<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 541172 | 2013. szeptember 4. 20:19 | ![]() | |
dzsonybravo | Adatlap | 541171 | 2013. szeptember 4. 20:09 | ![]() | |
Sziasztok! Nincs valakinek eladó Mig-21 U vagy UM 1/72ben? Az F-13,PF,MF,Bis mellé már csak egy két üléses kéne :). Esetleg ötlet honnan lehetne belföldről beszerezni? dzsonybravo@freemail.hu-n is elértek. Válaszokat előre is köszönöm! Üdv: Jani | |||||
búza | Adatlap | 541170 | 2013. szeptember 4. 19:55 | ![]() | |
Szia! A PG-ben nem festették az orr-gyűrűt, hanem az eredeti eloxált barna színét tartották meg. A teflonos gépeken a gyűrű első kb. 1/3-a is ilyen volt, a hátsó 2/3 pedig festett. Üdv: Búza | |||||
búza | Adatlap | 541168 | 2013. szeptember 4. 19:47 | ![]() | |
Szia! Az esélyed a kérdezésre még talán ma is létezik. A címe ismert, publikus a lap szerint, ahonnan az idézetet vettem. Üdv: Búza | |||||
Chance | Adatlap | 541167 | 2013. szeptember 4. 19:43 | ![]() | |
Sziasztok! Épülget a bisz madár és a rengeteg lehetőség közül próbáltam valami személyes kötődésű gépet találni. A 3745 pont ilyen. "Az emlékfilm a Mig-21-ről" című kis film szerint magyar légtérbe való első felszállás ezzel a géppel történt és a repülőgépet Paár Ferenc vezette. A videó szerint az alváltozattal való első felszállás is az ő nevéhez fűződik, még Kusovszkajaban, ahogy az első három póttartályos feladat végrehajtása 13.000 méteres tetővel, 1 óra 34 perces repidővel. A kötődés pedig: a gyermekeim és az ő unokája sokat játszottak együtt, többször találkoztam vele a házban, amikor jöttek "unokázni". Kár hogy akkoriban még nem maketteztem, illetve még nem igazán tudtam ki is ő valójában. Ma már tudnék miket kérdezni tőle. Üdv. mindenkinek és köszönöm a segítséget. Chance | |||||
Daala | Adatlap | 541154 | 2013. szeptember 4. 17:32 | ![]() | |
Daala | Adatlap | 541152 | 2013. szeptember 4. 17:25 | ![]() | |
pintair | Adatlap | 541121 | 2013. szeptember 4. 08:31 | ![]() | |
Tibcsi! Ezek mindig ilyenek voltak: magor 21PF ücsörgő Forrás: hunavia.hu és vmi angol nyelvű könyv | |||||
búza | Adatlap | 541099 | 2013. szeptember 3. 20:53 | ![]() | |
Szám van ilyen is, olyan is! A konkrét gépről sajna nincs fotóm. | |||||
búza | Adatlap | 541097 | 2013. szeptember 3. 20:40 | ![]() | |
Akár repülhette is. Született: 1932. május 30. ": 1950–1951-ben Szentkirály-szabadján, a 24. Vadászrepülő Ezrednél századparancsnok-helyettes, 1951-ben a 25. Repülőhadosztálynál megbízott hadosztályparancsnok helyettes. 1951–1952-ben Kunmadarason Hadosztály repülőtechnikai szemlélő, MIG-15 típusú repülőgépre elméleti, gyakorlati átképzés, parancsnok-helyettes. 1956–1960-as években Taszáron megbízott hadosztályparancsnok-helyettes. 1960 és 1965 között Sármelléken, majd Pápán a 47. Honi Vadászrepülő-ezred parancsnoka. 1965-től 1973-ig Veszprémben, az 1. Honi Légvédelmi Hadosztálynál repülőfőnök. 1973 és 1978 között a Magyar Néphadsereg Repülőfőnökségnél légierő harckiképzési osztályvezető." | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 541094 | 2013. szeptember 3. 20:18 | ![]() | |
Szia Chance Az összes Mo.-ra érkezett 21bisz eredeti gyári festése a fő felületeken teflonszürke volt, a törzs orr-gyűrűje kicsit barnás olajzöld (kb USA olive-drab), az orrkúp és az egyéb antenna-borító műanyag-felületek élénk-zöld vagy sötétzöld színűek(volt olyan, hogy még egy gépen is többféle zöld árnyalat volt!).A törzs hátsó része a vizszintes vezérsík elejétől hátrafelé festetlen, picit sárgás natúr alumínium-szín, a leghátsó rész, a fúvócső burkolata szintén festetlen, de barnásra égett hőálló acél volt. A felségjel persze csillagos volt, a szám csak a sarkain kerekített szögletes változat volt. Ha türelmesen visszakeresel ebben a topikban, találsz néhány fotót. Üdv R. | |||||
Chance | Adatlap | 541093 | 2013. szeptember 3. 19:54 | ![]() | |
Sziasztok! Tud-e valaki segíteni abban, hogy a Magyarországon 1975.07.15-én először repült bisz ( oldalszáma 3745, repülte Paár Ferenc alezredes) festése milyen volt? Az ismert kamo, vagy alu- esetleg valami más? Illetve az oldalszám típusa a szögletesebb, vagy a kerekebb verziójú volt. A dátumból kiindulva, a felségjel csillagos lehetett. Remélem jól gondolom. Kérem ha valakinek van infoja ossza meg velem. Előre is köszönöm. Chance | |||||
Tibcsi | Adatlap | 540940 | 2013. szeptember 1. 18:47 | ![]() | |
migi | Adatlap | 540939 | 2013. szeptember 1. 18:39 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 540938 | 2013. szeptember 1. 18:32 | ![]() | |
Sziasztok, A magyar ezüst/natúrfém "festésű" MiG-21PF-ek kabinbelseje ugye szürke volt, és fekete a műszerfal? Jól emlékszem? Tibcsi | |||||
Miggyuri | Adatlap | 540381 | 2013. augusztus 24. 12:33 | ![]() | |
Keresek 1/48-as főfutókat MiG-21 MF-hez biszhez. A dolog sürgős volna! | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 540315 | 2013. augusztus 23. 17:12 | ![]() | |
Hali Kívülállóknak lehet hogy vicces, de nekem "kicsit" blődli a film. Földön állva ill. nyitott futóműveknél az orrfutó kinti helyzetjelző mikrokapcsolója blokkolja a gépágyú elsütését. Nem véletlenül, mert ha mégis kimegy egy sorozat, az telibe fogja találni az orrfutószárat, és a gép orra esik. Ez egyszer megtörtént a valóságban is, a tököli 525. Vadászezred egyik gépén zárlatos lett az említett mikrokapcsoló, és rep-előzetes közben az Akku-főkapcsoló felkapcsolásakor eldurrant a GS-23 és kilőtte a gép alól az orrfutót. A GS-nek egyébként más a hangja is, a négyes sorozat egyetlen nagy csattanás volt. Üdv R. | |||||
Cébés | Adatlap | 540305 | 2013. augusztus 23. 16:20 | ![]() | |
Ez az értelmetlen videó a Kossuth Lajos Szakkozépiskola tanműhelyében (telepén) a szabadkikötőnél készült. Ha jól tudom vízfestékkel festették át a gépet. | |||||
Levix | Adatlap | 540278 | 2013. augusztus 23. 09:27 | ![]() | |
A fotós, aki csinálta a képeket. Helyszín: Hungary Off Airport www.airplane-pictures.net/member-profile.php https://www.facebook.com/pages/COYOTAK-PICTURES/129238347117733 Valaki felismeri a helyszínt? https://www.facebook.com/media/set/ | |||||
Levix | Adatlap | 540277 | 2013. augusztus 23. 09:14 | ![]() | |
Nem, dehogy zavar a pontosítás. Csak nem bántsuk már az Eduardot amiatt, hogy nem PFM van a filmben :). | |||||
KapusiZoli | Adatlap | 540264 | 2013. augusztus 22. 21:26 | ![]() | |
Hol készülhetett?0:21-nél egy magyar felségjelzést lehet látni. | |||||
Cébés | Adatlap | 540263 | 2013. augusztus 22. 21:23 | ![]() | |
Ezt a videót nem nagyon tudom értékelni... Lenyűgöző ahogy odacsukja szerencsétlen nyúl fülét."gratulálok" G | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 540242 | 2013. augusztus 22. 17:57 | ![]() | |
Szia Levix Engem nem zavar a poénkodás, de a pontosítás se zavarjon senkit, mert azért az se nagy baj, ha valaki eligazodik a 21-esek között(nem könnyű, pedig nekem szakmám a repülőgépszerelés, régebben hivatalból is "illett" tudnom a tipusváltozatokat, meg hobbim is) Üdv R. | |||||
Nyugger | Adatlap | 540220 | 2013. augusztus 22. 12:15 | ![]() | |
ha esetleg már ismert akkor bocsi...www.youtube.com/watch | |||||
Levix | Adatlap | 540206 | 2013. augusztus 22. 08:59 | ![]() | |
Most komolyan, fiúk! Ez egy reklám. A 21-es család újabb tagját adják ki. Simán belefér, hogy a filmhez egy MF-et találtak. A poén a lényeg! :) | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 540193 | 2013. augusztus 21. 20:58 | ![]() | |
Jómagam is volt PG-s vagyok, de sárkány-hajtóműves, a kábelezéssel így szakmailag nem sok dolgom volt. Viszont, mivel négy magyar pilóta is kapott külön kiképzést a Szu-ban atombomba bevetésére, szerintem nem boszorkány-seprűkről hajigálták volna azokat, így nyilván megvolt a kábelezés a mi gépeinkben is, ha talán nem is mindegyikben (pl. a fényszóró/felderítő-fényképezőgép cseréje is csak a 0-ra és 5-re végződő gépszámoknál volt kábelezéssel lehetővé téve). Az atombomba spec-függesztője és kezelőpanelje is nyilván jó mélyen el volt dugva valamelyik fegyveres-raktárban, és elég volt ehhez titokban néhány fegyverest kiképezni, nem az egész légierőt. Üdv R. | |||||
varobee | Adatlap | 540192 | 2013. augusztus 21. 20:32 | ![]() | |
Köszönöm a kimerítő választ halottam már erről a kapcsolópanelről, de még képen nem láttam, csak az R panelját. Azért érdekes, hogy a cseheknél az MF-en rajta volt, ráadásul még kivonás után is otthagyták. Nálunk még a Biszeken sem lehetett látni. Kaptunk mi ilyen készleteket? A PG-s szakik biztos tudják, hogy a kábelezés ki volt építve a mi gépeinken? | |||||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 540189 | 2013. augusztus 21. 20:12 | ![]() | |
Ezzel a 340 l-es gerinctartállyal, GS-23 gépágyúval, négy fegyver-függesztővel, a Sziréna-rendszer antennájával (elölnézetnél jól látszik a függ. vezérsík oldalán) ez egy 21MF (lehetne még SzM - ha szovjet, ill. M - ha indiai, ezek külsőre mind azonosak). A szélvédő-kereten a kapcsolódoboz a póttartály helyére spec. tartóra függeszthető atombomba kezelőpanelje látható. PFM azért se lehet, mert annak más a műszerfala is, (felül hiányozna az ASzP-célzókészülék, és a helyén lenne a radar-szkóp, nem alul a műszerfalban), "kopasz" a pitot-csöve, kisebb a gerinctartálya, késantennás, nincs gépágyú és Sziréna-r., és csak két fegyver-függesztő lenne a szárny alatt(kivéve a 4-függesztős modernizált indiai PFM/FL-eket). Üdv R. | |||||
juge75 | Adatlap | 540188 | 2013. augusztus 21. 20:11 | ![]() | |
Én meg SMT-n láttam kapcsolódobozt, ugyanott. (az más célra lett odatéve.) Lehet, volt átépítve valami más célra MF. | |||||
varobee | Adatlap | 540186 | 2013. augusztus 21. 19:55 | ![]() | |
A GS-23 tényleg ott van tehát R nem lehet elvileg mert annak a pitot csöve "kopasz". Akkor a kérdésem az, hogy a "szélvédő" keretén felül mi az a kapcsolódoboz? 0:38-nál megállítva jól látszik. Tényleg kíváncsi vagyok mert ilyet még csak R-en láttam. | |||||
juge75 | Adatlap | 540182 | 2013. augusztus 21. 19:41 | ![]() | |
juge75 | Adatlap | 540180 | 2013. augusztus 21. 19:37 | ![]() | |
Éles szeműek még a gs-23 gépágyút is felfedezhetik az első képkockákon. | |||||
juge75 | Adatlap | 540179 | 2013. augusztus 21. 19:33 | ![]() | |
PFM, négy tartóval, bal oldali pitotcsővel és helyesbítő szárnyakkal gépágyú célzáshoz? Az egy Mf. | |||||
varobee | Adatlap | 540173 | 2013. augusztus 21. 18:32 | ![]() | |
Én a reklám filmre gondoltam de lehet, hogy félre értettem valamit.:-) A reklámban szerintem R verzió van. Amúgy az első képen PF-ek vannak, bár a középső valami trükkös lehet mert a fékernyőtokja a svanc alján van és nem a stabilizátor alatt. A nálam okosabbak biztos tudják miért. A második képen tényleg PFM van felül/oda is van írva/. | |||||
Tibcsi | Adatlap | 540168 | 2013. augusztus 21. 18:04 | ![]() | |
Dede! :) Az első képen PFM-ek vannak, a másodikon csak a legfelső az. A középső Sz, az alsó SzM. Oda is van írva, oroszul. Tibcsi | |||||
varobee | Adatlap | 540162 | 2013. augusztus 21. 17:36 | ![]() | |
Szia! Szerintem ez nem PFM, a gerinc nem vékonyodik el annyira és nincs rajta antenna. Ez inkább egy Mig-21R. Üdv: varobee | |||||
pintair | Adatlap | 540036 | 2013. augusztus 19. 21:15 | ![]() | |
www.britmodeller.com/forums/index.php még PFM, bár hamarosan tele lesz vele a net rendesen, mint előbbi tesóival | |||||
pintair | Adatlap | 540035 | 2013. augusztus 19. 21:07 | ![]() | |
valahol középen www.cybermodeler.com/special/ipmsusa2013.shtml | |||||
pintair | Adatlap | 540034 | 2013. augusztus 19. 21:06 | ![]() | |
Tibcsi | Adatlap | 540029 | 2013. augusztus 19. 20:23 | ![]() | |
f2d | Adatlap | 540002 | 2013. augusztus 19. 16:30 | ![]() | |
Ááá, nagyon cool! :D | |||||
Levix | Adatlap | 539995 | 2013. augusztus 19. 15:13 | ![]() | |
www.youtube.com/watch Eduard MiG-21PFM 1/48 reklám :). | |||||
pintair | Adatlap | 539540 | 2013. augusztus 12. 18:30 | ![]() | |
Szia! Megtaláltam a lapon a 2 szigonyt, a szemem gúvadt, de rajta van a szerelési utasításon is, 75-ös számmal...mért ne azzal :) Oké mögvöszök egyet, mégegyszer köszi a tippet! Ja, pont Zvezda Bisz-em van. Pintair | |||||
varobee | Adatlap | 539536 | 2013. augusztus 12. 18:13 | ![]() | |
Szia! A Part gyárt a Zvezda Mig-21 Bis-hez 1/72-ben maratást. A készletben benne vannak az RSZBN antennák is. Hogy jó-e a mérete nem tudom pontosan, de ugyanolyan mint a Mig-29-hez kiadott antenna. Az Eduard Mig-29 maratásához nézve viszont hosszabb. Szerintem érdemes beszerezni ezt a maratást, mert sok kis részletet tartalmaz és jó minőségű. www.jadarhobby.pl/part-s72244-mig21bis-172-p-14313.html Üdv: varobee | |||||
pintair | Adatlap | 539494 | 2013. augusztus 11. 22:03 | ![]() | |
Kozben talaltam Mig-23-ashoz csak maratast, Extratech es Edu is, azokon van. mar csak a merete kell hogy egyezo legyen! Szerintetek ugyan az a meret? 1:1-ben? Mert miert is lenne mas?, hiszen ugyanaz az Rszbn jel ment oda is. szerintem... beugrok Kecelre megnezni, megmerni ha mas nincs... | |||||
Zoli | Adatlap | 539484 | 2013. augusztus 11. 19:04 | ![]() | |
Szia, Úgy rémlik az RV maratása tartalmazza, de azért megvenni az egész makettet? Ha megvennéd, a makettet elfogadom... z | |||||
pintair | Adatlap | 539482 | 2013. augusztus 11. 18:55 | ![]() | |
Skacok! Kerestem, de nem sokaig, inkább megkerdezem: gyart-e vki 72-es bisz-hez fem maratasbol rszbn szigony antennakat?, vagy szkreccselni kell? koszonom | |||||
Joce1214 | Adatlap | 539088 | 2013. augusztus 6. 12:54 | ![]() | |
Sziasztok! Kicsit lusta vagyok visszanézni a fórumot, de a következőkben szeretnék segítséget kérni. 1. Milyen FS kódnak, vagy ismertebb festékmárka mely színének felel meg a MIg-21-en is alkalmazott "Teflonszürke" színnek? 2. Milyen oldalszámmal szerepeltek a fenti színnel, csillagos felségjelzéssel a taszári BIS változatok? Előre is köszönve segítségeteket: Joce | |||||
Maz | Adatlap | 536671 | 2013. június 30. 18:32 | ![]() | |
Sziasztok! A zamárdi gyűjtemény tulajdonosa kért meg, hogy érdeklődjek, nincs-e valakinek szabályzata elsősorban MIG-21 BISZ-hez (, de más változaté is jobb lenne, mint a semmi.) Fénymásolat, beszkennelt verzió is érdekelné, természetesen honorálná is. | |||||
migi | Adatlap | 534576 | 2013. május 29. 18:34 | ![]() | |
Szia István Erre gondoltam én is hogy valami külföldi repülés miatt kellett felfesteni ezeket , |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Az együléses 21-esek orrgyűrűjén az olajbarnás szín nem festés, hanem ún. kemény-elox, vagyis galvanikus úton felvitt védőréteg volt. Ezért nem kopott, és alig fakult, kellett vagy 15-20 év, mire a barnás árnyalatból szürkés-zöld lett, nem is mindegyik gépen,mert amelyiknek sokat volt leponyvázva az orra, az tán még most is barnás lehet. Ami változó, hogy melyik festési módnál mennyire, vagy semennyire nem volt lefestve az orrgyűrű.
Üdv R.