/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Planes 548233 2013. december 17. 18:27
Válasz erre
Kapásból rávágnám,hogy 75-ös(lazúros BIS),de a lokátorkúp állórésze és az orr formája gyanúsan 96-os(MF) Üdv.! Eses Sándor
búza 548232 2013. december 17. 17:43
Válasz erre
Algéria. Yefim Gordon sem ismeri.
migi 548230 2013. december 17. 17:00
Válasz erre
Nincs több képem róla , ez melyik ország gépe is ?
búza 548229 2013. december 17. 16:31
Válasz erre
Bisznek néz ki, csak valami homokos letörte a DUASZ lapátokat. A lokátor környéke azért gyanús, mintha nem a Bisz-é lenne benne. Jó lenne több fotó róla.
migi 548228 2013. december 17. 16:11
Válasz erre
125657
125657

Urak ezt a gépet hova sorolnátok ? Ha Bis akkor miért ilyen a pitótcsöve ? vagy le szedték a lapátokat róla ? de akkor miért ilyen a felfogatása ?
Sennás 548219 2013. december 17. 14:15
Válasz erre
Angliába(talán)tankra építettek csuzdát.
cenci2 548216 2013. december 17. 12:44
Válasz erre
Igen lehet ezekből vásárolni ,de ha lenne is egy ovinak 5 millája nem biztos hogy egy mig-et tárolna az udvarán mászókának . :)
Sennás 548212 2013. december 17. 11:31
Válasz erre
Siralmas.Legalább a kecskéket beengednék körbelegelhetnék őket:)
Ezekből lehet magáncélra vásárolni?Venne egy PL:"óvoda" megkaphatnák?
cenci2 548211 2013. december 17. 11:08
Válasz erre
Pápai gépekről novemberi fotó . www.youtube.com/watch
migi 548190 2013. december 17. 07:49
Válasz erre
112694
112694

Igen tényleg kevés képen látható , főleg inkább a Szovjet gépeken van rajta ,Köszi a linkeket , azt hiszem ő lesz a nyerő ,
cenci2 548186 2013. december 17. 01:05
Válasz erre
5_16
5_16
7702_a_Mig21PFM_4410
7702_a_Mig21PFM_4410
1  MiG21PFM_1
1 MiG21PFM_1
1452623
1452623
2134404
2134404
2321527
2321527
MiG-21PFM_4410_odlet__b
MiG-21PFM_4410_odlet__b
histor8
histor8

Úgy látom hogy nagyon máshol sem volt szükség arra a periszkópra .
cenci2 548185 2013. december 17. 00:58
Válasz erre
mig21 pfm
mig21 pfm

1-2 film anyag az NDK-s PFM-hez ,de biztosan nézted már te is . Az ezüst festésű PFM-ek is már periszkóp nélkül repültek .
www.hoegelbianca.de/flug/typen/ru/mig/mig-21sps-k-ddr.html
www.youtube.com/watch
www.youtube.com/watch www.youtube.com/watch
migi 548170 2013. december 16. 21:24
Válasz erre
162244_266573586_RN-28
162244_266573586_RN-28

Az ujj hordozó
migi 548169 2013. december 16. 21:17
Válasz erre
Szia Gabi
Érdekes ezek a képek nekem is megvannak de más szemszögből fotózva , a falon láthatóak a műszaki rajzok hozzá ,
búza 548167 2013. december 16. 21:11
Válasz erre
98b2e46c6533
98b2e46c6533
7316c48dc9d8
7316c48dc9d8
AB-244n
AB-244n

Sziasztok!
Azthiszem van éles bombáról is kép, legalábbis a leírás szerint. Elvileg a robbantás módja szerint változik az orrkúp.
migi 548162 2013. december 16. 20:46
Válasz erre
Szia Sanyi
Látod ezt nem tudhattam , Igen azt adják , de a könyvek képei alapján nem lehet olyan nagy különbség a gyakorló változat és az éles között , én egy Il-28as bombáját alakítottam át , Igen megcsináltam a kapcsolókat bár nem sok látszik belőle , pedig a tartó is lényeges mert csak ehhez a fegyverhez használták , tudtommal mást nem is lehetett rá rakni ,
üdv:migi
sanyi 548159 2013. december 16. 20:38
Válasz erre
Szia Migi!
Köszi, tudom, de én 72-ben építek és a 48 nagy lenne. Illetve ők a gyakorló IAB-500 bombát adják, nem pedig az élest.
Én is ilyet akarok, startrakétákkal felszerelve. A kabinkeretre megcsináltad a kezelőpanelt? A pilóta elé volt felszerelve a kapcsolók tömege, az is látszik, nem csak a tartó!:)
migi 548147 2013. december 16. 18:17
Válasz erre
Szia
Jó rendben van , van logikája amit írtál hogy az már cserélve volt , köszi szépen megfogom lesni őket , még egy kicsit én is nézelődöm a témában .
Nyugger 548143 2013. december 16. 17:56
Válasz erre
Szia migi!
Megnéztem az ex.DDR légierőről szóló könyveimet.
A sok színes kép és rajz után azt tudom mondani, hogy a –periszkóp helye- csak a 21PFM gépek terepfestése után jelent meg. Erősen feltételezhető a kabintető cseréje a nyolcvanas években és akkor már csak az 21MF-hez tartozó kabintető volt.
Az persze rejtély ha igaz az okoskodásom, hogy miért nem használták ? Persze azt sem tudom, hogy a drezdai repülőgépgyár ahol a nagyjavítások voltak tudott-e kabintetőt készíteni mint a anno a PG.
A januári RBK-ra elviszem a ’bizonyítékokat’.
migi 548132 2013. december 16. 17:08
Válasz erre
Semmi gond , van ez így ,
Azért is kérdeztem a dolgot mert anyagot gyűjtök egy Német Luftwaffés PFM építéséhez , és közben feltűnt a periszkóp hiánya .
cenci2 548130 2013. december 16. 16:58
Válasz erre
Igazatok van véletlenül mellényúltam a nagy igyekezetben .:)
migi 548127 2013. december 16. 16:29
Válasz erre
Nyugger 548126 2013. december 16. 16:27
Válasz erre
ae77eedcc1f4
ae77eedcc1f4

hoppá a kép...ez a nagy rohanás
Nyugger 548125 2013. december 16. 16:25
Válasz erre
migi 548124 2013. december 16. 16:21
Válasz erre
Szia István
Melyik képre is gondolsz ?
Nyugger 548123 2013. december 16. 16:17
Válasz erre
Szia Migi !
Ezen a képen -ae77eedcc1f4- 21PF van.
migi 548121 2013. december 16. 15:51
Válasz erre
Igen, de ahogy átnéztem a képeimet , látni hogy 2 féle kabintető van , amin ott a helye és amin nincs nyoma se annak a betoldásnak .
cenci2 548120 2013. december 16. 15:47
Válasz erre
mig-21 pfm
mig-21 pfm
MiG-21PF_01
MiG-21PF_01
113119_57406756_22733
113119_57406756_22733
PFM
PFM

A Románok és a Lengyeleknél is találni .
migi 548119 2013. december 16. 15:40
Válasz erre
cenci2 548118 2013. december 16. 15:35
Válasz erre
Mig-21 PFM
Mig-21 PFM
113119_52814211_22705
113119_52814211_22705
113119_52814214_bogdan1
113119_52814214_bogdan1

A Jugoszláv gépeknél ahogy látom volt ilyen is olyan is .
cenci2 548117 2013. december 16. 15:27
Válasz erre
Mig-21 PFM
Mig-21 PFM
113119_110029480_stajanka DDR
113119_110029480_stajanka DDR
ae77eedcc1f4
ae77eedcc1f4
bild017
bild017
95a6a3e79023
95a6a3e79023
21pfmz800
21pfmz800

Máshol is láttam már így .
migi 548116 2013. december 16. 15:21
Válasz erre
Gondolod hogy ez gyári kialakítás ? vagy a NDK-ások fusiztak egy kicsit .
cenci2 548115 2013. december 16. 15:16
Válasz erre
Mig-21 PFM DDR
Mig-21 PFM DDR
scansione0003v
scansione0003v
scansione0001u
scansione0001u
scansione0007u
scansione0007u
scansione0010p
scansione0010p

Ahogy látom náluk így volt rendszeresítve .
migi 548114 2013. december 16. 14:58
Válasz erre
Mivel az összes NDK PFM gépen nem láttam periszkópot , vagy így kapták , vagy tényleg le szerelték , de vajon miért ?
erwyn 548107 2013. december 16. 13:18
Válasz erre
Valaki szagszerűen eltávolította a periszkópot és, hogy ne essen be az eső, ezzel a lemezdarabbal zárta le a lyukat.
migi 548102 2013. december 16. 12:56
Válasz erre
MyAviationNetPhotoID00920936
MyAviationNetPhotoID00920936

A kabintetőn mi célt szolgált ott középen az a valami ? hú de szakszerű vagyok .
migi 548087 2013. december 16. 08:51
Válasz erre
Sanyi , én úgy tudom hogy az Eduard kiadta a bombát és a tartót egy készletben .
migi 548085 2013. december 16. 08:20
Válasz erre
Szia Laci
Fogalmam nincs honnan töltöttem le .
Rumcájsz_52 548075 2013. december 15. 22:43
Válasz erre
Szia migi
Jobban megnézve a képeidet, a másodikon az utolsó gép függőleges vezérsíkja mögött a háttérben mintha a tököli 7-es (rom)hangár látszana! Honnan van ez a fotó (előtérben a "16"-os SzMT-vel)?
Üdv R.
cenci2 548071 2013. december 15. 22:14
Válasz erre
Itt is találsz pár fotót és infót ,de lehet hogy már ismered ezt az oldalt : www.strizhi.ru/cgi-bin/yabb/YaBB.pl
migi 548052 2013. december 15. 19:45
Válasz erre
Kép 288
Kép 288
Kép 291
Kép 291

Sanyi le vagy maradva . én már 2-3 éve megcsináltam , igaz akkor még csak egy OEZ kittből sikerült .A csomagról meg igazán lehet képet találni , a tartója az lényegesebb ,
sanyi 548050 2013. december 15. 19:39
Válasz erre
Jááájjj és ott vannak az atomhordozókról is a fotók! Már csak a csomagról kellene kép és építenék is!:)
zoli75 548049 2013. december 15. 19:32
Válasz erre
Szia,

A bis tartályos SzMT gépek "50 bis" gyártmány számmal szerepeltek.
A tököli 2. és 3. század is a "bis" tartályos verziót repülte.

Üdv.:

Gyarmati Zoltán
Rumcájsz_52 548048 2013. december 15. 19:26
Válasz erre
Szia cenci
A "12"-es gép környezete nem néz ki Tökölnek, de a katonák se nagyon orosznak, ez valami külföldi (NDK?) települési gyakorlat lehetett, így talán elképzelhető. A másik kettő passz, a "05"-öst ismerem, a Jefim Gordon-féle könyvben körbe van fotózva, de egy nyikket nem írnak róla hol készültek a képek, és vigyáztak is, hogy ne lehessen azonosítani.
Üdv R.
migi 548047 2013. december 15. 19:25
Válasz erre
Most néztem meg az ottani képeket , sajnos a 14 esnek már hiányzik az orrkúpja ,
Rumcájsz_52 548044 2013. december 15. 19:16
Válasz erre
Szia migi
Nem csoda, hiszen a Moszkva melletti Dolgoje Ledovo repülőterén álldogál mint oktatási tansegédlet a Moszkvai Energiaipari Egyetem gépeként, tehát aránylag jól hozzáférhető.
Üdv R.
migi 548042 2013. december 15. 19:03
Válasz erre
Némelyik képen a Roberts felirat de ismerős
cenci2 548041 2013. december 15. 18:41
Válasz erre
Mig21.smt
Mig21.smt
mig_flightline
mig_flightline
mig21smt-3
mig21smt-3

Találtam pár képet ,de nem tudom hogy ezek is Tökölön szolgáltak ?
migi 548040 2013. december 15. 18:38
Válasz erre
Szia Laci
Ez a 14 es jól dokumentált gép , vagy 40 kép van fönt róla a jelenlegi kopottas állapotába .
Rumcájsz_52 548039 2013. december 15. 18:35
Válasz erre
Szia Taylor
Az MT külsőre ugyanaz, mint az SzMT, nem lehet őket megkülönböztetni(nem is lehet túl nagy irodalma a tipusnak, ugyanis csak 15 darab MT épült). Szergej nemigen hivataloskodott, állítólag (nem én voltam velük beszélő viszonyban, hanem egyik mérnök-kollégám) ők egyszerűen mint "púpos" és "kis-tartályos" néven különböztették meg a gépeiket. A gyártmánykódjuk viszont más volt, a bisz-tartályos "15"-ös, a pupos "50"-es gyártmány névre hallgatott (mármint ipari berkekben, mert elsősorban ott használták ezt a kódolást).
Üdv R.
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.