<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 527047 | 2013. február 27. 12:40 | ![]() | |
lacipapa | Adatlap | 527043 | 2013. február 27. 11:55 | ![]() | |
Szervusztok! Azért ide írok,mert úgy gondolom itt vannak a Mig szakértők.Mig-21U típust építek 48-ban és van két különböző kerék készlet,de nem tudom melyik lenne a jobb? A Pf kittből a főfutó méretei, 17.6x5mm, az orr,11.9x4mm.Az Eduard méretek,főfutó kerék mérete 16.6x4mm az orré 10.3x3.9mm.Melyik lenne a jobb? Köszi,Laci | |||||
Freddy | Adatlap | 526792 | 2013. február 25. 13:29 | ![]() | |
A Castro-sapka hatvanas évek elején volt rendszeresítve, nem csak a repülőszerelőknél, de az egész hadseregben (akkor volt egy pár útkeresős év a Rákosi-féle 2. vhs szovjet copypaste után), de pár év múlva (1965-ben talán) bevezették helyette a mindenki által jól ismert sildes Bocskait. (Egy pár évig még maradhatott, amíg a készletet el nem hordták.) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 526719 | 2013. február 24. 20:08 | ![]() | |
Szia migi A 60-as 70-es években mindig gyárilag felfestett gépszámokkal jöttek a gépek, de pl. a Szu-22-eseket már terepszín festéssel hozták szétszerelve An-12-vel, de itthon festették fel rá a számokat, kölcsönkért PG-sablonokkal, ezért ezeken kezdettől fogva a kerekebb számtipusok voltak. A teflonszürke 23-asok is szögletes, gyári festésű számokkal jöttek. Üdv R. | |||||
búza | Adatlap | 526718 | 2013. február 24. 20:08 | ![]() | |
És a mögötte álló terepes PF sem egy mindennapi darab! Kis hátsórész de felső fékernyős, SzPSz-es fékszárny, előre nyíló kabintető! | |||||
Daala | Adatlap | 526686 | 2013. február 24. 17:29 | ![]() | |
búza | Adatlap | 526682 | 2013. február 24. 17:26 | ![]() | |
Nyugger | Adatlap | 526679 | 2013. február 24. 17:21 | ![]() | |
Sziasztok, Ennek a sapeknak a pontos megnevezése az 1962 M legénységi gyakorlósapka. A bevezetése a kubai válság környékén történt ezért Castró-sapkának is hívták. Szerintem tartalékosok dolgoznak a gumin, akkoriban 3-5 évente berántották a kiképzett állományt egy kis frissítésre. A csatolt képen egy fejlesztett változata van mert a figyelmetlen katona sapkáját beszívta a hajtómű. Ezért a vállaphoz rögzitették védekezés gyanánt | |||||
lacipapa | Adatlap | 526675 | 2013. február 24. 17:11 | ![]() | |
Szervusztok! A sapka ügyben, én 66-68-ban voltam katona és amikor bevonultam ilyen Kasztro sapkánk volt.Nem sokáig,mert másod évben,már a Bocskainak (akkor) nevezettre cserélték. Üdv,Laci | |||||
migi | Adatlap | 526673 | 2013. február 24. 17:00 | ![]() | |
Fogalmam nincs ? | |||||
búza | Adatlap | 526672 | 2013. február 24. 16:53 | ![]() | |
Szia Laci! A magyar őrnagy-alezredes bajtársnak van vállapja, de a többieknek semmi, még egy krumplivirág sem látszik. Nem véletlenül egy lenyel lövészeten cserélnek éppen gumit a keréken? Üdv: G. | |||||
migi | Adatlap | 526661 | 2013. február 24. 15:55 | ![]() | |
Szia Levi Engem is zavart a sapka , de megkerestem a Szolnoki Delfines képeket ,és ott több emberkén volt ,ilyen vagy ilyesmi fazonú sapka , és a Mig-15 ös képeken is látható , Meg azt hiszem , ha jól tudom csak nálunk volt ez a derékszíjas antantszíj. üdv: migi | |||||
migi | Adatlap | 526653 | 2013. február 24. 15:26 | ![]() | |
Köszi szépen , lassan elkészül , Akkor azért lenne még egy kérdésem , a gépeket ezek szerint már fölfestett oldalszámmal kaptuk ? | |||||
Levix | Adatlap | 526652 | 2013. február 24. 15:09 | ![]() | |
Volt ilyen sapkája valaha a magyar műszakiaknak? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 526650 | 2013. február 24. 15:01 | ![]() | |
Szia migi Most értem haza melóból, megkaptam a postát, köszi az anyagot, nagyon érdekes és ritkaság is! Jó munkát a Szu-9-hez! Üdv R. | |||||
migi | Adatlap | 526648 | 2013. február 24. 14:52 | ![]() | |
Szia Laci Köszi szépen a szakvéleményt , akkor ez az első ilyen számozású kép a gyűjteményembe , az akkor ritkaság , megkaptad amit küldtem ? meg lesz egy pár kép még arról a témáról , üdv: migi | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 526647 | 2013. február 24. 14:47 | ![]() | |
Szia migi Ez egy magyar 21PF eredeti gyári "festéssel", vagyis natúrfém + néhány ezüstfestésű rész + színtelen lakk védőréteggel, ezeken még ilyen volt a számok alakja, a kerekebb alakú számok csak az első PG-javítás végén, az ezüstre-festéssel együtt kerültek a gépekre. Tibcsi UTI-nál nem felül középen lenne a pitotcső, hanem felül jobboldalt, és lennének rajta DUASz-lapátok, nem lenne sötét színű a szívócsatorna mellső gyűrűje, és nem lenne a törzs-orrán felül a levegő-kivezetés. Üdv R. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 526642 | 2013. február 24. 14:29 | ![]() | |
Szerintem túl kicsi a beömlő, ezért inkább valamelyik kétüléses 21-esre (U, UM) tippelek. Ettől még lehet magyar, de az oldalszám alapján akár lengyel is. Nekik is volt hasonló alakú oldalszámuk. De ez csak tipp. | |||||
migi | Adatlap | 526641 | 2013. február 24. 14:18 | ![]() | |
pintair | Adatlap | 526602 | 2013. február 24. 07:58 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 526496 | 2013. február 23. 07:20 | ![]() | |
Szia, Ezért írtam, hogy "szerintem". :) Amúgy én csak a rajzot vetettem össze a fotóval. A cseh gyártású f-13-as deklijén is van olyan félkör alakú kivágás (ill. panelvonal)? Üdv: Tibcsi | |||||
elmo | Adatlap | 526492 | 2013. február 22. 23:55 | ![]() | |
Szia Tibcsi! Ez a dekk valoszinu, hogy egy cseh S-106-rol van.A hatterben egy f13-as/S-106-os all (latszik a torzsfeklap egy resze). A cseh gyartasu korai deltakon volt a kabin belseje jellemzoen "valkid-zold". A dekk es az SZK ules lenyeget tekintve ugyan az volt a 74-es, 76-os tipusokon. Udv.:elmo | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 526475 | 2013. február 22. 17:43 | ![]() | |
Szia migi Kabintetővel együtt történő katapultáláskor már az ülés kabinból való kiemelkedése közben, kb. félúton egy piromunkahenger kiüti ezt az "ásólemezt", és kitolja a légáramlatba a stabilizáló ernyőt, ami megakadályozza az ülés bepörgését. Az ülés a pilcsivel együtt így hanyattfekszik, "ülőkével " előre, áramlási iránnyal szemben, és ebben a pozícióban vezérli az automatika egy másik piromunkahengerrel a kabintető leválasztását a katapultülésről. Üdv R. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 526474 | 2013. február 22. 17:37 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 526473 | 2013. február 22. 17:31 | ![]() | |
Szerintem ez egy PF dekli, a félkör alakú részből pedig a "Kriska ljucska" hiányzik. A mellékelt rajz alapján... | |||||
migi | Adatlap | 526472 | 2013. február 22. 17:11 | ![]() | |
Megtudná valaki mondani hogy miért hiányzik az a félkör alakú rész a kabintetőből ? | |||||
vatya1 | Adatlap | 526430 | 2013. február 22. 05:42 | ![]() | |
Igen ez csak egy közeli fotó az igaziról üdv... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 526398 | 2013. február 21. 19:14 | ![]() | |
Cébés | Adatlap | 526367 | 2013. február 21. 14:43 | ![]() | |
vatya1 | Adatlap | 526334 | 2013. február 21. 08:14 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 526132 | 2013. február 19. 13:13 | ![]() | |
Szia Nem is írtam azt, hogy könnyű lenne, nagyon sok gyakorlás (repült idő) kellett volna hozzá, ráadásul ugye rávezető üzemmód kapcsolásakor megszünik a radarláncban való további kötelékrepülés lehetősége! Üdv R. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 525709 | 2013. február 15. 21:06 | ![]() | |
Szia Igen, csakhogy a másik gépen kívül még elég sok minden van (egyéb forgalom, zivatar, hegyek stb.) Ráadásul a műszerrepülés önmagában is kemény meló: műhorizont, magasságmérő, varióméter, sebességmérő figyelése folyamatosan, plusz a többi időnként. Elég kemény lehet együléses gépen mindezek előtt még a radar alapján repülni... üdv | |||||
MrTiff | Adatlap | 525704 | 2013. február 15. 20:36 | ![]() | |
Köszönöm a válaszokat! | |||||
Nyugger | Adatlap | 525703 | 2013. február 15. 20:34 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 525701 | 2013. február 15. 20:28 | ![]() | |
Sziasztok piratvitorla 250m/s a földhöz képest, de nem a kísérő a vezérgéphez képest! Szóval valaki/k valamit akkor nagyon elcseszhettek! Nyugger Lokátorláncban nem repülhettek teljesen egyvonalban egymás mellett, mert a 21-es lokátora nem dolgozott oldalirányba 90 fokig, magyarán a kísérő így nem tudta volna saját lokátorképe alapján követni a vezérgépet, csak ha valamennyire mögötte IS volt. Üdv R. | |||||
PETI | Adatlap | 525700 | 2013. február 15. 20:26 | ![]() | |
Helló! Nagyjából ugyanaz, de az AeroTeam-nek gyengébb a felülete. A Condoré határozottabban van vésve. | |||||
czzoli | Adatlap | 525697 | 2013. február 15. 20:17 | ![]() | |
Időjárás, igen! Elrontottam, bocsánat. | |||||
Nyugger | Adatlap | 525696 | 2013. február 15. 20:02 | ![]() | |
Sziasztok, Készültségbe nem a napszak alapján vezényeltek, hanem az időjárás bonyolultsága okán. Jó idős nappal v. éjjel mehetett a MiG-21F-13-s is, a rávezetés utáni vizuális felderítés megvalósíthatósága miatt, bonyolult időjárás esetén a lokátoros MiG-17PF, 19PM, 21PF kereste meg a rávezetés végén a lokátor hatótávjának megfelelően a célt. Ismereteim szerint a lokátorláncban nem egymás mögött, hanem egy vonalban repültek a gépek, és a fedélzeti lokátoraik hatótávjai fedésben voltak egymással. Így ha 10 km- s volt a lokátor hatótávja akkor pl. 4 gép elméletileg egy 40 km-s sávban tudott felderíteni. Az RSz-2USz-nek nagyobb volt a hatótávja kb. 6 km, valamint a robbanófej tömege is. | |||||
Neo954 | Adatlap | 525693 | 2013. február 15. 19:24 | ![]() | |
users.atw.hu/wp-reviewacr/ARC_JET/mig21um.html Itt a condor kerete, ugyan ez az aero-team is. Üdv.:Neo | |||||
Neo954 | Adatlap | 525691 | 2013. február 15. 19:19 | ![]() | |
Szia! Ugyan az kb mint a Condor, KP. Alkatrészre stimmel az öntőkeret,maximum kevesebb vagy több sorja van rajta. Üdv.:Neo | |||||
piratvitorla | Adatlap | 525686 | 2013. február 15. 19:04 | ![]() | |
Szia Azért a repülésirányítók is a helyzet magaslatán lehettek... Egyébként 3 km rohadt kevés . 900-zal másodpercenként 250 métert tesz meg a szerkezet... üdv | |||||
MrTiff | Adatlap | 525683 | 2013. február 15. 18:42 | ![]() | |
Sziasztok! Valaki tud valamit az Aero Team Mig-21 UM-ről? Méret -forma helyességre gondolok. Válaszokat előre is köszönöm! | |||||
doky3 | Adatlap | 525678 | 2013. február 15. 18:23 | ![]() | |
Mi a különbség az RSz-2U és az RSz-2USz között? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 525668 | 2013. február 15. 17:45 | ![]() | |
Szia piratvitorla Igazad van, előkotortam a korabeli sajtót, Sipos ales is azt mondta, 3 km-ről követte Gőgös gépét, mégis össze tudtak ütközni(igaz, később személyesen találkoztam S. alezzel, Ő azt mondta - nem túl barátian "említve" volt főnökét - hogy nem összeütköztek, hanem az ment neki az ő gépének). Szóval szerintem egy vegyes géppár elméletileg elfoghat egy nagyméretű, jóval lassúbb gépet még radarláncban repülve is (a 21PF radarja állítólag 15-20 km-ről "látott" bombázó méretű célt, ebbe belefér, hogy maga előtt 3 km-re "lássa" a radaron a saját vezért is és mondjuk 15-re a célpontot is - addig, míg a radar felderítő üzemmódon dolgozik! De mint irtam is, ez a követési lehetőség megszünik, mihelyt a radart átkapcsolja célzó, rakéta-rávezető üzemmódra, mert a PF és az MF radarja is ebben az üzemmódban csak egy vékony vezetősugarat bocsájtott ki a célra (ebben repült a célig a rakéta), és nem pásztázott tovább, csak a célgépet követte! R. | |||||
czzoli | Adatlap | 525647 | 2013. február 15. 15:04 | ![]() | |
Sziasztok! Szerintem itt két dolog keveredik, de nagyon. Az egyik, hogy a közös készültség tudtommal az volt, hogy az F13 nappal, a PF éjjel adott készültséget (radar miatt). A másik, hogy talán(!) lövészeten az F13 indított egy rakétát bele a világba, a másik gép pedig ezt lőtte le. Ilyenről már olvastam, igaz azok a gépek MF-ek voltak és R3 rakéták (éles és "herélt"). | |||||
piratvitorla | Adatlap | 525644 | 2013. február 15. 14:49 | ![]() | |
Igen, nekem is ilyesmi rémlik így visszagondolva. Mintha a PF derített volna, és az F lőtte volna le? üdv | |||||
piratvitorla | Adatlap | 525642 | 2013. február 15. 14:48 | ![]() | |
Szia - A radarlánc inkább kilométereket jelent... - A radarlánc során elég követni a másikat, nemhogy még harcolni közben. - Ha a rakétás van elöl a radaros hogyan "lát" rendesen? Ha a radaros van elöl a rakétás hogyan indít? - Ezeknek a gépeknél amúgy is nagyon kicsi volt a radar felderítési távolsága, nemhogy még egymást kövessék... | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 525627 | 2013. február 15. 13:39 | ![]() | |
Szia Egy "radarláncban" repülő géppár felhőben vagy éjszaka is együtt tud maradni, persze ez nem pár-tíz méteres szoros kötelék, hanem százméterekben mérik a követési távolságot. A kísérő ilyenkor a saját radarjával követi a vezérgépet akár 1-1,5 km-es távolságon (persze nagy sebességen ez nem a biztonság csúcsa, nálunk is volt belőle "karambol", lásd Gőgös Ottó ezr. és Sipos Kálmán ales. ütközését 89-ben Báta közelében - minusz két 21bisz békeidőben, ellenség nélkül!). Lenti vegyes-elfogó kötelék esetében viszont abban a pillanatban megjelenik a követés problémája, mikor a radaros gép átkapcsol rakéta-rávezető üzemmódra, ettől kezdve hogyan tudná követni a rakétát hordozó-indító vezérgépet! Merthát ugye a rakétát indító gép nyilvánvalóan nem lehetne kisérő-pozícióban a rávezető-gép mögött! Üdv R. | |||||
migi | Adatlap | 525622 | 2013. február 15. 13:13 | ![]() | |
Sziasztok Igen valami ilyesmi nekem is rémlik , de ott mintha a pf kereste a célt meg , és arra vezették rá a másik gépet , | |||||
piratvitorla | Adatlap | 525621 | 2013. február 15. 13:12 | ![]() | |
szia Sok értelme nem lett volna, különösen az orosz jellegű rendszerben (kiképzés, logisztika stb.) Ráadásul a radarvezérlésű rakéta lényege, hogy felhőben is alkalmazható. Egy géppár meg csak felhőn kívül tudott volna együtt maradni... üdv |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A 21U főfutókereke 800x200 (mármint eredetiben), orrfutókerék minden 21-en 500x150, úgyhogy maradj az Edu-gyártmánynál
üdv R.