| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
| 41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
| 61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
| 81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
| 101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
| 121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
| 141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
| mirazsmarci | Adatlap | 529088 | 2013. március 21. 18:52 | ![]() | |
| sárkányos | Adatlap | 529069 | 2013. március 21. 17:09 | ![]() | |
|
Szeva Robi! Na látod igazad van! 3-szor voltam árvízen ebből egyszer minyó flottával. Csak tudod az bassza a csőröm mikor Edelényben voltunk utoljára a kiváló kritikus szakértő civil az ujját sem mozdította, hogy megvédje a víztől a szaros városát de ahhoz volt pofája , hogy folyamatosan beszóljon. A múlt héten is mindenki várta(aki KM-ben volt), hogy mennyünk azt mi lett belőle. Orbán Viktor a "hős". Na persze statisztákkal lehet is. A kiváló kritikus szakértő civillel meg etetik este a hírekben a szart és meg is eszi! Erről ennyit részemről. Üdv. Kellemes hetet! | |||||
| Kuolema | Adatlap | 529052 | 2013. március 21. 15:40 | ![]() | |
|
Na, látod, ez a baj. Most repül, de amikor kellett volna, akkor nem repült. Mondhat bárki bármit, az biztos, hogy nem a körülmények miatt nem szálltak fel. Ezeket a dögöket arra tervezték, hogy a sivatagoktól egészen Szibériáig akár háborús körülmények között is helyt álljanak. Ez a havazás meg lóf@sz volt ezekhez képest. Csak az a szomorú, hogy ezt a helyzetet megint csak politikai fröcsögésre használják fel ahelyett, hogy ésszerűen végiggondolnák, belátnák a hibákat, amiket elkövettek, és azon gondolkodnának, hogy ezeket hogy kéne csinálni legközelebb. De ezek sosem lesznek szempontok, legalább is ebben az országban :( | |||||
| Csobi21 | Adatlap | 529049 | 2013. március 21. 14:49 | ![]() | |
|
Ebben a percben repült el Balmazújváros felett az egyik finnektől kapott Minyó, ha jól vettem ki, nem a megszokott kamó volt rajta...ennyit a 0 bevethető helikopterről. | |||||
| Benedek | Adatlap | 529014 | 2013. március 21. 09:07 | ![]() | |
|
Janikám! Rá se bagózz,ez nem a mi asztalunk.Igaz mi(és sokan közülünk) legalább ott voltunk pár kanyarban amikor ott kellett lenni.Legyen hó,árvíz,vagy amikor az Ivolgával szivet kellett vinni.Azok hétköznapi feladatoknak számítottak.Emlékszel-é,hogy egy nap hány szállító volt kesziben a KM-KMT-n kívül.+4!Egy reptéren. Te "csak"sárkányosén pedig "csak" rádiós ... Nagy a zűrzavar a fejekben,de főleg odafönt.Túl sok talpraesett emberünk hagyta ott a sereget,akik tapasztalatát,és rátermettségét nem az íróasztalba kapaszkodásban lehetett mérni..PL.Z.M.J (sárga ujjak,sárga bajusz)komikám! | |||||
| Topi | Adatlap | 529012 | 2013. március 21. 08:42 | ![]() | |
|
Szeva Sárkányos! Én ismererem elég jól ezt az embert! Ennyi erővel én is oszthatnám az észt, nem teljesen korrektek az infóipl egy MI 2 a légirendészetnél...Nem kell minden cirkot megenni... Kurva egyszerű, ha nem kaptak ukázt, nem repültek, ennyi. Nem kellene ezen ennyit rágódni, attól nem lesz semmi sem jobb! | |||||
| Elektrolakatos | Adatlap | 529003 | 2013. március 21. 07:13 | ![]() | |
| Solo | Adatlap | 529000 | 2013. március 20. 23:04 | ![]() | |
|
Jelen esetben, az interjúra reagálva, csak az a lényeg, hogy volt e bevethető helikopter. Az, hogy a jelenlegi géplétszám mire elegendő azt jól mutatja az is, hogy a politikusok is elismerik, hogy tenni kell valamit. Új gépekre vagy/és nagyjavításokra van szükség. A titkolódzástól pedig csak annyit, hogy ez a szabály. A valós, pillanatnyi harcérték titkos. A gépek üzemképességének NATO szabvány szerinti meghatározása sem olyan egyszerű és egyértelmű. A legfontosabb az, hogy a légierőnél mindenki azon van, hogy maximumot hozza ki abból ami rendelkezésre áll. A hóvihar ideje alatt volt üzemképes helikopter, csak senki nem kérte az alkalmazását. | |||||
| Flanker | Adatlap | 528992 | 2013. március 20. 21:05 | ![]() | |
|
Nemrég voltam egy kiállításon (a közelben egy rep.múzeum is van), beszéltem pár ott dolgozó ismerőssel.Elmondták, hogy megduplázódott az ük. hel-k száma.Az eredmény egy kézen megszámolható volt, de le kellett vonni belőle párat. Az is igaz, hogy ma eje-zett egy. | |||||
| sárkányos | Adatlap | 528990 | 2013. március 20. 20:46 | ![]() | |
|
Szevasz Topi! Én csak egyet kérdeznék . Kinek hiszel jobban annak aki napi kapcsolatban van a volt kollégáival vagy annak aki reggel felkel az ágyából és már hazudik pedig csak ásított majd elmegy abba a szép Duna parti házba munka közben internetezni, újságot olvasni vagy éppen csak pofázni.Sajnos nem szólhatok többet pedig Isten lássa lelkemet de megtenném! | |||||
| Topi | Adatlap | 528977 | 2013. március 20. 19:10 | ![]() | |
|
Sziasztok! Nos az őrnagyúr valóban nem igazán jól tájékozott. Tudomásom szerint évek óta nem repül. Valamikor a Pintér Művek pilótája volt, de úgy tudom ma már civilben sem repül. Így aztán lehet dobálózni az infókkal, de attól még nem igazán autentikus. A honvédségnek persze vannak üzemképes helikopterei, nyilván, nem annyi mint régen volt. Azt állítani, hogy nincs egy sem, dőreség. Ha mást nem említünk, csak a két finnektől kapott gépet, már megdőlnek az állításai...Szóval lehet itt dobálózni a jólértesültséggel, honvédség nyilván akkor repül, ha parancsot kap rá... Lehet nem volt ilyen. | |||||
| Flanker | Adatlap | 528976 | 2013. március 20. 19:06 | ![]() | |
|
Szép Napot Mindenkinek! Respect az őrnagy Úrnak, hogy ki merte mondani, amit itt szerintem mindenki tud, csak az illetékesek sumákolnak.Évek óta megy a szívózás hel (és szállítórg) ügyben, de mindenki csak hümmög. Na, de majd jön a víz.A Tisza már szép nagyra nőtt. | |||||
| Elnar | Adatlap | 528973 | 2013. március 20. 18:30 | ![]() | |
| NORAD | Adatlap | 528971 | 2013. március 20. 18:19 | ![]() | |
|
Valójában nem az a kérdés hogy a kutató-mentő gépek rendelkezésre álltak-e. Hanem az hogy hány bevethető helikoptere van a Honvédségnek. Mert nem csak a kutató-mentő feladatokat kell ellátni. Viszont a nagy titoktartás miatt máshogy nem lehet fogást találni a témán. Hende mindig annyit mond: van elég helikopter a feladatok ellátásához. Illetve a lakosságot csak most érdekli hogy van-e helikopter. Miért kell ennyire titkolni hogy hány helikopterünk van? Azon kívül hogy nagyon kínos. A szomszédos országok pontosan ismerik a helyzetünket. Valószínűleg a NATO tagok is ismerik. Akkor? | |||||
| Solo | Adatlap | 528964 | 2013. március 20. 17:08 | ![]() | |
|
Helló! Nem bírom ki, hogy ne szóljak hozzá. A bácsi nem túl tájékozott. Ha valaki jól figyelt, hallhatta, hogy itt megint a pénzről van szó. Vagyis ha katasztrófa van fizessenek a civileknek a mentésért. Szép lobbitevékenységet láthattunk. :) Régóta próbálkoznak már. A tények. Ő is mondta, hogy a kutató-mentő gépek rendelkezésre álltak. Azt, hogy hány üzemképes helikopter volt a KM gépeken kívül nem jól tudja, de elvileg nem is tudhatja. :) Idézet a 267/2011-es Kormány rendeletből. 5. A légi kutatás-mentés körébe tartozó feladatok 6. § (1) Az OLKMR az alábbi légi kutatás-mentéssel összefüggő feladatokat látja el: a) Magyarország területén és légterében bajba jutott légi jármű személyzetének, utasainak felkutatása és mentése; b) Magyarország területén bekövetkezett légiközlekedési baleset következményeinek felderítése, és közreműködés a következmények felszámolásában; c) a szomszédos országok területén és légterében nemzetközi szerződés vagy felkérés alapján történő légi kutatás-mentés. (2) Az OLKMR légi járművei az alábbi katasztrófavédelmi feladatok ellátásában vehetők igénybe: a) az eltűnt személyek légi úton történő felkutatása; b) katasztrófa által érintett személyek és tárgyak légi úton történő kimenekítése. Volt gép és volt lehetőség az igénylésükre. A Honvédség nem fogja felkérés nélkül elküldeni a KM helikoptereket katasztrófa idején menteni, mert nem ez a szolgálat alaprendeltetése és jogilag sem teheti meg. Akit érdekel a téma az olvasgassa nyugodtan. Ha valami nem tiszta szívesen segítek. net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi Akit érdekel az Országos Légi Kutató-Mentő Terv, annak szívesen elküldöm email-ben. | |||||
| Taylor2 | Adatlap | 528941 | 2013. március 20. 12:02 | ![]() | |
|
Szánalom a köbön! Ezen már csak röhögni tudok kínomban! :D | |||||
| hörbi | Adatlap | 528935 | 2013. március 20. 11:28 | ![]() | |
|
www.youtube.com/watch szomorú, de igaz sajnos :S amúgy én is hiányoltam a helikoptereket, de gondoltam, hogy biztos repültek, csak a médiában nem szóltak róla... de ezek szerint nem véletlenül nem volt róla szó... | |||||
| Tibcsi | Adatlap | 528910 | 2013. március 19. 22:19 | ![]() | |
|
Semmi baj, én nem voltam elég figyelmes. :) | |||||
| Freddy | Adatlap | 528903 | 2013. március 19. 21:31 | ![]() | |
|
Köszönöm! Hasonló festést akarok neki, de én a fényképen nem látom a P11 feliratot a gép farkán, és a légcsavart is inkább zöldre festem, szerintem a fotón akkor is túl világos feketének, ha éppen süti a nap. | |||||
| Podva | Adatlap | 528902 | 2013. március 19. 21:16 | ![]() | |
|
Sziasztok Amennyiben valaki magyar PZL-11a-t akar építeni, az inkább szerezzen be egy PZL-7-et és faragja át... A PZL-11c-ből ez szinte lehetetlen... Üdv Viktor | |||||
| pintair | Adatlap | 528893 | 2013. március 19. 20:38 | ![]() | |
| pintair | Adatlap | 528883 | 2013. március 19. 20:03 | ![]() | |
| pintair | Adatlap | 528878 | 2013. március 19. 19:51 | ![]() | |
| Horvath_Balazs | Adatlap | 528877 | 2013. március 19. 19:38 | ![]() | |
|
Lehet, de arról honnan tudjuk, hogy a 927-es? ;-) (Bocs, Tibcsi!) | |||||
| Tibcsi | Adatlap | 528874 | 2013. március 19. 19:25 | ![]() | |
|
Bocs, felületes voltam. Nem néztem meg elég alaposan a makettet, csak "izomból" reagáltam. :) | |||||
| Elnar | Adatlap | 528873 | 2013. március 19. 19:12 | ![]() | |
|
Szerintem ő a félig takart G.9+xx jelzésűre gondolt. | |||||
| Horvath_Balazs | Adatlap | 528872 | 2013. március 19. 19:05 | ![]() | |
|
Azért a P.11a és a P.11c között van "némi" különbség. | |||||
| Horvath_Balazs | Adatlap | 528871 | 2013. március 19. 19:04 | ![]() | |
|
Bocsánat, de szerintem a makett a G.927-es gépet ábrázolja, a Klagenfurt-i fotó pedig a G.935-öst... | |||||
| migi | Adatlap | 528870 | 2013. március 19. 19:02 | ![]() | |
| migi | Adatlap | 528867 | 2013. március 19. 18:33 | ![]() | |
|
Szia Laci Nem akarom lebecsülni a hazai boltok választékát , de a legtöbb bolt beszerzi neked ha megbízod vele , a Replikában nem egyszer volt ilyen készlet , meg börzéken is sokszor látni , A külföldi beszerzés egyesek szerint néha könnyebb és egyszerűbb mint egy itthoni megrendelés ,de itt az infón is többen foglalkoznak vele hogy ( szívességből ) megrendelik ha megkéred őket , | |||||
| fidel | Adatlap | 528810 | 2013. március 19. 00:10 | ![]() | |
|
Sziasztok! Ez ám a "what if" a négyzeten! www.arcair.com/Gal8/7401-7500/gal7423-AradoE555-Wearmouth/00.shtm Üdv, fidel | |||||
| lacipapa | Adatlap | 528798 | 2013. március 18. 21:25 | ![]() | |
|
Szia migi! Köszönöm,egy-kettőt én is találtam,csak sajnos mind külföldi boltokban,nekem meg ez nem jó.Hazaiban egyet sem találtam 48-ban. Üdv,Laci | |||||
| Tibcsi | Adatlap | 528794 | 2013. március 18. 20:53 | ![]() | |
| makettes | Adatlap | 528793 | 2013. március 18. 20:43 | ![]() | |
| Horvath_Balazs | Adatlap | 528780 | 2013. március 18. 19:03 | ![]() | |
| Horvath_Balazs | Adatlap | 528779 | 2013. március 18. 19:01 | ![]() | |
|
PZL P.11a-t a Broplan adott ki annak idején 48-ban, vákuumformázott makettként. Létezett 72-ben vákuumosként (a cég neve nem jut eszembe), de most már műgyanta kivitelben is kapható - ha valaki áldoz rá ennyit: www.martola.com.pl/en306/produkty46869/pzl_p_11a | |||||
| migi | Adatlap | 528775 | 2013. március 18. 18:37 | ![]() | |
|
Ez kérlek nagyon könnyelmű kijelentés volt , fél perc alatt ennyit találtam , | |||||
| lacipapa | Adatlap | 528706 | 2013. március 17. 21:16 | ![]() | |
|
OK. kár,hogy nincs 48-ban,akkor én is megépíteném.Régen,nekem is volt,akkor még 72-ben építettem.Nagyon pici. Üdv,Laci | |||||
| Freddy | Adatlap | 528704 | 2013. március 17. 21:11 | ![]() | |
|
Nem akartam sárgarézre, inkább olyan égett fémre, mint pl egy modern repülő hajtóműkifúvója. De akkor lesz ilyen szürkés, majd nézek még képeket, onnantól, hogy nem festék, sokat egyszerűsödött a dolog. Viszont még egy kérdés: az lehet, hogy a szárny alja is zöld volt? A képen nagyon sötét. lacipapa: ZTS, 1/72, nagyon egyszerű kis makett, de legyen meg ez is a gyűjteményben. | |||||
| Muzzy | Adatlap | 528702 | 2013. március 17. 21:02 | ![]() | |
|
Igaz, nem P 11. de azonos elven készültek www.clubhyper.com/forums/forum.htm www.clubhyper.com/forums/forum.htm P 11 Ez semmi esetre sem sárgaréz upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ee/PZLP11C_CURRENT.jpg/300px-PZLP11C_CURRENT.jpg Ez alapján sem www.youtube.com/watch Muzzy | |||||
| lacipapa | Adatlap | 528688 | 2013. március 17. 19:51 | ![]() | |
|
A gugliba beírod,hogy PZL P11c és ott találsz színes képeket,amin jól látszik az elszineződés.Videókat is találsz,lengyel modellről,eredeti színekkel,sőt múzeumi gép kabin belsőt is.Ilyet építesz?Milyen méretben? Laci | |||||
| lacipapa | Adatlap | 528680 | 2013. március 17. 19:30 | ![]() | |
|
Ahogy lejjebb írtam a wikin van színes kép róla,ott látszik a hő hatására,enyhén barnás árnyalat. Laci | |||||
| Muzzy | Adatlap | 528678 | 2013. március 17. 19:12 | ![]() | |
|
Freddy! NE fest le réz színre! Ahogy Rumcájsz írta, a kipufogót előre felé vezették ki, azért az orrgyűrű hőálló fémlemezből készült. Az üzemidőtől függően szineződött el. Ilyen megoldású motor van a Beaufighteren, a Hyperscalen sokat tárgyalták ezt, és sok képet is raktak fel, tuti biztos találsz képeket róla. Még egyszer, hőálló acéllemez volt, nem sárgaréz! Muzzy | |||||
| Freddy | Adatlap | 528642 | 2013. március 17. 13:35 | ![]() | |
|
Köszönöm a válaszokat! Akkor égett fémszínű lesz, egy kis Devlan Mud-dal beeresztve, mint ezen a Blenheimen: www.flugzeuginfo.net/acimages/blenheimiv_svendebevere.jpg | |||||
| Planes | Adatlap | 528640 | 2013. március 17. 13:22 | ![]() | |
|
Sziasztok! egy BRISTOl motorról lévén szó hőtől elszineződött vörösréz,mint a Blenheim ,Hampden,Beaufort,Stirling,Sunderland stb. Üdv.! Eses Sándor | |||||
| lacipapa | Adatlap | 528635 | 2013. március 17. 12:38 | ![]() | |
|
Szia! Ahogy Rumcájsz írta,égett színe lehet,a Wikiben találsz róla képet is (zöldes-barna). Laci | |||||
| Rumcájsz_52 | Adatlap | 528633 | 2013. március 17. 12:20 | ![]() | |
|
Szia Freddy Lehetséges, hogy festés nélküli natúr, hőálló fémszín volt, mivel akkoriban sok angol csillagmotornál a burkológyűrűbe bevezetett kipufogógázzal oldották meg a gyűrű fűtését, jégtelenítését. Itt is látszik a motor felől a gyűrűbe vezető több vastag csővezeték az áttételház fölött és alatt. A szín ez esetben kissé sárgás-szürkés árnyalatú, de itt-ott barnásra-kékre égett natúr fémszín lehet. Biztos azért nem vagyok a dologban, úgyhogy várd meg nálamnál nagyobb szakértők válaszát is! Üdv R. | |||||
| Freddy | Adatlap | 528628 | 2013. március 17. 12:00 | ![]() | |
|
Sziasztok! A magyar P-11-esnek milyen lehetett a színe? Gondolom zöld (khaki), a törzscsík sárga, de a motorburkolat elején látható világosabb színnel kapcsolatban nincs ötletem: avia-info.hu/Kep/Katonai2/PZL-P-11-G-191.jpg | |||||
| hörbi | Adatlap | 527537 | 2013. március 3. 23:47 | ![]() | |
|
A képeket elküldtem. üdv.: Hörbi | |||||
| lacipapa | Adatlap | 527536 | 2013. március 3. 23:22 | ![]() | |
|
Szervusz! Köszönöm,az adatlapomon mindent megtalálsz.Üdv,Laci | |||||
| <<< Vissza | Tovább >>> |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
| 21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
| 41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
| 61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
| 81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
| 101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
| 121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
| 141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Sokat beszélnek mindenütt arról, hogy a honvédség helikoptereit miért nem lehetett látni a "katasztrófahelyzetben". Látva a képeket és a videókat, azon gondolkodtam, hogy vajon milyen életbevágóan fontos feladatra lehetett volna bevetni őket.
Legfontosabb szempontnak az emberek kimentése látszik, de akkor hátra kellett volna hagyniuk az autóikat, amit gondolom nem akartak, és a későbbi hóeltakarításban is komoly problémát okozott volna a sok otthagyott autó. Az meg eléggé nyilvánvaló, hogy az nem lehetséges, hogy a Minyók egyesével kiemelgetik az autókat az utasaikkal együtt.
Egyéb lehetőség az élelmiszer, pokróc, stb. szállítása lehetne, amire valószínűleg volt lehetőség más módon.
Hóeltakarításban meg nem sok hasznukat tudták volna venni.
Vélemyényem szerint ez a kétnapos hóvihar eléggé fel lett fújva. Az oroszok szerintem fetrengve röhögnek rajtunk, náluk egy ilyen szintű havazás a téli időszakban meg sem üti azt a mércét, hogy beszéljenek róla. És ott valószínűleg tisztában vannak azzal, hogy ez mivel jár, vagy járhat.