/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
juge75 547511 2013. december 7. 17:48
Válasz erre
Sem PF, Sem F-13 nem repült ékkel.
migi 547510 2013. december 7. 17:36
Válasz erre
A kérdés az volt hogy repült e ékkel a gép ,
migi 547508 2013. december 7. 17:08
Válasz erre
Így már érthető a két gép egymás mellett , köszi .
Farkas469 547507 2013. december 7. 17:05
Válasz erre
Szolnoki Főiskolán készült a kép.

Üdv.
migi 547506 2013. december 7. 17:02
Válasz erre
Szia Tibor
Köszi a választ , nem tudom hol készült a kép , de nekem az is fura hogy a 21 es mellett egy Minyó van , Gratula az Uralhoz ,
üdv: migi
Farkas469 547505 2013. december 7. 16:58
Válasz erre
Helló!

Ezeket a konténerekek kb 20 ével ezelőtt hozták oda és egy illetőé lett volna otthonra csak aztán bent maradtak a rendszerben...

Üdv.
migi 547504 2013. december 7. 16:28
Válasz erre
Szia
Azt felismertem hogy mik ezek , én arra gondoltam a kérdésemmel hogy valami célt szolgálnak ott , pl. pihenőhely , műhely stb a szerelőknek , erre gondoltam a kérdésemmel .
juge75 547503 2013. december 7. 16:00
Válasz erre
Mindkét helyen és típuson azonos.
juge75 547502 2013. december 7. 16:00
Válasz erre
pintair 547497 2013. december 7. 15:06
Válasz erre
Skacok!

Az en velemenyem szerint es ami latszik fotomaratason is, pl a Part 72244 kat.no-n is, az rszbn szigonyantennak alul es felul is ugyanolyan meretuek voltak?
A masik: minden ilyen szovjet tipuson azonos meretuek voltak? Marmint a 21es a 23-on akar csereszabatosak is lehettek egymassal?
Koszcsi
juge75 547484 2013. december 7. 08:11
Válasz erre
Így van, hadrendben volt, működő képesen (bár már nem repült).
Tibcsi 547481 2013. december 7. 07:54
Válasz erre
Tudtommal a 1512 jogosan viselte az éket. Okatási segédanyagként hadrendben volt Szolnokon, majd átvontatták a múzeumba.
ddk466 547473 2013. december 6. 22:32
Válasz erre
Köszi az infót !

Tudtam én hogy valami nem stimmel !

DDK
medor 547468 2013. december 6. 21:47
Válasz erre
Szia Laci!
Épp az előbb írták meg,hogy a konténerek milyen célt szolgáltak.
Nekem is úgy rémlik még katonakoromból,hogy ilyesmiket láttam az
Ural illetve a DAK teherautókon.Azt hiszem amolyan lakatosműhely volt.
(Legalábbis amit én láttam.)Úgy is hívtuk,hogy "Műhelydak".
Nyugger 547467 2013. december 6. 21:37
Válasz erre
Szia Migi !
Ezek teherautókról leszerelt felépítmények.
Nyugger 547466 2013. december 6. 21:36
Válasz erre
Szia
Az 1991.01.31-én kiadott parancs szerint fel kell festeni az új hadijelet minden repülőgépre kivétel a múzeumi példányok. A szimbólumként ill. oktatási célú gépeket is át kellett festeni. Ezért láthatod a kecskeméti F-13-n az éket. Ezt a verziót 1982-ben vonták ki, bő két tucat lekonzerválva hdm. tartalékban állt már akkor vagy 3 éve.
Bizton állítható, hogy nem repült ékkel a típus.
búza 547464 2013. december 6. 21:32
Válasz erre
A módszerváltás után a csillag csípte az illetékes történész úr szemét! A 1512-es PF-en is átfestették.
migi 547459 2013. december 6. 20:51
Válasz erre
DSC_0407_resize
DSC_0407_resize

Urak , a gép mellett látható konténerek ? mi célt szolgáltak ?
migi 547458 2013. december 6. 20:49
Válasz erre
Az F-13 as , de sose repült avval a felségjelzéssel ,
ddk466 547457 2013. december 6. 20:47
Válasz erre
23284649
23284649
4880786364_7cb533be13_o
4880786364_7cb533be13_o
18309491
18309491
images (1)
images (1)
MiG-21F13_003
MiG-21F13_003
RF28
RF28

Sziasztok !

Lenne egy kérdésem , lehet hogy hülyeség, vagy már volt, de nem egészen hogy a Kecskeméti reptér élőt felellátott Mig-21 F-13-as így ezzel a felségjele repült ?
Mert amit az interneten találtam F-13 sok csak ezzel a régi felségjelek vannak !
Vagy a Reptéri 21-es nem F-13 as ?

Üdv DDK
migi 547452 2013. december 6. 19:16
Válasz erre
Szia Józsi A 42 es csapatfestésű csillagos Bisről több kép van a neten , az tudtommal 88 06 12 én volt ,
Szu-22 547450 2013. december 6. 18:58
Válasz erre
Szia migi és búza!
91-ben biztos két napos volt, mert sokáig megvolt bemutató programja papíron, de a vadászok csak szombaton repültek!
Egy barátom most talált egy fényképet, amin a 42-es gép repül Budaőrsön, ez már jó támpont. Ha viszont akkor már terepesek voltak csak, lehet, hogy 90' előtti a dolog?
migi 547449 2013. december 6. 18:53
Válasz erre
Szerintem se volt , de utána lehet járni , de én nem emlékszem hogy 2 napos repülő nap lett volna Budaörsön ,
búza 547436 2013. december 6. 13:35
Válasz erre
Szia!
Szerintem akkor már nem volt csak terepszínű 21-es.
Üdv: Búza
Szu-22 547413 2013. december 5. 22:45
Válasz erre
Szia!
Biztos nem! Az a repnap 1995-ben volt, amikor a jó begyakorlás után szombaton szörnyedelmes időjárás miatt nem repültek!
Ez a bizonyos repülőnap amit én keresek a 21-esekkel, előtte, inkább 1990 körül lehetett, vagy 91-92 max.
Ha valaki tényleg tudna segíteni, megköszönném.
búza 547371 2013. december 5. 11:38
Válasz erre
Szia!
Az a géppár nem Mig-23 és Szu-22 volt? A 41, 42 43, 46 48-as gépekről van fotó, de azok mind csillagosak és terepszinűek.Plusz az 55-ös UM, az meg NDK-s terep.
mykman 547366 2013. december 5. 11:04
Válasz erre
Szu-22 547343 2013. december 4. 22:34
Válasz erre
Hello!
Szeretnék megkérdezni szakikat, akik gyerekkoromban velem együtt ott voltak 1990 körül a rendszeresen megtartott Budaőrsi repülőnapon és emlékeznek, netán dokumentációkkal rendelkeznek arról a két Mig-21-esről amik ott bemutatót tartottak, hogy milyen oldalszámú gépek lehettek azok? Segítség: azon a bizonyos repnapon a két gép először együtt húzott át, majd előbb az egyik, majd a másik gép repülte a programot, az egyik szerintem teflon színű, a másik normál terepszínű volt. Egy esetleges makett géppár megépítéséhez kellene az infó. Aki tud, kérem segítsen!
Köszönettel: Józsi
Daala 547332 2013. december 4. 20:47
Válasz erre
Sajnos nekem is csak ez az egy van egyelőre...
Tibcsi 547327 2013. december 4. 20:35
Válasz erre
migi 547326 2013. december 4. 20:35
Válasz erre
Ez a Feri , jól eldugta , azt csodálkozunk ha senki nem tud róla ,
hadmodels.newgoo.net/t56-mig-21-festesminta
migi 547325 2013. december 4. 20:31
Válasz erre
A forum -ban van , újra meg kell nekem is keresni ,
Tibcsi 547324 2013. december 4. 20:29
Válasz erre
Én például nem tudtam róla. Be is léptem most a hadmodels.com-ra, hogy megkeressem, de nem találtam... jól el van dugva. Be tudnál tenni egy linket? Vagy hogy mégis merre keressem az oldalon...
migi 547316 2013. december 4. 19:15
Válasz erre
Azért megkérdezném hogy a makettező kollégák közül hányan tudjátok hogy a Mig-21 MF festéseiről Molnár Laci barátunk írt egy 3 részes cikket , ami a neten meg tekinthető Szegedi Feri honlapján.
búza 547312 2013. december 4. 17:51
Válasz erre
Daala 547310 2013. december 4. 17:38
Válasz erre
1519090_78257_teflon
1519090_78257_teflon

Ez nem a 48-as teflonban?
búza 547309 2013. december 4. 17:01
Válasz erre
Szia Laci!
Igen. 4403, 4404, 4405, 4406, 4408, 4409, 8110, 8114, 8201, 8204, 9308, 9510 a második nagyjavításnál biztosan. A 96-tal kezdődő sorozat, kivéve talán a 9601-et csapatterepről, de itt több bizonytalan, fotó kellene róla. A 9602- ről és a 9605-ről van.
migi 547308 2013. december 4. 16:47
Válasz erre
Igen , ez rendben is van , de a kérdés az lenne hogy terepfestésű MF lett e még egyszer úgy javítva hogy lemaratták róla a festéket ?
búza 547306 2013. december 4. 16:34
Válasz erre
4406 első festése
4406 első festése
4406 82,02,02
4406 82,02,02

Egy fotó és egy kép a legelső terepes festésről.
búza 547305 2013. december 4. 16:31
Válasz erre
Szia Laci!
Igen. A 4406-os MF 1981-es javítása után egy pár gép még ezüstösen távozott, de pár hónap múlva - miután hivatalosan is elfogadták a dolgot - már csak terepes gépeket adtunk át. A csapatnál is lett festve néhány gép, megismerni őket az eltérő folttérképről. A 4406 egyáébként egyedi volt, mert a szárny alatt is volt zöld csíkja, de azt később átfestették kékel, mert elfogás közben virított a csík.
A fészbukon rákérdeztem, hogy a kétszámos AP-k repültek-e teflonszínűen, de nem volt rá érdemi reakció. Pedig egy fotó jó lenne róla, ha volt!
Üdv: Búza
migi 547303 2013. december 4. 16:14
Válasz erre
Szia Gabi
Köszönjük a infot , esetleg a 547296 os kérdésemre is tudnál válaszolni ?
búza 547302 2013. december 4. 15:56
Válasz erre
Sziasztok!
A migi által felrakott két kép a 6021-es AP előtte is terepszínű volt. A berepülés 1993 október közepe, a sofőr Körömi Csücsör. Akkor már csak látogatóban voltam ott a Rebeká-val, mert előtte pár hónappal tipliztünk le. Volt is belőle balhé, mert félhivatalosan ki voltunk tiltva a cég területéről, mint árulók.
A homokfúvás kivételével a többi infó megállja a helyét!
migi 547296 2013. december 4. 15:16
Válasz erre
Te biztos jobban tudod , terepszínű MF is esett át ilyen maratáson ? mert maratott képek vannak , csak nem tudni hogy a ezüstöt ,vagy a terepszint marattál le róla .
cenci2 547284 2013. december 4. 12:47
Válasz erre
Előtte is terepszínű volt csak le lett maratva a régi festés valamilyen zselés kromofág jellegű anyaggal amit utána lekapargattak a festők .Tibcsinek igaza volt mert a szerelő nyílásokat a festés előtt már átfújták a megfelelő színekre .
migi 547282 2013. december 4. 11:42
Válasz erre
Tibcsi 547281 2013. december 4. 11:39
Válasz erre
Én inkább arra tippelek, hogy a különböző szerelőnyílások belül már le vannak fújva világoskékre, rájuk van téve az alu fedél, de kicsit kiszóródott a festék.

Talán értitek, mit akartam mondani... :)
migi 547280 2013. december 4. 11:20
Válasz erre
Hát nem hinném hogy homokfúvót használtak volna , De esett át MF is , bár nem biztos hogy a terepszint maratták le róla lehet hogy csak az ezüstöt ,
mykman 547279 2013. december 4. 11:12
Válasz erre
Szuper kep !

Ez a gep veletlenul nem lett lehomokfujujozva ? Mintha a kamo nyomokban ott maradt volna meg az alun. Hasonlo kezelesen nem esett at MF veletlenul ? ;)
cenci2 547270 2013. december 3. 23:02
Válasz erre
Az 500. nagyjavított Mig-21 a PG-ben . www.youtube.com/watch
medor 547265 2013. december 3. 22:24
Válasz erre
Na akkor most szállok ki a "színvitából".
NATO festésekben jobban otthon vagyok.Albatrosz,próbálj eredeti fotók alapján dolgozni.
Üdv. mindenkinek aki hozzászólt a témához.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.