/ Fórumok /

Magyar Királyi Honvédség szárazföldi járművei

A topik témája az 1945-ig létezett Magyar Királyi Honvédség, annak harcjárművei, autói, és egyéb hadi anyagai.
Tegyetek fel minél több képet!
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108.
romsitsa 528729 2013. március 18. 09:59
Válasz erre
Hali,

kb. ennyit tudunk a magyar tigrisek festéséről. Folttérkép nem létezik, helyesebben amiket eddig láttam azok nem stimmeltek.

www.tiif.de/board.php

Üdv

ad
Elnar 528703 2013. március 17. 21:02
Válasz erre
Kamovos 528692 2013. március 17. 20:17
Válasz erre
LK II.jpeg
LK II.jpeg
Ford Tfc
Ford Tfc
Ford T
Ford T
Ford T mentő
Ford T mentő

Sziasztok!

Ha magyar LK. II-t szeretnék készíteni, milyen színűre fessem?

Valamint azt is szeretném tudni, hogy volt-e nekünk Ford T modellből páncélozott járművünk, platós vagy mentő.

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: kamovos
Kamovos 528690 2013. március 17. 19:58
Válasz erre
Szia Emerick!

A 528630 hszemben feltett kérdésre nem tudsz véletlen referálni? :)

Üdv: kamovos
Kamovos 528689 2013. március 17. 19:57
Válasz erre
Szerbusztok!

Köszönöm szépen mindkettőtök segítségét.
Ezen megvilágításból akkor nem lesz belőle magyar kocsi. :(

Üdv: kamovos
Emerick 528685 2013. március 17. 19:44
Válasz erre
Stét!

A Büssing A5P nem volt a MKH-ben. Amit lacipapa említett, az a Ganz-Fross-Büssing 3 tonnás tehergépkocsira szerkesztett pcgk, de az más tészta.

I.
lacipapa 528662 2013. március 17. 17:19
Válasz erre
Szia!
Én 2db,magyar Büssing-Fross pc.gépkocsiról olvastam.Az osztrák-magyar hadsereg számára készültek.A Büssing teherautók megerősített alvázára építették.A monarchia összeomlása
után 2 példány a magyar állam birtokába került.1919 őszén a Lehár-különítmény használta.A trianoni béke megkötése után a két pc.autót Szombathelyen rejtették el.1922
után engedélyezték a két gépkocsi használatát, rendfentartási célokra.1923-tól a rendőrség,1927 után a honvédség tulajdona lett.1930-as évek elején selejtezték.Röviden ennyi,amit a magyar Büssingről tudok,ha erre a típusra gondoltál.
Üdv,Laci
Kamovos 528655 2013. március 17. 15:28
Válasz erre
Természetesen a mienkére lennék kíváncsi, ha volt nekünk. :)
Kamovos 528654 2013. március 17. 15:27
Válasz erre
Büssing A5P 00
Büssing A5P 00

Kép le maradt valamiért. :(
Kamovos 528653 2013. március 17. 15:26
Válasz erre
Sziasztok!

Az Osztrák-Magyar Monarchiának volt Büssing A5P páncélozott járműve?
Ha igen akkor milyen színű, szürke vagy zöld?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: Kamovos
Kamovos 528630 2013. március 17. 12:13
Válasz erre
Tigris
Tigris

Szia Elnar!

Köszönöm szépen a segítségedet!
A torony számozás milyen színű lehetett?
Fehér, piros?

A képen látható festés hiteles lehet?

Segítségedet előre is köszönöm.

Üdv: Kamovos
Elnar 528523 2013. március 16. 08:52
Válasz erre
Talán az egyik filmhírasóban szereplő 301-es háromszínű. Meg talán a 114. De elég halványak a fotók, és nem vagyok experte, szóval csak annyi a biztos, hogy nem egyszínűk.
Kamovos 528414 2013. március 14. 22:56
Válasz erre
Sziasztok!

Köszönöm szépen a segítségeteket!

Következő kérdésem az lenne volt-e nekünk háromszínű Tigrisünk?
(Sárga-Barna-Zöld)
Ha igen, akkor található-e valahol, hozzá való folt térkép?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: kamovos
romsitsa 528309 2013. március 13. 12:15
Válasz erre
Hali,

nézd végig ezeket a képeket, a rögzítők alakja jó a Bronco maketten, két kivétellel.
A csákány és kalapács rögzítése békazáras
Az emelő felső rögzítőeleme (amit fotómaratásból hajlítottak) eredetileg öntött és az élei-sarkai le vannak kerekítve.

A kalapács-csákány első-hátsó rögzítői egy közös lemezen voltak rögzítve és azt csavarozták a testhez.

toadmanstankpictures.blogspot.hu/2012/06/build-up-pics-of-broncos-new-hungarian.html

Üdv

ad
migi 528296 2013. március 13. 09:09
Válasz erre
40.m-turan-4933-1
40.m-turan-4933-1
turan_i_2
turan_i_2
turan1
turan1

Hát feladtad a leckét , nehéz abból a kb 100-150 képből ami fönt van olyat is találni amin jól látszik amit keresel , de szerintem ezeken látható a felhelyezés ,
migi 528293 2013. március 13. 08:51
Válasz erre
7b952c21095ae1d9
7b952c21095ae1d9

Pedig a Google segít , jó barát .
Kamovos 528291 2013. március 13. 08:40
Válasz erre
Google Csajok
Google Csajok

Sziasztok!

Már megint bajban vagyok, és a Google barátnőim sem segítenek! :(
A 40M Turán és a 41M turán készítésénél ott tartok, hogy ásó kapa nagyharangot tenném rá! :)
Az ásót ás a pájszert feltudtam tenni a bal oldalra.
De a csákány és az emelő helyét nem találom a Googles csajok által mutatott képeinken.
Tudna valaki nekem eredeti képet feltenni ahol látható?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: Kamovos
Kamovos 528008 2013. március 9. 22:42
Válasz erre
Szia Emerick!

Kár! :(

Googlizom rendesen. :)

Először azt a definíciót állítottam fel, hogy "A Ford-BB az a Ford-AA amiben 8 hengeres motor van".
Aztán elvetettem, mert jelentős különbségeket látok a motor hűtőmaszkján, és a borításon is.
Aztán találtam egy oldalt ahol találtam olyan 1932 Ford-BB Modelt amin hasonló az eleje mint ami nálunk volt.

Most pedig jött életem párja, hogy aludni szeretne. :)

Joccak!
Emerick 528005 2013. március 9. 22:02
Válasz erre
Stét!

Nem, nem voltam Szolnokon. Sőt, Móvárra sem merem azt állítani, hogy ott leszek. :)

Ford AA és BB köt jónéhány különbség van. Kezdve azzal, hogy AA-t a német gyárak soha, ellenben BB-t kizárólag Kölnben gyártottak. +jónéhány apróság. :) De gugli a barátunk, találni néhány etalon fényképet, ami elegendő lehet. ;)

I.
Kamovos 527920 2013. március 8. 21:39
Válasz erre
Sziasztok!

Mi a különbség a Ford-AA és a Ford-BB között?
Hosszúságuk, szélességük azonos?

Segítségeteket előre is köszönöm.

Üdv: kamovos
Kamovos 527917 2013. március 8. 21:25
Válasz erre
Szia Emerick!

Köszönöm szépen a válaszod!

Ezek szerint tévesen hittem, hogy a németek által átadott kocsik német gyártásúak is voltak. :(

Mivel németektől kaptuk őket,ezért gondoltam, hogy a keretantenna is rajta volt.
Igaz ilyen képet én sem találtam magyar kocsiról. :(
Kár, pedig mutatósan néz ki vele. :)

Azt tudom, hogy a nagy hatótávolságú rádiózáshoz kell a keret antenna.
A BTR-60-as is azért kapott keretantennát. :)

A bot antennából a kocsi bal elején és a jobb hátulján volt csak?

A ládát most már nem teszem fel rá marad láda nélkül. :)

Üdv: kamovos
Ui: Szolnokon voltál szombaton?
Emerick 527909 2013. március 8. 20:30
Válasz erre
Stét!

A német keretantennás Panzerek a német híradó osztályok rádiós Panzerei voltak. Kvázi mozgó vezetési pontok voltak, nagy hatótávósálgú berendezésekkel.
A magyar terminológia szerint T-38 közepes harckocsi (nem tank!) volt a nevük. A német megszállás alatt is ugyanott, a cseh Skoda és Praga üzemeiben készültek ezek a Panzerek.
A páncélos alakulatoknál lévő parancsnoki harckocsik voltak botantennásak és frontgéppuska nélküliek.
Szóval a m. kir. Honvédségben német páncélos alakulatoktól átadott T-38-asok voltak, minden bizonnyal vegyesen F és G változatok. A láda megléte szerintem alváltozathoz volt köthető, de volt, ahol átvétel után (már magyar felségjelzéssel ellátva) kerültek fel. A benzinkannák pedig a teherautókra voltak jellemzőek, onnan is van a magyaros becenevük. :)

I.
Kamovos 527881 2013. március 8. 15:02
Válasz erre
Szia Gyuri!

Úgy tudom nekünk német gyártásúak voltak és nem cseh.
Csak minálunk volt T-38 a neve.
Az az egy + rádió az ami miatt keretantennát kapott tudtommal.
De mivel nem vagyok benne biztos ezért kérdeztem.
A németeken volt biztosan.

Üdv: Jani
papgyuri 527880 2013. március 8. 14:52
Válasz erre
Jani!
Szerintem a Skoda 38(t) tankra gondoltál...
Nem emlékszem, hogy láttam volna keretanrennás kocsit, a PK-ik + botantennával voltak szerelve, és hiányzott a hk. vezető mellől a homlokgéppuska a + rádió miatt...
Üdv,
Láda a baloldalon hol volt, hol nem...
Kamovos 527858 2013. március 8. 07:29
Válasz erre
Sziasztok!

Azt szeretném megkérdezni, hogy a magyar tulajdonú T-38 parancsnoki kocsikon milyen színű volt a keret antenna?
A: egyszínű a kocsival.
B: fekete.
C: homokszínű.

A torony mögött volt-e üzemanyagos kanna tartó, a motor borítástetején?
A: igen.
B: nem.

A kocsi menetirány szerinti bal oldalán elől volt-e a nagy hosszú láda?

A: igen.
B: nem.

Segítségeteket előre is köszönöm!

Üdv: kamovos
lacipapa 527401 2013. március 2. 21:23
Válasz erre
Szervusztok!
Kérném,akinek van magyar Ford G 917T fényképe,küldje el,vagy tegye ide fel.Sikerült ma egy 1/35-öst (ICM)beszerezni és szeretném magyarrá építeni.Ha tudnátok színeket azt is meg köszönném.
Üdv,Laci
Freddy 527014 2013. február 26. 23:51
Válasz erre
T-28 6
T-28 6
T-28 7
T-28 7
T-28 8
T-28 8
T-28 9
T-28 9
T-28 10
T-28 10
T-28 11
T-28 11

Egy újabb, az a bizonyos magyar T-28. ICM gyártmány, természetesen 1/35.
Messze a legnagyobb 2. vh-s magyar makettem, a teljes 46 darabos magyar gyűjteményben is csak a két MAZ (a vontató és a Scud) nagyobb nála.
migi 526545 2013. február 23. 16:08
Válasz erre
Szia Laci
Múltkoriban kerestetek a Federal kocsikról képet amit küldtem könyvet abban van egy kép a díszszemlén , és van 3 db is rajta .
üdv: migi
Freddy 526537 2013. február 23. 15:37
Válasz erre
Egy távoli, homályos fotó van róla. Meg a Bison matricája, amit felhasználtam:)

lacipapa: az adatlapomon van fenn kép mindegyikről!
lacipapa 526533 2013. február 23. 15:31
Válasz erre
Szia!
Ne szerénykedj,rakd fel az összes magyart.Légy szíves!
Laci
Elnar 526526 2013. február 23. 14:36
Válasz erre
Freddy 526523 2013. február 23. 14:20
Válasz erre
BA-20 1
BA-20 1
BA-20 2
BA-20 2
BA-20 3
BA-20 3
BA-20 4
BA-20 4
BA-20 5
BA-20 5

Sziasztok!

Szerencsére van már saját topikja, úgyhogy ide teszem: RPM BA-20, magyar színekben.
Elnar 526512 2013. február 23. 12:39
Válasz erre
Inkább annak tűnik nekem. Bár első világháborús dolgokban nem vagyok otthon.
Sennás 526510 2013. február 23. 11:57
Válasz erre
176880566
176880566

Ez inkább Osztrák mint Magyar?
Emerick 526307 2013. február 20. 19:59
Válasz erre
Stét!

Uhri felépítményes kábeldobszállító. Részletekbe nem megyek bele...

Minden Uhri csomagtartós, de nem minden csomagtartós Uhri.

I.
romsitsa 526306 2013. február 20. 19:59
Válasz erre
Szia Elnar,

a többi manufaktúra munkáját nem ismerem, így nem jelenteném ki, de Uhryék a Krupp Kábelkocsira is ugyanilyen csomagtartót szerkesztettek.

Meg a Blitz fülkék tetején is hasonló volt.

Üdv

ad
romsitsa 526303 2013. február 20. 19:57
Válasz erre
Finta László: Ikarus Story I-IV, ebből a III-IV ami túlnyomó részt honvédségi megrendelésekkel foglalkozik.

Pl. itt beszerzhető:
www.marotikonyvker.hu/content/form_113.html

Üdv

ad
migi 526301 2013. február 20. 19:20
Válasz erre
Szia
Megkérdezhetem mi a könyv címe ? és ki az írója ?
üdv: migi
Elnar 526300 2013. február 20. 19:16
Válasz erre
Sajnos azt a könyvet nem bírtam megszerezni, de köszönöm.
Kijelenthető, hogy minden magyar jármű aminek poggyásztartó volt a fülke tetején az Uhry, vagy csak ennél érvényes?
romsitsa 526294 2013. február 20. 18:59
Válasz erre
Az Uhry könyvből.

És a fülke tetején lévő poggyásztartóból.

Üdv

ad
Elnar 526242 2013. február 20. 11:27
Válasz erre
Törzsbusz 526214 2013. február 19. 23:26
Válasz erre
Ezt úgy látom UHRY karosszériás.
Elnar 526207 2013. február 19. 21:52
Válasz erre
Ford G917T - 1A-275 - ismeretlen (Marmon)
Ford G917T - 1A-275 - ismeretlen (Marmon)

Igen, valami ilyesmit sejtettem én is a háttérben :D

Esetleg erről az oldalajtósról tudsz valamit? Kb 3 képen láttam, és lövésem sincs, miért kellett plusz ajtó a plató oldalára.
Emerick 526191 2013. február 19. 20:33
Válasz erre
...mert a jenki Fordok platói legalább ennyi cégnél készültek. ^_^
Bogesz 526157 2013. február 19. 16:48
Válasz erre
44M BV
44M BV

Ha már 44M Buzogányvető...
skywarior 526153 2013. február 19. 16:28
Válasz erre
1344479811_2
1344479811_2
1344479855_szalasi02
1344479855_szalasi02
1344480048_01
1344480048_01

44.M dupla páncéltörővető Buzogány
Elnar 526138 2013. február 19. 13:33
Válasz erre
Ford 817T (USA) - C-317
Ford 817T (USA) - C-317
Ford G917T - 1A-570 - 2.pc.ho
Ford G917T - 1A-570 - 2.pc.ho
Ford 817T (USA) - Léva = fortepan.hu
Ford 817T (USA) - Léva = fortepan.hu
Ford G917T (Marmon)
Ford G917T (Marmon)

Első blikkre a hűtőrács és a szélvédő. A 817T-nél 3 borda van függőlegesen középen a rácson, a 917T-nél már csak egy. A szévégő a német (G - German) gyártású G917T-nél egy darabból van, míg az ameriaki típusoknál osztott.
Apróbb eltérések, amik még látványosak: 871T-n nincs hátsó sárvédő, és a plató oldalfala 4 egyenlő részre van osztva. Ez a G917T-nél 1 kicsi-3 nagy-1 kicsi osztású (többnyire). Bár ahogy láttam, a magyar Fordok legalább 4-5 féle platóval voltak szerelve.
Freddy 526133 2013. február 19. 13:15
Válasz erre
Kérdeztem én, azért is csináltam a topikot. De a mesterdarab készítője maga sem dúskált a háttéranyagban. Mindenesetre köszönöm a felajánlott segítséget!

Egyébként azt természetesen gondoltam, hogy nem maga a forgó tengely tartja a merevítőt, hanem azon a környéken valami szilárd dologhoz van odakötve. Mivel nem látszott, hogy pontosan mihez, azért inkább úgy hagytam, ahogy van, mint hogy megpróbáljak kitalálni valamit. Ezen a képen látszik amúgy, hogy nem ér a motorig:
www.makett.org/forum/index.php

Ami a magyar kocsik hátterét illeti: az amerikaiak legjellegzetesebb vonása a díszcsíkok mellett az osztott szélvédő. Sajnos a legtöbb képen ilyen van, nem az általam megépített változat. Ezen kívül arra is figyeljetek, hogy sokat alakítottak át négykerékhajtásosra (hátsókerekesről), ezek látványosan magasabbak. És persze a legszembetűnöbbek a ponyvatetősök, ezekhez teljesen új, szögletes kabin készült (nem csak a tetőt flexelték le), de ez jól látszik a képeken.
Kamovos 526126 2013. február 19. 12:27
Válasz erre
Szia Elnar!

Hát ha Amerikai akkor a krómozott díszléces teóriám már meg is dőlt. :)
Viszont akkor az XF-58 olaj zöld jó kell hogy legyen, mivel ők tudomásom szerint ezt a színt használták.

Lehet, hogy már volt kérdés, akkor bocsi, ma kicsit szita az agyam ezért megkérdezném.

Az USA Ford 817T-k ami Amerikából jött és a német gyártású G917T magyar változat között mi a különbség?
Vagy semmi különbség, csak a nevük más?

Üdv: kamovos
lacipapa 526124 2013. február 19. 12:22
Válasz erre
Szervusz!
Elnar fényképén Ford van az enyém Opel.Nem gondolom,hogy ugyan azt a színskálát használták mind két országban.Döntöttem,mert találtam,TS-5 Olív Drab festéket.Ez elég sötét is,meg zöldes is.Majd,ha fölteszem mustrára,jól meg kritizálják,hogy hogyan kellett volna,de nem baj.
Üdv,Laci
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108.