<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
ssanyi | Adatlap | 531551 | 2013. április 18. 23:04 | ||
Nyugger | Adatlap | 531529 | 2013. április 18. 19:13 | ||
Pechemre tisztába vagyok, voltam a gépek állapotával. Üzembe állítani mindent lehet csak elhatározás és PÉNZ kérdése. | |||||
Zoli | Adatlap | 531526 | 2013. április 18. 18:45 | ||
Én csak a cikkre hagyatkoztam. De Te is visszakérdezel, így akkor Te sem tudod pontosan, hogy milyen állapotban voltak. És ha üzembe állítani nem lehetett ezeket, akkor alkatrésznek sem lettek volna jók? De teljesen mindegy, akkor azt kérdem, ha annyira sokba került a nagy semmi, akkor minek hozták ide? z | |||||
Nyugger | Adatlap | 531525 | 2013. április 18. 18:37 | ||
Csupán csak az alábbi dolgokra szeretném felhívni szíves figyelmedet : Mire magyaroszágra értek már ipari nagy javítással kellett volna talpra állítani a gépeket. Minden naptári üzemidővel bíró eszköz lejárt. 1995 ben talán csak a 6 db 24P-t lehetett volna üzembe állítani. A kiszerelt hmű.-ek és egyéb berendezések a tárolás alatt konzerválva voltak? Ha igen, elvégezték az időszakos feladatokat ? Ha nem akkor game over….. Ha lett volna akarat és pénz akkor a saját gépeink is javíthatóak lettek volna. Német ajándékról van szó, /bár szerintem baromi sokba került a nagy semmi…/ szerződés szerint nem értékesíthető tovább. Az internetes portálon egy nevét eltitkoló katonai repülési szakértő nyilatkozik akkor azért ne essünk hasra, aztán a cikkben is van egy nagy kavarás mert alig száz órás gépek kijelentés csak a Mi-24P-re igaz. A 6 db 24P 1989 decemberében érkezett NVA-hoz és az egyesítés után is repültek még egy ideig, a ledolgozott rep.idő 136 óra és 257 óra között volt. A most siratott gépek a Mi-24D-k egyidősek a mi 005-s ill. 104-s sorozatú gépeinkel de van egy különbség az ex. DDR gépek 1990-ig repültek annyit mint a mi leállított gépeink 2000-ig. Ez a típus megmaradt a korai 80-s évek szintjén, javaslom, hasonlitsd a mai gépek felszereltségéhez, tudás szintjéhez. Na ezért lehetne egy jót sírni ! | |||||
ssanyi | Adatlap | 531517 | 2013. április 18. 17:29 | ||
Üdv! Érdemes az említett cikk kommentárjait is elolvasni, no nem mindet de akad elgondolkodtató. Tisztelt Nyugger pontosan az Ön áltel felsoroltak miatt is az! | |||||
Zoli | Adatlap | 531515 | 2013. április 18. 16:53 | ||
Miért ne lenne szégyen! Állítólag (a cikk szerint) jó állapotúak voltak a gépek, így csak nyerni lehetett volna rajtuk. Üzembe helyezhetőek lettek volna, vagy tartalékként, alkatrészként fel lehetett volna használni ezeket. Most hány üzemképes harci helikopterünk van? Vagy esetleg később továbbértékesíteni is lehetett volna. Az a probléma, hogy a valós értékéhez képest minimális költségeik voltak? Könyörgöm, akkor ott kellett volna hagyni nekik, rohasszák ők szét. Így nincs gép, nincs költség és tennivaló. Ezt a hozzáállást... z | |||||
silent8 | Adatlap | 531510 | 2013. április 18. 15:07 | ||
Ott a pont. Végre valaki reálisan látja a dolgot. Hetek óta csak a siránkozást olvasom, hogy szétdarabolják a heliket. Rendben. Tegyék. Inkább azzal kellene foglalkozni, hogy hogyan tovább... | |||||
Nyugger | Adatlap | 531509 | 2013. április 18. 15:02 | ||
Miért is szégyen ill. elkeserítő ? 18-éve is köztudott volt, hogy teljesen felesleges befogadni a Mi-24D technikát mert nekük is volt már akkor bőven üzemképtelen. Azért egyszer érdemes lenne kiszámolni, hogy mennyibe is került ez az elmúlt időszak ezzel a kvázi ingyenes de lepusztult technikával. Kiutaztak a mérnökök és kiválasztották a logjobb állapotban lévőket, a német fél leszámlázta az előkészítés költségeit, majd fizettük az szállítási ktg.-t. Aztán bevontatták a repülőtérre őket és a tárolás során is felmerültek költségek,pl. a MMSz embereinek az óra díja melyek a klf.ápolások és egyéb dolgokra fordítottak. A reptér bezárása után átszállították Mezőfalvára, a Kskadú sem levegővel ment. Az előkészítéshez is ember munkaórákra volt szükség és ennek is van díja. stb...stb. Ezért a nagy semmiért mi fizettünk, teljesen feleslegesen. Arra azért törekedni kellene, hogy a laktanyák, repülőterek ne egy jól szituált MÉH telepre hasonlitsanak ! Természeten múzeumi példányok ill. laktanyai kiállítási darabok maradjank, de a többiért miért is sírjak ? | |||||
Ati75 | Adatlap | 531494 | 2013. április 18. 09:04 | ||
Igazad van, ez szégyen! ez is csak nálunk fordulhat elő... :( | |||||
Ronin | Adatlap | 531482 | 2013. április 18. 00:05 | ||
Weizi | Adatlap | 531455 | 2013. április 17. 18:49 | ||
Mauro | Adatlap | 531163 | 2013. április 13. 15:43 | ||
PETI | Adatlap | 530929 | 2013. április 10. 20:47 | ||
Mindig lehagyok egy 0-át.. Bocsánat. :) | |||||
sanyi | Adatlap | 530927 | 2013. április 10. 20:41 | ||
PETI | Adatlap | 530926 | 2013. április 10. 20:35 | ||
Mondjuk 30db Il-76-ost... | |||||
sanyi | Adatlap | 530896 | 2013. április 10. 17:16 | ||
Hali! Videó, de mocsokkkirály lehetett: htka.hu/2013/04/10/hatalmas-c-17-formacio/ Kecskeméten kérünk valami hasonlót!:) | |||||
Freddy | Adatlap | 530733 | 2013. április 9. 10:13 | ||
Egy régi Top Gunban volt erről egy cikk, bonyolult volt a célzás, és egy örökkévalóságig tartott az újratöltés, ezért csak egy példány készült. | |||||
oneonine | Adatlap | 530687 | 2013. április 8. 18:06 | ||
TAMÁS78 | Adatlap | 530669 | 2013. április 8. 16:00 | ||
TAMÁS78 | Adatlap | 530667 | 2013. április 8. 15:50 | ||
oneonine | Adatlap | 530664 | 2013. április 8. 15:38 | ||
Zali | Adatlap | 530460 | 2013. április 6. 15:48 | ||
sanyi | Adatlap | 530389 | 2013. április 5. 17:12 | ||
Sziasztok! Aki nem csak dobozból matricázik, javaslom bogarásszon itt: kevsaviationpics.blogspot.hu/search Magyar sítalpas Gólya, nigériai MiG-15UTI, Jet Provost Sri Lankából és hasonló nyalánkságok. | |||||
sanyi | Adatlap | 530204 | 2013. április 3. 18:01 | ||
Sziasztok! Ki akar feküdni a röhögéstől? hir.ma/egeszseg/titkos-repulogepek-mereggel-permetezik-az-embereket-megdobbento-kepek-es-video/18598 Aki ismeri a flájtradart, tudja, hogy már az elején sántít a cikk. | |||||
myROB | Adatlap | 530182 | 2013. április 2. 23:59 | ||
Csaszi | Adatlap | 530176 | 2013. április 2. 21:25 | ||
Csaszi | Adatlap | 530171 | 2013. április 2. 21:05 | ||
Sennás | Adatlap | 530159 | 2013. április 2. 19:36 | ||
olizsoli | Adatlap | 530047 | 2013. április 1. 14:29 | ||
Sulaco | Adatlap | 529836 | 2013. március 29. 23:19 | ||
Freddy | Adatlap | 529638 | 2013. március 27. 15:41 | ||
Ez már akkor vsz nem számított csúcstechnikának. Viszont vicces a linkben a Yak-24-et a Chinookra adott válasznak nevezni, tekintve hogy kb 10 évvel megelőzte. | |||||
NORAD | Adatlap | 529546 | 2013. március 26. 16:41 | ||
Nekem az a hihetetlen a történetben hogy az amerikaiak csak úgy adtak a szovjeteknek 4 helikoptert. | |||||
Freddy | Adatlap | 529535 | 2013. március 26. 14:58 | ||
Én el tudom képzelni, az oroszok minden amerikai technikára kíváncsiak voltak. | |||||
NORAD | Adatlap | 529534 | 2013. március 26. 14:51 | ||
Persze lehet hogy ez is csak legenda. | |||||
NORAD | Adatlap | 529533 | 2013. március 26. 14:49 | ||
Persze lehet hogy ez is csak legenda. | |||||
NORAD | Adatlap | 529532 | 2013. március 26. 14:45 | ||
Jó hely, kétszer voltam már itt :) Közeben lehet hogy rátaláltam a kakukktojás történetére: Vertol 44A N74056 (cn 417) " In 1959 during a visit to the USA, Soviet leader Khrushchev enjoyed his ride in an S-58 helicopter. When President Eisenhower challenged him to order some, Khrushchev said yes and in the end, two HUS-1Zs as well as two V-44s were actually sold and shipped to the USSR. This Flying Banana is still in Vertol company livery" Én azt gondoltam hogy Vietnámban zsákmányolták. | |||||
Elektrolakatos | Adatlap | 529530 | 2013. március 26. 14:07 | ||
Kamovosnak! Szerintem több napot el lenne ott! :-) englishrussia.com/2012/11/08/helicopters-as-museum-exhibits/ | |||||
pintair | Adatlap | 529526 | 2013. március 26. 13:25 | ||
pintair | Adatlap | 529524 | 2013. március 26. 13:14 | ||
silent8 | Adatlap | 529440 | 2013. március 25. 15:34 | ||
Sennás | Adatlap | 528994 | 2013. március 20. 21:27 | ||
silent8 | Adatlap | 528924 | 2013. március 20. 00:22 | ||
A németek mielőtt rendszeresítették a PZ-2000-eket, M109-eseket használtak. Azokat adták volna nekünk. Lehet, hogy pont ezt a változatot nem, de minden egyéb kiegészítővel együtt adták volna az M-109-eseket. | |||||
Sennás | Adatlap | 528851 | 2013. március 19. 17:02 | ||
vary.tamas | Adatlap | 528833 | 2013. március 19. 12:38 | ||
dieselheaven | Adatlap | 528815 | 2013. március 19. 08:23 | ||
Ilyet biztos nem adtak volna át a németek, mivel nincs és nem is volt nekik. Ez egy oszták fejlesztés / átalakítás. | |||||
G4beM | Adatlap | 528809 | 2013. március 18. 23:31 | ||
Persze, mert az ingyenből nem lehet zsebrerakni. | |||||
silent8 | Adatlap | 528802 | 2013. március 18. 21:45 | ||
Ezeket, a hozzá tartozó M109-es lövegekkel és egyéb kiszolgáló járművekkel együtt adták volna át a Németek a Honvédségnek. Természetesen "ingyen" /szolgálatba állítás-rendszeresítés költségei/. Az sem kellett... | |||||
Barni83 | Adatlap | 528801 | 2013. március 18. 21:42 | ||
Szia dieselheaven! Köszönöm a kiemerítő választ. Ilyen géppel még nem találkoztam. Jók a belinkelt képek! Barni | |||||
dieselheaven | Adatlap | 528797 | 2013. március 18. 21:16 | ||
Barni83 | Adatlap | 528691 | 2013. március 17. 20:04 | ||
Sziasztok! A neten bóklászva ezt találtam:www.bmlv.gv.at/images_skaliert/200906_rest_m109_960x720_1363546881.jpg Erről tud valaki többet mondani? Ahogy elnézem egy M109-es lövegcső nélkül az osztrák hadsereg kötelékében. Barni |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
"Az a legdrágább gép amelyik nem dolgozik!"
Még annyit fűznék hozzá hogy a "józan paraszti ész" és találékonyság valamint előrelátás bizonyos szint fölött már nem létezik.
Nyugger, pontosan azért írtam hogy ami megtörtént az szégyen mert amennyi pénz idő és energia bele lett ölve ezekbe a gépekbe (is) a legdrágább megoldás lett a vége.
Jól emlékszem hogy ekkoriban a PG-ben még megoldható lett volna a gépek üzembe helyezése (szükséges javításokkal együtt)?