/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.
Kuolema 545488 2013. november 9. 12:50
Válasz erre
Én vele értek egyet: www.themodellingnews.com/2013/04/eduard-148-mig-21mf-bunny-fighter-club.html
Ő is azt írja, hogy a H46 áll a legközelebb a valósághoz -bár messze nem tökéletes, ezt elismerem.
Zoli 545487 2013. november 9. 12:25
Válasz erre
Szia,
Egy kicsit újra vitába szállnék Veled. Én 5500Ft-ért vettem az RV kitet, a Zvezda 4000 körül van már (de biztos találni olcsóbban is). Nekem a részletek alapján megérte a cseh kit, mégha az orra nem is teljesen jó, a kabintető és vízszintes vezérsíkok cserések is. Részletek terén sokkal jobb, mint az orosz, és nem a szegecseléstől. Az RV orra tényleg kicsit fura, de nem olyan vészes a helyzet szerintem. Úgy rémlik, a törzs átmérője minimális nagyobb a kelleténél, meg a gyűrű túl hosszú. Az első felét levágva viszont nagyjából jó. Fél mm-ekről van szó, emiatt nekem nem olyan nagy tragédia a dolog. Jobban zavar a plusz 2mm az orrfutó-akna mögött, amit ki kellene vágni a makettből (nem olyan nagy munka). A vízszintes vezérsíkok alakja és a törzs hossza miatt nekem is gyanúsan Fujimi utánérzésnek tűnik a kit, bár úgy rémlik, annál a törzs átmérője sokkal nagyobb volt. Na mindegy, a lényeg nekem, hogy az egy-két nagyobb hiba javítható rajta, a minimális eltérésekkel meg kár foglalkozni. Az orr esetében is talán fél mm van az MF és bis között 72-ben, ami szinte észrevehetetlen. Részletessége pedig olyan, hogy feljavító se nagyon kell hozzá, a gyanta és maratás adott, csak a pár elba...ltázott elemet (vezérsíkok, kabintető, kerekek) kell cserélni.
z
zkalos 545486 2013. november 9. 12:24
Válasz erre
Hát én biza a maratás színére fújtam volna, mivel nem olyan rossz az. Kénytelen az ember igazodni az elszúrt színekhez a színes maratások esetében. :( Egyébként is világosabbra lehet festeni, mint a valóságban, mivel le van kicsinyítve, és így más a fénytörése, ráadásul árnyékban, takarásban van, meg aztán általában a 21-es kabinok világosabbak, mint a mellékelt fotón, ami szerintem sötétebb az átlagos 21-es kabinszínhez képest. Nézd meg a kopás alatt az eredeti színét. Szerintem !
mykman 545484 2013. november 9. 12:12
Válasz erre
Szia Kuolema.Én is pont erre gondoltam. Szerimtem átfújom az egészet zöldebb árnyalattal. Üdv. Mykman
Kuolema 545482 2013. november 9. 11:25
Válasz erre
eredeti
eredeti
Gunze festékek
Gunze festékek

Szia!
Mostanában én is sokat dilemmáztam, hogy milyenre fújjam a kabint. Én egy adott gépet építek, és annak a kabinszíne sokkal zöldebb, mint az Eduard maratás, ami inkább kékes. A maratást nem volt szívem átfújkálni, mert gyönyörű, és kizárt, hogy hasonló minőségben le tudnám festeni. Gunze H25 és H46 színekből szinte tökéletes színt lehetett volna keverni a maratáshoz, de akkor nagyon messze lett volna az igazitől. Így a gyanta részeket H46-tal fújtam, ami elsőre harsánynak tűnhet, de a fakítás, magaskiemelés, szárazecsetelés, befolyatás után nekem jobbnak tűnik, mint az Eduard színe. Így persze kicsit elüt a gyanta maratástől, de nem olyan bántó a különbség. Jövő héten csinálok pár képet, hogy lássad miről beszélek.
Üdv.: Kuolema
zkalos 545481 2013. november 9. 11:13
Válasz erre
Fujimi
Fujimi
Zvezda
Zvezda

Most találtam ezt a Zvezda-Fujimi összehasonlító képet, rátéve egy rajzra.
zkalos 545479 2013. november 9. 10:58
Válasz erre
valosag
valosag
makett
makett

Sziasztok !

Elsőre megijedtem, de végül is nem olyan rossz a Zvezda törzshátsó felső íve a fékernyő tartály alatt, ahogy jogosan írtátok. Igaz van egy kis ívbeli eltérés, főleg ha pontosan vízszintből nézzük, de órákat töltöttem tegnap a fotók nézegetésével a már kész makettekről és a valódi gépről, és volt kép, ahol látszott ez az ívbeli eltérés, volt ahol nem annyira. Csalóka a dolog, mert a gerinc külön alkatrész a Zvezdán, nem úgy mint az R.V esetében, és ha csak az öntőkeretet nézzük, ahogy először én is tettem, akkor ijesztőbb volt a törzs felső részének meredekebb lecsapása (csak felül, alul már jó), de összerakva a vezérsíkkal és a gerinccel már nem látszik annyira, mert a széles gerinc ráfed a törzsre lefelé, mivel üreges a belseje. Az R.V. orr formája és a kabintető keretek túlzott vastagsága viszont ordít a képeken, olyan mintha falnak ment volna, tucatnyi forrás van róla a fórumokon meg a kijavítás kísérleteiről, (nem sok sikerrel). A 21-esnél szerintem fontosabb ez a két rész és sokkal észrevehetőbb is, mint a részletekben dúsabb, mozgalmasabb farokrésznél (szerintem). Az árról meg annyit, hogy 3700ft körül mozog a Zvezda, és 21 euro körül az R.V. posta nélkül! Ennyibe belefér még egy Part vagy ACE maratás, vagy egy SBS futóakna-készlet is a Zvezdához ugyan annyiért, mint az R.V. dobozból esetleg + postával. Egyértelmű, hogy az R.V. a közismerten rossz méretezésű Fujimi-t vette alapul, elég ha a már említett vezérsíkot nézzük, vagy néhány kisebb alkatrész, mint pl. orrfutó kerék, fúvócső lángterelő, stb. A 23-asnál a Zvezda volt az alap, az R.V. makettek nem teljesen saját tervezésű makettek ezek szerint. Mindenki eldöntheti, hogy mi a fontos számára egy makettben és hogy egy formai hiba mennyire számít neki, de kétszer annyiért, meg a 23-asuk után is többet vártam volna, még ha részletesebb is itt-ott. Lehet, hogy jobban jártunk volna, ha az ősrégi KP-kövületet veszik alapul, ha már mindenképp kell egy donor makett. Persze hibátlan makett nincs, főleg ebben a kis méretarányban, de ez az orrhiba jelen esetben teljesen elviszi a gép formáját. Az 1/144-es Eduard 21mf is jobban 21-esnek néz ki, ha ránézel, mint ez ! A bis-t meg majd meglátjuk, de nem fűzök túl nagy reményt ahhoz, hogy teljesen új törzset és kabintetőt csinálnak hozzá, bár remélem Ők is olvassák a rengeteg kritikát a fórumokon (végül is a gerinc egyben van a törzzsel, tehát mindenképpen újat kell tervezni a bis-hez). Ha nem lesz igazi bis orra, akkor meg nem bisz, hanem mf lesz nagyobb gerinccel akárcsak az Eduard bisz 1/48-ban. Nekem ez kevés. Nekem !
Nem akarok vitázni senkivel, ez az én véleményem, és mint minden ebben a hobbiban, egyéni döntés kérdése, sajna időnként kompromisszumokat kell kötnünk :(, különben sosem építünk meg semmit. A piacon kapható több-kevesebb hibával rendelkező, eltérő árú makettekből kell válogatnunk, kinek mi a fontosabb, de a hiba és hiba között szerintem igen is van különbség. Nekem pl. valószínűleg csak egyetlen 21-esem lesz, és a formai összhatás fontosabb, mint a szegecselés (1/72-ről beszélünk), a részleteket meg nagyon fel lehet tuningolni az általam említett feljavítókkal. Még én sem tudom pontosan, mit is csináljak ezzel a számomra fontos típussal, majd meglátom lesz-e jobb valaha, esetleg az Eduard idővel lekicsinyíti a 48-as készletét, végül is nem sürgős, várhatok vele még, lenne mit csinálnom. :_) Csak jönne már az a bizonyos ihlet, hogy csináljak végre valamit, mondjuk a félkész gépeket befejezni egy év után ...
Zoli 545469 2013. november 9. 08:49
Válasz erre
Szia,
Csak egy tipp volt a KP, mert szinte mindenkinek van otthon, és akkor nem kell megvenni a kiegészítőt. Tényleg durván elnézték a vezérsíkot, talán Fujimi másolat, nem tudom. De ez a hiba legalább javítható. Ismerek olyan kétszer méregdrágább kitet, ami a távol-keleten készült és szinte minden ív, forma rossz rajta, a részletek félre vannak pozicionálva stb, pedig "űrtechnológiával" készült és mostanában jött ki világszenzációként. Még a 100 éves Frog/Novo kit is sokkal jobb annál alakra...
Csak annyit akartam tudatni Veletek, hogy nem annyira rossz az az RV kit, mint ahogy szidják, és a legjobb 21-es eddig, részletességében pedig talán nem is lesz ellenfele.
z
juge75 545467 2013. november 9. 07:37
Válasz erre
Ezért hívják ezt a színt Türkiz-nek. :-)
mykman 545464 2013. november 8. 22:40
Válasz erre
Nekem ezen a kepen zoldesnek tunik :
http://album.reality.hu/OLD/panos/repnap/mig21/panorama_560.jpg
es ha nem tévedek nagyot akkor ez MF műszerfal.
Szóval az eduard festett maratása jó szinű egy magyar MF-hez ? :)
Érdekes ez a szín , 1x kéknek néz ki 1x zödnek.
Rumcájsz_52 545461 2013. november 8. 21:56
Válasz erre
Sziasztok
Nemcsak a bisz-nek, hanem az összes 21-es változatnak 1,5 fokot dől előre a szívócsatorna belépő keresztmetszete, és erre a síkra merőleges a kúp tengelye, tehát a kúp is 1,5 fokot "lóg" a törzs hossztengelyéhez képest.
Üdv R.
piratvitorla 545460 2013. november 8. 21:48
Válasz erre
Szia
"...vagy KP elemei is használhatóak."
Azért elég gáz, hogy egy harmincéves, kb ezer forintos makett alkatrészeit használja az ember egy méregdrága új kiadású készlethez...

"Viszont én nem tulajdonítok akkora jelentőséget az orrnak, mert 72-ben minimális a különbség a két törzs között."
Viszont ha jól emlékszem talán a beömlőnyílás szöge is különbözik? Talán a bisznek mintha kicsit "előre dőlne"?

üdv
Zoli
Yeagger 545459 2013. november 8. 21:47
Válasz erre
Szia!
a biszé zöldes - mint az igazié. az mf műszerfala viszont kékes, mert az a valóságban is kékesebb volt. legalábbisceredetileg.
mykman 545458 2013. november 8. 21:32
Válasz erre
Sziasztok! A segítségeteket kérném .Jól látom , hogy az eduard festett műszerfala kékes és a magyar gépeké inkább zöldes árnyalatú? Mivel magyar gépet festenék így ezekszerint át kell fújnom a maratást is?
Üdv.
Mykman
Zoli 545403 2013. november 8. 09:37
Válasz erre
Szia,
A Zvezda vezérsíkjával nincs gond, az RV-é rossz, kb Fujimi másolat... A Quickboost már kiadott hozzá gyantát, de gondolom a Zvezda vagy KP elemei is használhatóak.
Az RV bis engem is érdekelni fog, ahogy a többi változat is. Viszont én nem tulajdonítok akkora jelentőséget az orrnak, mert 72-ben minimális a különbség a két törzs között. Persze azért örülnék, ha pontosítanák a csehek.
z
zkalos 545366 2013. november 7. 17:40
Válasz erre
Most látom, hogy úton van az R.V MiG-21bis-e is. Kíváncsian várom, hogy csináltak-e új törzset hozzá, vagy csak olyan Eduard módon elhanyagolják a különbségeket. A Zvezda bis törzsvége tényleg nagyon nem jó, kösz hogy felhívtátok rá a figyelmemet. Kiábrándító volt látnom ezt a hibát. :(
zkalos 545364 2013. november 7. 16:46
Válasz erre
Helyesbítek, mi a probléma a Zvezda vezérsíkjával. Bocs !
zkalos 545363 2013. november 7. 16:41
Válasz erre
Mi a baj ay R.V. vízszintes vezérsíkjával. Összehasonlítva a rajzokkal nekem jónak tűnik. Talán a nyilazási szöge rossz ?
Zoli 545346 2013. november 7. 13:58
Válasz erre
Igen, de a többi típusról készült makettek minősége is sokszor lényegtelen, csak legyen mire feltenni az éket, csillagot...
z
piratvitorla 545345 2013. november 7. 13:55
Válasz erre
Szia
De sok olyan van, aki leginkább magyarokat épít...
Zoli 545344 2013. november 7. 13:47
Válasz erre
Zoli 545340 2013. november 7. 13:10
Válasz erre
Szia,
Ez mind rendben van, amit írsz, de kevés olyan makettező lehet, aki csak 21-est épít. Másrészt egy sokkal gyengébb makett egy-két jobban sikerült eleme miatt miért jobb, és annál miért nem számítanak a komoly hibák sem?
z
piratvitorla 545339 2013. november 7. 12:56
Válasz erre
Szia
"A távol-keleti makettek között is vannak ekkora eltérések, amikkel senki nem foglalkozik, hallgatnak róla, nem is érdekel senkit, csak ódákat zengenek róluk. Miért éppen a 21-esnél számítanak csak a hibák! Azért, mert magyar matricát tennénk rá? Ha egy F-14-est építünk, akkor az lehet hibás és dugjuk homokba a fejünket?"

Igen, csak pl.:
- Egy csomó makettezőnek (itt is) köze volt a típushoz, tehát nem csak azért veszi meg, hogy legyen egy szép MiG-21-ese, hanem, mert a típus fontos neki...
- Magyarországon igencsak közismert a típus (és az alváltozatok közötti különbségek) és sok helyen látható is...
Zoli 545337 2013. november 7. 10:33
Válasz erre
A Zvezda kit ennél sokkal rosszabb, alakra és méretre is. Szóval csak annyit akartam leírni, hogy eddig ez a legjobb szerintem. És a hibái nagyrészt javíthatók, bár nem feltétlen kell mindet kijavítani. A távol-keleti makettek között is vannak ekkora eltérések, amikkel senki nem foglalkozik, hallgatnak róla, nem is érdekel senkit, csak ódákat zengenek róluk. Miért éppen a 21-esnél számítanak csak a hibák! Azért, mert magyar matricát tennénk rá? Ha egy F-14-est építünk, akkor az lehet hibás és dugjuk homokba a fejünket?
Pl. ez a 2mm-es eltérés se sok, sokakat nem is érdekel szerintem. De ha leírom, hogy ezt honnan kellene kivágni és hova kellene pótolni ugyanennyit, akkor már szar? Ez a 2mm legalább javítható. Neked minden maketted tökéletesen méret- és alakhű?
z
f2d 545335 2013. november 7. 10:07
Válasz erre
OMG!
"Az RV lekritikusabb része a kabintető és szélvédő, illetve a vízszintes vezérsíkok, ezeket cserélni kellene. Méretügyileg egész jó a makett, csak az orrfutó-akna mögött kb 2mm-t kellene kivágni belőle és ugyanennyit a törzsvéghez hozzátenni."

Ha neked ez a jó makett, akkor jó építést. :D
Zoli 545333 2013. november 7. 09:50
Válasz erre
Szia,
Való igaz, a Zvezda bis olcsóbb, de nem annyival, amennyivel gyengébb. Mostanában 4000Ft körül láttam, az RV-t pedig 5500Ft-ért vettem. Nekem megérte ennyiért a sokkal jobb RV.
Maratások pedig ahhoz is vannak már, illetve nem is kell hozzá sok, mert gyárilag is van benne, meg a Part lapjáról is szerintem sok dolog használható hozzá.
z
Zoli 545332 2013. november 7. 09:45
Válasz erre
Szia,
A "minden másban" erős túlzás, lásd előző beírásom! A kabintetőn és a vízszintes vezérsíkon kívül az RV jobb minden másban, magasan!
z
Zoli 545331 2013. november 7. 09:43
Válasz erre
Szia,
Nem olyan rossz az az orr, kivéve a gyűrűt. A bis változatnak teljesen más az orra, az hengeres, de az MF, MT/SMT stb ilyesmi. Nagyon sok képpel és rajzzal hasonlítottam össze, egész jó a mérete, csak egy kicsit lehet nagyobb az átmérője (1mm-en belül), ami szerintem hanyagolható. Ellenben a Zvezda törzsvége sokkal rosszabb, mert a függőleges vezérsík alatt folyamatosan szűkűl, szóval annak sokkal nagyobb az alakhibája. Részleteiben pedig sehol sincs az RV-hez képest. Nekem is sokáig a Zvezda volt az etalon, de már nem bánom, hogy csak egy van belőle. Az RV lekritikusabb része a kabintető és szélvédő, illetve a vízszintes vezérsíkok, ezeket cserélni kellene. Méretügyileg egész jó a makett, csak az orrfutó-akna mögött kb 2mm-t kellene kivágni belőle és ugyanennyit a törzsvéghez hozzátenni.
z
Elektrolakatos 545328 2013. november 7. 09:20
Válasz erre
Varjúbácsi 545326 2013. november 7. 08:09
Válasz erre
Az a készlet a "Bunny Fighters Club" festése, NYULAKNAK! Kamu festés, mese körettel!
Kuolema 545323 2013. november 6. 23:15
Válasz erre
Különben a leírásban érdekes történet van erről a festésről. Azt írják egy 2011-es közép-afrikai konfliktusban, a "répa háborúban" vett részt, ahol répaföldek miatt ölték egymást, és három légi győzelmet szerzett. Tud valaki erről bővebbet? Nekem egy kicsit hihetetlen, hogy éles harcban ilyen géppel repüljenek, de ki tudja...
Kuolema 545322 2013. november 6. 23:09
Válasz erre
Ne tessék aggódni, Urak! Nincs semmi baja a kályhacsőnek, él és virul az eredeti színeiben. Ez csak valami ócska vízfesték volt, semmi nyomát nem fedeztem fel, pedig mostanában sok időt töltök a madárka részleteinek tanulmányozásával :)
pintair 545319 2013. november 6. 22:37
Válasz erre
De ezt miért nálunk csinálták? ... jó, tudom a választ! Náluk nincs elég meggyalázható "roncs" ? Én is remélem, h lemosható!
búza 545311 2013. november 6. 21:50
Válasz erre
Kuolema 545309 2013. november 6. 21:39
Válasz erre
A készlet
A készlet
Bunny Fighter a bázison
Bunny Fighter a bázison

Szisztok!
Úgy alakult, hogy lehetőségem nyílt megépíteni egy 1:48-as Eduard 21-est, méghozzá nem is akármilyet. A készlet rengeteg gyanta és réz feljavítót tartalmaz, és egy különleges festéssel adták ki, amivel majd nekem is meg kell küzdenem. Ugyanis tavaly az Eduard a Kossuth bázisán fotózott, átfestették a 21-est, és hálából ezt a készletet ajándékozták a bázison oktató tanároknak.
Sajnos nem a legjobbak a körülmények, a kollégiumban egy kicsit más makettezni, mint otthon, fényképezőgépem is csak jövő héten lesz, addig is rakok fel pár képet ízelítőnek. Úgy gondolom ez egy igen különleges és élvezetes munka lesz, igyekszem majd dokumentálni és folyamatosan frissíteni itt a fórumon.
Üdv.: Kuolema
pintair 545308 2013. november 6. 21:19
Válasz erre
lietadielka.blogspot.hu/2013_07_01_archive.html

itt a Zv-RV mustra.

afrancba, majdcsak sikerül egy ablakba rakni mindent.
pintair 545307 2013. november 6. 21:15
Válasz erre
És még valami: a Part Zvezda-hoz maratott fémje kiváló. A camo fakításával és koszolással kiváló összhatású tventivan-t lehet csinálni.
pintair 545306 2013. november 6. 21:07
Válasz erre
lietadielka.blogspot.hu/
hát érdekesek ezek a 21-esek tényleg, nézzétek itt meg az összes 21-es melót, sőőőt van RV és Zvezda összehasonlítás is valahol. Az ára miatt én is a Zvezda biszt vettem meg.

lietadielka.blogspot.hu/2013_09_01_archive.html
f2d 545289 2013. november 6. 16:46
Válasz erre
A szegecselés szerintem is teljesen fölösleges ebben a méretarányban. Én is a Zvezda felé húzok, igaz kevesebb a részlet rajta, de minden másba jobb.
dexi 545287 2013. november 6. 16:17
Válasz erre
work in progress a szlovák kolegától a cseh modelfórumon.
modelforum.cz/viewtopic.php
zkalos 545286 2013. november 6. 16:13
Válasz erre
Teljesen rossz az orrkúp után a törzs formája, túl hordó formájú a törzs, kevésbé hengeres jellegű az orrkúp után mert túl hirtelen és túl sokat szűkül az átmérője az orrkúp felé, és emiatt kisebb a szívónyílás az orrkúp körül is mint kéne. Nehezen orvosolható :( bár nem lehetetlen. Nem értem, hogy hogy nem lehet egy ilyen egyszerű formát eltalálni egy ilyen mellesleg agyondokumentált típusnál. Az első 21-esük, az SMT eleve rossz volt, de az összes későbbi verziónál sem korrigálta ezt a köztudott alakhibát az R.V. Kár, mert megvettem volna, de a részletességnél nálam az alakhűség többet nyom a latba, annyit meg nem ér nekem, hogy vesződjek vele, inkább összerakom a Zvezda bis-t, még ha a felülete szegényesebb is. Ebben a méretben úgysem számít túl sokat a szegecselés, talán nem is túl reális főleg ha a szegecsek valós méretét veszed alapul. Ha meg megpróbálod kijavítani, elcsiszolod az összes mintázatot az orr körül, ráadásul ahogy tudom nincs is annyi anyagvastagság, hogy ne lyukadjon át a törzs, ha a reális orrformát ki akarod csiszolni belőle. Gnóm az egész makett, és csak azt látod, hogy valami nagyon nem stimmel vele, főleg ha ismered a típust.
f2d 545284 2013. november 6. 15:22
Válasz erre
Nem olvastam a building-et. Szerintem ezek a matricák nagyon lerontják a munkát. Olyanok mint a Revell régebbi (és néhány új) szervizfelírata: túlméretes és harsány.

Mi a baja az orrának? Én nem látok benne hibát, bár a típust annyira nem vágom.
zkalos 545282 2013. november 6. 14:52
Válasz erre
Ja és az RV 21-es makett horrorisztikus orr formája még mindig kiábrándító számomra, sőt egyre jobban az ahogy elnézem a kész maketteket :(
zkalos 545281 2013. november 6. 14:49
Válasz erre
Ahogy írja és ahogy én is látom, ez biza HAD stencil, de át kellett volna ködölni túlhigított kamó színekkel, hogy ne virítson annyira. A Szegedi Feri is mondta nekem, hogy túl nagyok a feliratok a régebbi matricáin, újra kéne gyártani hasonlóan a MiG-23 új stencilhez, ami már jó méretű összehasonlítva a régebbivel, de nem nagyon akaródzik neki, pedig forszíroztam nála egy új MiG-21 stencil matricát, de talán ha többen győzködjük megcsinálja. Szerinte már túl kicsik 1/72-ben a feliratok, és nem lenne elég olvasható. Szerintem meg hasonlóan a régi Microscale/Superscale stencil feliratokhoz (ami még most is etalon számomra felirat ügyileg), jobbak lennének a kevésbé olvasható, éppen csak feliratnak látszó vékonyka csíkok ebben a méretarányban. A színeken meg dolgozhatott volna még a kolléga, egyik sem jó, nem adja vissza az harsány magyar színvilágot.
f2d 545279 2013. november 6. 14:07
Válasz erre
R.V. 21MF magyar színekben.
Nem tudom milyen gyártmány a matrica, de ezek a szervíz feliratok elég kiábrándítóak.

www.britmodeller.com/forums/index.php
búza 545243 2013. november 5. 20:55
Válasz erre
Szia!
A szolnoki múzeum honlapjára 2011 márciusában Nagy Andris feltett egy csomó fényképet abból a korszakból. Jó nézegetést!
dv: Búza
albatrosz 545235 2013. november 5. 20:12
Válasz erre
Kedves Mindenki!

Segítségeteket szeretném kérni. Egy magyar MIG-21 MF vadászt szeretnék megfelelően megépíteni a hetvenes évekből még az első nagyjavítás előtti állapotban. A színekkel van problémám. Nem tudom, hogy a futószárak és az orrkúp milyen színűek.
Előre is köszönöm a segítséget!

Keresztes Béla
Kajszi 545217 2013. november 5. 18:55
Válasz erre
Üdv!

4db kétüléses volt a hétvégén (906,904,905,907,)
ha tudok rakok képeket is.

Szabolcs
búza 545216 2013. november 5. 18:48
Válasz erre
Szia!
Tegnap láttam egy fotót 905-ös számmal, az amerókiában volt valahol. (elég furcsa, szögletes oldalszámmal) Az melyik lehet? Most hirtelen nem találom a képét!
Üdv: Búza
Kajszi 545189 2013. november 5. 13:16
Válasz erre
Sziasztok!

Hétfőn gyarapodott a budaörsi létszám még egy kétüléses utazott oda. (905)
Legalábbis a hétvégén ezt az infót kaptam tökölön.

Üdv. Szabolcs
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.