Tovább >>> |
badogvarju | Adatlap | 704313 | 2023. január 19. 13:26 | ||
sanyi | Adatlap | 704300 | 2023. január 19. 09:41 | ||
Sziasztok! Röntgen rajzot keresek a Szu-15-ről, amin látszik, hogy mi van a törzsben, a tetején lévő levehető panelek alatt: www.travelblog.org/Photos/4048767 Ha nincs ilyen rajz, de van fotó erről a területről, az is jó lenne!:) Előre is köszi! Üdv Sanyi | |||||
PETI | Adatlap | 704234 | 2023. január 16. 21:21 | ||
PETI | Adatlap | 703824 | 2023. január 3. 22:29 | ||
Altengernagy | Adatlap | 703820 | 2023. január 3. 21:03 | ||
Igen, ahogy elnezem, a kettos far burkolatot... puspokfalatot vagy mit, le kell venni nekik, ahhoz meg a fuggolegest? Furcsa | |||||
sanyi | Adatlap | 703807 | 2023. január 3. 15:17 | ||
Szia! Köszi szépen! TM-et szeretnék szétszedni, de ahogy látom, nem lesz belőle semmi, mert a függőleges nem akarom levenni. Azt hittem, hogy lehet úgy is, hogy csak egy nagy panelt nyitnak ki és látszik mögötte ez-az. | |||||
Altengernagy | Adatlap | 703806 | 2023. január 3. 14:57 | ||
Azt nem irtad melyik hajtomu, de valogathatsz)) | |||||
Altengernagy | Adatlap | 703804 | 2023. január 3. 14:36 | ||
Sok konyvem van rola, nem sziajes hanem kagebes oldalrol, de ha erdekel megnezhetem))) | |||||
sanyi | Adatlap | 703789 | 2023. január 2. 21:46 | ||
Sziasztok! Nyitott Szu-15 hajtóműről keresek képet. Sajnos Google nem tudott segíteni, a régebbi könyvletöltős oldalakon pedig szíájjé és szembácsi logó fogadott, mert törvénytelen... Előre is köszi! Üdv Sanyi | |||||
czzoli | Adatlap | 697030 | 2022. május 20. 20:50 | ||
zoli1989 | Adatlap | 638090 | 2018. január 14. 19:20 | ||
Íjj de jó képek! Köszönjük! :) | |||||
skywarior | Adatlap | 638075 | 2018. január 14. 17:01 | ||
skywarior | Adatlap | 636992 | 2017. december 25. 18:27 | ||
skywarior | Adatlap | 634706 | 2017. november 5. 16:20 | ||
skywarior | Adatlap | 631706 | 2017. augusztus 26. 16:56 | ||
skywarior | Adatlap | 623627 | 2017. február 19. 17:51 | ||
skywarior | Adatlap | 616783 | 2016. október 24. 19:34 | ||
skywarior | Adatlap | 597482 | 2015. december 9. 16:35 | ||
skywarior | Adatlap | 597279 | 2015. december 6. 11:50 | ||
skywarior | Adatlap | 597230 | 2015. december 5. 18:02 | ||
skywarior | Adatlap | 596894 | 2015. november 30. 17:19 | ||
A Szu-15-ök Egyiptomi alkalmazásárol keresek anyagot. | |||||
PETI | Adatlap | 596841 | 2015. november 29. 20:34 | ||
hasznosak, szépek, jók! Köszi! | |||||
skywarior | Adatlap | 596827 | 2015. november 29. 16:21 | ||
skywarior | Adatlap | 596823 | 2015. november 29. 16:02 | ||
experte | Adatlap | 596355 | 2015. november 23. 09:50 | ||
Sziasztok! Nagyon köszönöm a válaszokat! Döntöttem: mindkettő el fog készülni :) útmutatásaitok szerint. Kutatható irányvonalat mutattatok. | |||||
zkalos | Adatlap | 596345 | 2015. november 22. 21:54 | ||
Szia ! Biztosan igazad van, én valamelyik fórumon olvastam amit írtam, de mi a véleményed a korai foltos 11 oldalszámú gépről ? Úgy látom benne vagy a témában.:) | |||||
Borzz | Adatlap | 596339 | 2015. november 22. 21:08 | ||
Sziasztok! „Néhány Su-15TM "Flagon F" verziót lefestettek kísérleti terepszínre kivonásuk előtt” Ennél bonyolultabb. 1978-80 között megszűnt az önálló szovjet légvédelem. A légvédelmi repülő alakulatokat összevonták a frontlégierővel. A frontlégierőnél is használt típusokat, pl MiG-23M és MiG-23MLA könnyen integrálták és kétfeladatúak lettek. A tisztán elfogó típusokkal pl. MiG-25, MiG-31 repülő alakulatok önálló státusban továbbra is légvédelmi szerepben repültek. A Szu-15-ös volt a kakukktojás, mert a típussal repülő alakulatokat gyakran integrálták a frontlégierő vadászrepülő hadosztályaiba. Ezen alakulatok gépei ipari javítás során általában terepszínt kaptak, igazodva az új frontvadász szerepükhöz, míg a pilóták megkezdték a földi célpontok támadását és a manőverező légiharcot tanulni. Tehát nem a végén, és nem párat festettek át. Csak sajnos kevés fotó készült, és még kevesebb jut el ide. | |||||
zkalos | Adatlap | 596295 | 2015. november 22. 14:06 | ||
Szia ! Néhány Su-15TM "Flagon F" verziót (dupla kerekes orrfutó, gömbölydedebb orrkúp és tört kettős nyilazású szárny) lefestettek kísérleti terepszínre kivonásuk előtt, de a korai Su-15 "Flagon A" kúpos orrkúpos, egy kerekes orrfutójú és egyenes delta szárnyú alap verziót csak ezüstben lehetett látni, kivéve a nemrég "Skywarrior" által feltöltött 11-es lajstromú gépet (564822 topik), ami láthatóan terep festésű, ezt én még sosem láttam máshol és nekem újdonság volt. Kálmán | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 596274 | 2015. november 22. 08:46 | ||
Nemcsak nézni, látni is! :-) Lapozz vissza ebben a topicban, a következő számok alatt találsz terepszínűeket, még szines fotókat, ábrákat is: - 596243 (mindössze kettővel vissza, grom69 felirattal)! - 521444 - 498259 - 498183-184 - 498180 - 498137 Üdv R. | |||||
experte | Adatlap | 596269 | 2015. november 21. 22:52 | ||
Sziasztok! Lehet, hogy bagatell kérdés, de ezek a gyönyörű gépek csak "ezüstben" pompáztak? | |||||
skywarior | Adatlap | 596243 | 2015. november 21. 16:39 | ||
Szabi77 | Adatlap | 591462 | 2015. szeptember 5. 15:42 | ||
skywarior! Király képek! Szabi77 | |||||
skywarior | Adatlap | 591461 | 2015. szeptember 5. 15:35 | ||
skywarior | Adatlap | 591460 | 2015. szeptember 5. 15:26 | ||
skywarior | Adatlap | 590602 | 2015. augusztus 20. 10:42 | ||
zkalos | Adatlap | 590358 | 2015. augusztus 14. 19:11 | ||
Érdekes az egyik kép, nevezetesen a 11 oldalszámú tarka festésű korai gép. Úgy tudtam, hogy csak a későbbi TM gépekből festettek át néhányat kivonás előtt. Ez a gép viszont egyértelműen korai, szimpla orrkerekes, hegyes radarkúpos verzió, de nem alu színű. Tudnátok még feltölteni képeket ezekről a kora tarka gépekről? Az se baj ha színes:-) | |||||
skywarior | Adatlap | 590267 | 2015. augusztus 12. 16:15 | ||
skywarior | Adatlap | 564822 | 2014. augusztus 6. 16:38 | ||
skywarior | Adatlap | 561549 | 2014. június 9. 10:14 | ||
skywarior | Adatlap | 541982 | 2013. szeptember 17. 18:45 | ||
skywarior | Adatlap | 536769 | 2013. július 2. 15:03 | ||
piratvitorla | Adatlap | 535882 | 2013. június 18. 06:06 | ||
Számomra az eset utáni titkolózás is érdekes. Ennél jóval kisebb dolog miatt is hurcoltak meg pl. űrhajós jelölteket... Ráadásul szerintem ha ilyen jellegű eset lett volna, akkor nem lett volna ennyire titkos... Arról nem is beszélve, hogy hagyták pl. a részegen repülés verzióját évtizedekig élni, ami azért egy ilyen jellegű hős esetében érdekes... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 535881 | 2013. június 18. 06:03 | ||
Szia Az általad vizsgált esetek teljesen szemből, illetve hátulról érkező változatot elemeznek. Ha bármilyen kis szögeltérés van már módosul a dolog. Magassági különbség esetén alulról vagy felülről kapná az áramlást... stb üdv | |||||
piratvitorla | Adatlap | 535880 | 2013. június 18. 06:01 | ||
Szia Elméletileg ha jól emlékszem létezik nagy sebességű dugóhúzó is, de az nagyon speciális eset... Ahhoz, hogy egy gép dugóba kerüljön, az egyik (de csak az egyik!) szárnynak át kell esnie... Ha Gagarin egy sportgéppel repült volna elhinném... üdv | |||||
Kuolema | Adatlap | 535872 | 2013. június 17. 23:00 | ||
Sziasztok! Tényleg elképzelhető, hogy ekkora sebességnél ilyen hatása lehet egy sugárhajtóműből származó lökésnek? Az sincs leírva, hogy a két gép hogyan került egymáshoz közel. Ha hátulról jött nagy sebességgel, akkor a kiáramló gázok maximum felhajtóerő-többletet okzhattak volna, nem? Ebben az esetben az egyik szárnyon áramló levegő sebessége V2, a másikon pedig V2+(-V1). Elképzelésem szerint ebben az esetben kibillenhetett, de nem esik át. A másik lehetőség, hogy szembe haladtak el, ekkor a kiáramló gázok által mozgásba hozott levegő lehetett azonos, vagy közel azonos sebességű, mint a Mig-15 sebessége. Ebben az esetben előfordulhat átesés, mivel a levegőhöz viszonyítva lecsökken a gép sebessége. Persze ez csak feltételezés, én egyelőre nem rendelkezem olyan aerodinamikai ismeretekkel, mint itt a fórumon egy páran, csak belegondoltam az eshetőségekbe. Lehet, hogy hülyeséget írtam, akkor elnézést kérek :) Üdv.: Kuolema | |||||
búza | Adatlap | 535869 | 2013. június 17. 21:54 | ||
Szia! A valódi ok szerintem sohasem fog kiderülni. A gép talán kaphatott egy megfúvást az egyik szárnyra, vagy a függőleges vezérsíkra a Szu-15 hajtóműveitől, ami felborította az áramlást és az vitte dugóba. Akkor mindegy a sebesség, a magasság számítana, hogy elég-e a kivételhez, meg a meglepetés lereagálásához? De ez is csak találgatás. Üdv: Búza | |||||
piratvitorla | Adatlap | 535867 | 2013. június 17. 20:33 | ||
Szia Érdekes... dugóhúzóba kis sebességnél esik a gép... Nem 750-el... Nagyobb sebesség esetén még nagy magasságban is előfordulhat a ritka levegő miatt, de itt nem arról van szó... Szóval számomra kérdőjeles... üdv | |||||
Freddy | Adatlap | 535834 | 2013. június 17. 14:45 | ||
skywarior | Adatlap | 525432 | 2013. február 13. 16:42 | ||
polomalev | Adatlap | 524859 | 2013. február 8. 18:54 | ||
Nagyon jó képek! |
Tovább >>> |
Hali!
Emlékeim szerint az Alexandrás: Katonai Repülőgépek Szerkezete c. könyvben található Magyarított szöveggel...