<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
dzsonybravo | Adatlap | 541171 | 2013. szeptember 4. 20:09 | ![]() | |
búza | Adatlap | 541170 | 2013. szeptember 4. 19:55 | ![]() | |
Szia! A PG-ben nem festették az orr-gyűrűt, hanem az eredeti eloxált barna színét tartották meg. A teflonos gépeken a gyűrű első kb. 1/3-a is ilyen volt, a hátsó 2/3 pedig festett. Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 541168 | 2013. szeptember 4. 19:47 | ![]() | |
Szia! Az esélyed a kérdezésre még talán ma is létezik. A címe ismert, publikus a lap szerint, ahonnan az idézetet vettem. Üdv: Búza | |||||
Chance | Adatlap | 541167 | 2013. szeptember 4. 19:43 | ![]() | |
Sziasztok! Épülget a bisz madár és a rengeteg lehetőség közül próbáltam valami személyes kötődésű gépet találni. A 3745 pont ilyen. "Az emlékfilm a Mig-21-ről" című kis film szerint magyar légtérbe való első felszállás ezzel a géppel történt és a repülőgépet Paár Ferenc vezette. A videó szerint az alváltozattal való első felszállás is az ő nevéhez fűződik, még Kusovszkajaban, ahogy az első három póttartályos feladat végrehajtása 13.000 méteres tetővel, 1 óra 34 perces repidővel. A kötődés pedig: a gyermekeim és az ő unokája sokat játszottak együtt, többször találkoztam vele a házban, amikor jöttek "unokázni". Kár hogy akkoriban még nem maketteztem, illetve még nem igazán tudtam ki is ő valójában. Ma már tudnék miket kérdezni tőle. Üdv. mindenkinek és köszönöm a segítséget. Chance | |||||
Daala | Adatlap | 541154 | 2013. szeptember 4. 17:32 | ![]() | |
Daala | Adatlap | 541152 | 2013. szeptember 4. 17:25 | ![]() | |
pintair | Adatlap | 541121 | 2013. szeptember 4. 08:31 | ![]() | |
Tibcsi! Ezek mindig ilyenek voltak: magor 21PF ücsörgő Forrás: hunavia.hu és vmi angol nyelvű könyv | |||||
búza | Adatlap | 541099 | 2013. szeptember 3. 20:53 | ![]() | |
Szám van ilyen is, olyan is! A konkrét gépről sajna nincs fotóm. | |||||
búza | Adatlap | 541097 | 2013. szeptember 3. 20:40 | ![]() | |
Akár repülhette is. Született: 1932. május 30. ": 1950–1951-ben Szentkirály-szabadján, a 24. Vadászrepülő Ezrednél századparancsnok-helyettes, 1951-ben a 25. Repülőhadosztálynál megbízott hadosztályparancsnok helyettes. 1951–1952-ben Kunmadarason Hadosztály repülőtechnikai szemlélő, MIG-15 típusú repülőgépre elméleti, gyakorlati átképzés, parancsnok-helyettes. 1956–1960-as években Taszáron megbízott hadosztályparancsnok-helyettes. 1960 és 1965 között Sármelléken, majd Pápán a 47. Honi Vadászrepülő-ezred parancsnoka. 1965-től 1973-ig Veszprémben, az 1. Honi Légvédelmi Hadosztálynál repülőfőnök. 1973 és 1978 között a Magyar Néphadsereg Repülőfőnökségnél légierő harckiképzési osztályvezető." | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 541094 | 2013. szeptember 3. 20:18 | ![]() | |
Szia Chance Az összes Mo.-ra érkezett 21bisz eredeti gyári festése a fő felületeken teflonszürke volt, a törzs orr-gyűrűje kicsit barnás olajzöld (kb USA olive-drab), az orrkúp és az egyéb antenna-borító műanyag-felületek élénk-zöld vagy sötétzöld színűek(volt olyan, hogy még egy gépen is többféle zöld árnyalat volt!).A törzs hátsó része a vizszintes vezérsík elejétől hátrafelé festetlen, picit sárgás natúr alumínium-szín, a leghátsó rész, a fúvócső burkolata szintén festetlen, de barnásra égett hőálló acél volt. A felségjel persze csillagos volt, a szám csak a sarkain kerekített szögletes változat volt. Ha türelmesen visszakeresel ebben a topikban, találsz néhány fotót. Üdv R. | |||||
Chance | Adatlap | 541093 | 2013. szeptember 3. 19:54 | ![]() | |
Sziasztok! Tud-e valaki segíteni abban, hogy a Magyarországon 1975.07.15-én először repült bisz ( oldalszáma 3745, repülte Paár Ferenc alezredes) festése milyen volt? Az ismert kamo, vagy alu- esetleg valami más? Illetve az oldalszám típusa a szögletesebb, vagy a kerekebb verziójú volt. A dátumból kiindulva, a felségjel csillagos lehetett. Remélem jól gondolom. Kérem ha valakinek van infoja ossza meg velem. Előre is köszönöm. Chance | |||||
Tibcsi | Adatlap | 540940 | 2013. szeptember 1. 18:47 | ![]() | |
migi | Adatlap | 540939 | 2013. szeptember 1. 18:39 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 540938 | 2013. szeptember 1. 18:32 | ![]() | |
Sziasztok, A magyar ezüst/natúrfém "festésű" MiG-21PF-ek kabinbelseje ugye szürke volt, és fekete a műszerfal? Jól emlékszem? Tibcsi | |||||
Miggyuri | Adatlap | 540381 | 2013. augusztus 24. 12:33 | ![]() | |
Keresek 1/48-as főfutókat MiG-21 MF-hez biszhez. A dolog sürgős volna! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 540315 | 2013. augusztus 23. 17:12 | ![]() | |
Hali Kívülállóknak lehet hogy vicces, de nekem "kicsit" blődli a film. Földön állva ill. nyitott futóműveknél az orrfutó kinti helyzetjelző mikrokapcsolója blokkolja a gépágyú elsütését. Nem véletlenül, mert ha mégis kimegy egy sorozat, az telibe fogja találni az orrfutószárat, és a gép orra esik. Ez egyszer megtörtént a valóságban is, a tököli 525. Vadászezred egyik gépén zárlatos lett az említett mikrokapcsoló, és rep-előzetes közben az Akku-főkapcsoló felkapcsolásakor eldurrant a GS-23 és kilőtte a gép alól az orrfutót. A GS-nek egyébként más a hangja is, a négyes sorozat egyetlen nagy csattanás volt. Üdv R. | |||||
Cébés | Adatlap | 540305 | 2013. augusztus 23. 16:20 | ![]() | |
Ez az értelmetlen videó a Kossuth Lajos Szakkozépiskola tanműhelyében (telepén) a szabadkikötőnél készült. Ha jól tudom vízfestékkel festették át a gépet. | |||||
Levix | Adatlap | 540278 | 2013. augusztus 23. 09:27 | ![]() | |
A fotós, aki csinálta a képeket. Helyszín: Hungary Off Airport www.airplane-pictures.net/member-profile.php https://www.facebook.com/pages/COYOTAK-PICTURES/129238347117733 Valaki felismeri a helyszínt? https://www.facebook.com/media/set/ | |||||
Levix | Adatlap | 540277 | 2013. augusztus 23. 09:14 | ![]() | |
Nem, dehogy zavar a pontosítás. Csak nem bántsuk már az Eduardot amiatt, hogy nem PFM van a filmben :). | |||||
KapusiZoli | Adatlap | 540264 | 2013. augusztus 22. 21:26 | ![]() | |
Hol készülhetett?0:21-nél egy magyar felségjelzést lehet látni. | |||||
Cébés | Adatlap | 540263 | 2013. augusztus 22. 21:23 | ![]() | |
Ezt a videót nem nagyon tudom értékelni... Lenyűgöző ahogy odacsukja szerencsétlen nyúl fülét."gratulálok" G | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 540242 | 2013. augusztus 22. 17:57 | ![]() | |
Szia Levix Engem nem zavar a poénkodás, de a pontosítás se zavarjon senkit, mert azért az se nagy baj, ha valaki eligazodik a 21-esek között(nem könnyű, pedig nekem szakmám a repülőgépszerelés, régebben hivatalból is "illett" tudnom a tipusváltozatokat, meg hobbim is) Üdv R. | |||||
Nyugger | Adatlap | 540220 | 2013. augusztus 22. 12:15 | ![]() | |
ha esetleg már ismert akkor bocsi...www.youtube.com/watch | |||||
Levix | Adatlap | 540206 | 2013. augusztus 22. 08:59 | ![]() | |
Most komolyan, fiúk! Ez egy reklám. A 21-es család újabb tagját adják ki. Simán belefér, hogy a filmhez egy MF-et találtak. A poén a lényeg! :) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 540193 | 2013. augusztus 21. 20:58 | ![]() | |
Jómagam is volt PG-s vagyok, de sárkány-hajtóműves, a kábelezéssel így szakmailag nem sok dolgom volt. Viszont, mivel négy magyar pilóta is kapott külön kiképzést a Szu-ban atombomba bevetésére, szerintem nem boszorkány-seprűkről hajigálták volna azokat, így nyilván megvolt a kábelezés a mi gépeinkben is, ha talán nem is mindegyikben (pl. a fényszóró/felderítő-fényképezőgép cseréje is csak a 0-ra és 5-re végződő gépszámoknál volt kábelezéssel lehetővé téve). Az atombomba spec-függesztője és kezelőpanelje is nyilván jó mélyen el volt dugva valamelyik fegyveres-raktárban, és elég volt ehhez titokban néhány fegyverest kiképezni, nem az egész légierőt. Üdv R. | |||||
varobee | Adatlap | 540192 | 2013. augusztus 21. 20:32 | ![]() | |
Köszönöm a kimerítő választ halottam már erről a kapcsolópanelről, de még képen nem láttam, csak az R panelját. Azért érdekes, hogy a cseheknél az MF-en rajta volt, ráadásul még kivonás után is otthagyták. Nálunk még a Biszeken sem lehetett látni. Kaptunk mi ilyen készleteket? A PG-s szakik biztos tudják, hogy a kábelezés ki volt építve a mi gépeinken? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 540189 | 2013. augusztus 21. 20:12 | ![]() | |
Ezzel a 340 l-es gerinctartállyal, GS-23 gépágyúval, négy fegyver-függesztővel, a Sziréna-rendszer antennájával (elölnézetnél jól látszik a függ. vezérsík oldalán) ez egy 21MF (lehetne még SzM - ha szovjet, ill. M - ha indiai, ezek külsőre mind azonosak). A szélvédő-kereten a kapcsolódoboz a póttartály helyére spec. tartóra függeszthető atombomba kezelőpanelje látható. PFM azért se lehet, mert annak más a műszerfala is, (felül hiányozna az ASzP-célzókészülék, és a helyén lenne a radar-szkóp, nem alul a műszerfalban), "kopasz" a pitot-csöve, kisebb a gerinctartálya, késantennás, nincs gépágyú és Sziréna-r., és csak két fegyver-függesztő lenne a szárny alatt(kivéve a 4-függesztős modernizált indiai PFM/FL-eket). Üdv R. | |||||
juge75 | Adatlap | 540188 | 2013. augusztus 21. 20:11 | ![]() | |
Én meg SMT-n láttam kapcsolódobozt, ugyanott. (az más célra lett odatéve.) Lehet, volt átépítve valami más célra MF. | |||||
varobee | Adatlap | 540186 | 2013. augusztus 21. 19:55 | ![]() | |
A GS-23 tényleg ott van tehát R nem lehet elvileg mert annak a pitot csöve "kopasz". Akkor a kérdésem az, hogy a "szélvédő" keretén felül mi az a kapcsolódoboz? 0:38-nál megállítva jól látszik. Tényleg kíváncsi vagyok mert ilyet még csak R-en láttam. | |||||
juge75 | Adatlap | 540182 | 2013. augusztus 21. 19:41 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 540180 | 2013. augusztus 21. 19:37 | ![]() | |
Éles szeműek még a gs-23 gépágyút is felfedezhetik az első képkockákon. | |||||
juge75 | Adatlap | 540179 | 2013. augusztus 21. 19:33 | ![]() | |
PFM, négy tartóval, bal oldali pitotcsővel és helyesbítő szárnyakkal gépágyú célzáshoz? Az egy Mf. | |||||
varobee | Adatlap | 540173 | 2013. augusztus 21. 18:32 | ![]() | |
Én a reklám filmre gondoltam de lehet, hogy félre értettem valamit.:-) A reklámban szerintem R verzió van. Amúgy az első képen PF-ek vannak, bár a középső valami trükkös lehet mert a fékernyőtokja a svanc alján van és nem a stabilizátor alatt. A nálam okosabbak biztos tudják miért. A második képen tényleg PFM van felül/oda is van írva/. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 540168 | 2013. augusztus 21. 18:04 | ![]() | |
Dede! :) Az első képen PFM-ek vannak, a másodikon csak a legfelső az. A középső Sz, az alsó SzM. Oda is van írva, oroszul. Tibcsi | |||||
varobee | Adatlap | 540162 | 2013. augusztus 21. 17:36 | ![]() | |
Szia! Szerintem ez nem PFM, a gerinc nem vékonyodik el annyira és nincs rajta antenna. Ez inkább egy Mig-21R. Üdv: varobee | |||||
pintair | Adatlap | 540036 | 2013. augusztus 19. 21:15 | ![]() | |
www.britmodeller.com/forums/index.php még PFM, bár hamarosan tele lesz vele a net rendesen, mint előbbi tesóival | |||||
pintair | Adatlap | 540035 | 2013. augusztus 19. 21:07 | ![]() | |
valahol középen www.cybermodeler.com/special/ipmsusa2013.shtml | |||||
pintair | Adatlap | 540034 | 2013. augusztus 19. 21:06 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 540029 | 2013. augusztus 19. 20:23 | ![]() | |
f2d | Adatlap | 540002 | 2013. augusztus 19. 16:30 | ![]() | |
Ááá, nagyon cool! :D | |||||
Levix | Adatlap | 539995 | 2013. augusztus 19. 15:13 | ![]() | |
www.youtube.com/watch Eduard MiG-21PFM 1/48 reklám :). | |||||
pintair | Adatlap | 539540 | 2013. augusztus 12. 18:30 | ![]() | |
Szia! Megtaláltam a lapon a 2 szigonyt, a szemem gúvadt, de rajta van a szerelési utasításon is, 75-ös számmal...mért ne azzal :) Oké mögvöszök egyet, mégegyszer köszi a tippet! Ja, pont Zvezda Bisz-em van. Pintair | |||||
varobee | Adatlap | 539536 | 2013. augusztus 12. 18:13 | ![]() | |
Szia! A Part gyárt a Zvezda Mig-21 Bis-hez 1/72-ben maratást. A készletben benne vannak az RSZBN antennák is. Hogy jó-e a mérete nem tudom pontosan, de ugyanolyan mint a Mig-29-hez kiadott antenna. Az Eduard Mig-29 maratásához nézve viszont hosszabb. Szerintem érdemes beszerezni ezt a maratást, mert sok kis részletet tartalmaz és jó minőségű. www.jadarhobby.pl/part-s72244-mig21bis-172-p-14313.html Üdv: varobee | |||||
pintair | Adatlap | 539494 | 2013. augusztus 11. 22:03 | ![]() | |
Kozben talaltam Mig-23-ashoz csak maratast, Extratech es Edu is, azokon van. mar csak a merete kell hogy egyezo legyen! Szerintetek ugyan az a meret? 1:1-ben? Mert miert is lenne mas?, hiszen ugyanaz az Rszbn jel ment oda is. szerintem... beugrok Kecelre megnezni, megmerni ha mas nincs... | |||||
Zoli | Adatlap | 539484 | 2013. augusztus 11. 19:04 | ![]() | |
Szia, Úgy rémlik az RV maratása tartalmazza, de azért megvenni az egész makettet? Ha megvennéd, a makettet elfogadom... z | |||||
pintair | Adatlap | 539482 | 2013. augusztus 11. 18:55 | ![]() | |
Skacok! Kerestem, de nem sokaig, inkább megkerdezem: gyart-e vki 72-es bisz-hez fem maratasbol rszbn szigony antennakat?, vagy szkreccselni kell? koszonom | |||||
Joce1214 | Adatlap | 539088 | 2013. augusztus 6. 12:54 | ![]() | |
Sziasztok! Kicsit lusta vagyok visszanézni a fórumot, de a következőkben szeretnék segítséget kérni. 1. Milyen FS kódnak, vagy ismertebb festékmárka mely színének felel meg a MIg-21-en is alkalmazott "Teflonszürke" színnek? 2. Milyen oldalszámmal szerepeltek a fenti színnel, csillagos felségjelzéssel a taszári BIS változatok? Előre is köszönve segítségeteket: Joce | |||||
Maz | Adatlap | 536671 | 2013. június 30. 18:32 | ![]() | |
Sziasztok! A zamárdi gyűjtemény tulajdonosa kért meg, hogy érdeklődjek, nincs-e valakinek szabályzata elsősorban MIG-21 BISZ-hez (, de más változaté is jobb lenne, mint a semmi.) Fénymásolat, beszkennelt verzió is érdekelné, természetesen honorálná is. | |||||
migi | Adatlap | 534576 | 2013. május 29. 18:34 | ![]() | |
Szia István Erre gondoltam én is hogy valami külföldi repülés miatt kellett felfesteni ezeket , | |||||
piratvitorla | Adatlap | 534539 | 2013. május 29. 06:12 | ![]() | |
Szia "Ez a biztonságtechnikai módszer is hungaricum volt ! " Még ne beszéljünk múlt időben... Persze szerintem a bíróság kiröhögné a dolgot... üdv |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Nincs valakinek eladó Mig-21 U vagy UM 1/72ben? Az F-13,PF,MF,Bis mellé már csak egy két üléses kéne :). Esetleg ötlet honnan lehetne belföldről beszerezni? dzsonybravo@freemail.hu-n is elértek. Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv: Jani