<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77. |
cimber | Adatlap | 555811 | 2014. március 11. 13:54 | ||
Gabusch | Adatlap | 555808 | 2014. március 11. 13:12 | ||
Mondom, hogy fogalmam sincs. :) Az biztos, hogy viszonylag messziről is kivehető, hogy ott van, tehát nagyon vékony nem lehet. A korláténál biztosan sokkal vastagabb, az meg olyan 10 mm lehet. Kutakodom az emlékeimben, meg a fényképeim között az U-995-tel kapcsolatban, és próbálok viszonyítani itt az ablakon kinézve a légkábelekhez. Az 50 mm tényleg elég brutálisnak tűnik, mert lóg itt egy olyan és az túl vastag. A 15-20 mm meg nagyon vékony. Amúgy nem győzöm hangsúlyozni, hogy egyfelől Cimber azt tesz rá, amit akar, másfelől meg Ő látja, hogy mennyire néz ki hülyén. Pár éve a Bolyain volt kint egy 1/72-es VIID, arra valami extrém vékony huzalozás került (három méterről nem lehetett látni), na az már a nagyon túlzás kategóriája volt szerintem. Egyébként az emlékeim sajnos fakulnak, mert utoljára 2006-ban voltam Laboe-ben. :( Valószínűsítem egyébként, hogy acél lehetett a huzal, mert egyfelől a réz drága, másfelől kevés is volt belőle, pláne a háború kései szakaszában, végül ha feltételezem, hogy valóban hálótépő/megvezető szerepre is tervezték, akkor ahhoz a réz szerintem gyenge. Meg sokkal egyszerűbb egy drótkötelet odahúzni. Nem tudom, mennyire lehet az U-995-öt authentikusnak elfogadni (akár színek, akár felszerelés tekintetében), de beteszek három képrészletet a sajátjaim közül. Sajnos csak 5 MP-es, meg nem is a legjobb. Nem akarom betenni az egész képet, mert úgyis lekicsinyíti, aztán úgy meg nem látszik rajta semmi. Nekem az első kép alapján úgy tűnik, hogy ez egy sima drótkötél. A sodrás a felfüggesztéseknél kivehető. A második képen az látszik, hogy a hajón végigfut egy sokkal vékonyabb kötél, ami szerintem valami korlát vagy kapaszkodó lehet és szerintem az sem lehet sokkal vékonyabb 10 mm-nél, mert az elvágja a kezét annak, aki belekapaszkodik. Speciel a kisujjam 1,5 cm, az meg jó kb. egy ilyen kapaszkodóhuzal vastagságához. Annak alapján akkor az antenna tényleg olyan 30-35 mm lehet. Ugyanezen kép alapján nekem úgy tűnik, hogy a belógásra szépen rásegítenek ezek a "göbök", amiknek nem tudom a rendes nevét, mert alapvetően egy szárazföldi patkány vagyok (egyesek szerint a "szárazföldi" jelzőt is nyugodtan elhagyhatom :) ). A hajó orrán lévő huzalnál ez sokkal szembetűnőbb, ez látható a harmadik képen. | |||||
Varjúbácsi | Adatlap | 555804 | 2014. március 11. 11:39 | ||
Gabi! Nem akarok kötözködni, de ha az antennahuzal valóban 50mm-es lenne, azért az egy kicsit! nehéz lenne. Ha ezt a vastagságot vesszük alapul, és feltételezzük, hogy az antenna hossza csak 30m, akkor a térfogata kb.60000cm3 (2,5x2,5x3,14x30000) Ha a huzal rézből (8,99g/cm3)van akkor a tömege kb.530kg!Ha acélból (7,8g/cm3) akkor kicsit könnyebb, kb.470kg. | |||||
cimber | Adatlap | 555803 | 2014. március 11. 11:24 | ||
Szia! Nos kutakodtam és igazad lesz, mert találtam olyan VIIC-t, ahol szerintem nincs több 20 mm átmérőnél. Amit betettem fotót a toronyból kilógó bal kézen lehet jó viszonyítási alapot találni, mert a kézfejhez jól lehet viszonyítani a huzal vastagságát, az szerintem biztosan nincs több 30 mm-nél. Viszont mint jeleztem találtam olyat ami ennél érzékelhetően vékonyabb, illetve egy IXB-n meg olyat, ami iszonyat vastag. ...és, hogy mennyire meg is tudott lógni a "kanóc" arra jó példa ez a fotó, ahol a hideg és a jég rendesen odavágott neki. | |||||
Gabusch | Adatlap | 555801 | 2014. március 11. 11:06 | ||
Nekem nagyon hasonló vastagságúnak tűnik, mint a korlát. Lehet legalább a 80-85%-a. Abból meg akkor ki lehet indulni - bár nyilván a maketten a korlát 1/350-ben vastagabb lesz valamivel a kelleténél, úgyhogy ott a huzalt én a felére venném. De alapvetően nem a sublerrel mért átmérő a fontos, hanem, hogy mennyire néz ki élethűen. Esetleg kérdezd meg az u-boat.net makettes fórumában, hátha valaki tudja a korrekt méretet. Bár szerintem felesleges, mert még azt is el tudom képzelni, hogy bizonyos határok között gyáranként változott ez is, mint a beömlőnyílások elrendezése a VII-eseken. | |||||
cimber | Adatlap | 555799 | 2014. március 11. 08:29 | ||
cimber | Adatlap | 555798 | 2014. március 11. 08:26 | ||
Megnéztem pár közelit, szerintem az antenna nem vastagabb 30-35 mm-nél. | |||||
cimber | Adatlap | 555797 | 2014. március 11. 08:19 | ||
Szia! Egyelőre még próbálkozom, hogy mi lenne a jó megoldás. A 0.05-ös nagyon látványos, vékony és jól alakítható, festve még egy kicsit vastagodik, de még megpróbálom a húzott szálat is, amit egy kicsit vastagabbra húztam. Találtam 1-2 jó fotót kilencesről amik igazolják a felvetésedet. Az egyiknél pl. olyan szinten lóg a huzal, hogy el sem hinné az ember, de jópárnál látni erősebb megereszkedést. Kipróbáltam a maketten és sokkal látványosabb a belógósra hagyott huzal, mint a feszített, úgyhogy én is ezt fogom alkalmazni. | |||||
Gabusch | Adatlap | 555774 | 2014. március 10. 19:31 | ||
Nem tudom, hogy az nem kevés-e. Ha megnézed a lenti fotót, akkor a huzal átmérője szemre hasonló a hajókötéléhez, ami meg olyan 50 mm lehet. 50 mm 1/350-ben 0,14 mm. a 0,05, az 17,5 mm lenne, ami meg kb. egy fonott fregolikötél (vagy mint a hátsó figura nyakában a fényképezőgép szíja), azt meg kicsit harmatosnak gondolnám. Persze Te látod, lehet, hogy teljesen jó a 0,05 is. | |||||
cimber | Adatlap | 555772 | 2014. március 10. 19:08 | ||
Szia! Nem fél mm-es, hanem 5 század milliméteres a rézhuzalom. ;-) A járgány egyébként 1:350-es. Próbálgattam és a huzalnak teljesen jó, enyhe lógást lehet csinálni. Szóval azt hiszem jó megoldás lesz...aztán majd kiderül a végén. | |||||
atu71 | Adatlap | 555766 | 2014. március 10. 16:41 | ||
Hali! Egy szep foto U-107-rol,azert rendesen log az az antenna. | |||||
Gabusch | Adatlap | 555763 | 2014. március 10. 16:26 | ||
Akartam írni, 0,35-ös, festve olyan 0,4 mm. 1/72-ben, persze. Egyébként nem tudom, hogy a IX-en hol volt a bekötése, de a VII-en a torony elejének jobb oldalára csatlakozott. A Revell makettjén meg is van. Sajna IX-em nem lesz 1/72-ben, mert nem fér be a lakásba :( Ugyanezért nincs Gato sem. | |||||
Gabusch | Adatlap | 555762 | 2014. március 10. 16:15 | ||
Nem az elnevezésbe akartam belekötni, hanem a funkciójára utalni. :) A régebbi kialakításnál ugye a hálóvágó fűrészhez csatlakozott és a "vonalvezetése" szerintem pont azért olyan, amilyen, hogy az elvágott hálót felvezesse a torony tetejéig, illetve a kettős hátsó megoldás talán arra szolgálna, hogy utána elég nagy legyen a nyílás ahhoz, hogy a hátsó terelőkkel együtt megakadályozzák a háló hajócsavarra csévélődését. Nem tudom, mennyire lett volna hatékony, illetve, hogy valaha volt-e éles helyzetben. Szóval, arra akartam utalni, hogy mivel ez gondolom, ilyen 2in1 megoldás, ha szakad, az elsősorban az antenna miatt szívás. Mert gondolom, nem véletlenül szerelték le a fűrészeket az ágyúkkal együtt azt hiszem '43-ban, hanem azért, mert addigra látszott, hogy totál feleslegesek. Szemre egyébként a 0,5-ös rézdrót teljesen jó hozzá. | |||||
cimber | Adatlap | 555761 | 2014. március 10. 15:52 | ||
Szia Gabusch! Igen tudom, hogy antennák, alapból repülőzöm, de ott is antenna "huzalnak" hívjuk ezeket az eszközöket, azért bátorkodtam itt is ezt az elnevezést használni. Következtetésed helyénvaló szerintem is, köszönöm, hogy ráerősítettél a kialakult benyomásomra a huzal feszességgel kapcsolatban! Nos akkor jöhet a konkrét feladat végrehajtás, 0.05-ös rézhuzalból tervezem elkészíteni. Próbadarabot már készítettem, egészen jól mutat. | |||||
Gabusch | Adatlap | 555760 | 2014. március 10. 15:47 | ||
Egy kis U-534. A képek alapján már nem is tűnik akkora barbárságnak a szétvágása - nekem úgy tűnik, tényleg nem lehetett normál körülmények között bemutatni a nézősereg és a tengó testi épségének veszélyeztetése nélkül. 1. oldal: www.mikekemble.com/ww2/uboat534.html 2. oldal: www.mikekemble.com/ww2/uboat534-2.html 3. oldal (Az első lapon a link rossz!) - nagyon érdemes megnézni: www.mikekemble.com/ww2/uboat534-3.html | |||||
Gabusch | Adatlap | 555755 | 2014. március 10. 14:38 | ||
Azok a huzalok antennák. Ha elszakad, az szívás. Logikusan gondolkozva, de tények ismerete nélkül: Ha megnézed a távvezetékeket, azoknak is van belógása, rohadt meleg napokon nem is kevés, hideg téli napokon meg jóval kevesebb. Általánosban tanultam úgy 40 éve, hogy éppen ezért soha nem feszítik ki őket teljesen, mert az időjárás változása letéphetné. Ennek okán én úgy vélném, hogy egy tengeralattjáró antennáit meg pláne nem feszíthetik meg, mert kiszámíthatatlan, hogy a portyái során milyen időjárási körülmények és hőhatások közé kerül. Pláne egy IX C, amelyik aztán nyugodtan kóricálhatott egy bevetésen belül mondjuk Lorient-ból kiindulva télvíz idején a Sarkkörön túlra, majd onnan az Egyenlítőig és vissza, felszínen és víz alatt, a szükségtől függően. Ez szerintem legalább 40 fok eltérés, de valószínűleg több. | |||||
cimber | Adatlap | 555734 | 2014. március 10. 10:32 | ||
Üdv! Nézegetem az eredeti fotókat és jól látom, hogy a huzaloknak azért van némi lógása, nem penge feszesek? (IX C-t építek.) Volt erre valami utasítás, vagy a hajók elhasználódásával ezek szépen nyúltak és ezért a lógás? | |||||
atu71 | Adatlap | 555635 | 2014. március 8. 17:55 | ||
Halin, T. Urak, Erdeklodnek hogy valaki tervezi-e menni a Mosoni. kiall.-ra,mert akkor Mo.-on leszunk szeretnek nevezni es beszelgetni az urakkal. | |||||
regv | Adatlap | 555216 | 2014. március 3. 19:17 | ||
Szia. Köszi az infót,a másik típussal még nem is találkoztam. Az talán még jobban is tetszik. Az ára biztos nem olcsó,mert nem is nagyon találtam Európában,meg majd másfél méternyi műanyagot dobozoltak be,így érthető. Üdv. Zsolt | |||||
Keri | Adatlap | 555129 | 2014. március 2. 17:51 | ||
Szia! Ried-ben a Modellbau Messén láttam tavaly előtt először,jó sokba került.Kiadott egy másik altípust is.Hatalmas a doboza,sajnos nem nyitották ki a kedvemért. Keri | |||||
regv | Adatlap | 555127 | 2014. március 2. 17:47 | ||
regv | Adatlap | 555126 | 2014. március 2. 17:39 | ||
Dephnull | Adatlap | 554686 | 2014. február 24. 23:49 | ||
Sziasztok! Ajánlom figyelmetekbe az alábbi oldalt, rengeteg féle matricájuk van többek közt német tengókhoz. Ebay-en is láttam a termékeiket. peddinghaus-decals.de/index.php | |||||
TAMÁS78 | Adatlap | 554679 | 2014. február 24. 21:45 | ||
Szia! Nekem a panelezés egy kicsit túl erős, de egyébként nagyon mutatós. Bár ebből a szempontból elég keveset tanulmányoztam konkrétan az U-Bootokat, de tudom, hogy a vízi járművek viszonylag rövid idő alatt kegyetlenül le tudnak pukkanni. | |||||
atu71 | Adatlap | 554664 | 2014. február 24. 20:19 | ||
cimber | Adatlap | 554659 | 2014. február 24. 19:53 | ||
Szia! Szerintem egy kicsit túlzásba estél az antikolással, a naszád színei is gyakorlatilag összemosódtak, eltűntek. A nyílások kifúrása ebben a méretarányban szerintem már elengedhetetlen és a huzalozást is meg lehet szépen oldani. Nem bántásként írtam, csak egy vélemény a sok közül. | |||||
atu71 | Adatlap | 554656 | 2014. február 24. 19:40 | ||
Hali! A korr. nagyon egyszeruen oldottam meg,az alapszin kulombozo arnyalataival szarazecseteltem mindosszesen ennyi. Es ez elegszepen finomitotta a tul karakteres szineket,tolok par fotot a jenlegi allapotrol.Varialtam meg a szineket,kapott egy keves zoldet is az algak miatt. A labakat raerosittem,de meg nincs rogzitve a talapzatra. | |||||
Gabusch | Adatlap | 554320 | 2014. február 20. 15:27 | ||
Szerintem most nagyon fáin. Nem hiszem, hogy ennél sokkal több rozsda kellene rá, bár lehet, hogy a kiömlőkön belülről valamelyest több folyt ki, mert nem hinném, hogy az egész fedélzetet megbontották minden út után, hogy a belső részekhez is hozzáférjenek a festés javításánál. De, hogy őszinte legyek, ennek sosem mentem utána. Leírást a festésről (mindenestül, hogy most mit csináltál vele, azt is), izibe! :) | |||||
atu71 | Adatlap | 554312 | 2014. február 20. 13:23 | ||
Hali! Modositottam a szineket,tompitottam rajtuk de viszont megakartam tarni a kopast es az erosen igenybe vett felulet kepet. Sz.tem jo lett,meg a tovabbiakban kulombozo szinekkel akarom varialni,es persze rozsda de nem tul sok es eros formaban.Kifurtam a beomloket is. | |||||
Keri | Adatlap | 554268 | 2014. február 19. 19:49 | ||
Peenemündébe is menjetek el,ott egy orosz Juliett van.Félelmetes! Aztán ahol voltunk még,bár az már elég messze van,az Belgiumban,Zeebrugge tengerparti városában van egy tengerészeti múzeum egy Foxtrottal. | |||||
Gabusch | Adatlap | 554219 | 2014. február 19. 11:05 | ||
Szia Tyimosenko! Speyerben van Marder vagy Neger is, ha jól emlékszem. Bremerhavenben meg egy Seehund. Elvileg Triesztben is van egy olyan mini, mint a zágrábi, de még soha nem jutottam be abba a múzeumba, mert mindig zárva van. Pedig próbáltam minimum kétszer. :( Erről a Pivkáról meg nem is tudtam, de jó úticél lesz, ha az idén is lesz "esőnap" Bovecben. :) Nincs közel, de alig van messzebb, mint a Doberdó, ahova olyankor járunk. | |||||
tyimosenko | Adatlap | 554210 | 2014. február 19. 06:34 | ||
Szia Gabusch, Munchenben es Speyerben van 1-1 Biber is. Becsben az Arsenalban meg egy 1. vh-s tengo tornya. A legkozelebbi 2. vh-s komplett tengeralattjaro meg valszeg a Zagrabban kiallitott olasz minitengo. Tovabba meg a kozelben Szloveniaban egy Pivka nevu hely kis muzeumaban egy jugoszlav torpetengo. | |||||
Gabusch | Adatlap | 554203 | 2014. február 18. 23:31 | ||
Az lehet, de amikor '70 körül nagy nehezen átvették, az sem a kormányukon múlt, ha jól emlékszem. De igazság szerint már lassan húsz éve, hogy olvastam, tévedhetek is. | |||||
Keri | Adatlap | 554199 | 2014. február 18. 21:30 | ||
Közvetlen a háború után,talán 50-ben,ajánlották fel először a norvégok. | |||||
Gabusch | Adatlap | 554197 | 2014. február 18. 21:25 | ||
Azt hiszem, 1970 körül jött a felajánlás. Cuxhavenben az archivumba nem jutottam be, de van egy hajóroncs-múzeum, nekik van egy Seehundjuk, meg alami angol sub tornya. Legközelebb "tengeralattjárót" Münchenben lehet látni, ott ugyanis a Bavaria filmstúdióban kiállították a Das Boot díszletét. Elég rendesen megegyezik az U-995-tel, a festése más. www.youtube.com/watch És ott van ugye az U1 a Deutsches Museumban, ami amúgyis kötelező. (Speyer és Sinnsheim is, meg persze Koblenz és Munster :) ) Utána Speyerben van, de az már '60-as évek, meg Bremerhavenben az U-2540. Én ezeket láttam, ha van még, akkor majd legközelebb. :) | |||||
Keri | Adatlap | 554195 | 2014. február 18. 21:17 | ||
Igen,az csak pár évvel volt a háború után.Valami olyasmit olvastam,hogy nem lett volna jó üzenete a dolognak,hogy helyreállítanak egy szövetségesölő gépezetet,miközben kapják a Marshall-segélyt.Illetve ódzkodtak mindentől,ami a háborúra emlékeztette őket.Aztán az idő lassan mindent "megszépített". Igazad van,el kel menni oda,Cuxhavenben is még sok a kutatnivaló! :-) | |||||
cimber | Adatlap | 554193 | 2014. február 18. 21:17 | ||
Sajnos a németek (is) igyekeztek gyorsan letagadni a múltat, feledtetni a háborút. Szerintem ennek egyik áldozata az U534-es. (sok más harci eszköz mellett.) Kár érte, mert gondolom egy csomó érdekes dolgot elloptak róla... | |||||
Gabusch | Adatlap | 554190 | 2014. február 18. 21:08 | ||
Mintha valami olyat olvastam volna, hogy a németeket is eléggé hidegen hagyta az U-995 visszaszerzése, pedig a norvégok (?) egy abszolút megfizethető, 1 DM-es összeget kértek érte. Azt is érdemes megnézni, maga Laboe is kellemes kis hely. | |||||
Keri | Adatlap | 554189 | 2014. február 18. 21:04 | ||
Mielőtt szétvágták volna az állatok,állt pár évtizedet a szabadban,mindenféle konzerválás vagy bármilyen védelem nélkül.Fedélzet teljesen tönkrement,jócskán ki is fosztották.Mikor én meglátogattam,már nagyon cudar állapotban volt.Viszont azóta is ő a hátterem a számítógépen,kb 6 éve.:-) Szerintem egy tengeralattjárót,plána ha ilyen ritka fennmaradt típus,úgy kell megmenteni,ahogy az amik csinálták.Persze ehhez pénz kellett,nem is kevés. | |||||
cimber | Adatlap | 554188 | 2014. február 18. 20:59 | ||
cimber | Adatlap | 554186 | 2014. február 18. 20:41 | ||
Köszönöm Urak! Én az utóbbi fotón inkább acélnak látom, bár a fotó csalhat is. Ha Keri infója jó, akkor az én hajómon (1944) acélra kell festenem. | |||||
Gabusch | Adatlap | 554184 | 2014. február 18. 19:42 | ||
A második link elé be kell írni, hogy http://, mert úgy működik is. De az egyszerűség kedvéért inkább beteszem ide a képet. | |||||
Gabusch | Adatlap | 554183 | 2014. február 18. 19:38 | ||
Tekintettel arra, hogy a Revell kitje tudtommal az U-505-öt mintázza, valószínűleg nem tévedsz nagyot, ha az eredeti alapján bronznak fested. Nem hiszem, hogy a múzeumban kicserélték volna a hajócsavart. Természetesen a külső festésére ez nem feltétlenül vonatkozik, mert elég sokáig állt szabadtéren. www.tripadvisor.co.uk/LocationPhotoDirectLink-g35805-d87576-i50258742-Travelodge_Chicago_Downtown-Chicago_Illinois.html De az U-534 esetében is bronznak látszik, holott az kb. olyan állapotban van az alábbi fotón, mint ahogy kiemelték. 4.bp.blogspot.com/-9ZWEDATVifI/Th6xCo1BVSI/AAABR8/TjU_noaKaEE/s1600/scan%2Bu534%2Bbum.jpg | |||||
Keri | Adatlap | 554180 | 2014. február 18. 19:33 | ||
cimber | Adatlap | 554176 | 2014. február 18. 19:13 | ||
Simi | Adatlap | 554152 | 2014. február 18. 14:48 | ||
Szia! Nagy valószínűség szerint a csavar bronzból készült. De ha biztosra akarsz menni, kérdezd meg Kalózt (a klubtagok listáján megtalálod). | |||||
cimber | Adatlap | 554150 | 2014. február 18. 13:59 | ||
Üdv! A IX C hajók csavarja réz/bronz volt, vagy acélból készült? Maketteken rezet látok, de ezek makettek, eredeti színes fotóm pedig nincs erről. | |||||
cimber | Adatlap | 553378 | 2014. február 8. 17:50 | ||
Szia! Van pár IX-esről jó fotóm, így még nem döntöttem, de esélyes az U-156, 160, 162. 156-nál a cső sötétszürke, a fegyver többi része v. szürke. A 160-162-nél ahogy látom teljes sötétszürke. Mintha a 158-as is s. szürke lenne. 166-on szintén világosszürke a fegyver, cső s. szürke. 171-172-n világosszürke az egész fegyver. (talán a cső sötétebb egyik fotón.) Üdv. | |||||
Keri | Adatlap | 553360 | 2014. február 8. 14:52 | ||
Sziasztok! Mikorit csinálsz? Ágyú hivatalosan 44-től:2x rozsdagátló alapozó,majd nagy általánosságban toronyszínnel fesve a cső,závárzat,alap. A cső töve,ahol visszasiklik tüzeléskor(nem tudom,ezt hogyan mondják szakszóval)szépen zsírozva.Az irányzó U-alakú támasztói,amibe "belefeküdt" a jó katona,fekete.Az állítókerekek fekete vagy szürke,ezek kis fa fogantyúi fekete.A gyűrű az alap és a fegyver között,az emelőspirál bronz. A cső felső részét sokszor feketére vagy sötétszürkére festették,erről is sok kép van. | |||||
regv | Adatlap | 553353 | 2014. február 8. 13:51 | ||
Bocs akkor a rossz infóért,de én azt olvastam egy fórumon,hogy ez a 10,5cm-es ágyút tartalmazza. |
<<< Vissza | Tovább >>> |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
1., | 2., | 3., | 4., | 5., | 6., | 7., | 8., | 9., | 10., | 11., | 12., | 13., | 14., | 15., | 16., | 17., | 18., | 19., | 20., |
21., | 22., | 23., | 24., | 25., | 26., | 27., | 28., | 29., | 30., | 31., | 32., | 33., | 34., | 35., | 36., | 37., | 38., | 39., | 40., |
41., | 42., | 43., | 44., | 45., | 46., | 47., | 48., | 49., | 50., | 51., | 52., | 53., | 54., | 55., | 56., | 57., | 58., | 59., | 60., |
61., | 62., | 63., | 64., | 65., | 66., | 67., | 68., | 69., | 70., | 71., | 72., | 73., | 74., | 75., | 76., | 77. |
A fotók alapján én acél sodronynak ítélem az antennát és a 30-35 mm-t tartom egy jó erős átlagnak.
Közben hazamentem ebédelni, ránéztem a próbadarabra.
Sajnos a 0.05-ös rézhuzal nem lesz jó megoldás, ugyanis kb. 5-6 Celsius fokos különbségen már úgy lóg mint tehénen a gatya.
Gyorsan kivittem a teraszra, kb. 20 sec. alatt újra kifeszült, de penge élesre, ami meg nekem nem túl életszerű...tehát borzasztóan érzékeny a hőmérsékletre.
Tehát marad a jól bevált húzott szál, amiből még tegnap este - motoszkált bennem a fém hőtágulási faktora - húztam egy jó fél m-es darabot, abból kijön pár huzal, ha el is cseszek belőle egyet kettőt.
Lógásra még egy példa, biztos jót tett ez is az antennának...