/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.
Benedek 529014 2013. március 21. 09:07
Válasz erre
Janikám!
Rá se bagózz,ez nem a mi asztalunk.Igaz mi(és sokan közülünk) legalább ott voltunk pár kanyarban amikor ott kellett lenni.Legyen hó,árvíz,vagy amikor az Ivolgával szivet kellett vinni.Azok hétköznapi feladatoknak számítottak.Emlékszel-é,hogy egy nap hány szállító volt kesziben a KM-KMT-n kívül.+4!Egy reptéren.
Te "csak"sárkányosén pedig "csak" rádiós ...
Nagy a zűrzavar a fejekben,de főleg odafönt.Túl sok talpraesett emberünk hagyta ott a sereget,akik tapasztalatát,és rátermettségét nem az íróasztalba kapaszkodásban lehetett mérni..PL.Z.M.J (sárga ujjak,sárga bajusz)komikám!
Topi 529012 2013. március 21. 08:42
Válasz erre
Szeva Sárkányos!
Én ismererem elég jól ezt az embert!
Ennyi erővel én is oszthatnám az észt, nem teljesen korrektek az infóipl egy MI 2 a légirendészetnél...Nem kell minden cirkot megenni... Kurva egyszerű, ha nem kaptak ukázt, nem repültek, ennyi. Nem kellene ezen ennyit rágódni, attól nem lesz semmi sem jobb!
Elektrolakatos 529003 2013. március 21. 07:13
Válasz erre
Solo 529000 2013. március 20. 23:04
Válasz erre
Jelen esetben, az interjúra reagálva, csak az a lényeg, hogy volt e bevethető helikopter.
Az, hogy a jelenlegi géplétszám mire elegendő azt jól mutatja az is, hogy a politikusok is elismerik, hogy tenni kell valamit. Új gépekre vagy/és nagyjavításokra van szükség.
A titkolódzástól pedig csak annyit, hogy ez a szabály. A valós, pillanatnyi harcérték titkos. A gépek üzemképességének NATO szabvány szerinti meghatározása sem olyan egyszerű és egyértelmű.
A legfontosabb az, hogy a légierőnél mindenki azon van, hogy maximumot hozza ki abból ami rendelkezésre áll.
A hóvihar ideje alatt volt üzemképes helikopter, csak senki nem kérte az alkalmazását.
Flanker 528992 2013. március 20. 21:05
Válasz erre
Nemrég voltam egy kiállításon (a közelben egy rep.múzeum is van), beszéltem pár ott dolgozó ismerőssel.Elmondták, hogy megduplázódott az ük. hel-k száma.Az eredmény egy kézen megszámolható volt, de le kellett vonni belőle párat.
Az is igaz, hogy ma eje-zett egy.
sárkányos 528990 2013. március 20. 20:46
Válasz erre
Szevasz Topi! Én csak egyet kérdeznék . Kinek hiszel jobban annak aki napi kapcsolatban van a volt kollégáival vagy annak aki reggel felkel az ágyából és már hazudik pedig csak ásított majd elmegy abba a szép Duna parti házba munka közben internetezni, újságot olvasni vagy éppen csak pofázni.Sajnos nem szólhatok többet pedig Isten lássa lelkemet de megtenném!
Topi 528977 2013. március 20. 19:10
Válasz erre
Sziasztok!
Nos az őrnagyúr valóban nem igazán jól tájékozott. Tudomásom szerint évek óta nem repül. Valamikor a Pintér Művek pilótája volt, de úgy tudom ma már civilben sem repül. Így aztán lehet dobálózni az infókkal, de attól még nem igazán autentikus.
A honvédségnek persze vannak üzemképes helikopterei, nyilván, nem annyi mint régen volt. Azt állítani, hogy nincs egy sem, dőreség. Ha mást nem említünk, csak a két finnektől kapott gépet, már megdőlnek az állításai...Szóval lehet itt dobálózni a jólértesültséggel, honvédség nyilván akkor repül, ha parancsot kap rá... Lehet nem volt ilyen.
Flanker 528976 2013. március 20. 19:06
Válasz erre
Szép Napot Mindenkinek!

Respect az őrnagy Úrnak, hogy ki merte mondani, amit itt szerintem mindenki tud, csak az illetékesek sumákolnak.Évek óta megy a szívózás hel (és szállítórg) ügyben, de mindenki csak hümmög.
Na, de majd jön a víz.A Tisza már szép nagyra nőtt.
Elnar 528973 2013. március 20. 18:30
Válasz erre
PZL P11 - G.191
PZL P11 - G.191

Ott van az de piros/narancssárga.
NORAD 528971 2013. március 20. 18:19
Válasz erre
Valójában nem az a kérdés hogy a kutató-mentő gépek rendelkezésre álltak-e.

Hanem az hogy hány bevethető helikoptere van a Honvédségnek. Mert nem csak a kutató-mentő feladatokat kell ellátni.

Viszont a nagy titoktartás miatt máshogy nem lehet fogást találni a témán. Hende mindig annyit mond: van elég helikopter a feladatok ellátásához. Illetve a lakosságot csak most érdekli hogy van-e helikopter.

Miért kell ennyire titkolni hogy hány helikopterünk van? Azon kívül hogy nagyon kínos. A szomszédos országok pontosan ismerik a helyzetünket. Valószínűleg a NATO tagok is ismerik. Akkor?
Solo 528964 2013. március 20. 17:08
Válasz erre
Helló!

Nem bírom ki, hogy ne szóljak hozzá. A bácsi nem túl tájékozott. Ha valaki jól figyelt, hallhatta, hogy itt megint a pénzről van szó. Vagyis ha katasztrófa van fizessenek a civileknek a mentésért. Szép lobbitevékenységet láthattunk. :)
Régóta próbálkoznak már.

A tények.
Ő is mondta, hogy a kutató-mentő gépek rendelkezésre álltak. Azt, hogy hány üzemképes helikopter volt a KM gépeken kívül nem jól tudja, de elvileg nem is tudhatja. :)

Idézet a 267/2011-es Kormány rendeletből.
5. A légi kutatás-mentés körébe tartozó feladatok

6. § (1) Az OLKMR az alábbi légi kutatás-mentéssel összefüggő feladatokat látja el:

a) Magyarország területén és légterében bajba jutott légi jármű személyzetének, utasainak felkutatása és mentése;
b) Magyarország területén bekövetkezett légiközlekedési baleset következményeinek felderítése, és közreműködés a következmények felszámolásában;
c) a szomszédos országok területén és légterében nemzetközi szerződés vagy felkérés alapján történő légi kutatás-mentés.
(2) Az OLKMR légi járművei az alábbi katasztrófavédelmi feladatok ellátásában vehetők igénybe:
a) az eltűnt személyek légi úton történő felkutatása;
b) katasztrófa által érintett személyek és tárgyak légi úton történő kimenekítése.

Volt gép és volt lehetőség az igénylésükre. A Honvédség nem fogja felkérés nélkül elküldeni a KM helikoptereket katasztrófa idején menteni, mert nem ez a szolgálat alaprendeltetése és jogilag sem teheti meg.

Akit érdekel a téma az olvasgassa nyugodtan. Ha valami nem tiszta szívesen segítek.

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi

Akit érdekel az Országos Légi Kutató-Mentő Terv, annak szívesen elküldöm email-ben.
Taylor2 528941 2013. március 20. 12:02
Válasz erre
Szánalom a köbön!
Ezen már csak röhögni tudok kínomban! :D
hörbi 528935 2013. március 20. 11:28
Válasz erre
www.youtube.com/watch

szomorú, de igaz sajnos :S

amúgy én is hiányoltam a helikoptereket, de gondoltam, hogy biztos repültek, csak a médiában nem szóltak róla... de ezek szerint nem véletlenül nem volt róla szó...
Tibcsi 528910 2013. március 19. 22:19
Válasz erre
Semmi baj, én nem voltam elég figyelmes. :)
Freddy 528903 2013. március 19. 21:31
Válasz erre
Köszönöm!
Hasonló festést akarok neki, de én a fényképen nem látom a P11 feliratot a gép farkán, és a légcsavart is inkább zöldre festem, szerintem a fotón akkor is túl világos feketének, ha éppen süti a nap.
Podva 528902 2013. március 19. 21:16
Válasz erre
Sziasztok

Amennyiben valaki magyar PZL-11a-t akar építeni, az inkább szerezzen be egy PZL-7-et és faragja át... A PZL-11c-ből ez szinte lehetetlen...

Üdv Viktor
pintair 528893 2013. március 19. 20:38
Válasz erre
11a-c
11a-c

itt a klnbsg
pintair 528883 2013. március 19. 20:03
Válasz erre
Arado-96_magyar fastések
Arado-96_magyar fastések
Arado-96_011
Arado-96_011
Arado-96_012
Arado-96_012
Arado-96_013
Arado-96_013
ar 1
ar 1
ar 2
ar 2
ar 3
ar 3

na, még ez is
pintair 528878 2013. március 19. 19:51
Válasz erre
11a 3n_2
11a 3n_2
11a 3n_3
11a 3n_3
11a 3n_4
11a 3n_4
szines old n-2
szines old n-2
g191
g191
PZL P-11a magyar 1
PZL P-11a magyar 1
PZL P-11a magyar 3
PZL P-11a magyar 3

egy kis hitelesség...hogy milyen ződvót, azt azoktól kérdezzétek, akik 70 év után el tudják tudományosan dönteni fek-feh fotókról a színeket...
Horvath_Balazs 528877 2013. március 19. 19:38
Válasz erre
Lehet, de arról honnan tudjuk, hogy a 927-es? ;-) (Bocs, Tibcsi!)
Tibcsi 528874 2013. március 19. 19:25
Válasz erre
Bocs, felületes voltam. Nem néztem meg elég alaposan a makettet, csak "izomból" reagáltam. :)
Elnar 528873 2013. március 19. 19:12
Válasz erre
Szerintem ő a félig takart G.9+xx jelzésűre gondolt.
Horvath_Balazs 528872 2013. március 19. 19:05
Válasz erre
Azért a P.11a és a P.11c között van "némi" különbség.
Horvath_Balazs 528871 2013. március 19. 19:04
Válasz erre
Bocsánat, de szerintem a makett a G.927-es gépet ábrázolja, a Klagenfurt-i fotó pedig a G.935-öst...
migi 528870 2013. március 19. 19:02
Válasz erre
migi 528867 2013. március 19. 18:33
Válasz erre
Szia Laci
Nem akarom lebecsülni a hazai boltok választékát , de a legtöbb bolt beszerzi neked ha megbízod vele , a Replikában nem egyszer volt ilyen készlet , meg börzéken is sokszor látni , A külföldi beszerzés egyesek szerint néha könnyebb és egyszerűbb mint egy itthoni megrendelés ,de itt az infón is többen foglalkoznak vele hogy ( szívességből ) megrendelik ha megkéred őket ,
fidel 528810 2013. március 19. 00:10
Válasz erre
Sziasztok!

Ez ám a "what if" a négyzeten!

www.arcair.com/Gal8/7401-7500/gal7423-AradoE555-Wearmouth/00.shtm

Üdv,
fidel
lacipapa 528798 2013. március 18. 21:25
Válasz erre
Szia migi!
Köszönöm,egy-kettőt én is találtam,csak sajnos mind külföldi boltokban,nekem meg ez nem jó.Hazaiban egyet sem találtam 48-ban.
Üdv,Laci
Tibcsi 528794 2013. március 18. 20:53
Válasz erre
makettes 528793 2013. március 18. 20:43
Válasz erre
104-22
104-22

Sziasztok!
Van valakinek erről a gépről fotója,amiről a makett készülhetett?
üdv.makettes
Horvath_Balazs 528780 2013. március 18. 19:03
Válasz erre
Horvath_Balazs 528779 2013. március 18. 19:01
Válasz erre
PZL P.11a-t a Broplan adott ki annak idején 48-ban, vákuumformázott makettként. Létezett 72-ben vákuumosként (a cég neve nem jut eszembe), de most már műgyanta kivitelben is kapható - ha valaki áldoz rá ennyit:

www.martola.com.pl/en306/produkty46869/pzl_p_11a
migi 528775 2013. március 18. 18:37
Válasz erre
$(KGrHqIOKi4E5VeMd,65BOdcq80M6Q~~60_35
$(KGrHqIOKi4E5VeMd,65BOdcq80M6Q~~60_35
ltd9803
ltd9803
mirage_pzl_box
mirage_pzl_box
okl
okl
pzl11cvr
pzl11cvr

Ez kérlek nagyon könnyelmű kijelentés volt , fél perc alatt ennyit találtam ,
lacipapa 528706 2013. március 17. 21:16
Válasz erre
OK. kár,hogy nincs 48-ban,akkor én is megépíteném.Régen,nekem is volt,akkor még 72-ben építettem.Nagyon pici.
Üdv,Laci
Freddy 528704 2013. március 17. 21:11
Válasz erre
Nem akartam sárgarézre, inkább olyan égett fémre, mint pl egy modern repülő hajtóműkifúvója. De akkor lesz ilyen szürkés, majd nézek még képeket, onnantól, hogy nem festék, sokat egyszerűsödött a dolog.
Viszont még egy kérdés: az lehet, hogy a szárny alja is zöld volt? A képen nagyon sötét.

lacipapa: ZTS, 1/72, nagyon egyszerű kis makett, de legyen meg ez is a gyűjteményben.
Muzzy 528702 2013. március 17. 21:02
Válasz erre
lacipapa 528688 2013. március 17. 19:51
Válasz erre
A gugliba beírod,hogy PZL P11c és ott találsz színes képeket,amin jól látszik az elszineződés.Videókat is találsz,lengyel modellről,eredeti színekkel,sőt múzeumi gép kabin belsőt is.Ilyet építesz?Milyen méretben?
Laci
lacipapa 528680 2013. március 17. 19:30
Válasz erre
Ahogy lejjebb írtam a wikin van színes kép róla,ott látszik a hő hatására,enyhén barnás árnyalat.
Laci
Muzzy 528678 2013. március 17. 19:12
Válasz erre
Freddy!
NE fest le réz színre! Ahogy Rumcájsz írta, a kipufogót előre felé vezették ki, azért az orrgyűrű hőálló fémlemezből készült. Az üzemidőtől függően szineződött el. Ilyen megoldású motor van a Beaufighteren, a Hyperscalen sokat tárgyalták ezt, és sok képet is raktak fel, tuti biztos találsz képeket róla. Még egyszer, hőálló acéllemez volt, nem sárgaréz!

Muzzy
Freddy 528642 2013. március 17. 13:35
Válasz erre
Köszönöm a válaszokat! Akkor égett fémszínű lesz, egy kis Devlan Mud-dal beeresztve, mint ezen a Blenheimen:
www.flugzeuginfo.net/acimages/blenheimiv_svendebevere.jpg
Planes 528640 2013. március 17. 13:22
Válasz erre
Sziasztok! egy BRISTOl motorról lévén szó hőtől elszineződött vörösréz,mint a Blenheim ,Hampden,Beaufort,Stirling,Sunderland stb. Üdv.! Eses Sándor
lacipapa 528635 2013. március 17. 12:38
Válasz erre
Szia!
Ahogy Rumcájsz írta,égett színe lehet,a Wikiben találsz róla képet is (zöldes-barna).
Laci
Rumcájsz_52 528633 2013. március 17. 12:20
Válasz erre
Szia Freddy
Lehetséges, hogy festés nélküli natúr, hőálló fémszín volt, mivel akkoriban sok angol csillagmotornál a burkológyűrűbe bevezetett kipufogógázzal oldották meg a gyűrű fűtését, jégtelenítését. Itt is látszik a motor felől a gyűrűbe vezető több vastag csővezeték az áttételház fölött és alatt. A szín ez esetben kissé sárgás-szürkés árnyalatú, de itt-ott barnásra-kékre égett natúr fémszín lehet. Biztos azért nem vagyok a dologban, úgyhogy várd meg nálamnál nagyobb szakértők válaszát is!
Üdv R.
Freddy 528628 2013. március 17. 12:00
Válasz erre
Sziasztok!

A magyar P-11-esnek milyen lehetett a színe? Gondolom zöld (khaki), a törzscsík sárga, de a motorburkolat elején látható világosabb színnel kapcsolatban nincs ötletem:
avia-info.hu/Kep/Katonai2/PZL-P-11-G-191.jpg
hörbi 527537 2013. március 3. 23:47
Válasz erre
A képeket elküldtem.

üdv.: Hörbi
lacipapa 527536 2013. március 3. 23:22
Válasz erre
Szervusz!
Köszönöm,az adatlapomon mindent megtalálsz.Üdv,Laci
hörbi 527529 2013. március 3. 21:28
Válasz erre
Üdv!
Nekem vannak róla képeim (HA-JAD) de valami miatt nem tudom feltölteni ide őket, ha egy mail címet tudsz mondani akkor elküldöm őket oda. A pumás és a Dessewfy Arisztid is jól kivehető, bár ott sajnos az idő megette a festést a gépen... Annó '11ben hasonló célzattal fotóztam le én is a gépet a bőnyi reptéren.

üdv.: Hörbi
lacipapa 527450 2013. március 3. 12:21
Válasz erre
Én is köszönöm a képeket,ezeket én is megtaláltam.Olyan képeket szeretnék ahol jól látszanak a szárny végeken és a svancon lévő ábrák,valamint az oldalakon lévő huszár és a pumás ábra.Matrica készítéshez kellene.1/48-ban készülnek a gépek,18T és 52-es.
Üdv,Laci
Horvath_Balazs 527445 2013. március 3. 11:38
Válasz erre
Sziasztok! Sky Hussars-os Jak-52 témában néhány fotó látható a honlapunkon is:

www.avia-info.hu/talalat.php
www.avia-info.hu/talalat.php
SIG 527438 2013. március 3. 11:00
Válasz erre
Untitled-82
Untitled-82

Köszönöm Urak ! Azért tettem fel a levegőből készült képeket, hátha valaki felismeri a helyszínt. Próbálom a régi képeimet is rendbe tenni és ez egy fehér folt volt. van még egy fotó, ahol egy picit látszik a szárny alsó része. Üdv és még egyszer kösz a fejtágítót :))) Meg jó érzés nézegeti ilyen régi cuccokat, mint 95-ös, 97-es Pozsony vagy a régi Honvédelmi Napok Budaörsön...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158.