/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192.
Rumcájsz_52 528260 2013. március 12. 20:47
Válasz erre
Szia komppeter
A csillagos felségjel szemközti csúcsai közötti távolság 710 mm volt (ebben a 10 mm-es fehér keret is benne van),az ék mérete hosszirányban 800, szélességben 400 mm de ehhez jött a plusz 10 mm-es fehér keret.
A számok magassága 525 mm a fehér kerettel együtt, a "kövér" karakterek (3-5-8 stb.) szélessége 305 mm, az egyes szám szélessége 210 mm, a számok közti hézag kb. 45 mm, egy négyjegyű szám befoglaló méretei 525x1400 mm, a "vonalvastagság" 95 mm (75 mm piros felület + 2x10 mm fehér keret),ezek a PG-ben nagyjavított gépekre festett ún. "gömbölyű" számokra vonatkoznak.
Az eredeti szovjet gyári festésű számok (szögletes, csak a sarkokon kerekített számok) méretei : "kövér" karakterek 520x265 mm, az egyes 520x140 mm.
Jó munkát és üdv R.
búza 528259 2013. március 12. 20:44
Válasz erre
Barkácsolták, a sint nem lehet másképp tartó nélkül felrakni. Az R-60-nak meg hiányzik az eleje! És ha nem vigyázunk, valaki még ezt is igaznak fogja tekinteni!
komppeter 528239 2013. március 12. 15:54
Válasz erre
Sziasztok,

Megtudja valaki mondani a magyar csillagos, ill. ék felségjel, valamint az oldalszámok eredeti méreteit?
1/100-as migekhez kellene matricát kreálnom...
Előre is köszönöm
migi 528228 2013. március 12. 12:19
Válasz erre
Azért kíváncsi lennék rá hogy ez megoldható e vagy barkácsolták a dolgot , Nálunk nem volt szokás a 4db R-60 as függesztése de a Bolgárok, Szerbek , Jugóknál , több képen is látható a 4 db rakéta ,
Yeagger 528226 2013. március 12. 11:08
Válasz erre
meg nem is nagyon volt jellemző négy r-60-as egyidejű hordozása..
doky3 528221 2013. március 12. 09:57
Válasz erre
charles 528219 2013. március 12. 09:50
Válasz erre
Nem az az érdekes, hogy R-60 van fenn, hiszen ezt hordozta, hanem az, hogy a rakéta sin közvetlenül a szárnyra van függesztve, nincs tartó.
doky3 528218 2013. március 12. 09:43
Válasz erre
Az mindenesetre érdekes, hogy R-60-as rakéték vannak a felfüggeszőkön, vagy azok makettjei.
Taylor2 528198 2013. március 11. 20:47
Válasz erre
Mikojan-Gurjevics-MiG-23-11-5
Mikojan-Gurjevics-MiG-23-11-5

Nem mig-21, de ez is el lett csúfítva. :S
migi 528187 2013. március 11. 19:08
Válasz erre
080624
080624

Szegényt jól el csúfították ,
Dani_MiG23 528120 2013. március 10. 23:29
Válasz erre
Sziasztok! Badboy, Lacipapa, Ati75: köszönöm, örülök, hogy tetszik! A "beton" mérete valóban lehetett volna nagyobb, ez a végére bennem is megfogalmazódott, a későbbieknél majd úgy építek.
Attila, én meg a bolyain tudtam végül beszerezni, olyan 1500-2000 ft-ért.
badboy 528092 2013. március 10. 18:36
Válasz erre
Szia!

Én kint vettem Sliacon a repülőnapon, 5 eurot kértek érte.
Ati75 528089 2013. március 10. 18:06
Válasz erre
Szia!
Nagyon jó lett,igazi ritkaság!
Ha megkérdezhetem,hol szerezted be a makettet?
Attila
lacipapa 528036 2013. március 10. 11:18
Válasz erre
Szia! Nagyon jó lett,tetszik!Én,talán egy kicsit nagyobb "betont" tennék alá.További jó munkát.
Laci
badboy 528016 2013. március 10. 07:51
Válasz erre
Szia!

Gratula, szép lett az UM. Nekem is itt pihen a szekrény tetején, magyar matricám is van hozzá, már csak egy nagy levegőt kellene venni és nekiállni.
Dani_MiG23 528011 2013. március 10. 00:03
Válasz erre
MiG_21UM01
MiG_21UM01
MiG_21UM02
MiG_21UM02
MiG-21UM03
MiG-21UM03
MiG-21UM04
MiG-21UM04
MiG-21UM05
MiG-21UM05

Sziasztok,
végre elkészült az 1/72-es MiG-21UM-em az Aeroteam készletéből, HAD matricákkal, házi feljavításokkal (kabinbelső, védő lemezek, antennák, stb.), gyanta ülésekkel, valamint sikerült szereznem hozzá egy húzott kabintetőt is. Ami a készletet illeti, volt vele munka bőven, de sok választásom nem volt, UM-et pedig már régen akartam építeni. Szóval ez lett belőle, bármilyen észrevételnek nagyon örülök.
Rumcájsz_52 527051 2013. február 27. 13:11
Válasz erre
Szia
U-hoz a "küllős" főfutókerék kell, a "teli" a bisz-hez jó.
R.
lacipapa 527050 2013. február 27. 13:03
Válasz erre
Szia!
Köszönöm,akkor volna még egy, a főfutó belső tárcsája milyen kialakítású?Az Edu. két verziót kínál.Egyik ún. küllős a másik teli.Az U-hoz melyik a jó?A kis svancos utiról lenne szó.
Laci
Rumcájsz_52 527047 2013. február 27. 12:40
Válasz erre
Szia lacipapa
A 21U főfutókereke 800x200 (mármint eredetiben), orrfutókerék minden 21-en 500x150, úgyhogy maradj az Edu-gyártmánynál
üdv R.
lacipapa 527043 2013. február 27. 11:55
Válasz erre
Szervusztok!
Azért ide írok,mert úgy gondolom itt vannak a Mig szakértők.Mig-21U típust építek 48-ban és van két különböző kerék készlet,de nem tudom melyik lenne a jobb?
A Pf kittből a főfutó méretei, 17.6x5mm, az orr,11.9x4mm.Az Eduard méretek,főfutó kerék
mérete 16.6x4mm az orré 10.3x3.9mm.Melyik lenne a jobb?
Köszi,Laci
Freddy 526792 2013. február 25. 13:29
Válasz erre
A Castro-sapka hatvanas évek elején volt rendszeresítve, nem csak a repülőszerelőknél, de az egész hadseregben (akkor volt egy pár útkeresős év a Rákosi-féle 2. vhs szovjet copypaste után), de pár év múlva (1965-ben talán) bevezették helyette a mindenki által jól ismert sildes Bocskait. (Egy pár évig még maradhatott, amíg a készletet el nem hordták.)
Rumcájsz_52 526719 2013. február 24. 20:08
Válasz erre
Szia migi
A 60-as 70-es években mindig gyárilag felfestett gépszámokkal jöttek a gépek, de pl. a Szu-22-eseket már terepszín festéssel hozták szétszerelve An-12-vel, de itthon festették fel rá a számokat, kölcsönkért PG-sablonokkal, ezért ezeken kezdettől fogva a kerekebb számtipusok voltak. A teflonszürke 23-asok is szögletes, gyári festésű számokkal jöttek.
Üdv R.
búza 526718 2013. február 24. 20:08
Válasz erre
És a mögötte álló terepes PF sem egy mindennapi darab! Kis hátsórész de felső fékernyős, SzPSz-es fékszárny, előre nyíló kabintető!
Daala 526686 2013. február 24. 17:29
Válasz erre
1514
1514

Itt is van egy szögletes:
búza 526682 2013. február 24. 17:26
Válasz erre
Szia!
Megint tanultam valamit!
Üdv: G.
Nyugger 526679 2013. február 24. 17:21
Válasz erre
1962 M
1962 M

Sziasztok,
Ennek a sapeknak a pontos megnevezése az 1962 M legénységi gyakorlósapka.
A bevezetése a kubai válság környékén történt ezért Castró-sapkának is hívták.
Szerintem tartalékosok dolgoznak a gumin, akkoriban 3-5 évente berántották a kiképzett állományt egy kis frissítésre. A csatolt képen egy fejlesztett változata van mert a figyelmetlen katona sapkáját beszívta a hajtómű. Ezért a vállaphoz rögzitették védekezés gyanánt
lacipapa 526675 2013. február 24. 17:11
Válasz erre
Szervusztok!
A sapka ügyben, én 66-68-ban voltam katona és amikor bevonultam ilyen Kasztro sapkánk volt.Nem sokáig,mert másod évben,már a Bocskainak (akkor) nevezettre cserélték.
Üdv,Laci
migi 526673 2013. február 24. 17:00
Válasz erre
búza 526672 2013. február 24. 16:53
Válasz erre
Szia Laci!
A magyar őrnagy-alezredes bajtársnak van vállapja, de a többieknek semmi, még egy krumplivirág sem látszik. Nem véletlenül egy lenyel lövészeten cserélnek éppen gumit a keréken?
Üdv: G.
migi 526661 2013. február 24. 15:55
Válasz erre
Szia Levi
Engem is zavart a sapka , de megkerestem a Szolnoki Delfines képeket ,és ott több emberkén volt ,ilyen vagy ilyesmi fazonú sapka , és a Mig-15 ös képeken is látható , Meg azt hiszem , ha jól tudom csak nálunk volt ez a derékszíjas antantszíj.
üdv: migi
migi 526653 2013. február 24. 15:26
Válasz erre
Köszi szépen , lassan elkészül , Akkor azért lenne még egy kérdésem , a gépeket ezek szerint már fölfestett oldalszámmal kaptuk ?
Levix 526652 2013. február 24. 15:09
Válasz erre
Volt ilyen sapkája valaha a magyar műszakiaknak?
Rumcájsz_52 526650 2013. február 24. 15:01
Válasz erre
Szia migi
Most értem haza melóból, megkaptam a postát, köszi az anyagot, nagyon érdekes és ritkaság is! Jó munkát a Szu-9-hez!
Üdv R.
migi 526648 2013. február 24. 14:52
Válasz erre
Szia Laci
Köszi szépen a szakvéleményt , akkor ez az első ilyen számozású kép a gyűjteményembe , az akkor ritkaság , megkaptad amit küldtem ? meg lesz egy pár kép még arról a témáról ,
üdv: migi
Rumcájsz_52 526647 2013. február 24. 14:47
Válasz erre
Szia migi
Ez egy magyar 21PF eredeti gyári "festéssel", vagyis natúrfém + néhány ezüstfestésű rész + színtelen lakk védőréteggel, ezeken még ilyen volt a számok alakja, a kerekebb alakú számok csak az első PG-javítás végén, az ezüstre-festéssel együtt kerültek a gépekre.
Tibcsi
UTI-nál nem felül középen lenne a pitotcső, hanem felül jobboldalt, és lennének rajta DUASz-lapátok, nem lenne sötét színű a szívócsatorna mellső gyűrűje, és nem lenne a törzs-orrán felül a levegő-kivezetés.
Üdv R.
Tibcsi 526642 2013. február 24. 14:29
Válasz erre
Szerintem túl kicsi a beömlő, ezért inkább valamelyik kétüléses 21-esre (U, UM) tippelek.

Ettől még lehet magyar, de az oldalszám alapján akár lengyel is. Nekik is volt hasonló alakú oldalszámuk. De ez csak tipp.
migi 526641 2013. február 24. 14:18
Válasz erre
164150_102070434_IMG_0800
164150_102070434_IMG_0800

A neten való keresgélés közben találtam ezt a képet , Véleményeteket szeretném kérni , nekem a tiszt úr a képen mintha magyarnak tűnne ? de a szerelők már nem annyira 1515 oldalszámmal volt egy PF-gépünk de arra nem ilyen fajta számok voltak festve ,
Vélemény ?
pintair 526602 2013. február 24. 07:58
Válasz erre
Tibcsi 526496 2013. február 23. 07:20
Válasz erre
Szia,

Ezért írtam, hogy "szerintem". :) Amúgy én csak a rajzot vetettem össze a fotóval. A cseh gyártású f-13-as deklijén is van olyan félkör alakú kivágás (ill. panelvonal)?

Üdv: Tibcsi
elmo 526492 2013. február 22. 23:55
Válasz erre
Szia Tibcsi!

Ez a dekk valoszinu, hogy egy cseh S-106-rol van.A hatterben egy f13-as/S-106-os all (latszik a torzsfeklap egy resze). A cseh gyartasu korai deltakon volt a kabin belseje jellemzoen "valkid-zold". A dekk es az SZK ules lenyeget tekintve ugyan az volt a 74-es, 76-os tipusokon.

Udv.:elmo
Rumcájsz_52 526475 2013. február 22. 17:43
Válasz erre
Szia migi
Kabintetővel együtt történő katapultáláskor már az ülés kabinból való kiemelkedése közben, kb. félúton egy piromunkahenger kiüti ezt az "ásólemezt", és kitolja a légáramlatba a stabilizáló ernyőt, ami megakadályozza az ülés bepörgését. Az ülés a pilcsivel együtt így hanyattfekszik, "ülőkével " előre, áramlási iránnyal szemben, és ebben a pozícióban vezérli az automatika egy másik piromunkahengerrel a kabintető leválasztását a katapultülésről.
Üdv R.
piratvitorla 526474 2013. február 22. 17:37
Válasz erre
Akkor azért volt nekem is gyanús...
üdv
Tibcsi 526473 2013. február 22. 17:31
Válasz erre
1522545_92859_21pf1.jpeg
1522545_92859_21pf1.jpeg

Szerintem ez egy PF dekli, a félkör alakú részből pedig a "Kriska ljucska" hiányzik. A mellékelt rajz alapján...
migi 526472 2013. február 22. 17:11
Válasz erre
Megtudná valaki mondani hogy miért hiányzik az a félkör alakú rész a kabintetőből ?
vatya1 526430 2013. február 22. 05:42
Válasz erre
Igen ez csak egy közeli fotó az igaziról
üdv...
piratvitorla 526398 2013. február 21. 19:14
Válasz erre
Cébés 526367 2013. február 21. 14:43
Válasz erre
Szia!

Engem érdekel! Mennyibe kerül?

üdv
Gábor
vatya1 526334 2013. február 21. 08:14
Válasz erre
mig-21f13 kabit tető
mig-21f13 kabit tető

Sziasztok!
Ha érdekel valakit F-13mas kabin teteje.
Rumcájsz_52 526132 2013. február 19. 13:13
Válasz erre
Szia
Nem is írtam azt, hogy könnyű lenne, nagyon sok gyakorlás (repült idő) kellett volna hozzá, ráadásul ugye rávezető üzemmód kapcsolásakor megszünik a radarláncban való további kötelékrepülés lehetősége!
Üdv R.
piratvitorla 525709 2013. február 15. 21:06
Válasz erre
Szia
Igen, csakhogy a másik gépen kívül még elég sok minden van (egyéb forgalom, zivatar, hegyek stb.)
Ráadásul a műszerrepülés önmagában is kemény meló: műhorizont, magasságmérő, varióméter, sebességmérő figyelése folyamatosan, plusz a többi időnként. Elég kemény lehet együléses gépen mindezek előtt még a radar alapján repülni...
üdv
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192.