<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Atis | Adatlap | 548066 | 2013. december 15. 21:28 | ||
CsAndris | Adatlap | 547679 | 2013. december 10. 20:52 | ||
sziasztok! remélem nem baj, hogy megosztanám itt is. Hátha valaki itt szúrja csak ki :) Lenne egy eladó hajó a szekrényemben, méghozzá eme kit lenne az: www.cybermodeler.com/hobby/kits/icm/kit_icm_s005.shtml irányár: 9000Ft Pesten személyesen átvehető vagy plusz postadíj. Ha esetleg valakit érdekel, az ultorcsii@gmail.com cimen elér :) Üdv, Andris | |||||
Sebi | Adatlap | 547664 | 2013. december 10. 19:47 | ||
Szívesen. Közben az jutott az eszembe, hogy egy dologra figyelj, ha az öntapadósból szeretnéd megcsinálni a padlót. Méghozzá arra, hogy a mintázata olyan legyen, mint a maratásé. Mert ha megnézed, akkor az igazi padló is olyan "virágmintás", mint a maratás. | |||||
Syb | Adatlap | 547662 | 2013. december 10. 19:21 | ||
Köszönöm a segítséget,megpróbálom a kivágást,ha az nem jön össze marad a maratás | |||||
Sebi | Adatlap | 547614 | 2013. december 9. 20:30 | ||
Szia! Ha van annyi plusz az öntapadós fedélzetben, hogy kivágj belőle ilyen darabokat, akkor természetesen megteheted. De elnézve a festésmintákat, megteheted azt is, hogy berakod a maratást és nem natúrszínűre, hanem az acélfedélzetek színére fested le. Sőt! A harmadik opció az, hogy berakod a maratást és a felépítmény színére fested le. Az az igazság, hogy ezeknek a kis felületeknek a színe többnyire az álcafestéshez igazodott. Ezért a fentebb leírt három módszer bármelyike jó lehet. | |||||
Syb | Adatlap | 547585 | 2013. december 9. 14:33 | ||
Sziasztok! Múlthét elején elkezdtem építeni a Tamiya Tirpitzet,megvan hozzá a Pontos Models fedélzet,amiben azonban nincs fedélzetrész ami a második lövegtorony tetején és a mögötte a felépítményen lévő légvédelmi ágyú alapzatának fa részét lenne hivatott pótolni.Ma kaptam kézhez az Eduard maratást a hajóhoz amiben viszont van maratás ehhez a részhez.Szóval a kérdésem az lenne,mivel nem akarom hogy a fedélzet többi része árnyalatban elüssön a légvédelmi ágyúk alattitól,szerintetek megoldható hogy a maratást sablonként használva kivágjak egy-egy darabot az öntapadós fedélzetből? | |||||
Batka | Adatlap | 547480 | 2013. december 7. 07:12 | ||
Sziasztok! Köszi mindenkinek a gyurmás megoldást kipróbálom, mert talán az tűnik a legegyszerűbbnek. Üdv, Batka | |||||
EDE | Adatlap | 547456 | 2013. december 6. 20:00 | ||
A gyurmára én is gondoltam, de ezeket annyira nem ismerem. A 0,8-as sztirol hurkákat esetleg gyertyalángban lehet gömbölyíteni. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 547443 | 2013. december 6. 16:57 | ||
Szia! Levegőn száradó gyurmából a legegyszerűbb. A fehérből. Sodorsz vékony csíkot, majd leszeleteled a megfelelő mennyiséget. A zsákok több helyen meg voltak kötözve, ezt imitálni úgy tudod, hogy pengével vékonyabb bekarcolod, majd száradás után befolyatod feketés-barnával. | |||||
Sebi | Adatlap | 547442 | 2013. december 6. 16:06 | ||
Szia! Igen, jól gondolod. De szerintem nem csak a végeit kell alakítani. Nekem ezek a zsákok olyan kolbászformájúnak tűnnek. Lehet, hogy kicsit csiszolni kell a levágott darabot is. | |||||
Batka | Adatlap | 547425 | 2013. december 6. 08:56 | ||
Sziasztok! Van 0,8as sztirol "drótóm", abból esetleg le lehetne vagdalni a megfelelő méretet, de a végeit le kellene kerekíteni. jól gondolom? Üdv, Batka | |||||
Sebi | Adatlap | 547402 | 2013. december 5. 20:24 | ||
Szia Batka! Én a sztirolt javasolnám, a könnyebb alakíthatóság miatt. Vagy "elkészítheted" egyszerűbben is :) www.1999.co.jp/eng/10067582 | |||||
EDE | Adatlap | 547399 | 2013. december 5. 20:10 | ||
0,8-as rézdrótból vagdalni? | |||||
Batka | Adatlap | 547385 | 2013. december 5. 17:20 | ||
Sziasztok! Tippet kérnék: miből tudnám elkészíteni a japán hajók felépítményein megtalálható homokzsákokat? Jól tudom, hogy azok homokzsákok voltak? 1/700 persze, mert még nem folyik eléggé a szemem:-) Előre is köszi, Batka | |||||
regv | Adatlap | 547231 | 2013. december 3. 19:41 | ||
Szia. Igérem,ha eljutok odáig,hogy elkezdem építeni a Zuikakut akkor folyamatosan tájékoztatom itt a nagyérdeműt a haladásrol. Szia Szamuráj. Köszönöm az infót,el fogom olvasni a cikkeidet. Üdv. Zsolt | |||||
EDE | Adatlap | 547175 | 2013. december 2. 22:46 | ||
regv! Ha elkészült a Zuikaku remélem nem fogod rejtegetni! :) Itt a hordozókat is komáljuk! És ha tudunk, segítünk. Addig is fohászkodok a Vámosok Istenéhez éretted. | |||||
regv | Adatlap | 547150 | 2013. december 2. 20:04 | ||
Szia. Köszönöm a válaszod,meg is rendeltem a makettet egy Yamato táraságában. Már csak türelmesen várnom kell,hogy megérkezzen a boltba és,hogy elküldjék. Valamint,hogy a kedves Vámhivatali dolgozóknak ne tetsszen meg a csomagom,így sem lessz olcsó. | |||||
Sebi | Adatlap | 547101 | 2013. december 1. 22:24 | ||
Ha esetleg javasolhatok valamit, próbáld meg a J mintát: www.bismarck-class.dk/tirpitz/paint_schemes/paint_tirpitz_1943.html Viszonylag nagy csíkokból áll, úgyhogy szerintem nem lehet túl bonyolult megfesteni. A maszkolószalaggal szépen meg lehet húzni a határokat. | |||||
Syb | Adatlap | 547095 | 2013. december 1. 20:34 | ||
Huhh ez még durvább a többinél :-) Azt hiszem marad az átalakítás (bár nem igazán szeretném) vagy megpróbálom valahogy összehozni az egyik egyszerűbb sávos álcafestést,talán könyebb úgy hogy öntapadós fa fedélzet lesz rajta így talán nem kell a fedélzetek miatt aggódnom | |||||
Sebi | Adatlap | 547094 | 2013. december 1. 20:23 | ||
Szívesen. Mivel azt írtad, hogy nem szeretnéd a fjordokban használt mintákat alkalmazni, így sajnos el kell keserítselek. Ha az általad mutatott kép tényleg '42 nyarán készült, akkor a teljes minta úgy néz ki, ahogy a mellékelt két képen látod. Ez az ún. G minta volt, amit '42 június-júliusban viselt a Tirpitz. Nem tudom mennyire érzed bonyolultnak, de ezt kellene kifestened. | |||||
Szamuráj | Adatlap | 547063 | 2013. december 1. 15:33 | ||
Szia! Nem írtál rossz helyre, az Akagi egyébként is csatacirkálóként kezdte. Én a Zuikaku-t választanám. Kevésbé zegzugos, mint az Akagi. A Zuikaku már eleve hordozónak épült, így felépítése és kialakítása jóval letisztultabb, mint az Akagié. Másrészt a festési variációk közül a Leyte-öböl akcióban használt zöld kamó igencsak látványos. | |||||
Syb | Adatlap | 547049 | 2013. december 1. 13:01 | ||
Köszönöm ismét a segítséget.Találtam egy képet,ami a kiírás szerint '42 nyarán készült,nekem úgy tűnik mintha itt még csak az orr és a tat lenne sötétszürke,legalábbis én nem látom a csíkozást rajta (talán épp akkor festhették?) a második tornyon viszont már ott a légvédelmi ágyú,szóval lehet hogy mégis használhatom az álcafestést a makett átalakítása nélkül? satrum.net/family_history/images/Svee/Saltoy/BIG/tirpitz_fattenfjord_early_summer_1942.jpg | |||||
regv | Adatlap | 547044 | 2013. december 1. 12:23 | ||
Sziasztok. Nem éppen csatahajó,de nem találtam jobb topikot a kérdésemre. A mellékelt két képen lévő makett közül melyiket érdemesebb megvenni? Én még egyiket sem láttam élőben,hátha van aki igen, és akkor meg tudná mondani,melyik a "szebb" készlet. Segítségeteket előre is köszönöm. Üdv. Zsolt | |||||
Sebi | Adatlap | 547006 | 2013. november 30. 21:15 | ||
Szia! 1. Erre azt a választ adnám, hogy nem tudom. A Warship Pictorial Tirpitzről szóló részében van két homályos fotó '43-ból, amin esetleg ezek a csónakok láthatók. De mivel a többin valóban nem látszanak, így én azt javaslom, hogy hagyd ki őket. 2. Én azt mondanám, hogy megfelelhet. Ez ugyanis leginkább ízlés kérdése. Nekem a Humbrol 27-es jobban bejött erre a célra. De hangsúlyoznám, hogy ettől függetlenül jó lehet egy világosabb szín is. | |||||
Syb | Adatlap | 546955 | 2013. november 30. 12:59 | ||
Még két apró kérdésem lenne: 1.A képen bekarikázott mentőcsónakok a hajó elsüllyedéséig a fedélzeten voltak vagy nem?Mivel több képen '41 vége után ezek nem láthatóak a hajón 2.A vízszintes felületekhez megfelel a dark sea grey?Itt főleg a repülő katapultok körüli részre gondolok Üdv Syb | |||||
Syb | Adatlap | 546937 | 2013. november 30. 09:30 | ||
Szia Sebi Köszönöm,akkor marad az átalakítás.A fjordokban használt bonyolult álcafestést azért nem akarom használni,mert egy az hogy mindenki arra festi a makettjét,a másik az hogy nem érzem magam elég elvetemültnek hogy sikerüljön jól megcsinálni (főleg a felépítményeken) | |||||
Sebi | Adatlap | 546919 | 2013. november 29. 20:36 | ||
Egyébként amennyire tudom, '42 nyarán a légvédelmi fegyverzettel variáltak: bismarck-class.dk/technicallayout/armament/tirpitz/armament_tirpitz.html Más változás nem volt. | |||||
Sebi | Adatlap | 546918 | 2013. november 29. 20:29 | ||
Szia Syb! Sajnos nem. Alig három hónapon múlik ugyan a dolog, de nem. Ezt a mintát a Tirpitz '42 február-márciusban viselte. Az ágyú pedig júniusban került fel a toronyra. | |||||
Syb | Adatlap | 546895 | 2013. november 29. 14:13 | ||
Bocsánat,inkább egyszerűsitem a kérdésem, ezt az álcafestést: www.bismarck-class.dk/tirpitz/paint_schemes/pictures/1942/04_tp_january_42_camo_D_port_big.gif használhatom akkor ha a Tamiya makettjén már ott van a második lövegtorony tetején a légvédelmi ágyú? | |||||
Syb | Adatlap | 546893 | 2013. november 29. 14:07 | ||
Sziasztok! Folytatódó csatahajó építő tervem miatt érdeklődöm.Tudtok segíteni abban, hogy milyen nagyobb látható különbségek keletkeztek a Tirpitzen az átalakítás előtt és után (amikor felkerült pl a légvédelmi ágyú a második lövegtorony tetejére) ? Üdv Syb | |||||
badgo | Adatlap | 546892 | 2013. november 29. 14:06 | ||
Sziasztok! Két éve volt szerencsém eljutni a Krímben. Voltam Szevasztopolban a Fekete tengeri flotta múzeumában is. Rengeteg képet csináltam, ha valakit érdekelnek, az orosz, szovjet hajók akkor szívesen elküldöm a képeket. Persze ne várjatok csodát, elég sok a rossz minőségű kép is. De sok használható is van. Illetve van pár kép a flottáról is. Üdv, robi | |||||
Batka | Adatlap | 546848 | 2013. november 28. 18:44 | ||
Nem vagy az, csak más témában vagy érdekelt:-) Az már a háború végi verzió | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 546847 | 2013. november 28. 18:39 | ||
Nos, ebből is nyilvánvaló, mennyire hülye vagyok a japán csatahajókhoz... Mikori állapotot ábrázol? | |||||
Batka | Adatlap | 546845 | 2013. november 28. 18:19 | ||
Szia! a kép elég rossz, de ez egy IJN Nagato 1/700-ban az Aoshima-tól Üdv, Batka | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 546844 | 2013. november 28. 18:13 | ||
Szia! Kongo-osztály? | |||||
Batka | Adatlap | 546833 | 2013. november 28. 12:35 | ||
Batka | Adatlap | 546832 | 2013. november 28. 12:34 | ||
Sziasztok! Nagyon lassan, de legalább biztosan haladok vele... | |||||
tyimosenko | Adatlap | 546720 | 2013. november 26. 13:24 | ||
Szia Sebi, Igen, ugyanezt mondom en is. Csak nem ezt varja az ember a szep kepek alapjan. Udv | |||||
Sebi | Adatlap | 546679 | 2013. november 25. 21:13 | ||
Szia Tyimosenko! Hát durva munka vagy sem, az osztály többi hajóján is ebből van a helipad. Ha tényleg voltál személyesen is az NJ-n, akkor valami drénaszfalt nevű anyagot kellett látnod (és megfognod). Amennyire tudom, ez a fajta aszfalt porózus, így gyorsan elnyeli a rákerülő vizet. Ezért én azt mondanám, hogy lehet, hogy durva munka, de célszerű. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 546676 | 2013. november 25. 19:36 | ||
Szia Sebi, Konkretan az aszfaltontesre irtam, hogy durva munka, kozelrol vizsgalgatva, megfogva. A sarkokba, szelekhez nem is jutott anyag, nem folyt ki. Persze ettol meg biztonsaggal leszall egy heli, csak bantja az ember szemet. Ez csak a NJ, a tobbi lehet jobb lett. Udv | |||||
brumi_na | Adatlap | 546648 | 2013. november 25. 08:32 | ||
Sziasztok! Köszönöm szépen az eddigi hozzászólásokat, azt hiszem egységes a vélemény arra nézve, hogy javasolt a technológiai oldalról és látvány tekintetében is meghagyni a barázdákat. Akkor visszakarcolom, nem vitás. Szerencsére nem egy izzasztó feladat, bár az is lehet, hogy ezen a hajón próbálom ki először (és lehet hogy utoljára) a fa fedélzetet. Mondjuk a bibi, hogy majdnem annyiba kerül mint maga a makett... :) hergert! Köszönöm a képeket a Wisconsinról, megnéztem. Gratulálok, szép hajó! Ha már az enyém is ilyen lesz, meg leszek elégedve! brumi_na | |||||
Sebi | Adatlap | 546636 | 2013. november 24. 22:38 | ||
Nagyon jó! Csak így tovább! | |||||
Sebi | Adatlap | 546635 | 2013. november 24. 22:35 | ||
Szia Attila! Szerintem 700-ban igazából nem látszanak a fedélzeti barázdák. Annyira kicsik, hogy tulajdonképp „hiba”, hogy a gyártók otthagyják. Hogy mégis miért jó, hogy ottvannak? Ahogy a többiek is írták, élethűbb lesz tőle a makett. Noha ezek tényleg szintbeni tömítések a valóságban, a maketten ezeknek a barázdáknak a befolyatása adja meg a szükséges mélységet és azt a fajta tagolást, ahogy a valóságban is kinéz egy fafedélzet. Abban igazad van, hogy megfelelő maszkolással és festéssel egyfajta mozaikosság, struktúra bemutatható (bár egy 700-as maketten nem kis feladat lehet ennek a kimaszkolása). Viszont mélység és tagolás nélkül nem lesz élethű | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 546632 | 2013. november 24. 22:04 | ||
Nagy kedvencem ez az osztály, nagyon jó! | |||||
hergert | Adatlap | 546630 | 2013. november 24. 21:53 | ||
Sziasztok! A Thüringen jelenleg ilyen állapotban van. Elkészültek a fő lövegtornyok és le vannak festve. A torpedóvédő háló tartói is felkerültek, mind a 26 darab. Továbbá a far fedélzet felülvilágítóit építgetem be. Tyimosenko, Sebi! köszönöm a válaszotokat. Most már nyugodtan fogok aludni. :-) | |||||
Sebi | Adatlap | 546626 | 2013. november 24. 21:36 | ||
Bocs Tomi, de most láttam, hogy te tulajdonképp a Wisconsint építetted meg. Szóval mielőtt még a kardodba dőlsz az általam felrakott kép láttán (mert azon kissé más a hátsó rész), továbbra is áll az, hogy hajónként eltérő volt a fedélzetük. Ráadásul a modernizáció után is, ahogy szerelték fel a különféle fedélzeti berendezéseket, úgy szedték fel a faborítást. Így még abban a pár évben is, amit szolgálatban töltöttek, volt eltérés. | |||||
Sebi | Adatlap | 546625 | 2013. november 24. 21:20 | ||
Szia Tamás! Ne aggódj! Jól csináltad. Mindegyiknek más volt a fedélzete. Például itt egy kép a Wisconsinról. Bár, ahogy Tyimosenko írta, ez nem új borítás volt, hanem egyszerűen felszedték a faborítást és csak az acélfedélzet látszik. A képek alapján én nem mondanám, hogy durva munka. Ahogy láttam a képeken, a helipad egy fémváz, amit az acélfedélzethez rögzítettek és kiöntöttek aszfalttal. | |||||
zs180 | Adatlap | 546612 | 2013. november 24. 19:20 | ||
Szia, én is hozzászólnék a fafedélzet-témához... Valóban igaz, hogy a vésett fedélzet szigorúan véve nem élethű, hiszen a valódi hajón a deszkák között sokkla keskenyebb, szintben tömített iellesztések voltak. A maketteknek megfeleő hézagokba beszorulhatott volna a matrózok lábfeje, de tényleg igaz, hogy az ily módon kialakított fedélzet réseibe lehet könnyen befolyatni a festéket, ami után az sokkal jobban mutat, mint ha ezt nem tesszük meg. Szerintem ez talán még fontosabb, mint a "parkettázás". P.Gy. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 546550 | 2013. november 23. 21:51 | ||
Szia, Elnézést, hogy beleszólok. Említetted az Iowák modernizálás utáni fedélzetborítása kérdését. Ahogy a New Jersey-n láttam, és feltételezem a többin is hasonlóan járhattak el, nem volt új fedélzetborítás a tatnál, hanem csak felszedték a deszkázatot és az alatta lévő acélfedélzet látszik. A helikopterleszállónál pedig a felszedett deszka helyén kiöntötték aszfalttal az acélfedélzetet. Elég ronda, durva munka szerintem ez a Big J-n. Üdv | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 546547 | 2013. november 23. 20:37 | ||
Bár ez már most egész jól mutat (most botlottam bele véletlenül), de azért egy nagyon szolid befolyatás nekem még hiányzik. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
Érdekelne valakit ez a gyöngyszem?
Bontott, 2%-ban picit elkezdett( öntőkeretről leválasztva 6 alkatrész, a hajócsavarok és a gardánjuk),
Mivel Ebayen 24 ezerért láttam.. plusz postabácsi, én egy 20-ra gondoltam.
Megtekinthető Budapesten a Szentendrei út 107 alatt 8 és 16 óra között, más időpontokban egyeztetett helyszínen.
Kérésre küldök pikcsört az elkezdésről mélbe.
Postát így az ünnepek elött(s után is) kihagynám, ekkora doboz elég macera.(meg egy vagyon)
Elérhetőségeim az adatlapomon.
Üdv.