/ Fórumok /

Szovjet/orosz harcjárművek

A Nagy Szovejunió és utódai <al gyártott, üzem<etett mindenféle harcjármampűvel
foglalkozók véleményét, kérdése.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.
lacipapa 20921 2012. december 10. 23:57
Válasz erre
Az unokáim jót játszanak vele :-)
Törzsbusz 20920 2012. december 10. 23:08
Válasz erre
A 255b nem is nagyon lehet más abronccsal.
Törzsbusz 20919 2012. december 10. 23:07
Válasz erre
Ne bántsd a műgyantásokat! Amíg az van csak! Bár - ugyan persze nem olcsó tudjuk, sokszor a fröcsi nem lesz olyan de az lesz elérhető. Az Én Csepelem is gyanta lesz, de lehet soká fogsz -(fogtok) sajnálni postásokkal együtt ha majd abból lesz fröcsi. Nem bánom,csak ne olyan legyen mint amit az ATLAS 1:43 as vitrinmodellje 999 ft- ért, mert akkor mindenki rohan a gyantára! Üdv!
Kojak75 20918 2012. december 10. 14:57
Válasz erre
A Roden tervezi kiadni a 255B-t is.
LEHET hogy az már a ballonos gumival lesz.
Akkor jól fognak járni a műgyanta forgalmazók meg a postások!
Üdv kojak
lacipapa 20917 2012. december 10. 14:45
Válasz erre
Szervusz Maz!
Tisztelettel érdeklődöm,hogy a Kraz-214-hez tervezel-e kereket gyártani,mindannyiunk örömére?
Üdv,Laci
Zali 20916 2012. december 10. 14:37
Válasz erre
Üdv

A maz-200 tartálykocsiból és a Mig-15 hajtóműből készült jégolvasztó berendezésről érdeklődnék, hogy van-e valakinek képe, vagy tudja-e a típusnevét!
Előre is köszönöm!
lacipapa 20915 2012. december 9. 22:40
Válasz erre
Akkor,szerinted...az eredeti Uralról készült klónt fel lehet tenni a Kraz-214-re?
Törzsbusz 20914 2012. december 9. 22:26
Válasz erre
Bocsi Mindenkinek. Nyilván utólag hülyén nézne ki ha utólag írhatnám,hogy "szerintem" - Maz barátunk jobban képben van, Ő ezeknek a gépeknek a végét látta bőven, Én emlékezetből állítottam,hogy 214-ben PMP nem volt,mint ahogy a gumiban is tévedtem kicsit. De a legfontosabb,hogy az arányok megtartásával fel lehet tenni 35-ben az Ural gumit ami ne a fröccsöntött készlethez tartozó legyen mert ott jelentős az eltérés a saját méretén belül is.
lacipapa 20913 2012. december 9. 20:17
Válasz erre
Ilyen gumival én is találtam,csak az dömper.
Maz 20912 2012. december 9. 19:30
Válasz erre
Csak találtam egy képet ilyen gumival:
www.military-vehicle-photos.com/picture/number2122.asp
lacipapa 20911 2012. december 9. 19:19
Válasz erre
Atesz01 20910 2012. december 9. 19:12
Válasz erre
Üdv Maz.

-Kerék feljavító készlet vajon létezik valahol ehez a KrAZ 214B-hez..?
Kamovos 20909 2012. december 9. 18:43
Válasz erre
Szia juge75!

Köszi az adatokat!
Sejtettem!
Most már biztos, hogy nem 72-es. :(
Csak tudnám ezek után kire sózzam rá jó pénzért. :D

Üdv: kamovos
lacipapa 20908 2012. december 9. 18:24
Válasz erre
Köszi,de milyen külön készletre gondoltál?
juge75 20907 2012. december 9. 17:15
Válasz erre
Tévedtem, 255-ös. Érdekes képek topic, 11339-es hsz.
juge75 20906 2012. december 9. 17:04
Válasz erre
Vietnamban a dobozban szereplő mintázattal láttam szétrohadni egy képsorozaton, platón rengeteg aknavető gránáttal.
juge75 20905 2012. december 9. 17:00
Válasz erre
Friul láncot javaslok rá. Összerakod, átfújod rozsda színnel, majd polírpapíron áthúzod a külső részen a körmöknél, belső oldalon a tarajoknál és ahol a görgővel, meghajtó kerékkel találkozik. Müanyag láncnál más a helyzet, ott ecsettel fested a fényes részeket (kevés festék, száraz ecset), grafit ceruzával finomítod. Végül picit eljátszol a rozsdával, sötétebb színekkel befolyatod a méllyebb részeket.
Maz 20904 2012. december 9. 17:00
Válasz erre
32
32

Megnéztem most a Roden féle KrAZ kerekeit. Sajnos ez nem csak magyar KrAZ-nak nem jó, hanem egyik nációénak sem. Végignéztem a fényképeimet, ezt a mintázatot egyetlen rajzon lehet felfedezni. Sejtésem szerint ezt mintázhatták le. A valódi mintázat a törzsbusz által is írt, annyi, hogy az URAL gumijánál 1"-lal szélesebb. Ez 1:35-ben kevesebb mint 1 mm eltérés, tehát nem túl nagy hiba az URAL gumi felhasználása. Persze abból is a külön készlet, mert amennyire emlékszem a makettel adott is mérethibás.
Marv85 20903 2012. december 9. 15:15
Válasz erre
Nem szeretném nagyon lecsúfítani, csak éppen annyira mint ahogyan kinéztek a háború alatt(a jobb állapotban lévők) :)

Köszi a segítséget!
Sennás 20902 2012. december 9. 15:13
Válasz erre
Kamovos 20901 2012. december 9. 15:12
Válasz erre
Szia Marv85!

Sajnos ezen a téren nem tudok segíteni, mert én nem építek rozsdatemetőket csak újakat a múzeumba. :D

De Pap Gyuri barátom ha erre jár az biztos eltudja mondani, hogyan kell lerohasztani a technikát. :)

Üdv: kamovos
lacipapa 20900 2012. december 9. 15:12
Válasz erre
Mivel ez fém görgős a görgők felülete is ezüstös.
lacipapa 20899 2012. december 9. 15:10
Válasz erre
Sziasztok!
+ a lánckerék (meghajtó-csillag kerék), lánccal érintkező futó felület és a feszítőkerék lánc által fényesített (érintkező)része is ezüstösen fényes.A lánc futó felületén (a talajjal érintkező) lévő "bordázat" teteje is fényes lehet.
Üdv,Laci
Marv85 20898 2012. december 9. 15:09
Válasz erre
C360_2012-12-09-15-06-31
C360_2012-12-09-15-06-31
C360_2012-12-09-15-06-18
C360_2012-12-09-15-06-18
C360_2012-12-09-15-06-07
C360_2012-12-09-15-06-07
C360_2012-12-09-15-05-57
C360_2012-12-09-15-05-57
C360_2012-12-09-15-05-49
C360_2012-12-09-15-05-49

Ez a jelenlegi állapot!
Marv85 20897 2012. december 9. 15:04
Válasz erre
Köszi Kamovos, de én a módszerre is kíváncsi lennék, mert ez az első tankom..:)
Kamovos 20896 2012. december 9. 15:01
Válasz erre
Szia Marv85!

Hát a láncot ne pont ilyenre csináljad, mert az így nem jó!
Ahol a kerekek járnak ott fényesnek kéne lennie.

Üdv: kamovos
Marv85 20895 2012. december 9. 14:57
Válasz erre
Sziasztok!

Kis segítséget szeretnék kérni.. :)

www.missing-lynx.com/articles/russia/amtis/is2m10.jpg

Hasonló kivitelben szeretném én is elkészíteni a tankomat.. Hogyan csináljam pl a lánctalpat ilyenre?
lacipapa 20894 2012. december 9. 14:45
Válasz erre
Kedves Maz Barátom!
Légy szíves mond meg,ha tudod,hogy akkor a Roden Kraz-214 kereke jó magyarnak?Sajnos eléggé járatlan vagyok Maz-Kraz dolgokban (többek között).
Üdv,Laci
Maz 20893 2012. december 9. 13:28
Válasz erre
Tisztáznék pár dolgot.

-MAZ-537 G elméletileg 18 db volt a Néphadsereg állományában HL-20-01-től HL-20-18-ig rendszámozva. (Azért elméletileg, mert vannak jelek, hogy a HL-20-12=HL-20-18)
-A KrAZ-214 nem URAL 14.00-20-as gumikat hordott, hanem 15.00-20-asokat.
-Mint TPilu is berakta a budafoki képen, volt 214-en PMP. A folyóparti képen valószínűleg nyompályás változat van, azzal szokták a hidat a part szélére kihúzni. Egy ilyet a szemem előtt vágtak szét Budafokon.
juge75 20892 2012. december 9. 13:00
Válasz erre
 A silka hossza: 90.83 mm, szélessége: 43,47 mm, a T-55-é h: 125 mm löveggel, 88,47 mm nélküle,  sz: 45,41 mm (1/72).   www.google.hu/search
TPilu 20891 2012. december 9. 11:19
Válasz erre
PMP (263)
PMP (263)

Az lehet. De kép van róla. (ugyan nem tudom honnan)
lacipapa 20890 2012. december 9. 11:01
Válasz erre
Szia Sennás!
Matrica ügyben keresd szabiroli-t,nekem is csinált egy pár matricát.
szabiroli@hotmail.com-ha rajzot küldesz és megadod a méretet,meg csinálja.
Üdv,Laci
Kamovos 20889 2012. december 9. 10:37
Válasz erre
Szia juge75!

Hát azt nagyon meg köszönném.
Nekem gyanús.hogy rövidebb a Shilka kocsija mint a T-55.

Üdv: kamovos
juge75 20888 2012. december 9. 10:33
Válasz erre
Azt nem ismerem, de az ARMO terméke meg van. Lemérjem? Elvileg az is 72-es. (és szép!)
Kamovos 20887 2012. december 9. 10:25
Válasz erre
Szia juge75.

Nézzél rá légy szíves a 10804-hszben feltett kérdésemre.

Köszi!

Üdv: kamovos
juge75 20886 2012. december 9. 10:23
Válasz erre
Valamennyire ismerem. Mért kérded?
juge75 20885 2012. december 9. 10:22
Válasz erre
Sennás 20884 2012. december 8. 22:12
Válasz erre
phoca_thumb_l_i_08_18
phoca_thumb_l_i_08_18

Na valami ilyesmi.
Kamovos 20883 2012. december 8. 22:08
Válasz erre
Sziasztok Urak!

Shilkához nem ért senki?

Üdv: kamovos
Kamovos 20882 2012. december 8. 22:08
Válasz erre
Szia Sennás!

Börgöndről, 86-ban jártam határőrizetbe csirkecombbal Sopronkőhidára.

Ott az első ajtón pajzs alakban HÖR felirat volt.
Ezt a pajzsot viselték a feladat végrehajtására kijelölt csirkecombok az ajtajukon, illetve az alakulatunktól oda biztosított MAZ-500 Üzatöltő kocsi, GAZ-66 rádió állomás, és AZ UAZ-452 sebesült szállító is.

Sajnos képeim nincsenek.
De csirke combot mindjárt keresek. :)

Üdv: kamovos
Sennás 20881 2012. december 8. 21:49
Válasz erre
Szia T.Csaba!Mint kiderűlt 1978-80ról beszélünk.Nyírbátor-Orosháza és ott még volt felirat rajta.
T.Csaba 20880 2012. december 8. 21:26
Válasz erre
Szia!
Én sokat nem tudok segíteni a kérdésben,csak annyit talán,hogy én határőr voltam és ilyen Uaz-aink is voltak.Semmiféle jelzés nem volt rajtuk,csak a rendszám.A rendszám is teljesen hétköznapi volt,ha jól emlékszem még a régi pici.Ja és '94-'95-ben voltam katona.
Sennás 20879 2012. december 8. 21:12
Válasz erre
Sziasztok.Egy ismerősöm most kérdezte UAZ-469 van-e valami szép makettba mert építene egyet.Ajánlottam neki a Trumpis készletet.Viszont határörségeset szeretne(gondolom azon szolgált).Azt kérdezném ilyen képei vannak valakinek illetve beszerezhető  ilyen MATRICA?Köszönet.
Farkas469 20878 2012. december 8. 21:08
Válasz erre
5346_1_big
5346_1_big

Sziasztok!

3 tengelyes?
Törzsbusz 20877 2012. december 8. 21:07
Válasz erre
A "kukás" PMP Kraz csak a 255b-n volt.
lacipapa 20876 2012. december 8. 20:36
Válasz erre
Köszi Gabi,jó hogy meg csináltátok!Rajta vagyok!
TPilu 20875 2012. december 8. 18:05
Válasz erre
Én valahogy nagyobb eséllyel gondolom PMP-nek mint TMM-nek. Már csak a folyópart és a drótkötél miatt is. Elvetendő?
juge75 20874 2012. december 8. 15:13
Válasz erre
Te tudod, én intézem a betűket... :-)
Törzsbusz 20873 2012. december 8. 15:11
Válasz erre
1-re biztosabb vagyok,hogy az a Kraz részlet egy TMM hídrakó. nem véletlen a drótkötél elöl , és folyóparton van a gép. Én javasolnám a HV rendszámot.Még a 255-ösök is voltak HV sorral és az előbb kihagytam a Csepel D-566-ot. Szerintem a Kraz-214 olyan HV -28 - 43 például akár
Törzsbusz 20872 2012. december 8. 15:07
Válasz erre
Pedig a Bronco Gaz-69-esére a HB kellene.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299.