<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
elmo | Adatlap | 526492 | 2013. február 22. 23:55 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 526475 | 2013. február 22. 17:43 | ||
Szia migi Kabintetővel együtt történő katapultáláskor már az ülés kabinból való kiemelkedése közben, kb. félúton egy piromunkahenger kiüti ezt az "ásólemezt", és kitolja a légáramlatba a stabilizáló ernyőt, ami megakadályozza az ülés bepörgését. Az ülés a pilcsivel együtt így hanyattfekszik, "ülőkével " előre, áramlási iránnyal szemben, és ebben a pozícióban vezérli az automatika egy másik piromunkahengerrel a kabintető leválasztását a katapultülésről. Üdv R. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 526474 | 2013. február 22. 17:37 | ||
Tibcsi | Adatlap | 526473 | 2013. február 22. 17:31 | ||
Szerintem ez egy PF dekli, a félkör alakú részből pedig a "Kriska ljucska" hiányzik. A mellékelt rajz alapján... | |||||
migi | Adatlap | 526472 | 2013. február 22. 17:11 | ||
Megtudná valaki mondani hogy miért hiányzik az a félkör alakú rész a kabintetőből ? | |||||
vatya1 | Adatlap | 526430 | 2013. február 22. 05:42 | ||
Igen ez csak egy közeli fotó az igaziról üdv... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 526398 | 2013. február 21. 19:14 | ||
Cébés | Adatlap | 526367 | 2013. február 21. 14:43 | ||
vatya1 | Adatlap | 526334 | 2013. február 21. 08:14 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 526132 | 2013. február 19. 13:13 | ||
Szia Nem is írtam azt, hogy könnyű lenne, nagyon sok gyakorlás (repült idő) kellett volna hozzá, ráadásul ugye rávezető üzemmód kapcsolásakor megszünik a radarláncban való további kötelékrepülés lehetősége! Üdv R. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 525709 | 2013. február 15. 21:06 | ||
Szia Igen, csakhogy a másik gépen kívül még elég sok minden van (egyéb forgalom, zivatar, hegyek stb.) Ráadásul a műszerrepülés önmagában is kemény meló: műhorizont, magasságmérő, varióméter, sebességmérő figyelése folyamatosan, plusz a többi időnként. Elég kemény lehet együléses gépen mindezek előtt még a radar alapján repülni... üdv | |||||
MrTiff | Adatlap | 525704 | 2013. február 15. 20:36 | ||
Köszönöm a válaszokat! | |||||
Nyugger | Adatlap | 525703 | 2013. február 15. 20:34 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 525701 | 2013. február 15. 20:28 | ||
Sziasztok piratvitorla 250m/s a földhöz képest, de nem a kísérő a vezérgéphez képest! Szóval valaki/k valamit akkor nagyon elcseszhettek! Nyugger Lokátorláncban nem repülhettek teljesen egyvonalban egymás mellett, mert a 21-es lokátora nem dolgozott oldalirányba 90 fokig, magyarán a kísérő így nem tudta volna saját lokátorképe alapján követni a vezérgépet, csak ha valamennyire mögötte IS volt. Üdv R. | |||||
PETI | Adatlap | 525700 | 2013. február 15. 20:26 | ||
Helló! Nagyjából ugyanaz, de az AeroTeam-nek gyengébb a felülete. A Condoré határozottabban van vésve. | |||||
czzoli | Adatlap | 525697 | 2013. február 15. 20:17 | ||
Időjárás, igen! Elrontottam, bocsánat. | |||||
Nyugger | Adatlap | 525696 | 2013. február 15. 20:02 | ||
Sziasztok, Készültségbe nem a napszak alapján vezényeltek, hanem az időjárás bonyolultsága okán. Jó idős nappal v. éjjel mehetett a MiG-21F-13-s is, a rávezetés utáni vizuális felderítés megvalósíthatósága miatt, bonyolult időjárás esetén a lokátoros MiG-17PF, 19PM, 21PF kereste meg a rávezetés végén a lokátor hatótávjának megfelelően a célt. Ismereteim szerint a lokátorláncban nem egymás mögött, hanem egy vonalban repültek a gépek, és a fedélzeti lokátoraik hatótávjai fedésben voltak egymással. Így ha 10 km- s volt a lokátor hatótávja akkor pl. 4 gép elméletileg egy 40 km-s sávban tudott felderíteni. Az RSz-2USz-nek nagyobb volt a hatótávja kb. 6 km, valamint a robbanófej tömege is. | |||||
Neo954 | Adatlap | 525693 | 2013. február 15. 19:24 | ||
users.atw.hu/wp-reviewacr/ARC_JET/mig21um.html Itt a condor kerete, ugyan ez az aero-team is. Üdv.:Neo | |||||
Neo954 | Adatlap | 525691 | 2013. február 15. 19:19 | ||
Szia! Ugyan az kb mint a Condor, KP. Alkatrészre stimmel az öntőkeret,maximum kevesebb vagy több sorja van rajta. Üdv.:Neo | |||||
piratvitorla | Adatlap | 525686 | 2013. február 15. 19:04 | ||
Szia Azért a repülésirányítók is a helyzet magaslatán lehettek... Egyébként 3 km rohadt kevés . 900-zal másodpercenként 250 métert tesz meg a szerkezet... üdv | |||||
MrTiff | Adatlap | 525683 | 2013. február 15. 18:42 | ||
Sziasztok! Valaki tud valamit az Aero Team Mig-21 UM-ről? Méret -forma helyességre gondolok. Válaszokat előre is köszönöm! | |||||
doky3 | Adatlap | 525678 | 2013. február 15. 18:23 | ||
Mi a különbség az RSz-2U és az RSz-2USz között? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 525668 | 2013. február 15. 17:45 | ||
Szia piratvitorla Igazad van, előkotortam a korabeli sajtót, Sipos ales is azt mondta, 3 km-ről követte Gőgös gépét, mégis össze tudtak ütközni(igaz, később személyesen találkoztam S. alezzel, Ő azt mondta - nem túl barátian "említve" volt főnökét - hogy nem összeütköztek, hanem az ment neki az ő gépének). Szóval szerintem egy vegyes géppár elméletileg elfoghat egy nagyméretű, jóval lassúbb gépet még radarláncban repülve is (a 21PF radarja állítólag 15-20 km-ről "látott" bombázó méretű célt, ebbe belefér, hogy maga előtt 3 km-re "lássa" a radaron a saját vezért is és mondjuk 15-re a célpontot is - addig, míg a radar felderítő üzemmódon dolgozik! De mint irtam is, ez a követési lehetőség megszünik, mihelyt a radart átkapcsolja célzó, rakéta-rávezető üzemmódra, mert a PF és az MF radarja is ebben az üzemmódban csak egy vékony vezetősugarat bocsájtott ki a célra (ebben repült a célig a rakéta), és nem pásztázott tovább, csak a célgépet követte! R. | |||||
czzoli | Adatlap | 525647 | 2013. február 15. 15:04 | ||
Sziasztok! Szerintem itt két dolog keveredik, de nagyon. Az egyik, hogy a közös készültség tudtommal az volt, hogy az F13 nappal, a PF éjjel adott készültséget (radar miatt). A másik, hogy talán(!) lövészeten az F13 indított egy rakétát bele a világba, a másik gép pedig ezt lőtte le. Ilyenről már olvastam, igaz azok a gépek MF-ek voltak és R3 rakéták (éles és "herélt"). | |||||
piratvitorla | Adatlap | 525644 | 2013. február 15. 14:49 | ||
Igen, nekem is ilyesmi rémlik így visszagondolva. Mintha a PF derített volna, és az F lőtte volna le? üdv | |||||
piratvitorla | Adatlap | 525642 | 2013. február 15. 14:48 | ||
Szia - A radarlánc inkább kilométereket jelent... - A radarlánc során elég követni a másikat, nemhogy még harcolni közben. - Ha a rakétás van elöl a radaros hogyan "lát" rendesen? Ha a radaros van elöl a rakétás hogyan indít? - Ezeknek a gépeknél amúgy is nagyon kicsi volt a radar felderítési távolsága, nemhogy még egymást kövessék... | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 525627 | 2013. február 15. 13:39 | ||
Szia Egy "radarláncban" repülő géppár felhőben vagy éjszaka is együtt tud maradni, persze ez nem pár-tíz méteres szoros kötelék, hanem százméterekben mérik a követési távolságot. A kísérő ilyenkor a saját radarjával követi a vezérgépet akár 1-1,5 km-es távolságon (persze nagy sebességen ez nem a biztonság csúcsa, nálunk is volt belőle "karambol", lásd Gőgös Ottó ezr. és Sipos Kálmán ales. ütközését 89-ben Báta közelében - minusz két 21bisz békeidőben, ellenség nélkül!). Lenti vegyes-elfogó kötelék esetében viszont abban a pillanatban megjelenik a követés problémája, mikor a radaros gép átkapcsol rakéta-rávezető üzemmódra, ettől kezdve hogyan tudná követni a rakétát hordozó-indító vezérgépet! Merthát ugye a rakétát indító gép nyilvánvalóan nem lehetne kisérő-pozícióban a rávezető-gép mögött! Üdv R. | |||||
migi | Adatlap | 525622 | 2013. február 15. 13:13 | ||
Sziasztok Igen valami ilyesmi nekem is rémlik , de ott mintha a pf kereste a célt meg , és arra vezették rá a másik gépet , | |||||
piratvitorla | Adatlap | 525621 | 2013. február 15. 13:12 | ||
szia Sok értelme nem lett volna, különösen az orosz jellegű rendszerben (kiképzés, logisztika stb.) Ráadásul a radarvezérlésű rakéta lényege, hogy felhőben is alkalmazható. Egy géppár meg csak felhőn kívül tudott volna együtt maradni... üdv | |||||
piratvitorla | Adatlap | 525620 | 2013. február 15. 13:10 | ||
Szia Nekem lövészet rémlik... Ezért is kérdeztem meg az illetőt... | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 525618 | 2013. február 15. 13:01 | ||
Szia piratvitorla Szu-9-en is használták az RSz-2 rakétát, de ennek a rendszeresítése alig előzte meg a 21PF-et, így inkább a 19PM-re tippelnék, ami segíthette volna a kissebességű (pl. B-47, B-52 bombázók) elfogását vegyes elfogó-géppár alkalmazásával. Tehát 21F rakétahordozó/indító és 19PM rakéta-rávezető felállásban. Persze ehhez meg kellett volna oldani a 21F-ről indítandó rakéta és a 19PM radarjának előzetes összehangolását, nem tudom, hogy ez technikailag egyáltalán lehetséges volt-e? Ráadásul ehhez vegyes tipusokkal üzemelő, és kétféle típussal készültséget adó, egyszerre riasztható és rávezethető gépekből álló rendszerre lett volna szükség - kétféle repülési karakterisztikával rendelkező gépekkel! Lehet, hogy profi gyári berepülőpilótákkal működött volna a dolog, de átlagos, aránylag kevesebbet repülő csapat-pilóták esetében én ebben nemigen hiszek. Üdv R. | |||||
migi | Adatlap | 525616 | 2013. február 15. 12:49 | ||
Ezt nem tudom , de olyat olvastam hazai pilóta irásában , hogy adtak közös készültséget a két tipus , vagy lehet hogy lövészeten voltak kint ? nem emlékszem konkrétan , | |||||
piratvitorla | Adatlap | 525613 | 2013. február 15. 12:33 | ||
Sziasztok Tegnap találkoztam egy ismerőssel, aki elég sok Miget és egyet repült. MiG-21F-et is. Azt mondta, hogy F-re radarvezérlésű rakétát sosem függesztettek (gondolom ahol ő volt: leginkább Kecskemét). Azt beszéltük, hogy fizikailag valószínűleg fel lehetett volna tenni, de ő sosem hallott olyat, hogy más eszközről vezessék rá... üdv Zoli | |||||
piratvitorla | Adatlap | 525612 | 2013. február 15. 12:31 | ||
Szia "RSz-2 rakétát... ...és ki is próbálhatták, hiszen előbb volt a rakéta, mint a 21-es tipus, tehát a 21PF gyártás beindulásakor bővebben volt indítható rakéta, mint rávezetésre is képes hordozógép!" Gyanítom, hogy nem Mig-eken használták, hanem pl. Szu-9-esen? üdv | |||||
migi | Adatlap | 525340 | 2013. február 12. 20:25 | ||
Szia István És ez saját fejlesztésük ? nem tudod véletlenül . | |||||
Nyugger | Adatlap | 525338 | 2013. február 12. 20:19 | ||
migi | Adatlap | 525328 | 2013. február 12. 19:22 | ||
cenci2 | Adatlap | 525288 | 2013. február 12. 13:25 | ||
1992-es Kenyeri Bis-ek füves gyakorlata www.youtube.com/watch | |||||
doky3 | Adatlap | 525284 | 2013. február 12. 12:15 | ||
Na éppen tegnap találtam itthon egy könyvet: "Edice Triára Illustrovaná, historie, letecví" A 5 formátum, szerzők: Jirí Vrany, Zdenek Hurt. Három gépet tárgyal: Mig-17, Hawker Hurricane MkI.,Spad VII, XIII. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 525180 | 2013. február 11. 15:35 | ||
szia migi Csak két elég gyenge, homályos képet találtam a sítalpas szerkezetről, annak alapján elég bonyás lenne megépíteni, de még kutatok egy kicsit. Üdv R. | |||||
búza | Adatlap | 525122 | 2013. február 10. 19:37 | ||
Szia Laci! Lehetett volna - vagy talán lehetett is - úgy vezérelni, csak igényel némi szervezést, hogy egy század esetében melyik rakéta melyik PF radarhullámát kövesse! Az MF-eken ezért festették fel a gép bal oldalára a kódot, hogy a rakéta függesztése után a technikus mit állítson be rajta. Pl. ezen a lengyelországi lövészeten készült képen látszik a kabin mögé felfestve pirossal a rakéta kód. Üdv: G. | |||||
migi | Adatlap | 525100 | 2013. február 10. 15:58 | ||
Amiről beszélgettünk hármasban a klubban a csúszótalpas PF-ről , arról nincs valami képed , vagy valami infód a rögzítéséről , ami van képem azon ennyire nem látszik , | |||||
migi | Adatlap | 525099 | 2013. február 10. 15:49 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 525098 | 2013. február 10. 15:44 | ||
szia migi A gép körüli mozgás megkönnyítésén kívül az is számított - sőt, talán még fontosabb volt - hogy elkerülhető volt a pitotcső sérülése. Nem akadt össze a vontatóvillával, mikor ráakasztották a gépet a vontató teherkocsira, nem esett át rajta K. tizedes a nyolcvan kilójával meg a szerszámládával stb. Üdv R. | |||||
migi | Adatlap | 525095 | 2013. február 10. 15:33 | ||
Szia Laci Akartam már kérdezni ,hogy a piatótcső emelgetésnek hogy föl lehetett hajtani , a közlekedésen kívül volt e más szerepe ? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 525091 | 2013. február 10. 14:46 | ||
szia doky igen, jól emlékszel, sőt, Szergejnek még korábban volt egy 17PFU tipusa is, azon ha jól emlékszem RSz-2U változatú rakéták voltak, ugyanúgy 4 db mint a 19PM-en. üdv R. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 525090 | 2013. február 10. 14:45 | ||
Igen, de neki volt lokátora. | |||||
doky3 | Adatlap | 525088 | 2013. február 10. 14:27 | ||
Jól emlékszem, hogy a Mig-19PM is használta már az RSz-2USz rakétát? | |||||
Levix | Adatlap | 525080 | 2013. február 10. 13:43 | ||
Le a háborúval. | |||||
lacipapa | Adatlap | 525072 | 2013. február 10. 12:56 | ||
Köszi a képeket.Nagyon jó,hogy aki ért hozzá,feltesz ilyen képeket.Nem mindenki tudja,hol keresse?Én is ezek közé tartozom.21U és a 21F-13 építése előtt állok,ezért nagy segítség ez az anyag. Üdv,Laci |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Ez a dekk valoszinu, hogy egy cseh S-106-rol van.A hatterben egy f13-as/S-106-os all (latszik a torzsfeklap egy resze). A cseh gyartasu korai deltakon volt a kabin belseje jellemzoen "valkid-zold". A dekk es az SZK ules lenyeget tekintve ugyan az volt a 74-es, 76-os tipusokon.
Udv.:elmo