/ Fórumok /

MiG-21

A rendszerből már kivonták Magyarországon a MiG-21-est, de mi azért ne felejtsük el.

Minden ami 21, festés, fotók, sztorik.
A topikhoz csak bejelentkezett felhasználók tudnak hozzászólni. Kérem, jelentkezzen be itt!
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.
Daala 549637 2014. január 2. 20:16
Válasz erre
Mármint a csík a törzs oldalán.
Daala 549636 2014. január 2. 20:15
Válasz erre
Üdv!
És abban az időszakban a Jolly Rogers CAG F-14 századjelzése fekete-fehér volt, itt meg fekete-sárga.

Daala
Nyugger 549633 2014. január 2. 20:11
Válasz erre
Szia Cenci2!
Ha a kép bal felső sarkát megnézed láthatod, hogy Pula repülőterén készült a kép.
Taszárnak teljesen más az elrendezése, pl nincsenek térvilágító lámpák a torony előtt.
Az igaz, hogy Jolly Rogers század 3 db F-14B gépe járt Taszáron 2000 októberében,
de itt a MiG-29-l repültek ( a 21 típus szeptember 1-vel állt le)
Planes 549589 2014. január 2. 15:11
Válasz erre
cenci2 549574 2014. január 2. 13:24
Válasz erre
Ez a fotó nem Taszáron készült ?
Keri 549572 2014. január 2. 12:31
Válasz erre
www.youtube.com/watch

Komoly lehetett erre a vékony autópályacsíkra letenni!
pintair 549539 2014. január 1. 22:33
Válasz erre
Na, mi van öcsi...?
Na, mi van öcsi...?

Na, mi van öcsi..?
pintair 549532 2014. január 1. 21:48
Válasz erre
zonamilitar.com.ar/foros/threads/el-club-del-mig-21-fishbed.18379/

Na, itt van minden egy helyen! Jó messziről való, de még a Földön van...arra is ismerik a tventivan-t
migi 549473 2014. január 1. 17:55
Válasz erre
planesrepaired007-33
planesrepaired007-33

Bocs , a kép,
migi 549471 2014. január 1. 17:55
Válasz erre
Azért érdekelne hogy ezek a gépek vajon honnan kerültek ide vagy melyik Arab országnak lettek beszámozva ?
migi 549447 2014. január 1. 15:06
Válasz erre
Szia Árpi
Igen ott ,csak én a képek oldalon néztem 35dik oldal után de lehetett az már 40 fölött is ,
pintair 549445 2014. január 1. 14:58
Válasz erre
Laci!
Hol lelted a kepet? www.englishrussia.com-on? A technology topikban?
migi 549443 2014. január 1. 14:25
Válasz erre
planesrepaired007-11
planesrepaired007-11

BUÉK mindenkinek
Urak erről a 09 oldalszámú gépről nincs valaminek még fotója ?
migi 549224 2013. december 30. 09:26
Válasz erre
Szia Laci
Köszönöm szépen a választ ,
üdv: migi
Rumcájsz_52 549223 2013. december 30. 09:16
Válasz erre
Szia migi
A MN vadászgépein soha nem használtak startrakétákat, tudtommal a pilóták sem kaptak rá kiképzést. Ennek oka valószínűleg az volt, hogy a startrakétákat olyan reptéren lehetett csak használni, ahol a pálya tengelyében 8 km távolságon és 60 fokos szögű területen belül sem lakott terület, sem közlekedés nem volt (a start után kb. 350 km/óra sebességnél leoldott olajoshordó méretű "csomagok" komoly pusztításra lettek volna képesek!). Hogy az atomfegyver bevetésére a Szu-ban kiképzett 4 magyar pilóta esetleg kapott-e ilyen kiképzést, azt tőlük kellene megkérdezni.
Üdv R.
migi 549222 2013. december 30. 08:57
Válasz erre
Sziasztok
Lenne egy kérdésem , Nálunk használták a start rakétát ? vagy egyáltalán volt e rendszerben ?
üdv: migi
cenci2 549183 2013. december 29. 20:22
Válasz erre
Cseh Mig-21F13 légi felvétel készítése még régi filmes kamerával a MIG-21U törzs alatti rögzítőpontjára feltéve.www.youtube.com/watch
pintair 549070 2013. december 28. 15:37
Válasz erre
5271_109.jpeg
5271_109.jpeg

Skacok! Tegyetek meg nekem pls! 48-ban adja meg valaki a pontos meretet mm-ben a lapatnak. Ha le is rajzoljatok az igazi potkaracsony lesz. Oez-48 mf-re tennem ra...
Balsoje szpaszibo!
Daala 548915 2013. december 26. 20:47
Válasz erre
Az egy F-4-es vagy egy F-15-ös létrája.
migi 548895 2013. december 26. 15:37
Válasz erre
De úgy nézem ez a Revell kitte ,és ő adja a PFM és a MF változat alkatrészeit , akkor onnan van az antenna .
Tibcsi 548894 2013. december 26. 15:31
Válasz erre
migi 548893 2013. december 26. 15:29
Válasz erre
Az antennára is meg a fülke mögött oldalt arra a fura formájú valamire , olyan mintha egy Pót beömlő lenne fordítva felrakva ,
Tibcsi 548890 2013. december 26. 15:27
Válasz erre
A létrára gondolsz, vagy az antennára?
Tibcsi 548889 2013. december 26. 15:25
Válasz erre
Az is jó, hogy a képen 1/35 van, mellette a leírásban 1/48...
migi 548888 2013. december 26. 15:23
Válasz erre
bild3003
bild3003

Lehet hogy maradt fölös alkatrész a dobozban és mindent föl akart a kolléga használni , vagy megint én vagyok tudatlan ?
mykman 548887 2013. december 26. 15:03
Válasz erre
szia sárkányos! Koszi a valaszt, adok akkor neki egy eselyt.Eleg gaz hogy az eduard csak az academy kithez ad gumis maszkot es a sajatjahoz csak egy szimplat..
migi 548886 2013. december 26. 14:53
Válasz erre
Szerintem ezek inkább harckocsiba valók mint repülőbe
www.hannants.co.uk/product/DM0404
sárkányos 548832 2013. december 25. 20:32
Válasz erre
Szevasz. Én a Montex-től a 29-es maszkot használtam , van hozzá belső és két külső maszk is . Az egyik külsővel tudod csinálni a gumián részt a másikkal a keretet. A 21-es maszk ugyanilyen szisztéma. És nagyon jó maszkoló anyag. Üdv sárkányos
mykman 548829 2013. december 25. 20:10
Válasz erre
Sziasztok! A montex mig 21mf SM48339-es szamu kabinmaszkrol van valakinek informacioja? Elvileg jobb mint a gyari eduard mert ennel van gumi maszk is. Probalta valaki kozuletek ezt? udv. Mykman
badgo 548365 2013. december 19. 09:10
Válasz erre
Sziasztok!

A héten elkezdem az SMT-t. Köszönöm mindenkinek a válaszokat!
Amint kész lesz, teszek fel képet. Üdv,

robi
migi 548293 2013. december 18. 11:30
Válasz erre
Szia Józsi
Köszi szépen , én már tegnap annak is örültem hogy egyáltalán találtam valamit róluk.
üdv: migi
Anubis02 548292 2013. december 18. 11:21
Válasz erre
Szia migi
Semmi extra nincs ebben az Algériai fórumban.Egy kis típusismertetés az elején,megemlítve a Delta Y-4, E-5 prototípust is.Távol és közel keleti harcait említve pl. F-4, Skyhawk és Mirage gépekkel. Vietnám, Arab-Izraeli konfliktus, India-Pakisztáni majd Afganisztáni szerepe,később a Kasmiri konfliktus,továbbá a 21-es előnyei-hátrányai valamint a végén a felhasználó országok zöme Etiópiától Bangladesig megemlítve pár 21-es típust...és pár kép.Ennyi röviden.

Üdv :Anubis
migi 548290 2013. december 18. 10:28
Válasz erre
Szia Laci
Látod ezt látja egy szakember szeme a gépen és mást lát egy laikus szeme .
üdv: migi
Rumcájsz_52 548287 2013. december 18. 09:42
Válasz erre
Szia migi
Ez a gép szerintem már kannibalizáció áldozata lett, csak alkatrészbányaként funkcionál. A kormánylap állása szerint az oldalkormánylap vezérlő rendszere már szét van kötve, és nyilván nem hobbyból bütykölték, hanem kiépítettek valamit a rendszerből. Nincsenek főfutó-kerekek, hiányoznak a hajtóműtér gyors-záras borítópaneljei,a gépágyú burkolólemeze, a főfutószár alsó borítólemezei és a kerék-elfordító mechanizmus egy része, a kabintető mögötti gerincen is meg van bontva a lemez, szóval a futóakna-ajtó munkahengere is nyilván célzatosan van kiszerelve. Ezután már csak egy mozdulat felcsapni az ajtót, a zárja automatikusan bezár és megtartja becsukott helyzetben.
Üdv R.
Horvath_Balazs 548257 2013. december 17. 20:26
Válasz erre
Ugyanez a könyv egy ZIP-be csomagolva:

https://docs.google.com/file/d/0B52Mz-AvYC1PUW9YT1lGSWs0Vkk/edit
https://docs.google.com/file/d/0B52Mz-AvYC1PUW9YT1lGSWs0Vkk/edit?pli=1
migi 548255 2013. december 17. 20:11
Válasz erre
Akkor ez nem egyszerű folyamat , de mégis úgy gondolták a Algir szerelők hogy becsukják ,
migi 548254 2013. december 17. 20:10
Válasz erre
Rumcájsz_52 548253 2013. december 17. 20:06
Válasz erre
Szia migi
Csak akkor lehet futó - kint helyzetben becsukni az akna-ajtót, ha
- szétcsatlakoztatod az ajtót működtető munkahengert az ajtótól, és
- vagy kiszereled a munkahengert az aknából
- vagy behúzod a munkahengert pl. sűrített levegő-cső rácsatlakoztatásával
A szétcsatlakoztatás nem elég, mert a munkahenger teljes hossza útban lesz az ajtó becsukásakor. Simán betolni a munkahengert nem lehet, mert kitolt helyzetben egy belül elhelyezett golyós-zár rögzíti a dugattyút (a főfutó-munkahengerben meg gyűrűs-zár is rögzít kinti helyzetben, meg hidraulika-zár is)
Üdv R.
Horvath_Balazs 548252 2013. december 17. 20:03
Válasz erre
A link mégegyszer:

https://drive.google.com/folderview

https://drive.google.com/folderview?id=0B52Mz-AvYC1PZ2RSd212QXRqaVU&usp=sharing
Horvath_Balazs 548251 2013. december 17. 20:02
Válasz erre
Nagy Andrásnak köszönhetően volt szerencsém beszkennelni az "Utasítás a repülőgépvezetők részére a MiG-21F-13 repülőgéphez" című könyvet. A dokumentum az alábbi címen érhető el:

https://drive.google.com/folderview
búza 548249 2013. december 17. 19:55
Válasz erre
Nem egyszerű, mert kinti helyzetben a munkahengerben levő zár rögzíti, de nem lehetetlen. Sok helyen van fotó róla.
Nyugger 548248 2013. december 17. 19:55
Válasz erre
Sziasztok !
Itt csak megemlítik, hogy MiG-21bis/MF volt nekik, de már 2003-ban kivonták.
www.forcesdz.com/portail/creationaaf.htm
migi 548247 2013. december 17. 19:51
Válasz erre
Értem kérem , látod ezt se tudtam hogy be lehet csukni az akna ajtót ha kint a futószár ,
búza 548246 2013. december 17. 19:46
Válasz erre
A 167-es MF, az FA-84-es azért gyanús, mert így ránézésre nem perforált a kúp gyűrűje, mint a Bisz-nek. Az oroszoknál az MT volt ilyen.
migi 548244 2013. december 17. 19:31
Válasz erre
dsc02517
dsc02517
dsc02519
dsc02519
dsc02520
dsc02520

Akkor a kérdéses gépről 3 kép
juge75 548243 2013. december 17. 19:24
Válasz erre
A periszkóp Bis-é (Magasabb, meredekebb) a kabintetőn.
migi 548241 2013. december 17. 19:02
Válasz erre
Kép 073
Kép 073

Szia Laci
Elképzelhető hogy igazad van , jó ez a Algir oldal érdemes néz át , közben én is elkészültem a Német Bissel és a SPS konténerrel az alján ,
Rumcájsz_52 548237 2013. december 17. 18:55
Válasz erre
Szia migi
Szerintem a lokátorblokk+kúp nincs bent teljesen a helyén a szívócsatornában,csak valamennyire be vannnak tolva a tartógörgők közé kétoldalt a sínek, hogy le ne essen a cucc. A 126657-es fotón a gép bisznek néz ki, a 32454-esnek viszont gyanúsan széles az orrgyűrűje, ezt inkább MF-nek nézem.
Üdv R.
migi 548236 2013. december 17. 18:49
Válasz erre
Aki vágja ezt a nyelvet ,azt kérjük segíteni a fordításban
www.anp-dz.com/t198-topic
migi 548234 2013. december 17. 18:31
Válasz erre
32454-mig-21bis-algeria-air-force-aaf
32454-mig-21bis-algeria-air-force-aaf

Szia Sanyi
Nem tudom , ez egy másik gép , de ennek is érdekesen kint van a lokátor kúpja ,
<<< Vissza Tovább >>>
1.,2.,3.,4.,5.,6.,7.,8.,9.,10.,11.,12.,13.,14.,15.,16.,17.,18.,19.,20.,
1., 2., 3., 4., 5., 6., 7., 8., 9., 10., 11., 12., 13., 14., 15., 16., 17., 18., 19., 20.,
21., 22., 23., 24., 25., 26., 27., 28., 29., 30., 31., 32., 33., 34., 35., 36., 37., 38., 39., 40.,
41., 42., 43., 44., 45., 46., 47., 48., 49., 50., 51., 52., 53., 54., 55., 56., 57., 58., 59., 60.,
61., 62., 63., 64., 65., 66., 67., 68., 69., 70., 71., 72., 73., 74., 75., 76., 77., 78., 79., 80.,
81., 82., 83., 84., 85., 86., 87., 88., 89., 90., 91., 92., 93., 94., 95., 96., 97., 98., 99., 100.,
101., 102., 103., 104., 105., 106., 107., 108., 109., 110., 111., 112., 113., 114., 115., 116., 117., 118., 119., 120.,
121., 122., 123., 124., 125., 126., 127., 128., 129., 130., 131., 132., 133., 134., 135., 136., 137., 138., 139., 140.,
141., 142., 143., 144., 145., 146., 147., 148., 149., 150., 151., 152., 153., 154., 155., 156., 157., 158., 159., 160.,
161., 162., 163., 164., 165., 166., 167., 168., 169., 170., 171., 172., 173., 174., 175., 176., 177., 178., 179., 180.,
181., 182., 183., 184., 185., 186., 187., 188., 189., 190., 191.