<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43. |
juge75 | Adatlap | 544555 | 2013. október 26. 19:58 | ||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 544554 | 2013. október 26. 19:56 | ||||||||||||||||||
Az első az eredeti (megismered a hullámos vonalakról a foltozásnál), a második képen, a nagy foltos a nagyjavítás utáni, csehszlovák festés, de a sárgaborsó sárgát ki azonosította szürkének... | |||||||||||||||||||||
Hunyo | Adatlap | 544543 | 2013. október 26. 19:03 | ||||||||||||||||||
Köszönöm a hasznos információkat! Az L-29 Delfin eredeti háromszínű verziójához az első vagy a második hasonlít jobban? Azért kérdezem, mert akkor a színekből már ki lehetne indulni(?). Illetve: Magyar MiG-17F-ről érdeklődnék nagy általánosságban (darabszám, festés, stb.), minden infó jöhet erről a verzióról is. | |||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 544518 | 2013. október 26. 15:04 | ||||||||||||||||||
Egyetértek veled, de pár gondolat: Amit én csináltam, konkrét festést (338), az egy képsorozat részeiből, azok aprólékos térképezése és az eredeti festék alapján készítettem. Foltozás, színek: Módomban állt azon emberekkel beszélni, információkat gyűjteni azoktól, akik repülték, műszakilag karban tartották az ezred gépeit. Például kevesen tudják, hogy létezett olyan kísérleti festés is, ahol alul kék, felül ezüst színre festettek egy 15 BIS gépet (Nem fogadták el). Létezett két és végül három színű festésminta is. A Gépeket egyedileg festették, csak a színek voltak hasonlóak a delfinek eredeti háromszínű verziójához(Trencsényben, nagyjavítás után más foltozással, és hasonló színekkel láttak el). Ugyanezen szín világgal létezett pár MI-8 helikopterünk is. Minden felderítő festése foltozást tekintve eltérő, szabványosítva nem lett a felső foltozás. Ennyit a tutihoz. | |||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 544517 | 2013. október 26. 15:03 | ||||||||||||||||||
Az első változat nekem az alap, ami nem bis. Színesekről képet nem találtam, nem is hiszem, hogy volt, de gondoltam inkább megkérdem. De a lényeg, hogy nem a bis-ről keresek képet. z | |||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 544512 | 2013. október 26. 14:51 | ||||||||||||||||||
Mit értesz alap alatt? Terepszínnel csak (Felderítő ezred, Szolnok) MIG-15 BIS és néhány UTI lett ellátva. | |||||||||||||||||||||
piratvitorla | Adatlap | 544500 | 2013. október 26. 13:23 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Néhány gondolat a MiG-15 - és más típusok - festéséhez: - A festés az évek során sokat fakulhatott, kopott, ráadásul a színek nem ugyanúgy változnak. - A folttérképnél szerintem nem minden gép volt ugyanolyan, sőt 1-1 gép festése is változhatott az évek során. - az is sokat számít mennyire volt tiszta 1-1 gép, egy mosás sokat változtathat... Ezeket más típusok (Mi-8/17, Mi-24, An-26, Jak-52) alapján írom... Pl. a 335 és 336 Mi-24P-ket egyszerre és elméletileg ugyanolyan színekre festették, mégis néhány év múlva tök máshogy nézett ki a két "testvérgép"... Szerintem nem érdemes erre-vagy arra a verzióra tutiként tekinteni... üdv Zoli | |||||||||||||||||||||
Zoli | Adatlap | 544499 | 2013. október 26. 13:16 | ||||||||||||||||||
Sziasztok, Az alap 15-ös magyar gépekről keresek képeket, az se baj, ha fémszínű, de inkább terepszínűeket, ha volt olyan. Aki tud segíteni, ide is felrakhat képeket vagy mail-ben is küldhet, előre is köszönöm! z | |||||||||||||||||||||
Hunyo | Adatlap | 544494 | 2013. október 26. 11:56 | ||||||||||||||||||
Köszi, ezeket már áttanulmányoztam (visszalapozgattam a teljes topicot, mielőtt feltettem a kérdésemet). A 724 is tetszik, főleg s szögletes szám miatt. | |||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 544492 | 2013. október 26. 11:49 | ||||||||||||||||||
Mindkettő létezett. MIG-15 BIS Szolnoki felderítőezrednél repült gépek, fotóról azonosítva(nem teljes): Szögletes számú: 060 071-két színű festést kapott, amit később átfestettek 3 színűre. 338 677 708 711 724 818 Kerek számú: 059 (a -0- erősebben, frissebben festve mint az 59, nincs „cakkozva” a sablontól) 684 MIG-15 UTI Szögletes számú: 031 114 507 518 Festésben hasonlóak a 114 UTI festésmintájához. 3 színű festés, szögletes számú 338 BIS, szögletes számú 114 UTI gépre vonatkozóan: (fényképekről készült) Sárga(sárgaborsó sárga): Humbrol 71 Zöld: Testors Field Green Barna: Testors Flat Tan Alsó világos kék és a beömlő osztó felső két harmada: Testors Light Ghost Gray és világos kék (hasonló a mai gépeken használt BINARIN kékhez, de szürkésebb és kicsit világosabb) 2 színű festés, a sárgaborsó sárga nélkül ugyanezen színek. Felségjel csillag fehér szegélye beleér a középső rész fehér korongjába. Futószárak és az aknák közép szürkék vagy világos kékek (mint a gép alja), a keréktárcsák zöld (dark green és fehér), a futómű akna borítólemeze belül natúr alumínium, élei sárgák vagy pirosak. A mechanikus futómű kint jelzők (katonák), a huzal antenna kabin melletti merev csöve piros. Kabin nyitó zár, és a kabin előtti 6 darab gyors zár, kilépő élen a trimm piros. Az üzemanyag pót tartályra pirossal fel volt festve a gép száma (most is). A kés antenna és a beömlő osztó alsó 1 harmada natúr alumínium színűek. Szárny alatti magasságmérő T-antennák feketék. A BIS-re jellemző második kés antenna zöld. Gépágyúk csövei feketítve (gun metal és fekete). Külső eltérések az alap MIG-15 A „SAS” és a BIS között, az „A” beömlőjében felül volt plexi mögé építve a fényszóró, ez a BIS-nél átkerült a bal szárnytőbe (kivéve a 338, ahol megmaradt az osztóban), nagyobb felületű féklapok és egy plusz kés antenna a törzs tetőn. A futó kint jelzők láthatóságát segítő, csak a bal szárnyon lévő belső áramlásterelő stabilizáló felületből hiányzik egy félkörívnyi. | |||||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 544491 | 2013. október 26. 11:48 | ||||||||||||||||||
Régi képek az Ős Múzeumból, 724 (Forrás: Repülőmúzeum). | |||||||||||||||||||||
Hunyo | Adatlap | 544490 | 2013. október 26. 11:44 | ||||||||||||||||||
juge75 | Adatlap | 544489 | 2013. október 26. 11:41 | ||||||||||||||||||
338, szögletes. Ez is jó neked, vagy ragaszkodsz a 677-hez? | |||||||||||||||||||||
zsocate | Adatlap | 544487 | 2013. október 26. 11:31 | ||||||||||||||||||
Szia! Engem is érdekelne, hogy akkor milyen a jó folttérkép? köszi, Zsolt | |||||||||||||||||||||
Horvath_Balazs | Adatlap | 544483 | 2013. október 26. 10:55 | ||||||||||||||||||
Szia! A színeket illetően nem merek nyilatkozni, de a folttérkép nem pontos. | |||||||||||||||||||||
Hunyo | Adatlap | 544471 | 2013. október 26. 09:19 | ||||||||||||||||||
geriand | Adatlap | 543375 | 2013. október 9. 20:15 | ||||||||||||||||||
Szia Rumcájsz! Hát azt hiszem egyszerűbb összerakni mindkettőt. Még az is gyorsabb:-) Úgyhogy köszönöm a segítséget, de ezt kihagyom. Viszont hátha tudtok tanácsot adni, hogy hol találok 1/48-as méretarányban rajzokat a korai MIG-ekről? Köszönöm! | |||||||||||||||||||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 542651 | 2013. szeptember 28. 23:01 | ||||||||||||||||||
Szia geriand Lehetőség majdnem mindenre van, de 17F-ből PFU-t átépíteni kicsit olyan meló, mint Wartburgból Mercit csinálni : kissé más a műszerfal(F-ben még nem volt radar-szkóp, PFU-ban igen), más, hosszabb és több részből áll a kabintető szélvédő-része, teljesen más a gép orrának alakja, és kissé hosszabb is, ráadásul a PFU-hoz fegyver-függesztőket, rakéta-síneket meg rakétákat kell gyártani 4-4 darabot. Elég nagy fába vághatod a fejszét, de ha bevállalod, sok sikert hozzá! Üdv R. | |||||||||||||||||||||
geriand | Adatlap | 542648 | 2013. szeptember 28. 21:56 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Némi tanácsra/segítségre szorulnék. Meglepetésből kaptam egy Hobby Boss MIG-17F Fresco C 1/48 makettet. Terveztem egy MIG-17PFU-t megépíteni, de azért nem veszek még egyet. Van lehetőség átalakítani az F-eset PFU-ra? Válaszaitokat előre is köszönöm! geriand | |||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 539561 | 2013. augusztus 12. 20:56 | ||||||||||||||||||
Hát... van már Eduard. Amint előttem is írták, az Aca 21-es igazából se nem Bis, se nem MF, meg azt hiszem egy kicsit rövidebb is, mint kéne. Itt van, az Italeri nem csinál titkot belőle: italeri.com/scheda.asp | |||||||||||||||||||||
JammyDodger | Adatlap | 539560 | 2013. augusztus 12. 20:42 | ||||||||||||||||||
Én megépítettem az Academy verziót. Nekem bejött. Kicsit ilyen MF-bis keverék, de szerintem megéri. | |||||||||||||||||||||
geriand | Adatlap | 539558 | 2013. augusztus 12. 20:35 | ||||||||||||||||||
Már nagyon várom, köszönöm! | |||||||||||||||||||||
geriand | Adatlap | 539557 | 2013. augusztus 12. 20:34 | ||||||||||||||||||
És láttad is már közelről? megéri az árát? Mennyire "régi" Italeri minőség? Kicsit ódzkodom ettől a gyártótól, mert párszor befürödtem velük. | |||||||||||||||||||||
SzuhÁkos | Adatlap | 539556 | 2013. augusztus 12. 20:34 | ||||||||||||||||||
Elnézést téves! :) Geriand: Holnap küldöm a képeket délután folyamán.. | |||||||||||||||||||||
geriand | Adatlap | 539554 | 2013. augusztus 12. 20:24 | ||||||||||||||||||
Köszönöm a gyors válaszokat. Akkor jól sejtettem. Ma egy S-est próbáltak rámsózni egy boltban, mint itthon használt, de nem így rémlett. A Mig-15bis megvan a Trumpetertől feljavító szettel, ezért a 19-nél is hasonlót tervezek. Köszönöm a segítséget, és a geriand76@gmail.com címre szívesen várom a fotókat, mind a javítószettről, mind a gépről. Üdv: geriand | |||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 539553 | 2013. augusztus 12. 20:22 | ||||||||||||||||||
Ne nekem mond, mert én tiszába vagyok vele. :) | |||||||||||||||||||||
SzuhÁkos | Adatlap | 539551 | 2013. augusztus 12. 20:02 | ||||||||||||||||||
Üdv! 1/48 méretarányban a Trumpinak van Mig-19Pm-je. Gabi véleményét osztom,ugyanis az SBS szenzációs javított orrkúpot és kabint készített hozzá. Nekem megvan mind a kettő a géphez,ha gondolod,akkor rakok fel róla fotókat.Saját véleményem még az,hogy érdemes hozzá beszerezni hozzá az Eduard 49309 készletét is. Ha kellenek fotók,akkor küldök át nagyon szívesen a gépről.Kecelen készültek tavaly nyáron. | |||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 539550 | 2013. augusztus 12. 19:44 | ||||||||||||||||||
Az Italeri MiG-21MF pedig egy régi Academy makett. | |||||||||||||||||||||
Toth_Gabor | Adatlap | 539548 | 2013. augusztus 12. 19:22 | ||||||||||||||||||
Ha jól tudom PM volt. Trumpeter + SBS orr korrekciós készlet (a kabinjuk is szép!)a legjobb megoldás | |||||||||||||||||||||
geriand | Adatlap | 539546 | 2013. augusztus 12. 19:16 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Nagy segítségre van szükségem a profiktól. Mig-19-ből melyik típus repült kishazánkban? És melyik gyártó van a legközelebb hozzá? 1/48-ban érdekelne. Illetve aMig-21 Fishbed Italeri 1/48 (magyar matricával) kit-el valakit találkozott már? Vélemény? Segítségeteket előre is köszönöm! geriand | |||||||||||||||||||||
f2d | Adatlap | 537337 | 2013. július 11. 12:57 | ||||||||||||||||||
Sziasztok, szerintetek a HobbyBoss MiG-15UTI mennyire állja meg a helyét? | |||||||||||||||||||||
Miresz | Adatlap | 534501 | 2013. május 28. 18:25 | ||||||||||||||||||
Igen,az mindenképp örömet szerzett! :) Más: Ha esetleg van valakinek,vagy tud jó áron eladó még össze nem épített 1:32-es MIG-15, 15 UTI,17,21 ,21UM makettje vevő lennék rá. :) | |||||||||||||||||||||
TOmCSI | Adatlap | 534499 | 2013. május 28. 17:52 | ||||||||||||||||||
A legfontosabb, örömet szerzett az építése? Ha igen akkor nincs miről beszélni. :) | |||||||||||||||||||||
Miresz | Adatlap | 534495 | 2013. május 28. 17:24 | ||||||||||||||||||
Miresz | Adatlap | 534494 | 2013. május 28. 17:13 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Hosszas kihagyás után (kb.15év) ismét elkeztem makettezni,még pedig annak okán,hogy sikerült nagyon jó áron beszereznem egy szmomra nagyon érdekes,és szeretett gép makettjét, egy MIG-19-est. Ezt a gépet mindig is szerettem volna megépíteni,de régebben sosem volt rá lehetőségem. Jó itt látni,olvasni hozzáértők kommentjeit,és szép profi munkáikat. Én közel sem vagyok profi makettező,inkább lelkes amatőr. :) ,de próbálom a tőlem telhető leg élethűbben megépíteni a makettjeimet. Jelenleg a 19-es az egyetlem makettem,mert sajnos régebben költözés miatt,elkallódtak,akkor is hagytam abba a makettezést. Terbe van még,hogy megépíteek egy 15,ill17,21-es MIG-et is,természetesen Magyar MN matricázással. Más gépek nem is nagyon érdekelnek,csak amik az MN-légierejében (akkor még volt) rendszeresítve volt.egosztom veletek az elkészült 19-est,de kérlek benneteket,ne nézzétek nagyon kritikus szemmel,mert mint mondtam nem vagyo profi. :),de minden tanácsot szívesen fogadok. Íme a 19-es. Ez. Taszáron kiállított példány eredeti oldalszámmal. | |||||||||||||||||||||
Ati75 | Adatlap | 533247 | 2013. május 12. 09:11 | ||||||||||||||||||
Hát igen...Jobb helyen nem a szemétre hajítják, hanem megbecsülik, felújítják a régebbi vasakat! Nagyon szép munka! | |||||||||||||||||||||
Elektrolakatos | Adatlap | 533237 | 2013. május 12. 00:41 | ||||||||||||||||||
nekik legalább sikerült... www.technet.hu/auto/20130511/szarnyalt_a_mig-17f_texasban/ | |||||||||||||||||||||
SzuhÁkos | Adatlap | 532410 | 2013. április 30. 17:21 | ||||||||||||||||||
Szívesen végignézném őket repülés közben...A terepszínű pedig új gondolatokat indított el bennem... | |||||||||||||||||||||
skywarior | Adatlap | 532404 | 2013. április 30. 14:53 | ||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 531729 | 2013. április 21. 22:19 | ||||||||||||||||||
Nagyon szép!Szerintem elektromos (impelleres).További jó repülést,vigyázz rá! Laci | |||||||||||||||||||||
Laci-bacsi | Adatlap | 531716 | 2013. április 21. 21:05 | ||||||||||||||||||
Gratulálok én is! Nagyon klassz a gép! Gázturbinás? | |||||||||||||||||||||
Freddy | Adatlap | 531370 | 2013. április 16. 10:24 | ||||||||||||||||||
Jó képek! Milyen méretarány? | |||||||||||||||||||||
TOmCSI | Adatlap | 531218 | 2013. április 14. 12:56 | ||||||||||||||||||
Sziasztok. Az elmúlt hétvégén Klementinán jártam.És ha már ott voltam reptettem a kis tizenötösöm. Erős hideg turbulens szél de szép napsütéses idő volt. Nagy élvezet volt itt reptetni egyben nagy kihívás is mert annyira turbulens volt a szél hogy leszállásnál kevés hiányzott a géptöréshez de megúsztuk. | |||||||||||||||||||||
Yeagger | Adatlap | 529055 | 2013. március 21. 16:20 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Érdeklődnék, hogy van e valakinek mig-19-eshez 1/48-as stencil matricája. Mert a neten nem találtam sehol sem kimondottan stencileket:( Üdv! | |||||||||||||||||||||
lacipapa | Adatlap | 529042 | 2013. március 21. 13:15 | ||||||||||||||||||
Szervusztok! Tudom,hogy volt már róla szó,de...hátha előkerülne 1-2 kép a magyar Mig-17F-ről,nem csak 030-as hasra szálltról.Kérem aki tud segítsen ,ilyen képpel.Ha sikerülne,kérem tegye ide fel,biztosan többen is hasznát vennénk. Üdv,Laci | |||||||||||||||||||||
Ati75 | Adatlap | 528693 | 2013. március 17. 20:28 | ||||||||||||||||||
Szia! 72-es kéne,elfelejtettem beleírni...bocsi mindenkitől! (bár , 1:1-ben se volna rossz... ;) ) Attila | |||||||||||||||||||||
Planes | Adatlap | 528656 | 2013. március 17. 15:30 | ||||||||||||||||||
Szia Ati75! 1:144,1:100,1:72,1:48,1:32, 1:1? Ezekben a méretarányokban létezik a PM. Üdv.! P | |||||||||||||||||||||
PETI | Adatlap | 528644 | 2013. március 17. 13:42 | ||||||||||||||||||
Tisztelt Kollégák! Szeretnék feltenni egy kérdést, hátha valaki tud segíteni. 1/72-es MiG-15-ös makettbe szeretnék rádióstér kialakítást csinálni. Ilyen kiegészítőt gyárt-e valaki, vagy marad házi feladatnak a legyártása? Ha tudtok, ismertek ilyen kiegészítőt, segítsetek! Köszi! Üdv KP | |||||||||||||||||||||
Yeagger | Adatlap | 528481 | 2013. március 15. 18:29 | ||||||||||||||||||
Szia Elmo! Igen látom, h az enyémre írtál:) A mig-19 oldalszámokból kiindulva gondoltam erre a szegély nélküli számra. Próbálok képeket szerválni hátha alátámasztódik vmellik feltételezés. Azért köszi! | |||||||||||||||||||||
Ati75 | Adatlap | 528480 | 2013. március 15. 17:51 | ||||||||||||||||||
Sziasztok! Mig-19PM-hez keresnék légiharcrakétát. Köszi! Attila |
<<< Vissza | Tovább >>> |
Keresd ezt a kiadványt, ebben VAN SZÍNES KÉP nagyjavítás előtti magyar gépről, Trencsényben, valamint két színes grafika (oldalnézeti) a javítás előtti és utáni magyar gépekről!