<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Daala | Adatlap | 542652 | 2013. szeptember 29. 00:33 | ||
Igen, Pápára az első 1977-ben, nem az országba. Előtte már érkezett egy korábbi RSZBN-es szállítmány 1976-ban Taszárra az 5321-es vezetésével. Azt megelőzően pedig a "lazúros" biszek 1975-ben ugyancsak Taszárra. | |||||
opetrovics | Adatlap | 542640 | 2013. szeptember 28. 19:50 | ||
Szívmelengető képek,köszönöm!Fater volt az Első Műszakija a 6145-nek,ami egyébként az első BISZ volt ami kis Hazánkba érkezett... | |||||
Nyugger | Adatlap | 542633 | 2013. szeptember 28. 18:47 | ||
Sziasztok ! Mai képek. Igaz az 51-s először Zánkán volt majd Budapesten a Balatoni úton, de a héten ért a budaörsi repülőtérre a 6145-el. | |||||
opetrovics | Adatlap | 542622 | 2013. szeptember 28. 14:36 | ||
Sziasztok, Gondoltam,megosztom Veletek a legfrissebb eseményeket Magyar MIG-21 ügyben...múlt hét szombaton kezdték szétkapni a 6145-ös Bisz-t,és a 49-est is...mennek Budaörs felé...ezen kívül,még további hat gép is menni fog...köztük az 55-ös UM is... Nagyon jó érzéssel töltött el a dolog... Idő közben a 6145,és az 51-es,már fel is ért: http://www.jetfly.hu/rovatok/repules/katonai/napok/hazai/legendak_a_levegoben_2013_es_malev_retro/ Készítettem Pár képet a "kikonzerválásról",és egy kis videóba össze is fűztem: http://www.youtube.com/watch?v=apjj8EdEYXs&feature=youtu.be Ami még itt van Pápán,nagyon gyalázatosan néz ki...SU22 is van még 4db... | |||||
búza | Adatlap | 542478 | 2013. szeptember 26. 09:18 | ||
http://englishrussia.com/2013/09/25/mig-21-detailed-pictures/ | |||||
búza | Adatlap | 542323 | 2013. szeptember 23. 17:13 | ||
Egyébként nem UM hanem u-600-as. | |||||
búza | Adatlap | 542322 | 2013. szeptember 23. 17:13 | ||
Nem makett hanem 1/1-es model és csak 17.5 milka! Plusz szállítás, kiképzés, egyéb háttér. Sajnos nem én nyertem a lottó ötóst, pedig akkor lecsaptam volna rá. A szárny alján a felségjelet sem kellene festeni. | |||||
Ati75 | Adatlap | 542319 | 2013. szeptember 23. 16:51 | ||
Egy 21UM valakinek esetleg? Méretarány 1:1... :) Bepapírozva, repképesen,csak kissé drága, meg messze van. www.controller.com/listingsdetail/aircraft-for-sale/MIKOYAN-MIG-21-UM/1967-MIKOYAN-MIG-21-UM/1163877.htm | |||||
Chance | Adatlap | 542201 | 2013. szeptember 21. 13:48 | ||
Szia Rumcájsz! Köszönöm a gyors segítséget. Üdv: Chance | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 542197 | 2013. szeptember 21. 11:55 | ||
Szia Chance A Nagy Testvér is gyári szabvány-festékekkel dolgozott, így a beérkező 21 bisz-ek elvileg azonos színnel voltak festve. A legtöbb helyen ezt a teflon-szürke színt FS 26495, 26493-ra, vagy ezek között jelzik. Ez azt jelenti, hogy félfényes, nagyon világos vagy egyenesen halványszürke volt (a 26495 az USAF délkelet-ázsiai álcázófestésének alsó színe volt, a másik ennél kissé sötétebb árnyalat). Az biztos, hogy nem kékes-szürke árnyalatú volt,a fotókon látható meg különbség abból adódik, hogy más-más volt a megvilágítás fotózáskor,és ugye akkoriban még sokféle film-anyag létezett, egyik zöldes, másik sárgás színeket adott ki, meghát az előhívó vegyszereket se laborban keverték ki tizedgrammos mérlegeken. Én csak festett orrgyűrűs gépeket láttam a PG-ben, de valamennyire mindegyiknek le is volt kopva róla a festés (gondolom, attól függött, hogy az adott géppel mennyit repültek hangsebesség fölött, meg esetleg jó szeles, poros körülmények között). Hogy egyes szériák közt volt-e más különbség, azt mi nem nagyon vehettük észre, mert hozzánk egyesével jöttek a gépek javításra, két összehasonlítható szürke gép egymás mellett nálunk nemigen fordulhatott elő. Egy különlegességre emlékszek : a futóaknák is teflonszürkék voltak belülről! Üdv R. | |||||
Chance | Adatlap | 542174 | 2013. szeptember 20. 19:46 | ||
Sziasztok! A múltkor tisztáztuk, hogy a frissen "import"-ból érkezett taszári biszek festése az a bizonyos teflonszürke volt. A topicban visszalapozgatva találtam is sok jó képet, amin az egyik teflon már-már fehér, a másik képen pedig alig látszik a különbség az alu- fém szín között. Mármost a kérdésem az, tudható-e ennek a teflonszürke színnek valamiféle színkódja, vagy a Nagy Testvér csak ötletszerűen festette le olyan világos szürkére a gépeket amilyen szürkét éppen lehetett kapni a GUM áruházban? Esetleg a beérkező szériák közt is volt különbség? Ha igen az miben jelentkezett? Gondolok itt az orrgyűrű festett, vagy festetlen voltára, illetve egyéb jellegzetességekre. Köszönöm, ha tudtok segíteni. Üdv. Chance | |||||
Daala | Adatlap | 541193 | 2013. szeptember 5. 05:55 | ||
Gondolom először orosz, a javítások után meg magyar...de a szakértők majd közelebbit mondanak! | |||||
Wrecker | Adatlap | 541189 | 2013. szeptember 4. 23:05 | ||
Üdv ! A magyar MiG-21F-13-ok szerelőnyílás feliratai magyar vagy orosz nyelvűek voltak-e ? | |||||
Daala | Adatlap | 541185 | 2013. szeptember 4. 22:15 | ||
Köszi a helyesbítéseket fiúk, mindig tanul a kíváncsi műszaki...:-) | |||||
migi | Adatlap | 541173 | 2013. szeptember 4. 20:22 | ||
Hirdess a csere-berén ,nekem legtöbbször bejött , ha nem ma akkor majd legközelebb , | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 541172 | 2013. szeptember 4. 20:19 | ||
Szia Daala Az együléses 21-esek orrgyűrűjén az olajbarnás szín nem festés, hanem ún. kemény-elox, vagyis galvanikus úton felvitt védőréteg volt. Ezért nem kopott, és alig fakult, kellett vagy 15-20 év, mire a barnás árnyalatból szürkés-zöld lett, nem is mindegyik gépen,mert amelyiknek sokat volt leponyvázva az orra, az tán még most is barnás lehet. Ami változó, hogy melyik festési módnál mennyire, vagy semennyire nem volt lefestve az orrgyűrű. Üdv R. | |||||
dzsonybravo | Adatlap | 541171 | 2013. szeptember 4. 20:09 | ||
Sziasztok! Nincs valakinek eladó Mig-21 U vagy UM 1/72ben? Az F-13,PF,MF,Bis mellé már csak egy két üléses kéne :). Esetleg ötlet honnan lehetne belföldről beszerezni? dzsonybravo@freemail.hu-n is elértek. Válaszokat előre is köszönöm! Üdv: Jani | |||||
búza | Adatlap | 541170 | 2013. szeptember 4. 19:55 | ||
Szia! A PG-ben nem festették az orr-gyűrűt, hanem az eredeti eloxált barna színét tartották meg. A teflonos gépeken a gyűrű első kb. 1/3-a is ilyen volt, a hátsó 2/3 pedig festett. Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 541168 | 2013. szeptember 4. 19:47 | ||
Szia! Az esélyed a kérdezésre még talán ma is létezik. A címe ismert, publikus a lap szerint, ahonnan az idézetet vettem. Üdv: Búza | |||||
Chance | Adatlap | 541167 | 2013. szeptember 4. 19:43 | ||
Sziasztok! Épülget a bisz madár és a rengeteg lehetőség közül próbáltam valami személyes kötődésű gépet találni. A 3745 pont ilyen. "Az emlékfilm a Mig-21-ről" című kis film szerint magyar légtérbe való első felszállás ezzel a géppel történt és a repülőgépet Paár Ferenc vezette. A videó szerint az alváltozattal való első felszállás is az ő nevéhez fűződik, még Kusovszkajaban, ahogy az első három póttartályos feladat végrehajtása 13.000 méteres tetővel, 1 óra 34 perces repidővel. A kötődés pedig: a gyermekeim és az ő unokája sokat játszottak együtt, többször találkoztam vele a házban, amikor jöttek "unokázni". Kár hogy akkoriban még nem maketteztem, illetve még nem igazán tudtam ki is ő valójában. Ma már tudnék miket kérdezni tőle. Üdv. mindenkinek és köszönöm a segítséget. Chance | |||||
Daala | Adatlap | 541154 | 2013. szeptember 4. 17:32 | ||
Daala | Adatlap | 541152 | 2013. szeptember 4. 17:25 | ||
pintair | Adatlap | 541121 | 2013. szeptember 4. 08:31 | ||
Tibcsi! Ezek mindig ilyenek voltak: magor 21PF ücsörgő Forrás: hunavia.hu és vmi angol nyelvű könyv | |||||
búza | Adatlap | 541099 | 2013. szeptember 3. 20:53 | ||
Szám van ilyen is, olyan is! A konkrét gépről sajna nincs fotóm. | |||||
búza | Adatlap | 541097 | 2013. szeptember 3. 20:40 | ||
Akár repülhette is. Született: 1932. május 30. ": 1950–1951-ben Szentkirály-szabadján, a 24. Vadászrepülő Ezrednél századparancsnok-helyettes, 1951-ben a 25. Repülőhadosztálynál megbízott hadosztályparancsnok helyettes. 1951–1952-ben Kunmadarason Hadosztály repülőtechnikai szemlélő, MIG-15 típusú repülőgépre elméleti, gyakorlati átképzés, parancsnok-helyettes. 1956–1960-as években Taszáron megbízott hadosztályparancsnok-helyettes. 1960 és 1965 között Sármelléken, majd Pápán a 47. Honi Vadászrepülő-ezred parancsnoka. 1965-től 1973-ig Veszprémben, az 1. Honi Légvédelmi Hadosztálynál repülőfőnök. 1973 és 1978 között a Magyar Néphadsereg Repülőfőnökségnél légierő harckiképzési osztályvezető." | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 541094 | 2013. szeptember 3. 20:18 | ||
Szia Chance Az összes Mo.-ra érkezett 21bisz eredeti gyári festése a fő felületeken teflonszürke volt, a törzs orr-gyűrűje kicsit barnás olajzöld (kb USA olive-drab), az orrkúp és az egyéb antenna-borító műanyag-felületek élénk-zöld vagy sötétzöld színűek(volt olyan, hogy még egy gépen is többféle zöld árnyalat volt!).A törzs hátsó része a vizszintes vezérsík elejétől hátrafelé festetlen, picit sárgás natúr alumínium-szín, a leghátsó rész, a fúvócső burkolata szintén festetlen, de barnásra égett hőálló acél volt. A felségjel persze csillagos volt, a szám csak a sarkain kerekített szögletes változat volt. Ha türelmesen visszakeresel ebben a topikban, találsz néhány fotót. Üdv R. | |||||
Chance | Adatlap | 541093 | 2013. szeptember 3. 19:54 | ||
Sziasztok! Tud-e valaki segíteni abban, hogy a Magyarországon 1975.07.15-én először repült bisz ( oldalszáma 3745, repülte Paár Ferenc alezredes) festése milyen volt? Az ismert kamo, vagy alu- esetleg valami más? Illetve az oldalszám típusa a szögletesebb, vagy a kerekebb verziójú volt. A dátumból kiindulva, a felségjel csillagos lehetett. Remélem jól gondolom. Kérem ha valakinek van infoja ossza meg velem. Előre is köszönöm. Chance | |||||
Tibcsi | Adatlap | 540940 | 2013. szeptember 1. 18:47 | ||
migi | Adatlap | 540939 | 2013. szeptember 1. 18:39 | ||
Tibcsi | Adatlap | 540938 | 2013. szeptember 1. 18:32 | ||
Sziasztok, A magyar ezüst/natúrfém "festésű" MiG-21PF-ek kabinbelseje ugye szürke volt, és fekete a műszerfal? Jól emlékszem? Tibcsi | |||||
Miggyuri | Adatlap | 540381 | 2013. augusztus 24. 12:33 | ||
Keresek 1/48-as főfutókat MiG-21 MF-hez biszhez. A dolog sürgős volna! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 540315 | 2013. augusztus 23. 17:12 | ||
Hali Kívülállóknak lehet hogy vicces, de nekem "kicsit" blődli a film. Földön állva ill. nyitott futóműveknél az orrfutó kinti helyzetjelző mikrokapcsolója blokkolja a gépágyú elsütését. Nem véletlenül, mert ha mégis kimegy egy sorozat, az telibe fogja találni az orrfutószárat, és a gép orra esik. Ez egyszer megtörtént a valóságban is, a tököli 525. Vadászezred egyik gépén zárlatos lett az említett mikrokapcsoló, és rep-előzetes közben az Akku-főkapcsoló felkapcsolásakor eldurrant a GS-23 és kilőtte a gép alól az orrfutót. A GS-nek egyébként más a hangja is, a négyes sorozat egyetlen nagy csattanás volt. Üdv R. | |||||
Cébés | Adatlap | 540305 | 2013. augusztus 23. 16:20 | ||
Ez az értelmetlen videó a Kossuth Lajos Szakkozépiskola tanműhelyében (telepén) a szabadkikötőnél készült. Ha jól tudom vízfestékkel festették át a gépet. | |||||
Levix | Adatlap | 540278 | 2013. augusztus 23. 09:27 | ||
A fotós, aki csinálta a képeket. Helyszín: Hungary Off Airport www.airplane-pictures.net/member-profile.php https://www.facebook.com/pages/COYOTAK-PICTURES/129238347117733 Valaki felismeri a helyszínt? https://www.facebook.com/media/set/ | |||||
Levix | Adatlap | 540277 | 2013. augusztus 23. 09:14 | ||
Nem, dehogy zavar a pontosítás. Csak nem bántsuk már az Eduardot amiatt, hogy nem PFM van a filmben :). | |||||
KapusiZoli | Adatlap | 540264 | 2013. augusztus 22. 21:26 | ||
Hol készülhetett?0:21-nél egy magyar felségjelzést lehet látni. | |||||
Cébés | Adatlap | 540263 | 2013. augusztus 22. 21:23 | ||
Ezt a videót nem nagyon tudom értékelni... Lenyűgöző ahogy odacsukja szerencsétlen nyúl fülét."gratulálok" G | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 540242 | 2013. augusztus 22. 17:57 | ||
Szia Levix Engem nem zavar a poénkodás, de a pontosítás se zavarjon senkit, mert azért az se nagy baj, ha valaki eligazodik a 21-esek között(nem könnyű, pedig nekem szakmám a repülőgépszerelés, régebben hivatalból is "illett" tudnom a tipusváltozatokat, meg hobbim is) Üdv R. | |||||
Nyugger | Adatlap | 540220 | 2013. augusztus 22. 12:15 | ||
ha esetleg már ismert akkor bocsi...www.youtube.com/watch | |||||
Levix | Adatlap | 540206 | 2013. augusztus 22. 08:59 | ||
Most komolyan, fiúk! Ez egy reklám. A 21-es család újabb tagját adják ki. Simán belefér, hogy a filmhez egy MF-et találtak. A poén a lényeg! :) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 540193 | 2013. augusztus 21. 20:58 | ||
Jómagam is volt PG-s vagyok, de sárkány-hajtóműves, a kábelezéssel így szakmailag nem sok dolgom volt. Viszont, mivel négy magyar pilóta is kapott külön kiképzést a Szu-ban atombomba bevetésére, szerintem nem boszorkány-seprűkről hajigálták volna azokat, így nyilván megvolt a kábelezés a mi gépeinkben is, ha talán nem is mindegyikben (pl. a fényszóró/felderítő-fényképezőgép cseréje is csak a 0-ra és 5-re végződő gépszámoknál volt kábelezéssel lehetővé téve). Az atombomba spec-függesztője és kezelőpanelje is nyilván jó mélyen el volt dugva valamelyik fegyveres-raktárban, és elég volt ehhez titokban néhány fegyverest kiképezni, nem az egész légierőt. Üdv R. | |||||
varobee | Adatlap | 540192 | 2013. augusztus 21. 20:32 | ||
Köszönöm a kimerítő választ halottam már erről a kapcsolópanelről, de még képen nem láttam, csak az R panelját. Azért érdekes, hogy a cseheknél az MF-en rajta volt, ráadásul még kivonás után is otthagyták. Nálunk még a Biszeken sem lehetett látni. Kaptunk mi ilyen készleteket? A PG-s szakik biztos tudják, hogy a kábelezés ki volt építve a mi gépeinken? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 540189 | 2013. augusztus 21. 20:12 | ||
Ezzel a 340 l-es gerinctartállyal, GS-23 gépágyúval, négy fegyver-függesztővel, a Sziréna-rendszer antennájával (elölnézetnél jól látszik a függ. vezérsík oldalán) ez egy 21MF (lehetne még SzM - ha szovjet, ill. M - ha indiai, ezek külsőre mind azonosak). A szélvédő-kereten a kapcsolódoboz a póttartály helyére spec. tartóra függeszthető atombomba kezelőpanelje látható. PFM azért se lehet, mert annak más a műszerfala is, (felül hiányozna az ASzP-célzókészülék, és a helyén lenne a radar-szkóp, nem alul a műszerfalban), "kopasz" a pitot-csöve, kisebb a gerinctartálya, késantennás, nincs gépágyú és Sziréna-r., és csak két fegyver-függesztő lenne a szárny alatt(kivéve a 4-függesztős modernizált indiai PFM/FL-eket). Üdv R. | |||||
juge75 | Adatlap | 540188 | 2013. augusztus 21. 20:11 | ||
Én meg SMT-n láttam kapcsolódobozt, ugyanott. (az más célra lett odatéve.) Lehet, volt átépítve valami más célra MF. | |||||
varobee | Adatlap | 540186 | 2013. augusztus 21. 19:55 | ||
A GS-23 tényleg ott van tehát R nem lehet elvileg mert annak a pitot csöve "kopasz". Akkor a kérdésem az, hogy a "szélvédő" keretén felül mi az a kapcsolódoboz? 0:38-nál megállítva jól látszik. Tényleg kíváncsi vagyok mert ilyet még csak R-en láttam. | |||||
juge75 | Adatlap | 540182 | 2013. augusztus 21. 19:41 | ||
juge75 | Adatlap | 540180 | 2013. augusztus 21. 19:37 | ||
Éles szeműek még a gs-23 gépágyút is felfedezhetik az első képkockákon. | |||||
juge75 | Adatlap | 540179 | 2013. augusztus 21. 19:33 | ||
PFM, négy tartóval, bal oldali pitotcsővel és helyesbítő szárnyakkal gépágyú célzáshoz? Az egy Mf. | |||||
varobee | Adatlap | 540173 | 2013. augusztus 21. 18:32 | ||
Én a reklám filmre gondoltam de lehet, hogy félre értettem valamit.:-) A reklámban szerintem R verzió van. Amúgy az első képen PF-ek vannak, bár a középső valami trükkös lehet mert a fékernyőtokja a svanc alján van és nem a stabilizátor alatt. A nálam okosabbak biztos tudják miért. A második képen tényleg PFM van felül/oda is van írva/. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 540168 | 2013. augusztus 21. 18:04 | ||
Dede! :) Az első képen PFM-ek vannak, a másodikon csak a legfelső az. A középső Sz, az alsó SzM. Oda is van írva, oroszul. Tibcsi |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |