre
Skacok!
Bármelyikünk lehetne a miniszter, soha ne feledjétek: a politikusok adják a pénzt és ők szabnak irányvonalat ! Hende ráadásul ért is hozzá. Ez bizony így van. mind a két mondat. UFF!
PETI 526994 2013. február 26. 21:18
Válasz erre
:) "Kecel messze is van..." Honnan nézve? Ha Poltavából jössz, akkor télleg közelebb van, de ha Belgrádból, akkor... érted, ez így elég Budapest központú volt.
PETI 526992 2013. február 26. 21:10
Válasz erre
Szia!
Az ilyen kamu átlajstromozgatásokkal nem értek egyet, de maga a gép repképessé tétele nagyon jó dolog! Reméljük, hogy tényleg összejön!
Üdv
lacipapa 526989 2013. február 26. 21:02
Válasz erre
Igazad van Laci a politika!Iván meg mondta,nektek ebből,meg ebből ennyi kell és nem volt fontolgatás,hogy mennyibe kerül.Szerintem,de lehet,hogy nagyot nem tévedek.
Laci
migi 526987 2013. február 26. 20:55
Válasz erre
Igen így van , meg azért ő nekik inkább politikusnak kellett lenniük mint katonának ,nem teszem egyiket se személyesen hibásnak ,mert volt egy nagy létszámú vezető gárda mellettük akiknek a szakmai szempontokat kellett volna nézniük , De úgyis a politika döntött ,és nem ők,
búza 526985 2013. február 26. 20:49
Válasz erre
Üdítő kivételek mindig voltak és vannak is, de nem ez a jellemző az elmúlt általam ismert negyven évre. Talán volt egy időszak, amikor a szakmaiság is jelen volt, de lehet, hogy ezt más ágazatok másként látják. Kinek milyen érdeke és lehetősége vált valóra, illetve sérült!
búza 526981 2013. február 26. 20:45
Válasz erre
071-1
071-1
071-2
071-2

Nekem ennyi van.
Üdv: Búza
migi 526980 2013. február 26. 20:44
Válasz erre
Én személyesen ismertem a cégnél eltöltött éveim alatt szinte az összeset , de talán 2főt tudok említeni akik említésre érdemesek , Oláh Pista bá , és Kárpáti Ferenc , a többi csak volt .
búza 526978 2013. február 26. 20:38
Válasz erre
Az bizony! Mint az összes gengszterváltás utáni is! Az előttiekről nem is beszélve! De akkor legalább az igazi katonák tudtak valamit kompenzálni a hülyeségből, legalábbis a légierőnél.(a többit nem tudom!)
makettes 526977 2013. február 26. 20:31
Válasz erre
Sziasztok!
Magyar terepfestésű Mig-15-ről keresnék képet,061,071 és UTI 114-ről.
Segítségeteket előre is köszönöm!
üdv. makettes
migi 526975 2013. február 26. 20:26
Válasz erre
búza 526974 2013. február 26. 20:22
Válasz erre
NORAD 526973 2013. február 26. 20:21
Válasz erre
Ne nekem, Hendének mondd hogy hülyeséget csinál.
Varjúbácsi 526906 2013. február 26. 09:16
Válasz erre
A szolnoki régi pályaudvar, ahova a múzeumot tervezik, a város azon negyede, ahol a négyzetméterenkénti "palesztin" sűrűség a legnagyobb. Szerinted meddig lesz ott alamíniom?
NORAD 526900 2013. február 26. 00:15
Válasz erre
Van most egy terv hogy a szolnoki múzeumot új helyre telepítik a városon belül, valami régi vasúti épületbe. Inkább a keceli gépeket kellene odaszállítani. Kecel messze is van és a gépekre sem vigyáznak.
NORAD 526899 2013. február 26. 00:10
Válasz erre
Kamovos 526884 2013. február 25. 21:37
Válasz erre
Sziasztok!

A probléma a kertésznél keresendő!
Az az őrült először botanikus kertet csinált a technikai parkból, aztán, hogy szép ződ gyep legyen automata locsolóberendezést telepítettet!

A csővégre tűzött repülő technikákat többségében kibelezik!
Sem olaj sem üzemanyag nem maradhat bennük.
A hajtóművet kiépítik, az egyéb berendezéseket szintén, kevés esetben marad a műszerfal pár műszere.

Üdv: kamovos
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.