<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
búza | Adatlap | 547312 | 2013. december 4. 17:51 | ![]() | |
De. Van még képed hozzá? Előzmény: (547310) Daala 2013. december 4. 17:38 | |||||
Daala | Adatlap | 547310 | 2013. december 4. 17:38 | ![]() | |
búza | Adatlap | 547309 | 2013. december 4. 17:01 | ![]() | |
Szia Laci! Igen. 4403, 4404, 4405, 4406, 4408, 4409, 8110, 8114, 8201, 8204, 9308, 9510 a második nagyjavításnál biztosan. A 96-tal kezdődő sorozat, kivéve talán a 9601-et csapatterepről, de itt több bizonytalan, fotó kellene róla. A 9602- ről és a 9605-ről van. | |||||
migi | Adatlap | 547308 | 2013. december 4. 16:47 | ![]() | |
Igen , ez rendben is van , de a kérdés az lenne hogy terepfestésű MF lett e még egyszer úgy javítva hogy lemaratták róla a festéket ? | |||||
búza | Adatlap | 547306 | 2013. december 4. 16:34 | ![]() | |
búza | Adatlap | 547305 | 2013. december 4. 16:31 | ![]() | |
Szia Laci! Igen. A 4406-os MF 1981-es javítása után egy pár gép még ezüstösen távozott, de pár hónap múlva - miután hivatalosan is elfogadták a dolgot - már csak terepes gépeket adtunk át. A csapatnál is lett festve néhány gép, megismerni őket az eltérő folttérképről. A 4406 egyáébként egyedi volt, mert a szárny alatt is volt zöld csíkja, de azt később átfestették kékel, mert elfogás közben virított a csík. A fészbukon rákérdeztem, hogy a kétszámos AP-k repültek-e teflonszínűen, de nem volt rá érdemi reakció. Pedig egy fotó jó lenne róla, ha volt! Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 547303 | 2013. december 4. 16:14 | ![]() | |
Szia Gabi Köszönjük a infot , esetleg a 547296 os kérdésemre is tudnál válaszolni ? | |||||
búza | Adatlap | 547302 | 2013. december 4. 15:56 | ![]() | |
Sziasztok! A migi által felrakott két kép a 6021-es AP előtte is terepszínű volt. A berepülés 1993 október közepe, a sofőr Körömi Csücsör. Akkor már csak látogatóban voltam ott a Rebeká-val, mert előtte pár hónappal tipliztünk le. Volt is belőle balhé, mert félhivatalosan ki voltunk tiltva a cég területéről, mint árulók. A homokfúvás kivételével a többi infó megállja a helyét! | |||||
migi | Adatlap | 547296 | 2013. december 4. 15:16 | ![]() | |
Te biztos jobban tudod , terepszínű MF is esett át ilyen maratáson ? mert maratott képek vannak , csak nem tudni hogy a ezüstöt ,vagy a terepszint marattál le róla . | |||||
cenci2 | Adatlap | 547284 | 2013. december 4. 12:47 | ![]() | |
Előtte is terepszínű volt csak le lett maratva a régi festés valamilyen zselés kromofág jellegű anyaggal amit utána lekapargattak a festők .Tibcsinek igaza volt mert a szerelő nyílásokat a festés előtt már átfújták a megfelelő színekre . | |||||
migi | Adatlap | 547282 | 2013. december 4. 11:42 | ![]() | |
Igen értem , elképzelhető , | |||||
Tibcsi | Adatlap | 547281 | 2013. december 4. 11:39 | ![]() | |
Én inkább arra tippelek, hogy a különböző szerelőnyílások belül már le vannak fújva világoskékre, rájuk van téve az alu fedél, de kicsit kiszóródott a festék. Talán értitek, mit akartam mondani... :) | |||||
migi | Adatlap | 547280 | 2013. december 4. 11:20 | ![]() | |
Hát nem hinném hogy homokfúvót használtak volna , De esett át MF is , bár nem biztos hogy a terepszint maratták le róla lehet hogy csak az ezüstöt , | |||||
mykman | Adatlap | 547279 | 2013. december 4. 11:12 | ![]() | |
Szuper kep ! Ez a gep veletlenul nem lett lehomokfujujozva ? Mintha a kamo nyomokban ott maradt volna meg az alun. Hasonlo kezelesen nem esett at MF veletlenul ? ;) | |||||
cenci2 | Adatlap | 547270 | 2013. december 3. 23:02 | ![]() | |
Az 500. nagyjavított Mig-21 a PG-ben . www.youtube.com/watch | |||||
medor | Adatlap | 547265 | 2013. december 3. 22:24 | ![]() | |
Na akkor most szállok ki a "színvitából". NATO festésekben jobban otthon vagyok.Albatrosz,próbálj eredeti fotók alapján dolgozni. Üdv. mindenkinek aki hozzászólt a témához. | |||||
cenci2 | Adatlap | 547264 | 2013. december 3. 22:19 | ![]() | |
Rumcájsz_52 | Adatlap | 547261 | 2013. december 3. 22:05 | ![]() | |
Szia medor Nem fekete, hanem sötét feketés-zöld, a magyar 21-eseken soha nem festették feketére a műanyag-felületeket, mindig valamilyen zöld árnyalat volt, a fényességük meg elég váltakozó volt.Mindössze annyi volt bennük a rendszer, hogy egy gépen belül mindig azonos volt az árnyalat és a fényesség is, mert egyszerre festették őket. Ráadásul ezek nem anyagukban voltak szinezve és nem üvegszálas műanyagból készültek, hanem barna színű textilbakelit (textolit) volt az anyaguk. Üdv R. | |||||
migi | Adatlap | 547259 | 2013. december 3. 21:56 | ![]() | |
Na kérem itt vannak a fényviszonyok , honnan kapja a fényt ? | |||||
medor | Adatlap | 547257 | 2013. december 3. 21:53 | ![]() | |
Aztaqrva.Itt a függőlegesen fekete a panel... Na ezért nem nagyon építek orosz gépeket.Szinte semmi rendszer... | |||||
migi | Adatlap | 547256 | 2013. december 3. 21:46 | ![]() | |
migi | Adatlap | 547255 | 2013. december 3. 21:39 | ![]() | |
Medor Szerintem ha valaki pontos makettet akar készíteni más lehetősége nincs , Cenci Úgy tudom hogy nálunk csak zöld kabinú változatok voltak , | |||||
medor | Adatlap | 547254 | 2013. december 3. 21:33 | ![]() | |
Akkor nincs más teendője albatrosznak "csak" a konkrét gépről begyűjteni pár fotót... Abból el tudja dönteni,hogy mi is a jó szín az általunk megadottakból. | |||||
migi | Adatlap | 547253 | 2013. december 3. 21:31 | ![]() | |
cenci2 | Adatlap | 547251 | 2013. december 3. 21:28 | ![]() | |
migi | Adatlap | 547250 | 2013. december 3. 21:26 | ![]() | |
medor | Adatlap | 547249 | 2013. december 3. 21:18 | ![]() | |
Viszont lehet,hogy a Nap tette a dolgát és az fakította/mattította ezeket az elemeket... | |||||
migi | Adatlap | 547248 | 2013. december 3. 21:13 | ![]() | |
Szia Gabi Igen ez így van azért is muszáj a képekre támaszkodni és onnan le lesni a folttérképet , Régebbi képeken látható a fémszínű gépeknél egész világos fűzöldnek nevezett festésű volt az órkúp , A Szolnoki Múzeum honlapján sok régi gépről van kép , érdekes hogy senki nem nézi ezeket meg ? | |||||
medor | Adatlap | 547247 | 2013. december 3. 21:10 | ![]() | |
Szia! A fényességet lakkal be lehet lőni. De ezek a részek úgy tudom nem voltak festve soha. Anyagukban voltak színezve,üvegszálas műanyagból. De ha fényesek voltak akkor az FS.14108 a fémszínű gépre. Hidd el,Hu88 vagy Revell48 vagy egyéb gyártó megfelelő festéke a jó. | |||||
migi | Adatlap | 547246 | 2013. december 3. 21:05 | ![]() | |
Szerintem ne is bánd hogy nincs a szürke kabinfestésről fotód . | |||||
cenci2 | Adatlap | 547243 | 2013. december 3. 21:00 | ![]() | |
Az ezüst festésű 4407 fotóján talán jól látszik az orrkúp színe ,ill. tettem fel kabin képet is ahol talán a 80-as évek környékén már ezt a zöldes szint használták ,sajnos az eredeti szürke kabinfestésről nincs fotóm .Az orrkúp színe azért nem minden gépen volt azonos mert voltak világosabb és sötétebb színben is .www.repulomuzeum.hu/ARCHFOTO/MiG-21_col2/MiG-21_col2.htm | |||||
búza | Adatlap | 547242 | 2013. december 3. 20:59 | ![]() | |
Szia Laci! Nincs két egyforma, csak kb.! A festők kezére volt bízva. Volt olyan gép, aminek a két oldala olyan eltérő volt, mintha két gép lett volna. | |||||
migi | Adatlap | 547241 | 2013. december 3. 20:49 | ![]() | |
búza | Adatlap | 547240 | 2013. december 3. 20:44 | ![]() | |
A kezdetekben a gépek kúpjai és az egyéb textolit borítások fényesek voltak, csak a terepes korszakkal kezdődött a matt, félmatt festés. Nézegetve a Humbrol skálát a 2, 30 és 120 áll a legközelebb, persze ez is változott javításonként és gépenként is. | |||||
medor | Adatlap | 547236 | 2013. december 3. 20:24 | ![]() | |
Szia! Ahogy migi is írta a Revell 48 az jó,viszont Humbrolban a 88-as szerintem jobb választás.(kb. FS.34108) A dielektrikus paneleknek is ez a színük. | |||||
migi | Adatlap | 547229 | 2013. december 3. 19:31 | ![]() | |
Ha a Hunkit utasítását nézem akkor Revel 48 -vagy Humbrol 80 as van megadva a fémszinű géphez . | |||||
albatrosz | Adatlap | 547227 | 2013. december 3. 19:18 | ![]() | |
Üdvözletem Mindenkinek! Először is köszönöm a futóaknákkal kapcsolatos észrevételeket, különösen Migi által feltöltött képet! A fénykép alapján nekem is inkább halvány szürkének látszik a futóakna eredeti gyári színe amit valamilyen kékes szürke festéssel újítottak fel. Továbbra is szeretném megtudni milyen színre fessem az orrkúpot. Köszönettel! Keresztes Béla | |||||
mykman | Adatlap | 547216 | 2013. december 3. 17:44 | ![]() | |
búza | Adatlap | 547202 | 2013. december 3. 14:53 | ![]() | |
Hunavia/Mig-21 Family/Mig-21 MF (96)/Cockpit! Sok sikert! | |||||
csibibacsi | Adatlap | 547194 | 2013. december 3. 13:30 | ![]() | |
migi | Adatlap | 547193 | 2013. december 3. 12:58 | ![]() | |
Ugye viccelsz ? több száz kép van fönt a neten a kabinokról , A Szolnoki gép az felújított , arról is rengeteg képet találsz . | |||||
mykman | Adatlap | 547188 | 2013. december 3. 11:04 | ![]() | |
Koszi a sok eszrevetelt mindenkitol. Tudnatok felrakni vagy linkelni magyar mf muszerfalat ? Nekem nem igazan van ilyesmim es nem is ertek hozza. migi , szerintem az alapszin a sotetebb aluminium szin ami a sarkokban latszik. Erre fujtak a vilagosszurket es utanna a zoldet ami a gondola tetejen valik le. Legalabbis a fotorol ezt veszem le. A szolnoki 9512 os gep az felujitott vagy eredeti festesu ? Azon gondolkozok hogy azt veszem alapul a festeshez. | |||||
migi | Adatlap | 547180 | 2013. december 3. 08:22 | ![]() | |
Szia El kell döntened hogy a gép melyik időszakáról akarsz építeni , mikor nyers fémszínűen megérkezett ,vagy már a felújítás után mikor alapszintre lett átfestve .Az én képemen egy Felújított gép aknáját láthatod , de alatta ott a régi világos szürke szín ,vagy a gyári lemez ? ,én úgy tudom és amit láttam , ott azonos a szár az akna színével, | |||||
albatrosz | Adatlap | 547178 | 2013. december 3. 05:30 | ![]() | |
Üdvözletem Mindenkinek! Már volt kérdésem az alumínium színű magyar Mig-21 MF kapcsán. Most újra elbizonytalanodtam. Eddig a futómű aknák színéről azt olvastam, hogy valószínűleg RLM 2 árnyalatúak voltak. De most láttam a fórumon Migi által feltett képen, hogy inkább kékes szürke volt. Ugyan ez a problémám a futószárak színével is. A szolnoki repülőmúzeum képein ezek az árnyalatok nem egyértelműek. Valamint minden képen más és más az orrkúp színe is pedig arról azt olvastam, hogy nem tudta kiszívni a nap az anyagminősége miatt. Előre is köszönöm a válaszokat! Keresztes Béla | |||||
búza | Adatlap | 547168 | 2013. december 2. 21:34 | ![]() | |
Ok, kösz, de eredetileg a magyar alumínium színű gépekről volt szó. | |||||
Nyugger | Adatlap | 547167 | 2013. december 2. 21:27 | ![]() | |
Új navigációs rendszert kapott a gép ezért látod ott az RSZBN műszert. Szombaton viszek a fejlesztésről egy kis leírást. | |||||
búza | Adatlap | 547166 | 2013. december 2. 21:25 | ![]() | |
Kíváncsivá tettél! Már 99,5%-ig kész a festési anyag, erre tessék, egyújabb variáció! | |||||
Nyugger | Adatlap | 547165 | 2013. december 2. 20:59 | ![]() | |
Sziasztok ! A 21MFN-t csak a csehek használták. Természetesen szombaton megyek az RBK-ra. Viszek egy 'majdnem biztosan' hamis 21U festési rajzot. | |||||
búza | Adatlap | 547162 | 2013. december 2. 20:51 | ![]() | |
Szia Laci! Mykman magyar gépről kérdezett! A makettezést irígylem egy kicsit! A többit szóban, vagy magánban! Sokat haladtam a terveim megvalósításában, volt időm bőven! Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 547159 | 2013. december 2. 20:38 | ![]() | |
Szia Gabi Igen de itt a különbség volt a lényeg nem a hova tartozás , az már egy másik kérdés volt , egyenlőre még fogalmam nincs , jelenleg itthon ülés van és makettezés , elvileg csütörtökön kezdünk egy melót , de az se biztos . Szia István Ha jól tudom azokat a MFM változatot csak a Csehek használták ? üdv:migi |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |