/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.
búza 547242 2013. december 3. 20:59
Válasz erre
Szia Laci!
Nincs két egyforma, csak kb.! A festők kezére volt bízva. Volt olyan gép, aminek a két oldala olyan eltérő volt, mintha két gép lett volna.
migi 547241 2013. december 3. 20:49
Válasz erre
1198876
1198876

Egyébként mennyire nem mindegy hogy melyik oldalszámú gép festését szeretnénk elkövetni , ezen a képen látható hogy szinte alig van egyforma folttérképű festés .
búza 547240 2013. december 3. 20:44
Válasz erre
A kezdetekben a gépek kúpjai és az egyéb textolit borítások fényesek voltak, csak a terepes korszakkal kezdődött a matt, félmatt festés. Nézegetve a Humbrol skálát a 2, 30 és 120 áll a legközelebb, persze ez is változott javításonként és gépenként is.
medor 547236 2013. december 3. 20:24
Válasz erre
Szia!
Ahogy migi is írta a Revell 48 az jó,viszont Humbrolban a 88-as szerintem jobb választás.(kb. FS.34108)
A dielektrikus paneleknek is ez a színük.
migi 547229 2013. december 3. 19:31
Válasz erre
Ha a Hunkit utasítását nézem akkor Revel 48 -vagy Humbrol 80 as van megadva a fémszinű géphez .
albatrosz 547227 2013. december 3. 19:18
Válasz erre
Üdvözletem Mindenkinek!

Először is köszönöm a futóaknákkal kapcsolatos észrevételeket, különösen Migi által feltöltött képet! A fénykép alapján nekem is inkább halvány szürkének látszik a futóakna eredeti gyári színe amit valamilyen kékes szürke festéssel újítottak fel. Továbbra is szeretném megtudni milyen színre fessem az orrkúpot.

Köszönettel!

Keresztes Béla
mykman 547216 2013. december 3. 17:44
Válasz erre
Koszi szepen !
Nem is ismertem ezt az oldalt meg.
búza 547202 2013. december 3. 14:53
Válasz erre
Hunavia/Mig-21 Family/Mig-21 MF (96)/Cockpit!
Sok sikert!
csibibacsi 547194 2013. december 3. 13:30
Válasz erre
MF kabin 1
MF kabin 1
MF kabin 2
MF kabin 2

Üdv!

A 4+-ban ezt találtam
migi 547193 2013. december 3. 12:58
Válasz erre
Ugye viccelsz ? több száz kép van fönt a neten a kabinokról , A Szolnoki gép az felújított , arról is rengeteg képet találsz .
mykman 547188 2013. december 3. 11:04
Válasz erre
Koszi a sok eszrevetelt mindenkitol. Tudnatok felrakni vagy linkelni magyar mf muszerfalat ? Nekem nem igazan van ilyesmim es nem is ertek hozza.

migi , szerintem az alapszin a sotetebb aluminium szin ami a sarkokban latszik. Erre fujtak a vilagosszurket es utanna a zoldet ami a gondola tetejen valik le. Legalabbis a fotorol ezt veszem le. A szolnoki 9512 os gep az felujitott vagy eredeti festesu ? Azon gondolkozok hogy azt veszem alapul a festeshez.
migi 547180 2013. december 3. 08:22
Válasz erre
Csepel 131
Csepel 131

Szia
El kell döntened hogy a gép melyik időszakáról akarsz építeni , mikor nyers fémszínűen megérkezett ,vagy már a felújítás után mikor alapszintre lett átfestve .Az én képemen egy Felújított gép aknáját láthatod , de alatta ott a régi világos szürke szín ,vagy a gyári lemez ? ,én úgy tudom és amit láttam , ott azonos a szár az akna színével,
albatrosz 547178 2013. december 3. 05:30
Válasz erre
Üdvözletem Mindenkinek!

Már volt kérdésem az alumínium színű magyar Mig-21 MF kapcsán. Most újra elbizonytalanodtam. Eddig a futómű aknák színéről azt olvastam, hogy valószínűleg RLM 2 árnyalatúak voltak. De most láttam a fórumon Migi által feltett képen, hogy inkább kékes szürke volt. Ugyan ez a problémám a futószárak színével is. A szolnoki repülőmúzeum képein ezek az árnyalatok nem egyértelműek. Valamint minden képen más és más az orrkúp színe is pedig arról azt olvastam, hogy nem tudta kiszívni a nap az anyagminősége miatt.
Előre is köszönöm a válaszokat!

Keresztes Béla
búza 547168 2013. december 2. 21:34
Válasz erre
Ok, kösz, de eredetileg a magyar alumínium színű gépekről volt szó.
Nyugger 547167 2013. december 2. 21:27
Válasz erre
Új navigációs rendszert kapott a gép ezért látod ott az RSZBN műszert.
Szombaton viszek a fejlesztésről egy kis leírást.
búza 547166 2013. december 2. 21:25
Válasz erre
Kíváncsivá tettél! Már 99,5%-ig kész a festési anyag, erre tessék, egyújabb variáció!
Nyugger 547165 2013. december 2. 20:59
Válasz erre
Sziasztok !
A 21MFN-t csak a csehek használták.
Természetesen szombaton megyek az RBK-ra.
Viszek egy 'majdnem biztosan' hamis 21U festési rajzot.
búza 547162 2013. december 2. 20:51
Válasz erre
Szia Laci!
Mykman magyar gépről kérdezett!
A makettezést irígylem egy kicsit! A többit szóban, vagy magánban! Sokat haladtam a terveim megvalósításában, volt időm bőven!
Üdv: Búza
migi 547159 2013. december 2. 20:38
Válasz erre
Szia Gabi
Igen de itt a különbség volt a lényeg nem a hova tartozás , az már egy másik kérdés volt , egyenlőre még fogalmam nincs , jelenleg itthon ülés van és makettezés , elvileg csütörtökön kezdünk egy melót , de az se biztos .

Szia István
Ha jól tudom azokat a MFM változatot csak a Csehek használták ?

üdv:migi
búza 547157 2013. december 2. 20:34
Válasz erre
Szia István!
A jobb oldali képen a fékkarnál egy RSZBN-es irányszög rendszer műszere van, ezért még csak nem is MF változat szerintem, legalábbis nekünk ilyen nem volt, csak AP-ben! Szerintem, ha valaki magyar gépet szeretne akkor bőséges infórmáció áll rendelkezésére.
A kérdés Neked is áll: szombaton látlak? Sokat kellene beszélgetnünk!
Üdv: Búza
ui: Törjek diót? :-)))
búza 547155 2013. december 2. 20:28
Válasz erre
Szia Laci!
Tanulni szerettem volna, mert én az eltöltött 17 év alatt talátam eltérést a sorozatok között, de azt makettező nem fogja megcsinálni, annyira nincs értelme. Nekünk szerintem egyféle változatú kabinbelsőnk volt, a színben tértek el, de azt már itt kielemezték. A mykman által feltett képek egyike sem magyar gépről szól, pedig a neten rakásra van róla kép.
Szombaton látlak?
Üdv: Búza
Nyugger 547153 2013. december 2. 20:26
Válasz erre
Szia Gábor !
NATO kompatibilissé építettek át kb egy századnyi MF-et, így lett a 21MFN a változat neve. Főbb változások : szabadon hangolható rádió, IFF. Ezért más kabin kinézete.
Nyugger
mykman 547140 2013. december 2. 18:12
Válasz erre
www.helmo.gr/gallery2/d/90734-1/COCKPIT+DIFFERENECES.jpg
itt latszik a 2 keszlet kozti diferencia. a hud alatti resz teljesen mas.
migi 547133 2013. december 2. 17:09
Válasz erre
eduard8231reviewbg_5
eduard8231reviewbg_5

Szia Gabi
Én se tudtam , de rákerestem a Eduard Mf készletére , és ott két féle műszerfalat kapunk , gondolom hogy ez a korai és a késői változat ,
üdv: migi
búza 547131 2013. december 2. 16:58
Válasz erre
Sziasztok!
Elárulná valaki, hogy mit jelent az MF esetében a "régi" és az "új" kabin?
A színt, vagy valami mást?
mykman 547123 2013. december 2. 12:03
Válasz erre
Azt elfelejtettem leirni hogy ez akrillal mukodik , enamellel nem probalnam ki.
mykman 547122 2013. december 2. 12:02
Válasz erre
Koszi a tippet !
Egyszeruen at lehet fujni a festett maratast , a modszerem:
1 , klear vagy mas akril fenyes lakk
2 , lefujni a kivant szinnel az egesz maratast , persze nem art lemaszkolni durvan a nem lefestendo alkatreszeket.
3 , par percel kesobb siman fogpiszkaloval le lehet kaparni a friss festeket a maratasrol es maris ugy nez ki mint a gyari csak mas alap szinnel. valojaban szebb is mert nem raszteres.
migi 547120 2013. december 2. 11:59
Válasz erre
A mi van a dobozban topikban láthatsz egy MF kabint , pár perces eltéréssel fotózva ,
migi 520766 2013. január 3. 21:01
Tibcsi 547118 2013. december 2. 11:49
Válasz erre
A kabinbelső színével kapcsolatban: próbálj meg az Eduard maratás színéhez hasonló színt használni, mert sokkal rondább, ha elüt a maratás színe a festéstől, mintha nem teljesen pontos a szín, de egységes.

Az MF-ek kabinbelseje inkább kékes, a bis-eké zöldesebb. De a nagyjavítások során, ha elfogyott a gyári festék, Wallkyd zöldből kevertek ki valami hasonlót, az AS szabvány alapján... :)

A natúr fémszínű MF-eknek valószínűleg még eredeti kabinszínük volt. De ha már zöldesre fújtad, akkor már ne bántsd. A maratások alól nem sok fog kilátszani... :)
mykman 547117 2013. december 2. 11:34
Válasz erre
Ilyen :

www.eduard.com/store/out/pictures/3/648036_3.jpg
koszi az aknas kepet migi! :)
Jol tudom hogy a kabin inkabb zoldesebb ezeken mint az eduard maratas szine?
Mondjuk mar lefujtam zoldesre ugyhogy keso banat ha nem passzol :)
migi 547115 2013. december 2. 11:03
Válasz erre
Kép 185
Kép 185

Szia
Ahhoz tudni kéne milyen az a késői kabin , az akna kékes szürke volt ,
mykman 547114 2013. december 2. 10:51
Válasz erre
Sziasztok !

A segitsegeteket szeretnem kerni .Letezett magyar mig-21mf aminek az eduard kesoi kabinja volt ? Natur aluminium szinure gondoltam. A futomuaknak milyen szinuek voltak ezeken a gepeken , szurke vagy zold ?

Koszi
Mykman
Anubis02 546343 2013. november 20. 15:58
Válasz erre
Tibcsi 546340 2013. november 20. 15:46
Válasz erre
Teflonszürke MF nem volt... azok a bis-ek voltak újkorukban.
Szabi77 546338 2013. november 20. 15:44
Válasz erre
Anubis02!

Zöld:Humbrol 30,vagy 149
Barna:Humbrol 83
Kékesszürke:Humbrol 65

A teflonszürkéhez a kódok az előző oldalon le vannak írva!
Szabi77
Anubis02 546335 2013. november 20. 15:05
Válasz erre
Sziasztok!
Tudom,hogy lerágott csont, de tudnátok nekem adni MAGYAR MF-re lehetőleg Humbrol vagy akár Gunze szinkódokat?
Üdv. Anubis

negev007@gmail.com
búza 546267 2013. november 19. 16:03
Válasz erre
545517_490257157673376_511701226_n
545517_490257157673376_511701226_n
8204-09
8204-09
Szolnok 137
Szolnok 137
MIG21s55
MIG21s55

Szia!
A turbina utáni rész.
Üdv: Búza
juge75 546264 2013. november 19. 15:19
Válasz erre
Szia!
Bár elég régen, de elég sok KP-21 készletet építettem/átépítettem.
Utánégető: Alufólia, rézlemez, vékony sztirol hengerpalást az átmérőnek megfelelően, majd annak egy részéből, kialakítottam a fúvókákat, szűkítő rendszert úgy, hogy bevagdostam egyforma részekre a mozgó részt, és meg hajlítottam befelé.
Kabintető: Elöl a szélvédő-törzs átmenetnél hibádzik egy pici darab, azt 1-es sztirolból készítettem, a többi helyen sokat csiszoltam, illesztettem, száraz próbáltam.
Bár sokan nem szeretik, de a szárny-törzs találkozásnál, valamint a gerincnél a rést
Neoflex-el tömítettem úgy, hogy Cellux-al leragasztottam a mintázatot, felkentem az anyagot, majd oldószeres papír zsebkendővel egyenletesen elsimítottam a felületet, végül lehúztam a Cellux-ot.
Hátul, a vízszintes vezérsíkoknál reszelővel alakítottam ki a szintén hiányzó kiömlő-törzs közötti kilépő élen levő cakkokat.
Matthias 546259 2013. november 19. 14:48
Válasz erre
Sziasztok!
Tippeket kérnék arra, hogy a Kp mig-21-n hogy tudom eltüntetni azt a baromi nagy "lépcsőt" a szélvédő és a törzs csatlakozásánál, és a többi résre kinek mi a módszere a kabintető környékén. Illetve, hogy mivel nincs benne utánégetőtér így azt ki hogyan szokta pótolni házilag? Esetleg ne-e tudnátok fényképet feltenni a kérdéses részről(mármint a hajtóműkiömlőről?)
Segítségeteket előre is köszönöm.
Levix 545823 2013. november 13. 20:51
Válasz erre
MF MFN építés

lietadielka.blogspot.hu/2013/11/mig-21mf-mig-21mfn-fishbed-rv-aircraft.html
SzMT kész
lietadielka.blogspot.hu/search/label/MiG-21SMT

A bis MF összehasonlítás a régi plasticwings weblapomról van. Én fotóztam Pápán a kivonásuk után.
denkmeyer 545776 2013. november 13. 07:31
Válasz erre
Sziasztok!

Tudja valaki, hogy mi újság van a ,,budaörsi" migekkel?

D
PETI 545754 2013. november 12. 20:38
Válasz erre
Még annyit, hogy általában akkor szoktam belefolyni ilyen vitákba, ha épp ismerem az adott típust. Felőlem állíthatod, hogy jó ez, a te döntésed.
PETI 545751 2013. november 12. 20:36
Válasz erre
Szia Zoli!

Olvasgassad szépen a fórumot, nézegessél képeket és ott lesz a "kézzelfogható" válasz. Már többen leírták, belinkelték az észrevételeket.

Üdv
Csaszi 545742 2013. november 12. 19:36
Válasz erre
21
21

:) Tudom, de az alakhibát nem tudtam, milyen jellegű... :)
Mindegy, nekem új, nem nagyon van időm foglalkozni a makettezéssel...
Így is 12 éve építem a Fujimi 21-esem, de még mindig nincs kész... :)
búza 545731 2013. november 12. 18:52
Válasz erre
Az évek, meg a tapasztalat! Egészségetekre!
Búza
Zoli 545729 2013. november 12. 18:14
Válasz erre
Eddig ez az egyetlen használható ötlet!
z
búza 545728 2013. november 12. 18:08
Válasz erre
Hívd meg őket egy sörre! Az kézzel fogható és általában szeretik is! És utána széllel szemben is tudsz! :-)))
Zoli 545712 2013. november 12. 16:00
Válasz erre
Szia,
Tudom tudom, de szeretek széllel szemben hugyozni...
Csak szeretnék végre valami kézzel foghatót kicsikarni a népségből, de hiába...
z
búza 545711 2013. november 12. 15:03
Válasz erre
Csaszi 545703 2013. november 12. 12:08
Válasz erre
Sziasztok
RV megépítve...

www.britmodeller.com/forums/index.php

Tényleg torz, eddig nem tudtam miről van szó..

Csaszi
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193.