/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Levix 526652 2013. február 24. 15:09
Válasz erre
Volt ilyen sapkája valaha a magyar műszakiaknak?
Rumcájsz_52 526650 2013. február 24. 15:01
Válasz erre
Szia migi
Most értem haza melóból, megkaptam a postát, köszi az anyagot, nagyon érdekes és ritkaság is! Jó munkát a Szu-9-hez!
Üdv R.
migi 526648 2013. február 24. 14:52
Válasz erre
Szia Laci
Köszi szépen a szakvéleményt , akkor ez az első ilyen számozású kép a gyűjteményembe , az akkor ritkaság , megkaptad amit küldtem ? meg lesz egy pár kép még arról a témáról ,
üdv: migi
Rumcájsz_52 526647 2013. február 24. 14:47
Válasz erre
Szia migi
Ez egy magyar 21PF eredeti gyári "festéssel", vagyis natúrfém + néhány ezüstfestésű rész + színtelen lakk védőréteggel, ezeken még ilyen volt a számok alakja, a kerekebb alakú számok csak az első PG-javítás végén, az ezüstre-festéssel együtt kerültek a gépekre.
Tibcsi
UTI-nál nem felül középen lenne a pitotcső, hanem felül jobboldalt, és lennének rajta DUASz-lapátok, nem lenne sötét színű a szívócsatorna mellső gyűrűje, és nem lenne a törzs-orrán felül a levegő-kivezetés.
Üdv R.
Tibcsi 526642 2013. február 24. 14:29
Válasz erre
Szerintem túl kicsi a beömlő, ezért inkább valamelyik kétüléses 21-esre (U, UM) tippelek.

Ettől még lehet magyar, de az oldalszám alapján akár lengyel is. Nekik is volt hasonló alakú oldalszámuk. De ez csak tipp.
migi 526641 2013. február 24. 14:18
Válasz erre
164150_102070434_IMG_0800
164150_102070434_IMG_0800

A neten való keresgélés közben találtam ezt a képet , Véleményeteket szeretném kérni , nekem a tiszt úr a képen mintha magyarnak tűnne ? de a szerelők már nem annyira 1515 oldalszámmal volt egy PF-gépünk de arra nem ilyen fajta számok voltak festve ,
Vélemény ?
pintair 526602 2013. február 24. 07:58
Válasz erre
Tibcsi 526496 2013. február 23. 07:20
Válasz erre
Szia,

Ezért írtam, hogy "szerintem". :) Amúgy én csak a rajzot vetettem össze a fotóval. A cseh gyártású f-13-as deklijén is van olyan félkör alakú kivágás (ill. panelvonal)?

Üdv: Tibcsi
elmo 526492 2013. február 22. 23:55
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Ez a dekk valoszinu, hogy egy cseh S-106-rol van.A hatterben egy f13-as/S-106-os all (latszik a torzsfeklap egy resze). A cseh gyartasu korai deltakon volt a kabin belseje jellemzoen "valkid-zold". A dekk es az SZK ules lenyeget tekintve ugyan az volt a 74-es, 76-os tipusokon.

Udv.:elmo
Rumcájsz_52 526475 2013. február 22. 17:43
Válasz erre
Szia migi
Kabintetővel együtt történő katapultáláskor már az ülés kabinból való kiemelkedése közben, kb. félúton egy piromunkahenger kiüti ezt az "ásólemezt", és kitolja a légáramlatba a stabilizáló ernyőt, ami megakadályozza az ülés bepörgését. Az ülés a pilcsivel együtt így hanyattfekszik, "ülőkével " előre, áramlási iránnyal szemben, és ebben a pozícióban vezérli az automatika egy másik piromunkahengerrel a kabintető leválasztását a katapultülésről.
Üdv R.
piratvitorla 526474 2013. február 22. 17:37
Válasz erre
Akkor azért volt nekem is gyanús...
üdv
Tibcsi 526473 2013. február 22. 17:31
Válasz erre
1522545_92859_21pf1.jpeg
1522545_92859_21pf1.jpeg

Szerintem ez egy PF dekli, a félkör alakú részből pedig a "Kriska ljucska" hiányzik. A mellékelt rajz alapján...
migi 526472 2013. február 22. 17:11
Válasz erre
Megtudná valaki mondani hogy miért hiányzik az a félkör alakú rész a kabintetőből ?
vatya1 526430 2013. február 22. 05:42
Válasz erre
Igen ez csak egy közeli fotó az igaziról
üdv...
piratvitorla 526398 2013. február 21. 19:14
Válasz erre
Cébés 526367 2013. február 21. 14:43
Válasz erre
Szia!

Engem érdekel! Mennyibe kerül?

üdv
Gábor
vatya1 526334 2013. február 21. 08:14
Válasz erre
mig-21f13 kabit tető
mig-21f13 kabit tető

Sziasztok!
Ha érdekel valakit F-13mas kabin teteje.
Rumcájsz_52 526132 2013. február 19. 13:13
Válasz erre
Szia
Nem is írtam azt, hogy könnyű lenne, nagyon sok gyakorlás (repült idő) kellett volna hozzá, ráadásul ugye rávezető üzemmód kapcsolásakor megszünik a radarláncban való további kötelékrepülés lehetősége!
Üdv R.
piratvitorla 525709 2013. február 15. 21:06
Válasz erre
Szia
Igen, csakhogy a másik gépen kívül még elég sok minden van (egyéb forgalom, zivatar, hegyek stb.)
Ráadásul a műszerrepülés önmagában is kemény meló: műhorizont, magasságmérő, varióméter, sebességmérő figyelése folyamatosan, plusz a többi időnként. Elég kemény lehet együléses gépen mindezek előtt még a radar alapján repülni...
üdv
MrTiff 525704 2013. február 15. 20:36
Válasz erre
Nyugger 525703 2013. február 15. 20:34
Válasz erre
Szia Laci!
Ezért írtam a 10 km-s hatótávot.
Rumcájsz_52 525701 2013. február 15. 20:28
Válasz erre
Sziasztok
piratvitorla
250m/s a földhöz képest, de nem a kísérő a vezérgéphez képest! Szóval valaki/k valamit akkor nagyon elcseszhettek!
Nyugger
Lokátorláncban nem repülhettek teljesen egyvonalban egymás mellett, mert a 21-es lokátora nem dolgozott oldalirányba 90 fokig, magyarán a kísérő így nem tudta volna saját lokátorképe alapján követni a vezérgépet, csak ha valamennyire mögötte IS volt.
Üdv R.
PETI 525700 2013. február 15. 20:26
Válasz erre
Helló!
Nagyjából ugyanaz, de az AeroTeam-nek gyengébb a felülete. A Condoré határozottabban van vésve.
czzoli 525697 2013. február 15. 20:17
Válasz erre
Időjárás, igen! Elrontottam, bocsánat.
Nyugger 525696 2013. február 15. 20:02
Válasz erre
Sziasztok,
Készültségbe nem a napszak alapján vezényeltek, hanem az időjárás bonyolultsága okán.
Jó idős nappal v. éjjel mehetett a MiG-21F-13-s is, a rávezetés utáni vizuális felderítés megvalósíthatósága miatt, bonyolult időjárás esetén a lokátoros MiG-17PF, 19PM, 21PF kereste meg a rávezetés végén a lokátor hatótávjának megfelelően a célt. Ismereteim szerint a lokátorláncban nem egymás mögött, hanem egy vonalban repültek a gépek, és a fedélzeti lokátoraik hatótávjai fedésben voltak egymással. Így ha 10 km- s volt a lokátor hatótávja akkor pl. 4 gép elméletileg egy 40 km-s sávban tudott felderíteni.
Az RSz-2USz-nek nagyobb volt a hatótávja kb. 6 km, valamint a robbanófej tömege is.
Neo954 525693 2013. február 15. 19:24
Válasz erre
Neo954 525691 2013. február 15. 19:19
Válasz erre
Szia!
Ugyan az kb mint a Condor, KP.
Alkatrészre stimmel az öntőkeret,maximum kevesebb vagy több sorja van rajta.

Üdv.:Neo
piratvitorla 525686 2013. február 15. 19:04
Válasz erre
Szia
Azért a repülésirányítók is a helyzet magaslatán lehettek...
Egyébként 3 km rohadt kevés . 900-zal másodpercenként 250 métert tesz meg a szerkezet...
üdv
MrTiff 525683 2013. február 15. 18:42
Válasz erre
Sziasztok!
Valaki tud valamit az Aero Team Mig-21 UM-ről?
Méret -forma helyességre gondolok.
Válaszokat előre is köszönöm!
doky3 525678 2013. február 15. 18:23
Válasz erre
Mi a különbség az RSz-2U és az RSz-2USz között?
Rumcájsz_52 525668 2013. február 15. 17:45
Válasz erre
Szia piratvitorla
Igazad van, előkotortam a korabeli sajtót, Sipos ales is azt mondta, 3 km-ről követte Gőgös gépét, mégis össze tudtak ütközni(igaz, később személyesen találkoztam S. alezzel, Ő azt mondta - nem túl barátian "említve" volt főnökét - hogy nem összeütköztek, hanem az ment neki az ő gépének). Szóval szerintem egy vegyes géppár elméletileg elfoghat egy nagyméretű, jóval lassúbb gépet még radarláncban repülve is (a 21PF radarja állítólag 15-20 km-ről "látott" bombázó méretű célt, ebbe belefér, hogy maga előtt 3 km-re "lássa" a radaron a saját vezért is és mondjuk 15-re a célpontot is - addig, míg a radar felderítő üzemmódon dolgozik! De mint irtam is, ez a követési lehetőség megszünik, mihelyt a radart átkapcsolja célzó, rakéta-rávezető üzemmódra, mert a PF és az MF radarja is ebben az üzemmódban csak egy vékony vezetősugarat bocsájtott ki a célra (ebben repült a célig a rakéta), és nem pásztázott tovább, csak a célgépet követte!
R.
czzoli 525647 2013. február 15. 15:04
Válasz erre
Sziasztok!
Szerintem itt két dolog keveredik, de nagyon. Az egyik, hogy a közös készültség tudtommal az volt, hogy az F13 nappal, a PF éjjel adott készültséget (radar miatt). A másik, hogy talán(!) lövészeten az F13 indított egy rakétát bele a világba, a másik gép pedig ezt lőtte le. Ilyenről már olvastam, igaz azok a gépek MF-ek voltak és R3 rakéták (éles és "herélt").
piratvitorla 525644 2013. február 15. 14:49
Válasz erre
Igen, nekem is ilyesmi rémlik így visszagondolva. Mintha a PF derített volna, és az F lőtte volna le?
üdv
piratvitorla 525642 2013. február 15. 14:48
Válasz erre
Szia
- A radarlánc inkább kilométereket jelent...
- A radarlánc során elég követni a másikat, nemhogy még harcolni közben.
- Ha a rakétás van elöl a radaros hogyan "lát" rendesen? Ha a radaros van elöl a rakétás hogyan indít?
- Ezeknek a gépeknél amúgy is nagyon kicsi volt a radar felderítési távolsága, nemhogy még egymást kövessék...
Rumcájsz_52 525627 2013. február 15. 13:39
Válasz erre
Szia
Egy "radarláncban" repülő géppár felhőben vagy éjszaka is együtt tud maradni, persze ez nem pár-tíz méteres szoros kötelék, hanem százméterekben mérik a követési távolságot. A kísérő ilyenkor a saját radarjával követi a vezérgépet akár 1-1,5 km-es távolságon (persze nagy sebességen ez nem a biztonság csúcsa, nálunk is volt belőle "karambol", lásd Gőgös Ottó ezr. és Sipos Kálmán ales. ütközését 89-ben Báta közelében - minusz két 21bisz békeidőben, ellenség nélkül!). Lenti vegyes-elfogó kötelék esetében viszont abban a pillanatban megjelenik a követés problémája, mikor a radaros gép átkapcsol rakéta-rávezető üzemmódra, ettől kezdve hogyan tudná követni a rakétát hordozó-indító vezérgépet! Merthát ugye a rakétát indító gép nyilvánvalóan nem lehetne kisérő-pozícióban a rávezető-gép mögött!
Üdv R.
migi 525622 2013. február 15. 13:13
Válasz erre
Sziasztok
Igen valami ilyesmi nekem is rémlik , de ott mintha a pf kereste a célt meg , és arra vezették rá a másik gépet ,
piratvitorla 525621 2013. február 15. 13:12
Válasz erre
szia
Sok értelme nem lett volna, különösen az orosz jellegű rendszerben (kiképzés, logisztika stb.)
Ráadásul a radarvezérlésű rakéta lényege, hogy felhőben is alkalmazható. Egy géppár meg csak felhőn kívül tudott volna együtt maradni...
üdv
piratvitorla 525620 2013. február 15. 13:10
Válasz erre
Szia
Nekem lövészet rémlik...
Ezért is kérdeztem meg az illetőt...
Rumcájsz_52 525618 2013. február 15. 13:01
Válasz erre
Szia piratvitorla
Szu-9-en is használták az RSz-2 rakétát, de ennek a rendszeresítése alig előzte meg a 21PF-et, így inkább a 19PM-re tippelnék, ami segíthette volna a kissebességű (pl. B-47, B-52 bombázók) elfogását vegyes elfogó-géppár alkalmazásával. Tehát 21F rakétahordozó/indító és 19PM rakéta-rávezető felállásban. Persze ehhez meg kellett volna oldani a 21F-ről indítandó rakéta és a 19PM radarjának előzetes összehangolását, nem tudom, hogy ez technikailag egyáltalán lehetséges volt-e? Ráadásul ehhez vegyes tipusokkal üzemelő, és kétféle típussal készültséget adó, egyszerre riasztható és rávezethető gépekből álló rendszerre lett volna szükség - kétféle repülési karakterisztikával rendelkező gépekkel! Lehet, hogy profi gyári berepülőpilótákkal működött volna a dolog, de átlagos, aránylag kevesebbet repülő csapat-pilóták esetében én ebben nemigen hiszek.
Üdv R.
migi 525616 2013. február 15. 12:49
Válasz erre
Ezt nem tudom , de olyat olvastam hazai pilóta irásában , hogy adtak közös készültséget a két tipus , vagy lehet hogy lövészeten voltak kint ? nem emlékszem konkrétan ,
piratvitorla 525613 2013. február 15. 12:33
Válasz erre
Sziasztok
Tegnap találkoztam egy ismerőssel, aki elég sok Miget és egyet repült. MiG-21F-et is.
Azt mondta, hogy F-re radarvezérlésű rakétát sosem függesztettek (gondolom ahol ő volt: leginkább Kecskemét). Azt beszéltük, hogy fizikailag valószínűleg fel lehetett volna tenni, de ő sosem hallott olyat, hogy más eszközről vezessék rá...
üdv
Zoli
piratvitorla 525612 2013. február 15. 12:31
Válasz erre
Szia
"RSz-2 rakétát... ...és ki is próbálhatták, hiszen előbb volt a rakéta, mint a 21-es tipus, tehát a 21PF gyártás beindulásakor bővebben volt indítható rakéta, mint rávezetésre is képes hordozógép!"

Gyanítom, hogy nem Mig-eken használták, hanem pl. Szu-9-esen?

üdv
migi 525340 2013. február 12. 20:25
Válasz erre
Szia István
És ez saját fejlesztésük ? nem tudod véletlenül .
Nyugger 525338 2013. február 12. 20:19
Válasz erre
Szia Laci,
ECM pod, a bal szárny alatt is van.
migi 525328 2013. február 12. 19:22
Válasz erre
ew_mig_acig
ew_mig_acig

Urak kinek jó a szeme , mi lehet az a belső tartón ?
cenci2 525288 2013. február 12. 13:25
Válasz erre
1992-es Kenyeri Bis-ek füves gyakorlata www.youtube.com/watch
doky3 525284 2013. február 12. 12:15
Válasz erre
Na éppen tegnap találtam itthon egy könyvet: "Edice Triára Illustrovaná, historie, letecví" A 5 formátum, szerzők: Jirí Vrany, Zdenek Hurt. Három gépet tárgyal:
Mig-17, Hawker Hurricane MkI.,Spad VII, XIII.
Rumcájsz_52 525180 2013. február 11. 15:35
Válasz erre
szia migi
Csak két elég gyenge, homályos képet találtam a sítalpas szerkezetről, annak alapján elég bonyás lenne megépíteni, de még kutatok egy kicsit.
Üdv R.
búza 525122 2013. február 10. 19:37
Válasz erre
wgrzy
wgrzy

Szia Laci!
Lehetett volna - vagy talán lehetett is - úgy vezérelni, csak igényel némi szervezést, hogy egy század esetében melyik rakéta melyik PF radarhullámát kövesse! Az MF-eken ezért festették fel a gép bal oldalára a kódot, hogy a rakéta függesztése után a technikus mit állítson be rajta. Pl. ezen a lengyelországi lövészeten készült képen látszik a kabin mögé felfestve pirossal a rakéta kód.
Üdv: G.
migi 525100 2013. február 10. 15:58
Válasz erre
Amiről beszélgettünk hármasban a klubban a csúszótalpas PF-ről , arról nincs valami képed , vagy valami infód a rögzítéséről , ami van képem azon ennyire nem látszik ,
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.