/ Fórumok /

Csatahajók, hadihajók

Minden vizi szörnyeteg, ami mai napig csodálattal tölt el minket...
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.
Atis 548066 2013. december 15. 21:28
Válasz erre
Sziasztok Hajósok.

Érdekelne valakit ez a gyöngyszem?
Bontott, 2%-ban picit elkezdett( öntőkeretről leválasztva 6 alkatrész, a hajócsavarok és a gardánjuk),

Mivel Ebayen 24 ezerért láttam.. plusz postabácsi, én egy 20-ra gondoltam.

Megtekinthető Budapesten a Szentendrei út 107 alatt 8 és 16 óra között, más időpontokban egyeztetett helyszínen.

Kérésre küldök pikcsört az elkezdésről mélbe.

Postát így az ünnepek elött(s után is) kihagynám, ekkora doboz elég macera.(meg egy vagyon)

Elérhetőségeim az adatlapomon.

Üdv.
CsAndris 547679 2013. december 10. 20:52
Válasz erre
sziasztok!

remélem nem baj, hogy megosztanám itt is. Hátha valaki itt szúrja csak ki :)
Lenne egy eladó hajó a szekrényemben, méghozzá eme kit lenne az:
www.cybermodeler.com/hobby/kits/icm/kit_icm_s005.shtml

irányár: 9000Ft Pesten személyesen átvehető vagy plusz postadíj.
Ha esetleg valakit érdekel, az ultorcsii@gmail.com cimen elér :)

Üdv, Andris
Sebi 547664 2013. december 10. 19:47
Válasz erre
Szívesen. Közben az jutott az eszembe, hogy egy dologra figyelj, ha az öntapadósból szeretnéd megcsinálni a padlót. Méghozzá arra, hogy a mintázata olyan legyen, mint a maratásé. Mert ha megnézed, akkor az igazi padló is olyan "virágmintás", mint a maratás.
Syb 547662 2013. december 10. 19:21
Válasz erre
Köszönöm a segítséget,megpróbálom a kivágást,ha az nem jön össze marad a maratás
Sebi 547614 2013. december 9. 20:30
Válasz erre
Szia!

Ha van annyi plusz az öntapadós fedélzetben, hogy kivágj belőle ilyen darabokat, akkor természetesen megteheted. De elnézve a festésmintákat, megteheted azt is, hogy berakod a maratást és nem natúrszínűre, hanem az acélfedélzetek színére fested le. Sőt!
A harmadik opció az, hogy berakod a maratást és a felépítmény színére fested le.
Az az igazság, hogy ezeknek a kis felületeknek a színe többnyire az álcafestéshez igazodott. Ezért a fentebb leírt három módszer bármelyike jó lehet.
Syb 547585 2013. december 9. 14:33
Válasz erre
Sziasztok!

Múlthét elején elkezdtem építeni a Tamiya Tirpitzet,megvan hozzá a Pontos Models fedélzet,amiben azonban nincs fedélzetrész ami a második lövegtorony tetején és a mögötte a felépítményen lévő légvédelmi ágyú alapzatának fa részét lenne hivatott pótolni.Ma kaptam kézhez az Eduard maratást a hajóhoz amiben viszont van maratás ehhez a részhez.Szóval a kérdésem az lenne,mivel nem akarom hogy a fedélzet többi része árnyalatban elüssön a légvédelmi ágyúk alattitól,szerintetek megoldható hogy a maratást sablonként használva kivágjak egy-egy darabot az öntapadós fedélzetből?
Batka 547480 2013. december 7. 07:12
Válasz erre
Sziasztok!

Köszi mindenkinek a gyurmás megoldást kipróbálom, mert talán az tűnik a legegyszerűbbnek.

Üdv,

Batka
EDE 547456 2013. december 6. 20:00
Válasz erre
A gyurmára én is gondoltam, de ezeket annyira nem ismerem.
A 0,8-as sztirol hurkákat esetleg gyertyalángban lehet gömbölyíteni.
Szamuráj 547443 2013. december 6. 16:57
Válasz erre
43746651_fda0410ed2_o
43746651_fda0410ed2_o

Szia!

Levegőn száradó gyurmából a legegyszerűbb. A fehérből. Sodorsz vékony csíkot, majd leszeleteled a megfelelő mennyiséget. A zsákok több helyen meg voltak kötözve, ezt imitálni úgy tudod, hogy pengével vékonyabb bekarcolod, majd száradás után befolyatod feketés-barnával.
Sebi 547442 2013. december 6. 16:06
Válasz erre
Szia!

Igen, jól gondolod. De szerintem nem csak a végeit kell alakítani. Nekem ezek a zsákok olyan kolbászformájúnak tűnnek. Lehet, hogy kicsit csiszolni kell a levágott darabot is.
Batka 547425 2013. december 6. 08:56
Válasz erre
Sziasztok!

Van 0,8as sztirol "drótóm", abból esetleg le lehetne vagdalni a megfelelő méretet, de a végeit le kellene kerekíteni. jól gondolom?

Üdv,
Batka
Sebi 547402 2013. december 5. 20:24
Válasz erre
Szia Batka!

Én a sztirolt javasolnám, a könnyebb alakíthatóság miatt. Vagy "elkészítheted" egyszerűbben is :)

www.1999.co.jp/eng/10067582
EDE 547399 2013. december 5. 20:10
Válasz erre
0,8-as rézdrótból vagdalni?
Batka 547385 2013. december 5. 17:20
Válasz erre
Sziasztok!

Tippet kérnék: miből tudnám elkészíteni a japán hajók felépítményein megtalálható homokzsákokat? Jól tudom, hogy azok homokzsákok voltak? 1/700 persze, mert még nem folyik eléggé a szemem:-)

Előre is köszi,

Batka
regv 547231 2013. december 3. 19:41
Válasz erre
Szia.
Igérem,ha eljutok odáig,hogy elkezdem építeni a Zuikakut akkor folyamatosan tájékoztatom itt a nagyérdeműt a haladásrol.

Szia Szamuráj.
Köszönöm az infót,el fogom olvasni a cikkeidet.
Üdv.
Zsolt
EDE 547175 2013. december 2. 22:46
Válasz erre
regv!

Ha elkészült a Zuikaku remélem nem fogod rejtegetni! :)
Itt a hordozókat is komáljuk! És ha tudunk, segítünk.
Addig is fohászkodok a Vámosok Istenéhez éretted.
regv 547150 2013. december 2. 20:04
Válasz erre
Szia.
Köszönöm a válaszod,meg is rendeltem a makettet egy Yamato táraságában.
Már csak türelmesen várnom kell,hogy megérkezzen a boltba és,hogy elküldjék.
Valamint,hogy a kedves Vámhivatali dolgozóknak ne tetsszen meg a csomagom,így sem lessz olcsó.
Sebi 547101 2013. december 1. 22:24
Válasz erre
Ha esetleg javasolhatok valamit, próbáld meg a J mintát:

www.bismarck-class.dk/tirpitz/paint_schemes/paint_tirpitz_1943.html

Viszonylag nagy csíkokból áll, úgyhogy szerintem nem lehet túl bonyolult megfesteni.
A maszkolószalaggal szépen meg lehet húzni a határokat.
Syb 547095 2013. december 1. 20:34
Válasz erre
Huhh ez még durvább a többinél :-) Azt hiszem marad az átalakítás (bár nem igazán szeretném) vagy megpróbálom valahogy összehozni az egyik egyszerűbb sávos álcafestést,talán könyebb úgy hogy öntapadós fa fedélzet lesz rajta így talán nem kell a fedélzetek miatt aggódnom
Sebi 547094 2013. december 1. 20:23
Válasz erre
07_tp_june_42_camo_G_port_big
07_tp_june_42_camo_G_port_big
07_tp_june_42_camo_G_starboard_big
07_tp_june_42_camo_G_starboard_big

Szívesen. Mivel azt írtad, hogy nem szeretnéd a fjordokban használt mintákat alkalmazni, így sajnos el kell keserítselek. Ha az általad mutatott kép tényleg '42 nyarán készült, akkor a teljes minta úgy néz ki, ahogy a mellékelt két képen látod.
Ez az ún. G minta volt, amit '42 június-júliusban viselt a Tirpitz. Nem tudom mennyire érzed bonyolultnak, de ezt kellene kifestened.
Szamuráj 547063 2013. december 1. 15:33
Válasz erre
Szia!
Nem írtál rossz helyre, az Akagi egyébként is csatacirkálóként kezdte. Én a Zuikaku-t választanám. Kevésbé zegzugos, mint az Akagi. A Zuikaku már eleve hordozónak épült, így felépítése és kialakítása jóval letisztultabb, mint az Akagié. Másrészt a festési variációk közül a Leyte-öböl akcióban használt zöld kamó igencsak látványos.
Syb 547049 2013. december 1. 13:01
Válasz erre
Köszönöm ismét a segítséget.Találtam egy képet,ami a kiírás szerint '42 nyarán készült,nekem úgy tűnik mintha itt még csak az orr és a tat lenne sötétszürke,legalábbis én nem látom a csíkozást rajta (talán épp akkor festhették?) a második tornyon viszont már ott a légvédelmi ágyú,szóval lehet hogy mégis használhatom az álcafestést a makett átalakítása nélkül?

satrum.net/family_history/images/Svee/Saltoy/BIG/tirpitz_fattenfjord_early_summer_1942.jpg
regv 547044 2013. december 1. 12:23
Válasz erre
Hasegawa Akagi 1/350
Hasegawa Akagi 1/350
Fujimi Zuikaku 1/350
Fujimi Zuikaku 1/350

Sziasztok.
Nem éppen csatahajó,de nem találtam jobb topikot a kérdésemre.
A mellékelt két képen lévő makett közül melyiket érdemesebb megvenni?
Én még egyiket sem láttam élőben,hátha van aki igen, és akkor meg tudná mondani,melyik a "szebb" készlet.
Segítségeteket előre is köszönöm.
Üdv.
Zsolt
Sebi 547006 2013. november 30. 21:15
Válasz erre
Szia!

1. Erre azt a választ adnám, hogy nem tudom. A Warship Pictorial Tirpitzről szóló részében van két homályos fotó '43-ból, amin esetleg ezek a csónakok láthatók. De mivel a többin valóban nem látszanak, így én azt javaslom, hogy hagyd ki őket.

2. Én azt mondanám, hogy megfelelhet. Ez ugyanis leginkább ízlés kérdése. Nekem a Humbrol 27-es jobban bejött erre a célra. De hangsúlyoznám, hogy ettől függetlenül jó lehet egy világosabb szín is.
Syb 546955 2013. november 30. 12:59
Válasz erre
01_tp_february_41_camo_A_above_big
01_tp_february_41_camo_A_above_big

Még két apró kérdésem lenne:

1.A képen bekarikázott mentőcsónakok a hajó elsüllyedéséig a fedélzeten voltak vagy nem?Mivel több képen '41 vége után ezek nem láthatóak a hajón

2.A vízszintes felületekhez megfelel a dark sea grey?Itt főleg a repülő katapultok körüli részre gondolok

Üdv
Syb
Syb 546937 2013. november 30. 09:30
Válasz erre
Szia Sebi

Köszönöm,akkor marad az átalakítás.A fjordokban használt bonyolult álcafestést azért nem akarom használni,mert egy az hogy mindenki arra festi a makettjét,a másik az hogy nem érzem magam elég elvetemültnek hogy sikerüljön jól megcsinálni (főleg a felépítményeken)
Sebi 546919 2013. november 29. 20:36
Válasz erre
Egyébként amennyire tudom, '42 nyarán a légvédelmi fegyverzettel variáltak:

bismarck-class.dk/technicallayout/armament/tirpitz/armament_tirpitz.html

Más változás nem volt.
Sebi 546918 2013. november 29. 20:29
Válasz erre
Szia Syb!

Sajnos nem. Alig három hónapon múlik ugyan a dolog, de nem. Ezt a mintát a Tirpitz '42 február-márciusban viselte. Az ágyú pedig júniusban került fel a toronyra.
Syb 546895 2013. november 29. 14:13
Válasz erre
Bocsánat,inkább egyszerűsitem a kérdésem, ezt az álcafestést:

www.bismarck-class.dk/tirpitz/paint_schemes/pictures/1942/04_tp_january_42_camo_D_port_big.gif

használhatom akkor ha a Tamiya makettjén már ott van a második lövegtorony tetején a légvédelmi ágyú?
Syb 546893 2013. november 29. 14:07
Válasz erre
Sziasztok!

Folytatódó csatahajó építő tervem miatt érdeklődöm.Tudtok segíteni abban, hogy milyen nagyobb látható különbségek keletkeztek a Tirpitzen az átalakítás előtt és után (amikor felkerült pl a légvédelmi ágyú a második lövegtorony tetejére) ?

Üdv
Syb
badgo 546892 2013. november 29. 14:06
Válasz erre
Sziasztok!

Két éve volt szerencsém eljutni a Krímben. Voltam Szevasztopolban a Fekete tengeri flotta múzeumában is. Rengeteg képet csináltam, ha valakit érdekelnek, az orosz, szovjet hajók akkor szívesen elküldöm a képeket. Persze ne várjatok csodát, elég sok a rossz minőségű kép is. De sok használható is van. Illetve van pár kép a flottáról is.

Üdv,

robi
Batka 546848 2013. november 28. 18:44
Válasz erre
Nem vagy az, csak más témában vagy érdekelt:-)
Az már a háború végi verzió
TAMÁS78 546847 2013. november 28. 18:39
Válasz erre
Nos, ebből is nyilvánvaló, mennyire hülye vagyok a japán csatahajókhoz... Mikori állapotot ábrázol?
Batka 546845 2013. november 28. 18:19
Válasz erre
Szia!

a kép elég rossz, de ez egy IJN Nagato 1/700-ban az Aoshima-tól

Üdv,

Batka
TAMÁS78 546844 2013. november 28. 18:13
Válasz erre
Batka 546833 2013. november 28. 12:35
Válasz erre
DSC_0009_resize
DSC_0009_resize

Sziasztok!

Nagyon lassan, de legalább biztosan haladok vele...
Lemaradt a kép, bocsi...

Üdv,

Batka
Batka 546832 2013. november 28. 12:34
Válasz erre
Sziasztok!

Nagyon lassan, de legalább biztosan haladok vele...
tyimosenko 546720 2013. november 26. 13:24
Válasz erre
Szia Sebi,
Igen, ugyanezt mondom en is. Csak nem ezt varja az ember a szep kepek alapjan.
Udv
Sebi 546679 2013. november 25. 21:13
Válasz erre
Szia Tyimosenko!

Hát durva munka vagy sem, az osztály többi hajóján is ebből van a helipad.
Ha tényleg voltál személyesen is az NJ-n, akkor valami drénaszfalt nevű anyagot kellett látnod (és megfognod). Amennyire tudom, ez a fajta aszfalt porózus, így gyorsan elnyeli a rákerülő vizet. Ezért én azt mondanám, hogy lehet, hogy durva munka, de célszerű.
tyimosenko 546676 2013. november 25. 19:36
Válasz erre
Szia Sebi,
Konkretan az aszfaltontesre irtam, hogy durva munka, kozelrol vizsgalgatva, megfogva. A sarkokba, szelekhez nem is jutott anyag, nem folyt ki. Persze ettol meg biztonsaggal leszall egy heli, csak bantja az ember szemet. Ez csak a NJ, a tobbi lehet jobb lett.
Udv
brumi_na 546648 2013. november 25. 08:32
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm szépen az eddigi hozzászólásokat, azt hiszem egységes a vélemény arra nézve, hogy javasolt a technológiai oldalról és látvány tekintetében is meghagyni a barázdákat. Akkor visszakarcolom, nem vitás. Szerencsére nem egy izzasztó feladat, bár az is lehet, hogy ezen a hajón próbálom ki először (és lehet hogy utoljára) a fa fedélzetet. Mondjuk a bibi, hogy majdnem annyiba kerül mint maga a makett... :)

hergert!
Köszönöm a képeket a Wisconsinról, megnéztem. Gratulálok, szép hajó! Ha már az enyém is ilyen lesz, meg leszek elégedve!

brumi_na
Sebi 546636 2013. november 24. 22:38
Válasz erre
Sebi 546635 2013. november 24. 22:35
Válasz erre
Szia Attila!

Szerintem 700-ban igazából nem látszanak a fedélzeti barázdák. Annyira kicsik, hogy tulajdonképp „hiba”, hogy a gyártók otthagyják. Hogy mégis miért jó, hogy ottvannak? Ahogy a többiek is írták, élethűbb lesz tőle a makett. Noha ezek tényleg szintbeni tömítések a valóságban, a maketten ezeknek a barázdáknak a befolyatása adja meg a szükséges mélységet és azt a fajta tagolást, ahogy a valóságban is kinéz egy fafedélzet.
Abban igazad van, hogy megfelelő maszkolással és festéssel egyfajta mozaikosság, struktúra bemutatható (bár egy 700-as maketten nem kis feladat lehet ennek a kimaszkolása). Viszont mélység és tagolás nélkül nem lesz élethű
TAMÁS78 546632 2013. november 24. 22:04
Válasz erre
Nagy kedvencem ez az osztály, nagyon jó!
hergert 546630 2013. november 24. 21:53
Válasz erre
DSCN0304k
DSCN0304k
DSCN0298k
DSCN0298k
DSCN0307k
DSCN0307k

Sziasztok!

A Thüringen jelenleg ilyen állapotban van. Elkészültek a fő lövegtornyok és le vannak festve. A torpedóvédő háló tartói is felkerültek, mind a 26 darab. Továbbá a far fedélzet felülvilágítóit építgetem be.

Tyimosenko, Sebi! köszönöm a válaszotokat. Most már nyugodtan fogok aludni. :-)
Sebi 546626 2013. november 24. 21:36
Válasz erre
Bocs Tomi, de most láttam, hogy te tulajdonképp a Wisconsint építetted meg. Szóval mielőtt még a kardodba dőlsz az általam felrakott kép láttán (mert azon kissé más a hátsó rész), továbbra is áll az, hogy hajónként eltérő volt a fedélzetük.
Ráadásul a modernizáció után is, ahogy szerelték fel a különféle fedélzeti berendezéseket, úgy szedték fel a faborítást. Így még abban a pár évben is, amit szolgálatban töltöttek, volt eltérés.
Sebi 546625 2013. november 24. 21:20
Válasz erre
060 Wisconsin-HMCS Protecteur 1991
060 Wisconsin-HMCS Protecteur 1991

Szia Tamás!

Ne aggódj! Jól csináltad. Mindegyiknek más volt a fedélzete. Például itt egy kép a Wisconsinról. Bár, ahogy Tyimosenko írta, ez nem új borítás volt, hanem egyszerűen felszedték a faborítást és csak az acélfedélzet látszik.
A képek alapján én nem mondanám, hogy durva munka. Ahogy láttam a képeken, a helipad egy fémváz, amit az acélfedélzethez rögzítettek és kiöntöttek aszfalttal.
zs180 546612 2013. november 24. 19:20
Válasz erre
Szia,
én is hozzászólnék a fafedélzet-témához...
Valóban igaz, hogy a vésett fedélzet szigorúan véve nem élethű, hiszen a valódi hajón a deszkák között sokkla keskenyebb, szintben tömített iellesztések voltak. A maketteknek megfeleő hézagokba beszorulhatott volna a matrózok lábfeje, de tényleg igaz, hogy az ily módon kialakított fedélzet réseibe lehet könnyen befolyatni a festéket, ami után az sokkal jobban mutat, mint ha ezt nem tesszük meg. Szerintem ez talán még fontosabb, mint a "parkettázás".
P.Gy.
tyimosenko 546550 2013. november 23. 21:51
Válasz erre
Szia,

Elnézést, hogy beleszólok. Említetted az Iowák modernizálás utáni fedélzetborítása kérdését. Ahogy a New Jersey-n láttam, és feltételezem a többin is hasonlóan járhattak el, nem volt új fedélzetborítás a tatnál, hanem csak felszedték a deszkázatot és az alatta lévő acélfedélzet látszik. A helikopterleszállónál pedig a felszedett deszka helyén kiöntötték aszfalttal az acélfedélzetet. Elég ronda, durva munka szerintem ez a Big J-n.
Üdv
TAMÁS78 546547 2013. november 23. 20:37
Válasz erre
Fedélzet
Fedélzet

Bár ez már most egész jól mutat (most botlottam bele véletlenül), de azért egy nagyon szolid befolyatás nekem még hiányzik.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191., 192., 193., 194., 195., 196., 197., 198., 199., 200.,
201., 202., 203., 204., 205., 206., 207., 208., 209., 210., 211., 212., 213., 214., 215., 216., 217., 218., 219., 220.,
221., 222., 223., 224., 225., 226., 227., 228., 229., 230., 231., 232., 233., 234., 235., 236., 237., 238., 239., 240.,
241., 242., 243., 244., 245., 246., 247., 248., 249., 250., 251., 252., 253., 254., 255., 256., 257., 258., 259., 260.,
261., 262., 263., 264., 265., 266., 267., 268., 269., 270., 271., 272., 273., 274., 275., 276., 277., 278., 279., 280.,
281., 282., 283., 284., 285., 286., 287., 288., 289., 290., 291., 292., 293., 294., 295., 296., 297., 298., 299., 300.,
301., 302., 303., 304., 305., 306., 307.