/ Fórumok /

Modern Magyar Légierő

A topik témája az 1990 utáni Magyar Légierő, annak eszközei, történelme. Sztorik, élmények és fényképek jöhetnek!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.
migi 530399 2013. április 5. 18:46
Válasz erre
IMG_6533_1536x1024
IMG_6533_1536x1024

Egy szép építés
Elektrolakatos 530328 2013. április 4. 23:13
Válasz erre
kopcos 530117 2013. április 2. 10:48
Válasz erre
Helikopter beszerzésről kis hírek az nmo oldaláról...mno.hu/phalanx/helikopterbeszerzes-jovore-1148456
Weizi 529765 2013. március 29. 11:42
Válasz erre
NORAD 529584 2013. március 27. 06:24
Válasz erre
Helikopter nélkül nem megy - interjú Benkő Tibor vezérkari főnökkel

hvg.hu/itthon/20130321_honvedseg_vezerkari_fonok_Benko
NORAD 529547 2013. március 26. 16:46
Válasz erre
lacipapa 529316 2013. március 24. 11:48
Válasz erre
Szia!
Köszi,már próbálkoztam,de a paj-palon megbuktam,nem tudtam aktíválni.Úgy vettem ki,hogy csak azzal lehet náluk vásárolni.

Kérem aki olvassa ezt és tudna segíteni a megrendelésben,jelentkezzen.Elérhetőségem az adatlapon.
Üdv,Laci
migi 529313 2013. március 24. 11:08
Válasz erre
Lacipapa
A magyar ebayon van fönt L-29es delfin , nézz utána ,
charles 529257 2013. március 23. 18:55
Válasz erre
Szia pintair!

Nagyon köszönöm és végtelenül hálás vagyok Neked azért, hogy hozzászólásoddal - biztosra veszem, hogy akaratodon kívül - pont azt erősítetted meg, amit én leírtam.
Részemről pedig ezt a témát lezártnak tekintem.
pintair 529212 2013. március 23. 08:41
Válasz erre
pintair 529184 2013. március 22. 20:42
Válasz erre
Solo-Robi!

Van még erőd "felvenni a kesztyűt" a hozzá nem értő civilekkel?, akik a politikailag erre-arra ferde és színű médiákban észt osztó csillivilliruhás valakikre hasraesnek? ugyanmár...tudom, nyílik a bicska a zsebedben, de nugiii. A lényeg, aki tudja hogy hogy van és miért úgy, az alussza az igazak álmát. Fecseg a felszín, hallgat a mély. Tégy Te is a megfontoltak és bölcsek igaza szerint: legyints rájuk! Nem döntőek a fecsgésük, a politikusok játékába az adófizetők nem bííírnak beleszólni. Még az egyenruhás tölgyfaalátétes uraknak is civil parancsol. Ez a demokrácia! Hja, kérem tetszettek volna máshová ikszelni. Vagy Sájcba kőtözni: ott a mai napig a falu a főtéren kézfeltartással szavaz, és lássák minden szemükkel, ki mikor emeli a kezét kire.
UFF!

Lázongó okos civilek! Nugiii, ezt is olvassák a "nagytestvérfigyel"-ék.
exec 529140 2013. március 22. 11:26
Válasz erre
A magyar Han Solo ;)

Solo, vinnék Móvárra egy kis pályinkát- Sárgadinnyéből. Érdekel, iszunk? :)

exec
Elektrolakatos 529139 2013. március 22. 11:22
Válasz erre
Hm...meglepődnél ha tudnád ki is akiről így beszélsz! :-O
Solo 529137 2013. március 22. 10:55
Válasz erre
Erre inkább nem itt válaszolnék.
Bejelöltelek ismerősnek Facebook-on.
Döntsd el te magad, hogy a semmiből bukkantam e elő.
charles 529133 2013. március 22. 09:18
Válasz erre
Sziasztok!
Nem tudom, ki hogy van vele, de engem mindig elönt a boldogság és a büszkeség, amikor a semmiből hirtelen előbukkan egy szakértő, aki megmondja a tutit, hogy ki a hülye és ki lesz hiteltelen.
Bár így nem értem az utolsó mondatokat. Egy szakértő nem mondhat olyat, hogy " nem tudom milyen leépítés volt...".
Arról nem is beszélve, hogy milyen belső átszervezés az, ahol jogutód nélkül felszámolnak egy alakulatot. A nyugdíjba menetelről pedig csak annyit, hogy amikor néhány embernek ajánlanak valamilyen beosztást - az ország másik felében - a többi meg vagy talál magának vagy kirúgják, az örül, ha el tud menekülni nyugdíjba.
Solo 529130 2013. március 22. 08:46
Válasz erre
Az a probléma, hogy a sok butaság között elveszik a lényeg. Ha ennyire nincs képbe a jelenlegi helyzettel, akkor nem kellene beszélnie róla. Így max. azt éri el, hogy a volt kollégái kiröhögik...
Ha valaki komolyan venné és válaszolna a felvetéseire, a tévedéseit a fejéhez vágnák és rögtön hiteltelenné nyilvánítanák (ami igaz is).
Egyébként nem tudom, milyen leépítés volt 2000-ben Szentkirályszabadján. Belső átszervezés volt, de csak az ment el nyugdíjba, aki nagyon akart...
NORAD 529116 2013. március 21. 22:29
Válasz erre
Na akkor még egy kis olaj a tűzre hogy ne fázzatok :)

Hócsata helikopterek nélkül 1.

iho.hu/hir/hocsata-helikopterek-nelkul-1-130320
Weizi 529098 2013. március 21. 20:38
Válasz erre
Ez történt a héten!
Nini!Itt is egy helikopter!:-)
www.facebook.com/media/set/
sárkányos 529093 2013. március 21. 20:00
Válasz erre
Nemhogy dinnyét de mást sem. :) Átadom a többieknek. Üdv
Benedek 529089 2013. március 21. 18:59
Válasz erre
Sose búsulj János!
Egyszer mindennek vége lesz.Akkor örömmel fogsz visszaemlékezni a hőstettekre,és az unokáknak is büszkén mutogathatod a fényképeket,melyeken a kenyéradó vasmadarat simogatod.Az vigasztaljon,hogy nem Te és nem Én voltunk az ellenlábasok.Jókat nevettünk,és örömmel dolgoztunk azokkal,akikkel hasonló mentalitásúak voltunk.Neked,és a többieknek is baráti Üdv!Dinnyét árul azóta valaki?
mirazsmarci 529088 2013. március 21. 18:52
Válasz erre
Üdv!

Sokat beszélnek mindenütt arról, hogy a honvédség helikoptereit miért nem lehetett látni a "katasztrófahelyzetben". Látva a képeket és a videókat, azon gondolkodtam, hogy vajon milyen életbevágóan fontos feladatra lehetett volna bevetni őket.
Legfontosabb szempontnak az emberek kimentése látszik, de akkor hátra kellett volna hagyniuk az autóikat, amit gondolom nem akartak, és a későbbi hóeltakarításban is komoly problémát okozott volna a sok otthagyott autó. Az meg eléggé nyilvánvaló, hogy az nem lehetséges, hogy a Minyók egyesével kiemelgetik az autókat az utasaikkal együtt.
Egyéb lehetőség az élelmiszer, pokróc, stb. szállítása lehetne, amire valószínűleg volt lehetőség más módon.
Hóeltakarításban meg nem sok hasznukat tudták volna venni.

Vélemyényem szerint ez a kétnapos hóvihar eléggé fel lett fújva. Az oroszok szerintem fetrengve röhögnek rajtunk, náluk egy ilyen szintű havazás a téli időszakban meg sem üti azt a mércét, hogy beszéljenek róla. És ott valószínűleg tisztában vannak azzal, hogy ez mivel jár, vagy járhat.
sárkányos 529069 2013. március 21. 17:09
Válasz erre
Szeva Robi! Na látod igazad van! 3-szor voltam árvízen ebből egyszer minyó flottával. Csak tudod az bassza a csőröm mikor Edelényben voltunk utoljára a kiváló kritikus szakértő civil az ujját sem mozdította, hogy megvédje a víztől a szaros városát de ahhoz volt pofája , hogy folyamatosan beszóljon. A múlt héten is mindenki várta(aki KM-ben volt), hogy mennyünk azt mi lett belőle. Orbán Viktor a "hős". Na persze statisztákkal lehet is. A kiváló kritikus szakértő civillel meg etetik este a hírekben a szart és meg is eszi! Erről ennyit részemről. Üdv. Kellemes hetet!
Kuolema 529052 2013. március 21. 15:40
Válasz erre
Na, látod, ez a baj. Most repül, de amikor kellett volna, akkor nem repült. Mondhat bárki bármit, az biztos, hogy nem a körülmények miatt nem szálltak fel. Ezeket a dögöket arra tervezték, hogy a sivatagoktól egészen Szibériáig akár háborús körülmények között is helyt álljanak. Ez a havazás meg lóf@sz volt ezekhez képest. Csak az a szomorú, hogy ezt a helyzetet megint csak politikai fröcsögésre használják fel ahelyett, hogy ésszerűen végiggondolnák, belátnák a hibákat, amiket elkövettek, és azon gondolkodnának, hogy ezeket hogy kéne csinálni legközelebb. De ezek sosem lesznek szempontok, legalább is ebben az országban :(
Csobi21 529049 2013. március 21. 14:49
Válasz erre
Ebben a percben repült el Balmazújváros felett az egyik finnektől kapott Minyó, ha jól vettem ki, nem a megszokott kamó volt rajta...ennyit a 0 bevethető helikopterről.
Benedek 529014 2013. március 21. 09:07
Válasz erre
Janikám!
Rá se bagózz,ez nem a mi asztalunk.Igaz mi(és sokan közülünk) legalább ott voltunk pár kanyarban amikor ott kellett lenni.Legyen hó,árvíz,vagy amikor az Ivolgával szivet kellett vinni.Azok hétköznapi feladatoknak számítottak.Emlékszel-é,hogy egy nap hány szállító volt kesziben a KM-KMT-n kívül.+4!Egy reptéren.
Te "csak"sárkányosén pedig "csak" rádiós ...
Nagy a zűrzavar a fejekben,de főleg odafönt.Túl sok talpraesett emberünk hagyta ott a sereget,akik tapasztalatát,és rátermettségét nem az íróasztalba kapaszkodásban lehetett mérni..PL.Z.M.J (sárga ujjak,sárga bajusz)komikám!
Topi 529012 2013. március 21. 08:42
Válasz erre
Szeva Sárkányos!
Én ismererem elég jól ezt az embert!
Ennyi erővel én is oszthatnám az észt, nem teljesen korrektek az infóipl egy MI 2 a légirendészetnél...Nem kell minden cirkot megenni... Kurva egyszerű, ha nem kaptak ukázt, nem repültek, ennyi. Nem kellene ezen ennyit rágódni, attól nem lesz semmi sem jobb!
Elektrolakatos 529003 2013. március 21. 07:13
Válasz erre
Solo 529000 2013. március 20. 23:04
Válasz erre
Jelen esetben, az interjúra reagálva, csak az a lényeg, hogy volt e bevethető helikopter.
Az, hogy a jelenlegi géplétszám mire elegendő azt jól mutatja az is, hogy a politikusok is elismerik, hogy tenni kell valamit. Új gépekre vagy/és nagyjavításokra van szükség.
A titkolódzástól pedig csak annyit, hogy ez a szabály. A valós, pillanatnyi harcérték titkos. A gépek üzemképességének NATO szabvány szerinti meghatározása sem olyan egyszerű és egyértelmű.
A legfontosabb az, hogy a légierőnél mindenki azon van, hogy maximumot hozza ki abból ami rendelkezésre áll.
A hóvihar ideje alatt volt üzemképes helikopter, csak senki nem kérte az alkalmazását.
Flanker 528992 2013. március 20. 21:05
Válasz erre
Nemrég voltam egy kiállításon (a közelben egy rep.múzeum is van), beszéltem pár ott dolgozó ismerőssel.Elmondták, hogy megduplázódott az ük. hel-k száma.Az eredmény egy kézen megszámolható volt, de le kellett vonni belőle párat.
Az is igaz, hogy ma eje-zett egy.
sárkányos 528990 2013. március 20. 20:46
Válasz erre
Szevasz Topi! Én csak egyet kérdeznék . Kinek hiszel jobban annak aki napi kapcsolatban van a volt kollégáival vagy annak aki reggel felkel az ágyából és már hazudik pedig csak ásított majd elmegy abba a szép Duna parti házba munka közben internetezni, újságot olvasni vagy éppen csak pofázni.Sajnos nem szólhatok többet pedig Isten lássa lelkemet de megtenném!
Topi 528977 2013. március 20. 19:10
Válasz erre
Sziasztok!
Nos az őrnagyúr valóban nem igazán jól tájékozott. Tudomásom szerint évek óta nem repül. Valamikor a Pintér Művek pilótája volt, de úgy tudom ma már civilben sem repül. Így aztán lehet dobálózni az infókkal, de attól még nem igazán autentikus.
A honvédségnek persze vannak üzemképes helikopterei, nyilván, nem annyi mint régen volt. Azt állítani, hogy nincs egy sem, dőreség. Ha mást nem említünk, csak a két finnektől kapott gépet, már megdőlnek az állításai...Szóval lehet itt dobálózni a jólértesültséggel, honvédség nyilván akkor repül, ha parancsot kap rá... Lehet nem volt ilyen.
Flanker 528976 2013. március 20. 19:06
Válasz erre
Szép Napot Mindenkinek!

Respect az őrnagy Úrnak, hogy ki merte mondani, amit itt szerintem mindenki tud, csak az illetékesek sumákolnak.Évek óta megy a szívózás hel (és szállítórg) ügyben, de mindenki csak hümmög.
Na, de majd jön a víz.A Tisza már szép nagyra nőtt.
Elnar 528973 2013. március 20. 18:30
Válasz erre
PZL P11 - G.191
PZL P11 - G.191

Ott van az de piros/narancssárga.
NORAD 528971 2013. március 20. 18:19
Válasz erre
Valójában nem az a kérdés hogy a kutató-mentő gépek rendelkezésre álltak-e.

Hanem az hogy hány bevethető helikoptere van a Honvédségnek. Mert nem csak a kutató-mentő feladatokat kell ellátni.

Viszont a nagy titoktartás miatt máshogy nem lehet fogást találni a témán. Hende mindig annyit mond: van elég helikopter a feladatok ellátásához. Illetve a lakosságot csak most érdekli hogy van-e helikopter.

Miért kell ennyire titkolni hogy hány helikopterünk van? Azon kívül hogy nagyon kínos. A szomszédos országok pontosan ismerik a helyzetünket. Valószínűleg a NATO tagok is ismerik. Akkor?
Solo 528964 2013. március 20. 17:08
Válasz erre
Helló!

Nem bírom ki, hogy ne szóljak hozzá. A bácsi nem túl tájékozott. Ha valaki jól figyelt, hallhatta, hogy itt megint a pénzről van szó. Vagyis ha katasztrófa van fizessenek a civileknek a mentésért. Szép lobbitevékenységet láthattunk. :)
Régóta próbálkoznak már.

A tények.
Ő is mondta, hogy a kutató-mentő gépek rendelkezésre álltak. Azt, hogy hány üzemképes helikopter volt a KM gépeken kívül nem jól tudja, de elvileg nem is tudhatja. :)

Idézet a 267/2011-es Kormány rendeletből.
5. A légi kutatás-mentés körébe tartozó feladatok

6. § (1) Az OLKMR az alábbi légi kutatás-mentéssel összefüggő feladatokat látja el:

a) Magyarország területén és légterében bajba jutott légi jármű személyzetének, utasainak felkutatása és mentése;
b) Magyarország területén bekövetkezett légiközlekedési baleset következményeinek felderítése, és közreműködés a következmények felszámolásában;
c) a szomszédos országok területén és légterében nemzetközi szerződés vagy felkérés alapján történő légi kutatás-mentés.
(2) Az OLKMR légi járművei az alábbi katasztrófavédelmi feladatok ellátásában vehetők igénybe:
a) az eltűnt személyek légi úton történő felkutatása;
b) katasztrófa által érintett személyek és tárgyak légi úton történő kimenekítése.

Volt gép és volt lehetőség az igénylésükre. A Honvédség nem fogja felkérés nélkül elküldeni a KM helikoptereket katasztrófa idején menteni, mert nem ez a szolgálat alaprendeltetése és jogilag sem teheti meg.

Akit érdekel a téma az olvasgassa nyugodtan. Ha valami nem tiszta szívesen segítek.

net.jogtar.hu/jr/gen/hjegy_doc.cgi

Akit érdekel az Országos Légi Kutató-Mentő Terv, annak szívesen elküldöm email-ben.
Taylor2 528941 2013. március 20. 12:02
Válasz erre
Szánalom a köbön!
Ezen már csak röhögni tudok kínomban! :D
hörbi 528935 2013. március 20. 11:28
Válasz erre
www.youtube.com/watch

szomorú, de igaz sajnos :S

amúgy én is hiányoltam a helikoptereket, de gondoltam, hogy biztos repültek, csak a médiában nem szóltak róla... de ezek szerint nem véletlenül nem volt róla szó...
Tibcsi 528910 2013. március 19. 22:19
Válasz erre
Semmi baj, én nem voltam elég figyelmes. :)
Freddy 528903 2013. március 19. 21:31
Válasz erre
Köszönöm!
Hasonló festést akarok neki, de én a fényképen nem látom a P11 feliratot a gép farkán, és a légcsavart is inkább zöldre festem, szerintem a fotón akkor is túl világos feketének, ha éppen süti a nap.
Podva 528902 2013. március 19. 21:16
Válasz erre
Sziasztok

Amennyiben valaki magyar PZL-11a-t akar építeni, az inkább szerezzen be egy PZL-7-et és faragja át... A PZL-11c-ből ez szinte lehetetlen...

Üdv Viktor
pintair 528893 2013. március 19. 20:38
Válasz erre
11a-c
11a-c

itt a klnbsg
pintair 528883 2013. március 19. 20:03
Válasz erre
Arado-96_magyar fastések
Arado-96_magyar fastések
Arado-96_011
Arado-96_011
Arado-96_012
Arado-96_012
Arado-96_013
Arado-96_013
ar 1
ar 1
ar 2
ar 2
ar 3
ar 3

na, még ez is
pintair 528878 2013. március 19. 19:51
Válasz erre
11a 3n_2
11a 3n_2
11a 3n_3
11a 3n_3
11a 3n_4
11a 3n_4
szines old n-2
szines old n-2
g191
g191
PZL P-11a magyar 1
PZL P-11a magyar 1
PZL P-11a magyar 3
PZL P-11a magyar 3

egy kis hitelesség...hogy milyen ződvót, azt azoktól kérdezzétek, akik 70 év után el tudják tudományosan dönteni fek-feh fotókról a színeket...
Horvath_Balazs 528877 2013. március 19. 19:38
Válasz erre
Lehet, de arról honnan tudjuk, hogy a 927-es? ;-) (Bocs, Tibcsi!)
Tibcsi 528874 2013. március 19. 19:25
Válasz erre
Bocs, felületes voltam. Nem néztem meg elég alaposan a makettet, csak "izomból" reagáltam. :)
Elnar 528873 2013. március 19. 19:12
Válasz erre
Szerintem ő a félig takart G.9+xx jelzésűre gondolt.
Horvath_Balazs 528872 2013. március 19. 19:05
Válasz erre
Azért a P.11a és a P.11c között van "némi" különbség.
Horvath_Balazs 528871 2013. március 19. 19:04
Válasz erre
Bocsánat, de szerintem a makett a G.927-es gépet ábrázolja, a Klagenfurt-i fotó pedig a G.935-öst...
migi 528870 2013. március 19. 19:02
Válasz erre
migi 528867 2013. március 19. 18:33
Válasz erre
Szia Laci
Nem akarom lebecsülni a hazai boltok választékát , de a legtöbb bolt beszerzi neked ha megbízod vele , a Replikában nem egyszer volt ilyen készlet , meg börzéken is sokszor látni , A külföldi beszerzés egyesek szerint néha könnyebb és egyszerűbb mint egy itthoni megrendelés ,de itt az infón is többen foglalkoznak vele hogy ( szívességből ) megrendelik ha megkéred őket ,
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157.