<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
TMS | Adatlap | 538646 | 2013. július 31. 13:17 | ![]() | |||||||||||||||
Varjúbácsi | Adatlap | 538645 | 2013. július 31. 12:24 | ![]() | |||||||||||||||
Gyuri! Én eddig innen rendeltem:https://www.whiteensignmodels.com/c/WWI+RN+USN+Joint+Camouflage+Colours/421/1/ | |||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 538623 | 2013. július 30. 23:51 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Laci, Tomi, örömmel látom, hogy nem tétlenkedtek. Imi, megérkezett az NNT-től két db 507C és egy 507B. Több nem volt nekik, és nem is lesz, mert augusztustól beszüntetik a működésüket. Megpróbálom kideríteni, ezután hogyan juthatunk WEM festékekhez. Én a festés befejeztével elkezdtem összerakni a hajót. Már sok apróság felkerült, még ha ez nem is feltűnő a képeken. Üdv, P.Gy. | |||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 538505 | 2013. július 29. 17:43 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Ma a vizvonal feletti részt lefestettem szürkére, majd száradás után "csíkosra" kimaszkoltam a felsőrészt és picit sötétebb árnyalattal végig fújtam. Ezzel befejeztem a hajótest "lemezelését". Az utolsó képen látszik a vég eredmény. Remélem mindenki jól halad a saját hajójával! Kellemes estét! Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 538374 | 2013. július 27. 14:52 | ![]() | |||||||||||||||
Üdv mindenkinek! A mai nap erőt vettem magamon és belekezdtem egy nagy átalakításba.Mivel ahány könyv kiadás annyi féle építés,így ismét egy hibát véltem felfedezni a már általam késznek hitt felépítményen.Feltűnt,hogy a katapult emelt állása nem egyszerűen csak meg van emelve,hanem a felépítmény széleihez érve "vissza esik" egy bizonyos magasságig. Öröm volt újra szétszedni a hátsó részt és majdnem újraépíteni az egészet,de kész lett. Üdv! | |||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 538341 | 2013. július 26. 21:22 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Ma végre felrajzoltam a fenék lemezelést a Thüringenre akvarell ceruzával. Némelyik szekciót pastell ceruzával kisatíroztam és szétmostam. A végén lefújtam matt színtelen festékkel. A többit majd ha kész lesz a hajótest. hatvanilaci! Klassz ez az ajtó akasztó, gondolom az ajtón is lesz egy karika. Simi! Az utolsó kép (AA) a nagyon király, fenséges. Gyuri! Kíváncsian várom azt a diorámát! Egyébként, hogy haladsz a Derfflingerrel? Jó éjt! Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 538332 | 2013. július 26. 18:43 | ![]() | |||||||||||||||
Üdvözletem mindenkinek! A mai nap gondoltam egy nagyot,és csináltam egy kicsit.Vagy hogy is van ez.A bundesarchiv felvételein találtam egy képet ahol a Bismarck egyik ajtajánál egy ajtó akasztót.Ezt gondoltam meg is csinálom rajta.Ilyen lett. Üdv! | |||||||||||||||||||
chege | Adatlap | 538323 | 2013. július 26. 17:41 | ![]() | |||||||||||||||
Szia! A WEM festékével összehasonlítva a Gunze festék jónak tűnik, így mivel az van itthon meg teszi. Külön köszönöm a brit csatahajókkal való kapcsolatos infót. Mivel a doboz is háború előtti állapotában ábrázolja a hajó, én is maradok ennél. | |||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 538313 | 2013. július 26. 15:25 | ![]() | |||||||||||||||
Szia! Íme: www.facebook.com/photo.php De komolyra fordítva a szót: Még nem. Amennyire láttam, az előrendeléseket is szeptemberre veszik fel a kereskedők. Így szerintem, valószínűleg az ősszel lesz cikk a dobozbontásról. | |||||||||||||||||||
Sennás | Adatlap | 538281 | 2013. július 26. 10:13 | ![]() | |||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 538262 | 2013. július 25. 21:46 | ![]() | |||||||||||||||
Kedves Barátaim! Lehet, hogy a hozzászólásom kissé félreérthető volt. Arra gondoltam, hogy mivel minden gyártónak van egy „festékes” társa, akinek a színeit ajánlja, így a Trumpeter tulajdonképp jó színt ajánl. A Gunze színei közül ez áll a legközelebb az igazihoz. Persze ők megadják a lehetséges variációkat is, ezért a Humbrol 177 a makett festési útmutatóján is ott van. Ez persze nem azt jelenti, hogy jó is. Ahogy Imi barátom is írja, nyugodtan el lehet térni tőle. A Dreadnought színével kapcsolatban pedig ezt tudom mondani. A britek egy „battleship grey” nevű szürkét használtak egészen az első világháború kezdetéig. Ez egy nagyon sötét, szürke szín volt. Annyira, hogy még a fekete-fehér képeken is jól látható a különbség a többi szürkéhez képest. Aztán a háború elején átálltak egy „mid grey” nevű szürkére. Így tehát mind a sötét, mind a világos árnyalat jó. Viszont, hogy ne legyen egyszerű a dolog, voltak hajók, amelyek ennek ellenére sötétszürkék maradtak. Voltak, melyek megkapták ezt a mid grey színt, de a törzsre visszafestették a sötét árnyalatot, hogy megtévesszék a megfigyelőket a hajó hosszát illetően. Ezért azt tudom mondani, hogyha háború előtti állapotban szeretnéd megépíteni a hajót, akkor a sötét árnyalat a jó. Akár az a szín, amit a Trumpeter ajánl, vagy ha gondolod, keresd a White Ensign Models festékei között a GW02-est | |||||||||||||||||||
chege | Adatlap | 538246 | 2013. július 25. 19:38 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Simi! Köszönöm az információkat. Azért is tettem fel itt a kérdést mert az internetet böngészve több helyen is a Humbrol 177-est ajánlottak ami hasonló árnylatú mint mint ez a Gunze festék. A Humbrol Gloss 20-as nekem is jobban tetszik, meg nézem hogy a környék (Debrecen) igen szűkös készletében található e. Magát a hajót borító szürkével is bajban vagyok, mert a neten világos és sötét verzióban is található (bár a világos tűnik hitelesnek), valamint az útmutató sötét szürke Gunze festéket ajánl. | |||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 538227 | 2013. július 25. 15:42 | ![]() | |||||||||||||||
Kedves chege és Sebi barátom! Én először a Yamato-m építésénél találkoztam ezzel a "problémával", hogy tudniillik, milyen is a hajótest vízvonal alatti színe? A Tamiya is egy egészen sötétbarna színt adott meg, a kódjára már nem emlékszem. Az az igazság, hogy ilyen színre lefestve makettet nem láttam, így nem is ilyenre festettem le a hajó ezen részét. Két Revell színből kevertem ki a "megfelelő" színt, ami szemre az addig látott makettekkel egyezett. Az általam azóta épített brit hajókhoz is ezt a kevert színt használtam: Hood, PoW, Repulse. Szerintem a Drednought-hoz is valami ilyesmi illene... Itt egy kép a kurei 1/10-es Yamato-ról. (A japóknak a haditengerészeti dolgokban a britek voltak a minta.) www.military-quotes.com/forum/ijn-yamato-display-t81433.html A két Revell szín: SM 331 (ez az alap, azt hiszem kármen vörös a neve) ezt szoktam kicsit megvilágosítani a 34-essel, az arány kb 3/4 : 1/4. De nézdd meg a Humbrol Gloss 20-ast is, az is jónak tűnik. (Ez utóbbi fényes ugyan, de ha mattal lakkozod, természetesen el fog mattulni...)Szóval én nem a festési útmutatót vettem itt figyelembe, hanem az eddig látott hajókat. Nyugodtan üss be a Google-ba hajóneveket és keress képeket és bátran kísérletezz! | |||||||||||||||||||
chege | Adatlap | 538210 | 2013. július 25. 11:55 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Sebi! Köszönöm a segítségedet, próbakép ráfújtam a Gunze festéket és így már nem tűnik annyira rossznak. Gondoltam arra is, hogy a Trumpeter festési útmutatójában nem helyes a szín (sokkalta "pirosabb"), hisz a Románál is ugyanezt a színt adja meg, holott a ha jól tudom zöld színű volt a vízvonal alatti rész az Olasz hajóknál. | |||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 538121 | 2013. július 24. 00:15 | ![]() | |||||||||||||||
Szia! Üdvözlet a klubban! Az az igazság, hogy akármennyire is barnának tűnik, a szín jó. A Trumpeter Gunze festékeket szokott alapban ajánlani és ez a legjobb árnyalat, ami tőlük elérhető. Esetleg próbáld meg a Humbroltól a matt 70-est. | |||||||||||||||||||
chege | Adatlap | 538113 | 2013. július 23. 21:58 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Elkapott engem is a Dreadnought láz, így bele fogtam az első hajó makettembe a Trumpeter Dreadnought-ja személyében. Remélem sikerrel tudom venni az első lépcső fokot a csatahajósok klubjához:) Egy olyan kérdésem lenne, hogy nem tudja e valaki milyen színű vízvonal alatti rész mert a trumpeter a Gunze H017-es Cocoe brown festékét adja meg www.super-hobby.hu/products/17-Cocoa-Brown-Gloss.html ami nekem egy kicsit túlságosan barnának tűnik. U.I.: elnézést a képek minőségért sajnos most nem áll rendelkezésemre megfelelő fotó apparátus | |||||||||||||||||||
Syb | Adatlap | 538084 | 2013. július 23. 16:32 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Jó rég jártam erre,gondoltam bepofátlankodom kicsit.Elnézve az elkészült/készülőben lévő hajóitokat,kezd kisebbségi érzésem lenni a Missourimmal,merthogy az nem lesz ennyire szép,de azért igyekszem,nemsoká kész,főleg hogy mostmár a kompresszor is megvan.Na de majd a jövőhónapban érkező Musashi... Jó makettezést! Üdv Syb | |||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 538047 | 2013. július 22. 22:49 | ![]() | |||||||||||||||
Még annyit, hogy az egyik képen a hátérben a Cavour repülőgéphordozó - 2010-ben átadott egység - látható :) | |||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 538037 | 2013. július 22. 21:32 | ![]() | |||||||||||||||
Helló! A tipp nagyon jó. Azzal a kivétellel, hogy nincs köztük amerikai hajó. Az elöl horgonyzó mindhárom hajó Queen Elizabeth osztályú csatahajó. Én viszont nem tudok jól tippelni. Mert nekem a te képedről Málta ugrott be. Az enyém ugyanis azt a kikötőt ábrázolja, valamikor 1935 és 40 között. Azért Máltára gondoltam, mert oda is egy szűkületen át lehet bejutni. Mondjuk a híd nem rémlett, de hát így jár az, aki utólag néz képeket. | |||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 538023 | 2013. július 22. 20:03 | ![]() | |||||||||||||||
Sebi! Bal szélen két Queen Elisabeth-osztály hajó, középen egy amerikai csatahajó... csak tipp! Taranto óvárosában sétálva egy ajtón bekukucskálva rengeteg makettre lettem figyelmes. Sajnos olasz tudás híján (természetesen délen senki nem beszél angolul a helyiek közül) bekéredzkedtem egy kedves olasz úrhoz, aki saját készítésű hajókat készít. Laci, nem vagy egyedül, a te munkád sokkal precízebb, de ami tetszett ezekben a munkákban, az a szenvedély. A kikötőben sajnos a hadihajókról közeli képet nem tudtam készíteni, de a kikötőben horgonyzó hatalmas teherhajók is lenyűgöző látványt nyújtottak. Ha erre jártok az erődbe feltétlen menjetek be, ingyenes idegenvezetés van - kizárólag kísérővel lehet látogatni - érdekes a története. Remélem nem untattalak Titeket! | |||||||||||||||||||
Sebi | Adatlap | 537964 | 2013. július 21. 21:05 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Balázs! Szép helyen jártál és ha jól sejtem ezt láttad volna, ha 75-80 évet vissza tudnál menni az időben. Ha megmondod milyen hajók vannak a képen, megmondom hol jártál :) | |||||||||||||||||||
BBalázs | Adatlap | 537922 | 2013. július 21. 12:05 | ![]() | |||||||||||||||
Forgacs | Adatlap | 537804 | 2013. július 19. 11:46 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Simi! Köszi a segítséget, szerintem is megfelelő lesz az a típus, ahogy utána néztem. Jelenleg nekem csak a pisztoly hiányzik, a kompresszort azt magam eszkábáltam össze. A HMS Repulse szerintem nagyon impozáns darab lett. | |||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 537759 | 2013. július 18. 14:46 | ![]() | |||||||||||||||
brumi_na! Szép a hajód, jó sokat maszkolgathattál rajta, de megérte. Szerintem tökéletes feljavító nem létezik, valamennyit mindegyikhez hozzá kell tenni neked is. Olyat érdemes beszerezni, ami azért a nehezebb területeket lefedi, a többit meg megoldod. Az összes feljavító beszerzése nonszensz, hiszen a végén nagy részét ki kell dobnod... Gyuri! Azért még ezek a régi hajók is milyen jól néznek ki, és bizony még MA is megállják a helyüket! Szép lett az orrfedélzet, de gondolom még jónéhány apróság hiányzik róla. Forgacs! A festés topicban nézdd meg a 536923. sz. hozzászólást! Az az eszköz tökéletesen megfelelne neked is! Ettől a Papp Lacitól én kompresszort vettem. Nagyon korrekt volt az ember is meg az ár is, na meg a készülékkel is nagyon meg vagyok elgédve. A többi termékét is dícsérik. És még néhány kép a Repulse-ról... remélem, még nem untátok meg. | |||||||||||||||||||
brumi_na | Adatlap | 537753 | 2013. július 18. 14:00 | ![]() | |||||||||||||||
Szia! Köszi a képeket a hajókról és a választ is. Elképesztő részletek vannak rajtuk. Ami miatt érdekelt az eljárás, az az, hogy most sikerült pár japán hajóhoz hozzájutni, és leírhatatlan mennyiségű és összegű kiegészítőt lehet megvenni hozzájuk. Gondoltam arra is, hogy saját magam bosszantására papíron összeírok egy hajóhoz mindent amit meg lehet hozzá venni és kíváncsi leszek mennyi lesz az annyi. Viszont ezt nehéz finanszírozni és nem is vagyok benne biztos, hogy minden feljavítanivalóra bolti választ kell keresni. Így némi házi barkácsolást kell erőltetni, de lehet hogy az egyik hajó esetében teljesen házilag kellene mindent kivitelezni, még ha önkinzás is. A korlátban igazad van, az ma már annyira nem nagy összeg és baromi nehéz házilag egyenletesen legyártani. Neked sikerült, én inkább meg sem próbálom (volt kísérlet ami látható is egy másik fórumon - 700-as USS Gato-n lett elkövetve...). A Bólyaira viszed a Derfflingert? hergert! Köszi szépen! A koszolás még várat magára, mert egy hordozót tervezek építeni, ami most lefoglalja a teljes látókörömet. Ami biztos, hogy nem túlzottan lestrapált állapotú hajót képzeltem el az Eskimo esetében. Lesz némi befolyatás, pasztelkrétapor. üdv.: brumi_na | |||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 537687 | 2013. július 17. 01:40 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Sajnos nagyon nincs időm, lassan haladok, a kérdésekre is csak most tudok válaszolni. Először is Laci, gyönyörű a Bismarck - jövőre elmegyek Szolnokra, hogy láthassam. brumi_na: bizony nagyon-nagyon régóta építek hajókat. Kb. 38 éve, gyerekként kezdtem makettezni, először repülőkkel,majd nemsokára jöttek a hajók: Aurora, Patyomkin, Lenin jégtörő, vitorlások, 13 évesen pedig a Matchbox 1:700-as Bismarck. Megvan még, de a képeit inkább nem teszem fel... Itt van viszont az HMS Achilles és HMS Glamorgan. Mindkettőt 1:600-as Airfix kitből, 1998-ban építettem, utolsóként fotómaratott kiegészítők felhasználása nélkül. Mindent saját készítésű alkatrészekkel javítottam fel, illetve építettem meg, pl. az általad is említett 965-ös radart, vagy a Seaslug indítót és az Oerlikonokat. A korlátot a következőképp készítettem: egyformán vékony húzott szálból kb. 20-at nyalábba fogva ollóval egyforma hosszú darabokat vágtam le, majd ezeket egymástól kb. 3 mm-re (1:600) pillanatragasztóval felragasztottam. Ezekre a függőleges korlátoszlopokra (stanchions)még vékonyabb húzott szálakat ragasztottam fel vízszintesen Revell Contacta Liquiddel, először a felsőt, majd a többit. Egy hajóra több száz függőleges pöcök kellett... Végül az egészet ecsettel lefestettem. Szerintem ez a technika ma már nem érdekes: a GMM ultrafine railing birtokában igazi mazochizmus így készíteni a korlátokat. Tomi: tervezett diorámám címe: The Iron Dog and a Splendid Cat, és az SMS Derfflingert, valamint a HMS Tigert fogja ábrázolni Scapa Flow-ban. Végezetül egy kép az orrfedélzetről... Üdv, P.Gy. | |||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 537681 | 2013. július 16. 20:45 | ![]() | |||||||||||||||
Forgacs | Adatlap | 537651 | 2013. július 16. 13:40 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Ti milyen szórópisztolyt tudtok ajánlani, ami megbízható és ideális hajómodellek festéséhez? Üdv! Forgacs | |||||||||||||||||||
TOmCSI | Adatlap | 537461 | 2013. július 13. 21:46 | ![]() | |||||||||||||||
Akár hagyományos kialakítású akár csörlő szervót választasz minimum ilyen méretben kéne gondolkodnod: www.zenn.hu/modelsport/index.phpTermészetesen úgy hogy a torony súlyát egy teherviselő elem tartaná. | |||||||||||||||||||
TOmCSI | Adatlap | 537460 | 2013. július 13. 21:41 | ![]() | |||||||||||||||
Akkor nagyobb standard méretű szervókat ajánlanák. Egy 5-9 kg terhelhetőségű olcsóbb analóg szervómotor tökéletesen megfelelne. Akár úgy is hogy tornyonként raksz be eggyett és rádión külön külön csatornára rakod őket. | |||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 537456 | 2013. július 13. 20:27 | ![]() | |||||||||||||||
Annyi érzékem van az elektromossághoz,hogy ráz.A tornyok maguk olyan 60 dkg körüliek.Szögtartomány?Fene tudja.Esetleg ez a kép ha segít. | |||||||||||||||||||
TOmCSI | Adatlap | 537432 | 2013. július 13. 16:12 | ![]() | |||||||||||||||
Mekkora tömeget kéne mozgatnia? És mekkora szögtartományban. Bár mondjuk egy analóg szervómotor kitérésének a növelése nem egy bonyolult feladat ha van egy kis érzéked az elektromossághoz. | |||||||||||||||||||
TOmCSI | Adatlap | 537431 | 2013. július 13. 16:07 | ![]() | |||||||||||||||
Olcsó modellezésben használatos szervómotor tökéletesen megfelelő! Vannak kis méretű (6-9g) alacsony árfekvésű szervómotorok! | |||||||||||||||||||
SIG | Adatlap | 537423 | 2013. július 13. 14:34 | ![]() | |||||||||||||||
Üdvözlet Urak ! Egyáltalán nem értek a csatahajós témához, így nem szeretnék okoskodni, csak műszaki szempontból lenne egy 5letem. A tornyok forgató mechanizmusához talán sok mindent fel lehetne áldozni egy régi kazettás magnóból, walkman-ból. Az uccsó generációs walkman-ek mechanikája már elég kicsi volt, egyben vannak az áttételek, fogaskerekek és lejátszás (play) üzemmódban, talán még a tornyok forgási sebessége is megfelelő lehet. Viszont ha oltári nagy marhaságokat beszéltem, akkor csillapítva a kínt, amit okoztam, legyen itt pár fotó, amit két hete csináltam a Wilhelshaven-i Német Haditengerészeti Múzeumnál. Bocs a képek minősége miatt, magam is látom, hogy elég zajosak, de mellettem szóljon, hogy este negyed 11 után készültek. Be.zarás, hogy ennyire északabbra még ilyenek a fényviszonyok :) Ja és az uccsó képen az Orosz Haditengerészet egy iskolahajója horgonyzott a kikötőben. Na azon egy egész napot el tudtam volna fotózni, ha felengednek rá... Üdv... Gábor... | |||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 537370 | 2013. július 12. 12:40 | ![]() | |||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 537320 | 2013. július 11. 11:42 | ![]() | |||||||||||||||
Üdvözletem mindenkinek! Olyan problémával fordulnék kedves barátaimhoz,hogy a fő ágyútornyokat szeretném forgathatóvá tenni távirányítóval,de nem tudom ennek a mivoltját,működését.Tudnátok e segíteni nekem ebben?Elvileg 2 tornyot forgatnák egyszerre egy bordás szíj segítségével összekötve,de így is egy toronynál meg kell oldani a forgató motort stb. Köszönöm a segítségetek! Üdv! | |||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 537262 | 2013. július 10. 17:04 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Jó látni, hogy mindenki szépen halad a saját hajójával. (csal én nem, mert most messze vagyok tőle) Gyuri! Nagyon tetszik az összhatása a festésnek. Ha kész lesz a Derfflinger, akkor valamilyen Scapa Flow-os dióra fogod tenni? Hatvani Laci! Nem semmi a kitartásod a részletek iránt, de nagyon tetszik. A képeket amit felraktál a Bismarck festéséről azok még 1-2 hónappal az indulás előtt készültek, ha jól gondolom. Valószínűleg ezért érnek le a balti csíkok és ál orr/far hullám a vízvonal feléig, -(mondjuk vannak olyan furcsa fed.mesterek akik még a vízvonal alá is befestetnek a matrózokkal)- a hajó még nem volt teljesen feltöltve készletekkel. Forgács! Papirból csak a Scharfschütze, a 98M és a Bodrog monitor készült. A ladik balsafa, a többi műanyag készlet, némelyik maratott feljavítóval. A Thüringenről készült csak a dokkban látott képeken van ott a világosabb csík a torpedóvédő háló tartó rudaknál. Egyenlőre úgy döntöttem, hogy megfestem valahogy a fenék lemezelését, utána szolidan kicsit koptatni és koszolni fogom. Megnéztem pár mai hajófenékről készült képet. Ezeken általában az látszik, hogy a vízvonalnál van egy fehér csík (só vagy vízkő) és egy zöld csík(valami alga lehet) Lefele meg kicsit fakóbb, kopottabb a festés. TAMÁS78! Kösz a képet ez is sokat segített! brumi_na! Szép lesz az Eskimo is! Hogyan fogod koszolni? Üdv.: Herger tomi | |||||||||||||||||||
brumi_na | Adatlap | 537204 | 2013. július 9. 21:33 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! zs180 Köszönöm a dícséretet! 2. nekifutásra sikerült némileg elfogadhatóra összehozni. De még kell picit pepecselni vele, mert a ragasztó kifutott és összegányolta az egyik felépítmény oldalát. Azon aggódtam a legjobban, hogy a maszkolószalag ne tépje le a korlátokat. Ezt a részt megúsztam. A hajód nagyon penge, de messze vagyok még ettől... Mennyi ideje építesz hajókat? A napokban a kezembe került egy régi újságom (2000-es évjárat), ahol láttam egy HMS Achillest. Olvastam, hogy mindent neked kellett legyártani hozzá. A korlátok elkészítése érdekelne. Írod, hogy egy korábbi lapszámban (1994/4. sz. Modell és makett) a technikát megosztottad, de egyenlőre ezt a példányt nem találom. A 965-ös radarantenna egyszerűen hihetetlen milyen szépre sikeredett. Forgacs! Köszönöm szépen az elismerő szavakat. A hajó 700-as méretarányú. 2,5 gyufásdoboz hosszú... :) brumi_na | |||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 537171 | 2013. július 9. 13:58 | ![]() | |||||||||||||||
Forgacs! Ha hiszed ha nem ez a háló egy rozsdamentes acélháló.Nem tudom hol lehet kapni,de nekem van még egy jó darab ha kell esetleg. Ennek a forrasztása cseles,mert a forrasztandó felületre rátéve a hálót egyszerűen csak odaforrasztom.Igaz a nem látható részen csak pontozom,de a trepniknél,már a terpni élét felrakás előtt bevonom cinnel,majd a ráhelyezett acélhálót a terpni oldalától forrasztva fölfelé húzom a pákát az éléig a hálóra.Ezután csak az éleket pontozom a pákával az oldalán levő többlet anyaggal (cinnel).Ez a rács végül is belesüllyed a cin többletbe és körül fogja.A többletet végül lecsiszolom és kész.Ez olyan erősen fogja,hogy volt mikor egy átalakításnál a szellőző hálóját nem bírtam fogóval sem letépni.Csak úgy lehetett,hogy egy szemöldök csipesszel enyhén húztam a hálót,míg a pákával felolvasztottam a cint rajta.Van sárgarézben is,de ennek a története egy előző munkahelyhez köthető.Ez a háló egy granuláló géphez (fröccsöntő üzem) lett hozatva,hogy átszűrje a szennyeződést a forró még folyékony granulátumból.Mivel a főnököm hozatott kb. 1m széles tekercsben olyan 100m körül,így él a mondás,hogy "mindenki onnan él,ahol dolgozik" és "lecsíptem" belőle 2m-rt.A géphez amúgy is 10x10 cm-s darab kellett csak napi egyszer.0,4mm-s osztású,tehát egy aprányit még nagy is,de az apróbb rácsozású már félő,hogy fújásnál betömődik. Na most akkor a Bismarck. Hitler azért adta neki ezt a nevet,mert Otto von Bismarck a Német Császárság 1. kancellárja (vaskancellár) volt,aki ragyogó páncélzatú,félelem nélküli lovag volt,a német birodalom megteremtője,akinek jövőbelátása adta számukra az erőt,mellyel a keserves csapás után a nemzet újjászületett és csodálatos terjeszkedésbe kezdett.Bismarck a birodalom (Reich) első kancellárja lett,és maradt 1890-ig.Vezetésével a második német császárság egységes,gazdaságilag és katonailag erős nagyhatalom lett,ma is ható szociális, egészségbiztosítási és oktatási rendszerrel. Tirpitz! Nevét Alfred von Tirpitz flottaadmirálról kapta. 1900. június 12-én megkapta a von jelzőt a nevéhez,ezzel belépett a német nemesek sorába.Német admirális,a Német Császári Haditengerészet vezetője 1916-ig,a korlátlan tengeralattjáró háború egyik fő kidolgozója.1911-től Flottaadmirális és az első világháború kitörésével kinevezik a Német Császári Hadiflotta parancsnokává.Az angol flottához hasonló rendet, tisztaságot és fegyelmet honosított meg hazájában.Áldozatos tevékenységének köszönhetően a német birodalom hadiflottája eddig sohasem látott mértékű és ütemű fejlődésen ment át,így néhány év alatt a világ második legerősebb hadiflottája lett (a Brit Királyi Haditengerészet után). Üdv! | |||||||||||||||||||
Forgacs | Adatlap | 537161 | 2013. július 9. 10:12 | ![]() | |||||||||||||||
Szia Tomi! Fantasztikusak a hajóid! Az összes papírból készült? Ami a Thüringenről készült fotót illeti, ott biztos, hogy a torpedók elleni védőhálót tartó rudak tövénél elhaladó csík a vízvonal. Az sem kizárt, hogy az alatta pusztán egy kopás, vagy festettek oda egy másik vízvonalat. (Nem vagyok szakértője a dolognak csak találgatok.) brumi_na! Szerintem nagyon jó lett az Eskimo, és ennek a kis balesetnek köszönhetően még a hátsó lövegek kicsit élethűbbek is lettek talán. A festés is nagyon jó! Mekkora méretarányban építed? Laci! Baromian jó az épülő Bismarckod! Milyen névre hallgat és hol lehet beszerezni azt a ,,háló szerű" anyagot? (Ha nem tévedek akkor az is ugyan olyan sárgaréz. Milyenek a méretei?) Egy történelmi kérdésem is lenne hozzád. A két testvérhajó miért pont a Bismarck és a Tirpitz nevet kapta? zs180! Nagyon tetszik, ahogyan koptatod a hajót! Nincs eltúlozva, és olyan finoman kopott hatást kelt. Üdv: Forgacs | |||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 537118 | 2013. július 8. 16:38 | ![]() | |||||||||||||||
Üdv hajósok! A mai nap igaz,hogy sétálással és bevásárlással telt el,de jutott idő a hajóra is és ahhoz képest elég sok minden felkerült a hajóra.Tulajdonképpen az összes lámpa,kürt stb. Ezeket osztanám meg veletek. Segítségét kérném valakinek,aki tudna nekem nélkülözni,vagy szerezni max 6-s réz anyát,esetleg réz csavart olyan 20 db-ot. Köszönöm a segítségetek! Üdv! | |||||||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 537071 | 2013. július 7. 20:02 | ![]() | |||||||||||||||
Szia, Gyuri! Ha nem kérdeztem volna az eleje táján, hogy mely állapotában akarod ábrázolni, most a képekből kitalálnám. Nagyszerűen visszaadják a hajó elmúlt 3 évét, le a kalappal. (Sőt, megkockáztatom, hogy egy picit több még mindig nem lenne sok.) | |||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 537067 | 2013. július 7. 19:28 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! brumi_na, nagyon szép lett a hajód, jól sikerült a kamuflázs, nem is értem, miért aggódtál miatta... Én itt tartok, kicsit megkoszoltam a hajótestet. Természetesen sok egyéb dolog (szinte minden apró alkatrész) is lefestődött, ezekről nem készítettem képeket. Még kell finomítani a koszoláson, aztán jön a kontrasztozás, lakkozás, és végre állíthatom össze a hajót. P.Gy. | |||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 537010 | 2013. július 6. 21:38 | ![]() | |||||||||||||||
TAMÁS78 | Adatlap | 537005 | 2013. július 6. 20:09 | ![]() | |||||||||||||||
Szia, Tomi! Érdekes kopási jelenség, és nem vagyok meggyőződve róla, hogy csak kopás. Nekem úgy tűnik, nem teljesen szabványos a vízvonalkörüli festés. De a fotóelemzésben általában hasonlóan bizonyulok "jónak", mint a nukleáris fizikában. :) Mindenesetre itt egy kép a VdT-ről hasonló helyzetben. Van rajta, ami hasonlóan néz ki, és van, ami nem. Simi, ez káprázatosan jól néz ki! Brumi na, ez is nagyon mutatós. Tamás | |||||||||||||||||||
hergert | Adatlap | 536986 | 2013. július 6. 15:29 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Köszönöm a véleményetek az eddigi hajóimról és a Thüringenről! SIMI! Három dolog volt ami érdekelt: 1 fafedélzet( ezt eltaláltad), 2 kötélzet, a fotókon teljesen jól láttam amit akartam, 3 a lehelet finom koszolások. Hatvani Laci! Köszönöm a véleményed a Bismarckról, ezt a makettet háromszor építettem újjá. Most már így marad, a következőnél úgyis a tiéd lesz az etalon. A balti csíkozást ezek szerint kiballasztolva festették fel? Gyuri! A lövegtornyoknak ez volt a prototípusa, kicsit magasnak tűnt ezért a következő 1 mm alacsonyabb lesz. Mi a véleményetek arról amit ezeken a képeken a Thüringen vízvonaláról és az alatta felette látható csíkokról látható. Olyan mintha a vízvonal csík felett lenne egy világos szürke csík, lefele meg amit a víz erodált a vízvonal csíkból és a fenék festésből. Azért érdekel,mert lehet, hogy valami hasonlót én is megszeretnék jeleníteni a lemezelésen kívül. Üdv.: Herger Tomi | |||||||||||||||||||
hatvanilaci | Adatlap | 536981 | 2013. július 6. 12:26 | ![]() | |||||||||||||||
Üdvözletem hajósok! Vannak képek a gyűjteményemben,ahol az eredeti Bismarckról vannak ugye felvételek.Na most megint találtam olyan képet ami elszomorított,mert megint át kell alakítanom a felépítményt.Ez az "Anatomy of the Battleship Bismarck" könyv ugyan jó,de csak úgy,hogy a fő mérteket levegyem.Minden egyéb más kuka.Ismételten megviccelt a szellőzők helyeinek illetve számainak mivoltjával. Jó nem panaszkodni akarok,de minthogy mennék előbbre,inkább visszafele haladok ilyen bosszúságok miatt. Képek később lesznek. Üdv! | |||||||||||||||||||
brumi_na | Adatlap | 536980 | 2013. július 6. 12:20 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Pár kép az HMS Eskimoról. Még nagyon steril a hajó, ezért némi "használtság" fog felkerülni rá. Valamint két lövegcsövet cseréltem le, ezeket kell lefesteni (meg egy mentőcsónakot, stb.). Eltörtek a lövegcsövek amikor a lövegpajzsba igyekezetem benyomorítani őket... A műgyanta nehezen viseli a feszültséget. A fémmel ilyen gond nincs. :) Simi! Ez a Repulse baromi jól sikerült... Gratulálok! Gondolom hasonlóan mindenkihez én is várom a folytatást! brumi_na | |||||||||||||||||||
zs180 | Adatlap | 536970 | 2013. július 6. 10:10 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Nagyon lassan haladtam mostanában, a nyári szabadságolások miatt még több a munka, kevés a szabadidő. A hajón az apró részletek festegetése lassú és egyelőre kevéssé látványos. Azért majd teszek fel képeket. Forgacs, a Derfflingert kb. 1919 elejei, Scapa Fow-ban internált állapotában jelenítem meg, azért ilyen elhanyagolt az állapota. Tomi, nagyon jól alakul a hajód! Gyönyörű a lövegtorony. Jó volt látni a korábbi munkáidat is. Imi, a Repulse egyszerűen tökéletes lett. Gratulálok hozzá! A festékek beszerzése nem egyszerű, a németeknek is csak 1-2 darab van, állítólag küldik. Üdv, P.Gy. | |||||||||||||||||||
Simi | Adatlap | 536935 | 2013. július 5. 16:39 | ![]() | |||||||||||||||
Sziasztok! Örülök, hogy tetszett a hajóm! Majd még csinálok róla képeket és teszek fel ide is, hogy kicsit megtörjem a nyári passzivitást. Tomi, szerintem te a fafedélzetre akartál rákérdezni, vagy tévedek? Forgacs! A hajócsavarok tudtommal bronzból készültek. Őszintén megvallva egy csatahajónak se láttam élőben a csavarját (másnak se) ... A neten láttam néhány képet pl az IJN Mutsu egyik csavarjáról. Ennek alapján én a Gunze polírozható fém sorozatából az aranyat találtam a legmegfelelőbbnek. Létezik igaz kifejezetten bronz szín is a sorozatban, de az erősen zöldes - vagyis korrodált - árnyalatú. Legfelljebb a szárazdokkban tudott volna ilyen állapotba kerülni egy igen hosszan tartó felújítás alatt a csavar. A festés után a csavarokat nem políroztam ki. Elkészült Horváth Zoli legújabb cikke, érdemes elolvasni: acelmonstrum.host22.com/cou.html |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Szeretném figyelmetekbe ajánlani az AK-Interactive hajókhoz, főként hadihajókhoz készült festékeit, weathering termékeit:
www.tankmodelshop.com/festekek_ecsetek_69/festekek_es_kulonleges_hatast_elero_termekek_weathering_hajokhoz_94
Üdv:
Robi