<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69. |
Zil131N | Adatlap | 522809 | 2013. január 22. 10:23 | ![]() | |
Sajnos a HŐR Zil gyári felépitménye nincs meg, de a papirja szerint gáztalanitó volt(?), a papirján tőbb Hőr zil is szerepelt felépitmény tipusával együtt, ezek között szerepelt a platós, dobozos és kazános is! Egyébként kb 50-60 db kocsiból is a legöregebb 1985-ös volt, tehát abban az időben viszonylag friss beszerzésűek voltak. Egy-két képet láttam felépitmény nélküli hőr zilről, és érdekes, hogy mind csörlő nélküli változat volt, holott a honvédségnél megszokott volt a csörlős verzió. | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 522802 | 2013. január 22. 09:16 | ![]() | |
Üdv Kamovos! 1-2 MN-es fotóm van róla ha jól emlékszem talán a rendszámon kívül nem nagyon de lehet - az adott korra jellemzően - csapatjelzés lehet (-tett) rajta. Megnézem majd-. Üdv! | |||||
páncélos | Adatlap | 522791 | 2013. január 22. 07:28 | ![]() | |
Köszönöm a képet. Bár bevallom egy olyan kép kellene, ahol az eredeti felépítménye látszik. Úgy vélelmezem, hogy a HÖR platós ZiL-131-est nem rendszeresített. Viszont a BTR-80 rendszeresítésével, elvileg kapniuk kellett szerelő kocsikat, ami nagy valószínűséggel ZiL-131 alvázon volt. Ami nekem ellent mond, hogy nem eredeti ZiL tükrök vannak rajta, persze az könnyen cserélhető. | |||||
Kamovos | Adatlap | 522767 | 2013. január 21. 21:32 | ![]() | |
Szia Törzsbusz! FEDERAL teherautónak volt valami egyéb jelzése is? Szám betű? Mert nem találok róla Google barátomnál semmit így. :( Üdv: kamovos | |||||
Zil131N | Adatlap | 522739 | 2013. január 21. 18:32 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 522715 | 2013. január 21. 15:25 | ![]() | |
Nincs több kép erről a HÖR ZiL-ről? | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 522478 | 2013. január 19. 00:52 | ![]() | |
Üdv Sennás! Nem a másolásokról mert időben sem. A grafikán - amit feltettél - egy MAZ-200 látható. laciapa: Igen a képen egy FEDERAL szemétszállítója magyar "kendácsolt felépítménnyel, mint ahogy az üzás GMC is "hazai" tartállyal látható a képen. Emerick: Nem maradt ki a felsorolásból a JEEP, azt Kamovos társunk Willis-ként jelölte. Az Ő által kérdezett típusok jellemzően tehergépkocsikra vonatkoztak. Nem "polgári" vállalaton keresztül szerezték be a járműveket a honvédségnek, a magyar kormány francia megállapodás alapján árukölcsönt vett fel a II. VH után és a 15 m . dolláros árukölcsön egyötödét használták volt háborús,az amerikaiak által európai hadszíntéren hátrahagyott elsősorban katonai járművek megvásárlására. A MOGÜRT mint állami vállalat (magyar országos gépkocsi üzemi rt) jogutódja feladata volt egyébként a hazánkban maradt használható járművek jegyzékebe vétele, az alapján történő állapot felmérése,javításának, azt követő használatba adásának irányítása is. Feladata kiterjedt az említett megvásárolt járművek helyreállítására és kiosztására. Üdv! | |||||
lacipapa | Adatlap | 522477 | 2013. január 19. 00:09 | ![]() | |
Janikám!Szerintem az első képen a Federal van,szerintem. Laci | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 522474 | 2013. január 18. 23:47 | ![]() | |
Ej,ej Lacikák! Elvileg pöstiek lennétek, vagy mifene? BSZKRT, alias Beszkart, Budapest Székesfőváros Közlekedési Részvénytársaság! | |||||
Sennás | Adatlap | 522466 | 2013. január 18. 22:21 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 522464 | 2013. január 18. 22:05 | ![]() | |
Szia Törzsbusz! Köszönöm a válaszod! Azt el felejtettem írni, hogy egyes típusokat a civilek használták közülük. A G.M.C. víz szállítót most nem találom, de találtam Üzást. :) Üdv: kamovos | |||||
lacipapa | Adatlap | 522456 | 2013. január 18. 21:28 | ![]() | |
Szia! Legfőképpen képek volnának jó róla.A makettek között keresgéltem,hátha kiadta volna valaki,de nem találtam róla semmit.Én is szeretném az amerikai "örökségeket " is,35-ben,megépíteni.Van már egy pár.WC-51 csőrlős és csőrlő nélküli,mentő,Willis,GMC 353 tgk.Szeretném még a Federal-t is,ha meg lenne makettben. Laci | |||||
Emerick | Adatlap | 522453 | 2013. január 18. 21:00 | ![]() | |
Szia! Mi a kérdés vele kapcsolatban? 5 tonnás vontató, és volt egy-két állomáshelye. Azt hiszem, még a gyári számát is összeszedhetem, ha gondolod. Általánosabban: Jeep kimaradt a jenki felsorolásból. :) Daimond darus kocsiból is örömel vásároltak akkoriban. Továbbá jónéhány amerikai személygépkocsi (pl Hudson) került beszerzésre 1946-1948 között. 15 millió dollárból lehetett ezt-azt vásárolni... A vasakat minden esetben "polgári" vállalaton kersztül szerezték be a honvédség számára. I. | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 522444 | 2013. január 18. 20:13 | ![]() | |
Üdv Kamovos! Szerintem: G.M.C.-353 Nyitott fülkés Billenős. G.M.C.-353 Nyitott fülkés szemétszállító. G.M.C. DUKW. Ford G.P.A. Úszó Parancsnoki személyszállító gépkocsi. Studebaker Tűzoltó. G.M.C.-353 Nyitott fülkés Víz szállító. Szerintem ezek nem voltak az MN-ben. Van egy jegyzékem az MN traktor és gjmű Fcsfség eszközeiről kb.1952-ből - csak nem találom. | |||||
Kamovos | Adatlap | 522438 | 2013. január 18. 19:36 | ![]() | |
Szia Törzsbusz! Köszi a választ és a pontosítást! Mi az a listámon ami még nem volt? Mert akkor azokat nem építem magyarnak. Üdv: kamovos | |||||
lacipapa | Adatlap | 522434 | 2013. január 18. 19:08 | ![]() | |
Szervusz! Olyanról,hogy Federal ,HF 123 rsz.-al mit lehet tudni?Egy fényképem van róla és platós. Laci | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 522433 | 2013. január 18. 18:54 | ![]() | |
Üdv Kamovos! A vontató amit láttál kecsón az nem 375D alvázon,hanem 4320-on van mint DAM gépkocsi. Ezen a D-566 Zagyva felépítménye van. Amiről Én beszélek - Zil -131 - azon az eredeti (!) Wrecker felépítmény van tehát háborús darab! Ezen voltam ledöbbenve! Az ismereteim szerint Studebaker,Diamond T969 B Platós, és még néhány a felsoroltakból nem került az MN állományába. Üdv! | |||||
Kamovos | Adatlap | 522420 | 2013. január 18. 16:59 | ![]() | |
Nem írta, mondta! :) | |||||
Kamovos | Adatlap | 522419 | 2013. január 18. 16:58 | ![]() | |
Szia Freddy! Ugyan attól aki a műszaki mentőt is írta. Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 522415 | 2013. január 18. 15:26 | ![]() | |
Platós Studebakerről honnan van az infó? | |||||
búza | Adatlap | 522408 | 2013. január 18. 14:03 | ![]() | |
Szia! "1922. december 27-én megalakították a Budapest Székesfőváros Közlekedési Részvénytársaságot (BSZKRT, köznyelvben leginkább „Beszkárt”-ként emlegették)." Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 522405 | 2013. január 18. 13:45 | ![]() | |
Kamovos | Adatlap | 522403 | 2013. január 18. 13:28 | ![]() | |
Szia Törzsbusz! Köszönöm a válaszod! Ez tényleg az lehet. Bár ez inkább hasonlít a Studebeaker-re, mint egy G.M.C-re. :) Megpróbálok beszerezni egyet 1:72-ben. :) Egy Zil-131-et én is szívesen feláldoznék. Nekem Kecskeméten sikerült lefényképeznem Ural-375D-re felépítve. Ezt is megépíteném. Lassan neki kéne állni össze szedni, hogy az amcsiktól miket vásároltunk össze annak idején. Nekem eddig a lenti típusokról van tudomásom, vagy halvány emlékek másoktól. Willys, és az utánfutója, Dodge WC-51 ponyvás Dodge WC-53 Zárt Dodge WC-54 Mentő Dodge WC-57 Ponyvás G.M.C.-353 Nyitott fülkés platós. G.M.C.-353 Nyitott fülkés Üzemanyag szállító. G.M.C.-353 Nyitott fülkés Billenős. G.M.C.-353 Nyitott fülkés szemétszállító. G.M.C.-353 Nyitott fülkés Víz szállító. G.M.C. DUKW. Később Orosz Zil-485 Studebaker Platós. Studebaker Tűzoltó. (?) Ford-6 Platós. Fehérben láttam 76-ban a seregélyesi MTH-ban Ford G.P.A. Úszó Parancsnoki személyszállító gépkocsi. Később Orosz Gaz-64 is volt Diamond T969 B Platós. Diamond T969 A Műszaki mentő. Hát most hirtelen ennyi rémlik. Ha Valami hibádzik, vagy kihagytam azt jelezd légy szíves. Üdv: kamovos | |||||
p-51 | Adatlap | 522227 | 2013. január 16. 20:14 | ![]() | |
Szia juge75! Légy szíves vedd már fel velem a kapcsolatot az általam küldött alkatrészminták ügyében! Kerestelek telefonon, de nem érlek el, meg az e-mail-ekre sem érkezett még válasz Tőled. Üdvözlettel: p-51 | |||||
páncélos | Adatlap | 522127 | 2013. január 16. 07:45 | ![]() | |
Ez érdekes. Utánajárok, mert felcsigázott a dolog. | |||||
Zil131N | Adatlap | 522089 | 2013. január 15. 19:15 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 522057 | 2013. január 15. 14:00 | ![]() | |
Címer oké, de HÖR felirat nem látszik. | |||||
Sennás | Adatlap | 521922 | 2013. január 14. 10:43 | ![]() | |
Persze hogy nincs a műszerfalig miért is kérdek ilyen hülyeséget. 1kép kiengedve 2kép behúzva Így jó? | |||||
Sennás | Adatlap | 521914 | 2013. január 14. 09:37 | ![]() | |
Köszi Tibi!Sál meg sapka tudod!Akkor kiengedetten szinte a műszerfalig előre áll. | |||||
Farkas469 | Adatlap | 521912 | 2013. január 14. 09:22 | ![]() | |
Helló Gábor! A fotón kiengedett állapotban van! Kimentem neked a hidegben és megnéztem:) Ha behúzod akkor kb 8-9cm-t megy hátra. Az aksi vezeték nem élénk hanem sötét piros és fekete. (általában amit nem vetetékeltek át) Üdv. | |||||
Sennás | Adatlap | 521910 | 2013. január 14. 09:04 | ![]() | |
Szia Farkas469.Még egy gyors kérdés ha nem zavarlak.Behúzott és kiengedett állapotban hogy áll a KÉZIFÉK? | |||||
Sennás | Adatlap | 521908 | 2013. január 14. 08:59 | ![]() | |
Szia Farkas469!Az akkumlátort be lehet vezetékelni piros és kék dróttal?Vagy csak fekete lehet? | |||||
Farkas469 | Adatlap | 521907 | 2013. január 14. 08:53 | ![]() | |
páncélos | Adatlap | 521903 | 2013. január 14. 07:43 | ![]() | |
Pontosítani kellene, mert sok embernek minden tank, aminek lánctalpa van, és zöld. Nem egy olyan egykori bakával beszéltem, aki tankosnak vallotta magát, közben volt köztük BMP-s, Gvozgyikás...stb. | |||||
páncélos | Adatlap | 521902 | 2013. január 14. 07:40 | ![]() | |
Nem tudok róla, hogy HÖR ZiL-131-est alkalmazott volna. IFA-ból volt terepes meg sima, előtte Robur, majd a véghajrába RÁBA tehergépkocsik, csapatszállításra. Ezen kívül R-142 rádiós GAZ-66, és Csepel (344, 346). | |||||
ambasa | Adatlap | 521894 | 2013. január 13. 22:58 | ![]() | |
"Amennyire tudom, a lövész ho-k hk.rolg.z-i általában öt századosak voltak, ahol négy század T-34 volt, az ötödik pedig SzU-76" Bocs, azt hiszem ez az öt százados szervezés az 1952-után ezreddé felfejlesztettekre vonatkozik. TG | |||||
ambasa | Adatlap | 521893 | 2013. január 13. 22:55 | ![]() | |
Amit írok az adatok kivételével inkább csak spekuláció, de hátha segít. Az 1951.04.01-től érvényes hadrend páncélos csapatai: 3.löv.hdt. -5.löv.ho. - 16.hk.rolg.z. (Pécs/Szabadszállás) -12.löv.ho. - 43.hk.rolg.z. (Őrkénytábor/Baja) -27.löv.ho. - 4.hk.rolg.z. (Kiskunfélegyháza) 6.löv.hdt. -9.löv.ho. - 27.hk.rolg.z. (Polgárdi/Tapolca) -17.löv.ho. - 42.hk.rolg.z. (Tamási/Marcali) -32.löv.ho. - 9.hk.rolg.z. (Tapolca)(1951-ig) -35.löv.ho. - 48.hk.rolg., (Kaosvár) (1951-től) 9.löv.hdt. -4.löv.ho. - 18.hk.rolg.z. (Nyíregyháza) (1951-től) -8.löv.ho. - 52.hk.rolg.z. (Mezőtúr) -35.löv.ho. - 48.hk.rolg.z. (Kaposvár) -32.löv.ho. - 9.hk.rolg.z. (Tapolca/Pápa (1951-től önűlló ho)) -4.ö.löv.ho. - 18.hk.rolg.z. (Miskolc) MN Pánclos Parancsnokság 11. gép.hdt -84.ro.tü.o (Miskolc) -7.gép.ho. -33.hk.e. (Esztergom) -52.ro.tü.o. (Rétság) (1951-ig) -31.n.hk.rolg.e. (Székesfehérvár) (1951-től) -18.pc.ho. -26.hk.e. (Hatvan) -44.hk.e. (Jászberény) -35.n.hk.rolg.e. (Miskolc) (1951-től) -95.ro.tü.o (Pétervására) -17.ö.hk.rolg.e (Székesfehérvár) -24.ö.hk.rolg.e (Kalocsa) Amennyire tudom, a lövész ho-k hk.rolg.z-i általában öt századosak voltak, ahol négy század T-34 volt, az ötödik pedig SzU-76 A hk.e-kben T-34-ek voltak, bár tudtommal, ha nem volt elég hk, akkor ide is kerülhettek SzU-76-ok a T-34-ek mellé. Az ö.hk.rolg. és az n.hk.rolg. ezredekben lehettek az ISz-2-k és a ISzU-122-k, de, hogy milyen arányban és szervezetben azt nem tudom. 1951.12.31-én a pc állományunk a következő: T-34: 480 kell / 341 van ISz-2: 122 kell/ 68 van SzU-76: 176 kell / 136 van ISzU-122: 32 kell / 32 van TG | |||||
Freddy | Adatlap | 521795 | 2013. január 13. 14:12 | ![]() | |
Én is erre gondolok, minimális esélye van az ISz-2nek, nem hiszem, hogy egy lövészhadtestnek alárendelt zászlóaljban voltak, inkább a 11. gépesített hadtestben tudnám elképzelni őket. De ez csak spekuláció. | |||||
Kamovos | Adatlap | 521794 | 2013. január 13. 14:08 | ![]() | |
Szia Freddy! Akkor kizárásos alapon marad a T-34! :) | |||||
Keri | Adatlap | 521793 | 2013. január 13. 14:05 | ![]() | |
Sziasztok! Ezekből a WC 53-asokból kapott a Budapesti Közlekedési Vállalat(nem emlékszem,hogyan hívták akkor) is anno? Keri | |||||
Freddy | Adatlap | 521792 | 2013. január 13. 14:04 | ![]() | |
Biztos nem volt az se még, 1956 előtt csak ISz-2, ISzU-122, Szu-76 és T-34/85 volt, legnagyobb számban az utóbbi. | |||||
Kamovos | Adatlap | 521789 | 2013. január 13. 13:58 | ![]() | |
Szia Freddy! Kis kereke volt? Hát akkor sehogy nem stimmel. Mert a T-34, T44, T54, T-55 kerekek szerintem kompatibilisek egymással. Lehet, hogy nem is T sorozat volt, és nem is magyar, és nem is akkor és ott? :D Ha nem T-34 akkor mondanám, hogy PT-76, de lehet,hogy akkor még az sem volt? Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 521775 | 2013. január 13. 12:28 | ![]() | |
Persze, tudom, meg is írtam nekik. T-54-es még akkor nem volt nekünk, a hatvanas évek közepétől jöttek, ha jól tudom. Szerintem 99%, hogy T-34, de azt írja, kis kereke volt. | |||||
Kamovos | Adatlap | 521766 | 2013. január 13. 12:11 | ![]() | |
Szia Freddy! T-44 biztos nem volt nekünk. Esetleg T-54.lehetett Üdv: kamovos | |||||
Freddy | Adatlap | 521763 | 2013. január 13. 12:04 | ![]() | |
Viszont egy kérdés: edukálom a népet armoramán 1950-56 közötti magyar páncélos témában (mikor már ott tartottak, hogy vajon a magyar T-44-nek milyen személyzete volt, úgy éreztem, hazafiúi kötelességem beavatkozni a nemzetközi közvélemény félrevezetésének elkerülése érdekében:)), a felvezető kérdés úgy szólt, hogy valakinek a valakije 1952-ben a magyar hadseregben szolgált valamilyen tankon,a ,,3rd Army"-ban, milyen tank lehetett. Okváth Imre könyvében lévő 1952-es hadrendből kiindulva 3rd Army szerintem a 3. lövészhadtest lehet, amelyikhez valóban tartozott egy önálló páncélos zászlóalj Örkényben. Nem tudja valaki, milyen tankjaik voltak? | |||||
Freddy | Adatlap | 521760 | 2013. január 13. 12:00 | ![]() | |
Bofors? Én csont nélkül 37mm-es 39M-nek néztem... | |||||
Kamovos | Adatlap | 521759 | 2013. január 13. 11:52 | ![]() | |
Szia Törzsbusz! Köszönöm a válaszod! Ez tényleg az lehet. Bár ez inkább hasonlít a Studebeaker-re, mint egy G.M.C-re. :) Megpróbálok beszerezni egyet 1:72-ben. :) Egy Zil-131-et én is szívesen feláldoznék. Nekem Kecskeméten sikerült lefényképeznem Ural-375D-re felépítve. Ezt is megépíteném. Lassan neki kéne állni össze szedni, hogy az amcsiktól miket vásároltunk össze annak idején. Nekem eddig a lenti típusokról van tudomásom, vagy halvány emlékek másoktól. Willys, és az utánfutója, Dodge WC-51 ponyvás Dodge WC-53 Zárt Dodge WC-54 Mentő Dodge WC-57 Ponyvás G.M.C.-353 Nyitott fülkés platós. G.M.C.-353 Nyitott fülkés Üzemanyag szállító. G.M.C.-353 Nyitott fülkés Billenős. G.M.C.-353 Nyitott fülkés szemétszállító. G.M.C.-353 Nyitott fülkés Víz szállító. G.M.C. DUKW. Később Orosz Zil-485 Studebaker Platós. Studebaker Tűzoltó. (?) Ford-6 Platós. Fehérben láttam 76-ban a seregélyesi MTH-ban Ford G.P.A. Úszó Parancsnoki személyszállító gépkocsi. Később Orosz Gaz-64 is volt Diamond T969 B Platós. Diamond T969 A Műszaki mentő. Hát most hirtelen ennyi rémlik. Ha Valami hibádzik, vagy kihagytam azt jelezd légy szíves. Üdv: kamovos | |||||
Sennás | Adatlap | 521731 | 2013. január 13. 09:07 | ![]() | |
OK!Fekete lesz. | |||||
Törzsbusz | Adatlap | 521716 | 2013. január 12. 23:49 | ![]() | |
Üdv Kamovos! Diamond-T. Ez típus nyújtotta az alapot a gk.mentővontató magyar megfelelőjének kifejlesztéséhez ami rendszerben volt az MN-ben az ötvenes évek eleje-közepéig. Első változatként a Csepel B-300 készült ilyen felépítménnyel, majd később Mi is gyártottunk ugyanilyen mentő-vontató felépítményt. Később, ez a koncepció ismét - hazai gyártásban - a D-566 Csepelen jelent meg mint Diamond rendszerű felépítmény és a Túrkevei Afit vállalat készített 100 db-ot az MN részére. Írok is ezekről könyveimben sőt van egy érdekes fotóm, ami egy Zil-131-es mentő vontató ábrázol eredeti Diamond amerikai felépítménnyel. Biztos az, Én fotóztam le Mátyásföldön. Szerintem ez a "nagy GMC". | |||||
Zil131N | Adatlap | 521713 | 2013. január 12. 23:21 | ![]() | |
Sziasztok! Keresek csapatszállitó platós ZIL-131-esekről képet amelyeken a néphadsereg felségjelzése volt látható az ajtókon. Illetve érdekelnének határőr(HŐR) Zil-131 esek képei is. Ha valaki tudna megosztani hasonló fotókat azt köszönöm előre is! |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69. |