/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
mykman 547122 2013. december 2. 12:02
Válasz erre
Koszi a tippet !
Egyszeruen at lehet fujni a festett maratast , a modszerem:
1 , klear vagy mas akril fenyes lakk
2 , lefujni a kivant szinnel az egesz maratast , persze nem art lemaszkolni durvan a nem lefestendo alkatreszeket.
3 , par percel kesobb siman fogpiszkaloval le lehet kaparni a friss festeket a maratasrol es maris ugy nez ki mint a gyari csak mas alap szinnel. valojaban szebb is mert nem raszteres.
migi 547120 2013. december 2. 11:59
Válasz erre
A mi van a dobozban topikban láthatsz egy MF kabint , pár perces eltéréssel fotózva ,
migi 520766 2013. január 3. 21:01
Tibcsi 547118 2013. december 2. 11:49
Válasz erre
A kabinbelső színével kapcsolatban: próbálj meg az Eduard maratás színéhez hasonló színt használni, mert sokkal rondább, ha elüt a maratás színe a festéstől, mintha nem teljesen pontos a szín, de egységes.

Az MF-ek kabinbelseje inkább kékes, a bis-eké zöldesebb. De a nagyjavítások során, ha elfogyott a gyári festék, Wallkyd zöldből kevertek ki valami hasonlót, az AS szabvány alapján... :)

A natúr fémszínű MF-eknek valószínűleg még eredeti kabinszínük volt. De ha már zöldesre fújtad, akkor már ne bántsd. A maratások alól nem sok fog kilátszani... :)
mykman 547117 2013. december 2. 11:34
Válasz erre
Ilyen :

www.eduard.com/store/out/pictures/3/648036_3.jpg
koszi az aknas kepet migi! :)
Jol tudom hogy a kabin inkabb zoldesebb ezeken mint az eduard maratas szine?
Mondjuk mar lefujtam zoldesre ugyhogy keso banat ha nem passzol :)
migi 547115 2013. december 2. 11:03
Válasz erre
Kép 185
Kép 185

Szia
Ahhoz tudni kéne milyen az a késői kabin , az akna kékes szürke volt ,
mykman 547114 2013. december 2. 10:51
Válasz erre
Sziasztok !

A segitsegeteket szeretnem kerni .Letezett magyar mig-21mf aminek az eduard kesoi kabinja volt ? Natur aluminium szinure gondoltam. A futomuaknak milyen szinuek voltak ezeken a gepeken , szurke vagy zold ?

Koszi
Mykman
Anubis02 546343 2013. november 20. 15:58
Válasz erre
Tibcsi 546340 2013. november 20. 15:46
Válasz erre
Teflonszürke MF nem volt... azok a bis-ek voltak újkorukban.
Szabi77 546338 2013. november 20. 15:44
Válasz erre
Anubis02!

Zöld:Humbrol 30,vagy 149
Barna:Humbrol 83
Kékesszürke:Humbrol 65

A teflonszürkéhez a kódok az előző oldalon le vannak írva!
Szabi77
Anubis02 546335 2013. november 20. 15:05
Válasz erre
Sziasztok!
Tudom,hogy lerágott csont, de tudnátok nekem adni MAGYAR MF-re lehetőleg Humbrol vagy akár Gunze szinkódokat?
Üdv. Anubis

negev007@gmail.com
búza 546267 2013. november 19. 16:03
Válasz erre
545517_490257157673376_511701226_n
545517_490257157673376_511701226_n
8204-09
8204-09
Szolnok 137
Szolnok 137
MIG21s55
MIG21s55

Szia!
A turbina utáni rész.
Üdv: Búza
juge75 546264 2013. november 19. 15:19
Válasz erre
Szia!
Bár elég régen, de elég sok KP-21 készletet építettem/átépítettem.
Utánégető: Alufólia, rézlemez, vékony sztirol hengerpalást az átmérőnek megfelelően, majd annak egy részéből, kialakítottam a fúvókákat, szűkítő rendszert úgy, hogy bevagdostam egyforma részekre a mozgó részt, és meg hajlítottam befelé.
Kabintető: Elöl a szélvédő-törzs átmenetnél hibádzik egy pici darab, azt 1-es sztirolból készítettem, a többi helyen sokat csiszoltam, illesztettem, száraz próbáltam.
Bár sokan nem szeretik, de a szárny-törzs találkozásnál, valamint a gerincnél a rést
Neoflex-el tömítettem úgy, hogy Cellux-al leragasztottam a mintázatot, felkentem az anyagot, majd oldószeres papír zsebkendővel egyenletesen elsimítottam a felületet, végül lehúztam a Cellux-ot.
Hátul, a vízszintes vezérsíkoknál reszelővel alakítottam ki a szintén hiányzó kiömlő-törzs közötti kilépő élen levő cakkokat.
Matthias 546259 2013. november 19. 14:48
Válasz erre
Sziasztok!
Tippeket kérnék arra, hogy a Kp mig-21-n hogy tudom eltüntetni azt a baromi nagy "lépcsőt" a szélvédő és a törzs csatlakozásánál, és a többi résre kinek mi a módszere a kabintető környékén. Illetve, hogy mivel nincs benne utánégetőtér így azt ki hogyan szokta pótolni házilag? Esetleg ne-e tudnátok fényképet feltenni a kérdéses részről(mármint a hajtóműkiömlőről?)
Segítségeteket előre is köszönöm.
Levix 545823 2013. november 13. 20:51
Válasz erre
MF MFN építés

lietadielka.blogspot.hu/2013/11/mig-21mf-mig-21mfn-fishbed-rv-aircraft.html
SzMT kész
lietadielka.blogspot.hu/search/label/MiG-21SMT

A bis MF összehasonlítás a régi plasticwings weblapomról van. Én fotóztam Pápán a kivonásuk után.
denkmeyer 545776 2013. november 13. 07:31
Válasz erre
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy mi újság van a ,,budaörsi" migekkel?

D
PETI 545754 2013. november 12. 20:38
Válasz erre
Még annyit, hogy általában akkor szoktam belefolyni ilyen vitákba, ha épp ismerem az adott típust. Felőlem állíthatod, hogy jó ez, a te döntésed.
PETI 545751 2013. november 12. 20:36
Válasz erre
Szia Zoli!

Olvasgassad szépen a fórumot, nézegessél képeket és ott lesz a "kézzelfogható" válasz. Már többen leírták, belinkelték az észrevételeket.

Üdv
Csaszi 545742 2013. november 12. 19:36
Válasz erre
21
21

:) Tudom, de az alakhibát nem tudtam, milyen jellegű... :)
Mindegy, nekem új, nem nagyon van időm foglalkozni a makettezéssel...
Így is 12 éve építem a Fujimi 21-esem, de még mindig nincs kész... :)
búza 545731 2013. november 12. 18:52
Válasz erre
Az évek, meg a tapasztalat! Egészségetekre!
Búza
Zoli 545729 2013. november 12. 18:14
Válasz erre
Eddig ez az egyetlen használható ötlet!
z
búza 545728 2013. november 12. 18:08
Válasz erre
Hívd meg őket egy sörre! Az kézzel fogható és általában szeretik is! És utána széllel szemben is tudsz! :-)))
Zoli 545712 2013. november 12. 16:00
Válasz erre
Szia,
Tudom tudom, de szeretek széllel szemben hugyozni...
Csak szeretnék végre valami kézzel foghatót kicsikarni a népségből, de hiába...
z
búza 545711 2013. november 12. 15:03
Válasz erre
Csaszi 545703 2013. november 12. 12:08
Válasz erre
Sziasztok
RV megépítve...

www.britmodeller.com/forums/index.php

Tényleg torz, eddig nem tudtam miről van szó..

Csaszi
piratvitorla 545696 2013. november 12. 08:03
Válasz erre
Sziasztok
Azért elég érdekes számomra, hogy sok tekintetben a nyolcvanas évek szocialista iparánál, számítógép nélkül, hagyományos eszközökkel készült a formailag legjobb 21-es, ami ráadásul a többihez képest "filléres"...
üdv
mirazsmarci 545686 2013. november 11. 22:44
Válasz erre
Sziasztok!

Ha már ennyire belefolytatok ebbe a 21-es vitába, pár sorban leírnám gondolataimat.
Nagy várakozás előzte meg a 23-as után a 21-esek megjelenését, de az első részletfotókon már többünknek szemet szúrt a makett orr részének fura alakja. Azóta sikerült börzén a dobozba is belenézni, és néhány barátommal egyetemben alakhibásnak találtuk a törzset. A törzs hátsó része szerintem eléggé "szuhojosra" sikerült (Su-22M3). Több alkatrész nagyon "Fujimis" , mint pl a futóművek, amelyek eléggé hosszúak. Nem tudom, hogy ezt kijavították-e az RV-n. A makett ezek mellett kétségkívül nagyon szép, engem főleg a futóaknák szárny alatti részének a kidolgozása fogott meg.Talán az lenne a legjobb megoldás, ha az ember szerezne egy KP törzset, és azt házasítaná össze az RV részleteivel, meg a szárnyaival. Bár még így is lehet, hogy némi házi munkára, vagy kiegészítőkre is szükség lesz..
Én még most is úgy látom , hogy egy KP makettből a legcélszerűbb kiindulni, és a megspórolt kb 5000 Ft-ból futtya bőven kiegészítőkre, ill. más makettekből átvett részletekből építkezni, ha az ember MF makettet akar építeni.
Én speciel erősen gondolkozom azon, hogy egy börzén ha sikerül olcsóbban beszerezni egyet, akkor a jól sikerült alkatrészeket felhasználnám más 21-esek építésénél.
Kuolema 545683 2013. november 11. 22:32
Válasz erre
Sziasztok!
Látom azért itt vagytok egy páran, akik alaposan áttanulmányozták már a kályhacsöveket. Az Eduard 48-as Migek mennyire pontosak? Szeretném tudni, hogy mire számíthatok az építés során. Nekem idáig nagyon szimpatikus kis készlet. Előre is köszönöm a felvilágosítást :)
Üdv.: Kuolema
rrobbie 545682 2013. november 11. 21:54
Válasz erre
Zoli, ne küzdj, nincs értelme! :) Mindig lesz egy, akinek más az ízlése, vagy sokkal okosabb...
Időhúzás az egész! ;)
Zoli 545680 2013. november 11. 21:28
Válasz erre
Szia,

Erre számítottam...
A lényeg szerintem, hogy mindkét makett (Zvezda és RV) hasonló hibákkal rendelkezik, csak épp ellentétesen.
Zvezda:
- törzs picit rövid és szélessége picit kisebb (kb 1mm), az orra egyenes (hiányzik az íveltség), a törzsvég felül szintén egyenes és alacsony, le van csapva,
- szárnyak és függőleges vezérsík nagyjából jók, utóbbi rajzolatai rosszak,
- vízszintes vezérsíkok és kabintető nagyjából jók,
- a főfutó-aknák kb 1,5mm-rel hosszabbak.
RV:
- törzs hossza jó, csak az orrfutó mögötti plusz 2mm-t ki kell vágni és pótolni kell a végéről hiányzó szintén 2mm-t, a törzs magassága az orrnál picit nagyobb (kb 1mm) és a törzs szélessége is kicsit nagyobb (kb 1mm), az orr helyesen ívelt (a kelleténél picit jobban), az orrgyűrű kétszer hosszabb a kelleténél, a törzsvég a függőleges vezérsík alatt kicsit púpos,
- szárnyak és függőleges vezérsík nagyjából jók,
- vízszintes vezérsíkok és kabintető rosszak, mindenképp csere,
- a főfutó-aknák közel 1mm-rel hosszabbak.

Nálam ezek a fontos dolgok, a többi eltérés jelentéktelen.
A kereteken ránézésre megállapítani az RV hibáit a törzsvég púposságát leszámítva nem könnyű. De azt állítani, hogy láthatók, nagy merészségre vall.
A tudományos leírásokat nem találtam, lécci homályosíts fel, köszönöm! Minden tudományos, tényekkel alátámaszott dolog érdekel, ne kímélj!
z
PETI 545672 2013. november 11. 20:19
Válasz erre
Szia Zoli!

Nem támasztom, semmi értelme. Volt kinyitva a doboz előttem, kereteken is látszik a hibák egy része, de a lényeg, hogy összerakva ordít az alakhiba. Ennyi. Az előttem szóló urak szerintem leírtak tudományosan mindent. :)
Zoli 545654 2013. november 11. 13:59
Válasz erre
Szia,
A félreértések elkerülése végett említem, hogy nekem az RV SMT van meg, arról írtam, de szerintem a gerincet leszámítva a törzs megegyezik az MF-fel.
A hibákat felsoroltam, rossz a kabintető és a vízszintes vezérsíkok, van a törzsben plusz 2mm, meg az orra picit tömpe, de nem annyira, ahogy emlegetik (a lényegtelen hibákat nem írom le, felesleges). Nekem megvan a makett, és nem győzködöm magam, hogy jó, mert nincs szükség rá, nem akarom eladni. A többi súlyosan hibás makettemet nem tartottam meg, de ez nem olyan vészes, hogy el kéne adnom. Neked megvan vagy volt a kezedben? Valahogy támaszd alá az általad leírtakat, tényekkel! Hol, mennyire torz, és nem kicsit?
Condor UM-et sose fogok építeni. Megvan a Bilek, az talán jobb, mint a többi.
z
PETI 545628 2013. november 10. 21:12
Válasz erre
Hali!

Az a helyzet RV MiG-21 ügyben, hogy furcsa mód mindenkinek megakad a szeme az összerakott maketten. Persze, mert ordít, hogy torz az egész. És nem kicsit!
Az lehet a vita oka, mint a jó öreg 100-400-as teleobi ügyében: akinek nincs, az szidja, akinek van, az meg imádja. Aki már megvette az RV-t, az próbálja meggyőzni magát, hogy jó az. Jó is, ha neki jó, akkor hajrá! De nem jó, az az igazság. Szegecselés ide, részletek oda.
Az meg a másik dolog, hogy nagyon nagy a felelősség egy ilyen makettgyártón, hogy mennyire tolja el a típust. A makett gyártók többsége ugyanis nem fogja betervezni az MF-et, mert már van a piacon, igaz, hogy egy gyengécske próbálkozás.

De nem is ez a makettezés. Építsetek Condor UM-et, ott nincs sok alternatíva! Van még a Kopro, aminek szép a kabinteteje, és kb. ennyi. :) Se RV, se Zvezda. És szép UM-et lehet belőle csinálni, csak makettezni kell. Ja és ismerni a típust.

Üdv

KP
sanyi 545558 2013. november 10. 10:39
Válasz erre
Szia!
Nem akarok beleszólni, Zolival magánban már lezavartuk a témát - nálam a Zvezda nyert a hibái ellenére, mert én kb. 2 éve 2500/db-ért szereztem be kettőt.
Az Általad említett Rafale hibák viszont felkeltették az érdeklődésemet. Megírnád légyszi? Nem fontos itt, hiszen ez nem a topic témája. Tervezek egyet, ami vagy Mali vagy Líbia fölött repült, attól függ milyen matricát szerezek hozzá.
Zoli 545533 2013. november 9. 20:48
Válasz erre
Ha egyszer elkészül, látni fogjátok, de nem mostanában lesz...
Ehhez nem nagyon kellenek feljavítók, mert szinte minden benne van, a javításokhoz inkább kannibalizálni kell majd, illetve azt az egy-két nemdúúúrva pontatlanságot eltűntetni.
z
zkalos 545530 2013. november 9. 20:33
Válasz erre
Hát akkor hajrá, majd jó lenne, ha betennéd a "Mi készül éppen" rovatba az építés folyamatát. Mikor állsz neki ?
Természetesen én is veszek javítókat, de kicsit elegem van abból, hogy a pénzt nem a feljavításhoz, hanem a durva alakhibák kijavításához kell költeni, amik amúgy rendszeresen nem passzolnak a maketthez a zsugorodás miatt pl.
Zoli 545527 2013. november 9. 20:06
Válasz erre
A képet a "hordó" forma miatt raktam fel, mindkét típuson látszik. Az más kérdés, hogy a bis egész orra lóg-e? Az RV még nem adta azt ki, nem is arról megy a vita.
Szerintem továbbra is a nagyon elrontott kínai makettekkel hasonlítod össze ezt a makettet, pedig ez egyáltalán nem olyan durva. Amúgy a kínaiak nem tudom, mi alapján dolgoznak, mert nagyon sok jó terv létezik szinte minden típusról, és vannak nagyon jó makettek is, amit alapul vehetnének vagy vesznek is. De valahogy mindig rossz a végeredmény náluk. Ez szerintem inkább hanyagság, nemtörődömség, kapkodás vagy szándékosság.
Egyébként a törzs javítása tényleg nem olyan nagy munka, és a szétvágandó résznél szinte semmi nincs, ami sérülne, leszámítva pár szegecset.
Az általános dolgokkal nagyjából egyetértek Veled, én sem szívesen veszem a kiegészítőket. De ha egy jó és használható makettről van szó, aminek "csak" egy-két javítható hibája van, és várhatóan nem is lesz más vagy jobb kit belőle, akkor nem bánom.
z
zkalos 545526 2013. november 9. 19:50
Válasz erre
Nem csak a beömlő szöge más a bisz-en, hanem ahogy írtam, a törzs alja is lefelé hajlik. Minden 21-es beömlője ferde szögű egyébként. de a bisz egész orra lefele hajlik kicsit. Hát amiket írtál, aszerint még rosszabb a helyzet, mint gondoltam. Jönnek elő ezen a maketten a Fujimi hibái. A hasonlat lehet, hogy durva volt kicsit, de egy csomó ilyen makettem van, és mindnek van komoly alak- és mérethibája, nem sorolom, de pl. F-100C/D/F durva hibák, F-105D/G komoly hibák, A-7 durva hibák, RA-5 hibák, F-14A/B/D komoly hibák, Bac Lightning komoly hibák, Rafale komoly mérethiba stb. és ezen hibák nagy része méret-és alakhiba, ami normális tervezéssel kiküszöbölhető lett volna. Ezekből él a Quickboost pl. A többi cégnél is becsúsznak hibák, de az alábbi két cég nótóriusan rossz tervekből dolgozik sajnos. A mennyiségre utaznak, meg hogy lefedjék a teljes típus palettát rövid időn belül. Kár érte, mert egyébként sok egyéb jellemzőben magasan veri a Japán gyártókat is. Én is csak a saját szememnek hiszek, ezért is írtam, hogy miután olvastam a kritikádat, órákat szántam a Zvezda törzshiba tanulmányozására. Öreg motoros vagyok, sok mindent láttam már, ezért is vagyok kritikus. Túl drágák már a makettek ahhoz, hogy minden kit-hez a makett árának akár többszörösét kifizessük gyanta javító készletekért, csak azért, hogy a makett formai és méret hibáit korrigáljuk velük, és ezért már el is megy az ember kedve makettezéstől, mert azért az igény megvan a pontosságra, főként hogy én pl. általában minden típusból csak egyet építek ezért vagyok talán igényesebb a kelleténél. És sok típust szeretnék még építeni. Az általad írt komoly átalakítás nekem már nem járható út, mivel épp a felület részletessége miatt sok karcolgatással, rádlizással jár, amihez nekem már nincs kedvem, inkább nekifogok egy másik, kevésbé problémás gépnek, és kivárom, míg valaki kihozza pontosabban.
Zoli 545519 2013. november 9. 18:42
Válasz erre
mf-vs-bis-5
mf-vs-bis-5

A mellékelt kép asszem az Eduard 21-esek közüli mizériából származik egy külföldi fórumról, ha jól rémlik Precíz tette fel. Ezen látható, hogy mindkét típusnál kissé ferde a beömlő, illetve a "hordó" forma. Ez picit túlzott az RV kiten, de emiatt nem török pálcát a makett felett, illetve a gyűrű túl hosszú mérete miatt sem, ráadásul az a felére csiszolva egész jó. A két változat között 72-ben szerintem minimális az eltérés, és azt annyira nem is tartom fontosnak láttatni, ha egyáltalán észrevehető szabad szemmel.
Ja és hazudtam, utólag is elnézést, 5000-ért vettem a makettet Móváron, asszem 5500-ről alkudtam le. Ilyesmik, meg már szinte semmi se kapható itthon boltban, kiállítások börzéin viszont a legtöbb kelet-európai makett beszerezhető.
A kabintetőn még nem gondolkoztam. Talán a Zvezda, talán vákuumos kiegészítő, talán más. Az illesztése miatt aggódok én is, de valahogy csak meg lehet majd oldani. Főleg úgy, hogy csak a szélvédőt kell illeszteni, a tető nyitva lesz. Egyébként nem a keretvastagság a legnagyobb gondja, hanem az, hogy a szélvédő kb 2mm-rel hosszabb, a tető pedig ugyanennyivel rövidebb...
Az orrgyűrű rövidítése természetesen csak a hosszának helyrehozásához elegendő, de a törzs minimálisan nagyobb átmérője miatt nem fogom körben lecsiszolni azt, abból amúgy is csak tojás lenne...
A törzsből a plusz 2mm kivágása sem olyan lényeges, bár én erősen gondolkozok rajta. Ekkora eltérések nálam általában beleférnek, de ez a típus talán megérdemli, hogy kijavítsuk. Nekem úgy tűnik, nem nagy feladat a javítás, mert hengeres a törzs, csak elvágni, ami már közel 1mm-es csökkenés, majd kicsit megcsiszolni, aztán összeragasztani a törzsrészeket, és kész is. Ezt a 2mm-t a törzsvéghez visszarakni a keményebb dió, ott lehet asszem átmérő változás, bár nem biztos.
Ez az RV kit a Trumpeter, HB készletekhez való hasonlítgatása elég durva szerintem. Ami kínai rossz, az általában nagyon, mint pl az A-7, melynek a törzs keresztmetszete végig torz. A jobb kínaiakhoz lehet hasonlítani, de ezzel akár bármi máshoz is lehet. Messze nem olyan vészes az RV kit, mint a kínaiak nagyon elcseszett és javíthatatlan makettjeik.
Lehetünk, sőt, kell is kritikusnak lennünk a gyártókkal, én sem a gyártót védem. Csak a makettet a szerintem jogtalan kritikákkal szemben, mert majdnem teljesen alakhű, a részletessége pedig mindent felülmúl. Utóbbin nem a sok szegecset értem, hanem a tényleg mindenhol elkészített részleteket. Talán a szélvédő előtti szesztartály hiányzik csak a kitből, de a helyét is szépen megcsinálták. Van pár hibája a makettnek, a többségük viszonylag könnyen javítható, az egy-két komolyabb pedig cserével orvosolható (kabintető, vezérsíkok, kerekek).
A jóakarat és segítő szándék nálam is megvan, ugyanazt leírhatnám szó szerint, amit Te is. Nem vettem semmit személyeskedésnek, Te se vedd az én véleményem annak, csak a makettekről vitázunk, ezért is van a fórum.
Szerintem kár lemondani egy ilyen makettről, én továbbra is emellett voksolok. A külföldi fórumok helyett a saját szememnek jobban hiszek. Hidd el, nagyon sok olyan hibát találok a maketteken, amit sehol nem említenek, ezért sem tartom mérvadónak azokat. Nagyon sok a felületes szakértő, a szép és jó maketteket gyakran a durva hibák ellenére is magasztalják, míg más kiteket egy-egy apróság miatt lehúznak, mert valahol olvasták. Nagyon kevesen veszik a fáradtságot, hogy ténylegesen utánanézzenek a dolgoknak.
z
f2d 545504 2013. november 9. 16:20
Válasz erre
"Ez az R.V. engem ezért a Trumpeter-HobbyBoss duóra emlékeztet. Pontatlan, de a dobozban vevőcsalogatóan jól mutatnak a valóságtól elrugaszkodó, sokszor kitalált apró részletek."

No lám egyféleképpen jár az agyunk.:) Most ez a "parasztvakítás" valahogy egyre jellemzőbb a makett gyártókra, nem csak a fent említett háromra.
Én már bocsánatot kértem a '80-as '90-es évek makettjeitől. Nekem nem kell a sok fölösleges és kamu részlet, csak keserítik az építést, meg könnyítik a pénztárcát.
zkalos 545494 2013. november 9. 14:41
Válasz erre
Nem csak az a fél-egy mm. a gond, hanem az egész orr formája, állása, mert a bisz orra ahogy tudom valahogy kicsit lefelé konyul a kabin előtt kb. félúton és ez érzékelhető is valahogy . Ettől is bisz. Ezt a Zvezda szemlélteti is. Hol vetted 5500-ért az R.V.-t, itt mo.-on egy boltban, vagy versenyen, mert jó ár volt érte ? Nem kapható itthon boltban, a postaköltség meg egyre tetemesebb manapság és ezt sokan hajlamosak elfelejteni pl. itt is a cserebere rovatban. A kabintetőt mire cseréled majd ki, és passzolni fog, kabintetőt csiszolni kockázatos, meg nincs is kellő anyagvastagság ? Ha az orrgyűrűt lerövidíted, attól még nem javul meg a hirtelen durva átmérő csökkenés, ami nem az orrgyűrűnél van, hanem hátrébb. Sok fórum foglakozik ezzel, és komolyabb csiszolás kell ahhoz hogy jó legyen amihez nincs is meg a kellő anyagvastagság. A törzsből kivágás se semmi feladat, nagyon pontos vágásokat igényel és csak totál hengeres részen megoldás, kúposon már nem annyira. Az alkatrészek lecseréléséhez újabb maketteket kéne venni, nem mindenkinek van elfekvőben. Persze minden megoldható, de nem biztos, hogy megéri. A Zvezdát nem kell ennyire szétvágni és lecserélni komplett elemeket. Ez az R.V. engem ezért a Trumpeter-HobbyBoss duóra emlékeztet. Pontatlan, de a dobozban vevőcsalogatóan jól mutatnak a valóságtól elrugaszkodó, sokszor kitalált apró részletek.
De mint írtam egyéni döntés egy adott típusnál, hogy a méret- és formahűség és a típusverziók közötti eltérések hű bemutatása a prioritás számunkra, vagy inkább a finomabb részletek egy formailag láthatóan rossz maketten, pláne 1/72-ben, és pláne ha csak egy 21-es építése a cél, mint nekem. Azért az egyre nehezebben megkeresett pénzünkért had legyünk már kritikusak egy kicsit a gyártók felé. Nézd meg, hogy pl. a 1/48 GWH MiG-29 újabb verziói már a közösség kritikáit is figyelembe véve készültek-készülnek, javítva a hibákat egyre tökéletesedve. Az R.V a füle botját sem mozgatja, csak adja ki tovább a formahibás 21-eseket. És még valami. Ne érezzük úgy itt a fórumban, hogy mindenáron kötelességünk megvédeni egy gyártót csak azért, mert a termékét megvettük, mintha mi csináltuk volna a makettet, én sem védem a Zvezdát. Minket itt a jóakarat és a segítő szándék vezérel remélhetőleg, meg azért, hogy a kis pénzünkből a lehető legjobbat vegyük. Nem téged kritizáltalak, ne vedd személyeskedésnek. Én csak a saját dilemmámat és véleményemet osztottam meg, mert én is szeretnék egy, de pontos 21-est csinálni, de egyik sem jó eléggé jelenleg, pedig a világ talán legismertebb, ikonikus harci gépéről van szó, ráadásul sokan ezáltal szerettük meg a repülést, mint én is, aki gyerek koromban kukkoltam Taszár mellett nagyanyám faluja felett le-és felszálló gépeket, mikor beleremegett a talaj a lábam alatt, és olyan titkos-misztikus világ volt még a katonai repülés.
A legkevésbé rossz a Zvezda jelenleg, és ezt minden fórumon hangoztatják is. Nem is drága, a különbözetet meg kiegészítőre lehet költeni és részletes összhatást fog így is adni, persze a felületi részletek hiánya fájó pont nekem is, de 1/72-ben a makettek 99%-a úgysem ilyen részletes, még egy Hasegawa sem. Nekem jelenleg mindegy, hogy bis vagy mf, csak pontos legyen. Ha megjelenik az R.V. bis verziója, és kevesebb hibája lesz, szaladok megvenni, de addig maradok a Zvezdánál.

Uff
Kuolema 545492 2013. november 9. 13:38
Válasz erre
Szerintem nem olyan nagy baj, ha kabinon belül van némi eltérés. Az eredeti kabint is hatszor átfestették, az sem olyan egységes (mint ahogy Te is említetted, a lepattogott festék alatt egész más szín van). A makett nem az enyém, az egyik tanárom kért meg, hogy készítsem el. Tudom, hogy nem lesz tökéletes (olyan makettet még senki sem csinált ;) ), de szeretném, ha minél jobban hasonlítana az igazira, mivel ki lesz állítva egy olyan helyen, ahol mindenki "repülőbolond", és ért is hozzá.
A maratásokkal meg nem tudok mit csinálni, a készletben voltak sok más egyéb kiegészítővel, amik egyébként első osztályúak, öröm velük dolgozni. Azt meg sajnos nem tudom megengedni magamnak, hogy másikat vegyek vagyonokért saját pénzből, hogy két árnyalattal zöldebb színe legyen. Ahogy írtad, kompromisszumokat kell kötni. Én ezt a döntést hoztam. Hogy jó-e, az majd később fog kiderülni :)
zkalos 545491 2013. november 9. 13:19
Válasz erre
Mindegy milyen számú a szín, csak a legjobban passzoljon a maratáshoz, kevergetni kell. Láttam már sok összerakott makettet, amin elütött a maratás és a kabin alapszíne, és nagyon nem tetszett az összhatása. Inkább legyen eltérés a valósághoz képest, de ha nagy a színeltérés az eredeti és a maratás között, mert totál elrontották, akkor inkább olyan maratás a szerencsésebb vétel, amin mindent festeni kell, már ha kapsz pont olyat. Én is tele vagyok festett maratásokkal, nekem is gond lesz ebből, kompromisszumot kell kötni :( A Te maketted lesz, úgy csináld ahogy neked tetszik, de nekem ez a véleményem. Sajnos az Eduard nem FS. kód alapján festi a maratásait, és nem is adja meg, mivel festette, nekünk kell kitalálni, és mindezt egy makett áráért adják sokszor. Durva !
Kuolema 545489 2013. november 9. 12:53
Válasz erre
Különben itt is le van írva a gép története, lehet, hogy mégsem kamu?

"One of the more unusual disputes centred around the ownership of local carrot fields with neighbouring country Angola. This fight, the so called "Carrot War" saw a short, but bloody, ground and air war in and around the border town of Tshikapa. One of the more colourful Ukrainian mercenary pilots (Igor Valenchenko) had one of the Congo MiG fighters painted in an outlandish "Bunny" scheme. Valenchenko used this unusually colorful MiG as bait to lure Angolan aircraft into a fight. This proved to be a highly successful tactic which earned Valenchenko three kills, in addition to a number of ground kills on Angolan light armour."
Kuolema 545488 2013. november 9. 12:50
Válasz erre
Én vele értek egyet: www.themodellingnews.com/2013/04/eduard-148-mig-21mf-bunny-fighter-club.html
Ő is azt írja, hogy a H46 áll a legközelebb a valósághoz -bár messze nem tökéletes, ezt elismerem.
Zoli 545487 2013. november 9. 12:25
Válasz erre
Szia,
Egy kicsit újra vitába szállnék Veled. Én 5500Ft-ért vettem az RV kitet, a Zvezda 4000 körül van már (de biztos találni olcsóbban is). Nekem a részletek alapján megérte a cseh kit, mégha az orra nem is teljesen jó, a kabintető és vízszintes vezérsíkok cserések is. Részletek terén sokkal jobb, mint az orosz, és nem a szegecseléstől. Az RV orra tényleg kicsit fura, de nem olyan vészes a helyzet szerintem. Úgy rémlik, a törzs átmérője minimális nagyobb a kelleténél, meg a gyűrű túl hosszú. Az első felét levágva viszont nagyjából jó. Fél mm-ekről van szó, emiatt nekem nem olyan nagy tragédia a dolog. Jobban zavar a plusz 2mm az orrfutó-akna mögött, amit ki kellene vágni a makettből (nem olyan nagy munka). A vízszintes vezérsíkok alakja és a törzs hossza miatt nekem is gyanúsan Fujimi utánérzésnek tűnik a kit, bár úgy rémlik, annál a törzs átmérője sokkal nagyobb volt. Na mindegy, a lényeg nekem, hogy az egy-két nagyobb hiba javítható rajta, a minimális eltérésekkel meg kár foglalkozni. Az orr esetében is talán fél mm van az MF és bis között 72-ben, ami szinte észrevehetetlen. Részletessége pedig olyan, hogy feljavító se nagyon kell hozzá, a gyanta és maratás adott, csak a pár elba...ltázott elemet (vezérsíkok, kabintető, kerekek) kell cserélni.
z
zkalos 545486 2013. november 9. 12:24
Válasz erre
Hát én biza a maratás színére fújtam volna, mivel nem olyan rossz az. Kénytelen az ember igazodni az elszúrt színekhez a színes maratások esetében. :( Egyébként is világosabbra lehet festeni, mint a valóságban, mivel le van kicsinyítve, és így más a fénytörése, ráadásul árnyékban, takarásban van, meg aztán általában a 21-es kabinok világosabbak, mint a mellékelt fotón, ami szerintem sötétebb az átlagos 21-es kabinszínhez képest. Nézd meg a kopás alatt az eredeti színét. Szerintem !
mykman 545484 2013. november 9. 12:12
Válasz erre
Szia Kuolema.Én is pont erre gondoltam. Szerimtem átfújom az egészet zöldebb árnyalattal. Üdv. Mykman
Kuolema 545482 2013. november 9. 11:25
Válasz erre
eredeti
eredeti
Gunze festékek
Gunze festékek

Szia!
Mostanában én is sokat dilemmáztam, hogy milyenre fújjam a kabint. Én egy adott gépet építek, és annak a kabinszíne sokkal zöldebb, mint az Eduard maratás, ami inkább kékes. A maratást nem volt szívem átfújkálni, mert gyönyörű, és kizárt, hogy hasonló minőségben le tudnám festeni. Gunze H25 és H46 színekből szinte tökéletes színt lehetett volna keverni a maratáshoz, de akkor nagyon messze lett volna az igazitől. Így a gyanta részeket H46-tal fújtam, ami elsőre harsánynak tűnhet, de a fakítás, magaskiemelés, szárazecsetelés, befolyatás után nekem jobbnak tűnik, mint az Eduard színe. Így persze kicsit elüt a gyanta maratástől, de nem olyan bántó a különbség. Jövő héten csinálok pár képet, hogy lássad miről beszélek.
Üdv.: Kuolema
zkalos 545481 2013. november 9. 11:13
Válasz erre
Fujimi
Fujimi
Zvezda
Zvezda

Most találtam ezt a Zvezda-Fujimi összehasonlító képet, rátéve egy rajzra.
zkalos 545479 2013. november 9. 10:58
Válasz erre
valosag
valosag
makett
makett

Sziasztok !

Elsőre megijedtem, de végül is nem olyan rossz a Zvezda törzshátsó felső íve a fékernyő tartály alatt, ahogy jogosan írtátok. Igaz van egy kis ívbeli eltérés, főleg ha pontosan vízszintből nézzük, de órákat töltöttem tegnap a fotók nézegetésével a már kész makettekről és a valódi gépről, és volt kép, ahol látszott ez az ívbeli eltérés, volt ahol nem annyira. Csalóka a dolog, mert a gerinc külön alkatrész a Zvezdán, nem úgy mint az R.V esetében, és ha csak az öntőkeretet nézzük, ahogy először én is tettem, akkor ijesztőbb volt a törzs felső részének meredekebb lecsapása (csak felül, alul már jó), de összerakva a vezérsíkkal és a gerinccel már nem látszik annyira, mert a széles gerinc ráfed a törzsre lefelé, mivel üreges a belseje. Az R.V. orr formája és a kabintető keretek túlzott vastagsága viszont ordít a képeken, olyan mintha falnak ment volna, tucatnyi forrás van róla a fórumokon meg a kijavítás kísérleteiről, (nem sok sikerrel). A 21-esnél szerintem fontosabb ez a két rész és sokkal észrevehetőbb is, mint a részletekben dúsabb, mozgalmasabb farokrésznél (szerintem). Az árról meg annyit, hogy 3700ft körül mozog a Zvezda, és 21 euro körül az R.V. posta nélkül! Ennyibe belefér még egy Part vagy ACE maratás, vagy egy SBS futóakna-készlet is a Zvezdához ugyan annyiért, mint az R.V. dobozból esetleg + postával. Egyértelmű, hogy az R.V. a közismerten rossz méretezésű Fujimi-t vette alapul, elég ha a már említett vezérsíkot nézzük, vagy néhány kisebb alkatrész, mint pl. orrfutó kerék, fúvócső lángterelő, stb. A 23-asnál a Zvezda volt az alap, az R.V. makettek nem teljesen saját tervezésű makettek ezek szerint. Mindenki eldöntheti, hogy mi a fontos számára egy makettben és hogy egy formai hiba mennyire számít neki, de kétszer annyiért, meg a 23-asuk után is többet vártam volna, még ha részletesebb is itt-ott. Lehet, hogy jobban jártunk volna, ha az ősrégi KP-kövületet veszik alapul, ha már mindenképp kell egy donor makett. Persze hibátlan makett nincs, főleg ebben a kis méretarányban, de ez az orrhiba jelen esetben teljesen elviszi a gép formáját. Az 1/144-es Eduard 21mf is jobban 21-esnek néz ki, ha ránézel, mint ez ! A bis-t meg majd meglátjuk, de nem fűzök túl nagy reményt ahhoz, hogy teljesen új törzset és kabintetőt csinálnak hozzá, bár remélem Ők is olvassák a rengeteg kritikát a fórumokon (végül is a gerinc egyben van a törzzsel, tehát mindenképpen újat kell tervezni a bis-hez). Ha nem lesz igazi bis orra, akkor meg nem bisz, hanem mf lesz nagyobb gerinccel akárcsak az Eduard bisz 1/48-ban. Nekem ez kevés. Nekem !
Nem akarok vitázni senkivel, ez az én véleményem, és mint minden ebben a hobbiban, egyéni döntés kérdése, sajna időnként kompromisszumokat kell kötnünk :(, különben sosem építünk meg semmit. A piacon kapható több-kevesebb hibával rendelkező, eltérő árú makettekből kell válogatnunk, kinek mi a fontosabb, de a hiba és hiba között szerintem igen is van különbség. Nekem pl. valószínűleg csak egyetlen 21-esem lesz, és a formai összhatás fontosabb, mint a szegecselés (1/72-ről beszélünk), a részleteket meg nagyon fel lehet tuningolni az általam említett feljavítókkal. Még én sem tudom pontosan, mit is csináljak ezzel a számomra fontos típussal, majd meglátom lesz-e jobb valaha, esetleg az Eduard idővel lekicsinyíti a 48-as készletét, végül is nem sürgős, várhatok vele még, lenne mit csinálnom. :_) Csak jönne már az a bizonyos ihlet, hogy csináljak végre valamit, mondjuk a félkész gépeket befejezni egy év után ...
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.