/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
elmo 526492 2013. február 22. 23:55
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Ez a dekk valoszinu, hogy egy cseh S-106-rol van.A hatterben egy f13-as/S-106-os all (latszik a torzsfeklap egy resze). A cseh gyartasu korai deltakon volt a kabin belseje jellemzoen "valkid-zold". A dekk es az SZK ules lenyeget tekintve ugyan az volt a 74-es, 76-os tipusokon.

Udv.:elmo
Rumcájsz_52 526475 2013. február 22. 17:43
Válasz erre
Szia migi
Kabintetővel együtt történő katapultáláskor már az ülés kabinból való kiemelkedése közben, kb. félúton egy piromunkahenger kiüti ezt az "ásólemezt", és kitolja a légáramlatba a stabilizáló ernyőt, ami megakadályozza az ülés bepörgését. Az ülés a pilcsivel együtt így hanyattfekszik, "ülőkével " előre, áramlási iránnyal szemben, és ebben a pozícióban vezérli az automatika egy másik piromunkahengerrel a kabintető leválasztását a katapultülésről.
Üdv R.
piratvitorla 526474 2013. február 22. 17:37
Válasz erre
Akkor azért volt nekem is gyanús...
üdv
Tibcsi 526473 2013. február 22. 17:31
Válasz erre
1522545_92859_21pf1.jpeg
1522545_92859_21pf1.jpeg

Szerintem ez egy PF dekli, a félkör alakú részből pedig a "Kriska ljucska" hiányzik. A mellékelt rajz alapján...
migi 526472 2013. február 22. 17:11
Válasz erre
Megtudná valaki mondani hogy miért hiányzik az a félkör alakú rész a kabintetőből ?
vatya1 526430 2013. február 22. 05:42
Válasz erre
Igen ez csak egy közeli fotó az igaziról
üdv...
piratvitorla 526398 2013. február 21. 19:14
Válasz erre
Cébés 526367 2013. február 21. 14:43
Válasz erre
Szia!

Engem érdekel! Mennyibe kerül?

üdv
Gábor
vatya1 526334 2013. február 21. 08:14
Válasz erre
mig-21f13 kabit tető
mig-21f13 kabit tető

Sziasztok!
Ha érdekel valakit F-13mas kabin teteje.
Rumcájsz_52 526132 2013. február 19. 13:13
Válasz erre
Szia
Nem is írtam azt, hogy könnyű lenne, nagyon sok gyakorlás (repült idő) kellett volna hozzá, ráadásul ugye rávezető üzemmód kapcsolásakor megszünik a radarláncban való további kötelékrepülés lehetősége!
Üdv R.
piratvitorla 525709 2013. február 15. 21:06
Válasz erre
Szia
Igen, csakhogy a másik gépen kívül még elég sok minden van (egyéb forgalom, zivatar, hegyek stb.)
Ráadásul a műszerrepülés önmagában is kemény meló: műhorizont, magasságmérő, varióméter, sebességmérő figyelése folyamatosan, plusz a többi időnként. Elég kemény lehet együléses gépen mindezek előtt még a radar alapján repülni...
üdv
MrTiff 525704 2013. február 15. 20:36
Válasz erre
Nyugger 525703 2013. február 15. 20:34
Válasz erre
Szia Laci!
Ezért írtam a 10 km-s hatótávot.
Rumcájsz_52 525701 2013. február 15. 20:28
Válasz erre
Sziasztok
piratvitorla
250m/s a földhöz képest, de nem a kísérő a vezérgéphez képest! Szóval valaki/k valamit akkor nagyon elcseszhettek!
Nyugger
Lokátorláncban nem repülhettek teljesen egyvonalban egymás mellett, mert a 21-es lokátora nem dolgozott oldalirányba 90 fokig, magyarán a kísérő így nem tudta volna saját lokátorképe alapján követni a vezérgépet, csak ha valamennyire mögötte IS volt.
Üdv R.
PETI 525700 2013. február 15. 20:26
Válasz erre
Helló!
Nagyjából ugyanaz, de az AeroTeam-nek gyengébb a felülete. A Condoré határozottabban van vésve.
czzoli 525697 2013. február 15. 20:17
Válasz erre
Időjárás, igen! Elrontottam, bocsánat.
Nyugger 525696 2013. február 15. 20:02
Válasz erre
Sziasztok,
Készültségbe nem a napszak alapján vezényeltek, hanem az időjárás bonyolultsága okán.
Jó idős nappal v. éjjel mehetett a MiG-21F-13-s is, a rávezetés utáni vizuális felderítés megvalósíthatósága miatt, bonyolult időjárás esetén a lokátoros MiG-17PF, 19PM, 21PF kereste meg a rávezetés végén a lokátor hatótávjának megfelelően a célt. Ismereteim szerint a lokátorláncban nem egymás mögött, hanem egy vonalban repültek a gépek, és a fedélzeti lokátoraik hatótávjai fedésben voltak egymással. Így ha 10 km- s volt a lokátor hatótávja akkor pl. 4 gép elméletileg egy 40 km-s sávban tudott felderíteni.
Az RSz-2USz-nek nagyobb volt a hatótávja kb. 6 km, valamint a robbanófej tömege is.
Neo954 525693 2013. február 15. 19:24
Válasz erre
Neo954 525691 2013. február 15. 19:19
Válasz erre
Szia!
Ugyan az kb mint a Condor, KP.
Alkatrészre stimmel az öntőkeret,maximum kevesebb vagy több sorja van rajta.

Üdv.:Neo
piratvitorla 525686 2013. február 15. 19:04
Válasz erre
Szia
Azért a repülésirányítók is a helyzet magaslatán lehettek...
Egyébként 3 km rohadt kevés . 900-zal másodpercenként 250 métert tesz meg a szerkezet...
üdv
MrTiff 525683 2013. február 15. 18:42
Válasz erre
Sziasztok!
Valaki tud valamit az Aero Team Mig-21 UM-ről?
Méret -forma helyességre gondolok.
Válaszokat előre is köszönöm!
doky3 525678 2013. február 15. 18:23
Válasz erre
Mi a különbség az RSz-2U és az RSz-2USz között?
Rumcájsz_52 525668 2013. február 15. 17:45
Válasz erre
Szia piratvitorla
Igazad van, előkotortam a korabeli sajtót, Sipos ales is azt mondta, 3 km-ről követte Gőgös gépét, mégis össze tudtak ütközni(igaz, később személyesen találkoztam S. alezzel, Ő azt mondta - nem túl barátian "említve" volt főnökét - hogy nem összeütköztek, hanem az ment neki az ő gépének). Szóval szerintem egy vegyes géppár elméletileg elfoghat egy nagyméretű, jóval lassúbb gépet még radarláncban repülve is (a 21PF radarja állítólag 15-20 km-ről "látott" bombázó méretű célt, ebbe belefér, hogy maga előtt 3 km-re "lássa" a radaron a saját vezért is és mondjuk 15-re a célpontot is - addig, míg a radar felderítő üzemmódon dolgozik! De mint irtam is, ez a követési lehetőség megszünik, mihelyt a radart átkapcsolja célzó, rakéta-rávezető üzemmódra, mert a PF és az MF radarja is ebben az üzemmódban csak egy vékony vezetősugarat bocsájtott ki a célra (ebben repült a célig a rakéta), és nem pásztázott tovább, csak a célgépet követte!
R.
czzoli 525647 2013. február 15. 15:04
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintem itt két dolog keveredik, de nagyon. Az egyik, hogy a közös készültség tudtommal az volt, hogy az F13 nappal, a PF éjjel adott készültséget (radar miatt). A másik, hogy talán(!) lövészeten az F13 indított egy rakétát bele a világba, a másik gép pedig ezt lőtte le. Ilyenről már olvastam, igaz azok a gépek MF-ek voltak és R3 rakéták (éles és "herélt").
piratvitorla 525644 2013. február 15. 14:49
Válasz erre
Igen, nekem is ilyesmi rémlik így visszagondolva. Mintha a PF derített volna, és az F lőtte volna le?
üdv
piratvitorla 525642 2013. február 15. 14:48
Válasz erre
Szia
- A radarlánc inkább kilométereket jelent...
- A radarlánc során elég követni a másikat, nemhogy még harcolni közben.
- Ha a rakétás van elöl a radaros hogyan "lát" rendesen? Ha a radaros van elöl a rakétás hogyan indít?
- Ezeknek a gépeknél amúgy is nagyon kicsi volt a radar felderítési távolsága, nemhogy még egymást kövessék...
Rumcájsz_52 525627 2013. február 15. 13:39
Válasz erre
Szia
Egy "radarláncban" repülő géppár felhőben vagy éjszaka is együtt tud maradni, persze ez nem pár-tíz méteres szoros kötelék, hanem százméterekben mérik a követési távolságot. A kísérő ilyenkor a saját radarjával követi a vezérgépet akár 1-1,5 km-es távolságon (persze nagy sebességen ez nem a biztonság csúcsa, nálunk is volt belőle "karambol", lásd Gőgös Ottó ezr. és Sipos Kálmán ales. ütközését 89-ben Báta közelében - minusz két 21bisz békeidőben, ellenség nélkül!). Lenti vegyes-elfogó kötelék esetében viszont abban a pillanatban megjelenik a követés problémája, mikor a radaros gép átkapcsol rakéta-rávezető üzemmódra, ettől kezdve hogyan tudná követni a rakétát hordozó-indító vezérgépet! Merthát ugye a rakétát indító gép nyilvánvalóan nem lehetne kisérő-pozícióban a rávezető-gép mögött!
Üdv R.
migi 525622 2013. február 15. 13:13
Válasz erre
Sziasztok
Igen valami ilyesmi nekem is rémlik , de ott mintha a pf kereste a célt meg , és arra vezették rá a másik gépet ,
piratvitorla 525621 2013. február 15. 13:12
Válasz erre
szia
Sok értelme nem lett volna, különösen az orosz jellegű rendszerben (kiképzés, logisztika stb.)
Ráadásul a radarvezérlésű rakéta lényege, hogy felhőben is alkalmazható. Egy géppár meg csak felhőn kívül tudott volna együtt maradni...
üdv
piratvitorla 525620 2013. február 15. 13:10
Válasz erre
Szia
Nekem lövészet rémlik...
Ezért is kérdeztem meg az illetőt...
Rumcájsz_52 525618 2013. február 15. 13:01
Válasz erre
Szia piratvitorla
Szu-9-en is használták az RSz-2 rakétát, de ennek a rendszeresítése alig előzte meg a 21PF-et, így inkább a 19PM-re tippelnék, ami segíthette volna a kissebességű (pl. B-47, B-52 bombázók) elfogását vegyes elfogó-géppár alkalmazásával. Tehát 21F rakétahordozó/indító és 19PM rakéta-rávezető felállásban. Persze ehhez meg kellett volna oldani a 21F-ről indítandó rakéta és a 19PM radarjának előzetes összehangolását, nem tudom, hogy ez technikailag egyáltalán lehetséges volt-e? Ráadásul ehhez vegyes tipusokkal üzemelő, és kétféle típussal készültséget adó, egyszerre riasztható és rávezethető gépekből álló rendszerre lett volna szükség - kétféle repülési karakterisztikával rendelkező gépekkel! Lehet, hogy profi gyári berepülőpilótákkal működött volna a dolog, de átlagos, aránylag kevesebbet repülő csapat-pilóták esetében én ebben nemigen hiszek.
Üdv R.
migi 525616 2013. február 15. 12:49
Válasz erre
Ezt nem tudom , de olyat olvastam hazai pilóta irásában , hogy adtak közös készültséget a két tipus , vagy lehet hogy lövészeten voltak kint ? nem emlékszem konkrétan ,
piratvitorla 525613 2013. február 15. 12:33
Válasz erre
Sziasztok
Tegnap találkoztam egy ismerőssel, aki elég sok Miget és egyet repült. MiG-21F-et is.
Azt mondta, hogy F-re radarvezérlésű rakétát sosem függesztettek (gondolom ahol ő volt: leginkább Kecskemét). Azt beszéltük, hogy fizikailag valószínűleg fel lehetett volna tenni, de ő sosem hallott olyat, hogy más eszközről vezessék rá...
üdv
Zoli
piratvitorla 525612 2013. február 15. 12:31
Válasz erre
Szia
"RSz-2 rakétát... ...és ki is próbálhatták, hiszen előbb volt a rakéta, mint a 21-es tipus, tehát a 21PF gyártás beindulásakor bővebben volt indítható rakéta, mint rávezetésre is képes hordozógép!"

Gyanítom, hogy nem Mig-eken használták, hanem pl. Szu-9-esen?

üdv
migi 525340 2013. február 12. 20:25
Válasz erre
Szia István
És ez saját fejlesztésük ? nem tudod véletlenül .
Nyugger 525338 2013. február 12. 20:19
Válasz erre
Szia Laci,
ECM pod, a bal szárny alatt is van.
migi 525328 2013. február 12. 19:22
Válasz erre
ew_mig_acig
ew_mig_acig

Urak kinek jó a szeme , mi lehet az a belső tartón ?
cenci2 525288 2013. február 12. 13:25
Válasz erre
1992-es Kenyeri Bis-ek füves gyakorlata www.youtube.com/watch
doky3 525284 2013. február 12. 12:15
Válasz erre
Na éppen tegnap találtam itthon egy könyvet: "Edice Triára Illustrovaná, historie, letecví" A 5 formátum, szerzők: Jirí Vrany, Zdenek Hurt. Három gépet tárgyal:
Mig-17, Hawker Hurricane MkI.,Spad VII, XIII.
Rumcájsz_52 525180 2013. február 11. 15:35
Válasz erre
szia migi
Csak két elég gyenge, homályos képet találtam a sítalpas szerkezetről, annak alapján elég bonyás lenne megépíteni, de még kutatok egy kicsit.
Üdv R.
búza 525122 2013. február 10. 19:37
Válasz erre
wgrzy
wgrzy

Szia Laci!
Lehetett volna - vagy talán lehetett is - úgy vezérelni, csak igényel némi szervezést, hogy egy század esetében melyik rakéta melyik PF radarhullámát kövesse! Az MF-eken ezért festették fel a gép bal oldalára a kódot, hogy a rakéta függesztése után a technikus mit állítson be rajta. Pl. ezen a lengyelországi lövészeten készült képen látszik a kabin mögé felfestve pirossal a rakéta kód.
Üdv: G.
migi 525100 2013. február 10. 15:58
Válasz erre
Amiről beszélgettünk hármasban a klubban a csúszótalpas PF-ről , arról nincs valami képed , vagy valami infód a rögzítéséről , ami van képem azon ennyire nem látszik ,
migi 525099 2013. február 10. 15:49
Válasz erre
Értem , köszi a választ ,
üdv:migi
Rumcájsz_52 525098 2013. február 10. 15:44
Válasz erre
szia migi
A gép körüli mozgás megkönnyítésén kívül az is számított - sőt, talán még fontosabb volt - hogy elkerülhető volt a pitotcső sérülése. Nem akadt össze a vontatóvillával, mikor ráakasztották a gépet a vontató teherkocsira, nem esett át rajta K. tizedes a nyolcvan kilójával meg a szerszámládával stb.
Üdv R.
migi 525095 2013. február 10. 15:33
Válasz erre
Szia Laci
Akartam már kérdezni ,hogy a piatótcső emelgetésnek hogy föl lehetett hajtani , a közlekedésen kívül volt e más szerepe ?
Rumcájsz_52 525091 2013. február 10. 14:46
Válasz erre
szia doky
igen, jól emlékszel, sőt, Szergejnek még korábban volt egy 17PFU tipusa is, azon ha jól emlékszem RSz-2U változatú rakéták voltak, ugyanúgy 4 db mint a 19PM-en.
üdv R.
Tibcsi 525090 2013. február 10. 14:45
Válasz erre
doky3 525088 2013. február 10. 14:27
Válasz erre
Jól emlékszem, hogy a Mig-19PM is használta már az RSz-2USz rakétát?
Levix 525080 2013. február 10. 13:43
Válasz erre
lacipapa 525072 2013. február 10. 12:56
Válasz erre
Köszi a képeket.Nagyon jó,hogy aki ért hozzá,feltesz ilyen képeket.Nem mindenki tudja,hol keresse?Én is ezek közé tartozom.21U és a 21F-13 építése előtt állok,ezért nagy segítség ez az anyag.
Üdv,Laci
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.