<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Benedek | Adatlap | 529014 | 2013. március 21. 09:07 | ![]() | |
Topi | Adatlap | 529012 | 2013. március 21. 08:42 | ![]() | |
Szeva Sárkányos! Én ismererem elég jól ezt az embert! Ennyi erővel én is oszthatnám az észt, nem teljesen korrektek az infóipl egy MI 2 a légirendészetnél...Nem kell minden cirkot megenni... Kurva egyszerű, ha nem kaptak ukázt, nem repültek, ennyi. Nem kellene ezen ennyit rágódni, attól nem lesz semmi sem jobb! | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 529003 | 2013. március 21. 07:13 | ![]() | |
Solo | Adatlap | 529000 | 2013. március 20. 23:04 | ![]() | |
Jelen esetben, az interjúra reagálva, csak az a lényeg, hogy volt e bevethető helikopter. Az, hogy a jelenlegi géplétszám mire elegendő azt jól mutatja az is, hogy a politikusok is elismerik, hogy tenni kell valamit. Új gépekre vagy/és nagyjavításokra van szükség. A titkolódzástól pedig csak annyit, hogy ez a szabály. A valós, pillanatnyi harcérték titkos. A gépek üzemképességének NATO szabvány szerinti meghatározása sem olyan egyszerű és egyértelmű. A legfontosabb az, hogy a légierőnél mindenki azon van, hogy maximumot hozza ki abból ami rendelkezésre áll. A hóvihar ideje alatt volt üzemképes helikopter, csak senki nem kérte az alkalmazását. | |||||
Flanker | Adatlap | 528992 | 2013. március 20. 21:05 | ![]() | |
Nemrég voltam egy kiállításon (a közelben egy rep.múzeum is van), beszéltem pár ott dolgozó ismerőssel.Elmondták, hogy megduplázódott az ük. hel-k száma.Az eredmény egy kézen megszámolható volt, de le kellett vonni belőle párat. Az is igaz, hogy ma eje-zett egy. | |||||
sárkányos | Adatlap | 528990 | 2013. március 20. 20:46 | ![]() | |
Szevasz Topi! Én csak egyet kérdeznék . Kinek hiszel jobban annak aki napi kapcsolatban van a volt kollégáival vagy annak aki reggel felkel az ágyából és már hazudik pedig csak ásított majd elmegy abba a szép Duna parti házba munka közben internetezni, újságot olvasni vagy éppen csak pofázni.Sajnos nem szólhatok többet pedig Isten lássa lelkemet de megtenném! | |||||
Topi | Adatlap | 528977 | 2013. március 20. 19:10 | ![]() | |
Sziasztok! Nos az őrnagyúr valóban nem igazán jól tájékozott. Tudomásom szerint évek óta nem repül. Valamikor a Pintér Művek pilótája volt, de úgy tudom ma már civilben sem repül. Így aztán lehet dobálózni az infókkal, de attól még nem igazán autentikus. A honvédségnek persze vannak üzemképes helikopterei, nyilván, nem annyi mint régen volt. Azt állítani, hogy nincs egy sem, dőreség. Ha mást nem említünk, csak a két finnektől kapott gépet, már megdőlnek az állításai...Szóval lehet itt dobálózni a jólértesültséggel, honvédség nyilván akkor repül, ha parancsot kap rá... Lehet nem volt ilyen. | |||||
Flanker | Adatlap | 528976 | 2013. március 20. 19:06 | ![]() | |
Szép Napot Mindenkinek! Respect az őrnagy Úrnak, hogy ki merte mondani, amit itt szerintem mindenki tud, csak az illetékesek sumákolnak.Évek óta megy a szívózás hel (és szállítórg) ügyben, de mindenki csak hümmög. Na, de majd jön a víz.A Tisza már szép nagyra nőtt. | |||||
Elnar | Adatlap | 528973 | 2013. március 20. 18:30 | ![]() | |
NORAD | Adatlap | 528971 | 2013. március 20. 18:19 | ![]() | |
Valójában nem az a kérdés hogy a kutató-mentő gépek rendelkezésre álltak-e. Hanem az hogy hány bevethető helikoptere van a Honvédségnek. Mert nem csak a kutató-mentő feladatokat kell ellátni. Viszont a nagy titoktartás miatt máshogy nem lehet fogást találni a témán. Hende mindig annyit mond: van elég helikopter a feladatok ellátásához. Illetve a lakosságot csak most érdekli hogy van-e helikopter. Miért kell ennyire titkolni hogy hány helikopterünk van? Azon kívül hogy nagyon kínos. A szomszédos országok pontosan ismerik a helyzetünket. Valószínűleg a NATO tagok is ismerik. Akkor? | |||||
Solo | Adatlap | 528964 | 2013. március 20. 17:08 | ![]() | |
Helló! Nem bírom ki, hogy ne szóljak hozzá. A bácsi nem túl tájékozott. Ha valaki jól figyelt, hallhatta, hogy itt megint a pénzről van szó. Vagyis ha katasztrófa van fizessenek a civileknek a mentésért. Szép lobbitevékenységet láthattunk. :) Régóta próbálkoznak már. A tények. Ő is mondta, hogy a kutató-mentő gépek rendelkezésre álltak. Azt, hogy hány üzemképes helikopter volt a KM gépeken kívül nem jól tudja, de elvileg nem is tudhatja. :) Idézet a 267/2011-es Kormány rendeletből. 5. A légi kutatás-mentés körébe tartozó feladatok 6. § (1) Az OLKMR az alábbi légi kutatás-mentéssel összefüggő feladatokat látja el: a) Magyarország területén és légterében bajba jutott légi jármű személyzetének, utasainak felkutatása és mentése; b) Magyarország területén bekövetkezett légiközlekedési baleset következményeinek felderítése, és közreműködés a következmények felszámolásában; c) a szomszédos országok területén és légterében nemzetközi szerződés vagy felkérés alapján történő légi kutatás-mentés. (2) Az OLKMR légi járművei az alábbi katasztrófavédelmi feladatok ellátásában vehetők igénybe: a) az eltűnt személyek légi úton történő felkutatása; b) katasztrófa által érintett személyek és tárgyak légi úton történő kimenekítése. Volt gép és volt lehetőség az igénylésükre. A Honvédség nem fogja felkérés nélkül elküldeni a KM helikoptereket katasztrófa idején menteni, mert nem ez a szolgálat alaprendeltetése és jogilag sem teheti meg. Akit érdekel a téma az olvasgassa nyugodtan. Ha valami nem tiszta szívesen segítek. net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi Akit érdekel az Országos Légi Kutató-Mentő Terv, annak szívesen elküldöm email-ben. | |||||
Taylor2 | Adatlap | 528941 | 2013. március 20. 12:02 | ![]() | |
Szánalom a köbön! Ezen már csak röhögni tudok kínomban! :D | |||||
hörbi | Adatlap | 528935 | 2013. március 20. 11:28 | ![]() | |
www.youtube.com/watch szomorú, de igaz sajnos :S amúgy én is hiányoltam a helikoptereket, de gondoltam, hogy biztos repültek, csak a médiában nem szóltak róla... de ezek szerint nem véletlenül nem volt róla szó... | |||||
Tibcsi | Adatlap | 528910 | 2013. március 19. 22:19 | ![]() | |
Semmi baj, én nem voltam elég figyelmes. :) | |||||
Freddy | Adatlap | 528903 | 2013. március 19. 21:31 | ![]() | |
Köszönöm! Hasonló festést akarok neki, de én a fényképen nem látom a P11 feliratot a gép farkán, és a légcsavart is inkább zöldre festem, szerintem a fotón akkor is túl világos feketének, ha éppen süti a nap. | |||||
Podva | Adatlap | 528902 | 2013. március 19. 21:16 | ![]() | |
Sziasztok Amennyiben valaki magyar PZL-11a-t akar építeni, az inkább szerezzen be egy PZL-7-et és faragja át... A PZL-11c-ből ez szinte lehetetlen... Üdv Viktor | |||||
pintair | Adatlap | 528893 | 2013. március 19. 20:38 | ![]() | |
pintair | Adatlap | 528883 | 2013. március 19. 20:03 | ![]() | |
pintair | Adatlap | 528878 | 2013. március 19. 19:51 | ![]() | |
Horvath_Balazs | Adatlap | 528877 | 2013. március 19. 19:38 | ![]() | |
Lehet, de arról honnan tudjuk, hogy a 927-es? ;-) (Bocs, Tibcsi!) | |||||
Tibcsi | Adatlap | 528874 | 2013. március 19. 19:25 | ![]() | |
Bocs, felületes voltam. Nem néztem meg elég alaposan a makettet, csak "izomból" reagáltam. :) | |||||
Elnar | Adatlap | 528873 | 2013. március 19. 19:12 | ![]() | |
Szerintem ő a félig takart G.9+xx jelzésűre gondolt. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 528872 | 2013. március 19. 19:05 | ![]() | |
Azért a P.11a és a P.11c között van "némi" különbség. | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 528871 | 2013. március 19. 19:04 | ![]() | |
Bocsánat, de szerintem a makett a G.927-es gépet ábrázolja, a Klagenfurt-i fotó pedig a G.935-öst... | |||||
migi | Adatlap | 528870 | 2013. március 19. 19:02 | ![]() | |
migi | Adatlap | 528867 | 2013. március 19. 18:33 | ![]() | |
Szia Laci Nem akarom lebecsülni a hazai boltok választékát , de a legtöbb bolt beszerzi neked ha megbízod vele , a Replikában nem egyszer volt ilyen készlet , meg börzéken is sokszor látni , A külföldi beszerzés egyesek szerint néha könnyebb és egyszerűbb mint egy itthoni megrendelés ,de itt az infón is többen foglalkoznak vele hogy ( szívességből ) megrendelik ha megkéred őket , | |||||
fidel | Adatlap | 528810 | 2013. március 19. 00:10 | ![]() | |
Sziasztok! Ez ám a "what if" a négyzeten! www.arcair.com/Gal8/7401-7500/gal7423-AradoE555-Wearmouth/00.shtm Üdv, fidel | |||||
lacipapa | Adatlap | 528798 | 2013. március 18. 21:25 | ![]() | |
Szia migi! Köszönöm,egy-kettőt én is találtam,csak sajnos mind külföldi boltokban,nekem meg ez nem jó.Hazaiban egyet sem találtam 48-ban. Üdv,Laci | |||||
Tibcsi | Adatlap | 528794 | 2013. március 18. 20:53 | ![]() | |
makettes | Adatlap | 528793 | 2013. március 18. 20:43 | ![]() | |
Horvath_Balazs | Adatlap | 528780 | 2013. március 18. 19:03 | ![]() | |
Horvath_Balazs | Adatlap | 528779 | 2013. március 18. 19:01 | ![]() | |
PZL P.11a-t a Broplan adott ki annak idején 48-ban, vákuumformázott makettként. Létezett 72-ben vákuumosként (a cég neve nem jut eszembe), de most már műgyanta kivitelben is kapható - ha valaki áldoz rá ennyit: www.martola.com.pl/en306/produkty46869/pzl_p_11a | |||||
migi | Adatlap | 528775 | 2013. március 18. 18:37 | ![]() | |
Ez kérlek nagyon könnyelmű kijelentés volt , fél perc alatt ennyit találtam , | |||||
lacipapa | Adatlap | 528706 | 2013. március 17. 21:16 | ![]() | |
OK. kár,hogy nincs 48-ban,akkor én is megépíteném.Régen,nekem is volt,akkor még 72-ben építettem.Nagyon pici. Üdv,Laci | |||||
Freddy | Adatlap | 528704 | 2013. március 17. 21:11 | ![]() | |
Nem akartam sárgarézre, inkább olyan égett fémre, mint pl egy modern repülő hajtóműkifúvója. De akkor lesz ilyen szürkés, majd nézek még képeket, onnantól, hogy nem festék, sokat egyszerűsödött a dolog. Viszont még egy kérdés: az lehet, hogy a szárny alja is zöld volt? A képen nagyon sötét. lacipapa: ZTS, 1/72, nagyon egyszerű kis makett, de legyen meg ez is a gyűjteményben. | |||||
Muzzy | Adatlap | 528702 | 2013. március 17. 21:02 | ![]() | |
Igaz, nem P 11. de azonos elven készültek www.clubhyper.com/forums/forum.htm www.clubhyper.com/forums/forum.htm P 11 Ez semmi esetre sem sárgaréz upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/e/ee/PZLP11C_CURRENT.jpg/300px-PZLP11C_CURRENT.jpg Ez alapján sem www.youtube.com/watch Muzzy | |||||
lacipapa | Adatlap | 528688 | 2013. március 17. 19:51 | ![]() | |
A gugliba beírod,hogy PZL P11c és ott találsz színes képeket,amin jól látszik az elszineződés.Videókat is találsz,lengyel modellről,eredeti színekkel,sőt múzeumi gép kabin belsőt is.Ilyet építesz?Milyen méretben? Laci | |||||
lacipapa | Adatlap | 528680 | 2013. március 17. 19:30 | ![]() | |
Ahogy lejjebb írtam a wikin van színes kép róla,ott látszik a hő hatására,enyhén barnás árnyalat. Laci | |||||
Muzzy | Adatlap | 528678 | 2013. március 17. 19:12 | ![]() | |
Freddy! NE fest le réz színre! Ahogy Rumcájsz írta, a kipufogót előre felé vezették ki, azért az orrgyűrű hőálló fémlemezből készült. Az üzemidőtől függően szineződött el. Ilyen megoldású motor van a Beaufighteren, a Hyperscalen sokat tárgyalták ezt, és sok képet is raktak fel, tuti biztos találsz képeket róla. Még egyszer, hőálló acéllemez volt, nem sárgaréz! Muzzy | |||||
Freddy | Adatlap | 528642 | 2013. március 17. 13:35 | ![]() | |
Köszönöm a válaszokat! Akkor égett fémszínű lesz, egy kis Devlan Mud-dal beeresztve, mint ezen a Blenheimen: www.flugzeuginfo.net/acimages/blenheimiv_svendebevere.jpg | |||||
Planes | Adatlap | 528640 | 2013. március 17. 13:22 | ![]() | |
Sziasztok! egy BRISTOl motorról lévén szó hőtől elszineződött vörösréz,mint a Blenheim ,Hampden,Beaufort,Stirling,Sunderland stb. Üdv.! Eses Sándor | |||||
lacipapa | Adatlap | 528635 | 2013. március 17. 12:38 | ![]() | |
Szia! Ahogy Rumcájsz írta,égett színe lehet,a Wikiben találsz róla képet is (zöldes-barna). Laci | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 528633 | 2013. március 17. 12:20 | ![]() | |
Szia Freddy Lehetséges, hogy festés nélküli natúr, hőálló fémszín volt, mivel akkoriban sok angol csillagmotornál a burkológyűrűbe bevezetett kipufogógázzal oldották meg a gyűrű fűtését, jégtelenítését. Itt is látszik a motor felől a gyűrűbe vezető több vastag csővezeték az áttételház fölött és alatt. A szín ez esetben kissé sárgás-szürkés árnyalatú, de itt-ott barnásra-kékre égett natúr fémszín lehet. Biztos azért nem vagyok a dologban, úgyhogy várd meg nálamnál nagyobb szakértők válaszát is! Üdv R. | |||||
Freddy | Adatlap | 528628 | 2013. március 17. 12:00 | ![]() | |
Sziasztok! A magyar P-11-esnek milyen lehetett a színe? Gondolom zöld (khaki), a törzscsík sárga, de a motorburkolat elején látható világosabb színnel kapcsolatban nincs ötletem: avia-info.hu/Kep/Katonai2/PZL-P-11-G-191.jpg | |||||
hörbi | Adatlap | 527537 | 2013. március 3. 23:47 | ![]() | |
A képeket elküldtem. üdv.: Hörbi | |||||
lacipapa | Adatlap | 527536 | 2013. március 3. 23:22 | ![]() | |
Szervusz! Köszönöm,az adatlapomon mindent megtalálsz.Üdv,Laci | |||||
hörbi | Adatlap | 527529 | 2013. március 3. 21:28 | ![]() | |
Üdv! Nekem vannak róla képeim (HA-JAD) de valami miatt nem tudom feltölteni ide őket, ha egy mail címet tudsz mondani akkor elküldöm őket oda. A pumás és a Dessewfy Arisztid is jól kivehető, bár ott sajnos az idő megette a festést a gépen... Annó '11ben hasonló célzattal fotóztam le én is a gépet a bőnyi reptéren. üdv.: Hörbi | |||||
lacipapa | Adatlap | 527450 | 2013. március 3. 12:21 | ![]() | |
Én is köszönöm a képeket,ezeket én is megtaláltam.Olyan képeket szeretnék ahol jól látszanak a szárny végeken és a svancon lévő ábrák,valamint az oldalakon lévő huszár és a pumás ábra.Matrica készítéshez kellene.1/48-ban készülnek a gépek,18T és 52-es. Üdv,Laci | |||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 527445 | 2013. március 3. 11:38 | ![]() | |
Sziasztok! Sky Hussars-os Jak-52 témában néhány fotó látható a honlapunkon is: www.avia-info.hu/talalat.php www.avia-info.hu/talalat.php | |||||
SIG | Adatlap | 527438 | 2013. március 3. 11:00 | ![]() | |
Köszönöm Urak ! Azért tettem fel a levegőből készült képeket, hátha valaki felismeri a helyszínt. Próbálom a régi képeimet is rendbe tenni és ez egy fehér folt volt. van még egy fotó, ahol egy picit látszik a szárny alsó része. Üdv és még egyszer kösz a fejtágítót :))) Meg jó érzés nézegeti ilyen régi cuccokat, mint 95-ös, 97-es Pozsony vagy a régi Honvédelmi Napok Budaörsön... |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77., | 78., | 79., | 80., |
81., | 82., | 83., | 84., | 85., | 86., | 87., | 88., | 89., | 90., | 91., | 92., | 93., | 94., | 95., | 96., | 97., | 98., | 99., | 100., |
101., | 102., | 103., | 104., | 105., | 106., | 107., | 108., | 109., | 110., | 111., | 112., | 113., | 114., | 115., | 116., | 117., | 118., | 119., | 120., |
121., | 122., | 123., | 124., | 125., | 126., | 127., | 128., | 129., | 130., | 131., | 132., | 133., | 134., | 135., | 136., | 137., | 138., | 139., | 140., |
141., | 142., | 143., | 144., | 145., | 146., | 147., | 148., | 149., | 150., | 151., | 152., | 153., | 154., | 155., | 156., | 157., | 158. |
Rá se bagózz,ez nem a mi asztalunk.Igaz mi(és sokan közülünk) legalább ott voltunk pár kanyarban amikor ott kellett lenni.Legyen hó,árvíz,vagy amikor az Ivolgával szivet kellett vinni.Azok hétköznapi feladatoknak számítottak.Emlékszel-é,hogy egy nap hány szállító volt kesziben a KM-KMT-n kívül.+4!Egy reptéren.
Te "csak"sárkányosén pedig "csak" rádiós ...
Nagy a zűrzavar a fejekben,de főleg odafönt.Túl sok talpraesett emberünk hagyta ott a sereget,akik tapasztalatát,és rátermettségét nem az íróasztalba kapaszkodásban lehetett mérni..PL.Z.M.J (sárga ujjak,sárga bajusz)komikám!