<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69. |
lacipapa | Adatlap | 522456 | 2013. január 18. 21:28 | ![]() | |
Emerick | Adatlap | 522453 | 2013. január 18. 21:00 | ![]() | |
Szia! Mi a kérdés vele kapcsolatban? 5 tonnás vontató, és volt egy-két állomáshelye. Azt hiszem, még a gyári számát is összeszedhetem, ha gondolod. Általánosabban: Jeep kimaradt a jenki felsorolásból. :) Daimond darus kocsiból is örömel vásároltak akkoriban. Továbbá jónéhány amerikai személygépkocsi (pl Hudson) került beszerzésre 1946-1948 között. 15 millió dollárból lehetett ezt-azt vásárolni... A vasakat minden esetben "polgári" vállalaton kersztül szerezték be a honvédség számára. I. | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 522444 | 2013. január 18. 20:13 | ![]() | |
Üdv Kamovos! Szerintem: G.M.C.-353 Nyitott fülkés Billenős. G.M.C.-353 Nyitott fülkés szemétszállító. G.M.C. DUKW. Ford G.P.A. Úszó Parancsnoki személyszállító gépkocsi. Studebaker Tűzoltó. G.M.C.-353 Nyitott fülkés Víz szállító. Szerintem ezek nem voltak az MN-ben. Van egy jegyzékem az MN traktor és gjmű Fcsfség eszközeiről kb.1952-ből - csak nem találom. | |||||
Kamovos | Adatlap | 522438 | 2013. január 18. 19:36 | ![]() | |
Szia Törzsbusz! Köszi a választ és a pontosítást! Mi az a listámon ami még nem volt? Mert akkor azokat nem építem magyarnak. Üdv: kamovos | |||||
lacipapa | Adatlap | 522434 | 2013. január 18. 19:08 | ![]() | |
Szervusz! Olyanról,hogy Federal ,HF 123 rsz.-al mit lehet tudni?Egy fényképem van róla és platós. Laci | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 522433 | 2013. január 18. 18:54 | ![]() | |
Üdv Kamovos! A vontató amit láttál kecsón az nem 375D alvázon,hanem 4320-on van mint DAM gépkocsi. Ezen a D-566 Zagyva felépítménye van. Amiről Én beszélek - Zil -131 - azon az eredeti (!) Wrecker felépítmény van tehát háborús darab! Ezen voltam ledöbbenve! Az ismereteim szerint Studebaker,Diamond T969 B Platós, és még néhány a felsoroltakból nem került az MN állományába. Üdv! | |||||
Kamovos | Adatlap | 522420 | 2013. január 18. 16:59 | ![]() | |
Nem írta, mondta! :) | |||||
Kamovos | Adatlap | 522419 | 2013. január 18. 16:58 | ![]() | |
Szia Freddy! Ugyan attól aki a műszaki mentőt is írta. Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 522415 | 2013. január 18. 15:26 | ![]() | |
Platós Studebakerről honnan van az infó? | |||||
búza | Adatlap | 522408 | 2013. január 18. 14:03 | ![]() | |
Szia! "1922. december 27-én megalakították a Budapest Székesfőváros Közlekedési Részvénytársaságot (BSZKRT, köznyelvben leginkább „Beszkárt”-ként emlegették)." Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 522405 | 2013. január 18. 13:45 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 522403 | 2013. január 18. 13:28 | ![]() | |
Szia Törzsbusz! Köszönöm a válaszod! Ez tényleg az lehet. Bár ez inkább hasonlít a Studebeaker-re, mint egy G.M.C-re. :) Megpróbálok beszerezni egyet 1:72-ben. :) Egy Zil-131-et én is szívesen feláldoznék. Nekem Kecskeméten sikerült lefényképeznem Ural-375D-re felépítve. Ezt is megépíteném. Lassan neki kéne állni össze szedni, hogy az amcsiktól miket vásároltunk össze annak idején. Nekem eddig a lenti típusokról van tudomásom, vagy halvány emlékek másoktól. Willys, és az utánfutója, Dodge WC-51 ponyvás Dodge WC-53 Zárt Dodge WC-54 Mentő Dodge WC-57 Ponyvás G.M.C.-353 Nyitott fülkés platós. G.M.C.-353 Nyitott fülkés Üzemanyag szállító. G.M.C.-353 Nyitott fülkés Billenős. G.M.C.-353 Nyitott fülkés szemétszállító. G.M.C.-353 Nyitott fülkés Víz szállító. G.M.C. DUKW. Később Orosz Zil-485 Studebaker Platós. Studebaker Tűzoltó. (?) Ford-6 Platós. Fehérben láttam 76-ban a seregélyesi MTH-ban Ford G.P.A. Úszó Parancsnoki személyszállító gépkocsi. Később Orosz Gaz-64 is volt Diamond T969 B Platós. Diamond T969 A Műszaki mentő. Hát most hirtelen ennyi rémlik. Ha Valami hibádzik, vagy kihagytam azt jelezd légy szíves. Üdv: kamovos | |||||
p-51 | Adatlap | 522227 | 2013. január 16. 20:14 | ![]() | |
Szia juge75! Légy szíves vedd már fel velem a kapcsolatot az általam küldött alkatrészminták ügyében! Kerestelek telefonon, de nem érlek el, meg az e-mail-ekre sem érkezett még válasz Tőled. Üdvözlettel: p-51 | |||||
páncélos | Adatlap | 522127 | 2013. január 16. 07:45 | ![]() | |
Ez érdekes. Utánajárok, mert felcsigázott a dolog. | |||||
Zil131N | Adatlap | 522089 | 2013. január 15. 19:15 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 522057 | 2013. január 15. 14:00 | ![]() | |
Címer oké, de HÖR felirat nem látszik. | |||||
Sennás | Adatlap | 521922 | 2013. január 14. 10:43 | ![]() | |
Persze hogy nincs a műszerfalig miért is kérdek ilyen hülyeséget. 1kép kiengedve 2kép behúzva Így jó? | |||||
Sennás | Adatlap | 521914 | 2013. január 14. 09:37 | ![]() | |
Köszi Tibi!Sál meg sapka tudod!Akkor kiengedetten szinte a műszerfalig előre áll. | |||||
Farkas469 | Adatlap | 521912 | 2013. január 14. 09:22 | ![]() | |
Helló Gábor! A fotón kiengedett állapotban van! Kimentem neked a hidegben és megnéztem:) Ha behúzod akkor kb 8-9cm-t megy hátra. Az aksi vezeték nem élénk hanem sötét piros és fekete. (általában amit nem vetetékeltek át) Üdv. | |||||
Sennás | Adatlap | 521910 | 2013. január 14. 09:04 | ![]() | |
Szia Farkas469.Még egy gyors kérdés ha nem zavarlak.Behúzott és kiengedett állapotban hogy áll a KÉZIFÉK? | |||||
Sennás | Adatlap | 521908 | 2013. január 14. 08:59 | ![]() | |
Szia Farkas469!Az akkumlátort be lehet vezetékelni piros és kék dróttal?Vagy csak fekete lehet? | |||||
Farkas469 | Adatlap | 521907 | 2013. január 14. 08:53 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 521903 | 2013. január 14. 07:43 | ![]() | |
Pontosítani kellene, mert sok embernek minden tank, aminek lánctalpa van, és zöld. Nem egy olyan egykori bakával beszéltem, aki tankosnak vallotta magát, közben volt köztük BMP-s, Gvozgyikás...stb. | |||||
páncélos | Adatlap | 521902 | 2013. január 14. 07:40 | ![]() | |
Nem tudok róla, hogy HÖR ZiL-131-est alkalmazott volna. IFA-ból volt terepes meg sima, előtte Robur, majd a véghajrába RÁBA tehergépkocsik, csapatszállításra. Ezen kívül R-142 rádiós GAZ-66, és Csepel (344, 346). | |||||
ambasa | Adatlap | 521894 | 2013. január 13. 22:58 | ![]() | |
"Amennyire tudom, a lövész ho-k hk.rolg.z-i általában öt századosak voltak, ahol négy század T-34 volt, az ötödik pedig SzU-76" Bocs, azt hiszem ez az öt százados szervezés az 1952-után ezreddé felfejlesztettekre vonatkozik. TG | |||||
ambasa | Adatlap | 521893 | 2013. január 13. 22:55 | ![]() | |
Amit írok az adatok kivételével inkább csak spekuláció, de hátha segít. Az 1951.04.01-től érvényes hadrend páncélos csapatai: 3.löv.hdt. -5.löv.ho. - 16.hk.rolg.z. (Pécs/Szabadszállás) -12.löv.ho. - 43.hk.rolg.z. (Őrkénytábor/Baja) -27.löv.ho. - 4.hk.rolg.z. (Kiskunfélegyháza) 6.löv.hdt. -9.löv.ho. - 27.hk.rolg.z. (Polgárdi/Tapolca) -17.löv.ho. - 42.hk.rolg.z. (Tamási/Marcali) -32.löv.ho. - 9.hk.rolg.z. (Tapolca)(1951-ig) -35.löv.ho. - 48.hk.rolg., (Kaosvár) (1951-től) 9.löv.hdt. -4.löv.ho. - 18.hk.rolg.z. (Nyíregyháza) (1951-től) -8.löv.ho. - 52.hk.rolg.z. (Mezőtúr) -35.löv.ho. - 48.hk.rolg.z. (Kaposvár) -32.löv.ho. - 9.hk.rolg.z. (Tapolca/Pápa (1951-től önűlló ho)) -4.ö.löv.ho. - 18.hk.rolg.z. (Miskolc) MN Pánclos Parancsnokság 11. gép.hdt -84.ro.tü.o (Miskolc) -7.gép.ho. -33.hk.e. (Esztergom) -52.ro.tü.o. (Rétság) (1951-ig) -31.n.hk.rolg.e. (Székesfehérvár) (1951-től) -18.pc.ho. -26.hk.e. (Hatvan) -44.hk.e. (Jászberény) -35.n.hk.rolg.e. (Miskolc) (1951-től) -95.ro.tü.o (Pétervására) -17.ö.hk.rolg.e (Székesfehérvár) -24.ö.hk.rolg.e (Kalocsa) Amennyire tudom, a lövész ho-k hk.rolg.z-i általában öt századosak voltak, ahol négy század T-34 volt, az ötödik pedig SzU-76 A hk.e-kben T-34-ek voltak, bár tudtommal, ha nem volt elég hk, akkor ide is kerülhettek SzU-76-ok a T-34-ek mellé. Az ö.hk.rolg. és az n.hk.rolg. ezredekben lehettek az ISz-2-k és a ISzU-122-k, de, hogy milyen arányban és szervezetben azt nem tudom. 1951.12.31-én a pc állományunk a következő: T-34: 480 kell / 341 van ISz-2: 122 kell/ 68 van SzU-76: 176 kell / 136 van ISzU-122: 32 kell / 32 van TG | |||||
Freddy | Adatlap | 521795 | 2013. január 13. 14:12 | ![]() | |
Én is erre gondolok, minimális esélye van az ISz-2nek, nem hiszem, hogy egy lövészhadtestnek alárendelt zászlóaljban voltak, inkább a 11. gépesített hadtestben tudnám elképzelni őket. De ez csak spekuláció. | |||||
Kamovos | Adatlap | 521794 | 2013. január 13. 14:08 | ![]() | |
Szia Freddy! Akkor kizárásos alapon marad a T-34! :) | |||||
Keri | Adatlap | 521793 | 2013. január 13. 14:05 | ![]() | |
Sziasztok! Ezekből a WC 53-asokból kapott a Budapesti Közlekedési Vállalat(nem emlékszem,hogyan hívták akkor) is anno? Keri | |||||
Freddy | Adatlap | 521792 | 2013. január 13. 14:04 | ![]() | |
Biztos nem volt az se még, 1956 előtt csak ISz-2, ISzU-122, Szu-76 és T-34/85 volt, legnagyobb számban az utóbbi. | |||||
Kamovos | Adatlap | 521789 | 2013. január 13. 13:58 | ![]() | |
Szia Freddy! Kis kereke volt? Hát akkor sehogy nem stimmel. Mert a T-34, T44, T54, T-55 kerekek szerintem kompatibilisek egymással. Lehet, hogy nem is T sorozat volt, és nem is magyar, és nem is akkor és ott? :D Ha nem T-34 akkor mondanám, hogy PT-76, de lehet,hogy akkor még az sem volt? Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 521775 | 2013. január 13. 12:28 | ![]() | |
Persze, tudom, meg is írtam nekik. T-54-es még akkor nem volt nekünk, a hatvanas évek közepétől jöttek, ha jól tudom. Szerintem 99%, hogy T-34, de azt írja, kis kereke volt. | |||||
Kamovos | Adatlap | 521766 | 2013. január 13. 12:11 | ![]() | |
Szia Freddy! T-44 biztos nem volt nekünk. Esetleg T-54.lehetett Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 521763 | 2013. január 13. 12:04 | ![]() | |
Viszont egy kérdés: edukálom a népet armoramán 1950-56 közötti magyar páncélos témában (mikor már ott tartottak, hogy vajon a magyar T-44-nek milyen személyzete volt, úgy éreztem, hazafiúi kötelességem beavatkozni a nemzetközi közvélemény félrevezetésének elkerülése érdekében:)), a felvezető kérdés úgy szólt, hogy valakinek a valakije 1952-ben a magyar hadseregben szolgált valamilyen tankon,a ,,3rd Army"-ban, milyen tank lehetett. Okváth Imre könyvében lévő 1952-es hadrendből kiindulva 3rd Army szerintem a 3. lövészhadtest lehet, amelyikhez valóban tartozott egy önálló páncélos zászlóalj Örkényben. Nem tudja valaki, milyen tankjaik voltak? | |||||
Freddy | Adatlap | 521760 | 2013. január 13. 12:00 | ![]() | |
Bofors? Én csont nélkül 37mm-es 39M-nek néztem... | |||||
Kamovos | Adatlap | 521759 | 2013. január 13. 11:52 | ![]() | |
Szia Törzsbusz! Köszönöm a válaszod! Ez tényleg az lehet. Bár ez inkább hasonlít a Studebeaker-re, mint egy G.M.C-re. :) Megpróbálok beszerezni egyet 1:72-ben. :) Egy Zil-131-et én is szívesen feláldoznék. Nekem Kecskeméten sikerült lefényképeznem Ural-375D-re felépítve. Ezt is megépíteném. Lassan neki kéne állni össze szedni, hogy az amcsiktól miket vásároltunk össze annak idején. Nekem eddig a lenti típusokról van tudomásom, vagy halvány emlékek másoktól. Willys, és az utánfutója, Dodge WC-51 ponyvás Dodge WC-53 Zárt Dodge WC-54 Mentő Dodge WC-57 Ponyvás G.M.C.-353 Nyitott fülkés platós. G.M.C.-353 Nyitott fülkés Üzemanyag szállító. G.M.C.-353 Nyitott fülkés Billenős. G.M.C.-353 Nyitott fülkés szemétszállító. G.M.C.-353 Nyitott fülkés Víz szállító. G.M.C. DUKW. Később Orosz Zil-485 Studebaker Platós. Studebaker Tűzoltó. (?) Ford-6 Platós. Fehérben láttam 76-ban a seregélyesi MTH-ban Ford G.P.A. Úszó Parancsnoki személyszállító gépkocsi. Később Orosz Gaz-64 is volt Diamond T969 B Platós. Diamond T969 A Műszaki mentő. Hát most hirtelen ennyi rémlik. Ha Valami hibádzik, vagy kihagytam azt jelezd légy szíves. Üdv: kamovos | |||||
Sennás | Adatlap | 521731 | 2013. január 13. 09:07 | ![]() | |
OK!Fekete lesz. | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 521716 | 2013. január 12. 23:49 | ![]() | |
Üdv Kamovos! Diamond-T. Ez típus nyújtotta az alapot a gk.mentővontató magyar megfelelőjének kifejlesztéséhez ami rendszerben volt az MN-ben az ötvenes évek eleje-közepéig. Első változatként a Csepel B-300 készült ilyen felépítménnyel, majd később Mi is gyártottunk ugyanilyen mentő-vontató felépítményt. Később, ez a koncepció ismét - hazai gyártásban - a D-566 Csepelen jelent meg mint Diamond rendszerű felépítmény és a Túrkevei Afit vállalat készített 100 db-ot az MN részére. Írok is ezekről könyveimben sőt van egy érdekes fotóm, ami egy Zil-131-es mentő vontató ábrázol eredeti Diamond amerikai felépítménnyel. Biztos az, Én fotóztam le Mátyásföldön. Szerintem ez a "nagy GMC". | |||||
Zil131N | Adatlap | 521713 | 2013. január 12. 23:21 | ![]() | |
Sziasztok! Keresek csapatszállitó platós ZIL-131-esekről képet amelyeken a néphadsereg felségjelzése volt látható az ajtókon. Illetve érdekelnének határőr(HŐR) Zil-131 esek képei is. Ha valaki tudna megosztani hasonló fotókat azt köszönöm előre is! | |||||
Murmuc | Adatlap | 521700 | 2013. január 12. 20:54 | ![]() | |
Üdv Sennás! Farkas469-nek igaza van, nem sok mindent festettek le ezeken a járműveken, mással mint feketével, és ez igaz volt az akkori orosz személyautókra is. Elég UAZ-al kentem össze magam segéd koromban. :) | |||||
Kamovos | Adatlap | 521691 | 2013. január 12. 19:23 | ![]() | |
Szia Törzsbusz! Emilt megkaptam köszönöm szépen. Beszélgettem egy bácsival aki sorkatonaként, autó szerelő volt a seregben. Beszélt nekem arról, hogy Dodge-t, Willys-t javított. Illetve említett egy "Nagy G.M.C." műszaki mentőt is, amivel ők jártak menteni. Nem tudta megmondani a pontos típusát. Úgy írta le a típust hogy, három tengelyes, összkerékmeghajtású, zárt fülkés, hosszú orrú autó, amin olyan felépítmény volt mint a kései Csepeljeinken (D-566) Mi a véleményed erről az autóról? Mi lehet ez a nagy G.M.C.? Üdv: kamovos | |||||
juge75 | Adatlap | 521690 | 2013. január 12. 19:19 | ![]() | |
Még jó, hogy nem téged lőttek vele, ez egy replika bofors. | |||||
juge75 | Adatlap | 521689 | 2013. január 12. 19:18 | ![]() | |
Helikopáterre szánod? :-) | |||||
juge75 | Adatlap | 521688 | 2013. január 12. 19:17 | ![]() | |
Nem, fehér lesz, mint az eredeti. | |||||
Sennás | Adatlap | 521687 | 2013. január 12. 19:16 | ![]() | |
Jó ,írd meg mire vagy kíváncsi. | |||||
juge75 | Adatlap | 521686 | 2013. január 12. 19:14 | ![]() | |
Nyugodtan, le mérhetnél pár dolgoz a Trumpi UAZ-on. | |||||
Sennás | Adatlap | 521685 | 2013. január 12. 19:08 | ![]() | |
Farkas469 | Adatlap | 521683 | 2013. január 12. 18:56 | ![]() | |
Helló Sennás! Ne haragudj, de amit kékre festetél olyan csak feketében volt! (szelep fedél és az olajtükrör levegőszürő) Ami bal oldalt alul van henger az önindító matt fekete csak egy kicsi alu van benne.. Üdv. | |||||
Sennás | Adatlap | 521682 | 2013. január 12. 18:55 | ![]() | |
Szia juge75!Én nagyon várom már.Kereslek majd "magánban" kérdeznék pár dolgot.Köszi SENNÁS | |||||
Kamovos | Adatlap | 521681 | 2013. január 12. 18:54 | ![]() | |
Szia juge75! Ugye nem zöld alapon lesz, és nem csak 35 meg 48-ban? Üdv: kamovos |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69. |
Legfőképpen képek volnának jó róla.A makettek között keresgéltem,hátha kiadta volna valaki,de nem találtam róla semmit.Én is szeretném az amerikai "örökségeket " is,35-ben,megépíteni.Van már egy pár.WC-51 csőrlős és csőrlő nélküli,mentő,Willis,GMC 353 tgk.Szeretném még a Federal-t is,ha meg lenne makettben.
Laci