<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 528260 | 2013. március 12. 20:47 | ||
búza | Adatlap | 528259 | 2013. március 12. 20:44 | ||
Barkácsolták, a sint nem lehet másképp tartó nélkül felrakni. Az R-60-nak meg hiányzik az eleje! És ha nem vigyázunk, valaki még ezt is igaznak fogja tekinteni! | |||||
komppeter | Adatlap | 528239 | 2013. március 12. 15:54 | ||
Sziasztok, Megtudja valaki mondani a magyar csillagos, ill. ék felségjel, valamint az oldalszámok eredeti méreteit? 1/100-as migekhez kellene matricát kreálnom... Előre is köszönöm | |||||
migi | Adatlap | 528228 | 2013. március 12. 12:19 | ||
Azért kíváncsi lennék rá hogy ez megoldható e vagy barkácsolták a dolgot , Nálunk nem volt szokás a 4db R-60 as függesztése de a Bolgárok, Szerbek , Jugóknál , több képen is látható a 4 db rakéta , | |||||
Yeagger | Adatlap | 528226 | 2013. március 12. 11:08 | ||
meg nem is nagyon volt jellemző négy r-60-as egyidejű hordozása.. | |||||
doky3 | Adatlap | 528221 | 2013. március 12. 09:57 | ||
Igaz, azt nem is figyeltem. | |||||
charles | Adatlap | 528219 | 2013. március 12. 09:50 | ||
Nem az az érdekes, hogy R-60 van fenn, hiszen ezt hordozta, hanem az, hogy a rakéta sin közvetlenül a szárnyra van függesztve, nincs tartó. | |||||
doky3 | Adatlap | 528218 | 2013. március 12. 09:43 | ||
Az mindenesetre érdekes, hogy R-60-as rakéték vannak a felfüggeszőkön, vagy azok makettjei. | |||||
Taylor2 | Adatlap | 528198 | 2013. március 11. 20:47 | ||
Nem mig-21, de ez is el lett csúfítva. :S | |||||
migi | Adatlap | 528187 | 2013. március 11. 19:08 | ||
Dani_MiG23 | Adatlap | 528120 | 2013. március 10. 23:29 | ||
Sziasztok! Badboy, Lacipapa, Ati75: köszönöm, örülök, hogy tetszik! A "beton" mérete valóban lehetett volna nagyobb, ez a végére bennem is megfogalmazódott, a későbbieknél majd úgy építek. Attila, én meg a bolyain tudtam végül beszerezni, olyan 1500-2000 ft-ért. | |||||
badboy | Adatlap | 528092 | 2013. március 10. 18:36 | ||
Szia! Én kint vettem Sliacon a repülőnapon, 5 eurot kértek érte. | |||||
Ati75 | Adatlap | 528089 | 2013. március 10. 18:06 | ||
Szia! Nagyon jó lett,igazi ritkaság! Ha megkérdezhetem,hol szerezted be a makettet? Attila | |||||
lacipapa | Adatlap | 528036 | 2013. március 10. 11:18 | ||
Szia! Nagyon jó lett,tetszik!Én,talán egy kicsit nagyobb "betont" tennék alá.További jó munkát. Laci | |||||
badboy | Adatlap | 528016 | 2013. március 10. 07:51 | ||
Szia! Gratula, szép lett az UM. Nekem is itt pihen a szekrény tetején, magyar matricám is van hozzá, már csak egy nagy levegőt kellene venni és nekiállni. | |||||
Dani_MiG23 | Adatlap | 528011 | 2013. március 10. 00:03 | ||
Sziasztok, végre elkészült az 1/72-es MiG-21UM-em az Aeroteam készletéből, HAD matricákkal, házi feljavításokkal (kabinbelső, védő lemezek, antennák, stb.), gyanta ülésekkel, valamint sikerült szereznem hozzá egy húzott kabintetőt is. Ami a készletet illeti, volt vele munka bőven, de sok választásom nem volt, UM-et pedig már régen akartam építeni. Szóval ez lett belőle, bármilyen észrevételnek nagyon örülök. | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 527051 | 2013. február 27. 13:11 | ||
Szia U-hoz a "küllős" főfutókerék kell, a "teli" a bisz-hez jó. R. | |||||
lacipapa | Adatlap | 527050 | 2013. február 27. 13:03 | ||
Szia! Köszönöm,akkor volna még egy, a főfutó belső tárcsája milyen kialakítású?Az Edu. két verziót kínál.Egyik ún. küllős a másik teli.Az U-hoz melyik a jó?A kis svancos utiról lenne szó. Laci | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 527047 | 2013. február 27. 12:40 | ||
Szia lacipapa A 21U főfutókereke 800x200 (mármint eredetiben), orrfutókerék minden 21-en 500x150, úgyhogy maradj az Edu-gyártmánynál üdv R. | |||||
lacipapa | Adatlap | 527043 | 2013. február 27. 11:55 | ||
Szervusztok! Azért ide írok,mert úgy gondolom itt vannak a Mig szakértők.Mig-21U típust építek 48-ban és van két különböző kerék készlet,de nem tudom melyik lenne a jobb? A Pf kittből a főfutó méretei, 17.6x5mm, az orr,11.9x4mm.Az Eduard méretek,főfutó kerék mérete 16.6x4mm az orré 10.3x3.9mm.Melyik lenne a jobb? Köszi,Laci | |||||
Freddy | Adatlap | 526792 | 2013. február 25. 13:29 | ||
A Castro-sapka hatvanas évek elején volt rendszeresítve, nem csak a repülőszerelőknél, de az egész hadseregben (akkor volt egy pár útkeresős év a Rákosi-féle 2. vhs szovjet copypaste után), de pár év múlva (1965-ben talán) bevezették helyette a mindenki által jól ismert sildes Bocskait. (Egy pár évig még maradhatott, amíg a készletet el nem hordták.) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 526719 | 2013. február 24. 20:08 | ||
Szia migi A 60-as 70-es években mindig gyárilag felfestett gépszámokkal jöttek a gépek, de pl. a Szu-22-eseket már terepszín festéssel hozták szétszerelve An-12-vel, de itthon festették fel rá a számokat, kölcsönkért PG-sablonokkal, ezért ezeken kezdettől fogva a kerekebb számtipusok voltak. A teflonszürke 23-asok is szögletes, gyári festésű számokkal jöttek. Üdv R. | |||||
búza | Adatlap | 526718 | 2013. február 24. 20:08 | ||
És a mögötte álló terepes PF sem egy mindennapi darab! Kis hátsórész de felső fékernyős, SzPSz-es fékszárny, előre nyíló kabintető! | |||||
Daala | Adatlap | 526686 | 2013. február 24. 17:29 | ||
búza | Adatlap | 526682 | 2013. február 24. 17:26 | ||
Nyugger | Adatlap | 526679 | 2013. február 24. 17:21 | ||
Sziasztok, Ennek a sapeknak a pontos megnevezése az 1962 M legénységi gyakorlósapka. A bevezetése a kubai válság környékén történt ezért Castró-sapkának is hívták. Szerintem tartalékosok dolgoznak a gumin, akkoriban 3-5 évente berántották a kiképzett állományt egy kis frissítésre. A csatolt képen egy fejlesztett változata van mert a figyelmetlen katona sapkáját beszívta a hajtómű. Ezért a vállaphoz rögzitették védekezés gyanánt | |||||
lacipapa | Adatlap | 526675 | 2013. február 24. 17:11 | ||
Szervusztok! A sapka ügyben, én 66-68-ban voltam katona és amikor bevonultam ilyen Kasztro sapkánk volt.Nem sokáig,mert másod évben,már a Bocskainak (akkor) nevezettre cserélték. Üdv,Laci | |||||
migi | Adatlap | 526673 | 2013. február 24. 17:00 | ||
Fogalmam nincs ? | |||||
búza | Adatlap | 526672 | 2013. február 24. 16:53 | ||
Szia Laci! A magyar őrnagy-alezredes bajtársnak van vállapja, de a többieknek semmi, még egy krumplivirág sem látszik. Nem véletlenül egy lenyel lövészeten cserélnek éppen gumit a keréken? Üdv: G. | |||||
migi | Adatlap | 526661 | 2013. február 24. 15:55 | ||
Szia Levi Engem is zavart a sapka , de megkerestem a Szolnoki Delfines képeket ,és ott több emberkén volt ,ilyen vagy ilyesmi fazonú sapka , és a Mig-15 ös képeken is látható , Meg azt hiszem , ha jól tudom csak nálunk volt ez a derékszíjas antantszíj. üdv: migi | |||||
migi | Adatlap | 526653 | 2013. február 24. 15:26 | ||
Köszi szépen , lassan elkészül , Akkor azért lenne még egy kérdésem , a gépeket ezek szerint már fölfestett oldalszámmal kaptuk ? | |||||
Levix | Adatlap | 526652 | 2013. február 24. 15:09 | ||
Volt ilyen sapkája valaha a magyar műszakiaknak? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 526650 | 2013. február 24. 15:01 | ||
Szia migi Most értem haza melóból, megkaptam a postát, köszi az anyagot, nagyon érdekes és ritkaság is! Jó munkát a Szu-9-hez! Üdv R. | |||||
migi | Adatlap | 526648 | 2013. február 24. 14:52 | ||
Szia Laci Köszi szépen a szakvéleményt , akkor ez az első ilyen számozású kép a gyűjteményembe , az akkor ritkaság , megkaptad amit küldtem ? meg lesz egy pár kép még arról a témáról , üdv: migi | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 526647 | 2013. február 24. 14:47 | ||
Szia migi Ez egy magyar 21PF eredeti gyári "festéssel", vagyis natúrfém + néhány ezüstfestésű rész + színtelen lakk védőréteggel, ezeken még ilyen volt a számok alakja, a kerekebb alakú számok csak az első PG-javítás végén, az ezüstre-festéssel együtt kerültek a gépekre. Tibcsi UTI-nál nem felül középen lenne a pitotcső, hanem felül jobboldalt, és lennének rajta DUASz-lapátok, nem lenne sötét színű a szívócsatorna mellső gyűrűje, és nem lenne a törzs-orrán felül a levegő-kivezetés. Üdv R. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 526642 | 2013. február 24. 14:29 | ||
Szerintem túl kicsi a beömlő, ezért inkább valamelyik kétüléses 21-esre (U, UM) tippelek. Ettől még lehet magyar, de az oldalszám alapján akár lengyel is. Nekik is volt hasonló alakú oldalszámuk. De ez csak tipp. | |||||
migi | Adatlap | 526641 | 2013. február 24. 14:18 | ||
pintair | Adatlap | 526602 | 2013. február 24. 07:58 | ||
Tibcsi | Adatlap | 526496 | 2013. február 23. 07:20 | ||
Szia, Ezért írtam, hogy "szerintem". :) Amúgy én csak a rajzot vetettem össze a fotóval. A cseh gyártású f-13-as deklijén is van olyan félkör alakú kivágás (ill. panelvonal)? Üdv: Tibcsi | |||||
elmo | Adatlap | 526492 | 2013. február 22. 23:55 | ||
Szia Tibcsi! Ez a dekk valoszinu, hogy egy cseh S-106-rol van.A hatterben egy f13-as/S-106-os all (latszik a torzsfeklap egy resze). A cseh gyartasu korai deltakon volt a kabin belseje jellemzoen "valkid-zold". A dekk es az SZK ules lenyeget tekintve ugyan az volt a 74-es, 76-os tipusokon. Udv.:elmo | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 526475 | 2013. február 22. 17:43 | ||
Szia migi Kabintetővel együtt történő katapultáláskor már az ülés kabinból való kiemelkedése közben, kb. félúton egy piromunkahenger kiüti ezt az "ásólemezt", és kitolja a légáramlatba a stabilizáló ernyőt, ami megakadályozza az ülés bepörgését. Az ülés a pilcsivel együtt így hanyattfekszik, "ülőkével " előre, áramlási iránnyal szemben, és ebben a pozícióban vezérli az automatika egy másik piromunkahengerrel a kabintető leválasztását a katapultülésről. Üdv R. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 526474 | 2013. február 22. 17:37 | ||
Tibcsi | Adatlap | 526473 | 2013. február 22. 17:31 | ||
Szerintem ez egy PF dekli, a félkör alakú részből pedig a "Kriska ljucska" hiányzik. A mellékelt rajz alapján... | |||||
migi | Adatlap | 526472 | 2013. február 22. 17:11 | ||
Megtudná valaki mondani hogy miért hiányzik az a félkör alakú rész a kabintetőből ? | |||||
vatya1 | Adatlap | 526430 | 2013. február 22. 05:42 | ||
Igen ez csak egy közeli fotó az igaziról üdv... | |||||
piratvitorla | Adatlap | 526398 | 2013. február 21. 19:14 | ||
Cébés | Adatlap | 526367 | 2013. február 21. 14:43 | ||
vatya1 | Adatlap | 526334 | 2013. február 21. 08:14 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 526132 | 2013. február 19. 13:13 | ||
Szia Nem is írtam azt, hogy könnyű lenne, nagyon sok gyakorlás (repült idő) kellett volna hozzá, ráadásul ugye rávezető üzemmód kapcsolásakor megszünik a radarláncban való további kötelékrepülés lehetősége! Üdv R. | |||||
piratvitorla | Adatlap | 525709 | 2013. február 15. 21:06 | ||
Szia Igen, csakhogy a másik gépen kívül még elég sok minden van (egyéb forgalom, zivatar, hegyek stb.) Ráadásul a műszerrepülés önmagában is kemény meló: műhorizont, magasságmérő, varióméter, sebességmérő figyelése folyamatosan, plusz a többi időnként. Elég kemény lehet együléses gépen mindezek előtt még a radar alapján repülni... üdv |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
A csillagos felségjel szemközti csúcsai közötti távolság 710 mm volt (ebben a 10 mm-es fehér keret is benne van),az ék mérete hosszirányban 800, szélességben 400 mm de ehhez jött a plusz 10 mm-es fehér keret.
A számok magassága 525 mm a fehér kerettel együtt, a "kövér" karakterek (3-5-8 stb.) szélessége 305 mm, az egyes szám szélessége 210 mm, a számok közti hézag kb. 45 mm, egy négyjegyű szám befoglaló méretei 525x1400 mm, a "vonalvastagság" 95 mm (75 mm piros felület + 2x10 mm fehér keret),ezek a PG-ben nagyjavított gépekre festett ún. "gömbölyű" számokra vonatkoznak.
Az eredeti szovjet gyári festésű számok (szögletes, csak a sarkokon kerekített számok) méretei : "kövér" karakterek 520x265 mm, az egyes 520x140 mm.
Jó munkát és üdv R.