/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.
Rumcájsz_52 541172 2013. szeptember 4. 20:19
Válasz erre
Szia Daala
Az együléses 21-esek orrgyűrűjén az olajbarnás szín nem festés, hanem ún. kemény-elox, vagyis galvanikus úton felvitt védőréteg volt. Ezért nem kopott, és alig fakult, kellett vagy 15-20 év, mire a barnás árnyalatból szürkés-zöld lett, nem is mindegyik gépen,mert amelyiknek sokat volt leponyvázva az orra, az tán még most is barnás lehet. Ami változó, hogy melyik festési módnál mennyire, vagy semennyire nem volt lefestve az orrgyűrű.
Üdv R.
dzsonybravo 541171 2013. szeptember 4. 20:09
Válasz erre
Sziasztok!

Nincs valakinek eladó Mig-21 U vagy UM 1/72ben? Az F-13,PF,MF,Bis mellé már csak egy két üléses kéne :). Esetleg ötlet honnan lehetne belföldről beszerezni? dzsonybravo@freemail.hu-n is elértek. Válaszokat előre is köszönöm!
Üdv: Jani
búza 541170 2013. szeptember 4. 19:55
Válasz erre
Szia!
A PG-ben nem festették az orr-gyűrűt, hanem az eredeti eloxált barna színét tartották meg. A teflonos gépeken a gyűrű első kb. 1/3-a is ilyen volt, a hátsó 2/3 pedig festett.
Üdv: Búza
búza 541168 2013. szeptember 4. 19:47
Válasz erre
Szia!
Az esélyed a kérdezésre még talán ma is létezik. A címe ismert, publikus a lap szerint, ahonnan az idézetet vettem.
Üdv: Búza
Chance 541167 2013. szeptember 4. 19:43
Válasz erre
Sziasztok!
Épülget a bisz madár és a rengeteg lehetőség közül próbáltam valami személyes kötődésű gépet találni. A 3745 pont ilyen. "Az emlékfilm a Mig-21-ről" című kis film szerint magyar légtérbe való első felszállás ezzel a géppel történt és a repülőgépet Paár Ferenc vezette. A videó szerint az alváltozattal való első felszállás is az ő nevéhez fűződik, még Kusovszkajaban, ahogy az első három póttartályos feladat végrehajtása 13.000 méteres tetővel, 1 óra 34 perces repidővel. A kötődés pedig: a gyermekeim és az ő unokája sokat játszottak együtt, többször találkoztam vele a házban, amikor jöttek "unokázni".
Kár hogy akkoriban még nem maketteztem, illetve még nem igazán tudtam ki is ő valójában. Ma már tudnék miket kérdezni tőle.

Üdv. mindenkinek és köszönöm a segítséget.
Chance
Daala 541154 2013. szeptember 4. 17:32
Válasz erre
4058
4058
48-1 csapatfestés
48-1 csapatfestés
1953
1953

Még egypár Bisz
Daala 541152 2013. szeptember 4. 17:25
Válasz erre
001
001

Szerintem az eredeti teflonszürke gépeken nem volt külön színe az orrgyűrűnek, még a legtöbb csapat-terepfestésnél is végig volt festve, csak a későbbi PG-s festésnél kapta meg azt a barnás festéket.
A képeim forrása Győri János - A Magyar Katonai Repülés Kronológiája 1945-2008 c. könyve.
pintair 541121 2013. szeptember 4. 08:31
Válasz erre
Pf kabin 2
Pf kabin 2
PF kabin
PF kabin

Tibcsi!

Ezek mindig ilyenek voltak: magor 21PF ücsörgő
Forrás: hunavia.hu és vmi angol nyelvű könyv
búza 541099 2013. szeptember 3. 20:53
Válasz erre
3931
3931
IMG_0264
IMG_0264

Szám van ilyen is, olyan is! A konkrét gépről sajna nincs fotóm.
búza 541097 2013. szeptember 3. 20:40
Válasz erre
Akár repülhette is. Született: 1932. május 30.
": 1950–1951-ben Szentkirály-szabadján, a 24. Vadászrepülő Ezrednél századparancsnok-helyettes, 1951-ben a 25. Repülőhadosztálynál megbízott hadosztályparancsnok helyettes. 1951–1952-ben Kunmadarason Hadosztály repülőtechnikai szemlélő, MIG-15 típusú repülőgépre elméleti, gyakorlati átképzés, parancsnok-helyettes. 1956–1960-as években Taszáron megbízott hadosztályparancsnok-helyettes. 1960 és 1965 között Sármelléken, majd Pápán a 47. Honi Vadászrepülő-ezred parancsnoka. 1965-től 1973-ig Veszprémben, az 1. Honi Légvédelmi Hadosztálynál repülőfőnök. 1973 és 1978 között a Magyar Néphadsereg Repülőfőnökségnél légierő harckiképzési osztályvezető."
Rumcájsz_52 541094 2013. szeptember 3. 20:18
Válasz erre
Szia Chance
Az összes Mo.-ra érkezett 21bisz eredeti gyári festése a fő felületeken teflonszürke volt, a törzs orr-gyűrűje kicsit barnás olajzöld (kb USA olive-drab), az orrkúp és az egyéb antenna-borító műanyag-felületek élénk-zöld vagy sötétzöld színűek(volt olyan, hogy még egy gépen is többféle zöld árnyalat volt!).A törzs hátsó része a vizszintes vezérsík elejétől hátrafelé festetlen, picit sárgás natúr alumínium-szín, a leghátsó rész, a fúvócső burkolata szintén festetlen, de barnásra égett hőálló acél volt. A felségjel persze csillagos volt, a szám csak a sarkain kerekített szögletes változat volt. Ha türelmesen visszakeresel ebben a topikban, találsz néhány fotót.
Üdv R.
Chance 541093 2013. szeptember 3. 19:54
Válasz erre
Sziasztok!
Tud-e valaki segíteni abban, hogy a Magyarországon 1975.07.15-én először repült bisz
( oldalszáma 3745, repülte Paár Ferenc alezredes) festése milyen volt? Az ismert kamo, vagy alu- esetleg valami más? Illetve az oldalszám típusa a szögletesebb, vagy a kerekebb verziójú volt. A dátumból kiindulva, a felségjel csillagos lehetett. Remélem jól gondolom.
Kérem ha valakinek van infoja ossza meg velem. Előre is köszönöm.

Chance
Tibcsi 540940 2013. szeptember 1. 18:47
Válasz erre
migi 540939 2013. szeptember 1. 18:39
Válasz erre
Szia
Igen jól emlékszel ,
üdv: migi
Tibcsi 540938 2013. szeptember 1. 18:32
Válasz erre
Sziasztok,

A magyar ezüst/natúrfém "festésű" MiG-21PF-ek kabinbelseje ugye szürke volt, és fekete a műszerfal?

Jól emlékszem?

Tibcsi
Miggyuri 540381 2013. augusztus 24. 12:33
Válasz erre
Keresek 1/48-as főfutókat MiG-21 MF-hez biszhez. A dolog sürgős volna!
Rumcájsz_52 540315 2013. augusztus 23. 17:12
Válasz erre
Hali
Kívülállóknak lehet hogy vicces, de nekem "kicsit" blődli a film. Földön állva ill. nyitott futóműveknél az orrfutó kinti helyzetjelző mikrokapcsolója blokkolja a gépágyú elsütését. Nem véletlenül, mert ha mégis kimegy egy sorozat, az telibe fogja találni az orrfutószárat, és a gép orra esik. Ez egyszer megtörtént a valóságban is, a tököli 525. Vadászezred egyik gépén zárlatos lett az említett mikrokapcsoló, és rep-előzetes közben az Akku-főkapcsoló felkapcsolásakor eldurrant a GS-23 és kilőtte a gép alól az orrfutót. A GS-nek egyébként más a hangja is, a négyes sorozat egyetlen nagy csattanás volt.
Üdv R.
Cébés 540305 2013. augusztus 23. 16:20
Válasz erre
Ez az értelmetlen videó a Kossuth Lajos Szakkozépiskola tanműhelyében (telepén)
a szabadkikötőnél készült.
Ha jól tudom vízfestékkel festették át a gépet.
Levix 540278 2013. augusztus 23. 09:27
Válasz erre
A fotós, aki csinálta a képeket. Helyszín: Hungary Off Airport

www.airplane-pictures.net/member-profile.php
https://www.facebook.com/pages/COYOTAK-PICTURES/129238347117733


Valaki felismeri a helyszínt?
https://www.facebook.com/media/set/
Levix 540277 2013. augusztus 23. 09:14
Válasz erre
Nem, dehogy zavar a pontosítás. Csak nem bántsuk már az Eduardot amiatt, hogy nem PFM van a filmben :).
KapusiZoli 540264 2013. augusztus 22. 21:26
Válasz erre
Hol készülhetett?0:21-nél egy magyar felségjelzést lehet látni.
Cébés 540263 2013. augusztus 22. 21:23
Válasz erre
Ezt a videót nem nagyon tudom értékelni...
Lenyűgöző ahogy odacsukja szerencsétlen nyúl fülét."gratulálok"

G
Rumcájsz_52 540242 2013. augusztus 22. 17:57
Válasz erre
Szia Levix
Engem nem zavar a poénkodás, de a pontosítás se zavarjon senkit, mert azért az se nagy baj, ha valaki eligazodik a 21-esek között(nem könnyű, pedig nekem szakmám a repülőgépszerelés, régebben hivatalból is "illett" tudnom a tipusváltozatokat, meg hobbim is)
Üdv R.
Nyugger 540220 2013. augusztus 22. 12:15
Válasz erre
ha esetleg már ismert akkor bocsi...www.youtube.com/watch
Levix 540206 2013. augusztus 22. 08:59
Válasz erre
Most komolyan, fiúk! Ez egy reklám. A 21-es család újabb tagját adják ki. Simán belefér, hogy a filmhez egy MF-et találtak. A poén a lényeg! :)
Rumcájsz_52 540193 2013. augusztus 21. 20:58
Válasz erre
Jómagam is volt PG-s vagyok, de sárkány-hajtóműves, a kábelezéssel így szakmailag nem sok dolgom volt. Viszont, mivel négy magyar pilóta is kapott külön kiképzést a Szu-ban atombomba bevetésére, szerintem nem boszorkány-seprűkről hajigálták volna azokat, így nyilván megvolt a kábelezés a mi gépeinkben is, ha talán nem is mindegyikben (pl. a fényszóró/felderítő-fényképezőgép cseréje is csak a 0-ra és 5-re végződő gépszámoknál volt kábelezéssel lehetővé téve). Az atombomba spec-függesztője és kezelőpanelje is nyilván jó mélyen el volt dugva valamelyik fegyveres-raktárban, és elég volt ehhez titokban néhány fegyverest kiképezni, nem az egész légierőt.
Üdv R.
varobee 540192 2013. augusztus 21. 20:32
Válasz erre
Köszönöm a kimerítő választ halottam már erről a kapcsolópanelről, de még képen nem láttam, csak az R panelját. Azért érdekes, hogy a cseheknél az MF-en rajta volt, ráadásul még kivonás után is otthagyták. Nálunk még a Biszeken sem lehetett látni. Kaptunk mi ilyen készleteket? A PG-s szakik biztos tudják, hogy a kábelezés ki volt építve a mi gépeinken?
Rumcájsz_52 540189 2013. augusztus 21. 20:12
Válasz erre
Ezzel a 340 l-es gerinctartállyal, GS-23 gépágyúval, négy fegyver-függesztővel, a Sziréna-rendszer antennájával (elölnézetnél jól látszik a függ. vezérsík oldalán) ez egy 21MF (lehetne még SzM - ha szovjet, ill. M - ha indiai, ezek külsőre mind azonosak). A szélvédő-kereten a kapcsolódoboz a póttartály helyére spec. tartóra függeszthető atombomba kezelőpanelje látható. PFM azért se lehet, mert annak más a műszerfala is, (felül hiányozna az ASzP-célzókészülék, és a helyén lenne a radar-szkóp, nem alul a műszerfalban), "kopasz" a pitot-csöve, kisebb a gerinctartálya, késantennás, nincs gépágyú és Sziréna-r., és csak két fegyver-függesztő lenne a szárny alatt(kivéve a 4-függesztős modernizált indiai PFM/FL-eket).
Üdv R.
juge75 540188 2013. augusztus 21. 20:11
Válasz erre
Én meg SMT-n láttam kapcsolódobozt, ugyanott. (az más célra lett odatéve.) Lehet, volt átépítve valami más célra MF.
varobee 540186 2013. augusztus 21. 19:55
Válasz erre
A GS-23 tényleg ott van tehát R nem lehet elvileg mert annak a pitot csöve "kopasz". Akkor a kérdésem az, hogy a "szélvédő" keretén felül mi az a kapcsolódoboz? 0:38-nál megállítva jól látszik. Tényleg kíváncsi vagyok mert ilyet még csak R-en láttam.
juge75 540182 2013. augusztus 21. 19:41
Válasz erre
edu 1
edu 1

Tessék...
juge75 540180 2013. augusztus 21. 19:37
Válasz erre
Éles szeműek még a gs-23 gépágyút is felfedezhetik az első képkockákon.
juge75 540179 2013. augusztus 21. 19:33
Válasz erre
PFM, négy tartóval, bal oldali pitotcsővel és helyesbítő szárnyakkal gépágyú célzáshoz? Az egy Mf.
varobee 540173 2013. augusztus 21. 18:32
Válasz erre
Én a reklám filmre gondoltam de lehet, hogy félre értettem valamit.:-)
A reklámban szerintem R verzió van. Amúgy az első képen PF-ek vannak, bár a középső valami trükkös lehet mert a fékernyőtokja a svanc alján van és nem a stabilizátor alatt. A nálam okosabbak biztos tudják miért. A második képen tényleg PFM van felül/oda is van írva/.
Tibcsi 540168 2013. augusztus 21. 18:04
Válasz erre
Dede! :)

Az első képen PFM-ek vannak, a másodikon csak a legfelső az. A középső Sz, az alsó SzM. Oda is van írva, oroszul.

Tibcsi
varobee 540162 2013. augusztus 21. 17:36
Válasz erre
Szia!

Szerintem ez nem PFM, a gerinc nem vékonyodik el annyira és nincs rajta antenna. Ez inkább egy Mig-21R.

Üdv: varobee
pintair 540036 2013. augusztus 19. 21:15
Válasz erre
www.britmodeller.com/forums/index.php

még PFM, bár hamarosan tele lesz vele a net rendesen, mint előbbi tesóival
pintair 540035 2013. augusztus 19. 21:07
Válasz erre
pintair 540034 2013. augusztus 19. 21:06
Válasz erre
1522545_92859_21pf1
1522545_92859_21pf1
1522546_93875_21_pfmszszm
1522546_93875_21_pfmszszm

Szerintem hasonlít
Tibcsi 540029 2013. augusztus 19. 20:23
Válasz erre
Az az!

A 21-es is... bár nem egyértelműen PFM... :)
f2d 540002 2013. augusztus 19. 16:30
Válasz erre
Levix 539995 2013. augusztus 19. 15:13
Válasz erre
www.youtube.com/watch
Eduard MiG-21PFM 1/48 reklám :).
pintair 539540 2013. augusztus 12. 18:30
Válasz erre
Szia!

Megtaláltam a lapon a 2 szigonyt, a szemem gúvadt, de rajta van a szerelési utasításon is, 75-ös számmal...mért ne azzal :) Oké mögvöszök egyet, mégegyszer köszi a tippet! Ja, pont Zvezda Bisz-em van.

Pintair
varobee 539536 2013. augusztus 12. 18:13
Válasz erre
Szia!

A Part gyárt a Zvezda Mig-21 Bis-hez 1/72-ben maratást. A készletben benne vannak az RSZBN antennák is. Hogy jó-e a mérete nem tudom pontosan, de ugyanolyan mint a Mig-29-hez kiadott antenna. Az Eduard Mig-29 maratásához nézve viszont hosszabb. Szerintem érdemes beszerezni ezt a maratást, mert sok kis részletet tartalmaz és jó minőségű.
www.jadarhobby.pl/part-s72244-mig21bis-172-p-14313.html
Üdv: varobee
pintair 539494 2013. augusztus 11. 22:03
Válasz erre
Kozben talaltam Mig-23-ashoz csak maratast, Extratech es Edu is, azokon van. mar csak a merete kell hogy egyezo legyen!

Szerintetek ugyan az a meret? 1:1-ben? Mert miert is lenne mas?, hiszen ugyanaz az Rszbn jel ment oda is. szerintem... beugrok Kecelre megnezni, megmerni ha mas nincs...
Zoli 539484 2013. augusztus 11. 19:04
Válasz erre
Szia,
Úgy rémlik az RV maratása tartalmazza, de azért megvenni az egész makettet?
Ha megvennéd, a makettet elfogadom...
z
pintair 539482 2013. augusztus 11. 18:55
Válasz erre
Skacok!
Kerestem, de nem sokaig, inkább megkerdezem: gyart-e vki 72-es bisz-hez fem maratasbol rszbn szigony antennakat?, vagy szkreccselni kell?

koszonom
Joce1214 539088 2013. augusztus 6. 12:54
Válasz erre
Sziasztok!
Kicsit lusta vagyok visszanézni a fórumot, de a következőkben szeretnék segítséget kérni.

1. Milyen FS kódnak, vagy ismertebb festékmárka mely színének felel meg a MIg-21-en is alkalmazott "Teflonszürke" színnek?

2. Milyen oldalszámmal szerepeltek a fenti színnel, csillagos felségjelzéssel a taszári BIS változatok?

Előre is köszönve segítségeteket: Joce
Maz 536671 2013. június 30. 18:32
Válasz erre
Sziasztok!

A zamárdi gyűjtemény tulajdonosa kért meg, hogy érdeklődjek, nincs-e valakinek szabályzata elsősorban MIG-21 BISZ-hez (, de más változaté is jobb lenne, mint a semmi.)

Fénymásolat, beszkennelt verzió is érdekelné, természetesen honorálná is.
migi 534576 2013. május 29. 18:34
Válasz erre
Szia István
Erre gondoltam én is hogy valami külföldi repülés miatt kellett felfesteni ezeket ,
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.