/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
cenci2 542730 2013. szeptember 29. 23:07
Válasz erre
Tököl
Tököl
Pápa
Pápa

Sziasztok!
Tökölön a képen látható Mig21-ből még mennyi lehet kint .A Mi24-ek ügye elkerültek csepelre a Solar Kft-hez illetve a csepeli tanműhelybe is került 1db .A Mig-21bis-ből 4db ill.a 21UM-ből 2db Budaörsre került a többi gép sorsa mi lett ,illetve Pápán a jurassik parkban még mennyi gép lehet su-22 ill. mig21-es?
NORAD 542717 2013. szeptember 29. 20:43
Válasz erre
Állítólag a hajtóműindítás Tökölön történt. Ezek szerint Pápa és Budaörs között volt még egy hosszabb tököli tartózkodás is?
búza 542710 2013. szeptember 29. 19:45
Válasz erre
Szu-22 542704 2013. szeptember 29. 19:10
Válasz erre
Azt tudja valaki, hogy mi lesz ezekkel a 21-esekkel? Mert ha valamelyiket repképes állapotba akarnák hozni, az tuti volna! Bár lehet nem ugyanaz a két helyszín, sőt...
NORAD 542703 2013. szeptember 29. 19:02
Válasz erre
Ha jól látom ezeken a videókon a felsorolt gépek közül hajtóműveznek egyet.
NORAD 542702 2013. szeptember 29. 19:01
Válasz erre
cenci2 542698 2013. szeptember 29. 18:01
Válasz erre
budaörs
budaörs
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7
8
8
9
9

Sziasztok !
Ma kint voltam én is a Budaörsi reptéren megnézni a 6db mig21-est és állítólag majd a gyűjtemény 10db-os lesz,amiből a maradék 4 gépet valamikor a közeljövőben fogják leszállítani .Az itt lévő gépek lajstroma a következő : Mig-21bis 6009 ,6021 ,6145 ,51 Mig21UM 5081 ,091 .A mai nap a hidraulika rendszer lett beüzemelve a 6145-ön és a futómű ,fékszárny ,kormányművek ,féklapok ,GSF rendszer lett működtetve .A youtube-ra majd teszek fel egy kis videót erről ha valakit érdekel .
Daala 542652 2013. szeptember 29. 00:33
Válasz erre
Igen, Pápára az első 1977-ben, nem az országba. Előtte már érkezett egy korábbi RSZBN-es szállítmány 1976-ban Taszárra az 5321-es vezetésével. Azt megelőzően pedig a "lazúros" biszek 1975-ben ugyancsak Taszárra.
opetrovics 542640 2013. szeptember 28. 19:50
Válasz erre
Szívmelengető képek,köszönöm!Fater volt az Első Műszakija a 6145-nek,ami egyébként az első BISZ volt ami kis Hazánkba érkezett...
Nyugger 542633 2013. szeptember 28. 18:47
Válasz erre
Budaörs 2013.09.28.
Budaörs 2013.09.28.
Budaörs 2013.09.28. (1)
Budaörs 2013.09.28. (1)
Budaörs 2013.09.28. (2)
Budaörs 2013.09.28. (2)
Budaörs 2013.09.28. (3)
Budaörs 2013.09.28. (3)

Sziasztok !

Mai képek.
Igaz az 51-s először Zánkán volt majd Budapesten a Balatoni úton,
de a héten ért a budaörsi repülőtérre a 6145-el.
opetrovics 542622 2013. szeptember 28. 14:36
Válasz erre
Sziasztok,

Gondoltam,megosztom Veletek a legfrissebb eseményeket Magyar MIG-21 ügyben...múlt hét szombaton kezdték szétkapni a 6145-ös Bisz-t,és a 49-est is...mennek Budaörs felé...ezen kívül,még további hat gép is menni fog...köztük az 55-ös UM is...
Nagyon jó érzéssel töltött el a dolog...

Idő közben a 6145,és az 51-es,már fel is ért:

http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/napok/hazai/legendak_a_levegoben_2013_es_malev_retro/

Készítettem Pár képet a "kikonzerválásról",és egy kis videóba össze is fűztem:

http://www.youtube.com/watch?v=apjj8EdEYXs&feature=youtu.be

Ami még itt van Pápán,nagyon gyalázatosan néz ki...SU22 is van még 4db...
búza 542478 2013. szeptember 26. 09:18
Válasz erre
http://englishrussia.com/2013/09/25/mig-21-detailed-pictures/
búza 542323 2013. szeptember 23. 17:13
Válasz erre
Egyébként nem UM hanem u-600-as.
búza 542322 2013. szeptember 23. 17:13
Válasz erre
Nem makett hanem 1/1-es model és csak 17.5 milka! Plusz szállítás, kiképzés, egyéb háttér. Sajnos nem én nyertem a lottó ötóst, pedig akkor lecsaptam volna rá. A szárny alján a felségjelet sem kellene festeni.
Ati75 542319 2013. szeptember 23. 16:51
Válasz erre
Egy 21UM valakinek esetleg?
Méretarány 1:1... :)
Bepapírozva, repképesen,csak kissé drága, meg messze van.
www.controller.com/listingsdetail/aircraft-for-sale/MIKOYAN-MIG-21-UM/1967-MIKOYAN-MIG-21-UM/1163877.htm
Chance 542201 2013. szeptember 21. 13:48
Válasz erre
Szia Rumcájsz!
Köszönöm a gyors segítséget.
Üdv: Chance
Rumcájsz_52 542197 2013. szeptember 21. 11:55
Válasz erre
Szia Chance
A Nagy Testvér is gyári szabvány-festékekkel dolgozott, így a beérkező 21 bisz-ek elvileg azonos színnel voltak festve. A legtöbb helyen ezt a teflon-szürke színt FS 26495, 26493-ra, vagy ezek között jelzik. Ez azt jelenti, hogy félfényes, nagyon világos vagy egyenesen halványszürke volt (a 26495 az USAF délkelet-ázsiai álcázófestésének alsó színe volt, a másik ennél kissé sötétebb árnyalat). Az biztos, hogy nem kékes-szürke árnyalatú volt,a fotókon látható meg különbség abból adódik, hogy más-más volt a megvilágítás fotózáskor,és ugye akkoriban még sokféle film-anyag létezett, egyik zöldes, másik sárgás színeket adott ki, meghát az előhívó vegyszereket se laborban keverték ki tizedgrammos mérlegeken. Én csak festett orrgyűrűs gépeket láttam a PG-ben, de valamennyire mindegyiknek le is volt kopva róla a festés (gondolom, attól függött, hogy az adott géppel mennyit repültek hangsebesség fölött, meg esetleg jó szeles, poros körülmények között). Hogy egyes szériák közt volt-e más különbség, azt mi nem nagyon vehettük észre, mert hozzánk egyesével jöttek a gépek javításra, két összehasonlítható szürke gép egymás mellett nálunk nemigen fordulhatott elő. Egy különlegességre emlékszek : a futóaknák is teflonszürkék voltak belülről!
Üdv R.
Chance 542174 2013. szeptember 20. 19:46
Válasz erre
Sziasztok!
A múltkor tisztáztuk, hogy a frissen "import"-ból érkezett taszári biszek festése az a bizonyos teflonszürke volt. A topicban visszalapozgatva találtam is sok jó képet, amin az egyik teflon már-már fehér, a másik képen pedig alig látszik a különbség az alu- fém szín között. Mármost a kérdésem az, tudható-e ennek a teflonszürke színnek valamiféle színkódja, vagy a Nagy Testvér csak ötletszerűen festette le olyan világos szürkére a gépeket amilyen szürkét éppen lehetett kapni a GUM áruházban? Esetleg a beérkező szériák közt is volt különbség? Ha igen az miben jelentkezett? Gondolok itt az orrgyűrű festett, vagy festetlen voltára, illetve egyéb jellegzetességekre.
Köszönöm, ha tudtok segíteni.
Üdv. Chance
Daala 541193 2013. szeptember 5. 05:55
Válasz erre
Gondolom először orosz, a javítások után meg magyar...de a szakértők majd közelebbit mondanak!
Wrecker 541189 2013. szeptember 4. 23:05
Válasz erre
Üdv !

A magyar MiG-21F-13-ok szerelőnyílás feliratai magyar vagy orosz nyelvűek voltak-e ?
Daala 541185 2013. szeptember 4. 22:15
Válasz erre
Köszi a helyesbítéseket fiúk, mindig tanul a kíváncsi műszaki...:-)
migi 541173 2013. szeptember 4. 20:22
Válasz erre
Hirdess a csere-berén ,nekem legtöbbször bejött , ha nem ma akkor majd legközelebb ,
Rumcájsz_52 541172 2013. szeptember 4. 20:19
Válasz erre
Szia Daala
Az együléses 21-esek orrgyűrűjén az olajbarnás szín nem festés, hanem ún. kemény-elox, vagyis galvanikus úton felvitt védőréteg volt. Ezért nem kopott, és alig fakult, kellett vagy 15-20 év, mire a barnás árnyalatból szürkés-zöld lett, nem is mindegyik gépen,mert amelyiknek sokat volt leponyvázva az orra, az tán még most is barnás lehet. Ami változó, hogy melyik festési módnál mennyire, vagy semennyire nem volt lefestve az orrgyűrű.
Üdv R.
dzsonybravo 541171 2013. szeptember 4. 20:09
Válasz erre
Sziasztok!

Nincs valakinek eladó Mig-21 U vagy UM 1/72ben? Az F-13,PF,MF,Bis mellé már csak egy két üléses kéne :). Esetleg ötlet honnan lehetne belföldről beszerezni? dzsonybravo@freemail.hu-n is elértek. Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv: Jani
búza 541170 2013. szeptember 4. 19:55
Válasz erre
Szia!
A PG-ben nem festették az orr-gyűrűt, hanem az eredeti eloxált barna színét tartották meg. A teflonos gépeken a gyűrű első kb. 1/3-a is ilyen volt, a hátsó 2/3 pedig festett.
Üdv: Búza
búza 541168 2013. szeptember 4. 19:47
Válasz erre
Szia!
Az esélyed a kérdezésre még talán ma is létezik. A címe ismert, publikus a lap szerint, ahonnan az idézetet vettem.
Üdv: Búza
Chance 541167 2013. szeptember 4. 19:43
Válasz erre
Sziasztok!
Épülget a bisz madár és a rengeteg lehetőség közül próbáltam valami személyes kötődésű gépet találni. A 3745 pont ilyen. "Az emlékfilm a Mig-21-ről" című kis film szerint magyar légtérbe való első felszállás ezzel a géppel történt és a repülőgépet Paár Ferenc vezette. A videó szerint az alváltozattal való első felszállás is az ő nevéhez fűződik, még Kusovszkajaban, ahogy az első három póttartályos feladat végrehajtása 13.000 méteres tetővel, 1 óra 34 perces repidővel. A kötődés pedig: a gyermekeim és az ő unokája sokat játszottak együtt, többször találkoztam vele a házban, amikor jöttek "unokázni".
Kár hogy akkoriban még nem maketteztem, illetve még nem igazán tudtam ki is ő valójában. Ma már tudnék miket kérdezni tőle.

Üdv. mindenkinek és köszönöm a segítséget.
Chance
Daala 541154 2013. szeptember 4. 17:32
Válasz erre
4058
4058
48-1 csapatfestés
48-1 csapatfestés
1953
1953

Még egypár Bisz
Daala 541152 2013. szeptember 4. 17:25
Válasz erre
001
001

Szerintem az eredeti teflonszürke gépeken nem volt külön színe az orrgyűrűnek, még a legtöbb csapat-terepfestésnél is végig volt festve, csak a későbbi PG-s festésnél kapta meg azt a barnás festéket.
A képeim forrása Győri János - A Magyar Katonai Repülés Kronológiája 1945-2008 c. könyve.
pintair 541121 2013. szeptember 4. 08:31
Válasz erre
Pf kabin 2
Pf kabin 2
PF kabin
PF kabin

Tibcsi!

Ezek mindig ilyenek voltak: magor 21PF ücsörgő
Forrás: hunavia.hu és vmi angol nyelvű könyv
búza 541099 2013. szeptember 3. 20:53
Válasz erre
3931
3931
IMG_0264
IMG_0264

Szám van ilyen is, olyan is! A konkrét gépről sajna nincs fotóm.
búza 541097 2013. szeptember 3. 20:40
Válasz erre
Akár repülhette is. Született: 1932. május 30.
": 1950–1951-ben Szentkirály-szabadján, a 24. Vadászrepülő Ezrednél századparancsnok-helyettes, 1951-ben a 25. Repülőhadosztálynál megbízott hadosztályparancsnok helyettes. 1951–1952-ben Kunmadarason Hadosztály repülőtechnikai szemlélő, MIG-15 típusú repülőgépre elméleti, gyakorlati átképzés, parancsnok-helyettes. 1956–1960-as években Taszáron megbízott hadosztályparancsnok-helyettes. 1960 és 1965 között Sármelléken, majd Pápán a 47. Honi Vadászrepülő-ezred parancsnoka. 1965-től 1973-ig Veszprémben, az 1. Honi Légvédelmi Hadosztálynál repülőfőnök. 1973 és 1978 között a Magyar Néphadsereg Repülőfőnökségnél légierő harckiképzési osztályvezető."
Rumcájsz_52 541094 2013. szeptember 3. 20:18
Válasz erre
Szia Chance
Az összes Mo.-ra érkezett 21bisz eredeti gyári festése a fő felületeken teflonszürke volt, a törzs orr-gyűrűje kicsit barnás olajzöld (kb USA olive-drab), az orrkúp és az egyéb antenna-borító műanyag-felületek élénk-zöld vagy sötétzöld színűek(volt olyan, hogy még egy gépen is többféle zöld árnyalat volt!).A törzs hátsó része a vizszintes vezérsík elejétől hátrafelé festetlen, picit sárgás natúr alumínium-szín, a leghátsó rész, a fúvócső burkolata szintén festetlen, de barnásra égett hőálló acél volt. A felségjel persze csillagos volt, a szám csak a sarkain kerekített szögletes változat volt. Ha türelmesen visszakeresel ebben a topikban, találsz néhány fotót.
Üdv R.
Chance 541093 2013. szeptember 3. 19:54
Válasz erre
Sziasztok!
Tud-e valaki segíteni abban, hogy a Magyarországon 1975.07.15-én először repült bisz
( oldalszáma 3745, repülte Paár Ferenc alezredes) festése milyen volt? Az ismert kamo, vagy alu- esetleg valami más? Illetve az oldalszám típusa a szögletesebb, vagy a kerekebb verziójú volt. A dátumból kiindulva, a felségjel csillagos lehetett. Remélem jól gondolom.
Kérem ha valakinek van infoja ossza meg velem. Előre is köszönöm.

Chance
Tibcsi 540940 2013. szeptember 1. 18:47
Válasz erre
migi 540939 2013. szeptember 1. 18:39
Válasz erre
Szia
Igen jól emlékszel ,
üdv: migi
Tibcsi 540938 2013. szeptember 1. 18:32
Válasz erre
Sziasztok,

A magyar ezüst/natúrfém "festésű" MiG-21PF-ek kabinbelseje ugye szürke volt, és fekete a műszerfal?

Jól emlékszem?

Tibcsi
Miggyuri 540381 2013. augusztus 24. 12:33
Válasz erre
Keresek 1/48-as főfutókat MiG-21 MF-hez biszhez. A dolog sürgős volna!
Rumcájsz_52 540315 2013. augusztus 23. 17:12
Válasz erre
Hali
Kívülállóknak lehet hogy vicces, de nekem "kicsit" blődli a film. Földön állva ill. nyitott futóműveknél az orrfutó kinti helyzetjelző mikrokapcsolója blokkolja a gépágyú elsütését. Nem véletlenül, mert ha mégis kimegy egy sorozat, az telibe fogja találni az orrfutószárat, és a gép orra esik. Ez egyszer megtörtént a valóságban is, a tököli 525. Vadászezred egyik gépén zárlatos lett az említett mikrokapcsoló, és rep-előzetes közben az Akku-főkapcsoló felkapcsolásakor eldurrant a GS-23 és kilőtte a gép alól az orrfutót. A GS-nek egyébként más a hangja is, a négyes sorozat egyetlen nagy csattanás volt.
Üdv R.
Cébés 540305 2013. augusztus 23. 16:20
Válasz erre
Ez az értelmetlen videó a Kossuth Lajos Szakkozépiskola tanműhelyében (telepén)
a szabadkikötőnél készült.
Ha jól tudom vízfestékkel festették át a gépet.
Levix 540278 2013. augusztus 23. 09:27
Válasz erre
A fotós, aki csinálta a képeket. Helyszín: Hungary Off Airport

www.airplane-pictures.net/member-profile.php
https://www.facebook.com/pages/COYOTAK-PICTURES/129238347117733


Valaki felismeri a helyszínt?
https://www.facebook.com/media/set/
Levix 540277 2013. augusztus 23. 09:14
Válasz erre
Nem, dehogy zavar a pontosítás. Csak nem bántsuk már az Eduardot amiatt, hogy nem PFM van a filmben :).
KapusiZoli 540264 2013. augusztus 22. 21:26
Válasz erre
Hol készülhetett?0:21-nél egy magyar felségjelzést lehet látni.
Cébés 540263 2013. augusztus 22. 21:23
Válasz erre
Ezt a videót nem nagyon tudom értékelni...
Lenyűgöző ahogy odacsukja szerencsétlen nyúl fülét."gratulálok"

G
Rumcájsz_52 540242 2013. augusztus 22. 17:57
Válasz erre
Szia Levix
Engem nem zavar a poénkodás, de a pontosítás se zavarjon senkit, mert azért az se nagy baj, ha valaki eligazodik a 21-esek között(nem könnyű, pedig nekem szakmám a repülőgépszerelés, régebben hivatalból is "illett" tudnom a tipusváltozatokat, meg hobbim is)
Üdv R.
Nyugger 540220 2013. augusztus 22. 12:15
Válasz erre
ha esetleg már ismert akkor bocsi...www.youtube.com/watch
Levix 540206 2013. augusztus 22. 08:59
Válasz erre
Most komolyan, fiúk! Ez egy reklám. A 21-es család újabb tagját adják ki. Simán belefér, hogy a filmhez egy MF-et találtak. A poén a lényeg! :)
Rumcájsz_52 540193 2013. augusztus 21. 20:58
Válasz erre
Jómagam is volt PG-s vagyok, de sárkány-hajtóműves, a kábelezéssel így szakmailag nem sok dolgom volt. Viszont, mivel négy magyar pilóta is kapott külön kiképzést a Szu-ban atombomba bevetésére, szerintem nem boszorkány-seprűkről hajigálták volna azokat, így nyilván megvolt a kábelezés a mi gépeinkben is, ha talán nem is mindegyikben (pl. a fényszóró/felderítő-fényképezőgép cseréje is csak a 0-ra és 5-re végződő gépszámoknál volt kábelezéssel lehetővé téve). Az atombomba spec-függesztője és kezelőpanelje is nyilván jó mélyen el volt dugva valamelyik fegyveres-raktárban, és elég volt ehhez titokban néhány fegyverest kiképezni, nem az egész légierőt.
Üdv R.
varobee 540192 2013. augusztus 21. 20:32
Válasz erre
Köszönöm a kimerítő választ halottam már erről a kapcsolópanelről, de még képen nem láttam, csak az R panelját. Azért érdekes, hogy a cseheknél az MF-en rajta volt, ráadásul még kivonás után is otthagyták. Nálunk még a Biszeken sem lehetett látni. Kaptunk mi ilyen készleteket? A PG-s szakik biztos tudják, hogy a kábelezés ki volt építve a mi gépeinken?
Rumcájsz_52 540189 2013. augusztus 21. 20:12
Válasz erre
Ezzel a 340 l-es gerinctartállyal, GS-23 gépágyúval, négy fegyver-függesztővel, a Sziréna-rendszer antennájával (elölnézetnél jól látszik a függ. vezérsík oldalán) ez egy 21MF (lehetne még SzM - ha szovjet, ill. M - ha indiai, ezek külsőre mind azonosak). A szélvédő-kereten a kapcsolódoboz a póttartály helyére spec. tartóra függeszthető atombomba kezelőpanelje látható. PFM azért se lehet, mert annak más a műszerfala is, (felül hiányozna az ASzP-célzókészülék, és a helyén lenne a radar-szkóp, nem alul a műszerfalban), "kopasz" a pitot-csöve, kisebb a gerinctartálya, késantennás, nincs gépágyú és Sziréna-r., és csak két fegyver-függesztő lenne a szárny alatt(kivéve a 4-függesztős modernizált indiai PFM/FL-eket).
Üdv R.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.