/ Fórumok /

Repülőgép-szerencsétlenségek

A média időnként kissé <úlozza a számára érdekes részleteket, a lényeget meg elhallgatja. Nem is beszélve a sok badarságról...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.
Freddy 144948 2010. április 10. 17:39
Válasz erre
A statisztikához: érdemes lenne megnézni, hogy a lezuhant Tupoljevek közül hány esett le a karbantartás hibája miatt, az egykori szovjetbarát országok jó része, ahová ezek a gépek nagyrészt kerültek, nem a patentül karbantartott műszaki eszközökről híres.

Egyébként meg miért ne lehetne régi repülőgépe egy elnöknek, ha az megfelelő állapotban van? Ráadásul ha lecseréli, akkor meg az a baj, visít mindenki, hogy minek ekkora luxuskiadás. Igy válságban meg pláne.
Fodi 144947 2010. április 10. 17:26
Válasz erre
Szerintem nem pocskondiázás, ha felteszik a kérdést, hogy egy EU állam elnökének miért egy negyven éves géppel kell utaznia...
Semmi bajom nincs az ex-ruszki/keletiblokkos gépekkel, technikával, magam is használok közel 40 éves objektívet, amit a keleti blokkban terveztek és gyártottak, de egy államelnöknek 2010-ben nem egy Tu-154-esen kellene utaznia.
Kalóz 144946 2010. április 10. 17:11
Válasz erre
A csúnya azt egészben, hogy ezt az esetet is a volt-szovjet repülőgépek pocskondizálására használják fel.
korzaar 144945 2010. április 10. 15:28
Válasz erre
És pont a katyini mészárlás emléklnapjára utaztak ki:((
Kalóz 144944 2010. április 10. 14:02
Válasz erre
horvathp 144943 2010. február 14. 23:00
Válasz erre
Sziasztok!

'75-ben vagy '76-ban lezuhant a falum, Vásárosmiske mellett (Celldömölktől 10km-re) egy szovjet harci gép.
A pilótája katapultált.
Csak ennyit tudok róla.
Erről szeretnék többet megtudni, ha tudnátok segíteni.

Előre is köszönöm.
Monox 144942 2009. november 16. 16:41
Válasz erre
Radom, 2009.08.31. 13:15-17.

Talán egy kicsit közelebb hozhatja a nyílvánosságra került rádiólevelezés ahhoz, hogy mi történhetett azokban a pillanatokban.

www.youtube.com/watch

A videó alatt lévő rádiólevelezés magyarra fordítva:

-inditsatok a motort
- vettem.
-magasság 1400-1500m
-menjetek az auto után
-valahol a ti területeteken
- egy kicsit magasabban. a "fekete zsák" repül.
- a felszallosáv kőzepe felé repül.
- vigyázzatok.
- lehet, hogy átrepül.
- a "kirepülés"? elött nyugodjatok meg.
- és ugy mint otthon.
- a figura befejezése után hátszelet fogtok kapni.
- ezért pontosabban repüljetek.
- gyertek le 150 m-re.
- 1..2..3.. emelkedj, emelkedj.
- katapultálj, katapultálj.

- A Szu-27es összetört, itt a mentöegység.
HUJBI 144941 2009. július 26. 11:27
Válasz erre
én a nagy repülő fan vagy 20 éves kihagyás után ültem újra repülőre és fostam is rendesen. közben meg minden nap elmegyek az Üllőin a járdán olyan erkélyek alatt, amik bármelyik pillanatban a nyakamba eshetnek. igen, szerintem is az emberek már jó előre felspannolják magukat és akkor még itt vannak ezek a béna cikkek is.

amúgy sincs mitől félni, a lassú halál a gyakoribb légi katasztrófáknál. :)
bigboy 144940 2009. július 26. 11:17
Válasz erre
Üdv alapvető törvényszerűség van .Még egyetlen repülőgép sem maradt fen az égen.Lehet sokat nézték a Képlet című filmet.Vagy egyszerűen unatkoznak.bigboy
Fodi 144939 2009. július 26. 11:08
Válasz erre
litlebubu 144938 2009. július 26. 11:07
Válasz erre
Ebben a cikkben, a katasztrófák között, mi volt a különös törvényszerűség?
Fodi 144937 2009. július 26. 10:32
Válasz erre
Báááz, elolvastam a cikket. Van aki tényleg ezért kapja a fizetését? :)
www.borsonline.hu/news.php

Kis családom nemrég meglátogatott, természetesen repülővel. Húgom barátja még sosem repült előtte, rettegett is rendesen, rá akarta beszélni őket ara, hogy vágjanak át Európán autóval, mert az sokkal biztonságosabb. 1400 km autóval, kb. 18-20 óra vezetés megállás nélkül vs. 950 km repülővel, 1,5 óra alatt. Nem sokkal drágábban, teszem hozzá.
Szerencsére nem hagyták magukat rábeszélni, jöttek repülővel. A srác állítólag nagyon szenvedett - szerintem azért mert egyszerűen előre felhúzta magát. Na persze a szűkebb család szerencsére nem tart a repüléstől, éveken keresztül Péren lógtam, "ki vannak már képezve" rendesen vitorlázógépeken, Gawronon meg An-2-esen. Egy 737-es nem hozza őket izgalomba. :D
HUJBI 144936 2009. július 26. 09:18
Válasz erre
a Bors már elemezget. teheti, hiszen kevesen olvasnak egyszerre bulvárt és repülős szaklapokat is, legalább is kevesebben vannak, mint akik csak az egyiket. arról nem is beszélve, hogy olszaszbaaa, görögbeee és horvátbaaa autóval szokás menni, szóval ezeknek a kedves olvasóknak a repülés eléggé misztikus dolog.
mig23papa 144935 2009. július 25. 11:36
Válasz erre
sanyi

Tudjuk hát.

A média akkor lenne korrekt, ha azonos időszakra, kilóméterre, órára a közúti vasúti stb-stb baleseteket is közölgetné.
sanyi 144934 2009. július 15. 21:56
Válasz erre
Hat hét alatt három súlyos eset... Ha a média ezt nem fújja fel akkor semmit. Ennek ellenére a legbiztonságosabb közlekedés, de gondolom ezt Ti is tudjátok.
Üdv
sanyi
Rag 144933 2009. július 15. 21:31
Válasz erre
Úgyérzem 2009 túl termékeny ebben a témában sajnos..
Cébés 144932 2009. július 15. 12:18
Válasz erre
Újabb utasgép zuhant le. Caspian Airlines Tu-154. 169 halott
mirazsmarci 144931 2009. február 24. 14:01
Válasz erre
1
1
2
2
3
3
4
4
5
5
6
6
7
7

Sziasztok!

Lenne néhány amatőr szinten összeépített 1:72-es makettem, melyektől megválnék. Dobozból épültek, 90 %-uk nincsen tömítve, csak ragasztva és festve. 1-2 kivételével mindegyik Rewell, Italeri v. KP.
Amelyek egyben vannak:
F-14A Tomcat
F-15E Strike Eagle
Tornado ECR
AH-1W Super Cobra
MiG-17PF
MiG-19S
Ju-88A4
P-51D Mustang
F/A-18A Hornet

Amelyek kicsit széthullottak (pár alkatrészük le van törve, de 90%-ban megvannak)
Su-27
Su-15
A-10A
Mi-28
OH-58 Combat Scout
Seasprite
Su-22 M?
MiG-29 9-12
Spitfire MK IX
Me-109E
Devoitine 520
Jak-3

Esetleg ha van rá igény, a dobozukat is előbányászhatom.

Ezek mellett még van egy dobozban levő KP Il-10, csak a szárnyfelek vannak összeragasztva (600 Ft).

Árak: 150 -től 500 Ft-ig

mirazsmarci@freemail.hu
Elektrolakatos 144930 2009. január 20. 14:11
Válasz erre
Figaro 144929 2008. december 17. 23:27
Válasz erre
Profi pilóta!
www.youtube.com/watch
Peti347 144928 2008. december 14. 13:32
Válasz erre
Mty 144927 2008. február 6. 20:51
Válasz erre
Sziasztuk én egy vízbe zuhanó repcsit fogok csinálni.
Cébés 144926 2007. szeptember 23. 15:02
Válasz erre
Tudtam volnea erről a repnapról akkor biztosan kiugrok megnézni.
Ezért megérte volna.
Cébés 144925 2007. szeptember 23. 14:54
Válasz erre
Szerintem fantasztikusat repült a pilóta,tudta ő nagyon is hogy mit csinál.Volt szerencsém nekem is hasonló kaliberü repüléshez az egyik 737-es gépünkkel,remekül szórakoztunk de emellett mindenki nagyon észnél volt.
Állati mikor egy ilyen nagy géppel hajtanak végre extrém manővereket.
harold 144924 2007. szeptember 23. 11:35
Válasz erre
www.youtube.com/watch?v=lhUO4pdGCf8
Ez se gyenge!
Zebi 144921 2007. szeptember 22. 18:16
Válasz erre
Ez is majdnem.
www.youtube.com/watch
Fodi 144920 2007. szeptember 22. 17:39
Válasz erre
RPG 144919 2007. szeptember 21. 21:23
Válasz erre
Szenko 144918 2007. szeptember 6. 22:03
Válasz erre
A Zelazny Team több zlin tipussal is rendelkezett: Z-50L/S, Z-526F és Z-526AFS. a 2 Z-50-es ütközött össze
momi 144917 2007. szeptember 3. 13:28
Válasz erre
Sziasztok.

A pontos hír Radom-Sadkow repülőtér-légibázisról ahol a hétvégén repülőnapot tartottak lengyel barátaink. Természetesen vasárnap törölték a programot.

"Zelazny" team crash at airshow

During the International Airshow two Zlin aircrafts from "Zelazny" team collided while flying arobatic manouvre called "rozeta" very similar to the "cardioid" flown by Frecce Tricolori during their crash at Ramstein in 1989. The debris felt on the ground at the airbase. Two pilots leader-Lech Marchelewski and left wingman-Piotr Banachowicz were killed. Nobody was hurt on the ground. Sunday event has been cancelled.

link:www.air.radom.pl/eng/indexeng.htm

momi
Rumcájsz 144916 2007. szeptember 2. 20:28
Válasz erre
Akárhányszor nézem, egyre inkább úgy tünik, ezek nem Zlin-50-ek, hanem valamilyen
Trener-tipusváltozatok /de legalább az is Zlin-gyártmány-
Kalóz 144915 2007. szeptember 2. 19:17
Válasz erre
Kért pilóta meghalt szombaton egy lengyelországi légibemutatón.
A két cseh gyártású Zlin-50-es légijármű szerencsétlensége több ezer néző előtt történt. A légibemutatóra látogatók közül senki sem sérült meg, a baleset okát vizsgálják.
Az eredeti cikk az fenti linken:
www.hirszerzo.hu/cikk.tragedia_tortent_egy_legibemutaton_lengyelorszagban.43762.html
hofi 144914 2007. szeptember 2. 16:43
Válasz erre
És sajnos lezuhant egy Corvus is, meghalt a pilóta és az utas. Ma olvastam az Aeromagazinban.
Elektrolakatos 144913 2007. szeptember 2. 16:39
Válasz erre
Azt a rohadt...esélyük nem volt...
Mekett 144912 2007. szeptember 2. 16:37
Válasz erre
A lengyelországi repülőgép-baleset:
www.liveleak.com/view
Mekett 144910 2007. augusztus 20. 15:09
Válasz erre
China Airlines accident (1)
China Airlines accident (1)
China Airlines accident (2)
China Airlines accident (2)
China Airlines accident (3)
China Airlines accident (3)
China Airlines accident (4)
China Airlines accident (4)
China Airlines accident (5)
China Airlines accident (5)
China Airlines accident (6)
China Airlines accident (6)
China Airlines accident (7)
China Airlines accident (7)
China Airlines accident (9)
China Airlines accident (9)
China Airlines accident (10)
China Airlines accident (10)

Leszállás után felrobbant a China Airlines egyik Boeing 737-esének hajtóműve, és a gép teljesen kiégett.
Az utasok és a személyzet megmenekült.
www.cnn.com/2007/WORLD/asiapcf/08/20/japan.plane/index.html
Robidoki 144909 2007. július 29. 23:23
Válasz erre
Szása beletüsszentett a keróba és eltömődött a TF.(tyoplivofilter)?
Cébés 144908 2007. július 29. 22:09
Válasz erre
Fodi 144907 2007. július 28. 18:31
Válasz erre
Miggyuri 144904 2007. június 27. 08:07
Válasz erre
Az An-24-et kisrepülőgépként emlegetni, hát, nmem is tudom. Finoman szólva, merészség.
Miggyuri
Mekett 144903 2007. június 27. 07:47
Válasz erre
Sihanoukville-nél megtalálták a lezuhant AN-t

Megtalálták szerdán Kambodzsában az ország délkeleti vidékén két nappal korábban lezuhant kisrepülőgép roncsait, de azt továbbra sem lehet tudni, hogy a szerencsétlenségnek vannak-e túlélői. A belföldi útra bérelt, Siem Reapból Sihanoukville-be tartó AN-24 típusú repülőgép az indokínai ország délkeleti csücskében, a Thai (Sziámi)-öböl partján elterülő Kampot tartományban zuhant le öt perccel a landolás kitűzött időpontja előtt. A gépen, amelyet egy orosz pilóta vezetett, az ötfős kambodzsai személyzeten kívül 13 dél-koreai és három cseh turista utazott.

index.hu/politika/bulvar/bulvarhirek/
boriszjelszint 144902 2007. március 7. 18:32
Válasz erre
Sziasztok!
Mit tudtok az ausztriai szerencsétlenségről?
én annyit, hogy heli+kisgép. fő hír volt az ORF en, meg csomó helyen, csatornán, csak magyarországi adókban nem hallottam semmitsem. Ha jól emlékszem hétfő délelőtt, délkörül volt. Láttam menni menteni Blackhawkot(?) mag még valamit, amiről csak a felségjelet láttam, meg azt, hogy két csúcsal arrébb leszáll
Zoli 144901 2007. február 17. 10:14
Válasz erre
Bendeguz 144898 2007. február 2. 22:38
Válasz erre
köszi, valahogy elkerülte a figyelmemet
Tophatters 144897 2007. február 2. 14:51
Válasz erre
Szia Bendegúz!

221 és 222 hozzászólásokban le van írva. :)
Bendeguz 144896 2007. február 1. 23:42
Válasz erre
Hi
lehet, hogy én vagyok tudatlan, de nem ismerem a történetet, le tudnád írni, hogy mi történ anno?
Solo 144894 2007. február 1. 22:35
Válasz erre
Nem is tudnál bántani. :))

Azt meg, hogy pontosan mi történt, nem lehet megmondani.
Nem állíthatsz ilyet, hogy nem vezetett senki egy leszállásban lévő gépet.
Azt mondtad te is repültél, akkor tudnod kell, hogy a repülés legveszélyesebb része a leszállás. Nincs az a pilóta aki leszállás közben bambulna el. Elrontani el lehet ,de az más kérdés.
Robidoki 144893 2007. február 1. 22:30
Válasz erre
Értsd meg ROBI!!!nem akartalak bántani ezzel a k műszerrel.
Visszatérve az Ancsára,az az RV nem 300ig mér,hanem jóval tovább,Ott és akkor senki nem vezette a madarat.Vagy túlságosan megosztott volt a figyelem.

Jóéjt!
Solo 144892 2007. február 1. 22:17
Válasz erre
Na a te agyad teljesen más dimenziókban jár. :))

Ha figyelmesen olvastál, akkor észrevetted, hogy a műszerer szerinti repülésekről beszéltem. Az RV-t kis magasságban használjuk inkább. Jelzi ha elérjük a beálított magasságot. Függés közben, földközelben nem a barometrikus alapján emelkedünk pl 10 méterre. Szóval jó dolog az RV. 300m alatt, de inkább 100m alatt. Műszerrepülésnél, Minyóval ha rendszert repülünk akkor 100m-re kell állítani az RV-t, hogy halljuk mikor kellene a közeli fölött lennünk. Rá se nézek közben az RV-re mert a barometrikus alapján repülök.
Ezenkívül földközeli útvonalon is jól jön, mikor 15 méterre kell állítani. Az ember szeret minél alacsonyabban suhanni a fák fölöt. Az RV szól ha túl alacsonyra merészkedünk.
Nem tudom miből gondoltad, hogy egyátalán nem használjuk az RV-t.
Most már kiváncsi vagyok, hogy szerinted miért tették be az RV-t. :)
Cébés 144891 2007. február 1. 22:02
Válasz erre
Szia Robidoki!

Küldtem mailt,megkaptad?

üdv:Cébés
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24.