/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
zoli75 548049 2013. december 15. 19:32
Válasz erre
Szia,

A bis tartályos SzMT gépek "50 bis" gyártmány számmal szerepeltek.
A tököli 2. és 3. század is a "bis" tartályos verziót repülte.

Üdv.:

Gyarmati Zoltán
Rumcájsz_52 548048 2013. december 15. 19:26
Válasz erre
Szia cenci
A "12"-es gép környezete nem néz ki Tökölnek, de a katonák se nagyon orosznak, ez valami külföldi (NDK?) települési gyakorlat lehetett, így talán elképzelhető. A másik kettő passz, a "05"-öst ismerem, a Jefim Gordon-féle könyvben körbe van fotózva, de egy nyikket nem írnak róla hol készültek a képek, és vigyáztak is, hogy ne lehessen azonosítani.
Üdv R.
migi 548047 2013. december 15. 19:25
Válasz erre
Most néztem meg az ottani képeket , sajnos a 14 esnek már hiányzik az orrkúpja ,
Rumcájsz_52 548044 2013. december 15. 19:16
Válasz erre
Szia migi
Nem csoda, hiszen a Moszkva melletti Dolgoje Ledovo repülőterén álldogál mint oktatási tansegédlet a Moszkvai Energiaipari Egyetem gépeként, tehát aránylag jól hozzáférhető.
Üdv R.
migi 548042 2013. december 15. 19:03
Válasz erre
Némelyik képen a Roberts felirat de ismerős
cenci2 548041 2013. december 15. 18:41
Válasz erre
Mig21.smt
Mig21.smt
mig_flightline
mig_flightline
mig21smt-3
mig21smt-3

Találtam pár képet ,de nem tudom hogy ezek is Tökölön szolgáltak ?
migi 548040 2013. december 15. 18:38
Válasz erre
Szia Laci
Ez a 14 es jól dokumentált gép , vagy 40 kép van fönt róla a jelenlegi kopottas állapotába .
Rumcájsz_52 548039 2013. december 15. 18:35
Válasz erre
Szia Taylor
Az MT külsőre ugyanaz, mint az SzMT, nem lehet őket megkülönböztetni(nem is lehet túl nagy irodalma a tipusnak, ugyanis csak 15 darab MT épült). Szergej nemigen hivataloskodott, állítólag (nem én voltam velük beszélő viszonyban, hanem egyik mérnök-kollégám) ők egyszerűen mint "púpos" és "kis-tartályos" néven különböztették meg a gépeiket. A gyártmánykódjuk viszont más volt, a bisz-tartályos "15"-ös, a pupos "50"-es gyártmány névre hallgatott (mármint ipari berkekben, mert elsősorban ott használták ezt a kódolást).
Üdv R.
Taylor2 548036 2013. december 15. 18:25
Válasz erre
Szia Rumcájsz52!

Igazad van. De voltak Tökölön Bis gerinces SzMT-k is.
Azoknak más volt a nevük? Ők voltak a MT-k?

Üdv:Taylor2
Rumcájsz_52 548035 2013. december 15. 18:24
Válasz erre
Szia migi
Szerintem elég nagy a valószínűsége, hogy tököliek. Egyébként többek között ezt a "14"-est adta ki az Eduard.
R.
Rumcájsz_52 548033 2013. december 15. 18:20
Válasz erre
Szia Taylor
Csak arra vigyázz, ezek közül egyedül a "17"-es MT/SzMT tipus.
Üdv R.
badgo 548032 2013. december 15. 18:15
Válasz erre
File0003
File0003
File0005_2
File0005_2
File0006
File0006
MiG-21SMT_red_17_1981
MiG-21SMT_red_17_1981

a képek lemaradtak..
badgo 548030 2013. december 15. 18:15
Válasz erre
És ott a 17-es és a 42-es. :) az IAP 515 orosz forumán találtam.
Taylor2 548029 2013. december 15. 18:11
Válasz erre
000060_resize_625
000060_resize_625
248.75.3_11
248.75.3_11
223w
223w
Tököl
Tököl
515 ИАП,полёты на полигон_5
515 ИАП,полёты на полигон_5
MiG-21SMT_red_17_1981
MiG-21SMT_red_17_1981

Sziasztok!

Én is tervezek egy tököli SMT-t építeni.
Ezekkel a képekkel tudok hozzájárulni a témához. Amúgy vannak még jó képek a Mig-21 topik végefelé!

Ha van valakinek még jó fotóanyaga az engem is érdekelne!

Üdv: Taylor2
zoli75 548020 2013. december 15. 16:55
Válasz erre
Szia badgo,

Íme néhány oldalszám a tököli 515 iap. állományából:
"piros, majd üres 30-35ig, 41,42, 70,71,77,78,79,81,83,84,86"
"06,08,09,12,14,17,18,25"
Forrás: Légierő társbérletben II. kötet 226. oldal.
1977-78tól lettek átfestve terepszínűre addig egyszínű alumínium színnel repültek.

Üdv.:

Gyarmati Zoltán
badgo 548016 2013. december 15. 16:08
Válasz erre
mig-21smt.jpeg
mig-21smt.jpeg

Még ezt találtam..
badgo 548014 2013. december 15. 15:52
Válasz erre
Sziasztok!

Nagyon köszönöm az infokat! Igazán jól néz ki ez az Eduardos festés.
Úgyhogy úgy tűnik ez lesz a befutó. Ha véletlenül mégsem Tököli, hát akkor sem bánkódom sokat. Mégyegyszer köszönöm!

Üdv,
robi
búza 548010 2013. december 15. 15:36
Válasz erre
migi 548007 2013. december 15. 15:28
Válasz erre
migi 548005 2013. december 15. 15:19
Válasz erre
248.1.2_899
248.1.2_899

Urak szerintetek az milyen rakéta a belső tartón ?
migi 548004 2013. december 15. 15:14
Válasz erre
mig21smt-6
mig21smt-6
SMT
SMT
smt1
smt1

Szia Laci
Akkor elképzelhető hogy ezek is volt Tököli gépek lennének ?
búza 547996 2013. december 15. 14:54
Válasz erre
Rumcájsz_52 547995 2013. december 15. 14:49
Válasz erre
Szia badgo
Az Eduard által kiadott 1/48-as makett ugyan MT-változat, de nekem erősen gyanús, hogy ez egykori tököli gép. Külsőre ugyanis teljesen egyforma a két változat, az MT az SzMT-nek az exportváltozata, amit valami okból nem exportáltak, ezért "otthon ragadt". A gépszám kivitele viszont erősen Tökölre mutat számomra, soha sehol azonosíthatóan máshol készült MiG-21 fotón ilyen - csak fehér körvonalból álló - gépszámot nem láttam. Ha ezt elfogadod, akkor már van is festési térképed.
Üdv R.
migi 547969 2013. december 15. 10:01
Válasz erre
Szia
Pár fekete-fehér képről tudok Vándor Karesz könyvében , de nem sok minden látszik rajtuk ,
üdv: migi
badgo 547966 2013. december 15. 09:33
Válasz erre
Sziasztok!

Van valami infó, esetleg kép, rajz, a Tökölön állomásozó 515-ös ezred Mig-21 SMT-iről?
A neten csak biszes képeket találtam.

Üdv,
robi
migi 547959 2013. december 14. 21:47
Válasz erre
Szia Gabi
IGAZATOK van én is próbálgattam egy programmal el tolni a színeket , , és tényleg nem színhelyesek a képek , még jó hogy nem Orvó negatívra készültek .
üdv: migi
búza 547958 2013. december 14. 21:44
Válasz erre
Szia Laci!
Szerintem nem kell várni! A képek nem színhelyesek, plusz az is ellentmond a valóságnak, hogy a második képen a szélvédő keretben a hermetizáló tömlő élénk zöld színű, holott a valóságban fekete.
Üdv: G.
migi 547941 2013. december 14. 18:46
Válasz erre
Sziasztok
Akkor meg kell várnunk Pétert hogy honnan vannak a képek ,
Rumcájsz_52 547939 2013. december 14. 18:43
Válasz erre
Szia migi
Ha szürke lenne a kabinbelső alapszíne, akkor fekete lenne a műszerfal-panel színe! Ha ugyanaz az árnyalata a kabinbelsőnek és a műszerfalnak egy MiG-en, akkor az zöld, a fotó/monitor meg csal egy "kicsit", ha szürkét mutat.
Üdv R.
erwyn 547938 2013. december 14. 18:37
Válasz erre
Ezek a kabinok is a megszokott zöldek, csupán a fotók minősége, színhelyessége űz tréfát veled, egészen biztosan nem szürke az MF kabin.
migi 547931 2013. december 14. 17:45
Válasz erre
1530315_02435_Mig21MFcocpit
1530315_02435_Mig21MFcocpit
1530315_02449_Mig21MFcocpit2
1530315_02449_Mig21MFcocpit2

Múltkoriban cenci2 kolléga a 547251 hozzászólásában tett föl korai MF kabinról két képet , kérdésem az lenne hogy volt e nekünk ilyen szürke kabin festésű gépünk?
Miki88 547921 2013. december 14. 16:33
Válasz erre
Magyaralba köszi a választ!

Nekem egyébként mind egy, hogy egy vagy két üléses, csak a kittek minőségére gondoltam, hogy melyik van jobban kidolgozva vagy melyikkel van kevesebb munka.
sanyi 547881 2013. december 13. 18:59
Válasz erre
Mekkora ez a kép: MiG-21 AIM-9-esekkel és a zavarókonténerrel! Köszi!
medor 547863 2013. december 13. 13:44
Válasz erre
Szia!
Köszi a választ.
Nemrég egy másik topikban a HB matricák minőségéről érdeklődtem
és nem mondtak rosszat róluk,azért kérdeztem.
A színhelyesség más téma...Sok gyártó megy mellé.
Üdv
magyaralba 547862 2013. december 13. 13:27
Válasz erre
Szia!

A mig-15bis/uti matricájáról beszélek... nem tetszenek a színek... az iraki uti zöldje túl sápadt, nem tűnik színhelyesnek... több hb makettem nincs de a KP Models matricák nagyon szinpatikusak... változatos festés, vékony hordozó film, színhelyes... legalább is amikkel találkoztam...
medor 547861 2013. december 13. 13:15
Válasz erre
Szia Alba!
Az,hogy sz@r a matrica mit jelent?
A MiG-hez adott,vagy a HB matricái általánosságban?
(Nem volt még HB makettem,mire számítsak?)
migi 547846 2013. december 13. 08:03
Válasz erre
MyAviationNetPhotoID00352375
MyAviationNetPhotoID00352375

Szia Laci
Akkor úgy látszik egy néven több féle is létezik mert a neten mindkét fajta konténert így nevezik , csak más a betűjelük , Azt hogy miből csinálták ,látod azt nem tudom , de érdekessé teszi egy makettet , szerencsére gyártják is,
shop.ciromodels.com/lang-en/1-48/40-c-408-sps-141.html

üdv: migi
magyaralba 547833 2013. december 12. 22:20
Válasz erre
IMG032
IMG032

Te tudod hogy egy vagy kétülésest akarsz építeni... a kp models-é szép matricákat tartalmaz, de munkás széppé varázsolni... a hobby boss vésett panelvonalas egyszerűbb megépíteni de amatrciája egy kalap sz@r... mit akarsz? neked kell tudni!
Miki88 547832 2013. december 12. 21:57
Válasz erre
Sziasztok!

Szeretnék venni egy Mig-15-ös makette, de kettő között vacilálok és nem tudok dönteni. Ebben kérnék segítséget, hogy a Mig-15 UTI Midget in Vietnam War a KP Modelstől vagy a Hobby Boss Mig-15bis Fagot-ját ajánljátok?
Rumcájsz_52 547830 2013. december 12. 21:19
Válasz erre
Szia migi
Ez nem az SPS-141 konténer, hanem valami "maszek" cseh vagy NDK-fejlesztés valszeg az 500-as póttartály átalakításával, a 141-est a Szu-22-esen használták/tuk.
Üdv R.
polomalev 547826 2013. december 12. 19:09
Válasz erre
AIM-9-essel és ECM konténerrel felszerelt egyiptomi MiG-21-es.
AIM-9-essel és ECM konténerrel felszerelt egyiptomi MiG-21-es.

Szia!
Erről a német kísérletről nem tudok, de Egyiptomban is használtak (használnak) ECM konténert MiG-21-esen.
migi 547809 2013. december 12. 14:57
Válasz erre
116043
116043

Érdekes látvány a Bis a SPS 141 ECM konténerrel , gondolom tesztelték mit tud a berendezés , tud erről valaki valamit ?
cenci2 547796 2013. december 12. 11:22
Válasz erre
Volt egy rezgő szemcsetisztító amibe szűrök voltak tisztítva és ez valami narancs illatú olajjal volt feltöltve ,na azt is elkérték hogy jó lesz nekik illatosítani .
migi 547785 2013. december 12. 09:33
Válasz erre
Szia Péter
Jó gyomruk volt az emberkéknek , Mátyásföldön sokszor nem akartuk elhinni hogy abból a bizonyos állagú valamiből nekik ebéd lesz ,
üdv: migi
cenci2 547784 2013. december 12. 09:28
Válasz erre
A PG-ben azt a nedűt ami átfolyt a rendszeren a szuhojokból majd leengedtük ,azt összekellet gyűjteni a Beloruszoknak akikkel együtt melóztunk ,mert azt még este el is fogyasztották .
migi 547779 2013. december 12. 08:51
Válasz erre
Szia Gabi
Köszi szépen a választ , tetszett az értékes nedű kifejezés , akkor ez biztos nem metil alkohol volt .
üdv: migi
búza 547764 2013. december 11. 20:55
Válasz erre
Szia Laci!
A gépen szerintem egy teljes időszakos utáni hajtómű próba folyik, egyéb tesztekkel kiegészítve. Elől a sárga kanna a lokátor hűtésének szesz rendszer kifolyó csövéből fogja fel az értékes nedűt. A gerinctartály feltöltő csonkjához a műszer a tartályban levő túlnyomást méri, illetve talán táplálja a hozzá menő csővel a motorozást megelőző tesztnél. A többi a kép alapján nem értelmezhető. A seregnél más lehetett az eljárás, mint nálunk, lehet, hogy az összes tyúkbél egy autóban végződik, ahol az adatokat nézik. Az biztosnak látszik, hogy a taszári hajtóművező helyen készült a fotó.
Üdv. Búza
migi 547759 2013. december 11. 20:25
Válasz erre
1953
1953

Sziasztok
Találtam egy képet amin valamilyen érdekes tevékenység folyik , valaki le tudni írni mit is csinálnak a gépen .
búza 547756 2013. december 11. 20:13
Válasz erre
A címem ott van az adatlapomon!
mykman 547752 2013. december 11. 18:48
Válasz erre
koszi mindekinek a segitseget !

búza , mivel nem tudom az email cimed ird meg legyszi ide:
mykman@dispostable.com
aztan majd valaszolok a rendes cimemrol neked.

Mykman
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.