<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
cenci2 | Adatlap | 547264 | 2013. december 3. 22:19 | ||
Rumcájsz_52 | Adatlap | 547261 | 2013. december 3. 22:05 | ||
Szia medor Nem fekete, hanem sötét feketés-zöld, a magyar 21-eseken soha nem festették feketére a műanyag-felületeket, mindig valamilyen zöld árnyalat volt, a fényességük meg elég váltakozó volt.Mindössze annyi volt bennük a rendszer, hogy egy gépen belül mindig azonos volt az árnyalat és a fényesség is, mert egyszerre festették őket. Ráadásul ezek nem anyagukban voltak szinezve és nem üvegszálas műanyagból készültek, hanem barna színű textilbakelit (textolit) volt az anyaguk. Üdv R. | |||||
migi | Adatlap | 547259 | 2013. december 3. 21:56 | ||
Na kérem itt vannak a fényviszonyok , honnan kapja a fényt ? | |||||
medor | Adatlap | 547257 | 2013. december 3. 21:53 | ||
Aztaqrva.Itt a függőlegesen fekete a panel... Na ezért nem nagyon építek orosz gépeket.Szinte semmi rendszer... | |||||
migi | Adatlap | 547256 | 2013. december 3. 21:46 | ||
migi | Adatlap | 547255 | 2013. december 3. 21:39 | ||
Medor Szerintem ha valaki pontos makettet akar készíteni más lehetősége nincs , Cenci Úgy tudom hogy nálunk csak zöld kabinú változatok voltak , | |||||
medor | Adatlap | 547254 | 2013. december 3. 21:33 | ||
Akkor nincs más teendője albatrosznak "csak" a konkrét gépről begyűjteni pár fotót... Abból el tudja dönteni,hogy mi is a jó szín az általunk megadottakból. | |||||
migi | Adatlap | 547253 | 2013. december 3. 21:31 | ||
cenci2 | Adatlap | 547251 | 2013. december 3. 21:28 | ||
migi | Adatlap | 547250 | 2013. december 3. 21:26 | ||
medor | Adatlap | 547249 | 2013. december 3. 21:18 | ||
Viszont lehet,hogy a Nap tette a dolgát és az fakította/mattította ezeket az elemeket... | |||||
migi | Adatlap | 547248 | 2013. december 3. 21:13 | ||
Szia Gabi Igen ez így van azért is muszáj a képekre támaszkodni és onnan le lesni a folttérképet , Régebbi képeken látható a fémszínű gépeknél egész világos fűzöldnek nevezett festésű volt az órkúp , A Szolnoki Múzeum honlapján sok régi gépről van kép , érdekes hogy senki nem nézi ezeket meg ? | |||||
medor | Adatlap | 547247 | 2013. december 3. 21:10 | ||
Szia! A fényességet lakkal be lehet lőni. De ezek a részek úgy tudom nem voltak festve soha. Anyagukban voltak színezve,üvegszálas műanyagból. De ha fényesek voltak akkor az FS.14108 a fémszínű gépre. Hidd el,Hu88 vagy Revell48 vagy egyéb gyártó megfelelő festéke a jó. | |||||
migi | Adatlap | 547246 | 2013. december 3. 21:05 | ||
Szerintem ne is bánd hogy nincs a szürke kabinfestésről fotód . | |||||
cenci2 | Adatlap | 547243 | 2013. december 3. 21:00 | ||
Az ezüst festésű 4407 fotóján talán jól látszik az orrkúp színe ,ill. tettem fel kabin képet is ahol talán a 80-as évek környékén már ezt a zöldes szint használták ,sajnos az eredeti szürke kabinfestésről nincs fotóm .Az orrkúp színe azért nem minden gépen volt azonos mert voltak világosabb és sötétebb színben is .www.repulomuzeum.hu/ARCHFOTO/MiG-21_col2/MiG-21_col2.htm | |||||
búza | Adatlap | 547242 | 2013. december 3. 20:59 | ||
Szia Laci! Nincs két egyforma, csak kb.! A festők kezére volt bízva. Volt olyan gép, aminek a két oldala olyan eltérő volt, mintha két gép lett volna. | |||||
migi | Adatlap | 547241 | 2013. december 3. 20:49 | ||
búza | Adatlap | 547240 | 2013. december 3. 20:44 | ||
A kezdetekben a gépek kúpjai és az egyéb textolit borítások fényesek voltak, csak a terepes korszakkal kezdődött a matt, félmatt festés. Nézegetve a Humbrol skálát a 2, 30 és 120 áll a legközelebb, persze ez is változott javításonként és gépenként is. | |||||
medor | Adatlap | 547236 | 2013. december 3. 20:24 | ||
Szia! Ahogy migi is írta a Revell 48 az jó,viszont Humbrolban a 88-as szerintem jobb választás.(kb. FS.34108) A dielektrikus paneleknek is ez a színük. | |||||
migi | Adatlap | 547229 | 2013. december 3. 19:31 | ||
Ha a Hunkit utasítását nézem akkor Revel 48 -vagy Humbrol 80 as van megadva a fémszinű géphez . | |||||
albatrosz | Adatlap | 547227 | 2013. december 3. 19:18 | ||
Üdvözletem Mindenkinek! Először is köszönöm a futóaknákkal kapcsolatos észrevételeket, különösen Migi által feltöltött képet! A fénykép alapján nekem is inkább halvány szürkének látszik a futóakna eredeti gyári színe amit valamilyen kékes szürke festéssel újítottak fel. Továbbra is szeretném megtudni milyen színre fessem az orrkúpot. Köszönettel! Keresztes Béla | |||||
mykman | Adatlap | 547216 | 2013. december 3. 17:44 | ||
búza | Adatlap | 547202 | 2013. december 3. 14:53 | ||
Hunavia/Mig-21 Family/Mig-21 MF (96)/Cockpit! Sok sikert! | |||||
csibibacsi | Adatlap | 547194 | 2013. december 3. 13:30 | ||
migi | Adatlap | 547193 | 2013. december 3. 12:58 | ||
Ugye viccelsz ? több száz kép van fönt a neten a kabinokról , A Szolnoki gép az felújított , arról is rengeteg képet találsz . | |||||
mykman | Adatlap | 547188 | 2013. december 3. 11:04 | ||
Koszi a sok eszrevetelt mindenkitol. Tudnatok felrakni vagy linkelni magyar mf muszerfalat ? Nekem nem igazan van ilyesmim es nem is ertek hozza. migi , szerintem az alapszin a sotetebb aluminium szin ami a sarkokban latszik. Erre fujtak a vilagosszurket es utanna a zoldet ami a gondola tetejen valik le. Legalabbis a fotorol ezt veszem le. A szolnoki 9512 os gep az felujitott vagy eredeti festesu ? Azon gondolkozok hogy azt veszem alapul a festeshez. | |||||
migi | Adatlap | 547180 | 2013. december 3. 08:22 | ||
Szia El kell döntened hogy a gép melyik időszakáról akarsz építeni , mikor nyers fémszínűen megérkezett ,vagy már a felújítás után mikor alapszintre lett átfestve .Az én képemen egy Felújított gép aknáját láthatod , de alatta ott a régi világos szürke szín ,vagy a gyári lemez ? ,én úgy tudom és amit láttam , ott azonos a szár az akna színével, | |||||
albatrosz | Adatlap | 547178 | 2013. december 3. 05:30 | ||
Üdvözletem Mindenkinek! Már volt kérdésem az alumínium színű magyar Mig-21 MF kapcsán. Most újra elbizonytalanodtam. Eddig a futómű aknák színéről azt olvastam, hogy valószínűleg RLM 2 árnyalatúak voltak. De most láttam a fórumon Migi által feltett képen, hogy inkább kékes szürke volt. Ugyan ez a problémám a futószárak színével is. A szolnoki repülőmúzeum képein ezek az árnyalatok nem egyértelműek. Valamint minden képen más és más az orrkúp színe is pedig arról azt olvastam, hogy nem tudta kiszívni a nap az anyagminősége miatt. Előre is köszönöm a válaszokat! Keresztes Béla | |||||
búza | Adatlap | 547168 | 2013. december 2. 21:34 | ||
Ok, kösz, de eredetileg a magyar alumínium színű gépekről volt szó. | |||||
Nyugger | Adatlap | 547167 | 2013. december 2. 21:27 | ||
Új navigációs rendszert kapott a gép ezért látod ott az RSZBN műszert. Szombaton viszek a fejlesztésről egy kis leírást. | |||||
búza | Adatlap | 547166 | 2013. december 2. 21:25 | ||
Kíváncsivá tettél! Már 99,5%-ig kész a festési anyag, erre tessék, egyújabb variáció! | |||||
Nyugger | Adatlap | 547165 | 2013. december 2. 20:59 | ||
Sziasztok ! A 21MFN-t csak a csehek használták. Természetesen szombaton megyek az RBK-ra. Viszek egy 'majdnem biztosan' hamis 21U festési rajzot. | |||||
búza | Adatlap | 547162 | 2013. december 2. 20:51 | ||
Szia Laci! Mykman magyar gépről kérdezett! A makettezést irígylem egy kicsit! A többit szóban, vagy magánban! Sokat haladtam a terveim megvalósításában, volt időm bőven! Üdv: Búza | |||||
migi | Adatlap | 547159 | 2013. december 2. 20:38 | ||
Szia Gabi Igen de itt a különbség volt a lényeg nem a hova tartozás , az már egy másik kérdés volt , egyenlőre még fogalmam nincs , jelenleg itthon ülés van és makettezés , elvileg csütörtökön kezdünk egy melót , de az se biztos . Szia István Ha jól tudom azokat a MFM változatot csak a Csehek használták ? üdv:migi | |||||
búza | Adatlap | 547157 | 2013. december 2. 20:34 | ||
Szia István! A jobb oldali képen a fékkarnál egy RSZBN-es irányszög rendszer műszere van, ezért még csak nem is MF változat szerintem, legalábbis nekünk ilyen nem volt, csak AP-ben! Szerintem, ha valaki magyar gépet szeretne akkor bőséges infórmáció áll rendelkezésére. A kérdés Neked is áll: szombaton látlak? Sokat kellene beszélgetnünk! Üdv: Búza ui: Törjek diót? :-))) | |||||
búza | Adatlap | 547155 | 2013. december 2. 20:28 | ||
Szia Laci! Tanulni szerettem volna, mert én az eltöltött 17 év alatt talátam eltérést a sorozatok között, de azt makettező nem fogja megcsinálni, annyira nincs értelme. Nekünk szerintem egyféle változatú kabinbelsőnk volt, a színben tértek el, de azt már itt kielemezték. A mykman által feltett képek egyike sem magyar gépről szól, pedig a neten rakásra van róla kép. Szombaton látlak? Üdv: Búza | |||||
Nyugger | Adatlap | 547153 | 2013. december 2. 20:26 | ||
Szia Gábor ! NATO kompatibilissé építettek át kb egy századnyi MF-et, így lett a 21MFN a változat neve. Főbb változások : szabadon hangolható rádió, IFF. Ezért más kabin kinézete. Nyugger | |||||
mykman | Adatlap | 547140 | 2013. december 2. 18:12 | ||
www.helmo.gr/gallery2/d/90734-1/COCKPIT+DIFFERENECES.jpg itt latszik a 2 keszlet kozti diferencia. a hud alatti resz teljesen mas. | |||||
migi | Adatlap | 547133 | 2013. december 2. 17:09 | ||
Szia Gabi Én se tudtam , de rákerestem a Eduard Mf készletére , és ott két féle műszerfalat kapunk , gondolom hogy ez a korai és a késői változat , üdv: migi | |||||
búza | Adatlap | 547131 | 2013. december 2. 16:58 | ||
Sziasztok! Elárulná valaki, hogy mit jelent az MF esetében a "régi" és az "új" kabin? A színt, vagy valami mást? | |||||
mykman | Adatlap | 547123 | 2013. december 2. 12:03 | ||
Azt elfelejtettem leirni hogy ez akrillal mukodik , enamellel nem probalnam ki. | |||||
mykman | Adatlap | 547122 | 2013. december 2. 12:02 | ||
Koszi a tippet ! Egyszeruen at lehet fujni a festett maratast , a modszerem: 1 , klear vagy mas akril fenyes lakk 2 , lefujni a kivant szinnel az egesz maratast , persze nem art lemaszkolni durvan a nem lefestendo alkatreszeket. 3 , par percel kesobb siman fogpiszkaloval le lehet kaparni a friss festeket a maratasrol es maris ugy nez ki mint a gyari csak mas alap szinnel. valojaban szebb is mert nem raszteres. | |||||
migi | Adatlap | 547120 | 2013. december 2. 11:59 | ||
A mi van a dobozban topikban láthatsz egy MF kabint , pár perces eltéréssel fotózva , migi 520766 2013. január 3. 21:01 | |||||
Tibcsi | Adatlap | 547118 | 2013. december 2. 11:49 | ||
A kabinbelső színével kapcsolatban: próbálj meg az Eduard maratás színéhez hasonló színt használni, mert sokkal rondább, ha elüt a maratás színe a festéstől, mintha nem teljesen pontos a szín, de egységes. Az MF-ek kabinbelseje inkább kékes, a bis-eké zöldesebb. De a nagyjavítások során, ha elfogyott a gyári festék, Wallkyd zöldből kevertek ki valami hasonlót, az AS szabvány alapján... :) A natúr fémszínű MF-eknek valószínűleg még eredeti kabinszínük volt. De ha már zöldesre fújtad, akkor már ne bántsd. A maratások alól nem sok fog kilátszani... :) | |||||
mykman | Adatlap | 547117 | 2013. december 2. 11:34 | ||
Ilyen : www.eduard.com/store/out/pictures/3/648036_3.jpg koszi az aknas kepet migi! :) Jol tudom hogy a kabin inkabb zoldesebb ezeken mint az eduard maratas szine? Mondjuk mar lefujtam zoldesre ugyhogy keso banat ha nem passzol :) | |||||
migi | Adatlap | 547115 | 2013. december 2. 11:03 | ||
mykman | Adatlap | 547114 | 2013. december 2. 10:51 | ||
Sziasztok ! A segitsegeteket szeretnem kerni .Letezett magyar mig-21mf aminek az eduard kesoi kabinja volt ? Natur aluminium szinure gondoltam. A futomuaknak milyen szinuek voltak ezeken a gepeken , szurke vagy zold ? Koszi Mykman | |||||
Anubis02 | Adatlap | 546343 | 2013. november 20. 15:58 | ||
Tibcsi | Adatlap | 546340 | 2013. november 20. 15:46 | ||
Teflonszürke MF nem volt... azok a bis-ek voltak újkorukban. | |||||
Szabi77 | Adatlap | 546338 | 2013. november 20. 15:44 | ||
Anubis02! Zöld:Humbrol 30,vagy 149 Barna:Humbrol 83 Kékesszürke:Humbrol 65 A teflonszürkéhez a kódok az előző oldalon le vannak írva! Szabi77 |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Még a PG-ben készítettem az 5531-es bis-ről ezeket a fotókat .Szép gép volt .