/ Fórumok /

MAZ, Kraz, Kamaz, Zil és társaik

Auto Zavod CCCP - avagy a keleti autóipar fémszörnyei, nem csak szovjet-orosz, hanem csehszlovák (Tatra, Praga), magyar (Rába, Csepel) és más nemzetű teherautók is.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
slypi 527223 2013. február 28. 21:03
Válasz erre
Sennás 527217 2013. február 28. 20:27
Válasz erre
053312
053312
074575
074575
kc-2573-daruskocsi-atalakito-az-icm-ural-4320-hoz
kc-2573-daruskocsi-atalakito-az-icm-ural-4320-hoz

Sziasztok.Megépítette már valaki ezt az 1:72 Darus Uralt?Illetve ki az aki kihúzott állapotban "letelepítve" megcsinálta?Igazából egy Mi-26 gép mellé szeretném rakni,ahol rotor lapátot emel fel.Azért lenne érdekes megépíthető-e kihúzott állapotban?Köszönet!
Sennás 527209 2013. február 28. 19:36
Válasz erre
Szia.Remélem majd a Trumpi is csinálja!Azt mondják sok a hiba az újban!
uazos 527187 2013. február 28. 17:51
Válasz erre
Kép166
Kép166

Ilyen fotóm nekem is van. Reduktorról..
Kuolema 527177 2013. február 28. 15:50
Válasz erre
Ha én egyszer gazdag leszek... ;)
www.youtube.com/watch
Sennás 527147 2013. február 28. 10:18
Válasz erre
Gellert kapott:)Bocs persze hogy nem ide kellett volna.
dieselheaven 527130 2013. február 28. 07:20
Válasz erre
Észak-koreis gyártmány, amiből kapott Irán, majd az Irak-Iran háborúban néhány darab iraki kézre került. Típus: M1987 / M1989 Koskan, 170mm-es önjáró löveg.
juge75 527129 2013. február 28. 07:15
Válasz erre
Világért nem akarlak megbántani, de hogy jön ez a lánctalpas löveg ebbe a topic-ba?
Sennás 527095 2013. február 27. 20:31
Válasz erre
cas3r7f5arvl7imqk9ca
cas3r7f5arvl7imqk9ca
ssad
ssad
이란군의_170mm_곡산_자주포..._citrain64
이란군의_170mm_곡산_자주포..._citrain64
T55%2f130-2
T55%2f130-2

Bocs ha ennyit töltögetek de ez az Orosz technika egyszerüen felfoghatatlan.Vagy csak egy csomó német "kreatív" tervezőt vittek magukkal annak idején:)Össze vissza írnak akkor ez D-30 forma löveggel szerelt T-55?130mm vagy 170mm?
Sennás 527090 2013. február 27. 20:10
Válasz erre
gyári felni
gyári felni
gyári felni2
gyári felni2

Ez gáz ez is gyári:(
Sennás 527086 2013. február 27. 19:46
Válasz erre
AMZ_43
AMZ_43
AMZ_47
AMZ_47
AMZ_44
AMZ_44

Már bent a gyárban készül a békefentartós BTR-80
lacipapa 526988 2013. február 26. 20:59
Válasz erre
Szia!
Pontosan nem tudom,de a fényesben a lakk,talán jobban lezárja a pórusokat.Nem érintkezik közvetlenül a stirol a műgumival.Nekem az volt kéznél,bevált,két éve bírja.BTR-re meg gyanta kerék kell!
Üdv,Laci
uazos 526887 2013. február 25. 22:00
Válasz erre
Nemtudom mit rejt a belseje,nem volt még kedvem bele lesni,pedig szinte minden nap találkozunk egymással…
piratvitorla 526883 2013. február 25. 21:32
Válasz erre
Szia
Én a BTR-80-assal jártam így...
köszi
Kamovos 526882 2013. február 25. 21:30
Válasz erre
Szia piratvitorla!

Króm színnel szoktam festeni előtte a felniket.
A fene tudja miért de azt nem támadja a gumi.
Az E-Klass Krazoknál elfelejtettem. :(
Az eredményt sejtheted. :(

Üdv: kamovos
piratvitorla 526881 2013. február 25. 21:23
Válasz erre
Szia
Fényes festékkel? Az miért más?
köszi
Zoli
lacipapa 526879 2013. február 25. 21:08
Válasz erre
Szia!
Ha lefested fényesre a felnit,ahol érintkezik a gumival,akkor bírja.
Laci
piratvitorla 526878 2013. február 25. 21:06
Válasz erre
Sziasztok
Az ICM Ural esetében a gumikerék és a műanyag felni reakcióba lép egy idő után?
köszi
Zoli
Sennás 526872 2013. február 25. 20:29
Válasz erre
Elnézést ha már valaki felrakta de én most találtam.
scalemodels.ru/news/5848-novinka-Trumpeter--1-35-bm-21-grad.
TPilu 526828 2013. február 25. 17:24
Válasz erre
Helikopter leszállító felépítmény.
Sennás 526739 2013. február 24. 21:43
Válasz erre
ZIL-4972
ZIL-4972

Igaz ez nem katonai de GAZ bódé van "idegen" helyen.
uazos 526489 2013. február 22. 21:15
Válasz erre
Kép186
Kép186

Üdv. Korábban már valaki feltöltötte ezt a Gaz bódés Ural-t a Currus honlapjáról, de gondoltam felteszem a farát (hátoldalát) is,így még nem szerepelt!
juge75 526245 2013. február 20. 12:26
Válasz erre
URAL375S_1
URAL375S_1
URAL375S_2
URAL375S_2
145 ural 375
145 ural 375
Ural-375 01
Ural-375 01

Ural 375.
juge75 526244 2013. február 20. 12:23
Válasz erre
Ponyvatetős fülkével nem volt.
Viszont Ural 375 (nem 375D!) volt ilyen kialakításban, de később mindet átalakították D-re.
migi 526241 2013. február 20. 11:25
Válasz erre
Urak nem az volt a kérdés hogy volt e Gaz-66 ponyvás gépkocsink , hanem Gaz 66 V változatú ponyva fülke tetős gépkocsink volt e ? persze ha én jól értelmezem a kérdést ,
Gis80s 526224 2013. február 20. 08:31
Válasz erre
Szia!
Én 1999-2000-ben voltam sorkatona, de mintha láttam volna. Viszont találtam két oldalt, ami alapján talán el tudsz indulni.

1. A nagyatádi Hadipark-ban van ilyen gép, ergo gondolom kellett, hogy legyen, különben minek állítanák ki...de lehet rosszul gondolom.
hadipark.extra.hu/kepekhadiparkegyeb.php
2. Egy delikvens ír a katonai "élményéről", amiben szintén szerepel.
orulunkvincent.blog.hu/2009/10/16/ez_kell_most_a_nepnek

Remélem tudtam valamit segíteni. :)

üdv.
Péter
piratvitorla 526098 2013. február 19. 08:59
Válasz erre
Sziasztok
Nem tudjátok véletlenül, hogy a Magyar Néphadseregél volt-e GAZ-66V? A ponyvatetős változat... Gyanítom, hogy nem, de inkább megkérdezem
köszi
Zoli
Gis80s 526096 2013. február 19. 06:53
Válasz erre
Bogyi 525475 2013. február 14. 06:35
Válasz erre
MAZ500hátsókerekek
MAZ500hátsókerekek
maz500híd
maz500híd
MAZ500váz
MAZ500váz

Szia Kamovos!

nahát, olvashattam volna kicsit hamarabb is a topikot. Én ezeket találtam a MAZ 500 tehergépkocsi és változatai c. könyvben (Moszkva 1968) Persze orosz nyelvű. Remélem még nem késtem el.
DAC665 525465 2013. február 13. 22:45
Válasz erre
nagyobb méretű képeket keresek DAC665 tipusu gépjárműről lehetőleg műhely felépítményest de bármi más is megfelel akár inkurrens képek is !
kopcos 525223 2013. február 11. 20:08
Válasz erre
Kamovos 519035 2012. december 18. 20:36
Válasz erre
Sziasztok!

MAZ-500 üzemanyag töltő alvázáról keresek tartály nélküli, felülnézeti képet.
Ha meg egyezik a platóssal akkor az is jó lesz.

Keresek még MAZ-500 üzemanyag töltő hátsó hídról, rajzot, képet.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: kamovos
lacipapa 518885 2012. december 17. 14:12
Válasz erre
Bocs' Törzsbusznak szántam az üzenetet,de szívesen fogadok mástól is anyagot!
üdv mindenkinek,Laci
lacipapa 518884 2012. december 17. 14:10
Válasz erre
Szervusz!
Érdekelne a Bilek UAZ-452-esed.Most tervezem a beszerzését és ha megtennéd,küldenél nekem róla anyagot?Eredetileg mentőt akartam,de csak command verzió kapható.Külsőre nagy az eltérés?Ha volna mind kettőről,vagy bármelyik másikról infód,szívesen fogadnám.
Üdv,Laci
uazos 508648 2012. december 13. 18:07
Válasz erre
Én értem ezt az egész dolgot,csak azért is írtam,hogy furcsállom mert pár évvel ezelőtt csak másod kézből lehetett vásárolni különböző járműveket. Kivéve persze ha az embernek volt egy kis hátszele az ilyen dolgokhoz. Rendszerváltást és ami most folyik az 2 különböző dolgok, a rendszerváltáskor ládaszámra hordták (adták) a gépkarabélyokat (élesen), ha valakinek tankra volt szüksége készséggel álltak rendelkezésre az oroszok! És ehhez semmiféle papírt nem kellet intézni csak pénzt/esetleg cserébe valamit. Mostmár nem így megy,ahhoz hogy te tudjál venni közvetlenül a honvédségtől árut,a cégednek kell rendelkeznie egy hadipari tevékenység végzéséhez szükséges engedéllyel minek a megszerzése nagyon nem egyszerű. És az se mindegy hogy melyik fejezetről szól az engedélyed! Inkurrencia raktárakból legnagyobb szórás az 2002-től 2008-ig tartott, (Mezőfalva,Hunyadi János laktanya,Kalocsa,Tápiószecső..stb) ismerősömék is megvetek pár évvel ezelőtt több száz darab járművet a HM-től. Diesel platós Uralok 800e, alvázas/üza.szállítós 450-500e körül mentek. Aztán voltak olyan uazok amikbe 20-30 km volt? Na de ez az ami engemet is megfogott a MILSHOP-al kapcsolatban, ha adnak el járművet milyen Áron !
Nyugger 508647 2012. december 13. 16:36
Válasz erre
Sziasztok !
Ma megnéztem a boltot, hát?
Ami a megnyításon készült fotókon látható volt csak részben volt ma ott.
Elképzelhető, hogy elkapkodták? A keresett cuccokra a személyzet konkrét infót nem tudott adni.
Más, vigyázzatok a parkolással, mert Zrinyi és TEK miatt megállási tilalom van
az utca ezen részén, még a járdán sem lehet parkolni.
Törzsbusz 508646 2012. december 13. 16:16
Válasz erre
Az Államháztartási törvény (Áht)1999-es módosításáig a Magyar Honvédség bevételkötelezett állami szerv volt. Ez annyit jelentett csak mondjuk az inkurrenciára vonatkozóan,hogy egy adott leselejtezett eszközt maga a csapat egyenként értékesíthette: kiválasztotta ott - előzetes kapcsolatfelvétel útján - a neki megfelelő eszközt az alakulat pénzügyén és vihette a leginkább járművet akkoriban mást nagyon nem. Ezzel párhuzamosan is zajlott a tömegfelszámolás,hiszen azért az MN nagy mennyiségű anyagot készletezett mindenből és ezeket vissza kelltt forgatni az újrafelhasználás rendszerébe vagy így,vagy úgy. Azzal,hogy a MILSHOP létrejött az jó dolog,csak az indoklás magyarázata sántít. Leginkább azért is mert az eltelt 20-25 évben (mert készletfelszámolás már a rendszerváltás előtt és alatt is) zajlott az inkurrencia felszámolása ami kb. 90%-os szintet ért el mára. Tehát ami még felszámolás alá kerül az már kevesebb mint több, a nagy üzletek lezajlódtak. níilván egy-egy vásárlónak ez nagyon jó,de nem az első ilyen kezdeményezés mert Marcaliban a bakabolt ugyanezt csinálta a Honvédséggel és ma is már évek óta. De azt nem gondolm,hogy odamegyek és veszek nagyon jó áron - mondjuk egy URAL-4320-at, mert értékesítési csomagokban is most már magas az egyenkénti ár. Tehát a magánszemély egyedi vásárlása és a pályáztatós rendszer nem ugyanaz és most sem vehet meg ott bárki bármit , bár bárki igen de bármit nem :-) Azért jó,hogy nyílt egy ilyen bolt már.
Freddy 508645 2012. december 13. 12:01
Válasz erre
,, Én egy kicsit furcsállom,hogy a MH-nél eddig bármilyen árverésen magán személy semmilyen járműhez nem tudod hozzájutni,de még bekerülni se tudott egyetlen pályázatra. Most pedig bárki vehet bármit."
Olvasd el végig a cikket, ott a magyarázat- így ütik ki a közvetítő cégeket. +amúgy egy használt repülős sisak, vagy kiszerelt T-55-optika max gyűjteménybe jó, nagy tételben ilyet nem vesz senki.
uazos 508644 2012. december 12. 20:25
Válasz erre
Üdv Urak.
Kis érdekesség ként,hátha valaki még nem hallott róla! lhsn.hu/vasaroljunk-inkurrenciat/ Mit szóltok hozzá? "bizonyítvány beszerzése után különböző hatástalanított fegyverek, optikai eszközök, repülős sisakok, felszerelési tárgyak, járművek, járműalkatrészek is megvásárolhatóak lesznek" Én egy kicsit furcsállom,hogy a MH-nél eddig bármilyen árverésen magán személy semmilyen járműhez nem tudod hozzájutni,de még bekerülni se tudott egyetlen pályázatra. Most pedig bárki vehet bármit.
Zil131N 508643 2012. december 11. 18:29
Válasz erre
Szia Törzsbusz! Érdeklődnék, hogy a Zil 131-ről is lesz-e valamilyen kiadványod, de természetesen a többi szovjet gépszörny is érdekelne. Remélem ezekről is tervezel könyvet, szerintem sokunkat érdekelne. Gratulálok a Csepel könyvekhez!
lacipapa 508642 2012. december 11. 00:06
Válasz erre
Szervusz!
Élet volt,van, lesz!A Csepelt meg kivárjuk!Kíváncsian!
Üdv,Laci
Törzsbusz 508641 2012. december 10. 22:48
Válasz erre
Üdv lacipapa!
A mester még készülőben van amit Nálam senki nem vár jobban, de van még vele teendő, ha csak azzal fogok januárban foglalkozni - ha dec. 21 után lesz élet :-) - akkor lehet a mester el is készül hó végére, erről ma álmodom, többet sajnos nem tudok róla mondani -sajnos... Üdv!
Törzsbusz 508640 2012. december 10. 22:43
Válasz erre
Üdv Kamovos!
Nos...van 1 jegyzékem, milyen típusok szolgáltak akkoriban. Nem csak csapatoknál,hanem az induló új gyárakban is ment a "toldozás-foltozás" nyilván - a teljesség igényére törekedve ugyan - nem biztos,hogy mindenre kiterjedően lehet össze szedni az adatokat, de most is - szerintem - kis további kutatással - van annyi infó,hogy külön könyv legyen belőle sőt, egy kollégánk ebben már sok mindent felkutatott.
A képek? Hát hogyne, ahogy csak lehet, az ember vizuális, pláne a férfiak! :-D
Kamovos 508639 2012. december 10. 21:19
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

A Magyar honvédség, háború utáni amerikai technikája nagyon jó témakör.
Engem biztosan érdekelne. :)
Már csak azért is, mert nekem eddig két idős ember is mesélt, a GMC átalakításokról, amiket alakulatoknál hajtottak végre.

Még nem találkoztam olyan emberrel, aki eltudta volna sorolni, hogy milyen típusokat, és kb hány darabot használtunk az amerikai technikából.

Illetve, az amerikai technikának mik voltak azok orosz változatai abból mennyit használtunk.

A B-300, B-130, és a 800-as is nagyon érdekel jó témakör, csak legyen hozzájuk sok sok kép is. :)

Üdv: kamovos
Törzsbusz 508638 2012. december 10. 20:33
Válasz erre
Szia Kamovos!

A Csepel B-300 egy könyvben lesz a B-130 és Gödöllő -800-al. A téma kimeríthetetlen és sokrétű. Lehet olyan külön könyv is ami a Honvédség háború utáni amerikai járműveit foglalja magába például.
Kamovos 508637 2012. december 10. 20:28
Válasz erre
Szia Törzsbusz!

Olyan kiadás van ami a GMC-re épített Steyr fülkéket, és a Csepel B300-at foglalja magába?

Üdv: kmovos
Törzsbusz 508636 2012. december 10. 19:57
Válasz erre
Üdv!

A "Magyar Járművek -Típustörténetek" sorozat abban a formában nem folytatódik tovább sajnos. Az "Autómúzeum Könyvek" indul most - alapján az első könyv a D-344 több információval több és más fotókkal kiegészítve, teljen új beltartalommal és szebb megjelenési formával a nyomdai és tördelési hibák minimalizálásával indul útjára, és nem zárja ki a szovjet vagy más egyéb országok által gyártott egy-egy jármű bemutatását sem. Gondolok itt akár a Gaz-69, vagy Uralok, BRDM-ek bemutatására is. A következő könyv -és nem számozott sorozatban a D-566 lesz kb. jövő év január -február környékén. Üdv.
TPilu 508635 2012. december 10. 18:29
Válasz erre
Én úgy kérdezném, mivel egészült ki a régi könyvhöz képest? Illetve hogy áll a D-566 és a D-944 könyv?
Freddy 508634 2012. december 10. 18:19
Válasz erre
Ez mennyiben egyezik meg a régebbi csepeles könyvvel?
lacipapa 508633 2012. december 10. 14:40
Válasz erre
Szia Törzsbusz!
Ez nagyon dícséretes és vennék is belőle,de azonkívül hogy jó olvasmány,nem tudom felhasználni a CSD-344-es építéséhez ,1/35-ben. :-( Szóval,mikor foghatjuk már kézbe a makettet?Én,személy szerint,már nagyon várom!
Üdv,Laci
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.